Malmö: Byggledare till stadsfastigheter

Hitta ansökningsinfo om jobbet Byggledare till stadsfastigheter i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-23 // Varaktighet: Heltid

Ref: 20241430

Arbetsuppgifter
Malmö utvecklas i snabb takt, det är många som vill bo i, verka i och besöka vår stad. På stadsfastigheter ansvarar vi för stadens lokalförsörjning. Vi förvaltar, utvecklar och bygger nya förskolor, skolor, stöd- och äldreboenden samt kultur- och fritidsanläggningar för staden. Vi befinner oss in en intensiv utvecklingsfas med riktningen att skapa ett Malmö, en sammanhållen stad.

Projektenheten har uppdraget att driva byggprojekt, och vi är involverade från idéstadiet hela vägen fram till överlämning av den färdiga byggnaden till lokalnyttjaren och fastighetsförvaltaren. Projektenheten söker nu två byggledare!

Detta är en ny roll på stadsfastigheter och som byggledare kommer du att arbeta i nära samarbete med och på uppdrag av byggprojektledare för att medverka till att byggproduktionen utförs i enlighet med beställarens krav. Vid kortvarigt behov ska du som byggledare även kunna driva byggprojekt. Konkreta arbetsuppgifter varierar mellan olika byggprojekt men kan t.ex. innebära att hålla i eller föra anteckningar från byggmöten, följa upp kostnader, betalningsplan och tidplan, hantera frågor/svar och samordna besiktningar. Byggledaren förutses vara delaktig i Stadsfastigheters fortlöpande interna utvecklingsarbete.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning som civilingenjör eller högskoleingenjör om minst 180 hp eller annan motsvarande utbildning som kan prövas likvärdig alternativt lång erfarenhet som prövas likvärdig. Utbildning som Bas-P, Bas-U och/eller kontrollansvarig enligt PBL är meriterande. För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha minst 8 års dokumenterad erfarenhet inom byggbranschen, exempelvis som arbetsledare, platschef eller liknande. Du har även dokumenterad entreprenadjuridisk kompetens och erfarenhet samt relevant bygg- och fastighetsteknisk kompetens och erfarenhet. Goda kunskaper i svenska, i tal och skrift är krav för tjänsten. Det är en fördel om du har erfarenhet av upphandling av entreprenader enligt lagen om offentlig upphandling samt om du har goda kunskaper i miljö/hållbar utveckling, kvalitet, arbetsmiljö.

Som byggledare hos oss har du många kontaktytor, det är därför viktigt att du som person har en god samarbetsförmåga och en god förmåga att skapa och bibehålla goda relationer både internt och externt. Arbetet sker i nära samarbete med byggprojektledaren och mycket av arbetet består av byggnadsteknisk administration. Det krävs att du som byggledare har god kommunikativ förmåga. Du behöver även ha en god förmåga att analysera information och göra rationella bedömningar baserat på den tillgängliga informationen. Det är en självklarhet för dig att leverera resultat med kvalitet på utsatt tid och inom givna ekonomiska ramar.

 

Om arbetsplatsen
Stadsfastigheters 190 anställda förvaltar, utvecklar och bygger nya förskolor, skolor, stöd- och äldreboenden samt kultur- och fritidsanläggningar för staden. Vi befinner oss in en intensiv utvecklingsfas med riktningen att skapa ett Malmö, en sammanhållen stad.

Beståndet uppgår till över 1,8 miljoner kvadratmeter och omsätter årligen ca 2 miljarder kronor. Vår viktigaste uppgift är att tillgodose våra lokalnyttjares behov av väl fungerande lokaler.

Serviceförvaltningen är uppdelad i fem avdelningar och erbjuder allt från färdtjänst till IT och att svara medborgarna i Malmö stads kontaktcenter. Vi underhåller gator, parker, grönytor och stränder, förvaltar Malmö stads alla byggnader och ser till att våra skolelever får bra och näringsrik mat. Tillsammans är vi en smart servicepartner till staden.


Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb


Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Möjlighet till distansarbete: Ja, utifrån verksamhetens behov.
Antal tjänster: 2
Tillträde: Enligt överenskommelse

Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

På serviceförvaltningen erbjuder vi möjlighet till distansarbete, förutsatt att det fungerar för verksamheten och passar dina individuella förutsättningar. I denna tjänst finns det möjlighet till distansarbete på deltid efter dialog med din chef.
 
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Byggledare

Nedan visas andra jobb i Malmö som Byggledare.

Electrical Construction Manager

Läs mer Apr 23
Winthrop Technologies is a dedicated data centre delivery partner providing turnkey solutions to our clients, headquartered in Dublin and delivering throughout Europe.
Winthrop specialises in providing turnkey data centre solutions, providing services from design, through to construction across the full range of civil, structural, architectural, mechanical and electrical services as well as commissioning.
Winthrop has grown to become the leading and most trusted company in our sector and is the only dedicated Data Centre delivery partner in Europe.
We are currently constructing multiple turnkey data centre projects in 7 different European countries, equating to over 430 MW of IT load in flight.
We are please to announce that we are currently recruiting for an Electrical Construction Manager to join our team in Eskilstuna, Sweden.
Developing a detailed construction plan, including scheduling and resource allocation
· Coordinating the acquisition of equipment, ensuring they meet the project's specifications and quality standards.
· Managing the contractors by overseeing their work, ensuring compliance with safety regulations, and managing subcontractors when necessary.
· Implementing quality control measures to ensure that the installation of equipment items meets the required standards and specifications.
· Monitoring project costs and ensuring that the project stays within budget, including tracking equipment items.
· Overseeing project timelines and making sure that installation work is completed on time to avoid delays.
· Identifying and addressing potential risks and issues that could affect the construction project.
· Facilitating effective communication between the client, contractors, and other stakeholders to ensure everyone is on the same page regarding project progress.
· Maintaining thorough records of project activities, materials, and any changes or modifications to the project plan.
· Ensuring that the construction project adheres to all relevant building codes, permits, and legal requirements.

Skills, qualification & experience:
Relevant qualification in Electrical Engineering
8+ years experience in a similar role, within an M&E contractor is essential
Previous management of large site teams essential
Data Centre experience is advantageous
Excellent organisational, communication and time management skills
Proficiency in the use of MS programs is required
Winthrop Technologies Ltd. is an equal opportunity employer

Ansök nu

Electrical Project Manager

Läs mer Apr 23
Winthrop is a dedicated Data Centre Construction company providing turnkey solutions to our clients, headquartered in Dublin and delivering throughout Europe. As an engineering-focused organization, Winthrop has grown to become one of the leading and most trusted companies in our sector. We are currently constructing multiple Turnkey Data Centre Projects across Europe, equating to over 500 MW of IT load in flight.
We are pleased to announce that we are currently seeking an experienced Electrical Project Manager to join our team. This position will be based on-site in Eskilstuna, Sweden.


Responsibilities
Leading role to drive productivity by following weekly and daily work plans
Coordinate design work with team and subcontractors
Supervise the progress of ongoing work
Ensure Quality and Safety measures are achieved and managed effectively
Monitor labour tracking sheets
Oversee and coordinate the Electrical installation of the development
Engage with project stakeholders including client
Liaise with design teams and subcontractors to ensure project delivery on time, budget, and according to scope
Lead project management and their subordinates
Work with the Foremen under your control to ensure that all Information; People; Materials, and Equipment are available to enable his teams to deliver a safe and productive weeks work. Advanced planning is an essential activity required.
Liaise with other key subcontractors working in the same area to ensure that all works are coordinated, and that work can be carried of safely and productively.
Oversee and sign off on all associated documentation to ensure the safe and productive workings of his/her team.
Oversee and sign off the Foreman's weekly report and ensure that issues raised are closed out for the next week.
Complete his/her weekly report to include the key items from the Foreman Report plus the following:
o Completed Incident / Accident Reports.
o Schedule Update: Planned V's Actual.
o 4/6week Labour look ahead.
o Industrial relation issues.
o Material Procurement 2/4week look ahead. Long Lead Items. Issues of the Constitution are not to be
o Weekly variation log updated and issued to Quantity Surveyor.
o Highlight all delays/disruptions to planned activities to ensure risk are controlled/mitigated or if need be claimed for.
Set up; coordinate and manage weekly project meeting to include Foremen Safety Advisor; QA Eng; BIM and any other key individuals required to ensure productive meeting.
Ensure all actions from the meeting are recorded and closed out for the next meeting. Minutes of meetings are to be recorded with associated actions designated to owners with responsibility to close out.
10 years' experience in the delivery of large-scale Electrical projects including office fitouts, retail, hotels, schools, data centres, etc
· Data centre experience would be advantageous
· Trade or engineering background preferred, however, recent experience must be in the management of large contracts
· Excellent organisational, communication, and time management skills

Ansök nu

Byggledare till Rambolls växande team i Malmö!

Läs mer Apr 7
Job Description


Vill du arbeta med spännande bygg- och industriprojekt i en global organisation med stark lokal förankring? Trivs du i en rådgivande roll med fokus på produktionsfrågor? Vi växer och söker en byggledare som vill vara med och stärka vårt team – en roll där din erfarenhet och ditt engagemang bidrar till en hållbar utveckling.
Din nya befattning
Du kommer att bli en del av vår projektledningsenhet, Projektledning Väst/Syd. Enheten består idag av ett 20-tal kompetenta medarbetare med bred erfarenhet inom projektledning, byggledning, arbetsmiljö och kalkylering. Enheten arbetar nära såväl våra nationella som internationella team, och tillsammans driver vi projekt som formar framtidens hållbara samhällen. Många av våra projekt är multidisciplinära vilket möjliggör samarbete med kunder och kollegor inom alla Rambolls verksamhetsområden. I Malmö är vi ett mindre team, som har fokus på projekt i Skåneregionen. Vi bygger vidare på Rambolls redan starka förankring i Skåne och stärker vår projektlednings- och byggledningskompetens för att möta behoven i regionen.
Som byggledare ansvarar du för att byggprojektet genomförs effektivt och med kvalitet, i linje med projektets specifikationer, tidsramar och budget. Med dina kompetenser inom samordning, ekonomi, teknik och arbetsmiljö kommer du att vara nyckeln till ett effektivt utförande och ett gott resultat.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Byggledning under främst den senare delen av projekteringsfasen och under genomförandefasen
Fungera som beställarens representant på byggplatsen
Kontroll och uppföljning av produktion
Resurs-, tidsplanering och ekonomistyrning
Försäljning och marknadsföring mot kunder och beställare samt anbudsarbete
Bidra med kunskap inom kontrakt och avtal, riskhantering och projektplanering.

Om dig
Du har erfarenhet från entreprenadsidan i rollen som projektingenjör och/eller byggledare eller arbetsledare.
Du har en civilingenjör/högskoleutbildning eller motsvarande
Du har erfarenhet från förhandlingar och trivs i dialogen med kunden
Meriterande om du har erfarenhet av BAS-P och BAS-U
Du talar och skriver flytande svenska och engelska.

Vad vi kan erbjuda dig
Utvecklingsmöjligheter där dina drivkrafter och motivation är styrande
Trygga ledare i ett värderingsstyrt bolag med medarbetaren i fokus
En inkluderande arbetsmiljö där olika erfarenheter och perspektiv värdesätts
En internationell kunskapsmiljö med erfarenheter från 35 länder
Långsiktiga mål i ett stiftelseägt företag som investerar i sina medarbetare samt i forskning och humanitära insatser runt om i världen
Flexibel arbetsmilljö med möjlighet att arbeta på distans några dagar i veckan
Projekt som inte bara är tekniskt utmanande, utan där du också är med och gör verklig skillnad.

Är du redo att börja jobba hos oss?
Vi hoppas att du vill bli en del av vårt team!
Vänligen skicka in din ansökan med ditt uppdaterade CV. Vi välkomnar mångfald i alla dess former och uppmuntrar sökande från alla grupper att ansöka.
Sista ansökningsdag: 2025-05-15.
Tack för att du överväger denna möjlighet på Ramboll! Vi ser fram emot att ta del av din ansökan.
Arbeta i hjärtat av hållbar förändring med Ramboll i Sverige
Ramboll grundades i Danmark och är en stiftelseägd, internationell teknik-, arkitekt- och management-konsultbolag. På Ramboll tror vi att syftet med hållbar förändring är att skapa samhällen där både miljö och människor kan blomstra. Det är vår utgångspunkt – det är det som guidar oss i vårt arbete. Vår historia är förankrad i en tydlig vision av hur ett ansvarsfullt företag ska agera, och öppenhet och nyfikenhet är en viktig del av vår kultur. Ramboll i Sverige har cirka 2000 anställda på 30 kontor. Ramboll-experter levererar innovativa lösningar inom Byggnader, Transport, Energi, Vatten, Miljö och Hälsa, Landskap och Arkitektur, samt Management Consulting.
Jämställdhet, Mångfald och Inkludering
Jämställdhet, mångfald och inkludering är kärnan i det vi gör. På Ramboll tror vi att mångfald är en styrka och att olika erfarenheter och perspektiv är avgörande för att skapa hållbara samhällen. Vi jobbar aktivt för att skapa en inkluderande och stöttande arbetsmiljö där alla trivs och kan förverkliga sin potential. Vi vet också hur viktigt det är att hitta rätt balans för var, när och hur mycket du arbetar, och därför erbjuder vi på Ramboll mycket flexibilitet att anpassa ditt arbete till din individuella situation. Vi välkomnar ansökningar från kandidater med olika bakgrunder. Vänligen låt oss veta om det finns några anpassningar vi kan göra i rekryteringsprocessen för att göra den mer bekväm för dig. Du kan kontakta oss på job.advert.accessibility@ramboll.com med sådana förfrågningar.

Ansök nu

Electrical Construction Manager

Läs mer Jan 28
Overview:
Winthrop Technologies is a dedicated data centre delivery partner providing turnkey solutions to our clients, headquartered in Dublin and delivering throughout Europe.
Winthrop specialises in providing turnkey data centre solutions, providing services from design, through to construction across the full range of civil, structural, architectural, mechanical and electrical services as well as commissioning.
Winthrop has grown to become the leading and most trusted company in our sector and is the only dedicated Data Centre delivery partner in Europe.
We are currently constructing multiple turnkey data centre projects in 7 different European countries, equating to over 430 MW of IT load in flight.
We are pleased to announce that we are currently seeking a Electrical Construction Manager to join our team.
Below is a list of typical duties but is not exclusive of all duties that are required to be carried out during the project.
Reporting to: Project Manager

Ensuring that all matters of compliance and governance are identified and adhered to, including:
Health & Safety issues on site and ensuring that all Sub Contractors are working in a safe manner.
Review ways of working and where possible implement changes to improve safety.
Ensuring housekeeping is kept to a high standard by all Sub Contactors.
Complete weekly 'don't walk by' cards.
Develop and implement company procedures with the package managers
Ensure change management is handled correctly (Cost & Programme).

Skills, qualification & experience:
Relevant Electrical Qualification essential I. City & Guilds Certificate, HNC/BTEC or NVQ
5+ years of previous experience in a similar role, within a mechanical and electrical contracting environment is essential
Data Centre experience is advantageous
Excellent organisational, communication and time management skills
Proficiency in the use of MS Word & Excel is required



Responsibilities


Management of site Quality Assurance in conjunction with the QA Manager.
Management of Project Schedule in conjunction with the Project Team
Prepare two weeks look ahead for upcoming works.
Ensure the labour requirements are met and maintained as per project program requirements.
Ensuring the quality of the works is maintained at a high level.
Management of Sub Contractors activities and progress against the schedule & manpower trackers.
Ensure that all variations and delays are notified to Project Management.
Ensuring all plant materials onsite are as per agreed specifications.
Ensuring all delivered materials are coordinated and stored in a safe and secure manner.
Assistance with the close out of all project items including O&M Manuals, Punch List, Safety File, QA File, Materials- all with the support of the site project manager

Ansök nu

Electrical Supervisors

Läs mer Feb 5
Winthrop Technologies is a dedicated data centre delivery partner providing turnkey solutions to our clients, headquartered in Dublin and delivering throughout Europe.
Winthrop specialises in providing turnkey data centre solutions, providing services from design, through to construction across the full range of civil, structural, architectural, mechanical and electrical services as well as commissioning.
Winthrop has grown to become the leading and most trusted company in our sector and is the only dedicated Data Centre delivery partner in Europe.
We are currently constructing multiple turnkey data centre projects in 7 different European countries, equating to over 430 MW of IT load in flight.
Liaise and co-ordinate site activities alongside other trades.
Carry out weekly reports and issue to line manager.
Carry out weekly toolbox talks.
Prepare two weeks look ahead for upcoming works.
Attending daily/weekly meetings.
Manage Labour requirements are in line as per project program requirements.
Maintain Quality of the works to a high level.
Ensure Sub Contractors are working as efficiently as possible.
Notify line manager of all variations and delays.
Ensure all plant materials onsite are as per agreed specifications.
Coordinate and store all delivered materials in a safe and secure manner.
Review all Sub Contractors Plant and access equipment is certified and in good working condition.

Ensuring that all matters of compliance and governance are identified and adhered to, including:
Health & Safety issues on site and ensuring that all Sub Contractors are working in a safe manner.
Review ways of working and where possible implement changes to improve safety.
Ensuring housekeeping is kept to a high standard by all Sub Contactors.
Complete weekly 'don't walk by' cards.



Relevant electrical trade certificate
Previous experience in a similar role, within a mechanical and electrical contracting environment is essential
Data Centre experience is advantageous
Excellent organisational, communication and time management skills
Proficiency in the use of MS Word & Excel is required

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Malmö kommun

Nedan visas andra jobb i Malmö från Malmö kommun .

Undersköterska!

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Mar 24
Ref: 20250582

Vill du arbeta inom vård och omsorg och göra en verklig skillnad i våra äldre Malmöbors liv? Vi söker undersköterskor till flera olika verksamheter inom Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen. Denna annons avser samtliga lediga tjänster som undersköterska, både tillsvidaretjänster och vikariat som överstiger 6 månader.
Just nu har vi störst behov inom Hemtjänsten, både för dag- och kvällspass.
Välj därför gärna detta alternativ!

Observera att antalet lediga tjänster kan variera över tid utifrån verksamheternas aktuella behov.

Arbetsuppgifter
Som undersköterska kommer du att hjälpa och stötta brukare med omvårdnadsinsatser anpassade efter deras individuella behov. Arbetet kan komma att inkludera:


• Personlig omvårdnad (hjälp med påklädning, dusch, toalettbesök, etc.).
• Medicinska insatser på delegation av legitimerad personal.
• Matlagning, städning, inköp och tvätt.
• Dokumentation.
• Kontakt med anhöriga och andra professionella grupper inom vården.

Du kommer även att motivera och stimulera brukarna för att hjälpa dem att klara av så mycket som möjligt på egen hand. Arbetet innebär nära samarbete med hemsjukvård, rehabilitering, biståndshandläggare och andra professioner inom förvaltningen.

De som går vidare till nästa steg i processen, får genomföra en digital intervju via Hubert AI.
I detta steg väljer du vilken verksamhet inom vård och omsorg du är intresserad av.
Verksamheter att välja på:


• Hemtjänst: Du hjälper brukare i hemmet med matlagning, påklädning, personlig hygien och andra omvårdnadsinsatser. Arbetet sker självständigt och du tar dig runt med cykel eller bil. Arbetspass erbjuds dag (07:00-15:30), kväll (15:00-23:00) 
• Vård- och omsorgsboende: Du ger omvårdnad och tillsyn på våra boenden, inklusive personlig hygien, matberedning och aktiviteter. Arbetstiderna är dag och kväll (06:45-16:00 eller 12:00-22:00) 

Observera att vi just nu har störst behov inom Hemtjänsten, både för dag- och kvällspass. 
Då alla våra behov matchas mot sökande från denna annons hanterar vi ansökningar löpande och rekryterar utifrån verksamheternas aktuella behov som varierar över tid. 

För en översikt över våra verksamheter kan du se kartan här: https://bit.ly/KartaMalmö

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:


• Bevis om skyddad yrkestitel (undersköterska) från Socialstyrelsen eller intyg från arbetsgivare att du hade en fast anställning som undersköterska 1/7 2023.

• Erfarenhet inom vård och omsorg är ett krav på korttidsboende samt natt- och dagverksamhet. I hemtjänst och på vård- och omsorgsboende, är erfarenhet av arbete med personer med demenssjukdomar eller personcentrerad omvårdnad meriterande.
• God digital förmåga - Dokumentation av händelser kring vårdtagare är en viktig del av arbetet, därför är det viktigt att du har förmågan att hantera digitala system.
Tidigare erfarenhet av LifeCare, Procapita, Flexite och Senior Alert och/eller BPSD är meriterande.
• Kan cykla/Har körkort - Om du vill arbeta i hemtjänst så behöver du kunna cykla och i vissa fall ha B-körkort.
• Kommunikativ och har god samarbetsförmåga - För att kunna upprätthålla god kontakt med brukarna och deras anhöriga, samt ett gott samarbete med kollegor krävs att du arbetar bra med andra människor. I arbetet kommer du möta malmöbor och kollegor från olika kulturer Det är därför viktigt att du värdesätter olikheter och förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Du kan relatera till andra på ett lyhört och smidigt sätt och har en god kommunikativ förmåga.
• Flexibel och lösningsfokuserad - Arbetet kan innebära snabba omställningar och kräver förmåga att fokusera på rätt saker, prioritera, omprioritera och hantera förändrade förutsättningar.
• Serviceinriktad - Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående med ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.  
• Svenska - Goda språkkunskaper i tal och skrift, är nödvändiga för att kommunicera med kollegor, brukare och anhöriga, flerspråkighet är meriterande.

Viktig information
När du söker jobb hos oss kommer vi att be om ett utdrag ur Polisens Belastningsregister. Du behöver själv begära detta utdrag via en blankett på polisens hemsida: http://bit.ly/polisens-blankett

När du fått ditt utdrag visar du det för den rekryterande chefen. Tänk på att polisens handläggningstid kan variera, så beställ utdraget i samband med din ansökan. 


Om arbetsplatsen
Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är Malmö stads näst största förvaltning, med uppdrag att möta både dagens och framtidens vårdbehov. Med engagemang och hjärta förenklar vi vardagen för tiotusentals Malmöbor. Följ oss gärna på Instagram.

Malmö stad vill att våra medarbetare speglar den mångfald som finns i befolkningen och välkomnar sökande som kan bidra till att möta Malmöbornas behov.

Malmö stad är ett finskt förvaltningsområde sedan 2015 och har därmed en skyldighet enligt minoritetslagen att informera om finska minoritetens rättigheter, erbjuda tjänster på deras modersmål samt skydda och främja deras språk och kultur. Odotamme innolla hakemustasi!

Malmö stad har 14 förvaltningar som tillsammans bygger välfärd och en hållbar framtid. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en smart, inkluderande stad i hjärtat av Europa. Läs mer om oss som arbetsgivare, vår lönestatistik, och mer, på malmo.se/jobb

Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare eller vikariat på minst 6 månader heltid (du väljer vilket)
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 50
Tillträde: Enligt överenskommelse

Observera att i denna rekrytering gäller inte anställning på vikariat under 6 månader, timanställning eller på deltid.

Övrigt
Digital urvalsprocess

För att göra vår urvalsprocess smidig och modern kommer vi att använda digitala urvalsmetoder. Vi i Malmö stad samlar inte längre in personligt brev, fokusera istället på att ha ett uppdaterat CV och förbered dig på eventuella digitala tester och intervjuer.

Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig läsa HÄR.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Fritidsförvaltningen söker en idrottsplatsvaktmästare

Idrottsplatsvaktmästare/Idrottsplatsarbetare
Läs mer Maj 8
Ref: 20251181

Tycker du att det är viktigt med en meningsfull fritid? Trivs du i mötet med andra människor och att ge god service? Gillar du att arbeta utomhus? Då har vi tjänsten för dig! Till enhet Malmö med placering på sektion Yttre söker vi nu en idrottsplatsvaktmästare som vill vara med och arbeta i vårt kompetenta team. 

Arbetsuppgifter
Som medarbetare på Enhet Malmö arbetar du med många varierande arbetsuppgifter som innefattar skötsel av stadens
idrottsanläggningar. Du och dina kollegor ser till att våra lokaler samt grön- och aktivitetsytor är i fint skick för att Malmöbor och föreningsaktiva ska ha goda förutsättningar att bedriva sin verksamhet. Arbetet är omväxlande och du förväntas kunna
arbeta såväl självständigt som i grupp. Periodvis kan arbetet vara fysiskt utmanade.

Exempel på arbetsuppgifter är:


• Grönyteskötsel med exempelvis underhåll och skötsel av gräs- och konstgräsplaner och andra aktivitetsytor men även mycket biyteskötsel.
• Skapa och bibehålla en god kontakt och ge service åt föreningar samt allmänhet som nyttjar våra anläggningar.
• Anläggningsvård i form tillsyn och skötsel av lokaler och felanmälningar samt öppning och stängning av våra anläggningar
• Dagligen någon form av lokalvård.

Tjänstens arbetstid är förlagd enligt schema där kväll- och helgtjänstgöring ingår var fjärde vecka

Kvalifikationer
Vi vill att du som söker tjänsten har gymnasieexamen eller annan utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du behöver även ha B-körkort för manuellt växlad bil för att kunna arbeta hos oss. Vi tror att du tidigare har arbetat med vaktmästeri, lokalvård, service eller liknande. Har du tidigare erfarenhet av grönyteskötsel är det meriterande. Även utbildning inom grönyteskötsel och lokalvård är ett plus. För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som är ansvarskännande och har god samarbetsförmåga. Att ge god service är en självklarhet för dig, då du i denna roll kommer att möta Malmöbor och föreningar. Du behöver därför också kunna kommunicera på svenska samt ha grundläggande datorkunskaper.

Om arbetsplatsen
Arbetsplatsen – Enhet Malmö

Enhet Malmö tillhör fritidsförvaltningens driftavdelning och omfattar fem sektioner med totalt cirka 80 medarbetare och fem
sektionschefer. Enhet Malmö arbetar med att möta Malmöborna på samma sätt och med samma service över hela staden. Vi samarbetar med olika aktörer såsom föreningslivet, evenemangsavdelningen och bokningsfunktionen med målet att leverera service av hög kvalitet
till alla som använder eller besöker fritidsförvaltningens anläggningar. Fritidsförvaltningen - en aktiv förvaltning
Tycker du att det är viktigt med en meningsfull fritid? Vill du jobba med något som gör skillnad? I så fall – välkommen att söka jobb hos
oss på Fritidsförvaltningen. Vår verksamhet omfattar stadens fritidsgårdar, drift av idrotts- och fritidsanläggningar, genomförande av små
och stora evenemang och inte minst stöd och service till stadens föreningsliv. På fritidsförvaltningen jobbar vi alla tillsammans för att
göra skillnad för malmöborna och vår yttersta ambition är att alla Malmöbor ska ha möjlighet till en meningsfull fritid.

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.


Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb


Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster:1
Tillträde: Enligt överenskommelse

Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

Ansök nu

Sommarjobb inom socialpsykiatrin, enhet 2 & 3

Boendestödjare
Läs mer Jan 13
Ref: 20242480

Arbetsuppgifter
Vill du ha ett spännande och meningsfullt arbete i sommar? Nu söker funktionsstödsförvaltningen i Malmö stad engagerade och nyfikna medarbetare som vill göra skillnad för malmöbor. 

I ditt uppdrag inom socialpsykiatrin utför du planerade stödinsatser och aktiviteter, vilka genomförs tillsammans med brukaren. Stödinsatserna, som är av motiverande och stödjande karaktär, utgår från varje boendes individuella behov och intressen samt förmågor. Du förväntas samarbeta med brukarens kontakter såväl som med interna och externa samarbetspartners. I uppdraget ingår också hantering av medicin, personlig omvårdnad, tvätt, städ och matlagning samt social dokumentation.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är över 18 år och har en avslutad och godkänd gymnasieexamen, gärna från vård- och omsorgsprogrammet eller barn- och fritidsprogrammet.

Har du vidareutbildning inom psykiatri, studerat till socionom eller annan beteendevetenskaplig utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig ser vi det som meriterande. Har du dessutom utbildning inom missbruk, MI eller konflikthantering är det meriterande.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från socialpsykiatrin och/eller arbete med personer med missbruksproblematik. Du har intresse eller erfarenhet av att arbeta med människor med fysisk eller intellektuell funktionsnedsättning.

Det är av vikt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Det som driver dig är att du vill vara med och göra skillnad och bidra till människors självständighet. Du har ett genuint intresse för människor och är mån om att leva upp till mål och intentioner enligt LSS/SoL lagen. Du har ett positivt och serviceinriktat förhållningssätt där gott bemötande och respekt är grundstenarna. Din vilja och drivkraft är att främja människors utveckling utifrån deras förutsättningar.

Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

Om arbetsplatsen
Våra verksamheter tillhör avdelning myndighet & socialpsykiatri inom funktionsstödsförvaltningen. Enheterna har ett samlat ansvar för kommungemensamma insatser, riktade till vuxna inom socialpsykiatrin samt myndighetsutövning inom LSS och socialpsykiatri. Avdelningen ansvarar för stöd, boende och sysselsättning samt LSS och SoL-insatser. Stödet kan se olika ut beroende på indivuduella behov och önskemål enligt beviljat bistånd. Vi erbjuder bland annat boendestöd som är en insats enligt socialtjänstlagen (SoL) och utgår från personens hem. Målgruppen för boendestöd inom socialpsykiatrin är personer med psykisk respektive intellektuell funktionsnedsättning som bor i eget boende och som har svårt att klara det dagliga livet.

För de som har ett stort och omfattande omvårdnasbehov har vi Nobelgården som är ett särskilt boende enligt SoL fördelat på 2 plan och ligger i norra Malmö. Boendet är riktat till äldre personer med psykisk funktionsnedsättning och vissa brukare med kognitiv svikt/demens. 

På din arbetsplats arbetar du för allas rätt att fungera olika. Genom stöd, service och omvårdnad möjliggör vi tillsammans att Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning kan leva ett självständigt och gott liv.

I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning! 

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb

Information om tjänsten
Anställningsform: Sommarjobb
Omfattning: Varierande
Antal tjänster:Flera


Rekrytering sker löpande under annonstiden.

Kontakt
HR-Avdelning, rekrytering, tel:0732092793

Facklig företrädare
Kommunal Sektion 4, tel: 040-34 55 04

Övrigt
I denna rekrytering har vi valt att utesluta det personliga brevet i ansökningsförfarandet för att än mer säkerställa en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Vi ber dig därför att endast bifoga CV i din ansökan.,

Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation. Då det kan ta upp till två veckor att få utdraget hemskickat ber vi dig att förbereda detta redan nu. Beställningen gör du hos polisen via länken nedan:

Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se)

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.

Är du redan registrerad i funktionsstödsförvaltningens vikariebank och vill arbeta i sommar går det bra att kontakta din närmsta chef istället för att gå via annonsen.

Ansök nu

Sommarjobb inom personlig assistans

Personlig assistent
Läs mer Jan 13
Ref: 20242480

Sommarjobb inom personlig assistans

Arbetsuppgifter

Vill du sommarjobba på en arbetsplats där du gör skillnad varje dag? Personlig assistans söker semestervikarier till ett uppdrag som innebär att du ger du stöd och service i vardagen till personer med funktionsvariationer. Som personlig assistent ger du stöd och service utifrån brukarnas beslutade insatser, arbetsuppgifterna hos olika brukare kan därför variera.

I arbetsuppgifterna som personlig assistent ingår exempelvis:

-aktiviteter i eller utanför bostaden

-omvårdnad och personlig hygien

-förberedelse av eller stöd vid måltider

-delegerade sjukvårdsuppgifter

-social dokumentation

Insatserna syftar till att främja brukarens integritet, självbestämmande och delaktighet i samhället enligt LSS-lagens intentioner. Du samverkar med brukarens nätverk, övrig personal och andra samarbetspartners.

Verksamheten personlig assistans är en dygnet-runt-verksamhet och vilket innebär att tjänstgöring pågår dygnet runt både på vardagar och helger.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är över 18 år och har en avslutad och godkänd gymnasieexamen, gärna från vård- och omsorgsprogrammet eller barn- och fritidsprogrammet. Har du pågående studier vid universitet/högskola eller YH inom exempelvis funktionshinderområdet, pedagogik, socialt arbete eller beteendevetenskap ser vi gärna att du söker arbete hos oss.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med personer med funktionsnedsättning och kunskap om LSS.

Du måste kunna uttrycka dig på svenska i både tal och skrift.

Vi söker dig som har ett professionellt bemötande, är lyhörd och utför ditt uppdrag med brukaren i fokus. Du behöver också ha god samarbetsförmåga, vara ansvarstagande och ta initiativ.

 

 

Om arbetsplatsen

Vi utför personlig assistans i hela Malmö stad.

I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare och hälso- och sjukvård. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning!

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb

Information om tjänsten

Anställningsform: Sommarjobb
Omfattning: Varierande
Antal tjänster: Flera

Rekrytering sker löpande under annonstiden.

Kontakt

HR-Avdelning, rekrytering, tel:0732092793

Facklig företrädare

Kommunal Sektion 4, tel: 040-345504

Övrigt

I denna rekrytering har vi valt att utesluta det personliga brevet i ansökningsförfarandet för att än mer säkerställa en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Vi ber dig därför att endast bifoga CV i din ansökan.

Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation. Då det kan ta upp till två veckor att få utdraget hemskickat ber vi dig att förbereda detta redan nu. Beställningen gör du hos polisen via länken nedan:

Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se)

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.

Är du redan registrerad i funktionsstödsförvaltningens vikariebank och vill arbeta i sommar går det bra att kontakta din närmsta chef istället för att gå via annonsen.

Ansök nu

Sommarjobb till barnenheten på funktionsstödsförvaltningen

Stödassistent
Läs mer Jan 13
Ref: 20242480

Arbetsuppgifter
Vill du ha ett roligt och meningsfullt arbete i sommar? Nu söker funktionsstödsförvaltningen i Malmö stad engagerade och nyfikna medarbetare som vill göra skillnad för malmöbor. 

På våra barnboende och korttidshem förväntas du hjälpa och stödja barnen/ungdomarna med omvårdnad, vardags-, fritids- och kulturaktiviteter utifrån deras specifika styrkor, intressen och behov. I arbetsuppgifterna ingår exempelvis:

-aktiviteter i eller utanför bostaden

-omvårdnad och personlig hygien

-förberedelse av eller stöd vid måltider

-läkemedelshantering

-social dokumentation

Gemensamt för allt arbete hos oss är att individuellt bemöta varje brukare så att hen får det stöd, service eller omvårdnad som hen har rätt till. På vissa boende är omvårdnadsinsatserna omfattande och på samtliga förekommer utmanande beteende i det dagliga arbetet. 

Arbetet sker på schemalagd tid dag, kväll och helg alternativt nattjänst.

Kvalifikationer
För att arbeta hos oss krävs minst en gymnasial utbildning och att du som söker ska ha fyllt 18 år. Din utbildningsbakgrund avgör om du blir anställd som stödassistent, stödpedagog eller vårdbiträde. 

Kvalifikationskrav för stödassistent: avslutade och godkända studier från vård- och omsorgsprogrammet eller barn- och fritidsprogrammet. Du kan även ha annan utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Kvalifikationskrav för stödpedagog: pågående eller avslutade studier inom högskola (60 hp) eller YH (200 yhp) inom exempelvis funktionshinderområdet, pedagogik, socialt arbete eller beteendevetenskap.

Saknar du utbildningskrav motsvarande stödassistent eller stödpedagog blir du anställd som vårdbiträde.

Gemensamt för de tre yrkeskategorierna är att du måste ha datorvana samt kunna uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. Kunskap om eller erfarenhet av LSS och funktionsnedsättningar är meriterande likaså arbeta med personer med autism och/eller tydliggörande pedagogik. Har du vidare erfarenhet av utmanande beteende och lågaffektivt bemötande ses även det som en merit.

B-körkort till manuellt växlad bil är meriterande.

Hos oss är det viktigt att du har en god människosyn, ett respektfullt bemötande och en god pedagogisk förmåga. Eftersom begreppet "tillsammans" genomsyrar vårt arbete behöver du kunna samarbeta bra med andra.

Om arbetsplatsen
Våra verksamheter riktar sig till barn/ungdomar med diagnos inom autismspektrumet och/eller intellektuell funktionsnedsättning. Du kommer antingen arbeta på ett korttidsboende enligt LSS 9:6 eller på ett Barnboende enligt LSS 9:8. Hos oss erbjuds du ett omväxlande arbete med varierande arbetstider där du möter barn och ungdomar med Autism/Intellektuell funktionsnedsättning samt utmanande beteende.

I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare och hälso- och sjukvård. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning!

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb

Information om tjänsten
Anställningsform: Sommarjobb
Omfattning: Varierande
Antal tjänster: Flera
Tillträde: Sommaren 2025

Rekrytering sker löpande under annonstiden.

Kontakt
Thomas Blomliden, sekreterare, tel: 070-9242671

Kommunal Sektion 4, tel: 040-345504

Övrigt
I denna rekrytering har vi valt att utesluta det personliga brevet i ansökningsförfarandet för att än mer säkerställa en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Vi ber dig därför att endast bifoga CV i din ansökan.

Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation. När kandidat söker anställning inom barnverksamhet ska registerutdrag för egen person begäras ut utöver det anpassade utdrag som görs enligt lagkrav för arbete med barn med funktionsnedsättning. Då det kan ta upp till två veckor att få utdraget hemskickat ber vi dig att förbereda detta redan nu. Beställningen gör du hos polisen via länkarna nedan:

Barn med funktionsnedsättning, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se)

Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se)

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.

Är du redan registrerad i funktionsstödsförvaltningens vikariebank och vill arbeta i sommar går det bra att kontakta din närmsta chef istället för att gå via annonsen.

Ansök nu

Sommarjobb i LSS-boende

Stödassistent
Läs mer Jan 13
Ref: 20242480

Arbetsuppgifter
Vill du ha ett roligt och meningsfullt arbete i sommar? Nu söker funktionsstödsförvaltningen i Malmö stad engagerade och nyfikna medarbetare som vill göra skillnad för malmöbor. 

Ditt uppdrag är hjälpa och stödja de boende med omvårdnad, vardags-, fritids- och kulturaktiviteter så att brukarna kan vara så självständiga som möjligt och leva det liv de önskar. I arbetsuppgifterna ingår exempelvis:

-aktiviteter i eller utanför bostaden

-omvårdnad och personlig hygien

-förberedelse av eller stöd vid måltider

-delegerade sjukvårdsuppgifter

-social dokumentation

Gemensamt för allt arbete hos oss är att individuellt bemöta varje brukare så att hen får det stöd, service eller omvårdnad som hen har rätt till. På vissa boende är omvårdnadsinsatserna omfattande och på några kan utåtagerande beteende förekomma. 

En viktig del av uppdraget är att berika brukarens fritid med meningsfulla aktiviteter utifrån dennes behov, förmåga och intresse. Tillsammans med dina kollegor motiverar, stödjer och assisterar du brukarna i det dagliga livet, samt tolkar och förtydligar kommunikationen.

Arbetet sker på schemalagd tid dag, kväll, helg och natt/vaken natt. I en del av våra verksamheter förekommer även jourbiträde på natten.

 

Kvalifikationer
För att arbeta hos oss krävs minst en gymnasial utbildning och att du som söker ska ha fyllt 18 år.

Kvalifikationskrav för stödassistent: avslutade och godkända studier från vård- och omsorgsprogrammet eller barn- och fritidsprogrammet. Du kan även ha annan utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Kvalifikationskrav för stödpedagog: pågående eller avslutade studier inom högskola (60 hp) eller YH (200 yhp) inom exempelvis funktionshinderområdet, pedagogik, socialt arbete eller beteendevetenskap.

Din utbildningsbakgrund och verksamhetens rekryteringsbehov avgör om du blir anställd som stödassistent, stödpedagog eller vårdbiträde.

Gemensamt för de tre yrkeskategorierna är att du måste ha datorvana samt kunna uttrycka dig på svenska i både tal och skrift.

Erfarenhet av psykiatri och olika pedagogiska metoder är meriterande likaså B-körkort till manuellt växlad bil.

Hos oss är det viktigt att du har en god människosyn, ett respektfullt bemötande och en god pedagogisk förmåga. Eftersom begreppet ”tillsammans” genomsyrar vårt arbete behöver du kunna samarbeta bra med andra.

Om arbetsplatsen
På din arbetsplats arbetar du för allas rätt att fungera olika. Genom stöd, service och omvårdnad möjliggör vi tillsammans att Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning kan leva ett självständigt och gott liv.

I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning! 

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb

Information om tjänsten
Anställningsform: Sommarjobb
Omfattning: Varierande
Antal tjänster: Flera



Rekrytering sker löpande under annonstiden.

Kontakt
HR-Avdelning, rekrytering, tel:073-2092793

Facklig företrädare
Kommunal Sektion 4, tel: 040-345504

Övrigt
I denna rekrytering har vi valt att utesluta det personliga brevet i ansökningsförfarandet för att än mer säkerställa en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Vi ber dig därför att endast bifoga CV i din ansökan.

Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation. Då det kan ta upp till två veckor att få utdraget hemskickat ber vi dig att förbereda detta redan nu. Beställningen gör du hos polisen via länken nedan:

Kontrollera egna uppgifter, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se)

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.

Är du redan registrerad i funktionsstödsförvaltningens vikariebank och vill arbeta i sommar går det bra att kontakta din närmsta chef istället för att gå via annonsen.

Ansök nu