Malmö: HR - Compensation & Benefits Specialist

Hitta ansökningsinfo om jobbet HR - Compensation & Benefits Specialist i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-31 // Varaktighet: Heltid

For our client we are now searching for an HR Compensation Benefits Specialist, to join the HR Service Center team.
You will be part of the EMEA team of highly knowledgeable specialists.You will work in a collaborative environment where your key stakeholders are senior management and line managers in Sweden and abroad. You will operate in a global environment, collaborating across different functions to constantly provide the best possible service.
 
What you will do:
Execute reward operations related to predefined services across designated multi-country geography (Annual Rewards cycle, competence advancements, Annual Mercer Submission, Market Analysis, etc.) including preparation and roll-out of compensation calculators for non-posting cases and reward exceptions as VPP offline tools
Act as a subject matter expert for Reward operations and Tier 2 agent for Client Experience Services
Support in implementation/change the design of Short Term Employee Benefits
Participate in the implementation of global policy rollouts locally and global projects
Ensures Reward processes are delivered accurately and timely and ensures compliance with statutory requirements and company policies.
Advises clients (employees, line managers) on recurring, standard rewards service offerings
Provide reward advise to recruiters on promotions, lateral moves and complex moves
Partner to HRCS and/or HRBPs on reporting compensation information and short term benefits to external stakeholders and business
Participate in Continuous Improvement initiatives within HR to help ensure we continue to be productive and deliver a world class Reward service to the business

 


We believe you are:
You are a person with a passion for both figures and people.
With your curious mindset you see challenges as a source of development.
You have a willingness to learn new things and you are aware of the external environment, eager to benchmark underlying trends.
 
Building and maintaining successful relations with senior stakeholders comes natural to you. You are a team player that enjoys working collaboratively with others to meet shared goals. Furthermore, you are business oriented and possess a problem-solving mindset, always with the best solution for all parts in mind.
 
To be successful in this position you have:
A couple of years’ experience from HR
A couple of years’ experience from Compensation Benefits
Hands-on experience from Compensation Benefits
Experience from working in international environments
Great Excel skills (presentations, pivot tables, xlookups, etc.) and a data driven mindset.
Experience from similar roles in larger international organisations is considered a merit.
Experience from working with Mercer or/and Willis Towers Watson is considered a merit

 
Start date: ASAP
Duration: 6 months
Location: Lund, Sweden but you will be working in a global setting.
Remotework: You will expected to be onsite 3-4 days once a month.
Equipment: The consultant is expected to bring his/her own computer and phone
On-boarding info: A drug test needs to be performed before assignment starts

 
Visst låter detta som ett intressant uppdrag?
Sök redan i dag eller kontakta oss så berättar vi gärna mer. Vi behöver en ansökan inkluderat CV på svenska som matchar vår kunds krav. Komplettera gärna med personligt brev. Kunden kan fatta beslut tidigare än sista ansökningsdatum, urval och intervjuer sker löpande.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid anställning tillämpar vi kollektivavtal.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som

Nedan visas andra jobb i Malmö som .

Ledarutvecklare till Ledarskapsakademin i Malmö

Läs mer Mar 31
Gör skillnad. Varje dag.

Region Skåne arbetar för att ha skickliga chefer som drivs av mötet med människor och en professionell verksamhet, där varje människa är betydelsefull. Ledarskap gör skillnad för hur väl Region Skåne lyckas med vårt samhällsbärande uppdrag, en strävan för bättre hälsa för fler.

Ledarskapsakademin är samlingspunkten för Region Skånes ledarskapsutveckling och en kraftkälla för chefer och ledare. Med en gemensam riktning erbjuds utvecklingsinsatser som stärker regionens chefer i deras viktiga uppdrag. Och som bygger ett ledarskap som stödjer de omställningar offentlig sektor står inför.

Ledarskapsakademins kärna består av tre områden för chefer: introduktion och grundutbildning, ett profilerat utbud utifrån chefs- och ledarroller i organisationen och en digital inspirationsplats där chefer och ledare kan inhämta kunskap när behov uppstår. I ledarskapsakademins utbud finns olika aktiviteter inom exempelvis chefs- och ledarutveckling, förändrings- och förbättringsledning samt projekt- och processledning.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med att driva och utveckla ledare genom Region Skånes ledarskapsakademi? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Som ledarutvecklare har du en nyckelroll i att utforma och utveckla lärinsatser samt facilitera utvecklingsprocesser, som möter Region Skånes chefers behov. Du kommer att ingå i ett team med elva erfarna kollegor med djup och bred kompetens inom olika aspekter av chefs- och ledarutveckling, lärande, pedagogik och kommunikation.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att utforma och genomföra skräddarsydda lärinsatser för chefer på olika nivåer och med olika lång erfarenhet i rollen som chef. Tillsammans med kollegor utformar och genomför du fördjupade utbildningsmoduler för erfarna chefer. Du bygger skalbara koncept och metoder för ledningsgruppsutveckling baserade på forskning och erfarenhet. I rollen arbetar du operativt med facilitering av lärande och utveckling i ledningsgrupper med syfte att nå effektivitet och genomförandekraft för hela Region Skåne.

Beroende av dina kompetenser och erfarenheter kan rollen innehålla andra typer av utvecklingsinsatser såsom individuell coachning och chefshandledning enskilt eller i grupp.

Du analyserar kontinuerligt utvecklingsbehov inom organisationen och arbetar med ständiga förbättringar av utbud och leveranser. Utvärdering av genomförda insatser genomförs på flera nivåer med syfte att säkerställa god effekt.

Tjänsten är placerad på Dockplatsen i Malmö. Resor och eventuellt övernattningar i samband med insatser inom Skåne förekommer regelbundet.

KVALIFIKATIONER
Som person är du drivande med hög grad av självständighet. Att få utveckla både chefer och verksamhet är något som verkligen intresserar dig. Då rollen innebär många kontaktytor är det viktigt att du har en god kommunikativ och pedagogisk förmåga. Du har även en utmärkt teoretisk förståelse och du kan jobba med flera processer parallellt. Genom att inspirera och leda med hög integritet skapar du en positiv lärmiljö där utveckling är i fokus. Du behöver ha lätt för att samverka och skapa kontakter i yrkesmässiga sammanhang. Samarbetet inom enheten kommer att vara avgörande och vi ser därför att du är samarbetsinriktad och har ett prestigelöst förhållningssätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har universitetsexamen inom exempelvis psykologi, pedagogik, beteendevetenskap, projekt/processledning alternativt annan utbildning och erfarenhet som bedöms relevant. Du har flerårig erfarenhet av att facilitera lärande på fördjupad nivå och god förståelse för olika utbildningsmetoder, vuxenpedagogik och hur lärmål nås. Din erfarenhet av att facilitera grupper är stor och du är en skicklig processledare. Du har arbetat med ledningsgruppsutveckling, nått goda resultat och skapat högt förtroende. Om du själv tidigare har arbetat som chef är det starkt meriterande likväl som formell vidareutbildning eller certifiering i professionell handledning, facilitering, coachning eller motsvarande. För tjänsten krävs goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att lära känna dig!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontorets drygt 750 medarbetare arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljö, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Koncernkontorets arbetsplatser finns främst i Rådhuset i Kristianstad och på Dockplatsen i Västra Hamnen i Malmö.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Ansök nu

IT Resource Management Coordinator

Läs mer Sep 23
Vi söker en IT Resource Management Specialist och koordinator till Organisational Support som är en stabsfunktion till vår uppdragsgivare. I rollen ingår att stötta området Resource Management samt att koordinera och leda Resource Managementmöten.
Du kommer att arbeta med att utveckla och koordinera IT Resource Management processen och relaterade verktyg som används för att stötta IT avdelningen och du kommer även att agera Business Solution Manager för Resource Request Flow samt agera kravställare för utveckling och stötta linjechefer och tjänsteägare för att beställa resurser.
Du kommer arbeta i ett team tillsammans med andra inom området Resource Management hos Organisational Support.
Huvudsakliga arbetsuppgifter

Agera som Business Solution Manager för Resource Request Module i ServiceNow och vara kravställare.


Facilitera och leda Resource Management forum


Support till linjechefer i Resource Request flow


Vid behov agera Que Coordinator för inkomna Resource Requests


Ansvara för utbildning och support till nya och befintliga linjechefer i Resource Request flow.


Samordna kommunikation gällande arbetssätt, processer och system.


Din Profil
För att lyckas i rollen ser vi att du behöver vara proaktiv och framtidsorienterad samt ha ett stort intresse för resurshantering, kapacitetsplanering och teknik. Vidare ser vi att du har ett kundorienterat och affärsmässigt fokus med ett gott analytiskt och problemlösande tänk. Du är antagligen van vid att arbeta självständigt men du är också en fantastisk lagspelare.

För att trivas hos oss behöver du vara service-minded och gilla att arbeta i en miljö där förutsättningarna kan förändras med kort varsel utifrån användarnas behov. Din viktigaste egenskap är att du har viljan, intresse och ett stort engagemang.
För att möta våra förväntningar i denna tjänst tror vi att du har följande kompetenser eller erfarenheter:

kandidatexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom relevant område (Informationsteknik eller närliggande område)


Mycket god kunskap och erfarenhet av resurshantering inom IT och resurskapacitetsplanering


Kunskap inom linjechefsarbete, rekrytering, konsultinköp etc.


Mycket god kommunikativ förmåga


God förståelse för affärs- och ekonomistyrning


Behärskar både svenska och engelska i tal och skrift


Kunskap i verktygen ServiceNow och Antura och dess modul för Resource Management är meriterande.


Du kommer att ha din placering på någon av våra orter i Linköping, Alvik, Järfälla, Göteborg, Huskvarna, Malmö, Karlskoga eller Karlskrona.
Är detta ett intressant uppdrag för dig?
Sök redan i dag så berättar vi mer!. Vi behöver en ansökan, på svenska, inkluderat CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult- och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, ekonomi, sälj och marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller din vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal

Ansök nu

underkonsult till randstad risesmart i skåne

Läs mer Nov 24
Blev du Coach för mysiga morgonmöten eller spännande titlar? Inte vi heller!

Vi gjorde det för att vi brinner för att ge människor stöttning i val av nytt jobb eller studier, eller fortsättning på den karriär de har. Vi gjorde det för att vi vill arbeta med modern HR-service, människor och utveckling hos och tillsammans med våra kunder. Vi gjorde det för att vi vill hjälpa organisationer, team och chefer att bli en ännu bättre version av sig själva.

Randstad RiseSmart stödjer organisationer och individer att se nya möjligheter, utvecklas och genomföra förändringar. Vi skräddarsyr projekt, program och workshops på grupp- och individnivå för våra kunder. Vi stödjer ledning, HR och chefer vid verksamhetsförändringar, att rätt kompetens stannar kvar i verksamheten och att förändringarna går så smidigt som möjligt. Vi hjälper medarbetare att utvecklas och planera sin karriär samt stöttar varje individs behov och mål.

Nu söker vi erfarna omställningscoacher som vill arbeta som underkonsulter med jobbcoachning runt om i Skåne.

Som coach hos Randstad RiseSmart coachar och möter du individer främst inom vårt tjänsteområde; omställning. Du arbetar med hela processen från att kartlägga kompetens, motivation och utmaningar, till att sätta upp kortsiktiga och långsiktiga mål för hur en individ skall nå en lösning som de är nöjda med. Kort sagt får du ett mångfacetterat uppdrag med stort ansvar, där den ena dagen sällan är den andra lik.

vem är du och vad har du gjort tidigare?

- Till de här uppdragen söker vi dig som har minst sju års arbetslivserfarenhet och minst tre års dokumenterad erfarenhet av en liknande roll med fokus på individuell jobbcoaching och/eller team- och ledarutveckling motsvarande heltid.

- Du har avslutad universitets- eller högskoleutbildning inom arbetsliv, organisation och personalarbete, studie-och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut-eller socionomutbildning alternativt en utbildning i jobbcoachning.

- Personliga egenskaper vi värdesätter är ett målinriktat, drivande och positivt förhållningssätt i både med- och motgång. Vi tror dessutom att du har god självkännedom och är trygg i dig själv och din kunskap, kunskap som du gärna delar med dig av.

- Vi ser också att du är uthållig, resultatinriktad och modig.

- Det är viktigt att du har en god kunskap om den lokala arbetsmarknaden samt goda kunskaper och utvecklade nätverk med olika företag i området.

- Du skall också ha god kunskap och erfarenhet av andra system i samhället som kan vara relevanta för individer i omställning, exempelvis arbetslöshetsförsäkringen, olika former av vuxenutbildning, studiestöd etc.

- Digitalisering präglar i hög grad vårt dagliga arbete därför är du digitalt och tekniskt mogen, och känner dig hemma med att både arbeta och tänka digitalt.

Då tjänsten omfattar visst resande så är körkort ett krav samt tillgång till egen bil.

Som underkonsult kommer du att arbeta i varierande omfattning under begränsad tid, omfattning styrs av efterfrågan och vi ser därför att du har någon annan typ av sysselsättning vid sidan av uppdraget hos oss.

Du kommer att utgå från det Randstadkontor som finns närmast dig men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.

information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner
Något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten. Vänligen observera att vi gör ett löpande urval i denna process, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt givet det.

Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och bakgrundskontroller. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.

För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Anneli Giocondi, via: anneli.giocondi@randstadrisesmart.se

Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från NXT Interim Malmö AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från NXT Interim Malmö AB .

Nutanix DevOps System Administrator

Drifttekniker, data
Läs mer Apr 9
For our client, we are looking for several senior DevOps System Administrators to install, develop, and maintain Nutanix platforms. In this role, you are expected to have a deep understanding of the Nutanix platform and its ecosystem, along with the ability to train and educate other employees in this area.
We provide training and onboarding related to the client's specific business and regulatory requirements, as well as additional training where needed.
Your Profile
We are looking for candidates with the following:
Required Skills:
Proven experience in installing, configuring, and maintaining Nutanix platforms.
Documented experience in working within DevOps teams.
A willingness to train others in your areas of expertise.
Interest in learning new skills as required.
Documented experience in working with automation.
Ability to follow regulatory requirements imposed on the team.
Capability to produce documentation that meets high standards.
Ability to work well in distributed teams.

Preferred Skills:
Experience with Ansible and Terraform.
Working with business-oriented deliveries.
NKP and/or general Kubernetes experience.

Desired Skills:
GitOps experience and expertise in CI/CD pipelines.
Experience working in security-sensitive environments.
Awareness of regulatory standards such as NIST/DEF STAN/KSF or similar.
Ability to design Nutanix infrastructure and capabilities based on customer requirements.

Additional Information
Location: Malmö
This is a project-based employment with NXT Interim Malmö AB for the period January - December 2025. We follow collective agreements. Security clearance is required for many of our roles, including this one. Therefore, you must be a Swedish citizen to qualify for this position.
Client Offers
For our client's account, we offer a dynamic and challenging environment where your skills are appreciated and developed. You will play a key role in creating solutions for the future.
Does this sound like an interesting opportunity?
Apply today and let us tell you more. We need an application, including your CV, in English, that matches our client’s requirements. Selection and interviews take place continuously, so do not wait to send in your application, as the tender period is short.
NXT Interim and NXT Recruitment are niche and innovative companies operating in the consulting and recruitment industry. We are active in HR, IT, Finance, Sales, and Marketing and have 20 years of experience in the field. We offer our consultants benefits such as health insurance, remote work options, and several other perks that enhance their everyday life.

Ansök nu

IAM System Administrator

Systemadministratör
Läs mer Apr 9
För kunds räkning söker vi en IAM System Administrator som kommer att arbeta med hantering av digitala identiteter och de konton som är kopplade till dessa. Rollen innebär både operationellt arbete och ansvar för aktiviteter inom Identity and Access Management (IAM), med fokus på att stödja Identity Management under identiteters och kontons livscykel samt den underliggande infrastrukturen.
Arbetsuppgifter
Som IAM System Administrator kommer du att:
Arbeta med administrering i FIM/MIM (Microsoftprodukter).
Hantera incidenter och säkerställa att problem löses enligt ITIL-processer.
Delta i arbetet med uppgifter och ärenden i Jira (Agile Way of Working).
Utföra underhåll och schemalagda aktiviteter för att förebygga driftstörningar.
Hantera revisioner för att säkerställa regelefterlevnad och kapacitetshantering.
Ta fram policyer och driftdokumentation efter behov.
Säkerställa att säkerhetskrav efterföljs.
Genomföra förbättringar och optimera befintliga lösningar inom tjänstens infrastruktur.
Vid behov hantera enklare uppgifter inom .

Din profil och kompetens
Vi söker dig som har erfarenhet och kunskap inom:
FIM/MIM och administrering av Microsofts produkter.
Incidenthantering enligt ITIL-ramverket.
Att arbeta i agila miljöer med verktyg som Jira.
Hantering och optimering av digitala identiteter och konton.

Det är meriterande om du har erfarenhet av:
Arbeta med .
Policy- och dokumentationsframtagning inom IT-säkerhet.
Kapacitetshantering och driftoptimering i IAM-miljöer.

Ytterligare information
Location: Malmö
Detta är en projektanställning hos NXT Interim Malmö AB för perioden januari 2025 - juni 2025. Vi tillämpar kollektivavtal. Detta är en konsultroll med placering i en försvarshemlig miljö, vilket ställer höga krav på säkerhet och integritet. Säkerhetsprövning är ett krav för denna tjänst, och du måste vara svensk medborgare för att kvalificera dig.
Kunden erbjuder
För kunds räkning erbjuder vi en dynamisk och strukturerad arbetsmiljö där din kompetens värdesätts och utvecklas. Du får möjlighet att bidra till förbättringar och optimera kritiska lösningar inom IAM-området.
Låter detta som ett intressant uppdrag?
Sök redan idag! Vi behöver din ansökan, inkluderat CV, på svenska. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan då anbudstiden är kort.
NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag inom konsult- och rekryteringsbranschen. Vi arbetar inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har över 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter förmåner som sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller vardagen.

Ansök nu

IT Architect – Client-Side Architect

IT-arkitekt/Lösningsarkitekt
Läs mer Jan 25
För kunds räkning söker vi en Client-Side Architect som vill spela en nyckelroll i att designa, utveckla och underhålla kundens klientmiljöer. Tjänsten kräver djup förståelse för både Windows- och Linux-klientmiljöer samt expertis inom endpoint-konfigurationshantering, patchhantering, applikationsdistribution och VDI-teknologier.
Om tjänsten
Som Client-Side Architect kommer du att ansvara för att utforma och implementera robusta och skalbara klientarkitekturer. Du kommer att arbeta nära både utvecklingsteam och back-end-team för att säkerställa högkvalitativa, säkra och optimerade klientlösningar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Klientarkitektur:
Designa och implementera robusta och skalbara klientarkitekturer för Windows- och Linux-plattformar, inklusive on-prem, molnbaserade och hybridmodeller.
Definiera och säkerställa bästa praxis för klientutveckling, inklusive prestandaoptimering och säkerhetsstandarder.

Endpoint-konfigurationshantering:
Utveckla och underhålla omfattande strategier för endpoint-konfigurationshantering.
Designa och hantera VDI-miljöer (t.ex. Citrix, VMware) för att leverera säkra och effektiva fjärrskrivbordslösningar.

Applikationsdistribution:
Arkitektera och designa robusta och säkra klientapplikationer med fokus på prestanda, användarupplevelse och kompatibilitet.
Använda verktyg som SCCM, Intune eller andra distributionsplattformar för smidig och tillförlitlig leverans av applikationer till slutanvändare.
Designa effektiva applikationsflöden från utvecklingsteam till slutanvändare.

Integration med back-end-tjänster:
Samarbeta med back-end-team för att integrera klientapplikationer med RESTful APIs och dataformat som JSON och XML.
Förstå principer för infrastruktur som kod.

Testning och felsökning:
Använda testningsramverk och verktyg för att säkerställa kodkvalitet och tillförlitlighet.

Prestandaoptimering:
Identifiera och adressera klientprestandaproblem tillsammans med intressenter och tekniker.
Optimera klientapplikationer för prestanda och responsivitet, med hänsyn till nätverkslatens och enhetskapacitet.

Säkerhet:
Följa branschstandarder för säkerhet, såsom NIST-frameworks, för att skydda känsliga data och förebygga sårbarheter.
Implementera säkerhetsåtgärder för att skydda klientapplikationer och VDI-miljöer.

Din profil och kompetens
Vi söker dig som:
Har gedigen erfarenhet inom klientarkitektur och klientutveckling.
Har starka kunskaper i Windows- och Linux-miljöer samt verktyg som SCCM och Intune.
Är van vid att arbeta med VDI-miljöer och applikationsdistribution.
Har erfarenhet av att integrera klientapplikationer med back-end-tjänster.
Har en god förståelse för säkerhetsprinciper och kan implementera branschledande säkerhetsåtgärder.

Ytterligare information
Location: Malmö
I rollen kan resor inom Sverige förekomma.
Detta är en projektanställning hos NXT Interim Malmö AB för perioden februari 2025 - november 2025. Vi tillämpar kollektivavtal. Detta är en konsultroll med placering i en försvarshemlig miljö, vilket ställer höga krav på säkerhet och integritet. Säkerhetsprövning är ett krav för denna tjänst, och du måste vara svensk medborgare för att kvalificera dig.
Kunden erbjuder
För kunds räkning erbjuder vi en dynamisk och innovativ miljö där din expertis inom klientarkitektur och säkerhet värdesätts. Du får möjlighet att bidra till avancerade och skalbara lösningar för framtidens IT-miljöer.
Låter detta som ett intressant uppdrag?
Sök redan idag! Vi behöver din ansökan, inkluderat CV, på engelska. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan då anbudstiden är kort.
NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag inom konsult- och rekryteringsbranschen. Vi arbetar inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har över 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter förmåner som sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller vardagen.

Ansök nu

IT Solution Architect

IT-arkitekt/Lösningsarkitekt
Läs mer Jan 25
För kunds räkning söker vi nu en IT Solution Architect till avdelningen Special Purpose Environments. Är du en engagerad och lösningsorienterad person som vill vara med och designa och realisera IT-lösningar som skapar värde och efterlever regulatoriska krav? Då kan detta vara rollen för dig!
Om tjänsten
Som IT Solution Architect kommer du att arbeta med att analysera krav, designa lösningsförslag och säkerställa att IT-lösningar möter både verksamhetens behov och tekniska krav. Du blir en del av en kompetensgruppering med andra IT-arkitekter och Business Analysts där samarbete och utveckling står i fokus. Vi tror på "on the job training", vilket innebär att du får möjlighet att utvecklas i nära samarbete med drivna och talangfulla kollegor.
I rollen kombinerar du strategiskt tänkande med operativt arbete och ansvarar för att de företagsövergripande arkitekturprinciperna och riktlinjerna efterlevs. Du har också frihet att agera inom givna ramar för att lösa de utmaningar du ställs inför på bästa möjliga sätt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Analysera krav och behovsbilder för IT-lösningar.
Designa lösningsförslag för infrastruktur ur olika aspekter.
Agera sakkunnig och stötta service managers/service owners.
Skapa beslutsunderlag för både affärsmässiga och tekniska beslut.
Säkerställa efterlevnad av krav, regler, lagar, processer, standarder och policies.
Dokumentera och presentera lösningar för olika målgrupper och i olika forum.

Din profil
Vi söker dig som:
Har förmågan att växla mellan detaljer och helhetsperspektiv.
Är en skicklig kommunikatör som kan förklara komplexa scenarion för olika målgrupper.
Är självgående, prestigelös och trivs med att arbeta i team där kunskap delas.
Har en bakgrund inom infrastrukturområdet och ett stort intresse för säkerhet.

Kvalifikationer:
Flera års erfarenhet av IT, gärna i en uttalad arkitektroll.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska.
Fördjupad kunskap inom infrastrukturområdet, inklusive:
Erfarenhet av lösningar i egen regi/lokaler (On-premises).
Erfarenhet av hybrid- och molnlösningar.
Erfarenhet av större infrastrukturlösningar.

Meriterande:
Erfarenhet av tjänstedesign och IT-arkitektur på flera nivåer.
Erfarenhet av modellering.
 
Ytterligare information
Location: Malmö
I rollen kan resor inom Sverige förekomma.
Detta är en projektanställning hos NXT Interim Malmö AB för perioden mars 2025 - november 2025. Vi tillämpar kollektivavtal. Detta är en konsultroll med placering i en försvarshemlig miljö, vilket ställer höga krav på säkerhet och integritet. Säkerhetsprövning är ett krav för denna tjänst, och du måste vara svensk medborgare för att kvalificera dig.

Kunden erbjuder
För kunds räkning erbjuder vi en dynamisk och innovativ arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas och bidra med din expertis. Här får du arbeta med spännande projekt och lösningar som gör skillnad för verksamheten.
Låter detta som ett intressant uppdrag?
Sök redan idag! Vi behöver din ansökan, inkluderat CV, på svenska. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan då anbudstiden är kort.
NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag inom konsult- och rekryteringsbranschen. Vi arbetar inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har över 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter förmåner som sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller vardagen.

Ansök nu

Nätverkstekniker

Nätverkstekniker
Läs mer Jan 2
För kunds räkning söker vi nu fem nätverkstekniker för att arbeta i pågående projekt och förvaltningar. Uppdragen varierar och kan innefatta drift, utveckling eller uppgraderingar för att säkerställa att krav på säkerhet och funktion uppfylls. 
Dina arbetsuppgifter
Som nätverkstekniker kommer du att:
Arbeta med drift och underhåll av nätverkslösningar.
Delta i utvecklings- och uppgraderingsprojekt för att möta verksamhetens behov av säkerhet och funktionalitet.
Arbeta i en säkerhetskritisk miljö där precision och noggrannhet är avgörande.

Din profil och kompetens
Vi söker dig med bred nätverkskompetens och erfarenhet inom:
LAN baserat på Cisco, Dell och HPE Aruba.
Cisco ISE (Identity Services Engine).
Fortigate och/eller Checkpoint brandväggar.

Det är viktigt att du har ett analytiskt sinne och är lösningsorienterad. Erfarenhet av att arbeta i säkerhetskritiska miljöer är meriterande.
Ytterligare information
Location: Malmö
Detta är en projektanställning hos NXT Interim Malmö AB för perioden januari 2025 - april 2026. Vi tillämpar kollektivavtal. Detta är en konsultroll med placering i en försvarshemlig miljö, vilket ställer höga krav på säkerhet och integritet. Säkerhetsprövning är ett krav för denna tjänst, och du måste vara svensk medborgare för att kvalificera dig.
Kunden erbjuder
För kunds räkning erbjuder vi en dynamisk och säkerhetsfokuserad miljö där din kompetens värdesätts och utvecklas. Du kommer att ingå i ett engagerat team som arbetar med högteknologiska lösningar.
Låter detta som ett intressant uppdrag?
Sök redan idag! Vi behöver din ansökan, inkluderat CV, på svenska. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan då anbudstiden är kort.
NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag inom konsult- och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har över 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter förmåner som sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller vardagen.

Ansök nu

IT On-Site Supporttekniker

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jan 2
För kunds räkning söker vi en IT On-Site Supporttekniker till kontoren i Malmö och Lund. Vill du vara en del av ett företag som arbetar för att skydda människor och samhällen? Hos vår kund får du arbeta i en spännande och varierad miljö där vi tillsammans skapar produkter och tjänster som uppfyller detta viktiga uppdrag.
Om tjänsten 
I rollen som IT On-Site Supporttekniker har du uppdraget att säkerställa en effektiv och stabil IT-miljö på arbetsplatsen. Du arbetar nära slutanvändarna och ansvarar för att deras IT-relaterade behov och förväntningar möts, samtidigt som du stöttar kollegor i det dagliga arbetet. Detta är en heltidstjänst som kräver fysisk närvaro på kontoren i Malmö och Lund.
Som en del av On-Site Support-teamet hanterar du service, information, incidenter och service requests. Du installerar datorer, program och tillbehör, samt uppdaterar och dokumenterar i kunskapsdatabasen och ärendehanteringssystemet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Delta i uppsättning och etablering av kontoret på vår nya site i Lund.
Lösa problem och ge support till användare där fjärrstyrning inte fungerar.
Installera och leverera datorer, telefoner och annan klientnära IT-hårdvara samt uppdatera hårdvaruregistret.
Dokumentera ärenden i kunskapsdatabas och ärendehanteringssystemet.
Utföra systematisk felsökning.
Bistå kollegor som inte är fysiskt närvarande, t.ex. vid större driftstörningar eller säkerhetsincidenter.
Säkerställa hög leveransnivå från lokal On-Site Support inom alla ansvarsområden.
Supportera skrivare och konferensrum.

Om dig
Vi söker dig som:
Har relevant erfarenhet inom IT-support och ett starkt teknikintresse.
Är serviceinriktad och trivs med att underlätta för kollegor i en dynamisk arbetsmiljö.
Har god förmåga att prioritera och hantera förändrade förutsättningar.
Är kundorienterad, affärsmässig och proaktiv.
Är självständig men också en lagspelare som gärna delar med dig av dina kunskaper.
Har god kommunikationsförmåga och lyhördhet, samt kan hantera dokumentation och administrativa ärenden inom IT.

Krav:
B-körkort.
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Meriterande:
Erfarenhet av arbete i en stor koncern med komplexa IT-miljöer.
 
Ytterligare information
Location: Malmö
Detta är en projektanställning hos NXT Interim Malmö AB för perioden februari 2025 - februari 2026. Vi tillämpar kollektivavtal. Detta är en konsultroll med placering i en försvarshemlig miljö, vilket ställer höga krav på säkerhet och integritet. Säkerhetsprövning är ett krav för denna tjänst, och du måste vara svensk medborgare för att kvalificera dig.
Kunden erbjuder
För kunds räkning erbjuder vi en dynamisk och utvecklande miljö där du får möjlighet att bidra till viktiga lösningar som skyddar människor och samhällen.
Låter detta som ett intressant uppdrag?
Sök redan idag! Vi behöver din ansökan, inkluderat CV, på svenska. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan då anbudstiden är kort.
NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag inom konsult- och rekryteringsbranschen. Vi arbetar inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har över 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter förmåner som sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller vardagen.

Ansök nu