Malmö: Starta din sälj karriär som mötesbokare på StjärnaFyrkant Malmö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Starta din sälj karriär som mötesbokare på StjärnaFyrkant Malmö i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-31 // Varaktighet: Heltid

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Är du en driven och entusiastisk individ som trivs i en miljö där du kan påverka tillväxten genom att boka kvalitetsmöten för våra framgångsrika säljare? Då är det dig vi letar efter!

Om StjärnaFyrkant:
StjärnaFyrkant är en rikstäckande kedja som finns på 24 orter och är en av Sveriges främsta återförsäljare inom telefoni och kommunikationslösningar för företag. Vi strävar efter att erbjuda en enkel och smidig lösning för våra kunder, vilket gör att de kan fokusera helt på sin kärnverksamhet. Vårt team är dedikerat till att skapa långsiktiga relationer och leverera service av högsta klass.

Om rollen:
Som Mötesbokare hos StjärnaFyrkant kommer du att spela en central roll i att säkra kvalitetsmöten för vårt säljteam. Du kommer att vara ansvarig för att proaktivt identifiera och kontakta potentiella kunder för att boka in möten som möter deras behov och förväntningar.

Dina ansvarsområden inkluderar:

Proaktivt identifiera och kvalificera potentiella kunder.

Skapa förtroendefulla relationer genom att förstå deras behov och önskemål.

Boka kvalitetsmöten åt våra säljare, antingen via telefon, teamsmöten eller personliga möten.

Samarbeta nära vårt säljteam för att säkerställa att bokade möten leder till resultat.

Uppdatera och underhålla vår kunddatabas med relevant information.


Vi letar efter dig som:

Har tidigare erfarenhet inom försäljning eller kundservice.

Besitter utmärkta kommunikationsfärdigheter och förmåga att skapa förtroendefulla relationer.

Är självgående och kan ta egna initiativ.

Är målinriktad och trivs med att arbeta mot uppsatta mål.


Vi erbjuder:

Attraktiva lönevillkor med bonusprogram som belönar din prestation.

Personlig utveckling genom individuella utbildningsplaner.

Möjligheter till interna befordringar och arbete med nya produkter och tjänster.

En trygg arbetsmiljö där du kan trivas och utvecklas.

Ett positivt och dynamiskt arbetslag med drivna kollegor.

Kontinuerlig utbildning och coachning för att ständigt utvecklas som säljare.


Ansökan:
Om du är en driven och resultatinriktad person som vill vara en del av vårt framgångsrika team, skicka in din ansökan redan idag!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Besöksbokare/Kundbokare

Nedan visas andra jobb i Malmö som Besöksbokare/Kundbokare.

Är du en skicklig mötesbokare som är redo att ta nästa steg?

Läs mer Apr 17
Är du en skicklig mötesbokare som är redo att ta nästa steg?
Vi söker dig som har erfarenhet av mötesbokning eller försäljning – gärna inom telekom, IT eller SaaS – och som vill arbeta med proaktiv försäljning mot större företag. Nu finns chansen att kliva in i ett bolag med högt tempo, stark teamkänsla och tydliga mål.
Om tjänstenDu kommer att:
Kontakta beslutsfattare på större företag
Boka kvalificerade möten åt våra seniora rådgivare
Arbeta med erbjudanden från Telenor, Telia och våra egna lösningar inom telefoni, IT och fordon
Använda telefon, e-post och LinkedIn som verktyg i ditt dagliga arbete
Vi tror att du: Har arbetat med B2B-försäljning eller mötesbokning tidigare
Trivs med att ha telefonen som främsta verktyg
Är strukturerad, självgående och trygg i att prata med högt uppsatta personer
Gillar att jobba mot tydliga mål – och att slå dem

Har du branscherfarenhet från telekom, IT eller SaaS är det ett stort plus.
Vi erbjuder: Fast lön och möjlighet till stora bonusar
Säljstöd och coachning från erfarna kollegor
Kontor i centrala Malmö med bra energi
Ett bolag med framtiden för sig – och där du är en viktig del

  Redo att ta nästa steg? Skicka in din ansökan redan idag! Vi intervjuar löpande och tillsätter så snart vi hittar rätt person.

Ansök nu

Ta Steget Framåt: Bli Mötesbokare hos StjärnaFyrkant i Malmö!

Läs mer Jan 5
Vill du ta steget mot en framgångsrik karriär inom B2B försäljning? Nu har du chansen att bli en del av vårt växande team på StjärnaFyrkant! Vi söker två nya kollegor som är hungriga, orädda och redo att utvecklas i en spännande och praktisk roll där varje dag bjuder på nya kontakter och utmaningar.
Om StjärnaFyrkant:StjärnaFyrkant är en ledande aktör inom företagskommunikation med kontor på 24 orter i Sverige. Vi erbjuder smarta telefoni- och kommunikationslösningar till företag och söker nu två nya mötesbokare som vill vara med på vår tillväxtresa.
Vad innebär rollen?Som Mötesbokare hos oss kommer du att tillbringa större delen av din arbetsdag med att kontakta potentiella kunder via telefon. Din uppgift är att skapa möjligheter genom att boka möten för våra företagsrådgivare – ett första, avgörande steg för att bygga långsiktiga kundrelationer. Dina arbetsuppgifter inkluderar:
Dagliga samtal med företag där du identifierar behov och väcker intresse för våra lösningar.
Bokning av kvalitetsmöten åt våra rådgivare genom att skapa en värdefull kontakt med kunderna.
Bygga grundläggande kunskap om försäljning genom praktiskt arbete och kontinuerlig coachning.
Nära samarbete med säljteamet för att säkerställa att bokade möten leder till framgång.
Vad vi erbjuder: Fast lön med bonus – Hos oss får du tryggheten av en fast grundlön, något som är unikt i branschen där det är vanligt medenbart rörlig lön. Utöver detta får du bonus baserad på dina resultat.
En strukturerad introduktion och stöd för att snabbt komma igång.
En arbetsplats där du kan utvecklas, med möjlighet att avancera inom företaget.
En arbetsmiljö som präglas av gemenskap, teamaktiviteter och regelbunden feedback för att vässa dina färdigheter.
Vem är du?
Vi söker dig som är på väg att ta klivet in i försäljning eller redan har erfarenhet från en sälj- eller kundserviceroll, kanske mot privatpersoner, och vill ta nästa steg inom företagsförsäljning. Du:
Är målmedveten, bekväm med att jobba mot tydliga mål och ser fram emot en roll där du kan göra avtryck.
Är orädd, social och redo att lägga ner det hårda arbete som krävs för att lyckas i en samtalsintensiv roll.
Har en vilja att lära och utvecklas i en säljinriktad miljö.
Vill skapa en karriär där du kan avancera och ta på dig mer ansvar över tid.

StjärnaFyrkant är platsen för dig som vill påbörja en långsiktig karriär inom försäljning och göra skillnad i ett expansivt företag. Erfarenhet är meriterande meninget krav – din inställning, drivkraft och vilja att utvecklas är det viktigaste. Om du har rätt energi och är redo att kavla upp ärmarna, vill vi höra från dig!
AnsökanRekrytering sker löpande, så skicka

Ansök nu

Kundbokare för Telecom

Läs mer Maj 10
RecNet arbetar för att förenkla kontakten mellan arbetsgivare och arbetstagare.
LÅT OSS HITTA JOBBET ÅT DIG!
Vi letar aktivt jobb åt dig utifrån dina krav och erfarenheter. Över 80% av de som registrerar sig får ett jobberbjudande inom 1 vecka. Registrera dig snabbt och enkelt på RecNet.se

Vi söker en kundbokare åt vår kund inom telecom

Företaget arbetar med helhetslösningar inom Telefoni och växlar för företag. Genom kostnadsfria analyser och samarbetar med samtliga stora operatörer, kan företaget alltid presentera de bästa lösningarna för kunderna. Företaget har funnits i över 10 år och har lång erfarenhet i branschen.

Som kundbokare arbetar du med att ta kontakt med företag, du gör en snabb behovsanalys och bokar sedan in ett möte åt en av våra account managers. Ansvarig säljare kommer sedan att åka på besöket för att sälja in produkten.
Du kommer enbart att ringa till företag, med 5 anställda och uppåt, du kommer att använda ett lättförståeligt crm system som hjälper dig i ditt arbete. Du kommer att ha tillgång till ett enkelt analyssystem som även hjälper dig i din kontakt med kunderna.
Vi arbetar heltid 8-17 måndag till fredag.

Vi erbjuder:
Centralt kontor, med utsikt över vattnet och nära till kollektivtrafiken. VI utför ständigt utbildningar för att vidareutveckla vår personal, vilket skapar en bra förutsättning för en vidareutveckling i bolaget. Du kommer ha en fast lön på 22 000 + provision och attraktiva tävlingar.

Vi söker dig som vill arbeta med telefonen som redskap och som inte är rädd för att skapa nya kontakter per telefon.
Du ska vara social och behärska svenska språket flytande.

Vi vill att du ska ha minst 6 månaders erfarenhet av försäljning eller bokning sedan tidigare.

Rekryteringen sker löpande så vänta inte med din ansökan.

Ansök nu

Arbeta hemifrån som Mötesbokare - Endast Heltid - Distans - Malmö

Läs mer Apr 22
Jobba som Mötesbokare / Besöksbokare hemifrån!
Vi söker dig som gillar att arbeta på distans / hemifrån och har god vana att arbeta med telefonen som verktyg.
Vi kräver att du tidigare arbetat inom mötesbokning, telefonförsäljning, kundtjänst eller fältförsäljning och därav är van med invändningshantering.
Om uppdraget
Som Mötesbokare / Kundbokare kommer du boka möten till fältsäljare inom hemlarm via telefon mot radhus och villaägare. Detta innebär kalla samtal ut till kunderna via vår dialer.
Uppdragsgivaren som vi representerar har i dagsläget ca 2500 kunder och expanderar snabbt på den svenska marknaden. Syftet med samtalet är att erbjuda ett möte med en av uppdragsgivarens fältsäljare som då gör ett hembesök.
Arbetstider: Måndag - Fredag 09:00 - 18:00
Omfattning: Endast heltid
Plats: Distansarbete (Hemifrån) - Vilket innebär att du måste kunna sitta ostört och ha all utrustning som behövs (Dator, hörlurar, god Internet uppkoppling).
Lön: Hög provision baserat på antal bokningar som blir genomförda, dvs oavsett om det blir affär eller ej för fältsäljaren (Inget tak, Ingen grundlön, ingen garantilön).


Fördelar med att arbeta hos oss
Höga provisioner utan tak
Möjlighet att växa inom bolaget och skapa en karriär inom försäljning
Kostnadsfri sälj-och produktutbildning

Grundkrav för att kunna jobba med oss:
Dator med god internetuppkoppling
Headset för att kunna prata ostört i telefon
Ergonomisk plats att sitta hemifrån där du inte störs av annat
Tala flytande Svenska

Du bör vara:
Trygg och van att arbeta med telefonen som verktyg
Erfaren att ringa upp kalla kunder
Målmedveten och tävlingsinriktad.
Trivas med att arbeta på distans/hemifrån
Inneha hög socialkompetens
Ha lätt att bygga relationer



Rekryteringsprocess
Vår rekryteringsprocess är helt och hållet digital, vi kommer kontakta dig per mail med tid för intervju om du går vidare.
Intervjuer sker löpande. Vill du starta i gång din karriär omgående?
Tveka inte på att skicka en ansökan (CV) redan idag, och om du har de kvalitéer vi eftersöker kontaktar vi dig för en digital intervju på Teams.
Vid övriga frågor mejla till: rekrytering@partnerflow.se
Om företaget
PartnerFlow Group AB är ett svenskt företag med mångårig erfarenhet inom försäljning och affärsutveckling och innehar flertalet uppdrag B2C & B2B. Hos oss arbetar drivna personer med ett stort intresse för försäljning och att skapa värde för våra kunder. Vi hjälper uppdragsgivare att affärsutveckla deras produkt och nå ut till nya kunder via mötesbokning, telemarketing och field-sales.
https://www.partnerflow.se
?https://www.partnermeet.se

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Meet a Group international AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Meet a Group international AB .

VP Sales to Occtoo

Försäljningschef
Läs mer Apr 13
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:


About Occtoo:

At Occtoo, we’re redefining what’s possible in the SaaS world. As a cutting-edge Experience Data Platform, we empower medium and large enterprises to build digital experiences faster by seamlessly connecting data and content—without costly integrations.
Backed by a clear vision and relentless innovation, we’re on a mission to disrupt the digital landscape, helping businesses deliver highly personalized customer experiences at scale. With a growing list of global clients and a remote-first culture built for top talent, we’re setting the stage for the next big leap in enterprise technology.
If you’re a senior sales leader looking to be part of a fast-growing startup that’s making waves, driving transformation, and offering limitless growth opportunities, Occtoo is your next big move. Join us, and let’s shape the future of digital experiences together.
Role Overview:

We are seeking an experienced and dynamic Sales Leader to spearhead our sales initiatives, focusing on engaging with CDOs; CIOs/CTOs and Enterprise Architects at medium to large enterprises. This role demands a strategic thinker with a proven track record in SaaS sales, particularly within the Commerce space. The ideal candidate will drive revenue growth, build strong customer relationships, and contribute to the continued success of Occtoo.
Key Responsibilities:


Strategic Sales Leadership: Develop and execute comprehensive sales strategies to drive revenue growth and market penetration within the target customer segment.


Team Development: Build, mentor, and lead a high-performing sales team, fostering a culture of continuous learning and achievement.


Customer Engagement: Establish and nurture relationships with key decision-makers, understanding their unique challenges and positioning Occtoo's solutions effectively.


Market Analysis: Stay abreast of industry trends, competitor activities, and emerging technologies to inform sales strategies and identify new opportunities.


Collaboration: Work closely with cross-functional teams, including Marketing, Product, and Customer Success, to ensure alignment and drive customer satisfaction.


Qualifications:


Experience: Minimum of 5 years in sales leadership roles within the SaaS industry, with a focus on enterprise solutions.


Technical Acumen: Strong understanding of Experience of Commerce and enterprise IT ecosystems.


Proven Track Record: Demonstrated success in meeting or exceeding sales targets and driving significant revenue growth.


Leadership Skills: Exceptional ability to lead, motivate, and develop a remote sales team.


Communication: Excellent verbal and written communication skills, with the ability to articulate complex concepts to diverse audiences.


Adaptability: Comfortable working in a fast-paced, remote-first environment with a strong emphasis on digital collaboration.


The Personality We’re Looking For:


Creative and Entrepreneurial Spirit: You think outside the box and are not afraid to innovate or take calculated risks.


High Degree of Flexibility & Integrity: You adapt seamlessly to changing circumstances while maintaining strong ethical standards.


High Level of Drive: You are results-oriented, proactive, and thrive on achieving ambitious goals.


Critical Thinking and Solution-Oriented: You excel at analysing complex situations and finding effective solutions.


Strategic Mindset with Operational Energy: You balance big-picture thinking with the ability to dive into the details and get things done.


Team Player: You value collaboration and enjoy working closely with others to achieve shared objectives.


Why Join Occtoo?


Innovative Environment: Be part of a company that encourages disruption of traditional methods and the exploration of new ideas.


Flexible Working Conditions: Enjoy true work-life harmony with the ability to work from anywhere.


Learning Culture: Engage in a learning-oriented workplace that supports continuous professional development.


Inclusive Team: Join a diverse team where every member is valued, and equal opportunities for growth and development are provided.


At Occtoo, we are dedicated to creating a progressive and global workplace fit for a modern lifestyle. We believe digital collaboration and continuous learning, combined with ambitious goals and a strong focus on work-life harmony, are key to success for both our people and our business.

Ansök nu

Extraarbete på lager - höglyftande plocktruck

Lagerarbetare
Läs mer Mar 27
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Vi söker nu skickliga truckförare med erfarenhet av att köra höglyftande plocktruck för extraarbete hos vår kund i Malmö.

I denna roll använder du dina färdigheter för att säkert och effektivt utföra plockning med höglyftande plocktruck. Du tar emot inkommande gods och placerar på rätt plats på lagret samt säkerställer korrekt inlagring i datasystem och hanterar övrig dokumentation, samt packar beställningar enligt specifikationer. Du säkerställer att lagret är välorganiserat för att underlätta en effektiv arbetsmiljö.

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta på lager samt erfarenhet av att köra höglyftande plocktruck. Som person är du pålitlig, har förmågan att arbeta noggrant och fokuserat även under tidspress, har god kommunikationsförmåga och kan samarbeta med andra. Vi erbjuder en trevlig arbetsplats där du kan nyttja dina färdigheter och samtidigt utvecklas inom lagerhantering.

Arbetstiden är förlagd måndag - fredag kl. 7.00-15.50. Antal pass per vecka och styrs efter kundens behov men kommer att ligga på ungefär 2-3 dagar /vecka. För att vara aktuell för tjänsten krävs det att du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% som kan styrkas vid anställningen. (Exempelvis studier, annat deltidsarbete eller eget företag)

För dig som visar framfötterna finns här även möjlighet till sommarjobb på heltid.

Om du är ansvarsfull, kunnig och har den nödvändiga behörigheten, är detta en perfekt möjlighet för dig att ta dig an utmaningen och bli en viktig del av vårt team.

Vänligen skicka in ditt uppdaterade CV och beskriv din relevanta erfarenhet i din ansökan. Ansökningar kommer att behandlas löpande.

Ansök nu

Extraarbete på lager - höglyftande plocktruck

Lagerarbetare
Läs mer Apr 12
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Vi söker nu skickliga truckförare med erfarenhet av att köra höglyftande plocktruck för extraarbete hos vår kund i Malmö.

I denna roll använder du dina färdigheter för att säkert och effektivt utföra plockning med höglyftande plocktruck. Du tar emot inkommande gods och placerar på rätt plats på lagret samt säkerställer korrekt inlagring i datasystem och hanterar övrig dokumentation, samt packar beställningar enligt specifikationer. Du säkerställer att lagret är välorganiserat för att underlätta en effektiv arbetsmiljö.

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta på lager samt erfarenhet av att köra höglyftande plocktruck. Som person är du pålitlig, har förmågan att arbeta noggrant och fokuserat även under tidspress, har god kommunikationsförmåga och kan samarbeta med andra. Vi erbjuder en trevlig arbetsplats där du kan nyttja dina färdigheter och samtidigt utvecklas inom lagerhantering.

Arbetstiden är förlagd måndag - fredag kl. 7.00-15.50. Antal pass per vecka och styrs efter kundens behov men kommer att ligga på ungefär 2-3 dagar /vecka. För att vara aktuell för tjänsten krävs det att du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% som kan styrkas vid anställningen. (Exempelvis studier, annat deltidsarbete eller eget företag)

För dig som visar framfötterna finns här även möjlighet till sommarjobb på heltid.

Om du är ansvarsfull, kunnig och har den nödvändiga behörigheten, är detta en perfekt möjlighet för dig att ta dig an utmaningen och bli en viktig del av vårt team.

Vänligen skicka in ditt uppdaterade CV och beskriv din relevanta erfarenhet i din ansökan. Ansökningar kommer att behandlas löpande.

Ansök nu

Google Certifierad Agentur söker Driven B2B Säljare

Innesäljare
Läs mer Mar 18
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:


Är du en driven och målinriktad säljare som vill arbeta med digital marknadsföring och Google-tjänster? Vill du vara en del av ett expansivt företag där du får möjlighet att utvecklas och ta eget ansvar? Då kan detta vara jobbet för dig!

Om oss
VR Media är en Google Certifierad Agentur och en växande mediabyrå med kontor mitt i centrala Malmö på Gustav Adolfs Torg. Vi hjälper företag att synas och växa digitalt genom en rad olika tjänster:
?? Google Maps – Vi skapar virtuella rundturer och optimerar företags närvaro
?? Reklamvideor – Professionella videor för annonsering och branding
?? Sociala Medier – Kontohantering, strategi och innehållsskapande
?? SEO & Digital Marknadsföring – Sökmotoroptimering och strategier för bättre synlighet

Om rollen
Vi söker en driven B2B-säljare som vill ta VR Media till nästa nivå! Du kommer att:
? Bearbeta nya och befintliga kunder
? Skräddarsy lösningar för företags digitala behov
? Bygga långsiktiga relationer och utveckla affärer
? Arbeta självständigt och ta eget ansvar

Vem är du?
???? Erfarenhet av försäljning är meriterande men inget krav
???? Språkkunskaper utöver svenska är en stor fördel
???? Självständig, målinriktad och redo att utvecklas i en expansiv miljö

Hos oss får du en spännande karriärmöjlighet med goda utvecklingsmöjligheter, ett sammanhållet team och en arbetsplats där din insats verkligen gör skillnad.

Är du redo att bli en del av VR Media?
Rekrytering sker löpande, ansök idag och låt oss skapa digital magi tillsammans!

Skicka in CV, Personligt brev och kontaktuppgifter i formuläret eller på rekrytering@vrmedia.se

Ansök nu

Marketing Content Creator (English)

Marknadskoordinator
Läs mer Mar 18
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Marketing Content Creator (English)

Do you see content as a powerful sales tool? Are you eager to see your content directly impact organic performance and influence the trajectory of a growing B2B SaaS company? If so, we want to hear from you!

 

Overall Role Objective: To develop and execute a content strategy that drives organic traffic, generates sign ups, and supports the company's organic marketing growth goals. You will also assist the product team in communicating important updates.

Key Responsibilities:

Content Strategy & Planning (25%):

Together with the Head of Marketing, you will define the overarching content strategy, outlining key themes, target audiences, and campaign goals. The Content Creator will play a crucial role in shaping the specific content pieces within this framework.

Content Calendar Development: Create and maintain a content calendar that aligns with marketing objectives and target audience interests, ensuring consistent and timely publishing.

Content Ideation & Brainstorming: Generate creative content ideas that resonate with the target audience and support marketing campaigns.

Competitive Analysis: Research competitor content and identify opportunities to differentiate our content and stand out in the market.

Content Creation & Production (65%):

You’ll be responsible for producing high-quality written content, including blog posts, ebooks, website copy, social media captions, and email marketing materials. While strong visual content creation skills are a significant advantage, the Head Designer / Art Director will be available to assist in the development of visual assets.

Blog Post Writing: Write engaging and informative blog posts on a variety of topics related to our industry and target audience needs. This task involves not just writing content from scratch but interviewing and sourcing drafts from others in the company to share with our audience.

Ebook & White Paper Creation: Develop in-depth ebooks and white papers on specific topics to generate leads and establish thought leadership.

Social Media Content Creation: Create engaging social media content (posts, captions, visuals) that drives engagement and brand awareness.

Email Marketing Content: Assist in developing email marketing content (newsletters, promotional emails, automated sequences) that nurtures leads and drives conversions.

Content Promotion & Distribution (10%):

You’ll be responsible for scheduling posts across our social media platforms and ensuring proper distribution through relevant email newsletters and other applicable channels. The Content Creator will play a key role in preparing the content for distribution, including crafting engaging social media captions and email subject lines.

Social Media Promotion: "Promote content across various social media platforms to maximize reach and engagement."

Email Marketing Distribution: "Distribute content to email subscribers through targeted campaigns."

Outreach & Link Building: "Identify and reach out to relevant influencers and websites to promote content and build backlinks."

Content Repurposing: "Repurpose existing content into different formats (e.g., blog posts into infographics, webinars into blog posts) to maximize its value."

Key Performance Indicators (KPIs) for the Content Creator:

Website Traffic (Organic): Increase in organic traffic to the company website.

Organic Sign Ups: Number of leads generated through content marketing efforts.

Content Quality: Quality of content as measured by engagement, readability, and accuracy.

Expectations:

Creativity: Ability to generate ideas and create content.

Writing Skills: Excellent writing and editing skills, with a strong attention to detail.

Content Marketing Knowledge: Familiarity with content marketing strategies and tactics.

Experience writing content with compelling calls to action to influence customer behaviour and drive conversions from prospect to paying customer.

Communication Skills: Excellent communication and collaboration skills.

Time Management: Ability to manage multiple projects and meet deadlines.

Adaptability: Ability to adapt to changing priorities and feedback.

Results oriented: You care about the outcome of your work and make sure it serves a purpose.

Organised & structured: Ability to manage your own projects and deliver

Productive & a self-starter: Able to get things done when needed in a fast paced growing SaaS environment.

Requirements:

Native level English

Excellent communication and writing skills

3 - 5+ years of experience in marketing or relevant field

Experience working in SaaS preferred

Able to provide examples of previous content that has driven measurable results.

Ansök nu

Marketing Content Creator (English)

Marknadskoordinator
Läs mer Apr 3
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Marketing Content Creator (English)

Do you see content as a powerful sales tool? Are you eager to see your content directly impact organic performance and influence the trajectory of a growing B2B SaaS company? If so, we want to hear from you!

 

Overall Role Objective: To develop and execute a content strategy that drives organic traffic, generates sign ups, and supports the company's organic marketing growth goals. You will also assist the product team in communicating important updates.

Key Responsibilities:

Content Strategy & Planning (25%):

Together with the Head of Marketing, you will define the overarching content strategy, outlining key themes, target audiences, and campaign goals. The Content Creator will play a crucial role in shaping the specific content pieces within this framework.

Content Calendar Development: Create and maintain a content calendar that aligns with marketing objectives and target audience interests, ensuring consistent and timely publishing.

Content Ideation & Brainstorming: Generate creative content ideas that resonate with the target audience and support marketing campaigns.

Competitive Analysis: Research competitor content and identify opportunities to differentiate our content and stand out in the market.

Content Creation & Production (65%):

You’ll be responsible for producing high-quality written content, including blog posts, ebooks, website copy, social media captions, and email marketing materials. While strong visual content creation skills are a significant advantage, the Head Designer / Art Director will be available to assist in the development of visual assets.

Blog Post Writing: Write engaging and informative blog posts on a variety of topics related to our industry and target audience needs. This task involves not just writing content from scratch but interviewing and sourcing drafts from others in the company to share with our audience.

Ebook & White Paper Creation: Develop in-depth ebooks and white papers on specific topics to generate leads and establish thought leadership.

Social Media Content Creation: Create engaging social media content (posts, captions, visuals) that drives engagement and brand awareness.

Email Marketing Content: Assist in developing email marketing content (newsletters, promotional emails, automated sequences) that nurtures leads and drives conversions.

Content Promotion & Distribution (10%):

You’ll be responsible for scheduling posts across our social media platforms and ensuring proper distribution through relevant email newsletters and other applicable channels. The Content Creator will play a key role in preparing the content for distribution, including crafting engaging social media captions and email subject lines.

Social Media Promotion: "Promote content across various social media platforms to maximize reach and engagement."

Email Marketing Distribution: "Distribute content to email subscribers through targeted campaigns."

Outreach & Link Building: "Identify and reach out to relevant influencers and websites to promote content and build backlinks."

Content Repurposing: "Repurpose existing content into different formats (e.g., blog posts into infographics, webinars into blog posts) to maximize its value."

Key Performance Indicators (KPIs) for the Content Creator:

Website Traffic (Organic): Increase in organic traffic to the company website.

Organic Sign Ups: Number of leads generated through content marketing efforts.

Content Quality: Quality of content as measured by engagement, readability, and accuracy.

Expectations:

Creativity: Ability to generate ideas and create content.

Writing Skills: Excellent writing and editing skills, with a strong attention to detail.

Content Marketing Knowledge: Familiarity with content marketing strategies and tactics.

Experience writing content with compelling calls to action to influence customer behaviour and drive conversions from prospect to paying customer.

Communication Skills: Excellent communication and collaboration skills.

Time Management: Ability to manage multiple projects and meet deadlines.

Adaptability: Ability to adapt to changing priorities and feedback.

Results oriented: You care about the outcome of your work and make sure it serves a purpose.

Organised & structured: Ability to manage your own projects and deliver

Productive & a self-starter: Able to get things done when needed in a fast paced growing SaaS environment.

Requirements:

Native level English

Excellent communication and writing skills

3 - 5+ years of experience in marketing or relevant field

Experience working in SaaS preferred

Able to provide examples of previous content that has driven measurable results.

Ansök nu