Malmö: Senior Financial Accountant till Espresso House i Malmö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Senior Financial Accountant till Espresso House i Malmö i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-31 // Varaktighet: Heltid

Espresso House historia går tillbaka till 1996 när vår allra första coffee shop öppnades av Charles och Elisabet Asker på Kyrkogatan i Lund. Vad som började som ett litet kafé inspirerat av både den italienska kaffekulturen och den amerikanska kafétraditionen, är idag ledande i Norden med över 460* coffee shops, 6000 baristor och 100 000 besökare dagligen. I oktober 2018 öppnade Espresso House sin första coffee shop i Hamburg, Tyskland. Idag är vi fördelade på fem länder; Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland. Espresso House är en svensk kaffekedja och ägs av JAB Holding Company. Vi brinner för kaffe, människor och miljö – samt för att skapa världens bästa kaffeupplevelse till världens bästa gäst. Om man har ambitionen att ge den bästa upplevelsen av kaffe till en nöjd gäst så måste man kunna erbjuda riktigt bra kaffe i en trevlig miljö. En trevlig miljö skapar man genom att ha fina coffee shops, men – det är 100 gånger viktigare att ha världens bästa personal.

Är du en social person som uppskattar snabba beslut i ett bolag där det händer mycket? Då har du kommit rätt! Espresso House söker en Senior Financial Accountant till sitt ”Shared Service Center”. Som Accountant ingår du i Finance teamet som supporterar alla marknader. Din primära roll är att ansvara för den kvalificerade redovisningen i ett till två av våra länder.

Du rapporterar till Maria, en stöttande och hjälpsam ledare som har stor tillit till sina medarbetare. Hos oss erbjuds du mycket frihet under ansvar i en miljö där vi har roligt tillsammans. Tjänsten är placerad på Södergatan i hjärtat av Malmö.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Ansvarig för redovisningen för ett till två av våra länder
• Löpande redovisning samt månadsbokslut
• Årsredovisningar
• Avstämningar
• Anläggningstillgångar
• Omsättningsavstämningar
• Momsredovisning och momsfrågor
• Inkomstdeklarationer
• Kontakt med revisorer och förse dem med underlag och planera inför granskning
• Förbättring av processer och rutiner samt delaktig i projekt
• Diverse utredningar

Har vi fångat ditt intresse?

För att trivas i rollen ser vi att du är en lugn och ödmjuk lagspelare som trivs i en föränderlig miljö. Som person är du lösningsorienterad och prestigelös, och du täcker gärna upp där det behövs. Du har en övergripande förståelse för redovisning och några års erfarenhet av en liknande roll. Du gillar kombinationen av att arbeta både självständigt och tillsammans med dina kollegor. Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och du behärskar det svenska och engelska språket i både tal och skrift. Du har goda kunskaper i Excel.

Hur gör jag nu?

Kom förbi på en kaffe så pratar vi mer. Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt! I den här rekryteringen samarbetar Espresso House med Mpya Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Amelie Rijpma, 0709-966176 eller amelie.rijpma@mpya.se.

Ansökan sker via www.mpyafinance.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Malmö som Redovisningsekonom.

Redovisningsekonom

Läs mer Dec 18
Vill du forma en hållbar framtid tillsammans med oss?
Eolus är en ledande projektutvecklare i Europa inom förnybar energi, börsnoterat på Nasdaq Stockholm mid cap. Vi har utvecklat projekt inom förnybar energi sedan 1990 och är idag aktiva inom vindkraft, solkraft samt batterilagring i Europa och Nordamerika. Detta är en chans att komma in i ett väletablerat bolag med korta beslutsvägar med stora möjligheter att påverka. Eolus kännetecknas av en prestigelös miljö, där vi värdesätter kreativ input och nya idéer som komplement till vår grundläggande struktur som möjliggör god effektivitet. Vi söker nu en redovisningsekonom, välkommen med din ansökan.I rollen som Redovisningsekonom arbetar du med självständigt redovisningsarbete för externa vindkraftsbolag där Eolus är ansvariga för drift och förvaltning. Detta innefattar löpande redovisning, upprättande av bokslut, årsredovisningar, deklarationer, kassaflödesprognoser, budgetering, rapportering samt kontakt med bank, bolagsverket och revisorer. Rollen innebärmycket kontakt med kunder och andra samarbetspartners, därmed är det är viktigt att du trivs i en kommunikativ roll.
Vi söker dig som har arbetat med kvalificerad redovisning sedan tidigare, och har kunskaper i något av de större ekonomi-/affärssystem som existerar på marknaden, samt goda kunskaper i Excel. Erfarenhet av IFRS (internationell redovisningsstandard) ses som starkt meriterande. Vi förväntar oss att du har en relevant postgymnasial utbildning.Då du i ditt arbete kommer arbeta med internationella kunder, ser vi även att du förutom svenska har goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt. Detta är en heltidstjänst med placering på vårt huvudkontor i Hässleholm eller på vårt kontor i Malmö, våra kontor ärcentralt belägna med goda pendlingsmöjligheter. Om du vill veta mer om denna roll, vänligen kontakta CFO Catharina Persson på 0709-32 97 77 och ansök med ditt CV via vår karriärsida. Vi ser fram emot att höra ifrån dig!

Ansök nu

Junior redovisningsekonom till Malmö

Läs mer Nov 27
Är du i början av din karriär inom ekonomi och vill utvecklas i en spännande roll? Vi söker nu en Junior redovisningsekonom till vår kund i Malmö. Här får du möjlighet att bidra till företagets framgång samtidigt som du bygger en stark grund för din karriär.
Om rollen som Junior RedovisningsekonomI denna roll kommer du att stödja vår kunds ekonomiavdelning med dagliga redovisningsuppgifter samt delta i bokslutsarbete. Rollen erbjuder en utmärkt möjlighet att fördjupa dina kunskaper inom redovisning och att växa professionellt i en stöttande miljö.
Huvudsakliga arbetsuppgifter Löpande redovisning och bokföring
Inbetalningar/utbetalningar
Leverantorsreskontra
Kundreskontra
Kvittohantering
Momshantering
Intern projekt/resultatredovisning
Rapportering t
Budget och prognosarbete
Månadsavstämningar och kostnadsuppföljningar
Bolagsformalia och annan förekommande ekonomiadministration
Kvalifikationer och egenskaper Examen inom ekonomi eller relevant arbetslivserfarenhet
Erfarenhet av ekonomiadministration är meriterande
God kunskap i Excel och erfarenhet av ekonomisystem
Förmåga att kommunicera tydligt på både svenska och engelska

Vi söker dig som är noggrann, ansvarafull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. Du är initiativrik och driven att lära dig nya saker.
Anställningsvillkor och placeringTjänsten är en heltidstjänst med placering i Malmö. Vi erbjuder en flexibel arbetsmiljö och möjligheter till personlig utveckling.
Tillsättning sker omgående enligt överenskommelse.
Uppdraget är ett konsultuppdrag under 6 månader med möjlighet till förlängning eller fast anställning hos vår kund.
Kontakt och ansökanOm du har frågor om tjänsten, är du välkommen att kontakta vår konsultchef Ellinore pereira på Ellinore.pereira@andaragroup.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Junior redovisningsekonom till Malmö

Läs mer Nov 29
Är du i början av din karriär inom ekonomi och vill utvecklas i en spännande roll? Vi söker nu en Junior redovisningsekonom till vår kund i Malmö. Här får du möjlighet att bidra till företagets framgång samtidigt som du bygger en stark grund för din karriär.
Om rollen som Junior RedovisningsekonomI denna roll kommer du att stödja vår kunds ekonomiavdelning med dagliga redovisningsuppgifter samt delta i bokslutsarbete. Rollen erbjuder en utmärkt möjlighet att fördjupa dina kunskaper inom redovisning och att växa professionellt i en stöttande miljö.
Huvudsakliga arbetsuppgifter Löpande redovisning och bokföring
Inbetalningar/utbetalningar
Leverantorsreskontra
Kundreskontra
Kvittohantering
Momshantering
Intern projekt/resultatredovisning
Rapportering
Budget och prognosarbete
Månadsavstämningar och kostnadsuppföljningar
Bolagsformalia och annan förekommande ekonomiadministration
Kvalifikationer och egenskaper Examen inom ekonomi eller relevant arbetslivserfarenhet
Erfarenhet av ekonomiadministration är meriterande
God kunskap i Excel och erfarenhet av ekonomisystem
Förmåga att kommunicera tydligt på både svenska och engelska

Vi söker dig som är noggrann, ansvarafull och har förmåga att arbeta både självständigt och i team. Du är initiativrik och driven att lära dig nya saker.
Anställningsvillkor och placeringTjänsten är en heltidstjänst med placering i Malmö. Vår kund erbjuder en flexibel arbetsmiljö och möjligheter till personlig utveckling.
Tillsättning sker omgående enligt överenskommelse.
Uppdraget är ett hyr köp och du blir anställd hos oss på Andara de 6 första månaderna. Anställningen övergår sedan till vår kund om båda parter önskar.
Kontakt och ansökanOm du har frågor om tjänsten, är du välkommen att kontakta vår konsultchef Ellinore pereira på Ellinore.pereira@andaragroup.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Redovisningsekonom på deltid till Aptio Group i Malmö, Hyllie

Läs mer Okt 28
Vi söker nu en Redovisningsekonom på deltidtill vår kund Aptio Group i Malmö, Hyllie.
Aptio Group is the leading company that delivers highly qualified services to customers with regulatory or industry requirements. With deep industry experience, excellence and a unique delivery model with collegial engagement, the company increases the customers’ competitiveness.
Aptio Group focuses on traditional consulting activities, offering services within Pharma, Medtech and Automotive industries. We help with the execution, interpretation and advice of regulatory and / or industry-required processes. These processes can be found either in legal texts and / or in various standards. Om rollen och arbetsuppgifterVi söker dig som vill arbeta deltid (50-75%).
Löpande bokföring
Fakturering
Attest av tidrapporter
Hantering av kund och leverantörsreskontra
Kontering av leverantörsfakturor
In och utbetalningar
Bokföra lönetransaktioner samt semesterskuld
Månadsbokslut
Kvartalsbokslut
Upprättande av årsbokslut
Avstämning av balans och resultatkonto
Ansvar för periodiseringar samt reserveringar
Upprättande av inkomstdeklaration, moms och arbetsgivardeklaration
Koncernrapportering
Upprättande av årsredovisning (K3)
Ekonomisk uppföljning och analys av resultat
Vara med och utveckla och förbättra interna rutiner och processer
Kontakt med revisor och revisionsfirma


Kvalifikationer & Personliga Egenskaper
Vi ser gärna att du är senior, trygg och en självständig Redovisningsekonom. Du har en gedigen erfarenhet inom ekonomi och redovisning samt goda kunskaper i svenska och engelska. Du har också stor vana från flera redovisningssystem.
Mer om rollen
Tillsättning: Omgående
Omfattning: 50-75%
Placering: Hyllie utanför Malmö
Uppdraget är ett ”hyrköpsuppdrag” och du kommer att bli anställd hos oss på Andara de första 6 månaderna och därefter övergår anställningen till vår kund om båda parter så önskar.
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Ellen Ploman-Wolinder på ellen.ploman-wolinder@andaragroup.se.
Mer om Andara Economy
Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens ochkundens villkor. Andara Economyär ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara Economyär ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Redovisningsekonom på deltid till Aptio Group i Malmö, Hyllie

Läs mer Okt 25
Vi söker nu en Redovisningsekonom på deltidtill vår kund Aptio Group i Malmö, Hyllie.
Aptio Group is the leading company that delivers highly qualified services to customers with regulatory or industry requirements. With deep industry experience, excellence and a unique delivery model with collegial engagement, the company increases the customers’ competitiveness.
Aptio Group focuses on traditional consulting activities, offering services within Pharma, Medtech and Automotive industries. We help with the execution, interpretation and advice of regulatory and / or industry-required processes. These processes can be found either in legal texts and / or in various standards. Om rollen och arbetsuppgifterVi söker dig som vill arbeta deltid (50-75%).
Löpande bokföring
Fakturering
Attest av tidrapporter
Hantering av kund och leverantörsreskontra
Kontering av leverantörsfakturor
In och utbetalningar
Bokföra lönetransaktioner samt semesterskuld
Månadsbokslut
Kvartalsbokslut
Upprättande av årsbokslut
Avstämning av balans och resultatkonto
Ansvar för periodiseringar samt reserveringar
Upprättande av inkomstdeklaration, moms och arbetsgivardeklaration
Koncernrapportering
Upprättande av årsredovisning (K3)
Ekonomisk uppföljning och analys av resultat
Vara med och utveckla och förbättra interna rutiner och processer
Kontakt med revisor och revisionsfirma


Kvalifikationer & Personliga Egenskaper
Vi ser gärna att du är senior, trygg och en självständig Redovisningsekonom. Du har en gedigen erfarenhet inom ekonomi och redovisning samt goda kunskaper i svenska och engelska. Du har också stor vana från flera redovisningssystem.
Mer om rollen
Tillsättning: Omgående
Omfattning: 50-75%
Placering: Hyllie utanför Malmö
Uppdraget är ett ”hyrköpsuppdrag” och du kommer att bli anställd hos oss på Andara de första 6 månaderna och därefter övergår anställningen till vår kund om båda parter så önskar.
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Ellen Ploman-Wolinder på ellen.ploman-wolinder@andaragroup.se.
Mer om Andara Economy
Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens ochkundens villkor. Andara Economyär ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara Economyär ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Mpya Finance AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Mpya Finance AB .

Senior Cost Controller till Arjo i Malmö

Controller
Läs mer Feb 4
Om Arjo

På Arjo jobbar drygt 6 000 personer i 31 länder över hela världen med att hjälpa vårdgivare, vårdpersonal och anläggningschefer att erbjuda bästa tänkbara vård i en säker och stimulerande arbetsmiljö. Vi är fast beslutna att möta deras höga krav på kvalitet och effektivitet, och vår egen förväntan på att skapa bättre hälsoresultat.

Vår kultur bygger på mångfald, rättvisa och inkludering, vilket speglas i Arjos Hållbarhetsramverk 2030 samt Arjo Guiding Principles och Leadership Behaviors. Vi har en hög medvetenhet kring hållbarhet och tar ett aktivt socialt ansvar i de samhällen där vi är verksamma.

För mer information om Arjo: www.arjo.se

Du, som äntligen hittat rätt i dina arbetsuppgifter, men som ändå eftersträvar en liten förändring. Välkommen! Arjo söker dig, du som är senior i din roll som Cost Controller, och som vill ta med dig dina erfarenheter till ett nytt sammanhang. Här får du jobba med precis det du vill fast på ett nytt spännande bolag.

Välkommen till bolaget som står för något bra. En fin produkt och en fin tanke som genomsyrar hela organisationen och dess kultur. Här hjälps man åt. Här vill man bidra.

Ta chansen att vara med och utveckla Arjos ekonomifunktion med målet att jobba mer globalt. Du erbjuds en tjänst med många kontaktytor där du tar ägandeskap i kostnadsuppföljning för att säkerställa medvetenhet både lokalt och globalt.

Du rapporterar till Johan, Director Finance HQ som är en stöttande ledare och som ger frihet under ansvar. Rollen är placerad på Arjos huvudkontor i fina lokaler ett stenkast från centralstationen i Malmö och du blir en del av ett fint team på 6 personer samt redovisningsteamet som du också har mycket kontakt med.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Ansvara för prognos och budgetprocessen för dina områden samt uppföljning av faktiska kostnader, avvikelseanalys och rapportering
• Controlling för centrala funktioner så som Finans, HR, Marketing i nära samarbete med avdelningschefer och medlemmar ur Arjos ledningsgrupp bland annat VD och CFO.
• Ad- hoc analyser samt rapportering till styrelse, ledning och andra koncernfunktioner
• Ansvara för OPEX rapporteringsstruktur för att effektivisera processen
• Delaktig i samt driva projekt relevanta för ditt område

Har vi fångat ditt intresse?

Vi söker efter dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du har gedigen erfarenhet inom Controlling i en roll med stort kostnadsfokus, och du trivs med det. Du är analytisk och van vid många kontaktytor, gärna i en internationell miljö. Engelska behärskar du i tal och skrift och Excel kan du på dina fem fingrar. Här värdesätts din analytiska förmåga i kombination med att smidigt kunna ta dig fram i organisationen och snabbt skapa förtroende. Även din hjälpsamma sida kommer väl till pass på Arjo.

Hur gör jag nu?

Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt! I den här rekryteringen samarbetar Arjo med Mpya Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Johanna Andersson 070–6555730 eller johanna.andersson@mpya.se alternativt Per Cato 070-3009729 eller per.cato@mpya.se

Ansök via www.mpya.se

Ansök nu

Senior redovisningsekonom och ambitiös livsnjutare? Då är du en perfekt män

Redovisningsekonom
Läs mer Jan 17
Mpya Finance är ett nytänkande konsult – och rekryteringsföretag inom ekonomi. Och för att kunna erbjuda enastående tjänster inom ekonomi krävs enastående människor. Vi på Mpya Finance älskar det vi gör och det är att leverera kvalitetssäkrade lösningar med en nytänkande twist åt våra kunder. Under tiden ser vi alltid människan bakom ekonomen och vice versa. För helt ärligt, ibland kan man behöva dra av momsen från livets kostnader för att få ett positivt resultat – jaa, ni fattar. Det är vårt fokus; idag, imorgon, bättre och sämre dagar – tillsammans ser vi allas bidrag till att sprida kunskap och engagemang hos våra kunder och inom Mpya Finance.

Om nyfikenheten tar överhand… Välkommen att bläddra i vår fina kulturbok!

Du fantastiska ekonom som ser till din fortsatta personliga utveckling - det är dig som jag hade känt mig hedrad att kalla för kollega. Vill du vara en del av ett härligt gäng här i Malmö? Vad bra! För vi önskar oss flera kollegor. Vi är alltid ute efter passionerade redovisningstalanger som har det där lilla extra!

Mpya Finance är ett nytänkande konsult - och rekryteringsföretag inom ekonomi. Tanken med Mpya är enkel. Vårt mål är att skapa en arena där briljanta människor vill arbeta och trivas. Vår passion och vårt nytänkande ger en grund för individer, kollegor och kunder att växa och utvecklas – och att varje dag jobba för att vara den mest attraktiva arbetsgivaren och rekryteraren i vår bransch. Vi lever våra ledord – enkelhet, engagemang och delaktighet.

Vem vi söker? Dig såklart!

Vi söker dig som vill vara med på vår resa! Du har 3–30 års erfarenhet av kvalificerad redovisning (ja, du läste rätt). Vi tror och hoppas att du är affärsmässig, relationsskapande och ser fram emot varierande uppdrag hos våra kunder. Du stimuleras av mötet med nya människor och du har drivkraften att göra det lilla extra för att uppnå den stora skillnaden. Som person är du både social, driven och andra beskriver dig som lösningsorienterad. Bokslut, skatt samt moms löser du galant och du trivs allra bäst i en miljö där vi tar hand om varandra.

Att bli en Mpyan – vad innebär det?

Som ekonomikonsult hos oss är du en del av vår gemenskap och du är med och levererar interimslösningar, projektstöd och rådgivning inom ekonomi. Våra kunder finns i olika branscher i alla storlekar och våra uppdrag är för kvalificerade ekonomer inom redovisning och Controlling. Det är vad vi GÖR. Men vi ÄR så mycket mer. Vi får ofta höra att vår företagskultur är fantastisk, och vi kan bara stolt hålla med.

Har vi fångat ditt intresse?

Såklart! Ett första möte kan bli en spännande början! Ett senare steg är att du kanske vill prata med en av våra konsultkollegor och höra hur det är att arbeta på Mpya? Intervjuer sker löpande så skicka in ditt CV så snart som möjligt. Vid eventuella frågor är du varmt välkommen att kontakta Anna Gaetani Nordin på 0729-997347 eller anna.nordin@mpya.se.

Ansök nu

Redovisningsansvarig till Exeltis i Malmö

Redovisningsekonom
Läs mer Jan 21
Come and join Exeltis! A fast-growing pharmaceutical company in the Nordics, market leader in its field.

Exeltis is part of the Spanish pharmaceutical group, Insud Pharma, which has a track record of over 40 years and a team of 7,000 professionals worldwide. Exeltis is a leader in the field of Women's Health. It researches, innovates, and creates new treatments and devices to improve the health and wellbeing of women all over the world.. The company has one overarching goal: to offer women support and care throughout every single stage of their lives.

Established in Sweden in 2015, Exeltis Sverige AB promotes a portfolio of Women Healthcare products in all Nordic countries.

Välkommen till det snabbväxande, internationella bolaget, där det erbjuds många utvecklingsmöjligheter. Vi erbjuder en bred roll, där du blir en nyckelperson, och en del av redovisningsteamet på 3 personer. Innovativa idéer och förslag till förbättring uppmuntras på Exeltis och du är själv med och skapar och påverkar din roll.

Tjänsten är belägen på kontoret i Hyllie, Malmö.

Ditt huvudfokus blir att ansvara för redovisningen för det svenska bolaget och de nordiska filialerna med hjälp av en ekonomiassistent:

• Löpande redovisning, månads samt årsbokslut
• Årsredovisningar
• Se till att lagar och regler inom redovisning och skatt efterföljs i respektive land
• Behjälplig i budgetprocessen
• Delaktig i implementation av SAP
• Rapportering månadsvis

Har vi fångat ditt intresse?

För att trivas i rollen ser vi att du har minst 5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och du trivs i rollen som redovisningsekonom. Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande och behärskar både engelska och svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av SAP eller liknande system. Som person är du prestigelös och van att ta tag i det som behöver göras, stort som smått. Du är en lagspelare och delar gärna med dig av din kunskap och hjälper till där det behövs.

Hur gör jag nu?

I denna rekrytering samarbetar Exeltis med Mpya Finance. Intervjuer och urval kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt. Har du frågor kring tjänsten kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Johanna Andersson på johanna.andersson@mpya.se, 0706-555730 alternativt Amelie Rijpma amelie.rijpma@mpya.se, 0709-966176.

Ansök på www.mpyafinance.se

Ansök nu

Hållbarhetscontroller till Kjell & Company i Malmö

Controller
Läs mer Jan 9
Kjell Group erbjuder marknadens mest kompletta produktutbud inom elektroniktillbehör. Verksamheten bedrivs online i Sverige, Norge och Danmark och via 146 service points, varav 115 i Sverige och 31 i Norge. Koncernen har säte i Malmö och omsatte 2,6 miljarder kronor under 2023. Genom Kjell & Companys kundklubb, med över 3 miljoner medlemmar och helägda danska AV-Cables finns en unik förståelse för människors teknikbehov, och koncernens cirka 1 200 anställda arbetar varje dag för att förbättra människors liv genom teknik.

Du känner säkert väl till ”Kjell-andan”? Och visst vill du vara en del av den? Nu har du chansen att få jobba i ett expansivt, börsnoterat bolag, marknadsledande i sin bransch, där ledorden lyder ”service i världsklass”.

Vill du ha känslan av att vara med om något bra när du går till jobbet på morgonen? Du vet den där ”goa” känslan. Att alla strävar mot samma mål i ett bolag där man hela tiden blickar framåt. Här erbjuds du delaktighet i en positiv kultur där nya idéer varmt välkomnas.

Nu förstärker vi teamet inom Finance med ytterligare en person. Vi söker efter en hållbarhetscontroller till controllingteamet i Malmö, som idag består av 4 personer. Du rapporterar till CFO Thomas Pehrsson, en omtyckt ledare som alltid finns tillgänglig för sin personal och som ställer upp för sitt team, i vått och torrt.

Här finns alla möjligheter för dig som själv vill utforma din roll och som vill utvecklas snabbt inom hållbarhet. Som första hållbarhetscontroller på plats erbjuds du en palett av kunskap genom Kjell & Companys konsulter inom området.

Dina huvudsakliga ansvarsområden blir följande:

• Tillsammans med bland annat CFO, CSCO och CCO ansvara för bolagets hållbarhetsfrågor i nära samarbete med konsulter inom området
• Implementera processer i enlighet med CSRD- direktiv samt identifiera nyckeltal för hållbarhetsrapporteringen
• Hantera processen för insamling av data i samarbete med övriga Controllers
• Implementering av ESG- strategier
• Analysera och utvärdera hållbarhetsdata samt kvalitetssäkra ovan genom att driva de förändringar som krävs ute i organisationen

Har vi fångat ditt intresse?

För att trivas i rollen ser vi att du har ett stort intresse för hållbarhetsfrågor och en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du har antingen jobbat lite inom området eller kanske varit den på företaget som haft möjligheten att gå diverse utbildningar inom området. Kanske jobbar du som revisor idag och vill ta nästa steg och specialisera dig inom detta? Som person är du strukturerad samtidigt som du är kommunikativ och inte rädd för att kavla upp ärmarna. Din nyfikenhet och ditt kommunikativa sätt gör att du snabbt skapar dig förtroende.

Hur gör jag nu?

Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan! I den här rekryteringen samarbetar Kjell & Company med Mpya Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Johanna Andersson på tel. 070-6555730 johanna.andersson@mpya.se eller Kristina Bennet på tel. 070-3755075 kristina.bennet@mpya.se

Ansökan sker via www.mpyafinance.se

Ansök nu

Global CFO till StickerApp i Lomma

Ekonomichef
Läs mer Jan 2
StickerApp är ett e-handelsföretag inom digitaltryckssfären, med marknader i USA, Japan och över hela Europa. Genom oss kan människor göra anpassade klistermärken och etiketter, på ett snabbt och enkelt sätt. De flesta av våra kunder är småföretagare eller konstnärer, men vi har alla typer av människor som använder våra tjänster.

Sedan starten 2006 har vi vuxit till mer än 100 anställda och en omsättning på över 500 msek. Vi har ett litet kontor i USA, men de flesta av oss arbetar på vårt huvudkontor i Lomma.

På StickerApp gillar vi att ha kul, och att vara nyfiket kreativ är något vi värdesätter högt. Oavsett din roll på StickerApp är du lika viktig. Att vara en del av StickerApp betyder att du är den typen av person som frågar "varför inte", istället för "varför". En av dem som inte backar från en utmaning och är lika exalterad som vi i vilken takt StickerApp växer.

StickerApp är inte bara en framgångssaga inom digitaltryck och kundanpassade lösningar, utan också en arbetsplats där vi ständigt utmanar gränserna för vad som är möjligt. Med över 500 MSEK i omsättning och närvaro i USA, Japan och Europa står vi redo för nästa steg – och här kommer du in i bilden!

StickerApp söker en Global CFO till sitt huvudkontor i Lomma – en nyckelroll i ett e-handelsföretag med stark tillväxt på en internationell marknad.

Som Global CFO på StickerApp blir du en central del av vår ledningsgrupp och en avgörande spelare i vår fortsatta resa. Du leder ett kvalificerat ekonomiteam, varav två direktrapporterande, och ditt personliga bidrag ligger främst inom ekonomistyrning och strategisk finansiell planering. I nära dialog med vår CEO och styrelse bidrar du till att forma bolagets strategi och framtida utveckling.

Huvudsakliga ansvarsområden

• Utveckla KPI:er och säkerställa en effektiv ekonomistyrning
• Budget- och prognosarbete
• Rapportering av resultat och nyckeltal, avvikelseanalys samt rekommendation av åtgärder
• Proaktivt stötta i finansiella frågor samt presentera potentiella scenarier och resultat till VD, styrelse och ledningsgrupp
• Delta i strategiska beslutsprocesser som påverkar företagets ekonomi och ge finansiell rådgivning
• Samarbeta nära vårt analysteam för att skapa bästa möjliga förutsättningar för verksamheten
• Övergripande ansvar för ekonomifunktionen
• Bollplank till organisationen
• Ingå i bolagets ledningsgrupp

Vem söker vi?

Vi söker en affärsinriktad och driven, ansvarstagande och ödmjuk person som trivs i en entreprenöriell miljö. Du är analytisk och proaktiv och har en god förmåga att skapa dig ett helhetsperspektiv och kondensera ner till siffror. Du är noggrann med detaljer.

Som person är du handlingskraftig och engagerad och motiveras av att förbättra och vidareutveckla verksamheten. Du är en kommunikativ och pedagogisk ledare som sätter laget före jaget. Du stöttar med din finansiella kunskap i organisationen för att hjälpa stakeholders att ta rätt beslut.

Du har en akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande och har erfarenhet från en liknande roll. Du har erfarenhet av internationella bolag. Vi ser gärna att du har erfarenhet av och intresse för investeringskalkylering, även erfarenhet av e-handel är meriterande. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Dina systemkunskaper och kunskap i Excel är goda.

Har vi väckt ditt intresse?

I denna rekrytering samarbetar StickerApp med Mpya Finance. Intervjuer och urval kommer att ske löpande så skicka gärna in din ansökan snarast möjligt. Har du frågor kring tjänsten kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Amelie Rijpma amelie.rijpma@mpya.se, 0709-966176, alternativt Johanna Andersson på johanna.andersson@mpya.se, 0706-555730.

Ansök på www.mpyafinance.se

Ansök nu

Senior Accountant till tillväxtbolag i centrala Malmö

Redovisningsekonom
Läs mer Jan 7
Mpya Finance har nu via ett searchuppdrag från vår kund fått förtroende att hjälpa dem rekrytera sin nästa lysande ekonom. Mpya Finance är det nytänkande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi. Tanken med Mpya Finance är enkel. Vårt mål är att skapa en arena där briljanta människor vill arbeta och trivas. Vår passion och vårt nytänkande ger en grund för individer, kollegor och kunder att växa och utvecklas - och att varje dag jobba för att vara den bästa arbetsgivaren och rekryteraren i vår bransch. Vi lever våra ledord - enkelhet, engagemang och delaktighet.

Vi kommer självklart berätta mer om vår kund och om rollen. Varmt välkommen med din ansökan!

Är du en trygg lagspelare som vill ta ditt nästa steg i ett tillväxtbolag med glada kollegor?
Då kan rollen som Senior Accountant vara din nästa utmaning. Tjänsten är placerad på det svenska huvudkontoret i fina lokaler i centrala Malmö.

Ansvarsuppgifter

• Löpande redovisning
• Månads-, kvartals- och årsbokslut
• Övervaka kund- och leverantörsreskontra och hantera avvikelser.
• Moms och inkomstdeklarationer
• Driva effektiviseringar och processförbättringar inom redovisningsarbetet
• Sammanställa rapportering av resultat och analyser till ledning och styrelse, månads-, kvartals- och årsvis.
• Delta i budget- och prognosarbete tillsammans med CFO
• Löpande se över intern kontroll och regelefterlevnad
• Kontakt med revisorer och bank

Är det dig vi söker?

För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är trygg i din redovisning, och har ett positivt mindset. Som person är du prestigelös och du täcker gärna upp där det behövs. Du vågar prova nytt och tycker att det är roligt att utmanas med uppgifter som du inte tidigare gjort.
Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt 3-5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Har du erfarenhet från revision är det meriterande. Svenska och engelska behärskar du i tal och skrift. Dina Excel- och systemkunskaper är bra.

Har vi väckt din nyfikenhet, och vill du höra mer?

I denna rekrytering samarbetar företaget med Mpya Finance. Du ansöker på www.mpyafinance.se och vi kallar löpande till intervjuer, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Amelie Rijpma på 0709–966176 eller amelie.rijpma@mpya.se alternativt Kristina Bennet på 0703–755075 eller kristina.bennet@mpya.se.

Ansök nu