Malmö: Vi söker spindeln i nätet

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vi söker spindeln i nätet i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-31 // Varaktighet:

Diverse olika arbetsuppgifter inom uthyrning av produkter mot kunder såsom;
Svara i telefon och mejl. Korrespondera med kunder via mejl och övrig personal kring uthyrning av tält, möbler, catering m.m.
Vi söker en person som kommer få en central roll i företaget och därför ställs höga krav på dig som person.
Du behöver följande skills:
*Serviceminded
*Kunna hålla många bollar i luften
*Strukturerad
*Bra på att kommunicera med kunder och personal
*Datorvana i office
*God organisationsförmåga och vara logistiskt lagd.
*Körkort B krav!
*Ordningssinne är ett måste!
Tjänsten innebär också att man kan komplettera med andra arbetsuppgifter inom företaget såsom lagerarbete och leveranser

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Ordermottagare

Nedan visas andra jobb i Malmö som Ordermottagare.

Engagerad kundservicemedarbetare på heltid till TePe i Malmö!

Läs mer Apr 17
Vill du få insikt i arbetet på en exportavdelning på ett expansivt bolag? Är du noggrann, initiativtagande och har tidigare erfarenhet av orderadministration? Då har vi jobbet för dig!

TePe Munhygienprodukter AB, grundat av familjen Eklund 1965, är ett internationellt företag med huvudkontor i Malmö, Sverige. TePe har ca. 450 anställda och en omsättning på 1259 MSEK (2023). Baserat på hållbar innovation och en vision om friska leenden för livet, erbjuder TePe ett komplett sortiment av produkter och lösningar för en god munhälsa, utvecklade i samarbete med tandvårdsexpertis. TePes munhälsoprodukter marknadsförs av dotterbolag och distributörer i 80 länder och säljs via tandläkarmottagningar, apotek, e-handel och detaljhandel. För mer information, besök www.tepe.com.

Just nu söker vi en noggrann, initiativtagande och serviceorienterad medarbetare till TePes International Business Expansion Team (IBET).

Du kommer arbeta som kundtjänstmedarbetare (International Customer Service) med ordermottagning och ansvara för hela processen därefter. Från den inkommande ordern till dess leverans och fakturering. Ditt arbete kommer vara att ge ett enastående kundbemötande gentemot alla utländska kunder samt interna avdelningar som lager, produktion och ekonomiavdelning. Du kommer att vara en del av IBET, som är en del av den globala säljavdelningen.

Dina arbetsuppgifter utöver kundbemötandet kommer vara allt från ordermottagning, orderregistrering, leveranser, uppföljning och fakturering till förfrågningar, utskick, reklamationer och statistik. Däremellan kommer du också agera förstärkning till försäljningsteamet.

Detta är ett uppdrag på sex månader med start omgående. Arbetstiderna är sedvanliga kontorstider måndag till fredag och du kommer utgå från TePes kontor i Fosie.

DETTA SÖKER VI

- Dig med gymnasial utbildning som har tidigare erfarenhet inom administration och service.
- Dig med flytande kunskaper i svenska och engelska: Då TePe är verksamma på både den svenska och engelska marknaden är det viktigt att du kan kommunicerar flytande på både svenska och engelska, både i tal och skrift.
- Dig med god kunskaper inom MS Office och erfarenhet av affärssystem.

För att trivas i rollen som kundservicemedarbetare ser vi att du är flexibel, noggrann och positivt inställd till att ta egna initiativ. Vi ser också att du tycker om att arbeta organiserat och att du är bekväm i servicerelaterade situationer.

Vi välkomnar ansökningar löpande och kommer att tillsätta tjänsten så snart vi hittar rätt kandidat. Så tveka inte att ansöka redan idag!

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Engagerad kundservicemedarbetare på 50% till TePe i Malmö!

Läs mer Jan 24
Vill du få insikt i arbetet på en exportavdelning på ett expansivt bolag? Är du noggrann, initiativtagande och har tidigare erfarenhet av orderadministration? Då har vi jobbet för dig!

TePe Munhygienprodukter AB, grundat av familjen Eklund 1965, är ett internationellt företag med huvudkontor i Malmö, Sverige. TePe har ca. 450 anställda och en omsättning på 1259 MSEK (2023). Baserat på hållbar innovation och en vision om friska leenden för livet, erbjuder TePe ett komplett sortiment av produkter och lösningar för en god munhälsa, utvecklade i samarbete med tandvårdsexpertis. TePes munhälsoprodukter marknadsförs av dotterbolag och distributörer i 80 länder och säljs via tandläkarmottagningar, apotek, e-handel och detaljhandel. För mer information, besök www.tepe.com.

Just nu söker vi en noggrann, initiativtagande och serviceorienterad medarbetare till TePes International Business Expansion Team (IBET).

Du kommer arbeta som kundtjänstmedarbetare (International Customer Service) med ordermottagning och ansvara för hela processen därefter. Från den inkommande ordern till dess leverans och fakturering. Ditt arbete kommer vara att ge ett enastående kundbemötande gentemot alla utländska kunder samt interna avdelningar som lager, produktion och ekonomiavdelning. Du kommer att vara en del av IBET, som är en del av den globala säljavdelningen.

Dina arbetsuppgifter utöver kundbemötandet kommer vara allt från ordermottagning, orderregistrering, leveranser, uppföljning och fakturering till förfrågningar, utskick, reklamationer och statistik. Däremellan kommer du också agera förstärkning till försäljningsteamet.

Detta är ett uppdrag som sträcker sig till sommaren 2025, med möjlighet till förlängning. Arbetstiderna är sedvanliga kontorstider måndag till fredag och vi ser att du är tillgänglig för arbete 20 h/vecka.

DETTA SÖKER VI

- Dig med gymnasial utbildning som har tidigare erfarenhet inom administration och service.
- Dig med flytande kunskaper i svenska och engelska: Då TePe är verksamma på både den svenska och engelska marknaden är det viktigt att du kan kommunicerar flytande på både svenska och engelska, både i tal och skrift.
- Dig med god kunskaper inom MS Office och erfarenhet av affärssystem.

För att trivas i rollen som kundservicemedarbetare ser vi att du är flexibel, noggrann och positivt inställd till att ta egna initiativ. Vi ser också att du tycker om att arbeta organiserat och att du är bekväm i servicerelaterade situationer.

Vi välkomnar ansökningar löpande och kommer att tillsätta tjänsten så snart vi hittar rätt kandidat. Så tveka inte att ansöka redan idag!

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Supply Chain administratör till bolag i centrala Malmö

Läs mer Jan 24
Vill du bli en del av ett dynamiskt team där du får arbeta med varierande administrativa uppgifter inom supply chain-flödet? Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och trivs i en roll där du får hantera orderregistrering och bidra till smidiga processer.
Omfattningen på gigget är cirka 50-75 %, med möjlighet till ökad omfattning beroende på din kompetens och företagets behov. Läng på uppdraget är i dagsläget något oklart, men kan bli mellan 1 - 6 månader. Chans till förlängning kan finnas! Start är omgående och det är därför viktigt att du är tillgänglig för snabb start. Som du säkerligen redan förståttkrävs viss flexibilitet för detta gig.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Orderregistrering: Säkerställa att ordrar registreras korrekt och i tid.
Administrativa uppgifter: Stödja supply chain-flödet genom att hantera dokumentation, uppföljning och koordinering.

Vi söker dig som är strukturerad och noggrann. Du får ofta feedback att du sprider positiv energi och är pålitlig. Det är ett krav att du har tidigare administrativ erfarenhet och gärna inom Supply Chain. Kanske har du en YH- utbildning inom Inköp/Supply Chain eller motsvarande från universitet och högskola.Det är också ett krav att du talar och skriver både svenska och engelska flytande.
Låter det som ett gigför dig?Ansök redan idag – urval sker löpande!

Ansök nu

Flexibel administratör på cirka 50-75% inom Supply Chain

Läs mer Jan 22
Vill du bli en del av ett dynamiskt team där du får arbeta med varierande administrativa uppgifter inom supply chain-flödet? Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och trivs i en roll där du får hantera orderregistrering och bidra till smidiga processer.
Omfattningen på gigget är cirka 50-75 %, med möjlighet till ökad omfattning beroende på din kompetens och företagets behov. Läng på uppdraget är i dagsläget något oklart, men kan bli mellan 1 - 6 månader. Chans till förlängning kan finnas! Start är omgående och det är därför viktigt att du är tillgänglig för snabb start. Som du säkerligen redan förståttkrävs viss flexibilitet för detta gig.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Orderregistrering: Säkerställa att ordrar registreras korrekt och i tid.
Administrativa uppgifter: Stödja supply chain-flödet genom att hantera dokumentation, uppföljning och koordinering

Vi söker dig som är strukturerad och noggrann. Du får ofta feedback att du sprider positiv energi och är pålitlig. Det är ett krav att du har tidigare administrativ erfarenhet och gärna inom supply chain. Det är också ett krav att du talar och skriver både svenska och engelska flytande.
Låter det som ett gigför dig?Ansök redan idag – urval sker löpande!

Ansök nu

Junior Distribution Sales

Läs mer Sep 18
Om oss
3D Prima har sedan starten, 2014, växt till att vara en av Europas största återförsäljare och distributörer av 3D skrivare och tillhörande material. 3D Prima säljer produkter under eget varumärke, men har även ett brett sortiment från de mest välkända och populära tillverkarna på marknaden. Huvudkontoret ligger i Malmö med dotterbolag i Tyskland och Storbritannien. Vi är idag 30 anställda på Malmökontoret och har en stabil tillväxt på runt 35% per år. Vi omsätter cirka 350 miljoner kronor med mycket god lönsamhet.
Om rollen
I den här rollen kommer du att avlasta vår distributionsavdelning och vara ett stöd i det dagliga arbetet för våra återförsäljare. Du blir en del av ett ungt och dynamiskt team som arbetar tätt ihop med inköp, fraktansvariga och vårt serviceteam. Tillsammans säkerställer vi stabila lösningar för våra storkunder och optimerar vår verksamhet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Ge kundsupport till våra europeiska återförsäljare genom att besvara frågor om produkter, kampanjer, priser och lagerstatus, främst via mejl.
- Sortera fakturaförfrågningar och genomföra veckovisa uppföljningar av inkassoärenden.
- Assistera kunder vid fraktproblem och följa upp ärenden med fraktbolag.
- Hantera enklare ordrar och uppdatera priser på befintliga kundordrar.
- Koordinera ärenden och lösningar med andra team, såsom service, frakt och inköp.
Vill du utveckla dina kunskaper tillsammans med oss så kan detta vara inkörsporten till din nya karriär!
Som person är du noggrann, strukturerad, stresstålig samt har respekt för tidsramar. Du är ung, hungrig och kreativ, tar gärna egna initiativ och är bekväm med att vara drivande i olika projekt. Du har ett teknikintresse som gör att du tycker det är spännande att arbeta med de produkter som vi säljer.
Arbetsplatsen består av ett sammansvetsat gäng, så god samarbetsförmåga såväl inom gruppen som externt är en viktig egenskap.
Vi ser gärna att du har en gymnasieutbildning och viss erfarenhet av enklare ekonomi- eller kundtjänstarbete. Högskole- eller universitetsutbildning är meriterande men inget krav. Då vi arbetar med kunder i hela Europa behöver du behärska både svenska och engelska flytande.
Vad vi erbjuder
Du kommer att få stöd och introduktion i vår verksamhet, och vi välkomnar dina idéer och förbättringsförslag. Vi värdesätter laganda och ser gärna att du är en prestigelös och lugn person som trivs med att samarbeta. Tjänsten är på heltid och baseras på vårt kontor i Malmö. Vi har nyligen flyttat till nya, fräscha lokaler i Oljehamnen med större lager och kontorsytor. Vi ser gärna att du bor inom pendelavstånd.
- Trevlig kontorsmiljö
- Kollektivavtal
- Friskvårdsbidrag
- Stora utvecklingsmöjligheter
Vi tillämpar individuell lönesättning baserat på erfarenhetsnivå och lämplighet. Kollektivavtal finns.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Fest & Eventfixaren i Malmö AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Fest & Eventfixaren i Malmö AB .

Vi söker spindeln i nätet!

Ordermottagare
Läs mer Jul 31
Diverse olika arbetsuppgifter inom uthyrning av produkter mot kunder såsom;
Svara i telefon och mejl. Korrespondera med kunder via mejl och övrig personal kring uthyrning av tält, möbler, catering m.m.
Vi söker en person som kommer få en central roll i företaget och därför ställs höga krav på dig som person.
Du behöver följande skills:
*Serviceminded
*Kunna hålla många bollar i luften
*Strukturerad
*Bra på att kommunicera med kunder och personal
*Datorvana i office
*God organisationsförmåga och vara logistiskt lagd.
*Körkort B krav!
*Ordningssinne är ett måste!
Tjänsten innebär också att man kan komplettera med andra arbetsuppgifter inom företaget såsom lagerarbete och leveranser

Ansök nu

Vi söker personal med sinne för det där lilla extra!

Roddare/Roadie
Läs mer Aug 8
Diverse olika arbetsuppgifter inom uthyrning av produkter mot kunder såsom;
Resa/fälla tält, möblera bord/stolar, duka, servera, sätta ljud/ljus, transportera gods och diska m.m.
Vi söker de som vill det där lilla extra och förstår kunden i centrum!
Du ska inte vara rädd för att ta i och vara kundproffsig!
Du måste ha god organisationsförmåga och vara logistiskt lagd.
Ordningssinne är ett måste!
Har du dessutom ett dekorationssinne så är det ett plus!

Ansök nu

Vi söker personal med sinne för det där lilla extra!

Roddare/Roadie
Läs mer Jul 21
Diverse olika arbetsuppgifter inom uthyrning av produkter mot kunder såsom;
Resa/fälla tält, möblera bord/stolar, duka, servera, sätta ljud/ljus, transportera gods och diska m.m.
Vi söker de som vill det där lilla extra och förstår kunden i centrum!
Du ska inte vara rädd för att ta i och vara kundproffsig!
Du måste ha god organisationsförmåga och vara logistiskt lagd.
Ordningssinne är ett måste!
Har du dessutom ett dekorationssinne så är det ett plus!

Ansök nu

Vi söker personal med sinne för det där lilla extra!

Orderplanerare
Läs mer Jul 21
Diverse olika arbetsuppgifter inom uthyrning av produkter mot kunder såsom;
Resa/fälla tält, möblera bord/stolar, sätta ljud/ljus, transportera gods, diska m.m.
Boka projekt och ta emot samtal
Du ska inte vara rädd för att ta i och vara kundproffsig! Ordningssinne ett måste!

Ansök nu

Vi söker personal med sinne för det där lilla extra!

Roddare/Roadie
Läs mer Mar 4
Diverse olika arbetsuppgifter inom uthyrning av produkter mot kunder såsom;
Resa/fälla tält, möblera bord/stolar, duka, servera, sätta ljud/ljus, transportera gods och diska m.m.
Vi söker de som vill det där lilla extra och förstår kunden i centrum!
Du ska inte vara rädd för att ta i och vara kundproffsig!
Du måste ha god organisationsförmåga och vara logistiskt lagd.
Ordningssinne är ett måste!
Har du dessutom ett dekorationssinne så är det ett plus!

Ansök nu