Malmö: Vass Marknadskoordinator med barnasinne till Lekia - Malmö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vass Marknadskoordinator med barnasinne till Lekia - Malmö i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-08-01 // Varaktighet: Heltid

Lekia är Sveriges största lekkedja, och vi har över 170 enskilda butiker i Sverige och Norge. Dessutom är vi också en av Skandinaviens största grossister inom Lek och Baby. Vi finns på den lilla orten, i det stora köpcentret, mitt i centrum och online. På Lekia har det varit lek från första stund. Vi tycker nämligen att leksaker är det bästa som finns här i världen. Barn som vuxna, vi alla tycker om att leka och ha roligt. Från nallar, dockor och samlarfigurer, till bilbanor, pussel och ritblock. Allt sådant är mer än bara saker när vi växer upp. Det är saker som får oss att drömma, känna och lära. Det är därför som vi på Lekia tror på att leksaker är en viktig och naturlig del i alla barns utveckling.


Vass Marknadskoordinator med barnasinne till Lekia - Malmö
Har du barnasinnet kvar? Är du en erfaren, kreativ och strukturerad person med passion för marknadsföring? Vill du vara en del av ett dynamiskt och lekfullt team och bidraga till barns kreativa utveckling? Då ska du läsa vidare! Lekia söker en självgående och driven Marknadskoordinator som kan ta marknadsföringen till nästa nivå. I denna roll kommer du att vara ansvarig för att planera, genomföra och följa upp marknadsföringsaktiviteter, både online och offline.
Du får möjligheten att axla en viktig roll i ett bolag som är marknadsledande i Norden inom sitt segment. Du ansluter till ett team som är under uppbyggnad i en organisation där du får möjlighet att utveckla och skapa framgång!
Som Marknadskoordinator produktionsleder du det operativa arbetet på Marknad och E-handelsavdelningen. Du ansvarar för att tidsplaner hålls och samordnar aktivitet i marknadsplanen. Koordinering av arbete både med kollegor och externa samarbetspartners kommer vara en stor del av arbetet, du säkerställer att material är godkänt och att sociala medier är uppdaterade.
Hos Lekia får du chansen att arbeta i en stimulerande och lekfull miljö där ingen dag är den andra lik. En arbetsplats med härliga kollegor och goda utvecklingsmöjligheter. Du rapporterar direkt till Retail Manager och arbetar i tätt samarbete med kompetenta kollegor.

Arbetsuppgifter
Planering och genomförande av marknadsaktiviteter
Aktivt arbeta med tidsplanering
Produktionsledning av material (POS-material, digitalt material, Sociala medier, kundklubb)
Inköp av marknadsförings-, kampanj, POS-material
Koordinera arbetet med våra externa samarbetspartners och mellan olika interna avdelningar (inköp, CRM, försäljning, e-handel, kundklubb)
Skriva och hantera nyhetsutskick
Skapa kreativt innehåll för olika marknadsföringskanaler
Ansvar för att marknadsföringsaktiviteter och mässor är synkroniserat internt
Analysera data från marknadsföringskampanjer och använda insikterna för att förbättra framtida projekt



Din bakgrund
Relevant utbildning inom marknadsföring / projektledning. Minst 3 – 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Utmärkt förmåga att driva många projekt samtidigt, både självständigt och i team, samt hantera flera kontaktytor. Du har god systemvana Officepaketet (Excel, Word, Outlook). Du har erfarenhet av digital marknadsbearbetning, annonsering, Google Ads, samt god analytisk förmåga och erfarenhet av att arbeta med Google Analytics och SEO?. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Meriterande om du har erfarenhet av content creation i sociala medier, bildhanteringsprogram -InDesign/Photoshop/Canva. Vi ser gärna att du arbetat på grafisk byrå. God förståelse av Norska i tal och skrift.

Din profil
Du är en lösningsorienterad och driven lagspelare med stark kommunikationsförmåga. Noggrann och självgående och arbetar utefter tesen att skapa ständig förbättring. Du är detaljorienterad och har en förmåga att strukturera, planera och prioritera arbetsuppgifter effektivt, särskilt i en föränderlig miljö. Du är initiativrik och gillar att arbeta både självständigt och i team. Du har en stark kommunikationsförmåga och social kompetens - du tycker det är roligt att samarbeta med andra. Du är en flexibel, positiv och energisk person med barnasinnet i behåll!

Om tjänsten
Tjänsten är placerad på Lekias huvudkontor i Malmö. Tillsättning sker enligt överenskommelse.
I denna rekrytering samarbetar Lekia med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, tel. 0733 763 988.
?Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Marknadskoordinator

Nedan visas andra jobb i Malmö som Marknadskoordinator.

Trade Marketing Specialist till Elfa i Malmö

Läs mer Apr 4
TRADE MARKERING SPECIALIST TILL ELFA I MALMÖ

Elfa är en ledande aktör inom förvaring och lösningar för hem och arbetsplats. Vi erbjuder innovativa och hållbara produkter som hjälper våra kunder att skapa ordning och effektivitet i sina liv.

Nu söker vi en driven och taktisk Trade Marketing Specialist för att stärka vårt team och som tillsammans med våra återförsäljare, marknadsföra Elfa. Vi är ett kompetent och positivt team på sju personer som alla värnar om varandra och vår trevliga och kreativa arbetsmiljö.

Vi erbjuder en gedigen introduktion där du får arbeta nära säljkollegor och bygga värdefulla relationer från dag ett. Vår interna marknadsavdelning hanterar mycket av marknadsföringen och det kreativa arbetet själva, vilket ger oss flexibilitet och snabbhet. Beslutsvägarna är korta då vår koncernledning samt såväl svenska som nordisk säljledning, arbetar från Malmökontoret. 

På Elfa finns det fina karriärvägar och möjligheter att växa inom företaget, med stöd för att nå dina mål. Kanske låter Elfa och rollen som Trade Marketing Specialist som rätt steg för dig och din utveckling? Läs gärna mer om oss på www.elfa.com

ARBETSUPPGIFTER
Som Trade Marketing Specialist arbetar du med att stödja KAM med marknadsplanering och kampanjer för företagets nyckelkunder och kedjor. Du kommer att arbeta med att driva försäljning och att stärka varumärket genom effektiva marknadsföringsinitiativ i ett nära samarbete med interna kollegor inom marknad, försäljning och kategori.

Vi erbjuder ett omväxlande, utvecklande och roligt jobb med ansvar för att:
  Skapa och implementera marknadsplaner tillsammans med KAM för nyckelkunder och kedjor.
Hantera Trade-kampanjer som både driver försäljning och stärker varumärket.
Bygga och utveckla kundrelationer för ökat samarbete och deltaga i olika nätverksaktiviteter.
Utveckla butiksmaterial och säljverktyg för att maximera synlighet och försäljning.
Koordinera marknadsföringsinsatser i våra säljbolags länder, främst Norge och Sverige.
Skapa säljdrivande marknadsmaterial och innehåll till återförsäljares hemsidor och digitala plattformar.
Hantera innehåll och planering i vårt digitala verktyg, Elfaskolan.

Vi värdesätter den egna initiativförmågan och viljan att komma med förslag och idéer. På Elfa strävar vi ständigt efter att ligga i framkant kring branschtrender och säljdrivande aktiviteter. Du får även utveckla dina säljande skills i form av ett nära samarbete med såväl interna kollegor som nyckelkunder och kedjor, för att maximera resultatet av marknadsföringsinsatser.

Elfa har ett utvecklat introduktionsprogram för att skapa rätt förutsättningar för att lyckas och trivas i ditt arbete. 


PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER
Du som söker denna roll har troligen en eftergymnasial utbildning, lämpligtvis inom marknadsföring, grafisk design eller motsvarande. Utöver din teoretiska bakgrund ser vi gärna att du har flerårig erfarenhet av Trade Marketing, allra helst mot byggvaruhandel och/eller har erfarenhet av hur man kommunicerar, bygger varumärke samt driver försäljning i butik.    

Vidare har du ett genuint intresse för att kommunicera såväl skriftligt som visuellt och är duktig på att skapa och presentera material. Du är van att jobba med olika nätverksaktiviteter och tar en aktiv roll i att hålla dig ajour inom marknadsföring och content. Att kommunicera och samarbeta med interna och externa intressenter på alla nivåer ligger dig varmt om hjärtat och du trivs med att driva ditt arbete från idé till färdigt material.

Som person är en driven och kommunikativ, du tar en naturlig plats i ett team och brinner för att bygga starka relationer. Du är kreativ och analytisk och har förmågan att kunna skapa och anpassa centrala marknadsföringskampanjer till lokala behov i butiker och hos övriga återförsäljare.

För oss är analys och uppföljning viktigt, därför ser vi gärna att du är van att jobba med att mäta och rapportera resultaten av dina aktiviteter för att kontinuerligt förbättra och optimera framtida kampanjer. För att lyckas i rollen har du goda kunskaper i Adobepaketet, främst Indesign samt talar och skriver flytande svenska och engelska. Tyska eller språkkunskaper i något annat nordiskt språk är meriterande.    

Är du redo för ett nytt steg i din karriär? Elfa är ett företag i framkant och vi värnar om den professionella och personliga utvecklingen hos våra medarbetare. Varmt välkommen till oss på Elfa i Malmö!

OM TJÄNSTEN
Tjänsten som Trade Marketing Specialist är en direktrekrytering till Elfa som erbjuder en tillsvidareanställning.

ÖVRIG INFORMATION
Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Ansök nu

Centrumkoordinator till Kronprinsen i Malmö

Läs mer Apr 2
Vill du vara med på en spännande resa där vi har som målsättning att bli Sveriges bästa köpcentrum? Har du erfarenhet av event, sociala medier, kommunikation och är en stjärna på koordinering? Då kan du vara rätt person för en nyckelroll i vår verksamhet!

Vad är dina viktigaste arbetsuppgifter som Centrumkoordinator?
Kronprinsen växer och som centrumkoordinator kommer du att arbeta nära och stötta vår Centrumledare för att stärka vårt varumärke och skapa en attraktiv miljö för såväl kunder som kommersiella hyresgäster. I rollen som Centrumkoordinator kommer du vara spindeln i nätet med fokus på event, marknadsföring och kommunikation. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
Stöd till vår centrumledare: stötta med diverse uppgifter i centret, såsom hemsida, sociala medier och våra hyresgäster.
Content för digitala plattformar: skapa och hantera innehåll för sociala medier och nyhetsbrev.
Koordinering av evenemang och marknadsföringskampanjer: koordinera och assistera vid evenemang och mässor för att öka synligheten. Stötta i arbetet med kampanjer för att driva försäljning och stärka Kronprinsens varumärke. Ta fram marknadsföringsmaterial i form av ex. skyltprogram och innehåll till tv-skärmar.
Kund- och leverantörskontakt: bidra till och upprätthålla goda relationer med hyresgäster genom att samordna information och kommunikation vid olika ärenden och projekt. Löpande kontakt med tryckerier och andra leverantörer.
Administration: granska leverantörsfakturor, förbereda fakturor, administrera vår hemsida och förbereda statistik inför olika analyser (ex. besöksstatistik).

I mån av tid hjälper du även till med enklare förvaltningsärenden. Rollen är placerad på Kronprinsen och rapporterar till vår Fastighetsförvaltare som utgår från samma kontor som dig. Kvälls- och helgarbete förekommer vid exempelvis evenemang.

Vem är du och vad har du med dig?
Vår drömkandidat har:
Minst två års relevant arbetslivserfarenhet av en koordinerande roll, marknadsföring eller kommunikation
Erfarenhet av och goda kunskaper inom digital content och sociala medier
Hög digital kompetens och kan minst ett grafiskt program såsom Illustrator, Photoshop eller Indesign
Vi ser det som meriterande om du har högskoleutbildning inom marknadsföring/försäljning/kommunikation
Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
B-körkort

Vi söker dig som:
Vill vara med på Kronprinsens spännande resa framåt! För att lyckas i rollen har du en stark kommunikativ förmåga då arbetet kräver daglig kontakt med olika intressenter. Du har förmåga att arbeta både självständigt och i team, samt att hantera flera projekt samtidigt. Eftersom du skapar och hanterar innehåll för sociala medier och nyhetsbrev är du kreativ, har ett öga för detaljer och tycker det är kul att stå både framför och bakom kameran. Vidare är du en ambassadör för bolaget och håller dig uppdaterad kring branschens trender och utveckling där du bidrar med olika idéer.
Vad erbjuder vi dig?
Som anställd hos oss erbjuder vi dig:
En dynamisk och stimulerande arbetsmiljö
Ett nära samarbete med ett kompetent och engagerat team som stöttar och utvecklar varandra
Konkurrenskraftiga villkor och förmåner

Välkommen med din ansökan! 
Vi kommer arbeta löpande med urvalet och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut den 25-04-30 Vi tar inte emot några ansökningar via mejl pga. GDPR.
Övrigt
Våra värderingar är viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss. 
För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt har vi på Heimstaden valt att inte längre be om några personliga brev i din ansökan. Uppfyller du skallkraven får du göra ett personlighetstest och ett problemlösningstest. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll. 
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning. Vi ber dig därför att se över ditt CV innan du skickar din ansökan till oss. Vår samarbetspartner 2Secure utför bakgrundskontrollen. Läs mer på www.2secure.se.

Ansök nu

Marketing Coordinator

Läs mer Apr 11
At ABB, we are dedicated to addressing global challenges. Our core values: care, courage, curiosity, and collaboration - combined with a focus on diversity, inclusion, and equal opportunities - are key drivers in our aim to empower everyone to create sustainable solutions.
That's our story. Make it your story.


Take the next step in your career at B&R – a member of the ABB Group – and join a global team committed to driving the transformation of society and industry towards a more productive and sustainable future.
We are currently expanding our Marketing Team in Malmö and are looking for a Marketing Coordinator to join us on this exciting journey.


Your role and responsibilities
In this role, you will play a key part in strengthening B&R Sweden’s marketing communication, with a special focus on digital marketing. You will collaborate closely with both the sales and marketing teams to design and implement integrated campaigns that enhance brand visibility and drive lead generation.


Your responsibilities will include maintaining and updating our communication channels, including the company website and social media platforms, to ensure engaging and current content. You will also support the planning and execution of a variety of events such as conferences, trade shows, academy sessions, promotional activities, and technical days – both at our Co-creation Lab OrangePoint in Malmö and on-site at customer locations.


Additionally, you will coordinate marketing budgets and expenses, monitor key performance indicators, and conduct return-on-investment analyses. Supporting the sales team with promotional materials and helping to manage customer relationships will also be a part of your role, with the overall aim of ensuring high customer satisfaction.
Qualifications for the role
Your Background
Experience in a similar role including digital marketing
Experience and personal interest in digitalization and marketing automation
Proven ability and experience to communicate effectively with partners, vendors, internal cus-tomers, colleagues and other stakeholders
Positive and service minded attitude with customer focus, and a team player
Seeking continuous improvements in processes and working methods
Strong organizational skills, ability to prioritize and working well under pressure.
Good proficiency with MS office 365, Teams, Sharepoint and Adobe Creative Suite

Required qualifications
Knowledge and Relevant Education in Marketing Communication
Knowledge in Digital Marketing and Marketing Automation tools
Content Management CRS like AEM or Typo 3
Experience Social Media editor, especially LinkedIn, but preferably also Instagram/Meta/X and YouTube
Coordinator of Marketing Events and Campaigns
Marketing work experience: 1 year minimum (Preferred +3years)

Skills & Abilities
We believe that you are a positive, creative and proactive doer with excellent planning skills.
Strong in marketing communication and project management skills.
Able to express technically complex content in easy-to-understand form.
We also expect that you:
Have a bachelor’s degree or equivalent in marketing, communication, or similar.
Have excellent written and verbal communication skills, fluency in Swedish and English are mandatory.
Are structured, work well independently, and can meet strict deadlines.
Ability to multitask, prioritize tasks, and meet deadlines in a fast-paced environment.
Excellent copywriting skills with the ability to create compelling content for various marketing channels.
Proficient in analyzing data and making data-driven decisions.



It is also considered an advantageous if you have basic knowledge in:
B2B Marketing strategy
CRM Salesforce
ABM Account Based Marketing Strategy
SEO search engine optimization, SEM search engine marketing and CRO conversion rate optimi-zation
Marketing AI (ChatGPT/OpenAI, Copilot and other relevant tools)
Google Ads, Analytics and Data Studio.
Adobe Creative Suite, especially Photoshop and InDesign.
Evalanche Marketing Software
Knowledge in Video Studio and broadcasting webinar
Influencer Marketing
And of course, it is a plus if you are technically curious and like to work with intelligent automation and software solutions.



More about us
At B&R – a member of the ABB Group, you can expect an exciting and challenging job with an individually tailored introductory training. You will work in agile teams where you can actively contribute and drive ideas forward. Our flexible work models (e.g. flextime, hybrid) offer you an optimal work-life balance.


Our unique B&R spirit is characterized by appreciation, communication at eye level and an informal work culture. We offer you customized training and development programs as well as exciting development opportunities within the company.


We look forward to receiving your application (documents submitted in English are appreciated). Please note that interviews will be held on an ongoing basis. Last day to apply is April 30th 2025. If you want to discover more about B&R and ABB, take another look at our website www.br-automation.com and www.abb.com.


Recruiting Manager Kalle Hansson, kalle.hansson@br-automation.com will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Nicolin Ahlqvist, +46 720 77 41 90; Ledarna: Lenny Larsson, +46 706 32 85 47; Unionen: Roger L. Gustavsson, +46 730 30 30 36. All other questions can be directed to Talent Partner Joacim Jonasson +46 72 461 26 77.


ABB's Machine Automation Division, also known to our customers as B&R, is an innovative automation company headquartered in Austria with additional offices around the world. B&R became part of ABB's Robotics & Discrete Automation division in 2017 and, together with the ABB Robotics division, employs more than 11,000 people at over 100 locations in more than 53 countries.


As a leading global provider of automation solutions, B&R develops, produces, and sells industrial elec-tronics, software solutions and mechatronic solutions as well as technologies for machine and factory automation. Since 2020, B&R's automation portfolio has also included Codian brand delta robots. With its innovative solutions, B&R sets new standards and consistently exceeds its customers' expectations.


We value people from different backgrounds. Could this be your story? Apply today or visit www.abb.com to read more about us and learn about the impact of our solutions across the globe. #MyABBStory

Ansök nu

Digital Sales Specialist

Läs mer Apr 9
Bring your life 
Are you passionate about the full online customer journey and how digital touchpoints drive engagement and conversion? Are you at the beginning of your e-commerce career and eager to make an impact? Join our growing team, still in its early stages, where you’ll work hands-on to optimize performance, run campaigns that matter, and help shape our ways of working.

What you’ll do at Thule 
In the role as Digital Sales Specialist, you will play a key role in driving online sales through Thule’s digital sales channels – including Thule.com, marketplaces, and digital marketing platforms. Working within the E-commerce team and in close collaboration with Marketing and Online Solutions, you’ll shape campaigns, develop content, and help optimize the digital customer experience. 

You’ll contribute to commercial planning, analyze campaign results, and work to ensure the right product is promoted in the right market at the right time. With a clear focus on local relevance, brand consistency, and performance, you’ll help us build even stronger connections with our online customers. 

In this role, you will report to our Online Store Manager and be based at our Malmö Headquarters. 

 

What you bring 
To be successful in the role, we believe you have a solid understanding of e-commerce and digital marketing, with 1–3 years of relevant experience. You have a degree in e-commerce, digital marketing, or a related field, and you are comfortable working across various digital tools and platforms such as CRM, CMS, PIM, Adobe Analytics, Qlik Sense, or similar. 

In addition, you have experience in developing relevant, localized campaigns and online offers that align with both brand and commercial goals. You are confident working with content coordination and have a strong sense of what drives both engagement and conversion. 

Fluency in English, both spoken and written, is essential in this role, and if you speak additional languages, that’s a plus. Most importantly, you are proactive, structured, and commercially minded, always looking for opportunities to improve performance and collaborate across teams to deliver results. 

 

Why you should join Thule 
At Thule, we believe in strong teamwork both within your own team but also cross functional between teams. We strive to be an open and curious organization, sharing our knowledge and inspiring one another.  

Within Thule Group you will find people who have a passion for the products we make and the outdoor company we are. We share the same values, and we like to have fun. All of our employees have a joint responsibility to maintain that spirit and contribute to it. 

 
Hiring Process 
We are looking forward to hearing from you! Apply by submitting your application and resumé through “apply for position” at our Thule Career Site. Last day for applying is April 27, 2025.  

Please make sure to not wait to show your interest until the last application date as interviews are held continuously during the process, and the position might be filled before the last application date. Please also note that we do not accept applications by e-mail. 

For questions, please contact the Talent Acquisition Partner responsible, Oscar Persson, at oscar.persson@thule.com.  

We look forward to hearing from you! 

About Thule Group


Thule Group is a global sports and outdoor company. We offer high-quality products with smart features and a sustainable design that make it easy for people across the globe to live an active life. Under the motto Active Life, Simplified — and with a focus on consumer-driven innovation and long-term sustainability — we develop, manufacture and market products within the product categories Sport&Cargo Carriers (roof racks, roof boxes and carriers for transporting cycling, water and winter sports equipment, and rooftop tents mounted on a car), Juvenile & Pet Products (car seats, strollers, bike trailers,child bike seats and dog transport), RV Products (awnings, bike carriers and tents for RVs and caravans) and Packs, Bags & Luggage (hiking backpacks, luggage, laptop- and camera bags).


Thule Group has about 2,600 employees at nine production facilities and 35 sales offices worldwide. The Group’s products are sold in 138 markets and in 2023, sales amounted to SEK 9.1 billion.


www.thulegroup.com.

Ansök nu

Marketing Content Creator (English)

Läs mer Mar 18
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.



För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Marketing Content Creator (English)

Do you see content as a powerful sales tool? Are you eager to see your content directly impact organic performance and influence the trajectory of a growing B2B SaaS company? If so, we want to hear from you!

 

Overall Role Objective: To develop and execute a content strategy that drives organic traffic, generates sign ups, and supports the company's organic marketing growth goals. You will also assist the product team in communicating important updates.

Key Responsibilities:

Content Strategy & Planning (25%):

Together with the Head of Marketing, you will define the overarching content strategy, outlining key themes, target audiences, and campaign goals. The Content Creator will play a crucial role in shaping the specific content pieces within this framework.

Content Calendar Development: Create and maintain a content calendar that aligns with marketing objectives and target audience interests, ensuring consistent and timely publishing.

Content Ideation & Brainstorming: Generate creative content ideas that resonate with the target audience and support marketing campaigns.

Competitive Analysis: Research competitor content and identify opportunities to differentiate our content and stand out in the market.

Content Creation & Production (65%):

You’ll be responsible for producing high-quality written content, including blog posts, ebooks, website copy, social media captions, and email marketing materials. While strong visual content creation skills are a significant advantage, the Head Designer / Art Director will be available to assist in the development of visual assets.

Blog Post Writing: Write engaging and informative blog posts on a variety of topics related to our industry and target audience needs. This task involves not just writing content from scratch but interviewing and sourcing drafts from others in the company to share with our audience.

Ebook & White Paper Creation: Develop in-depth ebooks and white papers on specific topics to generate leads and establish thought leadership.

Social Media Content Creation: Create engaging social media content (posts, captions, visuals) that drives engagement and brand awareness.

Email Marketing Content: Assist in developing email marketing content (newsletters, promotional emails, automated sequences) that nurtures leads and drives conversions.

Content Promotion & Distribution (10%):

You’ll be responsible for scheduling posts across our social media platforms and ensuring proper distribution through relevant email newsletters and other applicable channels. The Content Creator will play a key role in preparing the content for distribution, including crafting engaging social media captions and email subject lines.

Social Media Promotion: "Promote content across various social media platforms to maximize reach and engagement."

Email Marketing Distribution: "Distribute content to email subscribers through targeted campaigns."

Outreach & Link Building: "Identify and reach out to relevant influencers and websites to promote content and build backlinks."

Content Repurposing: "Repurpose existing content into different formats (e.g., blog posts into infographics, webinars into blog posts) to maximize its value."

Key Performance Indicators (KPIs) for the Content Creator:

Website Traffic (Organic): Increase in organic traffic to the company website.

Organic Sign Ups: Number of leads generated through content marketing efforts.

Content Quality: Quality of content as measured by engagement, readability, and accuracy.

Expectations:

Creativity: Ability to generate ideas and create content.

Writing Skills: Excellent writing and editing skills, with a strong attention to detail.

Content Marketing Knowledge: Familiarity with content marketing strategies and tactics.

Experience writing content with compelling calls to action to influence customer behaviour and drive conversions from prospect to paying customer.

Communication Skills: Excellent communication and collaboration skills.

Time Management: Ability to manage multiple projects and meet deadlines.

Adaptability: Ability to adapt to changing priorities and feedback.

Results oriented: You care about the outcome of your work and make sure it serves a purpose.

Organised & structured: Ability to manage your own projects and deliver

Productive & a self-starter: Able to get things done when needed in a fast paced growing SaaS environment.

Requirements:

Native level English

Excellent communication and writing skills

3 - 5+ years of experience in marketing or relevant field

Experience working in SaaS preferred

Able to provide examples of previous content that has driven measurable results.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Standby Workteam AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Standby Workteam AB .

Projektör/Handläggare med erfarenhet av VS-konstruktion till Rörläggaren

Byggnadskonstruktör
Läs mer Apr 22
Nytt
AB Rörläggaren är ett välkänt rörföretag med 120 anställda med huvudkontor i Malmö, Fosie, och en omsättning på ca 230 MSEK. Företaget bildades 1944 i Malmö, ingår sedan 2014 i Instalco-koncernen, och är marknadsledande i Skåne där vi utför alla förekommande VS-arbeten inom byggbranschen med tyngdpunkt på totalentreprenader och framför allt projekt i samverkan med kund. Vi är ett resursstarkt företag med montörer, 9 projektledare, projektingenjörer samt supportfunktioner och vi är dessutom unika med en egen konstruktionsavdelning, injusteringspersonal och en prefabverkstad. AB Rörläggaren har en stark värdegrund bestående av entreprenörsanda, driv och engagemang samt en familjär och jordnära företagskultur. Läs mer om oss på https://rorlaggaren.se/

Projektör / Handläggare med erfarenhet av VS-konstruktion till Rörläggaren - Malmö


Vill du vara med i ett glatt gäng med stark laganda? Vill du dessutom arbeta med intressanta projekt inom industri, skolor, fastigheter och sjukhus (såsom tidigare projekt ESS, Kronprinsen, Malmös nya sjukhus eller Turning Torso för att nämna några)? Vill du göra detta på ett utvecklande, framåt och familjärt företag med trevliga kollegor med hög kompetens? Då ska du se hit!
Som Projektör på Rörläggaren erbjuds du en central och viktig roll i företaget. Du har många kontaktytor i projekten, internt såväl som externt, och du utför konstruktionsberäkningar och egenkontroller samt framställer och granskar handlingar och ritningar. På Rörläggaren erbjuds du kontinuerlig vidareutveckling och utbildning.
Tycker du, precis som vi, att det är viktigt att ha kul på jobbet? Då kan du vara vår nya kollega!

I dina arbetsuppgifter ingår:
Självständigt utföra beräkningar och egenkontroller
Granska egna och andras konstruktionshandlingar och egenkontroller
Framställa handlingar i form av ritningar och beskrivningar
Delaktig i hela processen från systemhandling till bygghandling.


Din profil:
Du har flerårig erfarenhet från branschen, inklusive projektering. Du har någon form av eftergymnasial utbildning (KY, högskoleingenjör eller civilingenjör).
Som person är du driven, engagerad och lösningsorienterad och du arbetar effektivt både självständigt och i grupp. Du ingår gärna i ett glatt arbetsteam och du trivs med att arbeta på kontoret. Du har förmåga att ta till dig ny information snabbt och att du bidrar till din framgång i rollen.


Du har erfarenhet av tryckfalls-, transmissions- och flödesberäkningar, samt kännedom om branschstandarder.
Du har god insikt i regelverk såsom Säker Vatten
Materialkännedom
Programvara som Rörläggaren använder sig av: Excel, Autocad/Magicad, Bluebeam.



Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Malmö.
I denna rekrytering samarbetar AB Rörläggaren med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund på tel. 0709-605372.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Projektör/Handläggare med erfarenhet av VS-konstruktion till Rörläggaren

Arbetsledare, VVS
Läs mer Apr 22
Nytt
AB Rörläggaren är ett välkänt rörföretag med 120 anställda med huvudkontor i Malmö, Fosie, och en omsättning på ca 230 MSEK. Företaget bildades 1944 i Malmö, ingår sedan 2014 i Instalco-koncernen, och är marknadsledande i Skåne där vi utför alla förekommande VS-arbeten inom byggbranschen med tyngdpunkt på totalentreprenader och framför allt projekt i samverkan med kund. Vi är ett resursstarkt företag med montörer, 9 projektledare, projektingenjörer samt supportfunktioner och vi är dessutom unika med en egen konstruktionsavdelning, injusteringspersonal och en prefabverkstad. AB Rörläggaren har en stark värdegrund bestående av entreprenörsanda, driv och engagemang samt en familjär och jordnära företagskultur. Läs mer om oss på https://rorlaggaren.se/

Projektör / Handläggare med erfarenhet av VS-konstruktion till Rörläggaren - Malmö


Vill du vara med i ett glatt gäng med stark laganda? Vill du dessutom arbeta med intressanta projekt inom industri, skolor, fastigheter och sjukhus (såsom tidigare projekt ESS, Kronprinsen, Malmös nya sjukhus eller Turning Torso för att nämna några)? Vill du göra detta på ett utvecklande, framåt och familjärt företag med trevliga kollegor med hög kompetens? Då ska du se hit!
Som Projektör på Rörläggaren erbjuds du en central och viktig roll i företaget. Du har många kontaktytor i projekten, internt såväl som externt, och du utför konstruktionsberäkningar och egenkontroller samt framställer och granskar handlingar och ritningar. På Rörläggaren erbjuds du kontinuerlig vidareutveckling och utbildning.
Tycker du, precis som vi, att det är viktigt att ha kul på jobbet? Då kan du vara vår nya kollega!

I dina arbetsuppgifter ingår:
Självständigt utföra beräkningar och egenkontroller
Granska egna och andras konstruktionshandlingar och egenkontroller
Framställa handlingar i form av ritningar och beskrivningar
Delaktig i hela processen från systemhandling till bygghandling.


Din profil:
Du har flerårig erfarenhet från branschen, inklusive projektering. Du har någon form av eftergymnasial utbildning (KY, högskoleingenjör eller civilingenjör).
Som person är du driven, engagerad och lösningsorienterad och du arbetar effektivt både självständigt och i grupp. Du ingår gärna i ett glatt arbetsteam och du trivs med att arbeta på kontoret. Du har förmåga att ta till dig ny information snabbt och att du bidrar till din framgång i rollen.


Du har erfarenhet av tryckfalls-, transmissions- och flödesberäkningar, samt kännedom om branschstandarder.
Du har god insikt i regelverk såsom Säker Vatten
Materialkännedom
Programvara som Rörläggaren använder sig av: Excel, Autocad/Magicad, Bluebeam.



Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Malmö.
I denna rekrytering samarbetar AB Rörläggaren med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund på tel. 0709-605372.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Projektör/Handläggare med erfarenhet av VS-konstruktion till Rörläggaren

VVS-tekniker
Läs mer Apr 22
Nytt
AB Rörläggaren är ett välkänt rörföretag med 120 anställda med huvudkontor i Malmö, Fosie, och en omsättning på ca 230 MSEK. Företaget bildades 1944 i Malmö, ingår sedan 2014 i Instalco-koncernen, och är marknadsledande i Skåne där vi utför alla förekommande VS-arbeten inom byggbranschen med tyngdpunkt på totalentreprenader och framför allt projekt i samverkan med kund. Vi är ett resursstarkt företag med montörer, 9 projektledare, projektingenjörer samt supportfunktioner och vi är dessutom unika med en egen konstruktionsavdelning, injusteringspersonal och en prefabverkstad. AB Rörläggaren har en stark värdegrund bestående av entreprenörsanda, driv och engagemang samt en familjär och jordnära företagskultur. Läs mer om oss på https://rorlaggaren.se/

Projektör / Handläggare med erfarenhet av VS-konstruktion till Rörläggaren - Malmö


Vill du vara med i ett glatt gäng med stark laganda? Vill du dessutom arbeta med intressanta projekt inom industri, skolor, fastigheter och sjukhus (såsom tidigare projekt ESS, Kronprinsen, Malmös nya sjukhus eller Turning Torso för att nämna några)? Vill du göra detta på ett utvecklande, framåt och familjärt företag med trevliga kollegor med hög kompetens? Då ska du se hit!
Som Projektör på Rörläggaren erbjuds du en central och viktig roll i företaget. Du har många kontaktytor i projekten, internt såväl som externt, och du utför konstruktionsberäkningar och egenkontroller samt framställer och granskar handlingar och ritningar. På Rörläggaren erbjuds du kontinuerlig vidareutveckling och utbildning.
Tycker du, precis som vi, att det är viktigt att ha kul på jobbet? Då kan du vara vår nya kollega!

I dina arbetsuppgifter ingår:
Självständigt utföra beräkningar och egenkontroller
Granska egna och andras konstruktionshandlingar och egenkontroller
Framställa handlingar i form av ritningar och beskrivningar
Delaktig i hela processen från systemhandling till bygghandling.


Din profil:
Du har flerårig erfarenhet från branschen, inklusive projektering. Du har någon form av eftergymnasial utbildning (KY, högskoleingenjör eller civilingenjör).
Som person är du driven, engagerad och lösningsorienterad och du arbetar effektivt både självständigt och i grupp. Du ingår gärna i ett glatt arbetsteam och du trivs med att arbeta på kontoret. Du har förmåga att ta till dig ny information snabbt och att du bidrar till din framgång i rollen.


Du har erfarenhet av tryckfalls-, transmissions- och flödesberäkningar, samt kännedom om branschstandarder.
Du har god insikt i regelverk såsom Säker Vatten
Materialkännedom
Programvara som Rörläggaren använder sig av: Excel, Autocad/Magicad, Bluebeam.



Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Malmö.
I denna rekrytering samarbetar AB Rörläggaren med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund på tel. 0709-605372.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Projektör/Handläggare med erfarenhet av VS-konstruktion till Rörläggaren

VVS-ingenjör
Läs mer Apr 22
Nytt
AB Rörläggaren är ett välkänt rörföretag med 120 anställda med huvudkontor i Malmö, Fosie, och en omsättning på ca 230 MSEK. Företaget bildades 1944 i Malmö, ingår sedan 2014 i Instalco-koncernen, och är marknadsledande i Skåne där vi utför alla förekommande VS-arbeten inom byggbranschen med tyngdpunkt på totalentreprenader och framför allt projekt i samverkan med kund. Vi är ett resursstarkt företag med montörer, 9 projektledare, projektingenjörer samt supportfunktioner och vi är dessutom unika med en egen konstruktionsavdelning, injusteringspersonal och en prefabverkstad. AB Rörläggaren har en stark värdegrund bestående av entreprenörsanda, driv och engagemang samt en familjär och jordnära företagskultur. Läs mer om oss på https://rorlaggaren.se/

Projektör / Handläggare med erfarenhet av VS-konstruktion till Rörläggaren - Malmö


Vill du vara med i ett glatt gäng med stark laganda? Vill du dessutom arbeta med intressanta projekt inom industri, skolor, fastigheter och sjukhus (såsom tidigare projekt ESS, Kronprinsen, Malmös nya sjukhus eller Turning Torso för att nämna några)? Vill du göra detta på ett utvecklande, framåt och familjärt företag med trevliga kollegor med hög kompetens? Då ska du se hit!
Som Projektör på Rörläggaren erbjuds du en central och viktig roll i företaget. Du har många kontaktytor i projekten, internt såväl som externt, och du utför konstruktionsberäkningar och egenkontroller samt framställer och granskar handlingar och ritningar. På Rörläggaren erbjuds du kontinuerlig vidareutveckling och utbildning.
Tycker du, precis som vi, att det är viktigt att ha kul på jobbet? Då kan du vara vår nya kollega!

I dina arbetsuppgifter ingår:
Självständigt utföra beräkningar och egenkontroller
Granska egna och andras konstruktionshandlingar och egenkontroller
Framställa handlingar i form av ritningar och beskrivningar
Delaktig i hela processen från systemhandling till bygghandling.


Din profil:
Du har flerårig erfarenhet från branschen, inklusive projektering. Du har någon form av eftergymnasial utbildning (KY, högskoleingenjör eller civilingenjör).
Som person är du driven, engagerad och lösningsorienterad och du arbetar effektivt både självständigt och i grupp. Du ingår gärna i ett glatt arbetsteam och du trivs med att arbeta på kontoret. Du har förmåga att ta till dig ny information snabbt och att du bidrar till din framgång i rollen.


Du har erfarenhet av tryckfalls-, transmissions- och flödesberäkningar, samt kännedom om branschstandarder.
Du har god insikt i regelverk såsom Säker Vatten
Materialkännedom
Programvara som Rörläggaren använder sig av: Excel, Autocad/Magicad, Bluebeam.



Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Malmö.
I denna rekrytering samarbetar AB Rörläggaren med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund på tel. 0709-605372.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Supply Chain Manager till framgångsrika Kiviks Musteri – Kivik

Logistiker
Läs mer Apr 15
Kiviks Musteri är ett familjeföretag i femte generationen som utvecklar, producerar och säljer produkter baserade på frukter och bär. Med modern teknik och utpräglat miljötänkande tillverkar vi idag bl.a. must, cider, drycker, juice, marmelad, kräm och vin. Våra varumärken bygger på äkta, ärliga och närproducerade produkter som uppskattas av konsumenter som är intresserade av mat och dryck. Vi finns i Skåne, och Stockholm och har dessutom ett välbesökt besöksmål i Kivik med musteributik, restaurang & café samt Äpplets Hus med trädgårdar. Sedan 2015 har vi även ett besöksmål utanför Lund – Solnäs gård – med odling, trädgård och gårdscafé. Koncernen har ca 200 engagerade medarbetare och omsätter ca 800 MSEK. Läs mer på: www.kiviksmusteri.se


Supply Chain Manager till framgångsrika Kiviks Musteri – Kivik


Är du en ”hands-on” ledare med ett analytiskt sinne och öga för det strategiska? Är du redo att axla ansvaret för Supply Chain-teamet på anrika och framgångsrika Kiviks Musteri? Då ska du läsa vidare! Som Supply Chain Manager erbjuds du en intressant nyckelroll där du arbetar både operativt i teamet samtidigt som du leder och utvecklar ditt team. Det är en ny roll och du rapporterar till Supply Chain Director.
I din roll ansvarar du för att leda, driva och utveckla Supply Chain-avdelningen och processerna kopplade till prognos, planering, avrop och orderhantering. Du initierar och genomför utvecklings-/förbättringsprojekt inom hela ansvarsområdet, till gagn för hela företaget. I rollen ingår även personalansvar för 7 medarbetare. Vi söker dig som vill vara med där det händer, och som har den respekt för ”hantverket” som krävs för att förstå och optimera processerna.

Arbetsuppgifter:
Leda, driva och följa upp avdelningen och säkerställa balanserade lagernivåer i förhållande till efterfrågan och säsong
Löpande arbetsuppgifter och analyser kopplade till ansvarsområdet
Registerunderhåll M3
Ansvara för samt utveckla och optimera rutiner inom området Supply Chain i vårt verksamhetssystem baserat på FSSC 22000 och ISO 14001
Budgetansvar
Identifiera och driva projekt genom ständiga förbättringar för att leverera kostnadsbesparingar och/eller effektiviseringar


Din bakgrund:
Du har flerårig erfarenhet av en liknande tjänst, förmodligen inom livsmedelsbranschen / FMCG. Utbildningsbakgrund inom Supply Chain/Logistik är meriterande men ej ett krav. Vi tror att du har stor förståelse för och erfarenhet av operativt arbete inom området (t.ex. produktionsplanering, prognosarbete o. dyl.). Vidare har du minst ett par års erfarenhet av ledarskap med personalansvar. Du har mycket goda kunskaper i Excel och talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Kunskaper i M3 är meriterande.
Du har en stark analytisk förmåga med förståelse för operativt arbete – ”en byggare”. Du är en noggrann, strukturerad och självgående person som är duktig på att skapa relationer och bygga förtroende. En trygg och tydlig ledare som kan engagera och motivera sina medarbetare. Du hugger i där det behövs och har förmågan att se såväl detaljerna som helheten.


Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med möjlighet att arbeta hemifrån 1–2 dagar/vecka. Start efter överenskommelse.
I denna rekrytering samarbetar Kiviks Musteri med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, 0733-763 988.


Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Supply Chain Manager till framgångsrika Kiviks Musteri – Kivik

Inköpsplanerare
Läs mer Apr 15
Kiviks Musteri är ett familjeföretag i femte generationen som utvecklar, producerar och säljer produkter baserade på frukter och bär. Med modern teknik och utpräglat miljötänkande tillverkar vi idag bl.a. must, cider, drycker, juice, marmelad, kräm och vin. Våra varumärken bygger på äkta, ärliga och närproducerade produkter som uppskattas av konsumenter som är intresserade av mat och dryck. Vi finns i Skåne, och Stockholm och har dessutom ett välbesökt besöksmål i Kivik med musteributik, restaurang & café samt Äpplets Hus med trädgårdar. Sedan 2015 har vi även ett besöksmål utanför Lund – Solnäs gård – med odling, trädgård och gårdscafé. Koncernen har ca 200 engagerade medarbetare och omsätter ca 800 MSEK. Läs mer på: www.kiviksmusteri.se


Supply Chain Manager till framgångsrika Kiviks Musteri – Kivik


Är du en ”hands-on” ledare med ett analytiskt sinne och öga för det strategiska? Är du redo att axla ansvaret för Supply Chain-teamet på anrika och framgångsrika Kiviks Musteri? Då ska du läsa vidare! Som Supply Chain Manager erbjuds du en intressant nyckelroll där du arbetar både operativt i teamet samtidigt som du leder och utvecklar ditt team. Det är en ny roll och du rapporterar till Supply Chain Director.
I din roll ansvarar du för att leda, driva och utveckla Supply Chain-avdelningen och processerna kopplade till prognos, planering, avrop och orderhantering. Du initierar och genomför utvecklings-/förbättringsprojekt inom hela ansvarsområdet, till gagn för hela företaget. I rollen ingår även personalansvar för 7 medarbetare. Vi söker dig som vill vara med där det händer, och som har den respekt för ”hantverket” som krävs för att förstå och optimera processerna.

Arbetsuppgifter:
Leda, driva och följa upp avdelningen och säkerställa balanserade lagernivåer i förhållande till efterfrågan och säsong
Löpande arbetsuppgifter och analyser kopplade till ansvarsområdet
Registerunderhåll M3
Ansvara för samt utveckla och optimera rutiner inom området Supply Chain i vårt verksamhetssystem baserat på FSSC 22000 och ISO 14001
Budgetansvar
Identifiera och driva projekt genom ständiga förbättringar för att leverera kostnadsbesparingar och/eller effektiviseringar


Din bakgrund:
Du har flerårig erfarenhet av en liknande tjänst, förmodligen inom livsmedelsbranschen / FMCG. Utbildningsbakgrund inom Supply Chain/Logistik är meriterande men ej ett krav. Vi tror att du har stor förståelse för och erfarenhet av operativt arbete inom området (t.ex. produktionsplanering, prognosarbete o. dyl.). Vidare har du minst ett par års erfarenhet av ledarskap med personalansvar. Du har mycket goda kunskaper i Excel och talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Kunskaper i M3 är meriterande.
Du har en stark analytisk förmåga med förståelse för operativt arbete – ”en byggare”. Du är en noggrann, strukturerad och självgående person som är duktig på att skapa relationer och bygga förtroende. En trygg och tydlig ledare som kan engagera och motivera sina medarbetare. Du hugger i där det behövs och har förmågan att se såväl detaljerna som helheten.


Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med möjlighet att arbeta hemifrån 1–2 dagar/vecka. Start efter överenskommelse.
I denna rekrytering samarbetar Kiviks Musteri med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, 0733-763 988.


Välkommen med din ansökan!

Ansök nu