Malmö: Kvalitetschef till Nordic Carton – Malmö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kvalitetschef till Nordic Carton – Malmö i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-08-01 // Varaktighet: Heltid

Är du driven och initiativrik? Är du en klippa på kvalitet och har ett intresse för tillverkning och produktionsmiljö? Vill du axla ansvaret som kvalitetschef för Nordic Cartons sortiment av högkvalitativa förpackningslösningar? Då ska du läsa vidare! Du erbjuds en spännande roll i ett framgångsrikt växande företag, med stor vi-känsla och entreprenörsanda, där du kan påverka och bidraga till företagets framgång
Som kvalitetschef kommer du ha en central roll i Nordic Cartons framtid. Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar direkt till företagets VD. Ditt ansvar är dels att sträva efter en fortsatt hög produktkvalitet. Dels att utmana organisationen att bli ännu bättre genom processuppföljning och ständiga förbättringar.

Dina ansvarsområden:
Ansvara för kvalitets- och ledningssystem såsom ISO och FCS.
Miljöansvarig och ansvar för kontakt med Malmö stad och andra intressenter.
Leda arbetet med reklamationer från kund och ta det vidare till leverantörer.
Leda och driva uppföljning för utvärdering av processeffektivitet, både administrativt och i produktionen.
Driva och/eller stötta förbättringsprojekt.
Ansvara vid audit från kunder och certifieringsorgan.
Utveckla företagets processer i enlighet med GMP.
Ansvara för frisläppning av produkter.



Din bakgrund
Du har gedigen erfarenhet från tillverkning och produktionsmiljö och du har jobbat några år med kvalitetsbedömning/produktkontroll där ISO-standarder, kvalitets- och ledningssystem har ingått i din vardag. Meriterande är bakgrund från antingen tryckeri, gärna med offsetteknik, eller från läkemedelstillverkning. Du har goda datakunskaper i Windows och affärssystem. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Din profil
Du är välstrukturerad och har sinne för detaljer. Du har lätt för att fatta beslut och är en logiskt tänkande problemlösare. Du är kommunikativ och gillar att arbeta i team. Du är flexibel, tänker gärna utanför boxen och har en hög servicekänsla. Du tycker om att arbeta effektivt mot ibland högt uppsatta mål och trivs i en föränderlig växande organisation.


Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på kontoret i Malmö.
I denna rekrytering samarbetar Nordic Carton med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och ber dig att söka så snart som möjligt. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund, Standby Workteam på 0709-605372.
Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Produktionschef, tillverkning

Nedan visas andra jobb i Malmö som Produktionschef, tillverkning.

Operations Manager till Olssons Elektromekaniska

Läs mer Mar 31
Vill du bli Operativ chef på ett av Sveriges mest framgångsrika bolag specialiserade på kundanpassade reservkraftverk?
Med djup kompetens och flexibilitet förser Olssons Elektromekaniska i Rydsgård (cirka 30 min från Malmö) det växande behovet av driftsäker reservkraft på den nordiska marknaden. Bland våra referenser finns ett stort antal offentliga anläggningar som sjukhus, flygplatser och kommuner men även privata som stora produktions- och processindustrier, banker och datorhallar.
Som operations manager på Olssons ansvarar du för produktion, lager, kvalitet, strategiskt- och operativt inköp, och logistikflöden. Du får ett självständigt och tydligt mandat att leda och utveckla verksamheten. Till dig rapporterar gruppledaren för produktion, lagerchefen, el, - mekanikkonstruktörer och produktionsplanerare. Totalt består gruppen av cirka 30 personer, varav 10 tjänstemän. 5S är på plats och behöver underhållas i nära samarbete med hela organisationen. Nästa steg är att förtydliga processer och driva fortsatt arbete med digitalisering . Du får gärna komma in och bidra med Lean, vi vill vässa effektiviteten i produktionen för att förbättra marginalerna. Du tar över efter Olssons Operativa chef som kliver in som Vice VD.
Som medlem av ledningsgruppen har du också ett företagsövergripande ansvar och förväntas vara med och utveckla hela verksamheten tillsammans med ledningsgruppen. Dina chefskollegor i ledningsgruppen ansvarar för ekonomi, produkt, sälj & marknad.
Vem är du?
Du är en tekniskt nyfiken teamspelare som drivs av utveckling och agilt arbete. Du trivs med att arbeta nära dina kollegor och får energi av att se andra växa och utvecklas.
Med en ingenjörsbakgrund och erfarenhet som operativ chef har du tidigare erfarenhet av att utveckla och driva processtänk i olika förbättringsprojekt. Du får gärna ha erfarenhet inom tillverkningsprocess eller produktionslinje, t. ex automatisering eller produktionsprocesser. Vi förutsätter att du både talar och skriver svenska och engelska och är van att arbeta i olika affärssystem.
Vi erbjuder
På Olssons får du en ledande tjänst i ett framgångsrikt, innovativt och marknadsledande bolag, tillräckligt stort för att skapa dynamik men ändå så litet att du får överblick över helheten och kan vara med och påverka och utveckla. Du kommer till ett entreprenörsdrivet, lönsamt bolag där personalen är en mycket viktig resurs. Du får kunniga kollegor som är måna om varandra, har kul, och jobbar som ett lag för att nå målen. Framför allt får du stort mandat att påverka och möjlighet att utvecklas tillsammans med en driven och framåtlutad ledningsgrupp. Du arbetar nära och rapporterar till Vice VD som efter generationsskiftet tillträder som VD.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Olssons Elektromekaniska med Insikta. Du söker tjänsten genom att bifoga personligt brev och CV via länken, senast den 18 april. Vi läser ansökningar efterhand. Om du har frågor är du mycket välkommen att kontakta Insikta AB Charlotte Olsson 070–6021911 charlotte@insikta.se

Olssons Elektromekaniska
Basen för vår verksamhet är skånska Rydsgård med den moderna anläggningen för tillverkning, montering och testkörning av aggregat. Idag har vi ett 40-tal medarbetare och omsätter cirka 220 miljoner kronor. Med djup kompetens och flexibilitet förser vi det växande behovet av driftsäker reservkraft på den nordiska marknaden. Bland våra referenser finns ett stort antal offentliga anläggningar som sjukhus, flygplatser och kommuner men även privata som stora produktions- och processindustrier, banker och datorhallar. Våra tekniker och montörer arbetar också kontinuerligt med installationer, driftsättning och underhåll ute hos kunder över hela Skandinavien. https://olssonselektromekaniska.se/
Olssons Elektromekaniska är en del av Söderbergföretagen; en familjeägd koncern inom industri, elkraft och teknikhandel som investerar i nischade marknadsledare och fokuserar på långsiktig utveckling – men framför allt investerar i driv, entreprenörskap och engagemang. Söderbergföretagen grundades 1995 och består av fyra affärsområden: Komponenter, Elkraft, Infrastruktur och Teknikhandel. Med huvudkontor i Malmö och ca 500 anställda med en omsättning på 2 MDR SEK. https://www.soderbergforetagen.se

Ansök nu

Team Manager - Night Shift

Läs mer Dec 20
Är du redo för en unik möjlighet att leda och bygga upp ett nytt team? På PolyPeptide får du chansen att sätta din egen prägel på det nystartade nattskiftet i vår snabbt växande organisation. Vi söker en engagerad ledare som brinner för förändring, innovation och att göra skillnad – både för ditt team och för människor världen över!
Om PolyPeptide
PolyPeptide är en av världens främsta kontraktstillverkare av terapeutiska peptider. Våra produkter används i läkemedel och kosmetika som förbättrar livskvaliteten för miljontals människor. Med anläggningar i Europa, USA och Indien, och 1 200 medarbetare globalt, har vi en stark position som en innovativ och pålitlig partner för våra kunder.
I Malmö är vi cirka 330 medarbetare, och vi befinner oss i en spännande tillväxtfas. Nu behöver vi dig som vill vara med och ta nästa steg med oss – och leda nattskiftet i en roll där du får stor frihet att forma teamet och driva verksamheten framåt.
Våra värderingar är vår kompass:
Trust – Vi bygger relationer genom samarbete och förtroende.
Innovation – Vi utmanar oss själva och hittar lösningar på komplexa problem.
Excellence – Vi strävar alltid efter högsta kvalitet och kundnöjdhet.


Om rollen – bygg ditt team och gör skillnad
Som Team Manager för nattskiftet får du en unik möjlighet att vara med från början. Rollen innebär inte bara att du leder och utvecklar ett team – du formar det. Tillsammans med engagerade medarbetare sätter du riktlinjerna och skapar strukturen för hur nattskiftet ska fungera. Du rapporterar till en av våra Produktion Managers och har ett nära samarbete med övriga avdelningar för att säkerställa en smidig och framgångsrik produktion.
Du kommer att ansvara för syntes processen i en av våra produktionslinjer – ett kritiskt steg i tillverkningen av våra produkter.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:
Bygga och forma teamet – Rekrytera, coacha och skapa ett välfungerande team som levererar med hög kvalitet.
Planera och strukturera – Ansvara för både kort- och långsiktig planering, samt sätta prioriteringar inom ditt ansvarsområde.
Leda genom förändring – Vara en drivande kraft i att utveckla nya arbetssätt och rutiner för nattskiftet.
Kommunicera och samarbeta – Säkerställa god kommunikation och smidiga överlämningar mellan skiften.
Följa upp och optimera – Arbeta med KPI:er inom Safety, Quality, Delivery, Cost och Productivity, samt använda verktyg som Schedule Adherence och Frozen Zone Planning.


Vad vi söker hos dig
Du är en person som trivs i en miljö där du får bygga, påverka och skapa. Vi tror att du har en god initiativförmåga och självständigt vågar fatta beslut. Med en bakgrund inom läkemedelsindustrin eller annan GMP-reglerad verksamhet har du god teknisk förståelse och ett helikopterperspektiv på produktion. Du har erfarenhet som ledare eller projektledare, och du drivs av att se både individer och team växa under din ledning.
Vi tror att du har:
Några års erfarenhet inom produktion, gärna inom läkemedel eller högreglerad industri.
Erfarenhet av att leda team, rekrytera eller driva projekt med stort ansvar.
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Ett starkt engagemang, en positiv attityd och förmågan att motivera andra.

Meriterande:
En universitetsexamen inom kemiteknik eller annat relevant område.

Som person är du resultatorienterad och trivs i en föränderlig och snabb miljö. Du är en naturlig ledare som får andra att växa, samtidigt som du fokuserar på att skapa struktur och leverera resultat.

Därför ska du välja PolyPeptide
Forma framtiden – Få möjligheten att bygga ett nytt team och sätta din prägel på verksamheten.
Bli en del av något större – Arbeta med produkter som gör skillnad för människors hälsa och livskvalitet.
Väx tillsammans med oss – Vi befinner oss i en spännande tillväxtfas och erbjuder stora utvecklingsmöjligheter för rätt person.
En dynamisk arbetsmiljö – Hos oss händer det mycket, och du kommer aldrig ha tråkigt!


Låter detta som rätt utmaning för dig?

Rekrytering kommer att ske löpande med sista ansökningsdag den 2025-01-31. Det innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Facklig information får du av ordförande i Akademikerföreningen respektive Unionen som nås på 040-36 62 00. Det går även bra att kontakta Sergey Poghosyan (Senior Manager Production) på 073-70 77 974 eller Amir Feyzmahdavian (Manager SPPS) på 073-70 77 815 vid frågor.

Ansök nu

Manager Production

Läs mer Dec 5
PolyPeptide är en av de världsledande aktörerna inom kontraktstillverkning av peptider med tillverkning i Europa, USA och Indien. Är du sugen på att leda ett kompetent team som ansvarar för viktiga steg i produktionen? Gillar du förändringar och ett snabbt tempo? Brinner du för att samarbeta och utveckla andra människor? Då är detta en tjänst för dig!
Om Polypeptide
PolyPeptide är en av världens största kontraktstillverkare av terapeutiska peptider för läkemedel och kosmetika. Som medarbetare hos oss är du med och skapar aktiv substans till olika mediciner som gör skillnad för människors liv och hälsa. Vi är ett företag med snabb tillväxt, höga ambitioner och många utvecklingsmöjligheter. PolyPeptide är representerade i Belgien, Frankrike, Indien, Schweiz, Sverige, samt USA och sysselsätter mer än 1 300 medarbetare.

Våra värdeord Trust: Att bygga upp och behålla förtroende i alla relationer och att hjälpa varandra.Innovation: Att främja nyfikenhet och ambitionen att hitta lösningar på problem.Excellence: Att alltid leverera god kvalitet och vara flexibel för att möta kundernas önskemål.
Rollen
Vi söker nu en Manager till produktionen. Att vara Manager innebär att du har personalansvar för medarbetare samt ansvarar för samtliga processteg inom ditt ansvarsområde. Arbetet innebär att du ansvarar för att strukturera arbetet, planera, prioritera och coacha ditt team för att nå ambitiösa mål. Rollen har operativt fokus och som ledare ansvarar du för att säkerställa dagliga leveranser. Du kommer att arbeta nära och rapportera till en av våra senior managers, samt vara en del av ett större team av ledare inom Operations. Tillsammans hanterar du resurstillsättning, uppföljning av KPIer för SQDCP (Safety, Quality, Delivery, Cost and Productivity) samt att säkra produktionstakten där vi använder oss av ”Schedule Adherence” samt Frozen Zone Planning mm.
Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen som Manager
Strukturera, planera och prioritera arbetet inom ditt ansvarsområde, både långsiktigt och kortsiktigt.
Coacha och utveckla ditt team för att nå ambitiösa mål samtidigt som du driver verksamheten framåt.
Ha nära kontakt med andra avdelningar inom organisationen.
Budgetansvar för avdelningen
Delta och supportera vid interna- samt externa inspektioner
Ansvarig för de produktionslokaler där processer körs samt för dess utrustning.

Vem ärdu?
Vi ser gärna attduhar arbetat inom läkemedelsbranschen eller annan verksamhet som är knuten till GMPi några åroch har erfarenhet från produktionsmiljö som är föränderlig.
Du har redan några års erfarenhet som ledare med personalansvar eller så har du varit projektledare och vill ta ytterligare ett kliv mot en karriär som ledare.
Du har teknisk förståelse och förmåganatt ha helikoptersyn gällande utrustningar och de möjligheter produktionen har att erbjuda.
Du har goda kunskaper inom svenska och engelska i tal och skrift då båda språken används i tjänsten.

Som person kännetecknasduavett starktengagemang, en positiv attityd samtviljan att motivera samt få andra att bli sitt bästa jag.Du är resultatorienterad, duktig på att planera och att följa upp aktiviteter. Att du trivs i en tvärfunktionell organisation där det händer mycket är en självklarhet för att trivas i rollen. Vidare har du i rollen många kontaktytor och har därför en stark kommunikativ förmåga. Vi letar efter dig som kan vara en ambassadör förPolyPeptidesvärderingar vilket innebär att du alltid eftersträvar att hitta lösningar, sätter kvalitet i fokus och vill åstadkomma saker tillsammans med andra.
Vill du vara med på vår resa? Skicka CV och en motivering till varför du söker tjänsten. I den här processen jobbar vi med löpande urval så ansök redan idag!
Facklig information får du av ordförande i Akademikerföreningen respektive Unionen som nås på 040-36 62 00.

Ansök nu

Manager Production

Läs mer Dec 2
PolyPeptide är en av de världsledande aktörerna inom kontraktstillverkning av peptider med tillverkning i Europa, USA och Indien. Är du sugen på att leda ett kompetent team som ansvarar för viktiga steg i produktionen? Gillar du förändringar och ett snabbt tempo? Brinner du för att samarbeta och utveckla andra människor? Då är detta en tjänst för dig!
Om Polypeptide
PolyPeptide är en av världens största kontraktstillverkare av terapeutiska peptider för läkemedel och kosmetika. Som medarbetare hos oss är du med och skapar aktiv substans till olika mediciner som gör skillnad för människors liv och hälsa. Vi är ett företag med snabb tillväxt, höga ambitioner och många utvecklingsmöjligheter. PolyPeptide är representerade i Belgien, Frankrike, Indien, Schweiz, Sverige, samt USA och sysselsätter mer än 1 300 medarbetare.

Våra värdeord Trust: Att bygga upp och behålla förtroende i alla relationer och att hjälpa varandra.Innovation: Att främja nyfikenhet och ambitionen att hitta lösningar på problem.Excellence: Att alltid leverera god kvalitet och vara flexibel för att möta kundernas önskemål.
Rollen
Vi söker nu en Manager till produktionen. Att vara Manager innebär att du har personalansvar för medarbetare samt ansvarar för samtliga processteg inom ditt ansvarsområde. Arbetet innebär att du ansvarar för att strukturera arbetet, planera, prioritera och coacha ditt team för att nå ambitiösa mål. Rollen har operativt fokus och som ledare ansvarar du för att säkerställa dagliga leveranser. Du kommer att arbeta nära och rapportera till en av våra senior managers, samt vara en del av ett större team av ledare inom Operations. Tillsammans hanterar du resurstillsättning, uppföljning av KPIer för SQDCP (Safety, Quality, Delivery, Cost and Productivity) samt att säkra produktionstakten där vi använder oss av ”Schedule Adherence” samt Frozen Zone Planning mm.
Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen som Manager
Strukturera, planera och prioritera arbetet inom ditt ansvarsområde, både långsiktigt och kortsiktigt.
Coacha och utveckla ditt team för att nå ambitiösa mål samtidigt som du driver verksamheten framåt.
Ha nära kontakt med andra avdelningar inom organisationen.
Budgetansvar för avdelningen
Delta och supportera vid interna- samt externa inspektioner
Ansvarig för de produktionslokaler där processer körs samt för dess utrustning.

Vem ärdu?
Vi ser gärna attduhar arbetat inom läkemedelsbranschen eller annan verksamhet som är knuten till GMPi några åroch har erfarenhet från produktionsmiljö som är föränderlig.
Du har redan några års erfarenhet som ledare med personalansvar eller så har du varit projektledare och vill ta ytterligare ett kliv mot en karriär som ledare.
Du har teknisk förståelse och förmåganatt ha helikoptersyn gällande utrustningar och de möjligheter produktionen har att erbjuda.
Du har goda kunskaper inom svenska och engelska i tal och skrift då båda språken används i tjänsten.

Som person kännetecknasduavett starktengagemang, en positiv attityd samtviljan att motivera samt få andra att bli sitt bästa jag.Du är resultatorienterad, duktig på att planera och att följa upp aktiviteter. Att du trivs i en tvärfunktionell organisation där det händer mycket är en självklarhet för att trivas i rollen. Vidare har du i rollen många kontaktytor och har därför en stark kommunikativ förmåga. Vi letar efter dig som kan vara en ambassadör förPolyPeptidesvärderingar vilket innebär att du alltid eftersträvar att hitta lösningar, sätter kvalitet i fokus och vill åstadkomma saker tillsammans med andra.
Vill du vara med på vår resa? Skicka CV och en motivering till varför du söker tjänsten. I den här processen jobbar vi med löpande urval så ansök redan idag!
Facklig information får du av ordförande i Akademikerföreningen respektive Unionen som nås på 040-36 62 00.

Ansök nu

Malmö: Operativ Chef Produktion till BY CREA

Läs mer Apr 14
Vem är du?

Du har gjort karriär på ett företag som produktionschef och nu vill du ta nästa steg som Operativchef för en produktion. Du är ett ämne som har en bra blick för effektivitet och förbättringar. Någon som har verktygen för att bygga en reaktiv och kortsiktig struktur i en produktion.

Du är en trygg ledare med ett coachande förhållningssätt
Du har stor produktionserfarenhet och en projektledningsförmåga
Du är van vid att bygga och hålla fast vid effektiva strukturer, samt driva nya initiativ från idé till införande med en färdig systematik för uppföljning.
Du är van att arbeta i en digitaliserad verksamhet.
Du behärska både svenska och engelska, i tal och skrift.
Vi erbjuder

Lön 70 000kr / månad
Fast anställning efter: 3 månader
Tjänstebil - vid fastanställning
Pension: 7,5% inklusive livförsäkring mm. Swedbank upplägg.
Om tjänsten

Operativchef inom produktion är ny hos oss, under dig kommer du ha två produktionschefer och ett team av 30 medarbetare. Du kommer ansvara över 4 produktionsenheter:

Svets
Pulverlackering
Snickeri
Slutmontering
Det tillkommer också budget- och personalansvar för dessa produktionsenheter med tillhörande funktioner för inköp, kvalitet och kundservice/kundtjänst. Tillverkningen av våra möbler sker kundorderstyrt, med stöd av marknadsanalyser och prognoser, och hela orderprocessen är digitaliserad.

Rollen vi erbjuder dig innebär ett ansvar för att driva, leda och utveckla, med fokus på:

Samtliga produktionsrelaterade aktiviteter enligt affärsplan och mål för tillväxt, lönsamhet, kvalitet, nöjda medarbetare
Samarbetet inom och mellan våra produktionsteam och medarbetare, "one-on-one", på daglig basis och i våra veckomöten. Agilt och i linje med långsiktiga mål
Utveckla och implementera produktionsprocesser och rutiner i enlighet med verksamhetens dagliga behov och långsiktiga strategier
Säkerställa implementerade och standardiserade processer
Relevanta beslutsunderlag och rapporter till stöd för produktion och företagets ledningsgrupp
Automationsgrad och effektivitet i våra samtliga tillverkningsprocesser
Inköp av varor och tjänster (Strategiskt och avropande) med kostnadskalkyler per produkt
Kundnöjdhet, produktkvalitet och servicegrad
Du kommer att ingå i bolagets ledningsgrupp. Tjänsten är placerad vid vår fabrik i Malmö. Vi är entreprenörer och bygger ett bolag som är på en tillväxtresa - vägen är inte rak. Du bör älska att utmanas och naturligt trivas i en verksamhet där det förekommer tvära kast och förändrade

OM OSS

by Crea® grundades 2017 i Skåne och vi har sedan start producerat alla våra möbler, på beställning, i Sverige. All tillverkningen sker i vår fabrik i Arlöv, strax utanför Malmö. Från första svets till slipning, sömnad och montering, tillverkas våra designmöbler enligt specifikation och skickas direkt från fabriken hem till våra kunder. Vi vill tillverka och sälja möbler som är skräddarsydda för att passa våra kunders personliga val av ram- och träfärger, tyger och storlekar och som är där för att stanna. Våra designskyddade möbler säljs endast via vår hemsida och vi lägger mycket fokus och energi på att leverera en personlig service, under hela resan från konsultation kring färgval till leveransdag.

Vi levererar redan våra minimalistiska kvalitetsmöbler till de flesta kontinenter och har som målsättning att kunna förgylla hem runtom i hela världen med vår svenska kvalitetsdesign.

https://by-crea.com/se/

Vi vill vara butiken runt hörnet vart än i Sverige eller världen du bor!

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Standby Workteam AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Standby Workteam AB .

Projektör/Handläggare med erfarenhet av VS-konstruktion till Rörläggaren

Byggnadskonstruktör
Läs mer Apr 22
Nytt
AB Rörläggaren är ett välkänt rörföretag med 120 anställda med huvudkontor i Malmö, Fosie, och en omsättning på ca 230 MSEK. Företaget bildades 1944 i Malmö, ingår sedan 2014 i Instalco-koncernen, och är marknadsledande i Skåne där vi utför alla förekommande VS-arbeten inom byggbranschen med tyngdpunkt på totalentreprenader och framför allt projekt i samverkan med kund. Vi är ett resursstarkt företag med montörer, 9 projektledare, projektingenjörer samt supportfunktioner och vi är dessutom unika med en egen konstruktionsavdelning, injusteringspersonal och en prefabverkstad. AB Rörläggaren har en stark värdegrund bestående av entreprenörsanda, driv och engagemang samt en familjär och jordnära företagskultur. Läs mer om oss på https://rorlaggaren.se/

Projektör / Handläggare med erfarenhet av VS-konstruktion till Rörläggaren - Malmö


Vill du vara med i ett glatt gäng med stark laganda? Vill du dessutom arbeta med intressanta projekt inom industri, skolor, fastigheter och sjukhus (såsom tidigare projekt ESS, Kronprinsen, Malmös nya sjukhus eller Turning Torso för att nämna några)? Vill du göra detta på ett utvecklande, framåt och familjärt företag med trevliga kollegor med hög kompetens? Då ska du se hit!
Som Projektör på Rörläggaren erbjuds du en central och viktig roll i företaget. Du har många kontaktytor i projekten, internt såväl som externt, och du utför konstruktionsberäkningar och egenkontroller samt framställer och granskar handlingar och ritningar. På Rörläggaren erbjuds du kontinuerlig vidareutveckling och utbildning.
Tycker du, precis som vi, att det är viktigt att ha kul på jobbet? Då kan du vara vår nya kollega!

I dina arbetsuppgifter ingår:
Självständigt utföra beräkningar och egenkontroller
Granska egna och andras konstruktionshandlingar och egenkontroller
Framställa handlingar i form av ritningar och beskrivningar
Delaktig i hela processen från systemhandling till bygghandling.


Din profil:
Du har flerårig erfarenhet från branschen, inklusive projektering. Du har någon form av eftergymnasial utbildning (KY, högskoleingenjör eller civilingenjör).
Som person är du driven, engagerad och lösningsorienterad och du arbetar effektivt både självständigt och i grupp. Du ingår gärna i ett glatt arbetsteam och du trivs med att arbeta på kontoret. Du har förmåga att ta till dig ny information snabbt och att du bidrar till din framgång i rollen.


Du har erfarenhet av tryckfalls-, transmissions- och flödesberäkningar, samt kännedom om branschstandarder.
Du har god insikt i regelverk såsom Säker Vatten
Materialkännedom
Programvara som Rörläggaren använder sig av: Excel, Autocad/Magicad, Bluebeam.



Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Malmö.
I denna rekrytering samarbetar AB Rörläggaren med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund på tel. 0709-605372.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Projektör/Handläggare med erfarenhet av VS-konstruktion till Rörläggaren

Arbetsledare, VVS
Läs mer Apr 22
Nytt
AB Rörläggaren är ett välkänt rörföretag med 120 anställda med huvudkontor i Malmö, Fosie, och en omsättning på ca 230 MSEK. Företaget bildades 1944 i Malmö, ingår sedan 2014 i Instalco-koncernen, och är marknadsledande i Skåne där vi utför alla förekommande VS-arbeten inom byggbranschen med tyngdpunkt på totalentreprenader och framför allt projekt i samverkan med kund. Vi är ett resursstarkt företag med montörer, 9 projektledare, projektingenjörer samt supportfunktioner och vi är dessutom unika med en egen konstruktionsavdelning, injusteringspersonal och en prefabverkstad. AB Rörläggaren har en stark värdegrund bestående av entreprenörsanda, driv och engagemang samt en familjär och jordnära företagskultur. Läs mer om oss på https://rorlaggaren.se/

Projektör / Handläggare med erfarenhet av VS-konstruktion till Rörläggaren - Malmö


Vill du vara med i ett glatt gäng med stark laganda? Vill du dessutom arbeta med intressanta projekt inom industri, skolor, fastigheter och sjukhus (såsom tidigare projekt ESS, Kronprinsen, Malmös nya sjukhus eller Turning Torso för att nämna några)? Vill du göra detta på ett utvecklande, framåt och familjärt företag med trevliga kollegor med hög kompetens? Då ska du se hit!
Som Projektör på Rörläggaren erbjuds du en central och viktig roll i företaget. Du har många kontaktytor i projekten, internt såväl som externt, och du utför konstruktionsberäkningar och egenkontroller samt framställer och granskar handlingar och ritningar. På Rörläggaren erbjuds du kontinuerlig vidareutveckling och utbildning.
Tycker du, precis som vi, att det är viktigt att ha kul på jobbet? Då kan du vara vår nya kollega!

I dina arbetsuppgifter ingår:
Självständigt utföra beräkningar och egenkontroller
Granska egna och andras konstruktionshandlingar och egenkontroller
Framställa handlingar i form av ritningar och beskrivningar
Delaktig i hela processen från systemhandling till bygghandling.


Din profil:
Du har flerårig erfarenhet från branschen, inklusive projektering. Du har någon form av eftergymnasial utbildning (KY, högskoleingenjör eller civilingenjör).
Som person är du driven, engagerad och lösningsorienterad och du arbetar effektivt både självständigt och i grupp. Du ingår gärna i ett glatt arbetsteam och du trivs med att arbeta på kontoret. Du har förmåga att ta till dig ny information snabbt och att du bidrar till din framgång i rollen.


Du har erfarenhet av tryckfalls-, transmissions- och flödesberäkningar, samt kännedom om branschstandarder.
Du har god insikt i regelverk såsom Säker Vatten
Materialkännedom
Programvara som Rörläggaren använder sig av: Excel, Autocad/Magicad, Bluebeam.



Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Malmö.
I denna rekrytering samarbetar AB Rörläggaren med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund på tel. 0709-605372.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Projektör/Handläggare med erfarenhet av VS-konstruktion till Rörläggaren

VVS-tekniker
Läs mer Apr 22
Nytt
AB Rörläggaren är ett välkänt rörföretag med 120 anställda med huvudkontor i Malmö, Fosie, och en omsättning på ca 230 MSEK. Företaget bildades 1944 i Malmö, ingår sedan 2014 i Instalco-koncernen, och är marknadsledande i Skåne där vi utför alla förekommande VS-arbeten inom byggbranschen med tyngdpunkt på totalentreprenader och framför allt projekt i samverkan med kund. Vi är ett resursstarkt företag med montörer, 9 projektledare, projektingenjörer samt supportfunktioner och vi är dessutom unika med en egen konstruktionsavdelning, injusteringspersonal och en prefabverkstad. AB Rörläggaren har en stark värdegrund bestående av entreprenörsanda, driv och engagemang samt en familjär och jordnära företagskultur. Läs mer om oss på https://rorlaggaren.se/

Projektör / Handläggare med erfarenhet av VS-konstruktion till Rörläggaren - Malmö


Vill du vara med i ett glatt gäng med stark laganda? Vill du dessutom arbeta med intressanta projekt inom industri, skolor, fastigheter och sjukhus (såsom tidigare projekt ESS, Kronprinsen, Malmös nya sjukhus eller Turning Torso för att nämna några)? Vill du göra detta på ett utvecklande, framåt och familjärt företag med trevliga kollegor med hög kompetens? Då ska du se hit!
Som Projektör på Rörläggaren erbjuds du en central och viktig roll i företaget. Du har många kontaktytor i projekten, internt såväl som externt, och du utför konstruktionsberäkningar och egenkontroller samt framställer och granskar handlingar och ritningar. På Rörläggaren erbjuds du kontinuerlig vidareutveckling och utbildning.
Tycker du, precis som vi, att det är viktigt att ha kul på jobbet? Då kan du vara vår nya kollega!

I dina arbetsuppgifter ingår:
Självständigt utföra beräkningar och egenkontroller
Granska egna och andras konstruktionshandlingar och egenkontroller
Framställa handlingar i form av ritningar och beskrivningar
Delaktig i hela processen från systemhandling till bygghandling.


Din profil:
Du har flerårig erfarenhet från branschen, inklusive projektering. Du har någon form av eftergymnasial utbildning (KY, högskoleingenjör eller civilingenjör).
Som person är du driven, engagerad och lösningsorienterad och du arbetar effektivt både självständigt och i grupp. Du ingår gärna i ett glatt arbetsteam och du trivs med att arbeta på kontoret. Du har förmåga att ta till dig ny information snabbt och att du bidrar till din framgång i rollen.


Du har erfarenhet av tryckfalls-, transmissions- och flödesberäkningar, samt kännedom om branschstandarder.
Du har god insikt i regelverk såsom Säker Vatten
Materialkännedom
Programvara som Rörläggaren använder sig av: Excel, Autocad/Magicad, Bluebeam.



Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Malmö.
I denna rekrytering samarbetar AB Rörläggaren med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund på tel. 0709-605372.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Projektör/Handläggare med erfarenhet av VS-konstruktion till Rörläggaren

VVS-ingenjör
Läs mer Apr 22
Nytt
AB Rörläggaren är ett välkänt rörföretag med 120 anställda med huvudkontor i Malmö, Fosie, och en omsättning på ca 230 MSEK. Företaget bildades 1944 i Malmö, ingår sedan 2014 i Instalco-koncernen, och är marknadsledande i Skåne där vi utför alla förekommande VS-arbeten inom byggbranschen med tyngdpunkt på totalentreprenader och framför allt projekt i samverkan med kund. Vi är ett resursstarkt företag med montörer, 9 projektledare, projektingenjörer samt supportfunktioner och vi är dessutom unika med en egen konstruktionsavdelning, injusteringspersonal och en prefabverkstad. AB Rörläggaren har en stark värdegrund bestående av entreprenörsanda, driv och engagemang samt en familjär och jordnära företagskultur. Läs mer om oss på https://rorlaggaren.se/

Projektör / Handläggare med erfarenhet av VS-konstruktion till Rörläggaren - Malmö


Vill du vara med i ett glatt gäng med stark laganda? Vill du dessutom arbeta med intressanta projekt inom industri, skolor, fastigheter och sjukhus (såsom tidigare projekt ESS, Kronprinsen, Malmös nya sjukhus eller Turning Torso för att nämna några)? Vill du göra detta på ett utvecklande, framåt och familjärt företag med trevliga kollegor med hög kompetens? Då ska du se hit!
Som Projektör på Rörläggaren erbjuds du en central och viktig roll i företaget. Du har många kontaktytor i projekten, internt såväl som externt, och du utför konstruktionsberäkningar och egenkontroller samt framställer och granskar handlingar och ritningar. På Rörläggaren erbjuds du kontinuerlig vidareutveckling och utbildning.
Tycker du, precis som vi, att det är viktigt att ha kul på jobbet? Då kan du vara vår nya kollega!

I dina arbetsuppgifter ingår:
Självständigt utföra beräkningar och egenkontroller
Granska egna och andras konstruktionshandlingar och egenkontroller
Framställa handlingar i form av ritningar och beskrivningar
Delaktig i hela processen från systemhandling till bygghandling.


Din profil:
Du har flerårig erfarenhet från branschen, inklusive projektering. Du har någon form av eftergymnasial utbildning (KY, högskoleingenjör eller civilingenjör).
Som person är du driven, engagerad och lösningsorienterad och du arbetar effektivt både självständigt och i grupp. Du ingår gärna i ett glatt arbetsteam och du trivs med att arbeta på kontoret. Du har förmåga att ta till dig ny information snabbt och att du bidrar till din framgång i rollen.


Du har erfarenhet av tryckfalls-, transmissions- och flödesberäkningar, samt kännedom om branschstandarder.
Du har god insikt i regelverk såsom Säker Vatten
Materialkännedom
Programvara som Rörläggaren använder sig av: Excel, Autocad/Magicad, Bluebeam.



Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Malmö.
I denna rekrytering samarbetar AB Rörläggaren med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund på tel. 0709-605372.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Supply Chain Manager till framgångsrika Kiviks Musteri – Kivik

Logistiker
Läs mer Apr 15
Kiviks Musteri är ett familjeföretag i femte generationen som utvecklar, producerar och säljer produkter baserade på frukter och bär. Med modern teknik och utpräglat miljötänkande tillverkar vi idag bl.a. must, cider, drycker, juice, marmelad, kräm och vin. Våra varumärken bygger på äkta, ärliga och närproducerade produkter som uppskattas av konsumenter som är intresserade av mat och dryck. Vi finns i Skåne, och Stockholm och har dessutom ett välbesökt besöksmål i Kivik med musteributik, restaurang & café samt Äpplets Hus med trädgårdar. Sedan 2015 har vi även ett besöksmål utanför Lund – Solnäs gård – med odling, trädgård och gårdscafé. Koncernen har ca 200 engagerade medarbetare och omsätter ca 800 MSEK. Läs mer på: www.kiviksmusteri.se


Supply Chain Manager till framgångsrika Kiviks Musteri – Kivik


Är du en ”hands-on” ledare med ett analytiskt sinne och öga för det strategiska? Är du redo att axla ansvaret för Supply Chain-teamet på anrika och framgångsrika Kiviks Musteri? Då ska du läsa vidare! Som Supply Chain Manager erbjuds du en intressant nyckelroll där du arbetar både operativt i teamet samtidigt som du leder och utvecklar ditt team. Det är en ny roll och du rapporterar till Supply Chain Director.
I din roll ansvarar du för att leda, driva och utveckla Supply Chain-avdelningen och processerna kopplade till prognos, planering, avrop och orderhantering. Du initierar och genomför utvecklings-/förbättringsprojekt inom hela ansvarsområdet, till gagn för hela företaget. I rollen ingår även personalansvar för 7 medarbetare. Vi söker dig som vill vara med där det händer, och som har den respekt för ”hantverket” som krävs för att förstå och optimera processerna.

Arbetsuppgifter:
Leda, driva och följa upp avdelningen och säkerställa balanserade lagernivåer i förhållande till efterfrågan och säsong
Löpande arbetsuppgifter och analyser kopplade till ansvarsområdet
Registerunderhåll M3
Ansvara för samt utveckla och optimera rutiner inom området Supply Chain i vårt verksamhetssystem baserat på FSSC 22000 och ISO 14001
Budgetansvar
Identifiera och driva projekt genom ständiga förbättringar för att leverera kostnadsbesparingar och/eller effektiviseringar


Din bakgrund:
Du har flerårig erfarenhet av en liknande tjänst, förmodligen inom livsmedelsbranschen / FMCG. Utbildningsbakgrund inom Supply Chain/Logistik är meriterande men ej ett krav. Vi tror att du har stor förståelse för och erfarenhet av operativt arbete inom området (t.ex. produktionsplanering, prognosarbete o. dyl.). Vidare har du minst ett par års erfarenhet av ledarskap med personalansvar. Du har mycket goda kunskaper i Excel och talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Kunskaper i M3 är meriterande.
Du har en stark analytisk förmåga med förståelse för operativt arbete – ”en byggare”. Du är en noggrann, strukturerad och självgående person som är duktig på att skapa relationer och bygga förtroende. En trygg och tydlig ledare som kan engagera och motivera sina medarbetare. Du hugger i där det behövs och har förmågan att se såväl detaljerna som helheten.


Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med möjlighet att arbeta hemifrån 1–2 dagar/vecka. Start efter överenskommelse.
I denna rekrytering samarbetar Kiviks Musteri med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, 0733-763 988.


Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Supply Chain Manager till framgångsrika Kiviks Musteri – Kivik

Inköpsplanerare
Läs mer Apr 15
Kiviks Musteri är ett familjeföretag i femte generationen som utvecklar, producerar och säljer produkter baserade på frukter och bär. Med modern teknik och utpräglat miljötänkande tillverkar vi idag bl.a. must, cider, drycker, juice, marmelad, kräm och vin. Våra varumärken bygger på äkta, ärliga och närproducerade produkter som uppskattas av konsumenter som är intresserade av mat och dryck. Vi finns i Skåne, och Stockholm och har dessutom ett välbesökt besöksmål i Kivik med musteributik, restaurang & café samt Äpplets Hus med trädgårdar. Sedan 2015 har vi även ett besöksmål utanför Lund – Solnäs gård – med odling, trädgård och gårdscafé. Koncernen har ca 200 engagerade medarbetare och omsätter ca 800 MSEK. Läs mer på: www.kiviksmusteri.se


Supply Chain Manager till framgångsrika Kiviks Musteri – Kivik


Är du en ”hands-on” ledare med ett analytiskt sinne och öga för det strategiska? Är du redo att axla ansvaret för Supply Chain-teamet på anrika och framgångsrika Kiviks Musteri? Då ska du läsa vidare! Som Supply Chain Manager erbjuds du en intressant nyckelroll där du arbetar både operativt i teamet samtidigt som du leder och utvecklar ditt team. Det är en ny roll och du rapporterar till Supply Chain Director.
I din roll ansvarar du för att leda, driva och utveckla Supply Chain-avdelningen och processerna kopplade till prognos, planering, avrop och orderhantering. Du initierar och genomför utvecklings-/förbättringsprojekt inom hela ansvarsområdet, till gagn för hela företaget. I rollen ingår även personalansvar för 7 medarbetare. Vi söker dig som vill vara med där det händer, och som har den respekt för ”hantverket” som krävs för att förstå och optimera processerna.

Arbetsuppgifter:
Leda, driva och följa upp avdelningen och säkerställa balanserade lagernivåer i förhållande till efterfrågan och säsong
Löpande arbetsuppgifter och analyser kopplade till ansvarsområdet
Registerunderhåll M3
Ansvara för samt utveckla och optimera rutiner inom området Supply Chain i vårt verksamhetssystem baserat på FSSC 22000 och ISO 14001
Budgetansvar
Identifiera och driva projekt genom ständiga förbättringar för att leverera kostnadsbesparingar och/eller effektiviseringar


Din bakgrund:
Du har flerårig erfarenhet av en liknande tjänst, förmodligen inom livsmedelsbranschen / FMCG. Utbildningsbakgrund inom Supply Chain/Logistik är meriterande men ej ett krav. Vi tror att du har stor förståelse för och erfarenhet av operativt arbete inom området (t.ex. produktionsplanering, prognosarbete o. dyl.). Vidare har du minst ett par års erfarenhet av ledarskap med personalansvar. Du har mycket goda kunskaper i Excel och talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Kunskaper i M3 är meriterande.
Du har en stark analytisk förmåga med förståelse för operativt arbete – ”en byggare”. Du är en noggrann, strukturerad och självgående person som är duktig på att skapa relationer och bygga förtroende. En trygg och tydlig ledare som kan engagera och motivera sina medarbetare. Du hugger i där det behövs och har förmågan att se såväl detaljerna som helheten.


Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med möjlighet att arbeta hemifrån 1–2 dagar/vecka. Start efter överenskommelse.
I denna rekrytering samarbetar Kiviks Musteri med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, 0733-763 988.


Välkommen med din ansökan!

Ansök nu