Malmö: Flood Herslow Holme söker paralegal

Hitta ansökningsinfo om jobbet Flood Herslow Holme söker paralegal i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-08-23 // Varaktighet: Heltid

Flood Herslow Holme Advokatbyrå är en affärsjuridisk advokatbyrå med totalt 30 anställda. Vi har kontor i Stockholm och Malmö och erbjuder tjänster inom merparten av de affärsjuridiska kompetensområdena. Vi är beroende av kompetenta medarbetare, därför lägger vi ner mycket arbete för att vara en arbetsplats där alla trivs, oavsett titel. Vi samarbetar dagligen mellan kontoren och har en fin kultur.

Nu söker vi dig som är en stjärna inom administration och service!

Arbetsbeskrivning

Tjänsten som paralegal hos oss innebär en stor bredd och variation. Du kommer att fungera som spindeln i nätet och ha många kontaktytor. I rollen kommer du att vara ett stöd för både jurister och personalchef och du kommer även att supportera vår ekonomiavdelning. Du kommer även att hantera konferenser och event och tillsammans med delägare jobba med upphandlingsprocessen.

Vem är du?

Vi söker dig som är noggrann, proaktiv och självständig. Du är serviceorienterad, prestigelös och du har ett starkt kvalitetsfokus. För att hantera denna roll krävs att du har god vana att arbeta i Officepaketet och talar samt skriver obehindrat på svenska och engelska. 

Har du erfarenhet från arbete på advokatbyrå, myndighet eller revisionsbyrå är det meriterande.

Vad erbjuder vi dig?

Vi erbjuder dig en flexibel roll med många kontaktytor och goda möjligheter att utvecklas. För oss är det viktigt att må bra och att ha trevligt på jobbet. Vi värdesätter friskvård och ger gärna våra anställda ett stort inflytande över sin arbetsplats och arbetssituation. 

Tjänsten är placerad i Malmö och du kommer att sitta i våra fina kontorslokaler mitt i city.

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Flood Herslow Holme med Jurek Recruitment & Consulting. Då urvalsprocessen sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via email utan ansökan sker via Jureks hemsida www.jurek.se. För frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jessica Barkman på telefon: +46 73 037 57 24 alternativt via email jessica.barkman@jurek.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Juristassistent/Paralegal

Nedan visas andra jobb i Malmö som Juristassistent/Paralegal.

Paralegal till Heimstaden i Malmö

Läs mer Sep 26
På Heimstaden arbetar vi utifrån visionen att förenkla och förgylla kundernas liv genom omtänksamma boenden – Friendly Homes. Vår ambition är att fortsätta växa på ett ansvarsfullt och hållbart sätt tillsammans med våra medarbetare, kunder och samarbetspartners - som alla delar våra värderingar.
Är du duktig på den administrativa delen inom juridik och letar efter nästa utmaning? Då kan denna tjänst som Paralegal hos oss på Heimstaden vara möjligheten du inte får missa! 
Vad innebär tjänsten?
Som Paralegal på Heimstaden tillhör du vår Legalavdelning vars yttersta ansvar är att säkerställa att verksamheten proaktivt följer gällande lagar och riktlinjer inom bolagsrätt, hyresrätt, entreprenadrätt, fastighetsrätt samt angränsande områden. Avdelningen tillhandahåller professionell juridisk rådgivning till verksamheten i komplexa frågor samt bistår med juridisk administration. Teamet består av Head of Legal, tillika närmaste chef för avdelningen samt en Bolagsjurist och utgår alla från vårt svenska huvudkontor i centrala Malmö.
Som Paralegal är ingen dag den andra lik – uppgifterna styrs av verksamhetens behov. Du kommer ha många kontaktytor, internt och externt, samt vara delaktig processer längs hela värdekedjan. Tillsammans med dina kollegor inom Heimstaden är du en viktig spelare för att nå våra gemensamma mål.
Ett axplock av de uppgifter du kommer mötas av är:
Upprätta nya bolag, lägga bolagsbeställningar samt hantera myndighetskontakter i samband med detta (ex. Bolagsverket)
Bistå med research/informationssökning i due diligance-processer
Bistå internt i know your costumer-processer (KYC) samt stötta upp i hantering av dokument som ska till banker
Administrera och dokumentera bolagsformalia, både löpande och i samband med transaktioner
Föra protokoll samt upprätta enklare juridiska avtal
Ge stöd i förvaltningsärenden, t.ex. vid uppsägningar och stämningsansökningar
Inhämta och registrera fullmakter/underskrifter samt hantering av originalhandlingar
Arkivering och scanning av dokument, inklusive ett digitaliseringsprojekt

Då avdelningen är liten i mantal så hjälps ni åt och lär av varandra. Detta innebär att du behöver vara flexibel och stötta upp där det behövs, även då det kan vara utanför dina vardagliga uppgifter.
Vem är du och vad har du med dig?
Som person söker vi dig som är van vid, och tycker om, att både planera och leda dig själv i ditt arbete. Du drivs av att nå goda resultat, vara noggrann samt att ge förstklassig service. Att samarbeta med andra är ingen utmaning för dig, snarare tvärtom - du gillar det och brukar vara uppskattad av folk omkring dig! Då en viktig uppgift för avdelningen och rollen är att ge tydlig rådgivning är det önskvärt att du är en van kommunikatör som kan ge enkla svar på komplexa frågor.
För att trivas och lyckas i rollen som Paralegal hos oss ser vi att du som söker har en eftergymnasial utbildning inom juridik samt omkring 2 års arbetslivserfarenhet – med fördel inom fastighetsbranschen. Då rollen till stor del är av administrativ karaktär är det viktigt att du har goda kunskaper inom Microsoft Office olika verktyg. Du behöver kunna kommunicera obehindrat både på svenska och engelska, såväl skriftligt som verbalt. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss erbjuds du ett ansvarsfullt och utvecklande arbete med varierande arbetsuppgifter i en dynamisk arbetsmiljö.
Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/ 
För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt och att vi ska ha en så enhetlig process som möjligt, har vi på Heimstaden valt att inte längre be om några personliga brev i din ansökan samt att tydligare arbeta med tester i vår rekryteringsprocess. Uppfyller du skallkraven får du göra ett personlighetstest och ett problemlösningstest. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll.
Ansökan
Din ansökan välkomnas senast den 20 oktober 2024. 
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställningen kan bli aktuell. Vi ber dig därför att se över ditt CV innan du skickar din ansökan till oss. Vår samarbetspartner 2Secure utför bakgrundskontrollen. Läs mer på www.2secure.se
Har du några frågor är du varmt välkommen att höra av dig!
Vi väntar på dig, vad väntar du på?

Ansök nu

Extrajobb för Juriststudent till Heimstaden

Läs mer Sep 30
Nu söker vi på Heimstaden en ny kollega i form av en student inom Juridikområdet.  Du kommer att arbeta med att avlasta avdelningen med enklare och administrativa uppgifter blandat med uppgifter med mer juridiska inslag för att sammantaget skapa en arbetssituation där du direkt kan bidra men samtidigt få en intressant och givande arbetssituation.
Heimstaden har en vision om att förenkla och förgylla kundernas liv genom omtänksamma boenden – Friendly Homes. Vår ambition är att växa på ett ansvarsfullt och hållbart sätt tillsammans med samarbetspartners som delar våra värderingar. Vi har ett livslångt perspektiv på våra fastigheter, vilket innebär att vi bygger, utvecklar och förvaltar hållbara och moderna hem med rätt standard. Kulturen präglas av våra värderingar Care, Dare och Share.
I denna roll rapporterar du till Head of Legal och utgår från vårt huvudkontor i centrala Malmö.
Dina arbetsuppgifter
Som studentmedarbetare hos oss kommer du att fokusera på administration och enklare arbetsuppgifter inom juridikområdet, så som exempelvis hantera registreringar, sköta myndighetskontakter och upprätta enklare avtal. Du kommer dessutom att få göra rättsutredningar och bistå i uppsägningsprocessen samt hantera övriga lämpliga juridiska arbetsuppgifter.
I teamet ingår även, utöver din närmaste chef, en bolagsjurist (och snart även en Paralegal) som alla utgår ifrån samma kontor. På kontoret finns även ett hundratal andra kollegor inom olika stabsfunktioner.
Arbetstiden är cirka 8-10 timmar per helgfri vecka, som du planerar tillsammans med närmaste chef.
Din profil
Vi söker dig som idag studerar juridik, antingen som program eller via enstaka kurser, med fördel med inriktning mot bolagsjuridik.
Drömmen är att du redan arbetat med administration tidigare, förslagsvis i en liknande roll. Du kan hantera Office-paketet och behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. 

Du arbetar hela tiden för att hitta smarta(re) sätt att jobba. För att fixa vår miljö är du noggrann och har du en naturlig förmåga att skapa och upprätthålla relationer, samt är en person som håller vad du lovar. Har du dessutom humor och glimten i ögat, bör du inte tveka att söka för att bli en del av vårt team!
Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss erbjuds du ett ansvarsfullt och utvecklande arbete, spännande arbetsuppgifter och goda utvecklingsmöjligheter internt.
Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/ 
Då du inte bara ska välja oss utan vi ska välja varandra, har slutkandidater även möjlighet att ta referenser på sin nya chef - en transparens vi förordar och tror mycket på!
För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt och att vi ska ha en så enhetlig process som möjligt, har vi på Heimstaden valt att inte längre be om några personliga brev i din ansökan samt att tydligare arbeta med tester i vår rekryteringsprocess. Uppfyller du skallkraven får du göra ett personlighetstest och ett problemlösningstest. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll. 
Ansökan  
Din ansökan välkomnas senast den 20 oktober 2024. Vi kan komma att göra löpande urval och intervjuer så vi välkomnar din ansökan redan idag.  
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vår samarbetspartner 2Secure utför bakgrundskontrollen. Läs mer på www.2secure.se

Ansök nu

Abion söker erfaren Paralegal

Läs mer Sep 2
Har du lång erfarenhet av immaterialrätt och söker en dynamisk arbetsmiljö? Är du redo att utmana branschens normer och spela en aktiv roll i vår framgångsresa? Hos Abion blir du en del av en snabbfotad och händelserik atmosfär. Vi befinner oss nu i en expansiv fas och letar efter en ny kollega som vill växa med oss!

Om tjänsten

I denna roll kommer du att hantera en kombination av administrativa och juridiska uppgifter inom immaterialrätt.

Korrespondens med kunder, lokala ombud och varumärkesmyndigheter. Förbereda och lämna in juridiska dokument och inlagor. Sammanställa och undersöka fakta, förbereda utkast och rapporter. Förbereda kostnadsuppskattningar. Förbereda och översätta klassförteckningar och skicka in varumärkesansökningar. Administrera, hantera och förnya varumärkes-/designregistreringar samt arbeta med varumärkesbevakning (inklusive granskning).

Organisera, upprätthålla och övervaka interna och externa deadlines gällande kunders immateriella rättigheter. Kontinuerligt spara korrespondens och ärenderelaterat material i bolagets interna ärendehanteringssystem.

Förbereda fakturor och säkerställa noggrannhet och efterlevnad av klientfaktureringsriktlinjer.

Delta i fysiska och virtuella möten med potentiella och befintliga kunder, ofta i samarbete med bolaget jurister och andra avdelningar. Möten kan äga rum på annan geografisk plats och kan innebära resor och övernattning.

Hjälpa till att granska avtal och juridiska dokument. Genomföra due diligence till stöd för olika juridiska transaktioner.

Bidra till utveckling av arbetsrutiner i samarbete med Head of Brand Operations Specialists.

Vem är du?

Vi söker dig som har en paralegalutbildning och minst fem års arbetslivserfarenhet av praktiskt arbete inom immaterialrätt. Vi ser gärna att du har arbetat i en likande roll, antigen på advokatbyrå, IP-byrå eller bolag. Du är strukturerad, detaljorienterad, samarbetsvillig och har ett resultatdrivet tankesätt. Vidare behöver du kunna arbeta självständigt och kan hantera flera uppgifter parallellt, ibland med korta deadlines. Du har god kommunikationsförmåga, är förtroendeingivande och kan skapa goda relationer både internt och externt. Svenska och engelska behärskar du flytande i både tal och skrift.

Du erbjuds

Hos oss får du vara del av en global organisation där du får en avgörande roll i att driva våra tillväxt- och expansionsinitiativ över världen. Du får vara en del av en snabbfotad och dynamisk miljö där du får vara med i vår tillväxtresa.

Låter detta som en spännande möjlighet? Tveka inte inför att skicka in din ansökan redan idag!

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Abion med Jurek Rekrytering & Bemanning. Urval sker löpande så välkommen att inkomma med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ida Odelius på ida.odelius@jurek.se eller Anna Kärrborn på anna.karrborn@jurek.se. 

Om Abion

Abion erbjuder engagemang utöver det vanliga! Vi stärker ditt företag genom att erbjuda helhetslösningar inom varumärkesskydd och webbsäkerhet. Vi skyddar ditt varumärke och dina immateriella tillgångar.

Ansök nu

Vi söker dig med paralegalutbildning som vill jobba med juridiska ärenden

Läs mer Sep 13
Ref: 20241920

Arbetsuppgifter
I tjänsten bereder och handlägger du självständigt ärenden av enklare juridiska karaktär och sköter viss administration kring ärendehantering.

Du blir en del av stadens mottagningsfunktion för visselblåsarärenden. Du registrerar inkomna ärenden, handlägger och skriver förslag till beslut. Du har regelbunden kontakt med kontaktpersoner och externa aktörer samt organiserar, förbereder och deltar i möten.

I ditt arbete kommer du att hantera inkomna begäranden om allmän handling, ge rådgivning till andra verksamheter i dessa ärenden och genomföra enklare rättsutredningar.

I rollen ingår att administrera de nätverksträffar som juristerna har och de utbildningar som stadsjuristerna håller. Du kommer även på uppdrag av stadsjuristerna att sammanställa relevant information för rättsutredningar och juridisk omvärldsbevakning.

Arbetet inkluderar att stödja vissa ideella föreningar med juridisk administration och rådgivning om stiftelser.

Om du behöver stöd i dina bedömningar tar du hjälp av våra stadsjurister.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:


• yrkeshögskoleexamen (400YH) som paralegal
• minst ett års arbetslivserfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
• arbetslivserfarenhet i en liknande roll inom juridik
• god kunskap och förmåga att uttrycka dig på svenska, i såväl tal som skrift
• goda kunskaper i Microsoft Office, främst Word, eller likvärdigt.

Det är meriterande om du har:


• arbetat i ett ärendehanteringssystem, till exempel Platina.

Om arbetsplatsen
Juridiska enheten är en del av avdelningen intern ledning och stöd som även innehåller enheterna ekonomi och utveckling, HR och kommunikation samt kansli. Juridiska enhetens roll är att leverera kvalificerad juridisk rådgivning till kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, nämnder, förvaltningar, kommunala bolag och stiftelser. Enheten ska främja rättssäkerheten i den kommunala verksamheten och förebygga juridiska tvister. Vid enheten arbetar sex jurister, en dataskyddsspecialist samt kommunens dataskyddsombud.

Stadskontoret riktar, utmanar och förstärker utvecklingskraften i organisationen, i staden och i regionen. Vi är kommunstyrelsens förvaltning och arbetar med ett helhetsperspektiv nära stadens ledning.  Stadskontoret består av sju olika avdelningar och har sammanlagt ca 300 personer anställda. Våra avdelningar arbetar inom ett brett spektrum av områden och förvaltningen har många medarbetare med en hög specialistkompetens.   

Vi arbetar med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö och våra värderingar bygger på människors lika värde. Vi tycker att det är viktigt med en balans mellan arbete och fritid och hos oss får du en dynamisk arbetsplats?och möjlighet att tillsammans med professionella kollegor få göra skillnad på riktigt för Malmö och Malmöborna.  

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.


Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb


Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse

Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Jurek Recruitment & Consulting AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Jurek Recruitment & Consulting AB .

Aarsleff Rail AB söker ekonomichef

Ekonomichef
Läs mer Okt 1
Aarsleff Rail AB är en totalleverantör inom järnväg- och spårvägsentreprenader. Vi arbetar etiskt och ansvarsfullt för en sund verksamhet och på så sätt skapar vi förtroende för våra kunder. Hos oss är en god arbetsmiljö ett gemensamt och högt prioriterat arbete, alla ska trivas och ha en bra balans mellan arbete och fritid. Tillsammans arbetar vi för ett högt engagemang och en delaktighet i hela verksamheten, vilket vi tror skapar förutsättningar för god lönsamhet och resultat. Aarsleff Rail är ett nytänkande företag och med kunskap och nya idéer skapar vi lösningar som svarar upp mot behov och efterfrågan hos våra kunder.

Nu söker vi dig som vill driva och utveckla vår ekonomifunktion!

Arbetsbeskrivning
Rollen innefattar strategisk planering, ekonomisk uppföljning, budgetering samt att säkerställa att bolagets finansiella resurser används på ett effektivt sätt för att stödja affärsmålen. Du ingår i ledningsgruppen och spelar en viktig roll i bolagets långsiktiga tillväxt och lönsamhet. Exempel på ansvarsområde/arbetsuppgifter:

• Strategisk ekonomistyrning
• Budgetering och prognoser
• Redovisning och rapportering
• Kassaflödeshantering
• Kostnadskontroll och effektivisering
• Finansiell analys och beslutsstöd
• Riskhantering
• Leda ekonomiteamet
• Relationer med externa parter
• Skatt och regelefterlevnad

Du ska i din roll upprätthålla en stark och hållbar finansiell ställning för bolaget och bidra till företagets tillväxt och lönsamhet genom effektiv ekonomistyrning samt säkerställa att vi följer alla relevanta finansiella regelverk och standarder.

Vem är du?
För att lyckas i denna roll ser vi att du har 5 - 10 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, varav minst 3 år i en ledande roll, helst inom bygg- och anläggningsbranschen eller liknande projektintensiva verksamheter. Du är civilekonom eller motsvarande, gärna med inriktning mot redovisning eller finans.

Du har starka analytiska färdigheter, erfarenhet av budgetering, projektcontrolling, projektredovisning, finansiell uppföljning och rapportering. Vidare har du goda kunskaper i affärssystem och Excel. Vi tror också att du har erfarenhet av att arbeta i en miljö med flera projekt samtidigt och du har dokumenterad erfarenhet av att leda och utveckla ett team samt förmåga att motivera och inspirera medarbetare.
Som person är du resultatorienterad, strategisk och har en god kommunikativ förmåga. Vi ser också att du har ett genuint intresse för vår verksamhet och affär, besitter hög integritet och förmåga att arbeta under press.

Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig spännande utmaningar och ett fritt arbete med stort eget ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Att arbeta hos oss innebär att du får vara en del av en innovativ och fartfylld vardag där ingen dag är den andra lik. På Aarsleff Rail i Sverige är vi just nu ca 30 engagerade anställda. Företaget kännetecknas av en entreprenöriell anda med stor dos av humor och engagemang. Som ekonomichef ingår du i företagets ledningsgrupp och rapporterar till VD.

Vi erbjuder dig en flexibel roll med många kontaktytor och goda möjligheter att utvecklas. För oss är det viktigt att må bra och att ha trevligt på jobbet.

Vi är i flyttartagen och kommer i vinter att flytta från Helsingborg till Malmö.

Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar Aarsleff Rail AB med Jurek Recruitment & Consulting. Då urvalsprocessen sker löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via email utan ansökan sker via Jureks hemsida www.jurek.se. För frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jessica Barkman på telefon
+46 73 037 57 24 alternativt via email jessica.barkman@jurek.se

Ansök nu

Junior Legal Counsel till BONESUPPORT

Bolagsjurist
Läs mer Sep 27
Är du en nyexaminerad jurist eller har du jobbat något år på bolag eller affärsjuridisk byrå och söker du efter ditt nästa steg i karriären? Då kan rollen som Junior Legal Counsel på BONESUPPORTS huvudkontor i Lund vara något för dig.

BONESUPPORT är ett bolag som är verksamt inom medicinteknik och utvecklar och kommersialiserar injicerbara biokeramiska bengraftsubstitut som används vid behandling av skador i skelettet. Bolagets bengraftsubstitut är baserade på teknologiplattformen CERAMENT. I dagsläget genomför bolaget löpande kliniska studier och innehar försäljning i Europa och Nordamerika. BONESUPPORT har en ambitiös tillväxtstrategi och har under de senaste tre åren genomgått en imponerande tillväxtresa.

Arbetsbeskrivning

I rollen som Junior Legal Counsel erbjuds du ett varierande arbete i en internationell kontext. Tillsammans med befintlig Legal Counsel kommer du att bistå både moderbolaget och dess koncernbolag med legal rådgivning inom samtliga områden som är relevanta för verksamheten. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta följande:

- Upprätthållande av bolagsformalia för koncernens bolag
- Upprätthållande och utveckling av koncernens avtalsmallar
- Upprättande och granskning av kommersiella avtal, främst leverantörsavtal, kundavtal, konsult- och tjänsteavtal, sekretessavtal samt samarbetsavtal och andra avtal relaterade till kliniska studier
- Upprätthållande och utveckling av koncernens processer och styrdokument för bl.a. avtalshantering
- Hantering av dataskyddsfrågor (GDPR) samt granskning och upprätthållande av tillhörande avtal och dokument
- Löpande rådgivning till koncernens funktioner rörande främst bolagsrätt, kommersiella avtal, marknadsrätt och anti-korruption/affärsetik
- Hållbarhetsrelaterade frågor
- Omvärldsbevakning och att följa rättsutvecklingen inom områden som berör koncernen

Du kommer att sitta på bolagets huvudkontor i Lund i Ideon Science Park och du rapporterar till deras Legal Counsel.

Vem är du?

Vi söker dig som har en juristexamen eller en affärsjuridisk examen och som är nyexaminerad eller som har upp till två års erfarenhet av att arbeta som bolagsjurist, biträdande jurist på affärsjuridisk advokatbyrå eller annat arbete som är relevant för rollen. Vidare har du ett stort intresse för affärsjuridik och framför allt kommersiella avtal och dataskydd. Du har dessutom en utmärkt förmåga att uttrycka dig i tal och skrift såväl på svenska som engelska.

Som person ser vi gärna att du är orädd och flexibel och uppskattar att ta dig an nya utmaningar. Du är en samarbetsvillig och kommunikativ person som tycker om att nätverka och bygga långsiktiga relationer. Du är strukturerad och har en stark förmåga att organisera och planera ditt arbete. Det är viktigt att du har ett kommersiellt mindset och en förmåga att förstå juridiken i en bredare affärsmässig kontext. Du arbetar även effektivt och är en lösningsorienterad person som är duktig på att ta egna initiativ.

Vad erbjuder vi dig?

Du erbjuds en bred och varierande tjänst på ett bolag i tillväxtfas som har en stark entreprenörsanda och internationell prägel. BONESUPPORT är ett företag med en stark kultur som lägger stor vikt vid ett bra ledarskap och att utveckla organisationen för att möta tillväxtstrategin. Tillsammans med befintlig Legal Counsel får du möjlighet att vara med och fortsätta uppbyggnaden av den legala funktionen och bidra till att utveckla och effektivisera processer och rutiner.

Läs mer om Bonesupport på: https://www.bonesupport.com/sv/ 

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar BONESUPPORT AB med Jurek Recruitment & Consulting. Då urvalsprocessen sker löpande så ser vi gärna att du skickar in din ansökan (inklusive betyg från din juristexamen/affärsjuridiska examen) så snart som möjligt. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via email utan ansökan sker via Jureks hemsida www.jurek.se. För frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Linn Marthinussen på telefon: +46 76 002 69 41 alternativt via email linn.marthinussen@jurek.se

Ansök nu

Moll Wendén söker senior biträdande jurist

Biträdande jurist
Läs mer Sep 19
Moll Wendén söker senior biträdande jurist inom aktiemarknads- och aktiebolagsrätt

 

På Moll Wendén erbjuds du ett spännande och utmanande arbete på en modern advokatbyrå med en stark internationell prägel. Moll Wendén har den stora byråns arbetssätt och kompetens kombinerat med den mindre byråns personliga engagemang. Hos Moll Wendén får du förutsättningar att leverera med hög kvalitet samtidigt som du utvecklar din affärsjuridiska kompetens. Nu söker vi en senior biträdande jurist inom aktiemarknads- och aktiebolagsrätt.

Arbetsbeskrivning

Du kommer att arbeta brett inom aktiemarknads- och aktiebolagsrätt och kommer bland annat att arbeta med börsnoteringar, emissioner, bolagsstämmor, bolagsstyrning och annan löpande aktiemarknads- och aktiebolagsrättslig rådgivning.

Du kommer att ingå i ett team av ytterligare sju biträdande jurister och två delägare. Gruppen har även ett nära samarbete med övriga verksamhetsgrupper.

Vem är du?

Vi söker dig som har en svensk juristexamen och runt tre till sju års erfarenhet inom aktiemarknads- och aktiebolagsrätt. Du har erfarenhet från advokatbyrå eller annan relevant erfarenhet såsom från börsnoterat bolag, börsen eller Finansinspektionen. Vidare har du erfarenhet av och tycker det är spännande med projektledning. Du har även en utmärkt förmåga att uttrycka dig i tal och skrift såväl på svenska som engelska.

Du kommer att arbeta i ett team med god sammanhållning och hög kompetens. För att trivas behöver du vara noggrann, ha en god samarbetsförmåga och vara prestigelös. Du kommer att vara delaktig i att leda de andra mer juniora juristerna i gruppen och ha direktkontakt med våra klienter. Vi ser därför gärna att du är ansvarstagande, pedagogisk och serviceinriktad samt att du förstår vikten av att leverera arbete av högsta kvalitet. Vi söker efter dig som vill vara en del av ett team och som förstår din roll i helheten.

Vad erbjuder vi dig?

Vi arbetar i enlighet med våra grundläggande värderingar, kvalitet, laganda och ödmjukhet och vi ser fram emot att välkomna ytterligare medarbetare till vårt team. Vi erbjuder marknadsmässiga villkor och flexibilitet. Hos Moll Wendén erbjuds samtliga medarbetare möjligheter till vidareutbildning och kompetensutveckling inom respektive specialistområde.

Tjänsten är placerad i Malmö och du kommer att sitta i våra nyrenoverade kontorslokaler med anor från 1800-talet – mitt i city. Om man är bosatt på annan ort finns det även möjlighet att arbeta på distans.

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Moll Wendén Advokatbyrå med Jurek Recruitment & Consulting. Då urvalsprocessen sker löpande så ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via email utan ansökan sker via Jureks hemsida www.jurek.se. För frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Linn Marthinussen på telefon: +46 76 002 69 41 alternativt via email linn.marthinussen@jurek.se

Ansök nu

Ekonomi- och HR-assistent till Aarsleff Rail AB

Ekonomiassistent
Läs mer Aug 30
Till vår kund, Aarsleff Rail AB, söker vi nu en ekonomi- och HR-assistent. Aarsleff Rail AB är en totalleverantör inom järnväg- och spårvägsentreprenader. Tillsammans arbetar man för ett högt engagemang och en delaktighet i hela verksamheten, vilket man tror skapar förutsättningar för god lönsamhet och resultat. Här är en god arbetsmiljö ett gemensamt och högt prioriterat arbete, alla ska trivas och ha en bra balans mellan arbete och fritid. Aarsleff Rail AB är ett nytänkande företag som med kunskap och nya idéer skapar lösningar som svarar upp mot behov och efterfrågan hos kunderna.

Tjänsten är ett konsultuppdrag med möjlighet till överrekrytering till kund på sikt.

Arbetsbeskrivning
I rollen som ekonomiassistent och HR-assistent är du ansvarig för att stötta både ekonomifunktionen och cheferna i bolaget med deras dagliga operativa och administrativa uppgifter. Denna kombinerade roll kräver ett brett spektrum av kompetenser, inklusive noggrannhet, organisatorisk förmåga och god kommunikationsförmåga. Du kommer att vara en viktig resurs för att säkerställa att företagets ekonomiska och personalrelaterade processer löper smidigt. Exempel på ansvarsområde/arbetsuppgifter:

- Kund- och leverantörsreskontra
- Löpande bokföring och avstämningar
- Moms och skatter
- Bokslut
- Personal- och löneadministration
- Rekrytering samt introduktion av nyanställda
- Personalaktiviteter
- Stöd till VD i frågor gällande arbetsmiljö och regelefterlevnad

Vem är du?
För att lyckas i denna roll ser vi att du har två till tre års arbetslivserfarenhet inom ekonomi och HR. Har du tidigare erfarenhet av en kombinerad roll är det meriterande. Du har en gymnasieutbildning inom ekonomi eller administration, gärna kompletterad med någon form av eftergymnasiala studier inom ekonomi eller HR.

Vi vill att du besitter goda kunskaper i ekonomi- och HR-system och att du är en van användare av Microsoft Office, särskilt Excel. Vidare har du förståelse för grundläggande bokföringsprinciper och HR-processer. Som person är du strukturerad och noggrann med ett öga för detaljer. Du är en positiv lagspelare med god kommunikationsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt och prioritera bland olika arbetsuppgifter. Rollen kräver att du förstår vikten av och kan hantera konfidentiell information.

Vad erbjuder vi dig?
Du erbjuds ett konsultuppdrag på ett spännande bolag med goda chanser att efter 6 månader gå över till en direktanställning hos vår kund. Tjänsten omfattar 40/h vecka med start så snart som möjligt.

Arbetet är till stor del förlagt på kundens kontor i Helsingborg (flytt till Malmö sker i vinter), men även viss mån möjlighet till att arbeta hemifrån ibland.

Ansökan
Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jessica Barkman på telefon: +46 73 037 57 24 alternativt via email jessica.barkman@jurek.se. Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se .

Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via email utan ansökan sker via Jureks hemsida www.jurek.se .

Konsult hos Jurek
År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek.

Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek

Ansök nu

Abion söker erfaren Paralegal

Juristassistent/Paralegal
Läs mer Sep 2
Har du lång erfarenhet av immaterialrätt och söker en dynamisk arbetsmiljö? Är du redo att utmana branschens normer och spela en aktiv roll i vår framgångsresa? Hos Abion blir du en del av en snabbfotad och händelserik atmosfär. Vi befinner oss nu i en expansiv fas och letar efter en ny kollega som vill växa med oss!

Om tjänsten

I denna roll kommer du att hantera en kombination av administrativa och juridiska uppgifter inom immaterialrätt.

Korrespondens med kunder, lokala ombud och varumärkesmyndigheter. Förbereda och lämna in juridiska dokument och inlagor. Sammanställa och undersöka fakta, förbereda utkast och rapporter. Förbereda kostnadsuppskattningar. Förbereda och översätta klassförteckningar och skicka in varumärkesansökningar. Administrera, hantera och förnya varumärkes-/designregistreringar samt arbeta med varumärkesbevakning (inklusive granskning).

Organisera, upprätthålla och övervaka interna och externa deadlines gällande kunders immateriella rättigheter. Kontinuerligt spara korrespondens och ärenderelaterat material i bolagets interna ärendehanteringssystem.

Förbereda fakturor och säkerställa noggrannhet och efterlevnad av klientfaktureringsriktlinjer.

Delta i fysiska och virtuella möten med potentiella och befintliga kunder, ofta i samarbete med bolaget jurister och andra avdelningar. Möten kan äga rum på annan geografisk plats och kan innebära resor och övernattning.

Hjälpa till att granska avtal och juridiska dokument. Genomföra due diligence till stöd för olika juridiska transaktioner.

Bidra till utveckling av arbetsrutiner i samarbete med Head of Brand Operations Specialists.

Vem är du?

Vi söker dig som har en paralegalutbildning och minst fem års arbetslivserfarenhet av praktiskt arbete inom immaterialrätt. Vi ser gärna att du har arbetat i en likande roll, antigen på advokatbyrå, IP-byrå eller bolag. Du är strukturerad, detaljorienterad, samarbetsvillig och har ett resultatdrivet tankesätt. Vidare behöver du kunna arbeta självständigt och kan hantera flera uppgifter parallellt, ibland med korta deadlines. Du har god kommunikationsförmåga, är förtroendeingivande och kan skapa goda relationer både internt och externt. Svenska och engelska behärskar du flytande i både tal och skrift.

Du erbjuds

Hos oss får du vara del av en global organisation där du får en avgörande roll i att driva våra tillväxt- och expansionsinitiativ över världen. Du får vara en del av en snabbfotad och dynamisk miljö där du får vara med i vår tillväxtresa.

Låter detta som en spännande möjlighet? Tveka inte inför att skicka in din ansökan redan idag!

Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Abion med Jurek Rekrytering & Bemanning. Urval sker löpande så välkommen att inkomma med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ida Odelius på ida.odelius@jurek.se eller Anna Kärrborn på anna.karrborn@jurek.se. 

Om Abion

Abion erbjuder engagemang utöver det vanliga! Vi stärker ditt företag genom att erbjuda helhetslösningar inom varumärkesskydd och webbsäkerhet. Vi skyddar ditt varumärke och dina immateriella tillgångar.

Ansök nu