Malmö: Projektledare systembyte - HR+8

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektledare systembyte - HR+8 i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-10-22 // Varaktighet: Heltid

Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals på heltid eller deltid med start i januari 2025 och förväntas pågå under våren. Kunden sitter i Malmö och tillämpar en "office first" policy.

Ditt uppdrag

I detta uppdrag kommer du att stötta upp i ett projekt där kunden kunden genomgår ett lönesystemsbyte från Agda till HR+8. I uppdraget kommer du att ha lönechefen tillsammans med sitt team vid din sida. Du ska leda projektet inför att det är dags att gå live under våren och stärka upp och supporta på de områden det idag saknas kompetens, kopplat till bytet. När systembytet gått live blir din roll att stanna kvar ett tag och se att allt går enligt plan. Medarbetare i teamet kan behöva stöttning i systemet och det blir din roll att supportera dem framåt.

Din bakgrund

Vi söker dig som på ett tryggt och självsäkert sätt kan sätta dig in i det redan påbörjade projektet och se vilka potentiella fallgropar som kan komma. Du är därmed även lösningsorienterad och driven i att leda projektet i hamn. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av HR+ och implementering. Vi ser även att du med glädje ger stöd till löneteamet i de delar som behövs kopplat till det nya systemet.

När du blir en av oss

Som konsult hos oss lovar vi den bästa tiden i din karriär. Du kommer från dag ett att komma in i ett sammanhang som ger dig en snabb utveckling i karriären, samtidigt som du får vara med och påverka framtidens arbetsplatser. Välkommen till en värld full av möjligheter! Läs mer om livet som konsult vi oss här!

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Gabriella Olaison (gabriella.olaison@wise.se) och Konsultchef Ida Asmar (ida.asmar@wise.se).

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Löneadministratör

Nedan visas andra jobb i Malmö som Löneadministratör.

Payroll Manager till Kjell & Company

Läs mer Mar 25
Är du en trygg och erfaren lönespecialist som brinner för att strukturera, effektivisera och driva utveckling? Vill du ha en roll där du arbetar nära verksamheten med både operativa löneuppgifter men även strategiskt utvecklingsarbete? Då är detta rollen för dig!
Kjell-andan Kjell & Company är en ledande aktör inom elektronikbranschen med ca 1200 anställda i Norden. Vi kallar vår företagskultur för "Kjell-andan". Denna bygger på hur vi bemöter varandra, både våra kunder i butikerna och medarbetare emellan. Vi låter Kjell-andan vara med och forma oss även rent strategiskt.
Din roll Som Payroll Manager på Kjell & Company kommer du att ha övergripande ansvar för hela lönefunktionen, inklusive Comp & Ben, då rollen även innebär ansvar för att utvärdera och ta fram förmånspolicys samt hantera och se över pensionslösningar. Ditt uppdrag är väldigt operativt men även strategiskt; du kommer att kartlägga, utveckla och effektivisera löneprocesserna samtidigt som du även gör lönerna tillsammans med den lönespecialist som redan finns på plats. Du kommer också att jobba tätt med din närmsta chef, som är HR Manager, för att säkerställa god förståelse och vidareutveckling av lönehanteringen.
Vem är du? Du är trygg, självgående och prestigelös med en stark förmåga att ta initiativ och driva förändringar framåt. Din kompetens är bred inom lönehantering och du har god erfarenhet av Comp & Ben. Du är van vid komplexa lönefrågor och trivs med att jobba både operativt och strategiskt. Vi söker dig som:
Har relevant löneutbildning
Har erfarenhet från lönearbete i privat sektor och god kunskap om kollektivavtal, gärna Handels och Unionen
Har erfarenhet från större organisationer, gärna inom retail
Har vana av optimering av Comp & Ben-strategier, inklusive pensionslösningar.
Har erfarenhet av lönesystemet Agda

Meriterande:
Erfarenhet av Quinyx och Catalyst One
Erfarenhet av danska och norska löner
Erfarenhet av förändringsarbete inom löneprocesser
Kännedom om lönetransparensdirektivet

Varför Kjell & Company? På Kjell & Company blir du del av ett bolag där det finns ett starkt fokus på medarbetarnas utveckling och trivsel. Du kommer till ett företag med tydliga ambitioner, där det råder en öppen och varm kultur med många möjligheter att påverka. Det är en plats där dina idéer och erfarenheter uppskattas, och där du får utrymme att växa och utvecklas tillsammans med bolaget.
Varmt välkommen med din ansökan! I den här rekryteringen samarbetar Kjell & Company med Zoey. Ansök enkelt och smidigt med CV påwww.zoey.se eller via LinkedIn. I samband med att du ansöker kommer vi att be dig att svara på några korta frågor. Funderingar kring vår process eller den här rollen? Varmt välkommen att ringa eller maila Åsa Funke (asa.funke@zoey.se, 0733 222 506)

Ansök nu

Payroll Manager till Kjell & Company

Läs mer Mar 25
Är du en trygg och erfaren lönespecialist som brinner för att strukturera, effektivisera och driva utveckling? Vill du ha en roll där du arbetar nära verksamheten med både operativa löneuppgifter men även strategiskt utvecklingsarbete? Då är detta rollen för dig!
Kjell-andan Kjell & Company är en ledande aktör inom elektronikbranschen med ca 1200 anställda i Norden. Vi kallar vår företagskultur för "Kjell-andan". Denna bygger på hur vi bemöter varandra, både våra kunder i butikerna och medarbetare emellan. Vi låter Kjell-andan vara med och forma oss även rent strategiskt.
Din roll Som Payroll Manager på Kjell & Company kommer du att ha övergripande ansvar för hela lönefunktionen, inklusive Comp & Ben, då rollen även innebär ansvar för att utvärdera och ta fram förmånspolicys samt hantera och se över pensionslösningar. Ditt uppdrag är väldigt operativt men även strategiskt; du kommer att kartlägga, utveckla och effektivisera löneprocesserna samtidigt som du även gör lönerna tillsammans med den lönespecialist som redan finns på plats. Du kommer också att jobba tätt med din närmsta chef, som är HR Manager, för att säkerställa god förståelse och vidareutveckling av lönehanteringen.
Vem är du? Du är trygg, självgående och prestigelös med en stark förmåga att ta initiativ och driva förändringar framåt. Din kompetens är bred inom lönehantering och du har god erfarenhet av Comp & Ben. Du är van vid komplexa lönefrågor och trivs med att jobba både operativt och strategiskt. Vi söker dig som:
Har relevant löneutbildning
Har erfarenhet från lönearbete i privat sektor och god kunskap om kollektivavtal, gärna Handels och Unionen
Har erfarenhet från större organisationer, gärna inom retail
Har vana av optimering av Comp & Ben-strategier, inklusive pensionslösningar.
Har erfarenhet av lönesystemet Agda

Meriterande:
Erfarenhet av Quinyx och Catalyst One
Erfarenhet av danska och norska löner
Erfarenhet av förändringsarbete inom löneprocesser
Kännedom om lönetransparensdirektivet

Varför Kjell & Company? På Kjell & Company blir du del av ett bolag där det finns ett starkt fokus på medarbetarnas utveckling och trivsel. Du kommer till ett företag med tydliga ambitioner, där det råder en öppen och varm kultur med många möjligheter att påverka. Det är en plats där dina idéer och erfarenheter uppskattas, och där du får utrymme att växa och utvecklas tillsammans med bolaget.
Varmt välkommen med din ansökan! I den här rekryteringen samarbetar Kjell & Company med Zoey. Ansök enkelt och smidigt med CV påwww.zoey.se eller via LinkedIn. I samband med att du ansöker kommer vi att be dig att svara på några korta frågor. Funderingar kring vår process eller den här rollen? Varmt välkommen att ringa eller maila Åsa Funke (asa.funke@zoey.se, 0733 222 506)

Ansök nu

Copenhagen Malmö Port söker lönespecialist

Läs mer Apr 14
Copenhagen Malmö Port (CMP) är en fullservicehamn och en av Skandinaviens största hamnoperatörer med verksamhet i Köpenhamn, Malmö och Visby. Vår kärnverksamhet inkluderar hantering av bilar, containrar, Ro-Ro, järnväg, logistik, våt- och torrbulk samt kryssnings- och färjetrafik. Vi är med vår strategiska placering katalysatorn för Öresundsregionens tillväxt, och via innovation, digitalisering och hållbara lösningar arbetar vi i partnerskap för att göra den blå industrin grönare. Tillsammans med våra cirka 300 kompetenta kollegor har du möjligheten att bidra med din kunskap och ditt engagemang för att nå vårt mål: att bli en av världens mest hållbara hamnar!

Arbetsbeskrivning

Som lönespecialist hos oss blir din huvuduppgift att administrera CMP:s lönesystem. Du har ett helhetsansvar över löneprocessen från start till slut och kommer att hantera ca 200 kollektivanställda och tjänstemän, i lönesystemet Hogia samt HR-systemet Sympa. Du tillhör ett härligt HR-team, som sitter i både Malmö och Köpenhamn, och du har en lönekollega att samarbeta med på den danska sidan. I vardagen har du ansvaret för det svenska lönearbetet. Vi sitter i fina lokaler i Mellersta Hamnen i Malmö och merparten av arbetstiden sker på företagets kontor. Du rapporterar direkt till HR Manager i Malmö.

Du kommer bl.a. att arbeta med löneprocess från början tillslut som t.ex:

• Registrera och kontrollera rörliga transaktioner, såsom tidrapporter och avvikelserapporter i lönesystemet och delvis i försystem.
• Ansvara för uppdatering av lönesystemet och delar i medarbetarsystemet vid t.ex. förändringar, nyanställningar.
• Ansvara för utbetalning av löner, ersättningar och förmåner till medarbetare med huvudarbetsplats i Malmö.
• Ansvara för att lönerutiner fungerar och att skatter, avgifter och statistik hanteras korrekt.
• Administration kring medarbetarnas sjukdagar, permission, semester och semesterlön/semestertillägg samt annan ledighet enligt FML från inkomna attesterade ledighetsansökningar, samt intyg för sjuk, VAB och dyl.
• Handha arbetsgivarintyg, tjänstgöringsintyg och liknande dokument som rör bolagets medarbetare.
• Redovisa medarbetarnas skatter, införslar och andra avgifter.
• Ta fram underlag och beräkna löneskatten.
• Ansvara för administration av SINK-beskattning.

Du kommer också att: 

• Upprätta statistik för både interna och externa intressenter
• Ansvara för att hålla sig uppdaterad på lagar, regler, kollektivavtal och lokala avtal som berör avlöningsarbetet
• Administrera tjänstepensions- och försäkringsfrågor samt hålla sig uppdaterad med förändringar och nyheter inom ämnet
• Utbilda/informera ledare och medarbetare i nya rutiner samt följa upp
• Samarbeta med företagets ekonomi i diverse avstämningar
• Utveckla- och förbättra processer och arbetssätt
• Vid behov bistå med HR-administration

Vem är du?

Du har tidigare arbetat brett med lönearbete och är trygg med hela processen, både för kollektivarbetare och tjänstemän. Har du dessutom erfarenhet av Hamn- och Stuveriavtalet eller från industribranschen är det ett stort plus. Du har även erfarenhet av viss HR-administration och har en förmåga att förstå den röda tråden och vad man kan bidra med inom HR och lön.
Eftergymnasial utbildning inom lön är meriterande. 

Du är van vid att arbeta i lönesystemet Hogia och HR-systemet Sympa, och har mycket goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel.
Vi ser att du är en självgående person som trivs med att arbeta strukturerat och lösningsorienterat. Du har lätt för att se helheten, samarbetar gärna och bidrar aktivt till att utveckla arbetssätt och processer.
Du talar och skriver obehindrat på svenska, behärskar engelska och förstår gärna danska, då du kommer att ha kontakt med kollegor i Danmark.

Som person är du prestigelös, initiativtagande och trygg i din roll. Du gillar att ta ansvar, delar gärna med dig av din kunskap och stöttar teamet där det behövs. Du är en självgående person som trivs med många kontaktytor och har en förmåga att planera och prioritera, även när oväntade situationer uppstår.

Ansökan
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Urval sker löpande.
I denna rekryteringsprocess samarbetar Copenhagen Malmö Port med Jurek Recruitment & Consulting. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Merima Kastrat på mejl: merima.kastrat@jurek.se 

Om Jurek
Jurek Recruitment & Consulting AB är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och konsultlösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom Law, Business support, Finance, HR och Marketing/Communication.

Ansök nu

Lönespecialist

Läs mer Apr 17
Vi söker en erfaren och självgående lönespecialist för ett omgående konsultuppdrag hos en av våra kunder. Uppdraget är baserat i Malmö och sträcker sig över sex månader, med möjlighet till förlängning.

Ditt uppdrag

Du ansvarar för löner för 700 anställda, arbetar med Visma Expense och Agda Lön, samarbetar med HR och ekonomi samt hanterar kollektivavtal. Som löneadministratör har du en nyckelroll i organisationen där ditt ansvar sträcker sig över flera viktiga områden. Du säkerställer att lönerna för deras 700 anställda behandlas korrekt och i tid varje månad. Detta omfattar allt från att registrera arbetstimmar och utlägg i Visma Expense till att utföra slutgiltiga beräkningar och utbetalningar genom Agda Lön.

Ditt arbete innebär nära samarbete med både HR-avdelningen och ekonomiavdelningen för att garantera att all personalinformation är uppdaterad och att alla finansiella transaktioner sker smidigt. Dessutom ser du till att verksamheten följer gällande kollektivavtal och arbetsrättsliga bestämmelser, vilket inkluderar att hålla dig informerad om förändringar i lagar och avtal som påverkar kundens anställda.

Din bakgrund

Vi söker en senior lönespecialist med minst fem års erfarenhet av lönehantering. Vi ser att du har arbetat med system som Agda Lön och att du har djupgående kunskap inom komplexa lönefrågor och projekt. Erfarenhet av att arbeta i dynamiska miljöer är ett stort plus. Goda Excel-kunskaper är nödvändiga, och erfarenhet av manuella pålägg uppskattas mycket.

Som senior lönespecialist kommer du att ha en omfattande roll inom lönehantering och systemintegration. Du trivs i en arbetsmiljö med högt tempo och snabba beslutsprocesser, där din analytiska och lösningsorienterade förmåga får briljera. Du kommer att hantera komplexa frågor och projekt, vilket kräver både noggrannhet och kreativitet.

Förutom dina tekniska färdigheter är din kommunikativa förmåga avgörande. Du har lätt för att samarbeta med olika avdelningar och kollegor, och bidrar till att skapa en positiv och produktiv arbetsmiljö.

I denna roll får du möjligheten att påverka och utveckla löneprocesser samtidigt som du arbetar nära företagets kärnverksamhet. Dina insikter och idéer kommer att vara värdefulla för att förbättra och optimera system och rutiner.

Om du älskar utmaningar och vill vara en del av ett framgångsrikt och innovativt team, då är detta rätt plats för dig!

När du blir en av oss

Som konsult hos oss lovar vi den bästa tiden i din karriär. Du kommer från dag ett att komma in i ett sammanhang som ger dig en snabb utveckling i karriären, samtidigt som du får vara med och påverka framtidens arbetsplatser. Välkommen till en värld full av möjligheter! Läs mer om livet som konsult vi oss här!

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Gabriella Olaison (gabriella.olaison@wise.se) och Konsultchef Kim Lovén (kim.loven@wise.se).

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Ansök nu

Lönkonsult HR+8

Läs mer Apr 16
Dethär är ett heltidsuppdrag via oss på Wise Professionals som sträcker sig till årsskiftet – med goda chanser till förlängning. Vår kund sitter i Malmö, så det är toppen om du bor i Malmö med omnejd. Det finns viss möjlighet till hybridarbete, men du behöver också gilla att vara på kontoret större delen av tiden – det är där det händer!

Ditt uppdrag

Vi söker dig som kan stärka upp i kundens dagliga lönearbete från ax till limpa för arbetare och tjänstemän. Du kommer att hantera frågor ut mot organisationen och vara en del utav ett härligt team.

Din bakgrund

Vi söker dig som är en erfaren och trygg lönekonsult som snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter och rutiner. För att lyckas i rollen har du minst två till tre års erfarenhet av lönearbete från ax till limpa. Du har erfarenhet av lönesystemet HR+8 / HR+6 eller HR+, vilket är ett krav. Det är även starkt meriterande om du har arbetat i Medvind. Du är van vid att tolka och tillämpa olika kollektivavtal. Som person är du kommunikativ, strukturerad och trygg i din yrkesroll.

När du blir en av oss

Som konsult hos oss lovar vi den bästa tiden i din karriär. Du kommer från dag ett att komma in i ett sammanhang som ger dig en snabb utveckling i karriären, samtidigt som du får vara med och påverka framtidens arbetsplatser. Välkommen till en värld full av möjligheter! Läs mer om livet som konsult vi oss här!

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Gabriella Olaison (gabriella.olaison@wise.se) och Konsultchef Ida Asmar (ida.asmar@wise.se).

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Wise Professionals AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Wise Professionals AB .

Logistiksupport till Stena Recycling AB

Administratör
Läs mer Apr 10
Nu söker vi på The Pace en Logistiksupport till Stena Recycling AB, Sveriges ledande återvinningsbolag. I rollen som Logistiksupport ansvarar du för att säkra korrekta underlag och fungerande leveranser till kund, genom ett tätt samarbete med produktion, interna och externa transportörer. Ditt arbete är avgörande för att optimera kundernas avfallshantering och bidra till en hållbar framtid.

Placeringen är på kontoret i Oljehamnen och du blir en viktig del av regionens administrativa team. Start omgående.

Om rollen

I rollen som Logistiksupport hos Stena Recycling får du en bred och betydelsefull funktion där du är med och skapar förutsättningar för att logistiken ska fungera smidigt och effektivt. Du kommer arbeta tätt tillsammans med både produktion och transportörer, och ha en viktig rådgivande roll gentemot både kollegor och kunder.

Dina huvudsakliga ansvarsområden innefattar bland annat:

Hantering av second line-support och administrativa ärenden kopplat till logistik och produktion. 
Utredning och åtgärd av interna och externa ärenden samt hantering av avvikelser.
Transportplanering (inbound) och säkerställande av leveranser till större och mer komplexa kunder.


 

Vidare kommer du proaktivt arbeta för att förbättra logistikflöden och bidra till att säkerställa korrekt prissättning mot transportörer och mottagare. Du driver och tar ägandeskap i regionens förbättringsarbete inom logistiksupport och verkar alltid för en trygg, effektiv och ordnad arbetsmiljö, i enlighet med Stena Metallkoncernens processer och rutiner.

 

Om dig

Vi söker dig som har en gymnasieutbildning eller motsvarande, och som har samlat på dig 1–3 års arbetslivserfarenhet, gärna inom administration kopplat till logistik. Har du dessutom erfarenhet av arbete med avfallshantering och transporter ser vi det som ett extra plus.

För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är kommunikativ och trivs i en rådgivande roll där du får vara ett stöd både internt och externt. Du tar gärna egna initiativ, är flexibel i ditt arbetssätt och har ett naturligt fokus på service och resultat.

  

Om Stena Recycling AB

Stena Recycling är Sveriges ledande återvinningsbolag och en helhetspartner för att utveckla hållbara cirkulära lösningar inom alla typer av verksamheter. Med 1 900 engagerade medarbetare och 90 anläggningar över hela landet skapar vi långsiktiga lösningar varje dag för såväl kunder som för samhället i stort. Genom att hålla resurserna i omlopp spelar vi en viktig och central roll i omställningen till en cirkulär ekonomi.

Vår verksamhet, som grundades 1939 av Sten A Olsson, har vuxit till en hantering av 3,5 miljoner ton material årligen. Vi är stolta att vara en del av Stenasfären och ingår i Stena Metallkoncernen, som bedriver verksamhet på mer än 200 platser i nio länder. Sfären är en av Sveriges största familjeägda företagsgrupper med verksamhet över hela världen och består av tre helägda moderbolag; Stena AB, Stena Sessan AB och Stena Metall AB.

När du blir en av oss

Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.

Om du vill veta mer Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Emma Rehn (emma.rehn@wise.se) och Konsultchef Emilie Runnegård Shawwaf (emilie.runnegard@thepace.se) .

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Byråchef till Synlighet

Reklamchef
Läs mer Apr 15
Om rollen

Vi rekryterar nu en driven byråchef i en roll som omfattar ett totalansvar för företagets prestation och utveckling. Detta innebär övergripande planering och strategiskt orienterat arbete, i kombination med praktiskt engagemang för att nå affärsmål som fastställts av företagets styrelse. Byråchefen säkerställer kvaliteten i avdelningens löpande processer samt implementerar förbättringar i dessa. Du förväntas även engagera dig i försäljningsprocesser och/eller med utförande leveransuppgifter till kunder.

Du kommer till en energifylld och driven arbetsplats med en omtänksam kultur. Kontoret är placerat i fina lokaler centralt i Malmö. Du rapporterar till styrelseordförande i Seeable Media AB / VD i Synlighet AS i Norge.

Exempel på arbetsuppgifter:

Medarbetarupplevelse: Utveckla avdelningens anställda avseende kompetens, trivsel, inspiration och motivation.
Kommersiellt ansvar: Arbeta för att öka företagets intäkter genom framgång i försäljning till utvalda kundsegment, samt säkerställa att företagets leveranser är relevanta och attraktiva på den svenska marknaden.
Implementera utvecklingsåtgärder: Bidra till att företaget lyckas i en fas av scale up.
Delta i Synlighets ledningsgrupp: Bestående av byråchefer och teamledare.
Bygga vårt varumärke: Arbeta för att positionera Synlighet som ledande aktör inom digital marknadsföring i Malmö/Skåne/Sverige.
Arbeta nära vår organisation i Norge: Dra nytta av gemensamma resurser och allt vi gör där, med nära samarbete kring koncept och aktiviteter.
Drift av aktiebolag: Underhålla och vidareutveckla företagets rapporteringsrutiner för kontroll av leveranskvalitet, finansiell måluppfyllelse mm. Utföra administrativa rutiner i samband med fakturering, lön, samt löpande kontakt med revisor.


Om dig

För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du är en coachande ledare som drivs av det kommersiella, kundrelationer och digital marknadsföring! Du bygger långsiktiga relationer genom stark kommunikations- och samarbetsförmåga.

Vi ser gärna att du har:

Ledarskapserfarenhet: Erfarenhet av att leda anställda och team, med förmåga att skapa en inspirerande och produktiv arbetsmiljö.
Strategisk planering: Förmåga att planera och genomföra strategiska initiativ för att nå affärsmål.
Försäljning och kundrelationer: Erfarenhet av att arbeta med försäljningsprocesser och att bygga starka kundrelationer.
Kommersiellt ansvar: Förmåga att öka företagets intäkter genom framgångsrik försäljning och relevanta leveranser på marknaden.
Finansiell förståelse: Förståelse för finansiella rapporteringsrutiner och förmåga att säkerställa finansiell måluppfyllelse.
Erfarenhet av varumärkesbyggande: Förmåga att arbeta för att positionera företaget som en ledande aktör inom digital marknadsföring.


Om Synlighet

Synlighet är en digitalbyrå i hjärtat av Malmö. Vi hjälper dig med allt inom digital marknadsföring: analys, strategi, annonsering, SEO, innehåll, sociala medier med mera. Tillsammans tar vi fram och verkställer lösningar som ökar din lönsamhet och skapar hållbar tillväxt.

Vi är en etablerad digitalbyrå med kontor i Malmö i Sverige samt Oslo, Bergen och Trondheim i Norge. Vi växer och får hela tiden nya, skarpa talanger som tillför Synlighet den kompetens som våra kunder behöver för att nå sina mål.

Läs mer på www.synlighet.se

Låter det intressant?

I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM / Wise Professionals. Vi ser fram emot din ansökan med CV och personligt brev på kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail pga GDPR. Processen innehåller arbetspsykologiska tester.

Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maggie Klingenstierna på maggie.klingenstierna@kimm.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Lönespecialist

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Apr 17
Vi söker en erfaren och självgående lönespecialist för ett omgående konsultuppdrag hos en av våra kunder. Uppdraget är baserat i Malmö och sträcker sig över sex månader, med möjlighet till förlängning.

Ditt uppdrag

Du ansvarar för löner för 700 anställda, arbetar med Visma Expense och Agda Lön, samarbetar med HR och ekonomi samt hanterar kollektivavtal. Som löneadministratör har du en nyckelroll i organisationen där ditt ansvar sträcker sig över flera viktiga områden. Du säkerställer att lönerna för deras 700 anställda behandlas korrekt och i tid varje månad. Detta omfattar allt från att registrera arbetstimmar och utlägg i Visma Expense till att utföra slutgiltiga beräkningar och utbetalningar genom Agda Lön.

Ditt arbete innebär nära samarbete med både HR-avdelningen och ekonomiavdelningen för att garantera att all personalinformation är uppdaterad och att alla finansiella transaktioner sker smidigt. Dessutom ser du till att verksamheten följer gällande kollektivavtal och arbetsrättsliga bestämmelser, vilket inkluderar att hålla dig informerad om förändringar i lagar och avtal som påverkar kundens anställda.

Din bakgrund

Vi söker en senior lönespecialist med minst fem års erfarenhet av lönehantering. Vi ser att du har arbetat med system som Agda Lön och att du har djupgående kunskap inom komplexa lönefrågor och projekt. Erfarenhet av att arbeta i dynamiska miljöer är ett stort plus. Goda Excel-kunskaper är nödvändiga, och erfarenhet av manuella pålägg uppskattas mycket.

Som senior lönespecialist kommer du att ha en omfattande roll inom lönehantering och systemintegration. Du trivs i en arbetsmiljö med högt tempo och snabba beslutsprocesser, där din analytiska och lösningsorienterade förmåga får briljera. Du kommer att hantera komplexa frågor och projekt, vilket kräver både noggrannhet och kreativitet.

Förutom dina tekniska färdigheter är din kommunikativa förmåga avgörande. Du har lätt för att samarbeta med olika avdelningar och kollegor, och bidrar till att skapa en positiv och produktiv arbetsmiljö.

I denna roll får du möjligheten att påverka och utveckla löneprocesser samtidigt som du arbetar nära företagets kärnverksamhet. Dina insikter och idéer kommer att vara värdefulla för att förbättra och optimera system och rutiner.

Om du älskar utmaningar och vill vara en del av ett framgångsrikt och innovativt team, då är detta rätt plats för dig!

När du blir en av oss

Som konsult hos oss lovar vi den bästa tiden i din karriär. Du kommer från dag ett att komma in i ett sammanhang som ger dig en snabb utveckling i karriären, samtidigt som du får vara med och påverka framtidens arbetsplatser. Välkommen till en värld full av möjligheter! Läs mer om livet som konsult vi oss här!

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Gabriella Olaison (gabriella.olaison@wise.se) och Konsultchef Kim Lovén (kim.loven@wise.se).

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Ansök nu

Lönkonsult HR+8

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Apr 16
Dethär är ett heltidsuppdrag via oss på Wise Professionals som sträcker sig till årsskiftet – med goda chanser till förlängning. Vår kund sitter i Malmö, så det är toppen om du bor i Malmö med omnejd. Det finns viss möjlighet till hybridarbete, men du behöver också gilla att vara på kontoret större delen av tiden – det är där det händer!

Ditt uppdrag

Vi söker dig som kan stärka upp i kundens dagliga lönearbete från ax till limpa för arbetare och tjänstemän. Du kommer att hantera frågor ut mot organisationen och vara en del utav ett härligt team.

Din bakgrund

Vi söker dig som är en erfaren och trygg lönekonsult som snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter och rutiner. För att lyckas i rollen har du minst två till tre års erfarenhet av lönearbete från ax till limpa. Du har erfarenhet av lönesystemet HR+8 / HR+6 eller HR+, vilket är ett krav. Det är även starkt meriterande om du har arbetat i Medvind. Du är van vid att tolka och tillämpa olika kollektivavtal. Som person är du kommunikativ, strukturerad och trygg i din yrkesroll.

När du blir en av oss

Som konsult hos oss lovar vi den bästa tiden i din karriär. Du kommer från dag ett att komma in i ett sammanhang som ger dig en snabb utveckling i karriären, samtidigt som du får vara med och påverka framtidens arbetsplatser. Välkommen till en värld full av möjligheter! Läs mer om livet som konsult vi oss här!

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Gabriella Olaison (gabriella.olaison@wise.se) och Konsultchef Ida Asmar (ida.asmar@wise.se).

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Logistiksupport till Stena Recycling AB

Administratör
Läs mer Apr 19
Nu söker vi på The Pace en Logistiksupport till Stena Recycling AB, Sveriges ledande återvinningsbolag. I rollen som Logistiksupport ansvarar du för att säkra korrekta underlag och fungerande leveranser till kund, genom ett tätt samarbete med produktion, interna och externa transportörer. Ditt arbete är avgörande för att optimera kundernas avfallshantering och bidra till en hållbar framtid.

Placeringen är på kontoret i Oljehamnen och du blir en viktig del av regionens administrativa team. Detta är ett konsultuppdrag på minst 6 månader med start omgående. Goda chanser till övertag hos kund.

Om rollen

I rollen som Logistiksupport hos Stena Recycling får du en bred och betydelsefull funktion där du är med och skapar förutsättningar för att logistiken ska fungera smidigt och effektivt. Du kommer arbeta tätt tillsammans med både produktion och transportörer, och ha en viktig rådgivande roll gentemot både kollegor och kunder.

Dina huvudsakliga ansvarsområden innefattar bland annat:

Hantering av second line-support och administrativa ärenden kopplat till logistik och produktion. 
Utredning och åtgärd av interna och externa ärenden samt hantering av avvikelser.
Transportplanering (inbound) och säkerställande av leveranser till större och mer komplexa kunder.


Vidare kommer du proaktivt arbeta för att förbättra logistikflöden och bidra till att säkerställa korrekt prissättning mot transportörer och mottagare. Du driver och tar ägandeskap i regionens förbättringsarbete inom logistiksupport och verkar alltid för en trygg, effektiv och ordnad arbetsmiljö, i enlighet med Stena Metallkoncernens processer och rutiner.

 

Om dig

Vi söker dig som har en gymnasieutbildning eller motsvarande, och som har samlat på dig 1–3 års arbetslivserfarenhet, gärna inom administration kopplat till logistik. Har du dessutom erfarenhet av arbete med avfallshantering och transporter ser vi det som ett extra plus.

För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är kommunikativ och trivs i en rådgivande roll där du får vara ett stöd både internt och externt. Du tar gärna egna initiativ, är flexibel i ditt arbetssätt och har ett naturligt fokus på service och resultat.

  

Om Stena Recycling AB

Stena Recycling är Sveriges ledande återvinningsbolag och en helhetspartner för att utveckla hållbara cirkulära lösningar inom alla typer av verksamheter. Med 1 900 engagerade medarbetare och 90 anläggningar över hela landet skapar vi långsiktiga lösningar varje dag för såväl kunder som för samhället i stort. Genom att hålla resurserna i omlopp spelar vi en viktig och central roll i omställningen till en cirkulär ekonomi.

Vår verksamhet, som grundades 1939 av Sten A Olsson, har vuxit till en hantering av 3,5 miljoner ton material årligen. Vi är stolta att vara en del av Stenasfären och ingår i Stena Metallkoncernen, som bedriver verksamhet på mer än 200 platser i nio länder. Sfären är en av Sveriges största familjeägda företagsgrupper med verksamhet över hela världen och består av tre helägda moderbolag; Stena AB, Stena Sessan AB och Stena Metall AB.

När du blir en av oss

Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.

Om du vill veta mer Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Emma Rehn (emma.rehn@wise.se) och Konsultchef Emilie Runnegård Shawwaf (emilie.runnegard@thepace.se) .

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Logistiksupport till Stena Recycling AB

Administratör
Läs mer Apr 10
Nu söker vi på The Pace en Logistiksupport till Stena Recycling AB, Sveriges ledande återvinningsbolag. I rollen som Logistiksupport ansvarar du för att säkra korrekta underlag och fungerande leveranser till kund, genom ett tätt samarbete med produktion, interna och externa transportörer. Ditt arbete är avgörande för att optimera kundernas avfallshantering och bidra till en hållbar framtid.

Placeringen är på kontoret i Oljehamnen och du blir en viktig del av regionens administrativa team. Detta är ett konsultuppdrag på minst 6 månader med start omgående. Goda chanser till övertag hos kund.

Om rollen

I rollen som Logistiksupport hos Stena Recycling får du en bred och betydelsefull funktion där du är med och skapar förutsättningar för att logistiken ska fungera smidigt och effektivt. Du kommer arbeta tätt tillsammans med både produktion och transportörer, och ha en viktig rådgivande roll gentemot både kollegor och kunder.

Dina huvudsakliga ansvarsområden innefattar bland annat:

Hantering av second line-support och administrativa ärenden kopplat till logistik och produktion. 
Utredning och åtgärd av interna och externa ärenden samt hantering av avvikelser.
Transportplanering (inbound) och säkerställande av leveranser till större och mer komplexa kunder.


Vidare kommer du proaktivt arbeta för att förbättra logistikflöden och bidra till att säkerställa korrekt prissättning mot transportörer och mottagare. Du driver och tar ägandeskap i regionens förbättringsarbete inom logistiksupport och verkar alltid för en trygg, effektiv och ordnad arbetsmiljö, i enlighet med Stena Metallkoncernens processer och rutiner.

 

Om dig

Vi söker dig som har en gymnasieutbildning eller motsvarande, och som har samlat på dig 1–3 års arbetslivserfarenhet, gärna inom administration kopplat till logistik. Har du dessutom erfarenhet av arbete med avfallshantering och transporter ser vi det som ett extra plus.

För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är kommunikativ och trivs i en rådgivande roll där du får vara ett stöd både internt och externt. Du tar gärna egna initiativ, är flexibel i ditt arbetssätt och har ett naturligt fokus på service och resultat.

  

Om Stena Recycling AB

Stena Recycling är Sveriges ledande återvinningsbolag och en helhetspartner för att utveckla hållbara cirkulära lösningar inom alla typer av verksamheter. Med 1 900 engagerade medarbetare och 90 anläggningar över hela landet skapar vi långsiktiga lösningar varje dag för såväl kunder som för samhället i stort. Genom att hålla resurserna i omlopp spelar vi en viktig och central roll i omställningen till en cirkulär ekonomi.

Vår verksamhet, som grundades 1939 av Sten A Olsson, har vuxit till en hantering av 3,5 miljoner ton material årligen. Vi är stolta att vara en del av Stenasfären och ingår i Stena Metallkoncernen, som bedriver verksamhet på mer än 200 platser i nio länder. Sfären är en av Sveriges största familjeägda företagsgrupper med verksamhet över hela världen och består av tre helägda moderbolag; Stena AB, Stena Sessan AB och Stena Metall AB.

När du blir en av oss

Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.

Om du vill veta mer Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Emma Rehn (emma.rehn@wise.se) och Konsultchef Emilie Runnegård Shawwaf (emilie.runnegard@thepace.se) .

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu