Malmö: Vill du praktisera inom rekrytering och bemanning

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vill du praktisera inom rekrytering och bemanning i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-11-07 // Varaktighet: Deltid

Vi på StudentConsulting hjälper gärna dig som är på väg ut i arbetslivet att få praktisk erfarenhet inom ditt program. Vi söker dig som är studerande på högskola/universitet och har en planerad praktikperiod under hösten 2024.

Till vårt framgångsrika Malmökontor söker StudentConsulting dig som vill göra praktik under höstterminen 2024. Du kommer vara med i vårt dagliga arbete och praktisera nära våra medarbetare som arbetar med rekryteringsprocessen. Uppgifterna kommer vara varierade och består bland annat av rekrytering såsom urval, telefonintervjuer, intervjuer och referenstagning. Du kommer få inblick i rekryteringsprocessen samt inom vår bemanningsverksamhet.

Din planerade praktikperiod är på minst 8 veckor och gärna längre. Praktiken kommer vara förlagd mån-fre 8-17, med hänsyn till det arbete som ska skrivas. Du kommer utgå från vårt kontor som finns på Gamla Väster i Malmö.

DETTA SÖKER VI

För att kunna göra din praktik hos oss måste du ha en planerad praktik från antingen dina studier eller ex Arbetsförmedlingen.

Som person är du orädd, strukturerad och ansvarsfull. Eftersom arbetet innebär kontakt med både kandidater, konsulter och till viss del kunder är det viktigt att du är serviceinriktad och trivs med att ha telefonkontakt. Du trivs bäst i en dynamisk organisation där den ena dagen inte är den andra lik.

Vad erbjuder vi dig?
- Delaktighet i våra processer och ansvar som förbereder dig för arbetslivet.
- Högt i tak med möjlighet till eget arbete.
- Mycket skratt och ett breddat nätverk.

Gör gärna testerna som finns vid ansökningen. Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag.

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Personaladministratör/Personalassistent

Nedan visas andra jobb i Malmö som Personaladministratör/Personalassistent.

Bemanningskoordinator till Malmö Airport

Läs mer Apr 9
Vill du vara med och skapa en effektiv och välplanerad arbetsmiljö på en dynamisk flygplats? Vi söker nu en Bemanningskoordinator som vill vara en del i arbetet med att optimera resurser och bidra till en smidig drift.
Vad innebär rollen?
Som bemanningskoordinator ansvarar du för att säkerställa en optimerad, kostnadseffektiv och flexibel bemanning genom att beakta verksamhetens bemanningsbehov samt gällande lagar och avtal, i samarbete med resursanalytiker. I din koordinerande roll tar du alltid hänsyn till säkerheten och säkerställer att den prioriteras i alla lägen.
Du kommer att:
• Planera och omplanera resurser utifrån planerat behov och löpande förändringar i driften i enlighet med arbetsgivarens anvisade rutiner och arbetsredskap.
• Handlägga löne- och frånvarorapportering samt tidskorrigeringar.
• Hantera kortsiktig vakanslösning på ett kostnadseffektivt sätt.
• Analysera utbildningsbehov, planering och koordinering av utbildningar.
• Arbeta med både lång, mellan och kortidsplanering där planering kring semesterprocess för verksamheternas resurser ingår.
• Hålla dig insatt kring lagar och avtal rörande personalplanering.
• Uppdatera och hålla dig mycket väl insatt i flygplatsens operativa verksamhetssysslor, via kontinuerliga verksamhetsbesök.
Vem är du?
Du har god systemkunskap och har tidigare arbetat i olika system, exempelvis i personalsystem.
Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift, då du kommer att kommunicera med många olika parter inom verksamheten.

Meriterande med:
Erfarenhet av planering och administration.
Utbildning inom personalvetenskap alternativt annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

För att lyckas i rollen bör du ha lätt för att kommunicera med en förmåga att anpassa dig efter olika individer och deras behov. Du är självgående och har en stark drivkraft i ditt arbete. Vi ser att du trivs med att hantera administrativa uppgifter och är inte rädd för att fatta beslut när det behövs.
Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig en omväxlande och glad arbetsplats där ingen dag är den andra lik. Visste du att på Swedavia får du bidrag till din arbetsresa om du åker kollektivt, elbil, cykel eller tillsammans med en kollega? Du har också möjlighet att semesterväxla och byta bort din semesterersättning mot lediga dagar. Du kan läsa mer om våra förmåner på Förmåner | Om Swedavia .
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Fredrik Carlsson på Fredrik.Carlsson@swedavia.se
Sista ansökningsdag är den 5 maj, urval sker löpande och annonsen kan stängas tidigare så tveka inte att söka redan idag!
Hur är det att arbeta på Swedavia? Vårt fokus är att möjliggöra hållbart resande och uppmuntra nytänkande för att skapa en välkomnande, trygg och inkluderande arbetsgemenskap där du kan växa och göra verklig skillnad – läs mer här! Jobba hos oss | Om Swedavia
Då flygplatser är en säkerhetsklassad verksamhet genomgår samtliga kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen en bakgrundskontroll. För vissa tjänster även en säkerhetsprövning. Swedavia är även en drogfri arbetsplats med nolltolerans mot droger. Drogtester genomförs före anställning och sker slumpmässigt under anställningen.

Ansök nu

Personaladministratör Nationella Transportenheten - Planeringssektion Södra

Läs mer Mar 28
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Vi söker nu dig som vill komma och arbeta hos oss som Personaladministratör med placering i Arvidsjaur alternativt Malmö.

ARBETSUPPGIFTER
Som personaladministratör ansvarar du för kortsiktig och långsiktig schemaplanering för våra transportörer. Schemat läggs av en central funktion på vårt huvudkontor medan du hanterar lokala avvikelser och förändringar genom registrering i personalsystemet Heroma. Du hanterar kort- och långsiktiga vikariebehov vid planerad frånvaro för exempelvis semester eller utbildning. Du bistår även med att ta fram viss HR-statistik, beställer anställningsavtal för nya medarbetare och hanterar administration som uppstår kring schemahantering/personalplanering. Du svarar på enklare avtalsfrågor från våra medarbetare.

I arbetet ingår många kontakter med andra yrkeskategorier. Du arbetar nära chefer på NTE och den lokala planeringsavdelningen. Du har kontakter med säkerhetssektionen och med myndighetens centrala administrativa stöd, Kriminalvårdens servicecenter.

Du kommer ha ett gott stöd och bollplank i dina kollegor och din chef.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som tycker om att samarbeta och har en hög servicenivå och har ett bra driv. Du har lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter. Du är uppmärksam, tillmötesgående och tar ansvar för dina uppgifter. Du är en strukturerad person och planering, ordning och reda är några av dina styrkor. För oss är det också viktigt att du delar våra värderingar, t ex tron på människors vilja och förmåga att utvecklas och ett respektfullt bemötande mot alla.

Söker dig som har:
• Fullständig gymnasiekompetens eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Erfarenhet av personaladministrativt arbete.
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
• God datavana.

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av Heroma.
• Erfarenhet av att arbeta med statliga kollektivavtal.
• Kunskap om lagar och avtal (arbetsrätt, arbetstidsregler, policy etc).
• Erfarenhet av krimsonärenden.
• Erfarenhet av arbete inom Kriminalvården.

Om arbetsplatsen
Nationella transportenhetens (NTE) uppgift är att transportera frihetsberövade personer. Det innefattar huvudsakligen kriminalvårdsklienter mellan häkten och anstalter samt till domstolsförhandlingar, läkarbesök m.m. NTE transporterar även frihetsberövade personer åt exempelvis Polisen, Statens institutionsstyrelse, Migrationsverket och psykiatrin.

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande en säkerhetsprövningsintervju med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/

Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/

Provanställning kan komma att tillämpas.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ansök nu

Assistent till myndighet i Malmö stad

Läs mer Mar 27
Ref: 20250762

Är du en driven och engagerad person som trivs med att vara spindeln i nätet? Hos oss på myndighet får du chansen att arbeta i ett mindre team där du både kan bidra till samarbetet och självständigt styra delar av ditt arbete. Här får du möjlighet att växa och påverka, samtidigt som du spelar en viktig roll i vår organisation. 

Arbetsuppgifter
Som assistent är du ett stöd till verksamhetens enhetschef samt sektionschefer. Dina arbetsuppgifter kommer vara administrativa som till exempel fakturahantering, registrering i personal-, ekonomi och verksamhetssystem, diarieföring, minnesanteckningar och direktupphandling.

Du ansvarar för framtagande av diverse sammanställningar och är kontaktperson för andra avdelningar. Du arbetar i team tillsammans med de andra kollegorna som också arbetar administrativt på samma nivå. I arbetet ingår även bokningar av lokaler, beställningar, posthantering samt telefoni. Arbete i receptionen är också en del av arbetsuppgifterna, receptionen i huset finns på våning 4. Arbetsuppgifter kan komma att variera beroende på behov från verksamheten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som 


• Har en godkänd gymnasial utbildning

Tidigare arbete som assistent eller liknande tjänst



Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift



Van vid att använda datorn som arbetsredskap och har förmåga att snabbt sätta sig in i nya program och system.



Goda kunskaper i Office-paketet (ex Excel)



Det är meriterande om du har erfarenhet av våra system, såsom Medvind, Hrutan, LifeCare, Platina och Ekot.

För att passa i rollen som assistent hos oss på myndighet behöver du kunna samarbeta och trivas med att arbeta i ett mindre team, du är också flexibel när arbetet kräver det. Du är strukturerad och självgående, vilket innebär att du driver och slutför projekt på egen hand inom utsatta tidsramar. Ett stort intresse för service och ett vänligt bemötande är viktigt då rollen innebär att stödja enheten. 

Om arbetsplatsen
På avdelningen för myndighet arbetar ca 170 medarbetare, som är uppdelade i tre olika enheter. Enheten för ordinärt boende, enheten för SVU och korttid samt enheten för avgifter, förmedling och boende. Vi sitter mitt i centrala Malmö på Storgatan 20, så hit är det enkelt att ta sig med kollektivtrafiken. 

Vi i Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra ca 5 500 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering, och dess biståndshandläggning. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Följ vår spännande utveckling på https://sv-se.facebook.com/halsavardochomsorg/

Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: 100%
Antal tjänster: 1 st
Tillträde: Enligt överenskommelse

Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Malmö stad är ett finskt förvaltningsområde sedan 2015 och har därmed en skyldighet enligt minoritetslagen att informera om finska minoritetens rättigheter, erbjuda tjänster på deras modersmål samt skydda och främja deras språk och kultur. Odotamme innolla hakemustasi!

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

När du söker jobb hos oss kommer vi be dig att visa upp ett utdrag ur Polisens belastningsregister. Utdraget vi vill se är "kontroll av egna uppgifter" och du behöver själv begära ut det via en blankett som du hittar på polisens hemsida: http://bit.ly/polisens-blankett

Ansök nu

Personaladministratör 80-100 % föräldravik

Läs mer Mar 25
Tillsammans med chef och kanslimedarbetare utföra löpande HR-arbete i samband med rekrytering, anställning, introduktion och avslut av personliga assistenter till SMILs medlemmar
Annonsering
Avtalsskrivning
Semesterhantering
Intygshantering
Rådgöra med SMILs arbetsledare i samtliga frågor rörande de anställda
Hålla möten med arbetsledare, assistansanvändare och personliga assistenter vid behov
Ha hand om jourtelefon för akuta frågor när kontoret inte är tillgängligt.
Enklare kontors- och ekonomiadministration
Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av varierat HR-arbete och särskilt meriterande är om du har erfarenhet från området personlig assistans. Rollen som personaladministratör innebär hos oss att du ger råd och stöd till våra arbetsledare ute i arbetsgrupperna, ger anställda råd och stöd men att du även försöker att arbeta proaktivt med personalrelaterade frågor. Vi arbetar med Aiai och Kontek samt har det mesta av vårt arbete digitalt ”i molnet”.
Vi är en liten organisation som bygger på att de kanslianställda kan ta ett stort eget ansvar för sitt arbete och för den gemensamma trevnaden på kansliet. Idag har SMIL 16 medlemmar och betalar ut lön till drygt 100 personliga assistenter varje månad. Vi tror på ett professionellt men personligt bemötande av såväl medlemmar som medarbetare.
SMIL är en icke vinstdrivande personlig assistansanordnare sedan 1990. Vi är ansluten till FREMIA arbetsgivarorganisation och tillämpar deras kollektivavtal Personlig assistent för våra personliga assistenter samt Hälsa, vård och omsorgsavtalet för de kanslianställda. Vi är även en IfA-godkänd verksamhet kopplat till vårt kvalitetsarbete kring den personliga assistansen.
Skicka din ansökan i form av ett personligt brev och cv samt löneanspråk till lilly@smilmalmo.se
Anställningen är ett vikariat från april/maj 2025 till september 2026 och vi kommer kalla sökande till intervju löpande.

Ansök nu

HR-administratör sökes!

Läs mer Mar 24
Ref: 20250749

Vill du arbeta med administration och rekrytering i en serviceinriktad roll?
Välkommen till Hälsa-Vård och omsorgsförvaltningen. Vi söker en strukturerad och engagerad HR-administratör till vårt team på Rekryteringsservice inom Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen. Här får du en central roll i rekryteringsprocessen och blir en viktig del av vårt arbete med att säkerställa en smidig och professionell kandidatupplevelse.

Arbetsuppgifter
Som HR-administratör ansvarar du för administrativa delar av rekryteringsprocessen.
Arbetsuppgifter inkluderar:


• Arkivering och diarieföring av rekryteringsdokument.
• Framtagning av statistikunderlag.
• Stöd till HR-konsulter med allmän rekryteringsadministration.
• Ansvar för supportmejlen – fungera som ansiktet utåt för Rekryteringsservice och förvaltningen.
• Daglig kontakt med chefer och medarbetare.
• Bidrar till hög service och leverans i rekryteringsarbetet tillsammans med teamet.
• Fokus på kompetensutveckling genom variation och stimulans i arbetet.
• Rekryteringsservice är en del av HR-avdelningen på Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen.
• Nära samarbete med kommunikationsavdelningen, kompetenscentrum och verksamhetschefer.
• En del av ditt uppdrag är även att bidra till utveckling och förbättring av avdelningens arbete.

Krav
Vi söker dig som har en godkänd och avslutad gymnasieutbildning, gärna med administrativ inriktning. Du har erfarenhet av rekryteringsadministration, gärna inom en politiskt styrd organisation.

Det är meriterande om du har arbetat med att stötta dygnet runt-verksamheter och har erfarenhet av att ge support via telefon och mejl. Du behöver ha tidigare erfarenhet från vård- och omsorgssektorn och vara väl förtrogen med rekryteringssystemet ReachMee samt personalsystemen ASTA och WinLas. Vidare är du van vid att arbeta digitalt och har en vilja och förmåga att snabbt sätta dig in i nya system och verktyg. Eftersom rollen innebär mycket kommunikation, både skriftligt och muntligt, behöver du ha mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Det är även en fördel om du har goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen behöver du vara en lyhörd och serviceinriktad problemlösare som verkligen älskar administrativa uppgifter. Du arbetar självständigt men samarbetar gärna med andra och har en naturlig vilja att stötta dina kollegor. Med din goda kommunikationsförmåga och ditt professionella bemötande bidrar du till en hög servicenivå i vårt arbete.

Vi söker dig som:



Kommunicerar tydligt och engagerat, både i enskilda samtal och i större grupper. Du är lyhörd och anpassar din kommunikation efter mottagaren.



Har en stark servicekänsla och strävar efter att hjälpa andra genom att hitta lösningar på problem.



Är en god lagspelare som samarbetar väl med andra, är lyhörd och hanterar kommunikation och konflikter på ett konstruktivt sätt.



Är strukturerad och tydlig i din kommunikation och ser till att budskap når fram och att förväntningar är tydliga.



Tar ansvar för att få saker gjorda och skapa värde, arbetar strukturerat och anpassar dig när förutsättningar ändras.



Ser och respekterar olika perspektiv och bakgrunder, och bidrar till en inkluderande arbetsmiljö där alla känner sig välkomna.



 

Om arbetsplatsen
Malmö stad har varit finskt förvaltningsområde sedan 2015. Det betyder att kommunen har en speciell skyldighet enligt minoritetslagen att informera om finska minoritetens rättigheter, erbjuda tjänster på deras modersmål och skydda och främja deras språk och kultur.
Odotamme innolla hakemustasi!

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov. 

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb

Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Vi ser gärna att du kan tillträda den 1:e maj (i annat fall, enligt överenskommelse).


Övrigt
Vad vi erbjuder:

Hos oss får du inte bara en trygg anställning med pensionssparande, friskvård och möjligheten till semesterväxling. Du får även härliga arbetskamrater som bidrar till en positiv arbetsmiljö och en central arbetsplats belägen mellan Polisen och Räddningstjänsten på Drottninggatan. Våra arbetstider är mellan kl. 08:00-16:30 med möjlighet till flex. Du får även möjlighet att arbeta hemifrån vissa dagar i veckan.

Digital urvalsprocess

För att göra vår urvalsprocess smidig och modern kommer vi att använda digitala urvalsmetoder. Vi i Malmö stad samlar inte längre in personligt brev, fokusera istället på att uppdatera ditt CV och förbered dig på eventuella digitala tester och intervjuer.

Vill du vara med och göra skillnad för våra Malmöbor?
Ansök redan idag och bli en del av vårt team!

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Studentconsulting Sweden AB (Publ)

Nedan visas andra jobb i Malmö från Studentconsulting Sweden AB (Publ) .

Är du vår nästa stjärnsäljare i Malmö? Bli en del av StudentConsulting!

Account manager
Läs mer Apr 14
Vill du bygga en karriär där varje dag är full av möjligheter, nya möten och mål att överträffa? Då kan det vara just dig vi letar efter!

Vi söker nu en Account Manager till vårt kontor i Malmö.

I rollen som Account Manager är du mer än en säljare – du är dörröppnaren, möjliggöraren och matchmakern som får företag att växa med rätt människor vid sin sida.

Vi är miljardföretaget som startade i en studentkorridor 1997, varje år hjälper vi över tretton tusen människor att hitta nytt jobb och vi har branschens mest nöjda kunder. I all denna framgång är vi stolta men inte nöjda. Nu söker vi dig som vill vara med på vår fortsatta framgångsresa. Vi söker dig som vill få en flygande säljkarriär och som identifierar dig med det vi värderar - Resultat, Engagemang, Enkelhet och Team.

Hos oss får chansen att lyckas – du får förutsättningarna, stödet och kulturen som krävs för att göra det.
Till exempel kommer vi erbjuda dig:

- Möjlighet till en mötesbokare som bokar möten med företagen du vill träffa(!)
- En motiverande kombination av grundlön och prestationsbaserad rörlig ersättning
- Stora utvecklingsmöjligheter att klättra i bolaget
- Bra försäljningsutbildning
- Säljtävlingar med möjlighet att resa till Europa
- Ersättning, semester, pension enligt kollektivavtal
- En stimulerande miljö med likasinnade och väldigt trevliga kollegor

DETTA SÖKER VI

För oss är personlighet och inställning det allra viktigaste! Vi söker dig som har ett brinnande intresse för försäljning och service. Du har ett starkt driv, mycket energi och är uthållig. Du är lösningsfokuserad och arbetar för att nå dit du vill. Självklart är det bra om du kan försäljning sedan innan och det är även en fördel om du känner till branschen, men för oss ligger fokus på viljan.

Du ansvarar för att skapa försäljning hos potentiella kunder vilket innebär att du hittar dina potentiella kunder och bokar samt genomför möten hos dessa. Väl ute på dina kundmöten analyserar du kundens behov och presenterar våra lösningar inom rekrytering och bemanning. Vi är ledande i vår nisch och har branschens högsta kundnöjdhet, det underlättar självklart dina kommande framgångar. Vi lär dig att förhandla och du får prisförhandla i dina affärer, skapa offerter och har ett tätt samarbete med dina kollegor på leveransavdelningen. Du får bonus på alla affärer du gör, har du viljan och rätt engagemang ökar din bonus månad för månad.

Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är måndag-fredag 08.00-17.00. Lönen är uppdelad i en fast del och en provisionsdel och vi har för anställningen kollektivavtal med Unionen. Tjänsten tillsätts så fort vi finner rätt person! B-körkort är ett krav.

Passar ovan på dig? Sök redan idag då urval och intervjuer sker löpande.

Vi ser fram emot att höra från dig!

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Studerande truckförare med skjutstativ-vana? Vi söker dig!

Teleskoptruckförare
Läs mer Apr 22
Nytt
Är du student och vill dryga ut kassan samtidigt som du kör skjutstativ som ett proffs? Då har vi jobbet för dig!

Som konsult hos oss blir du en viktig del av vårt team och får chansen att samla värdefull arbetslivserfarenhet samtidigt som du studerar. Du blir uthyrd till olika kundföretag, vilket innebär att du får möjlighet att prova på varierande arbetsmiljöer, utveckla dina färdigheter och träffa nya härliga kollegor.

DETTA SÖKER VI

Du behöver:

Vara student på minst 50 % och ha minst 1,5 år kvar av dina studier

Ha erfarenhet av att köra skjutstativstruck (B3)

Kunna jobba minst 2 dagar/vecka och mer under sommaren

Du gillar fart, struktur och att göra ett riktigt bra jobb – då kommer du trivas här!

Ansök redan idag och växla mellan plugg och truck på bästa sätt! Vi arbetar löpande med urval och intervjuer

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Studerande produktionsmedarbetare sökes för extra- och sommarjobb!

Livsmedelsarbetare, mejeri
Läs mer Apr 22
Nytt
Nu söker vi truckförare/produktionsmedarbetare till vår kund i Malmö! Är du noggrann, ansvarstagande och en lagspelare som är på jakt efter ett långsiktigt extrajobb vid sidan av dina studier? Läs då vidare!

Vår kund är ledande inom livsmedestillverkning i Europa och producerar kryddor som levereras till deras kunder. Företaget är en kundfokuserad organisation som är under ständig utveckling och är verksamma i 75 länder.

I rollen som produktionsmedarbetare är du tillsammans med dina kollegor ansvarig för tillverkningen av företagets produkter. Detta sker genom arbete på olika stationer, där man till exempel arbetar med att hälla i och blanda kryddor i en beredare eller förbereder etiketter. Vidare finns möjlighet att jobba ute på lagret med truckkörning. Där ansvarar du för inlastning samt utlastning. Tjänsten inleds med en gedigen introduktionsutbildning för att skapa de bästa möjliga förutsättningarna att lyckas i din roll.

Arbetstiderna kan variera, men är oftast förlagda måndag-fredagar 07.00-16.00 alternativt måndag-torsdag 15.50-02.00. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du blir anställd av StudentConsulting men utför arbetet hos vår kund i Toftanäs i Malmö. Tjänsten planeras att starta under april månad för introduktion på deltid och möjlighet till att jobba heltid under sommaren 2025. Vi ser långsiktigt på detta uppdrag och ser gärna att du som söker har minst två år kvar av dina studier.

DETTA SÖKER VI

För att trivas i rollen som produktionsmedarbetare ser vi gärna att du har erfarenhet av att arbeta inom produktion eller en bakgrund inom livsmedel. Du som söker tjänsten är ansvarstagande, engagerad och noggrann i ditt arbete. Vidare söker vi dig som trivs att arbeta i ett team där vi hjälps åt och har roligt på jobbet.

Krav för tjänsten:
• Att du studerar eller har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%
• Tillgänglig att arbeta minst 2-3 vardagar i veckan
• Möjlighet att arbeta heltid under sommaren 2025
• Grundläggande datakunskap
• Flytande svenska i tal och skrift

Meriterande:
• Truckkort, med ledstaplarbehörighet, samt skjutstativ.

Låter detta som något för dig? Skicka då in din ansökan redan idag! Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Engagerad kundservicemedarbetare på heltid till TePe i Malmö!

Ordermottagare
Läs mer Apr 17
Vill du få insikt i arbetet på en exportavdelning på ett expansivt bolag? Är du noggrann, initiativtagande och har tidigare erfarenhet av orderadministration? Då har vi jobbet för dig!

TePe Munhygienprodukter AB, grundat av familjen Eklund 1965, är ett internationellt företag med huvudkontor i Malmö, Sverige. TePe har ca. 450 anställda och en omsättning på 1259 MSEK (2023). Baserat på hållbar innovation och en vision om friska leenden för livet, erbjuder TePe ett komplett sortiment av produkter och lösningar för en god munhälsa, utvecklade i samarbete med tandvårdsexpertis. TePes munhälsoprodukter marknadsförs av dotterbolag och distributörer i 80 länder och säljs via tandläkarmottagningar, apotek, e-handel och detaljhandel. För mer information, besök www.tepe.com.

Just nu söker vi en noggrann, initiativtagande och serviceorienterad medarbetare till TePes International Business Expansion Team (IBET).

Du kommer arbeta som kundtjänstmedarbetare (International Customer Service) med ordermottagning och ansvara för hela processen därefter. Från den inkommande ordern till dess leverans och fakturering. Ditt arbete kommer vara att ge ett enastående kundbemötande gentemot alla utländska kunder samt interna avdelningar som lager, produktion och ekonomiavdelning. Du kommer att vara en del av IBET, som är en del av den globala säljavdelningen.

Dina arbetsuppgifter utöver kundbemötandet kommer vara allt från ordermottagning, orderregistrering, leveranser, uppföljning och fakturering till förfrågningar, utskick, reklamationer och statistik. Däremellan kommer du också agera förstärkning till försäljningsteamet.

Detta är ett uppdrag på sex månader med start omgående. Arbetstiderna är sedvanliga kontorstider måndag till fredag och du kommer utgå från TePes kontor i Fosie.

DETTA SÖKER VI

- Dig med gymnasial utbildning som har tidigare erfarenhet inom administration och service.
- Dig med flytande kunskaper i svenska och engelska: Då TePe är verksamma på både den svenska och engelska marknaden är det viktigt att du kan kommunicerar flytande på både svenska och engelska, både i tal och skrift.
- Dig med god kunskaper inom MS Office och erfarenhet av affärssystem.

För att trivas i rollen som kundservicemedarbetare ser vi att du är flexibel, noggrann och positivt inställd till att ta egna initiativ. Vi ser också att du tycker om att arbeta organiserat och att du är bekväm i servicerelaterade situationer.

Vi välkomnar ansökningar löpande och kommer att tillsätta tjänsten så snart vi hittar rätt kandidat. Så tveka inte att ansöka redan idag!

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Senior Elektromekanisk Montör – Malmö

Elektromekaniker
Läs mer Apr 10
Är du en erfaren montör med passion för kvalitet och struktur? Vill du vara en del av ett engagerat team där din kompetens verkligen gör skillnad? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig!

Om rollen
Vi söker nu en Senior Elektromekanisk Montör till vår kunds produktionsenhet i Malmö. Du kommer att arbeta med tillverkning och montering av ställverk, automationsskåp och centraler för elanläggningar. Rollen innebär både ett tekniskt ansvar och ett mentorskap där du bidrar till att utveckla såväl produktionen som dina kollegor.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Som senior montör förväntas du ta ansvar för att:
• Utföra montage enligt ritning och arbetsorder
• Säkerställa och dokumentera eventuella ritningsändringar i samråd med projektledning/konstruktör
• Genomföra och dokumentera egen- och kvalitetskontroller
• Bidra aktivt till förbättringar av processer och arbetsflöden
• Introducera och utbilda nya medarbetare inom montageteamet

Detta är en heltidstjänst med placering hos vår kund i Malmö. Arbetstiderna är måndag till fredag 07.00-16.00. StudentConsulting hanterar rekryteringsprocessen, men du blir anställd direkt av kundföretaget.

DETTA SÖKER VI

Vi söker dig med:
• Flerårig erfarenhet av elektromekaniskt montage, främst ställverk, automatikskåp och styrskåp
• God vana vid ritningsläsning (både elektriskt och mekaniskt)
• Praktisk erfarenhet av kopparbearbetning (bockning, kapning, stansning)
• Meriterande är kännedom om fabrikat som Cubic, Tabula eller motsvarande

Personliga egenskaper vi värdesätter
• Samarbete – Du är en lagspelare som stöttar och lyfter andra
• Förändringsbenägenhet – Du är flexibel och anpassar dig snabbt till nya förutsättningar
• Lärande & utveckling – Du är nyfiken, initiativtagande och vill växa i din yrkesroll
• Struktur & noggrannhet – Du arbetar metodiskt och med hög kvalitet i fokus
• Engagemang – Du är självgående, driven och tar ansvar för ditt arbete

Vår kund erbjuder
En trygg anställning i ett stabilt och framtidsfokuserat företag, där du får möjlighet att påverka och växa. Du blir en nyckelperson i ett kunnigt team med stort engagemang och högt i tak.

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Skjutstativtruckförare på heltid sökes!

Truckförare
Läs mer Apr 8
Är du en duktig och noggrann truckförare som är redo att anta nya utmaningar till en utav våra stora kunder i Malmö? Då kan vi ha jobbet för just dig!

Till vår kund söker vi nu duktiga truckförare till vår kund som är placerad i Malmö. Du kommer tillsammans med ditt team arbeta på lagret där du både kommer köra skjutstativstruck och plocka större orders samt arbeta med orderplock av mindre orders. Arbetet är förlagt på tvåskift men dina huvudsakliga arbetstider kommer vara måndag-fredag 07:00-16:00. Tjänsten kommer starta omgående och du ska ha möjlighet att arbeta hela sommaren. Under din anställningsperiod kommer du vara anställd av StudentConsulting men uthyrd till vår kund.

DETTA SÖKER VI

För att trivas på arbetsplatsen tror vi att du är en riktig lagspelare som tycker om att ta ansvar. Du är noggrann men samtidigt effektiv, vi tror också att du har lätt för att ta instruktioner. För att vara aktuell för tjänsten är det ett krav att du har truckkort A+B samt vana att köra skjutstativstruck (B3).

Låter detta som en tjänst för dig? Tveka då inte utan sök redan idag, vi arbetar löpande med både urval och intervjuer.

OM FÖRETAGET

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu