Malmö: Skåne Stadsmission söker en Volontärsamordnare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Skåne Stadsmission söker en Volontärsamordnare i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-11-19 // Varaktighet: Heltid

Skåne Stadsmission är en idéburen organisation som arbetar för att skapa ett mänskligare samhälle för alla. Vi ger akut hjälp med basbehov såsom mat, kläder, hygien, vård och boende samt professionellt stöd för långsiktig förändring. Vårt mål är att ge alla människor nya livschanser, stärka sin egenmakt och vara delaktiga i samhället. Det gör vi genom att stödja individens tro på sin egen förmåga samtidigt som vi driver opinion för ett hållbart och medmänskligt Skåne. Vill du vara med?

Skåne Stadsmission har idag drygt 125 tillsvidareanställda medarbetare och cirka 275 privatvolontärer och 126 företagsvolontärer, samt en omsättning på cirka 120 miljoner kronor. Vi är en av tio medlemmar i Riksföreningen Sveriges Stadsmissioner som delar värdegrund och varumärkesplattform.

Stadsmissionens verksamheter finansieras genom IOP (Idéburet Offentligt Partnerskap), avtal, bidrag, projektmedel, försäljning av varor och tjänster samt insamlade medel från företag och privatpersoner.

I vår strategiska riktning finns tydligt uttalat att utveckla vår kompetensförsörjning där vi ser en stor potential i volontärskapet. Volontärsamordnarrollen har en viktig funktion att fylla i både kontakten med näringslivet och våra företagsvolontärer samt privatvolontärer i befintlig verksamhet. Engagemanget från volontärer är även viktigt när Skåne Stadsmission etablerar sig på nya platser i Skåne.

Som volontärsamordnare rapporterar du till Marknad- och kommunikationschef och jobbar nära alla enhetschefer i organisationen samt volontärsansvariga som finns ute i verksamheterna. Integrering av volontärerna i våra olika befintliga verksamheter är en viktig del i rollen som volontärsamordnare.

Just nu söker vi en volontärsamordnare som kommer att leda hela volontärsamordningen på Skåne Stadsmission, samt leda olika projekt som verksamheten bedriver. Det är alltså en merit om du har tidigare erfarenhet av volontärsamordning, socialt arbete och/eller projektledning.

Volontärsamordnarens uppdrag är att engagera människor genom volontärinsatser som skapar engagemang och bidrar till verksamheten. Rollen innebär att arbeta genom en utvecklad volontärprocess (volontärresan), arbeta strukturerat och effektivt med volontärsamordning.

Arbetsuppgifter

Rollen som Volontärsamordnare innebär att du ansvarar för:

- att attrahera, rekrytera, i samarbete med verksamheten matcha mot uppdrag och utbilda volontärer

- säkerställande av att det finns rätt strukturer och riktlinjer för arbetet med volontärer (volontärssresan)

- utveckla volontärskapet för att motverka ofrivillig ensamhet i samhället (utveckla volontärskapet inom och utanför organisationen)

- att kontinuerligt utvärdera och förbättra volontärverksamheten

- att handleda, utbilda och stötta volontäransvariga i verksamheterna

- att säkerställa att vi följer riktlinjer och regelverk kring volontärarbete

- att sammanställa och utvärdera statistik och resultat och på regelbunden basis återkoppla till organisationen

- att samverka med de andra tio Stadsmissionerna kring volontärsamordning

- projektleda olika initiativ som Skåne Stadsmission driver

Andra arbetsuppgifter inom tjänsten:

- följa utvecklingen kring volontärarbete i omvärlden samt sprida information och internt marknadsföra arbetet med volontärer

- att vi med regelbundenhet syns i relevanta kanaler kring volontärer och samverkan med kommunikatörer för relevant information på hemsidan och i andra kanaler om volontärer

- representera organisationen vid olika event och nätverk inom området

- samverka internt med t ex företagsansvarig kring företagsvolontärer

Rollen innebär en del resor inom Skåne samt några kvällar för volontärträffar per år.




Vi söker dig som

Kvalifikationer


- har en avslutad gymnasialutbildning och gärna en relevant eftergymnasialutbildning

- tidigare relevant arbetslivserfarenhet

Det är meriterande om du har


- erfarenhet av att samordna ideellt arbete och att ta vara på människors engagemang

- erfarenhet av socialt arbete och/eller arbete i idéburen sektor
- erfarenhet av projektledning

Anställningens omfattning

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% och kan komma att föregås av sex månaders provanställning.

En första intervju kommer att ske den 9 och 10 januari 2025. Vi ser fram emot din ansökan.

Skåne Stadsmission gör varje dag skillnad för människor som lever i utsatta livssituationer genom innovativt och professionellt socialt arbete. Stadsmissionens värdegrund sätter den enskilda människan i fokus och ambitionen är att deltagarna ska få ökad livskvalitet och egenmakt. För Stadsmissionens medarbetare står alltid mänskliga rättigheter i fokus. Tillsammans skapar vi ett medmänskligare Skåne.

Vill du vara med?

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Personaladministratör/Personalassistent

Nedan visas andra jobb i Malmö som Personaladministratör/Personalassistent.

Bemanningskoordinator till Malmö Airport

Läs mer Apr 9
Vill du vara med och skapa en effektiv och välplanerad arbetsmiljö på en dynamisk flygplats? Vi söker nu en Bemanningskoordinator som vill vara en del i arbetet med att optimera resurser och bidra till en smidig drift.
Vad innebär rollen?
Som bemanningskoordinator ansvarar du för att säkerställa en optimerad, kostnadseffektiv och flexibel bemanning genom att beakta verksamhetens bemanningsbehov samt gällande lagar och avtal, i samarbete med resursanalytiker. I din koordinerande roll tar du alltid hänsyn till säkerheten och säkerställer att den prioriteras i alla lägen.
Du kommer att:
• Planera och omplanera resurser utifrån planerat behov och löpande förändringar i driften i enlighet med arbetsgivarens anvisade rutiner och arbetsredskap.
• Handlägga löne- och frånvarorapportering samt tidskorrigeringar.
• Hantera kortsiktig vakanslösning på ett kostnadseffektivt sätt.
• Analysera utbildningsbehov, planering och koordinering av utbildningar.
• Arbeta med både lång, mellan och kortidsplanering där planering kring semesterprocess för verksamheternas resurser ingår.
• Hålla dig insatt kring lagar och avtal rörande personalplanering.
• Uppdatera och hålla dig mycket väl insatt i flygplatsens operativa verksamhetssysslor, via kontinuerliga verksamhetsbesök.
Vem är du?
Du har god systemkunskap och har tidigare arbetat i olika system, exempelvis i personalsystem.
Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift, då du kommer att kommunicera med många olika parter inom verksamheten.

Meriterande med:
Erfarenhet av planering och administration.
Utbildning inom personalvetenskap alternativt annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

För att lyckas i rollen bör du ha lätt för att kommunicera med en förmåga att anpassa dig efter olika individer och deras behov. Du är självgående och har en stark drivkraft i ditt arbete. Vi ser att du trivs med att hantera administrativa uppgifter och är inte rädd för att fatta beslut när det behövs.
Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig en omväxlande och glad arbetsplats där ingen dag är den andra lik. Visste du att på Swedavia får du bidrag till din arbetsresa om du åker kollektivt, elbil, cykel eller tillsammans med en kollega? Du har också möjlighet att semesterväxla och byta bort din semesterersättning mot lediga dagar. Du kan läsa mer om våra förmåner på Förmåner | Om Swedavia .
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Fredrik Carlsson på Fredrik.Carlsson@swedavia.se
Sista ansökningsdag är den 5 maj, urval sker löpande och annonsen kan stängas tidigare så tveka inte att söka redan idag!
Hur är det att arbeta på Swedavia? Vårt fokus är att möjliggöra hållbart resande och uppmuntra nytänkande för att skapa en välkomnande, trygg och inkluderande arbetsgemenskap där du kan växa och göra verklig skillnad – läs mer här! Jobba hos oss | Om Swedavia
Då flygplatser är en säkerhetsklassad verksamhet genomgår samtliga kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen en bakgrundskontroll. För vissa tjänster även en säkerhetsprövning. Swedavia är även en drogfri arbetsplats med nolltolerans mot droger. Drogtester genomförs före anställning och sker slumpmässigt under anställningen.

Ansök nu

Personaladministratör Nationella Transportenheten - Planeringssektion Södra

Läs mer Mar 28
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Vi söker nu dig som vill komma och arbeta hos oss som Personaladministratör med placering i Arvidsjaur alternativt Malmö.

ARBETSUPPGIFTER
Som personaladministratör ansvarar du för kortsiktig och långsiktig schemaplanering för våra transportörer. Schemat läggs av en central funktion på vårt huvudkontor medan du hanterar lokala avvikelser och förändringar genom registrering i personalsystemet Heroma. Du hanterar kort- och långsiktiga vikariebehov vid planerad frånvaro för exempelvis semester eller utbildning. Du bistår även med att ta fram viss HR-statistik, beställer anställningsavtal för nya medarbetare och hanterar administration som uppstår kring schemahantering/personalplanering. Du svarar på enklare avtalsfrågor från våra medarbetare.

I arbetet ingår många kontakter med andra yrkeskategorier. Du arbetar nära chefer på NTE och den lokala planeringsavdelningen. Du har kontakter med säkerhetssektionen och med myndighetens centrala administrativa stöd, Kriminalvårdens servicecenter.

Du kommer ha ett gott stöd och bollplank i dina kollegor och din chef.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som tycker om att samarbeta och har en hög servicenivå och har ett bra driv. Du har lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter. Du är uppmärksam, tillmötesgående och tar ansvar för dina uppgifter. Du är en strukturerad person och planering, ordning och reda är några av dina styrkor. För oss är det också viktigt att du delar våra värderingar, t ex tron på människors vilja och förmåga att utvecklas och ett respektfullt bemötande mot alla.

Söker dig som har:
• Fullständig gymnasiekompetens eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Erfarenhet av personaladministrativt arbete.
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
• God datavana.

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av Heroma.
• Erfarenhet av att arbeta med statliga kollektivavtal.
• Kunskap om lagar och avtal (arbetsrätt, arbetstidsregler, policy etc).
• Erfarenhet av krimsonärenden.
• Erfarenhet av arbete inom Kriminalvården.

Om arbetsplatsen
Nationella transportenhetens (NTE) uppgift är att transportera frihetsberövade personer. Det innefattar huvudsakligen kriminalvårdsklienter mellan häkten och anstalter samt till domstolsförhandlingar, läkarbesök m.m. NTE transporterar även frihetsberövade personer åt exempelvis Polisen, Statens institutionsstyrelse, Migrationsverket och psykiatrin.

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. För att arbeta hos oss behöver du genomgå en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande en säkerhetsprövningsintervju med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Vid säkerhetsprövningen utreds du som person, din bakgrund och dina relationer ur ett säkerhetsperspektiv. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. I samband med din anställningsintervju får du mer information om säkerhetsprövning. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/

Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/

Provanställning kan komma att tillämpas.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ansök nu

Assistent till myndighet i Malmö stad

Läs mer Mar 27
Ref: 20250762

Är du en driven och engagerad person som trivs med att vara spindeln i nätet? Hos oss på myndighet får du chansen att arbeta i ett mindre team där du både kan bidra till samarbetet och självständigt styra delar av ditt arbete. Här får du möjlighet att växa och påverka, samtidigt som du spelar en viktig roll i vår organisation. 

Arbetsuppgifter
Som assistent är du ett stöd till verksamhetens enhetschef samt sektionschefer. Dina arbetsuppgifter kommer vara administrativa som till exempel fakturahantering, registrering i personal-, ekonomi och verksamhetssystem, diarieföring, minnesanteckningar och direktupphandling.

Du ansvarar för framtagande av diverse sammanställningar och är kontaktperson för andra avdelningar. Du arbetar i team tillsammans med de andra kollegorna som också arbetar administrativt på samma nivå. I arbetet ingår även bokningar av lokaler, beställningar, posthantering samt telefoni. Arbete i receptionen är också en del av arbetsuppgifterna, receptionen i huset finns på våning 4. Arbetsuppgifter kan komma att variera beroende på behov från verksamheten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som 


• Har en godkänd gymnasial utbildning

Tidigare arbete som assistent eller liknande tjänst



Flytande kunskaper i svenska i både tal och skrift



Van vid att använda datorn som arbetsredskap och har förmåga att snabbt sätta sig in i nya program och system.



Goda kunskaper i Office-paketet (ex Excel)



Det är meriterande om du har erfarenhet av våra system, såsom Medvind, Hrutan, LifeCare, Platina och Ekot.

För att passa i rollen som assistent hos oss på myndighet behöver du kunna samarbeta och trivas med att arbeta i ett mindre team, du är också flexibel när arbetet kräver det. Du är strukturerad och självgående, vilket innebär att du driver och slutför projekt på egen hand inom utsatta tidsramar. Ett stort intresse för service och ett vänligt bemötande är viktigt då rollen innebär att stödja enheten. 

Om arbetsplatsen
På avdelningen för myndighet arbetar ca 170 medarbetare, som är uppdelade i tre olika enheter. Enheten för ordinärt boende, enheten för SVU och korttid samt enheten för avgifter, förmedling och boende. Vi sitter mitt i centrala Malmö på Storgatan 20, så hit är det enkelt att ta sig med kollektivtrafiken. 

Vi i Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen är med våra ca 5 500 medarbetare Malmö stads näst största förvaltning. Vi har det samlade ansvaret för Malmös hemtjänst, vårdboende, mötesplatser, hemsjukvård och rehabilitering, och dess biståndshandläggning. Tillsammans skapar vi en dynamisk och framtidssmart organisation. En organisation som kan möta dagens behov och framtidens utmaningar. Med engagemang, nyfikenhet och hjärta gör vi vardagen enklare för tiotusentals Malmöbor. Följ vår spännande utveckling på https://sv-se.facebook.com/halsavardochomsorg/

Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: 100%
Antal tjänster: 1 st
Tillträde: Enligt överenskommelse

Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. 

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Malmö stad är ett finskt förvaltningsområde sedan 2015 och har därmed en skyldighet enligt minoritetslagen att informera om finska minoritetens rättigheter, erbjuda tjänster på deras modersmål samt skydda och främja deras språk och kultur. Odotamme innolla hakemustasi!

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.

När du söker jobb hos oss kommer vi be dig att visa upp ett utdrag ur Polisens belastningsregister. Utdraget vi vill se är "kontroll av egna uppgifter" och du behöver själv begära ut det via en blankett som du hittar på polisens hemsida: http://bit.ly/polisens-blankett

Ansök nu

Personaladministratör 80-100 % föräldravik

Läs mer Mar 25
Tillsammans med chef och kanslimedarbetare utföra löpande HR-arbete i samband med rekrytering, anställning, introduktion och avslut av personliga assistenter till SMILs medlemmar
Annonsering
Avtalsskrivning
Semesterhantering
Intygshantering
Rådgöra med SMILs arbetsledare i samtliga frågor rörande de anställda
Hålla möten med arbetsledare, assistansanvändare och personliga assistenter vid behov
Ha hand om jourtelefon för akuta frågor när kontoret inte är tillgängligt.
Enklare kontors- och ekonomiadministration
Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av varierat HR-arbete och särskilt meriterande är om du har erfarenhet från området personlig assistans. Rollen som personaladministratör innebär hos oss att du ger råd och stöd till våra arbetsledare ute i arbetsgrupperna, ger anställda råd och stöd men att du även försöker att arbeta proaktivt med personalrelaterade frågor. Vi arbetar med Aiai och Kontek samt har det mesta av vårt arbete digitalt ”i molnet”.
Vi är en liten organisation som bygger på att de kanslianställda kan ta ett stort eget ansvar för sitt arbete och för den gemensamma trevnaden på kansliet. Idag har SMIL 16 medlemmar och betalar ut lön till drygt 100 personliga assistenter varje månad. Vi tror på ett professionellt men personligt bemötande av såväl medlemmar som medarbetare.
SMIL är en icke vinstdrivande personlig assistansanordnare sedan 1990. Vi är ansluten till FREMIA arbetsgivarorganisation och tillämpar deras kollektivavtal Personlig assistent för våra personliga assistenter samt Hälsa, vård och omsorgsavtalet för de kanslianställda. Vi är även en IfA-godkänd verksamhet kopplat till vårt kvalitetsarbete kring den personliga assistansen.
Skicka din ansökan i form av ett personligt brev och cv samt löneanspråk till lilly@smilmalmo.se
Anställningen är ett vikariat från april/maj 2025 till september 2026 och vi kommer kalla sökande till intervju löpande.

Ansök nu

HR-administratör sökes!

Läs mer Mar 24
Ref: 20250749

Vill du arbeta med administration och rekrytering i en serviceinriktad roll?
Välkommen till Hälsa-Vård och omsorgsförvaltningen. Vi söker en strukturerad och engagerad HR-administratör till vårt team på Rekryteringsservice inom Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen. Här får du en central roll i rekryteringsprocessen och blir en viktig del av vårt arbete med att säkerställa en smidig och professionell kandidatupplevelse.

Arbetsuppgifter
Som HR-administratör ansvarar du för administrativa delar av rekryteringsprocessen.
Arbetsuppgifter inkluderar:


• Arkivering och diarieföring av rekryteringsdokument.
• Framtagning av statistikunderlag.
• Stöd till HR-konsulter med allmän rekryteringsadministration.
• Ansvar för supportmejlen – fungera som ansiktet utåt för Rekryteringsservice och förvaltningen.
• Daglig kontakt med chefer och medarbetare.
• Bidrar till hög service och leverans i rekryteringsarbetet tillsammans med teamet.
• Fokus på kompetensutveckling genom variation och stimulans i arbetet.
• Rekryteringsservice är en del av HR-avdelningen på Hälsa-, vård- och omsorgsförvaltningen.
• Nära samarbete med kommunikationsavdelningen, kompetenscentrum och verksamhetschefer.
• En del av ditt uppdrag är även att bidra till utveckling och förbättring av avdelningens arbete.

Krav
Vi söker dig som har en godkänd och avslutad gymnasieutbildning, gärna med administrativ inriktning. Du har erfarenhet av rekryteringsadministration, gärna inom en politiskt styrd organisation.

Det är meriterande om du har arbetat med att stötta dygnet runt-verksamheter och har erfarenhet av att ge support via telefon och mejl. Du behöver ha tidigare erfarenhet från vård- och omsorgssektorn och vara väl förtrogen med rekryteringssystemet ReachMee samt personalsystemen ASTA och WinLas. Vidare är du van vid att arbeta digitalt och har en vilja och förmåga att snabbt sätta dig in i nya system och verktyg. Eftersom rollen innebär mycket kommunikation, både skriftligt och muntligt, behöver du ha mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Det är även en fördel om du har goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen behöver du vara en lyhörd och serviceinriktad problemlösare som verkligen älskar administrativa uppgifter. Du arbetar självständigt men samarbetar gärna med andra och har en naturlig vilja att stötta dina kollegor. Med din goda kommunikationsförmåga och ditt professionella bemötande bidrar du till en hög servicenivå i vårt arbete.

Vi söker dig som:



Kommunicerar tydligt och engagerat, både i enskilda samtal och i större grupper. Du är lyhörd och anpassar din kommunikation efter mottagaren.



Har en stark servicekänsla och strävar efter att hjälpa andra genom att hitta lösningar på problem.



Är en god lagspelare som samarbetar väl med andra, är lyhörd och hanterar kommunikation och konflikter på ett konstruktivt sätt.



Är strukturerad och tydlig i din kommunikation och ser till att budskap når fram och att förväntningar är tydliga.



Tar ansvar för att få saker gjorda och skapa värde, arbetar strukturerat och anpassar dig när förutsättningar ändras.



Ser och respekterar olika perspektiv och bakgrunder, och bidrar till en inkluderande arbetsmiljö där alla känner sig välkomna.



 

Om arbetsplatsen
Malmö stad har varit finskt förvaltningsområde sedan 2015. Det betyder att kommunen har en speciell skyldighet enligt minoritetslagen att informera om finska minoritetens rättigheter, erbjuda tjänster på deras modersmål och skydda och främja deras språk och kultur.
Odotamme innolla hakemustasi!

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov. 

Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.

Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb

Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Vi ser gärna att du kan tillträda den 1:e maj (i annat fall, enligt överenskommelse).


Övrigt
Vad vi erbjuder:

Hos oss får du inte bara en trygg anställning med pensionssparande, friskvård och möjligheten till semesterväxling. Du får även härliga arbetskamrater som bidrar till en positiv arbetsmiljö och en central arbetsplats belägen mellan Polisen och Räddningstjänsten på Drottninggatan. Våra arbetstider är mellan kl. 08:00-16:30 med möjlighet till flex. Du får även möjlighet att arbeta hemifrån vissa dagar i veckan.

Digital urvalsprocess

För att göra vår urvalsprocess smidig och modern kommer vi att använda digitala urvalsmetoder. Vi i Malmö stad samlar inte längre in personligt brev, fokusera istället på att uppdatera ditt CV och förbered dig på eventuella digitala tester och intervjuer.

Vill du vara med och göra skillnad för våra Malmöbor?
Ansök redan idag och bli en del av vårt team!

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Stift Skåne Stadsmission

Nedan visas andra jobb i Malmö från Stift Skåne Stadsmission .

Skåne Stadsmission söker en Platschef Centrallager

Logistikchef
Läs mer Apr 14
Skåne Stadsmission är en idéburen organisation som arbetar för att skapa ett mänskligare samhälle för alla. Vi ger akut hjälp med basbehov såsom mat, kläder, hygien, vård och boende samt professionellt stöd för långsiktig förändring. Vårt mål är att ge alla människor nya livschanser, stärka sin egenmakt och vara delaktiga i samhället. Det gör vi genom att stödja individens tro på sin egen förmåga samtidigt som vi driver opinion för ett hållbart och medmänskligt Skåne. Vill du vara med?

Skåne Stadsmission har idag drygt 125 tillsvidareanställda medarbetare och cirka 275 privatvolontärer och 126 företagsvolontärer, samt en omsättning på cirka 120 miljoner kronor. Vi är en av tio medlemmar i Riksföreningen Sveriges Stadsmissioner som delar värdegrund och varumärkesplattform.

Stadsmissionens verksamheter finansieras genom IOP (Idéburet Offentligt Partnerskap), avtal, bidrag, projektmedel, försäljning av varor och tjänster samt insamlade medel från företag och privatpersoner.

Beskrivning av roll och uppdrag:

Uppdraget är att arbeta både kortsiktigt och långsiktigt med att minska konsumtion av nya varor, öka den cirkulära ekonomin och säkerställa kvalitativ arbetsträning för behövande. Genom ett professionellt förhållningssätt levererar enheten lösningar som hjälper människor att komma närmare arbetsmarknaden och förlänger livslängden på varor. Enheten verkar för att maximera output i förhållande till insats med ett tydligt fokus på måluppfyllelse för enheten.



I rollen som platschef är du ytterst ansvarig för centrallagret där insamling av gåvor sker. Du ansvarar för att arbetsintegration, ekonomi, personal, oblatbageri och butiksdrift genomförs på ett professionellt sätt. Många av uppgifterna kan delegeras men även om det delegeras är det i slutändan du som bär det yttersta ansvaret. I samråd med Områdeschefen presenterar du en tydlig plan för centrallagret och att dess innehåll drivs och utvecklas, i syfte att kunna hjälpa fler människor och för att säkerställa en ekonomisk hållbarhet.

Skåne Stadsmission med dess centrallager är en verksamhet i konstant förändring. Det sker dagliga in- och utleveranser, varor sorteras/flyttas/packas, priser ändras, deltagare byter av varandra och snabba beslut fattas. Kundkretsen är både krävande och samtidigt väldigt uppskattande. Gällande arbetsintegrationen sker det även där snabba förändringar och deltagarna kräver i många fall individanpassningar.

Huvuduppgifter:

- Vara ytterst ansvarig för centrallagret inklusive alla arbetsuppgifter relaterat till detta, såsom deltagararbete, livsmedelshantering och egenkontroll.
- Tillsammans med övriga anställda, leda och fördela arbetet i centrallagret samt ha en god kunskap gällande vad som behöver göras.
- Förmedla rutiner och arbetsinstruktioner rörande kvalitet, arbetsuppgifter, uppdrag och lagkrav till samtliga medarbetare och se till att dessa efterföljs.
- Ta emot och hantera synpunkter från övrig personal gällande eventuella brister i verksamhetens utformande samt brister gällande fysisk och psykosocial arbetsmiljö.
- Ansvara för att upplärning av nya medarbetare sker på ett korrekt sätt.
- Ansvara för medarbetarsamtal och lönesättande samtal enligt Skåne Stadsmissions riktlinjer.
- I dialog med övriga anställda sätta och förmedla mål för verksamheten samt se till att dessa mål följs upp och är vägledande i den dagliga driften.
- Ansvara för att kassahantering och fakturor/kontering sker enligt Skåne Stadsmissions riktlinjer och enligt verksamhetens budget.
- Ansvara för framtagande och uppföljning av budget för verksamheten.
Övriga uppgifter

- Ansvara för att lokalfrågor och inköp hanteras enligt Skåne Stadsmissions policys.
- Ansvara för att brandskyddet efterlevs enligt lagkrav
- Ansvara för att inventarier, hjälpmedel och utrustning vårdas och används resurseffektivt.
- Arbeta för att utveckla team och inspirera/motivera/coacha personal i deras uppdrag och medledarskap.
- Med hjälp av HR-avdelningen se till att lagar och riktlinjer kring personalfrågor följs.
- Samverka externt där det gynnar verksamhetens utveckling och/eller målgrupper.
- Ansvara för det systematiska arbetsmiljöarbetet i verksamheten enligt delegation samt att arbetet följer lagkrav.
Varsamheter som rollen ansvarar för

- Insamling/produktion
- Transport
- Oblatbageri
Vi söker dig som:


- Har 2–5 års erfarenhet av liknande arbete från ledande befattning inom till exempel transport, lager eller logistikbranschen

- Har dokumenterad erfarenhet av att leda och utveckla team
- Arbetar genom dina medarbetare för att nå uppsatta mål
- Föreslår, leder och driver olika initiativ för att effektivisera och förbättra övergripande resultat
- Har erfarenhet av att skapa goda relationer med omvärlden

Du har även


- Goda kunskaper i Office-paketet, framförallt Excel, Word och Powerpoint

- Mycket goda kunskaper i Svenska, både i skrift och tal
- B-körkort

Din profil

Du skapar en positiv arbetsmiljö och driver en säkerhetsmedveten kultur samtidigt som du främjar Skåne Stadsmissions principer och värderingar. Du strävar konsekvent efter att nå uppnå mål och syften och har tilltro till din egen förmåga på arbetet och är säker på sig själv när allt annat är osäkert.

Du visar en involverad och engagerad inställning till organisationen och sätter dess mål högre än dina personliga samtidigt som du hjälper dina kollegor och medarbetare i deras dagliga arbete.

För att lyckas i rollen behöver du vara kommunikativ, bra på problemlösning, vara strukturerad och noggrann. Samarbetsförmåga och initiativkraft är värdefulla egenskaper.



Anställningens omfattning

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % som kan komma att föregås av sex månaders provanställning. Då vi intervjuar löpande kan tjänsten komma att tillsättas före sista ansökningsdag, passa därför på att sök redan idag!

Skåne Stadsmission gör varje dag skillnad för människor som lever i utsatta livssituationer genom innovativt och professionellt socialt arbete. Stadsmissionens värdegrund sätter den enskilda människan i fokus och ambitionen är att deltagarna ska få ökad livskvalitet och egenmakt. För Stadsmissionens medarbetare står alltid mänskliga rättigheter i fokus. Tillsammans skapar vi ett medmänskligare Skåne.

Vill du vara med?

Ansök nu

Skåne Stadsmission söker en löneadministratör

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Mar 31
Skåne Stadsmission är en idéburen organisation som arbetar för att skapa ett mänskligare samhälle för alla. Vi ger akut hjälp med basbehov såsom mat, kläder, hygien, vård och boende samt professionellt stöd för långsiktig förändring. Vårt mål är att ge alla människor nya livschanser, stärka sin egenmakt och vara delaktiga i samhället. Det gör vi genom att stödja individens tro på sin egen förmåga samtidigt som vi driver opinion för ett hållbart och medmänskligt Skåne. Vill du vara med?

Skåne Stadsmission har idag drygt 125 tillsvidareanställda medarbetare och cirka 275 privatvolontärer och 126 företagsvolontärer, samt en omsättning på cirka 120 miljoner kronor. Vi är en av tio medlemmar i Riksföreningen Sveriges Stadsmissioner som delar värdegrund och varumärkesplattform.

Stadsmissionens verksamheter finansieras genom IOP (Idéburet Offentligt Partnerskap), avtal, bidrag, projektmedel, försäljning av varor och tjänster samt insamlade medel från företag och privatpersoner.

Vi söker en erfaren löneadministratör till vår ekonomiavdelning.

I rollen som löneadministratör ansvarar du för löpande lönearbete såsom administration av anställningsavtal, sjuklöner, tjänstledigheter och föräldraledigheter. Därtill kommer du att arbeta med uppdateringar av persondata i lönesystemet, hantering av bankfiler, bokföringsunderlag, pensions- och försäkringsdata. Som löneadministratör utför du även kvalitetskontroller av löneunderlag och lönetransaktioner.

Arbetsuppgifter

- Ansvara för att alla löner är korrekta och utbetalade i tid
- Se till att all lönehantering blir effektiv? i lönesystemet
- Hantera medarbetares utlägg och beräkna personalförmåner
- Kontrollera semesterdagar och pensioner
- Upprätta scheman
- Utfärda arbetsgivarintyg
- Indatera nya anställningar samt förändringar för anställd personal i lönehanteringssystemet
- Import av lönekörning i redovisningen
- Arbetsgivardeklarationer
- Administration av pensionsavtal
Vi söker dig som

Denna tjänst passar dig om du trivs med att ta eget ansvar och att du får möjlighet att ta del av dina kollegors kunskaper och erfarenheter. Du uppskattar att få bidra till förbättring och utveckling av processer och arbetssätt inom lön.

För att trivas i rollen tror vi att du arbetar strukturerat, du organiserar och planerar ditt arbete väl och håller deadlines. Du är målmedveten, arbetar ambitiöst och gör det som krävs för att nå ett gott resultat. Du hittar snabbt lösningar på uppkomna problem och ser till att dessa löses tillsammans. Du har ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet och ser att nyckeln till detta är samarbete. Du initierar aktivt förbättringar inom ditt kompetensområde.

Kvalifikationer


- utbildning inom löneadministration eller motsvarande kompetens

- minst 5 års erfarenhet av självständigt arbete med löneadministration samt en god förståelse för hela löneprocessen
- erfarenhet av tidredovisningssystem och schemasystem
- erfarenhet av tolkning av kollektivavtal samt kunskap om arbetsrätt kopplad till lön. Vi arbetar med Fremias Hälsa Vård & Omsorgsavavtal.

Det är meriterande om du har


- Goda kunskaper i Officepaketet och speciellt Excel

- Erfarenhet i Hogia och/eller Tidomat
- Erfarenhet av annat redovisningsarbete som t ex hantering av leverantörsfakturor

Anställningens omfattning

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % och kan komma att föregås av sex månaders provanställning. Då vi intervjuar löpande kan tjänsten komma att tillsättas före sista ansökningsdag, passa därför på att sök redan idag!

Skåne Stadsmission gör varje dag skillnad för människor som lever i utsatta livssituationer genom innovativt och professionellt socialt arbete. Stadsmissionens värdegrund sätter den enskilda människan i fokus och ambitionen är att deltagarna ska få ökad livskvalitet och egenmakt. För Stadsmissionens medarbetare står alltid mänskliga rättigheter i fokus. Tillsammans skapar vi ett medmänskligare Skåne.

Vill du vara med?

Ansök nu

Skåne Stadsmission söker en Kock

Kock, storhushåll
Läs mer Mar 24
Skåne Stadsmission är en idéburen organisation som arbetar för att skapa ett mänskligare samhälle för alla. Vi ger akut hjälp med basbehov såsom mat, kläder, hygien, vård och boende samt professionellt stöd för långsiktig förändring. Vårt mål är att ge alla människor nya livschanser, stärka sin egenmakt och vara delaktiga i samhället. Det gör vi genom att stödja individens tro på sin egen förmåga samtidigt som vi driver opinion för ett hållbart och medmänskligt Skåne. Vill du vara med?

Skåne Stadsmission har idag drygt 125 tillsvidareanställda medarbetare och cirka 275 privatvolontärer och 126 företagsvolontärer, samt en omsättning på cirka 120 miljoner kronor. Vi är en av tio medlemmar i Riksföreningen Sveriges Stadsmissioner som delar värdegrund och varumärkesplattform.

Stadsmissionens verksamheter finansieras genom IOP (Idéburet Offentligt Partnerskap), avtal, bidrag, projektmedel, försäljning av varor och tjänster samt insamlade medel från företag och privatpersoner.

Café David är vår öppna mötesplats som vänder sig till vuxna. På Café David erbjuds människor som lever i hemlöshet och social utsatthet, människor med psykisk ohälsa och/eller aktivt missbruk en lugn och trygg plats att vara på.

Vi erbjuder så väl professionellt som medmänskligt stöd, akut hjälp i form av rena kläder och duschmöjligheter men även en social gemenskap. På caféet serveras kostnadsfri frukost, subventionerad lunch och fika. Vi har även en social rådgivning med sjuksköterska, läkare, fysioterapeut och tandläkare på plats som kan erbjuda samtal, rådgivning, sjukvård och trygghet. I huset finns också vår kreativa verkstad.





Arbetsuppgifter

Vi söker nu en kock med platsansvar till vårt storkök. Köket finns i anslutning till Café David. Till Café David kommer ca 300 individer varje dag. Köket serverar varje dag, året om gratis frukost och säljer vällagad, näringstät lunch till subventionerat pris. Det lagas även mat till andra verksamheter inom organisationen samt att vi via upphandling levererar mat till extern part. Du kommer att ansvara för att leda arbetet i köket. Handleda och arbetsleda teamet. Planera och tillaga menyer. Beställa och hantera råvaror. Säkerställa hygien och säkerhet.



Köket förbereder frukost och lagar all mat från grunden. Vår tanke är att så långt det är möjligt använda råvaror som kommer in via vår matcentral där vi samarbetar med många producenter och grossister för att minska matsvinn.
Vem är du?

Vi söker dig som är en erfaren kock med hjärtat på rätta stället. Du har stort tålamod och är van att leda arbete. Du kan hålla många bollar i luften och är flexibel. Du är bra på att skapa relationer, både inom organisationen och med våra samarbetspartners och sponsorer.



Vid urval kommer fokus ligga på kunskap och personlig lämplighet.

Kvalifikationer


- Kockutbildning eller motsvarande erfarenhet


Det är meriterande om du har


- Erfarenhet av socialt arbete


Anställningens omfattning

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % och kan komma att föregås av sex månaders provanställning. Arbetet är förlagt dagtid och med arbete varannan helg. Då vi intervjuar löpande kan tjänsten komma att tillsättas före sista ansökningsdag, passa därför på att sök redan idag!



Skåne Stadsmission gör varje dag skillnad för människor som lever i utsatta livssituationer genom innovativt och professionellt socialt arbete. Stadsmissionens värdegrund sätter den enskilda människan i fokus och ambitionen är att deltagarna ska få ökad livskvalitet och egenmakt. För Stadsmissionens medarbetare står alltid mänskliga rättigheter i fokus. Tillsammans skapar vi ett medmänskligare Skåne. Vill du vara med?



Skåne Stadsmission gör varje dag skillnad för människor som lever i utsatta livssituationer genom innovativt och professionellt socialt arbete. Stadsmissionens värdegrund sätter den enskilda människan i fokus och ambitionen är att deltagarna ska få ökad livskvalitet och egenmakt. För Stadsmissionens medarbetare står alltid mänskliga rättigheter i fokus. Tillsammans skapar vi ett medmänskligare Skåne.

Vill du vara med?

Ansök nu

Skåne Stadsmission söker en timanställd chauför

Specialtransportförare
Läs mer Nov 19
Skåne Stadsmission är en idéburen organisation som arbetar för att skapa ett mänskligare samhälle för alla. Vi ger akut hjälp med basbehov såsom mat, kläder, hygien, vård och boende samt professionellt stöd för långsiktig förändring. Vårt mål är att ge alla människor nya livschanser, stärka sin egenmakt och vara delaktiga i samhället. Det gör vi genom att stödja individens tro på sin egen förmåga samtidigt som vi driver opinion för ett hållbart och medmänskligt Skåne. Vill du vara med?

Skåne Stadsmission har idag drygt 125 tillsvidareanställda medarbetare och cirka 275 privatvolontärer och 126 företagsvolontärer, samt en omsättning på cirka 120 miljoner kronor. Vi är en av tio medlemmar i Riksföreningen Sveriges Stadsmissioner som delar värdegrund och varumärkesplattform.

Stadsmissionens verksamheter finansieras genom IOP (Idéburet Offentligt Partnerskap), avtal, bidrag, projektmedel, försäljning av varor och tjänster samt insamlade medel från företag och privatpersoner.





Arbetsuppgifter



I rollen som chaufför hos Skåne Stadsmission blir du en del av ett litet, trevligt team!

Arbetet som chaufför består främst i att lasta och lossa bilen, hämta och lämna gåvor mellan våra samarbetspartners inom Skåne, köra till återvinningscentralen, men kommer även innefatta körningar till Helsingborg och Kristianstad med omnejd.

I tjänsten ingår att flytta tyngre möbler och kartonger och även detta kommer bli en del av ditt ansvarsområde.

Den här tjänsten passar dig som trivs med att arbeta ensam, som gillar ett rörligt arbete i högt tempo och som har god fysik. Som person är du serviceinriktad, lösningsorienterad och samarbetsvillig. Du är flexibel och har inget emot snabba förändringar under ditt arbete. Du är en ansvarsfull person som sätter en ära i att utföra ditt arbete på ett förtjänstfullt sätt. Du är en ambassadör för Skåne Stadsmission, vårt ansikte utåt och du jobbar för ett medmänskligare Skåne!

Du kommer i din tjänst också att vara coach åt personer som deltar hos oss i olika arbetsmarknadsåtgärder. Du behöver därför ha god förmåga att bemöta och stärka personer med olika bakgrund som har varierande behov av stöd.

Du har goda kunskaper i svenska språket och B-körkort är ett krav.

Som chaufför ansvarar du för bilen du kör genom att hålla den ren och städad, tankad och följa regler efter säkerhet och säsong.

Timanställning innebär att du inte har ett fast schema utan blir inringd vid behov


KvalifikationerVi söker dig som


- Är pålitlig, punktlig och brinner för Stadsmissionens värdegrund


Det är meriterande om du har


- Truck kort

- Erfarenhet inom transport, flytt eller lager

Anställningens omfattning

Tjänsten är en visstids anställning och du kommer vara anställd på timavtal.

Då vi intervjuar löpande kan tjänsten komma att tillsättas före sista ansökningsdag, passa därför på att sök redan idag!

Skåne Stadsmission gör varje dag skillnad för människor som lever i utsatta livssituationer genom innovativt och professionellt socialt arbete. Stadsmissionens värdegrund sätter den enskilda människan i fokus och ambitionen är att deltagarna ska få ökad livskvalitet och egenmakt. För Stadsmissionens medarbetare står alltid mänskliga rättigheter i fokus. Tillsammans skapar vi ett medmänskligare Skåne.

Vill du vara med?

Ansök nu

Skåne Stadsmission söker en timanställd chaufför

Specialtransportförare
Läs mer Nov 20
Skåne Stadsmission är en idéburen organisation som arbetar för att skapa ett mänskligare samhälle för alla. Vi ger akut hjälp med basbehov såsom mat, kläder, hygien, vård och boende samt professionellt stöd för långsiktig förändring. Vårt mål är att ge alla människor nya livschanser, stärka sin egenmakt och vara delaktiga i samhället. Det gör vi genom att stödja individens tro på sin egen förmåga samtidigt som vi driver opinion för ett hållbart och medmänskligt Skåne. Vill du vara med?

Skåne Stadsmission har idag drygt 125 tillsvidareanställda medarbetare och cirka 275 privatvolontärer och 126 företagsvolontärer, samt en omsättning på cirka 120 miljoner kronor. Vi är en av tio medlemmar i Riksföreningen Sveriges Stadsmissioner som delar värdegrund och varumärkesplattform.

Stadsmissionens verksamheter finansieras genom IOP (Idéburet Offentligt Partnerskap), avtal, bidrag, projektmedel, försäljning av varor och tjänster samt insamlade medel från företag och privatpersoner.





Arbetsuppgifter



I rollen som chaufför hos Skåne Stadsmission blir du en del av ett litet, trevligt team!

Arbetet som chaufför består främst i att lasta och lossa bilen, hämta och lämna gåvor mellan våra samarbetspartners inom Skåne, köra till återvinningscentralen, men kommer även innefatta körningar till Helsingborg och Kristianstad med omnejd.

I tjänsten ingår att flytta tyngre möbler och kartonger och även detta kommer bli en del av ditt ansvarsområde.

Den här tjänsten passar dig som trivs med att arbeta ensam, som gillar ett rörligt arbete i högt tempo och som har god fysik. Som person är du serviceinriktad, lösningsorienterad och samarbetsvillig. Du är flexibel och har inget emot snabba förändringar under ditt arbete. Du är en ansvarsfull person som sätter en ära i att utföra ditt arbete på ett förtjänstfullt sätt. Du är en ambassadör för Skåne Stadsmission, vårt ansikte utåt och du jobbar för ett medmänskligare Skåne!

Du kommer i din tjänst också att vara coach åt personer som deltar hos oss i olika arbetsmarknadsåtgärder. Du behöver därför ha god förmåga att bemöta och stärka personer med olika bakgrund som har varierande behov av stöd.

Du har goda kunskaper i svenska språket och B-körkort är ett krav.

Som chaufför ansvarar du för bilen du kör genom att hålla den ren och städad, tankad och följa regler efter säkerhet och säsong.

Timanställning innebär att du inte har ett fast schema utan blir inringd vid behov


Kvalifikationer

Vi söker dig som


- Är pålitlig, punktlig och brinner för Stadsmissionens värdegrund


Det är meriterande om du har


- Truck kort

- Erfarenhet inom transport, flytt eller lager

Anställningens omfattning

Tjänsten är en visstids anställning och du kommer vara anställd på timavtal.

Då vi intervjuar löpande kan tjänsten komma att tillsättas före sista ansökningsdag, passa därför på att sök redan idag!

Skåne Stadsmission gör varje dag skillnad för människor som lever i utsatta livssituationer genom innovativt och professionellt socialt arbete. Stadsmissionens värdegrund sätter den enskilda människan i fokus och ambitionen är att deltagarna ska få ökad livskvalitet och egenmakt. För Stadsmissionens medarbetare står alltid mänskliga rättigheter i fokus. Tillsammans skapar vi ett medmänskligare Skåne.

Vill du vara med?

Ansök nu