Malmö: Affärsområdeschef till Kiviks Musteri – Kivik

Hitta ansökningsinfo om jobbet Affärsområdeschef till Kiviks Musteri – Kivik i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2025-01-02 // Varaktighet: Heltid

Kiviks Musteri är ett familjeföretag i femte generationen som utvecklar, producerar och säljer produkter baserade på frukter och bär. Med modern teknik och utpräglat miljötänkande tillverkar vi idag bl.a. must, cider, drycker, juice, marmelad, kräm och vin. Våra varumärken bygger på äkta, ärliga och närproducerade produkter som uppskattas av konsumenter som är intresserade av mat och dryck. Vi finns i Skåne, och Stockholm och har dessutom ett välbesökt besöksmål i Kivik med musteributik, restaurang & café samt Äpplets Hus med trädgårdar. Sedan 2015 har vi även ett besöksmål utanför Lund – Solnäs gård – med odling, trädgård och gårdscafé. Koncernen har ca 200 engagerade medarbetare och omsätter ca 700 MSEK.


Affärsområdeschef till Kiviks Musteri – Kivik

Är du en innovativ affärsstrateg som är vass på utveckling och försäljning? Är du redo att axla ansvaret för ett nytt Affärsområde på ett anrikt skånskt varumärke? Då ska du fortsätta läsa! Du kommer ansvara för och bygga upp exportmarknaden för några av företagets större produktsegment. Här ges du en unik möjlighet att ta dig an en tung och spännande roll på ett framgångsrikt skånskt livsmedelsföretag. Du blir dessutom en del av ledningsgruppen och rapporterar direkt till VD.


Arbetsuppgifter:
Som Affärsområdeschef kommer du bygga upp och utveckla ett nytt Affärsområde fokuserat kring exportmarknaden för några större produktkategorier. Du kommer bygga upp organisation, strategier och rutiner samt ansvara för att utveckla marknad och lönsamhet inom Affärsområdet. Resor inom Europa förekommer. Du kommer ha personalansvar samt driva försäljning och kundbearbetning inom ditt affärsområde.


Din bakgrund:
Du har relevant utbildning och gedigen erfarenhet med minst 5 års erfarenhet av eget ansvarsområde inom producerande företag med komplexa modeller inom B2B. Du har flerårig erfarenhet av FMCG och försäljning/kundbearbetning. Du har även tidigare arbetat med Export och Industri (med råvara/ingrediens som insatsvara till andra produkter). Du besitter god ledarskapsförmåga med minst 5 års erfarenhet av personalansvar samt dokumenterad erfarenhet av förändringsledning.
Du är drivande med ett starkt affärssinne. Du är kreativ och orädd och duktig på att skapa relationer. Du har en helhetssyn och god förståelse för hela kedjan.


Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Med start efter överenskommelse. Då du till viss utsträckning är på resande fot kommer du delvis kunna utgå hemifrån.
Vi tillämpar löpande urval och intervjuer och ber dig därför att skicka in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin på 0733 763 988.


Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Affärsområdeschef

Nedan visas andra jobb i Malmö som Affärsområdeschef.

Regionchef till Malmö!

Läs mer Jan 17
Om oss: På Heat är kärleken till god mat och service vår största passion!Vi erbjuder våra gäster vällagad mat och ett personligt bemötande. Vårt fokus är luncher tillagade från grunden i våra egna kök, men vi jobbar även med catering av alla de slag till företag och privatpersoner i våra närområden.Heat har idag 28 restauranger i Stockholm, Malmö, Uppsala, Örebro, Västerås, Gävle, Sandviken, Sundsvall, Östersund och Umeå. Fler är på gång och vår målsättning är att fortsätta att expandera och etablera oss över hela landet som Sveriges bästa lunchrestaurangkedja!Om tjänsten: Som regionchef hos oss leder och driver du våra restauranger till framgång. Du kommer att spela en nyckelroll i att säkerställa att våra restauranger levererar en enastående upplevelse till våra gäster samtidigt som du leder och stödjer dina restaurangchefer och era team.Då tjänsten till viss del är placerad inom säkerhetsklassat område kommer du att genomgå en säkerhetsprövning med registerkontroll.Ansvarsområden-Övervaka och styra restaurangernas dagliga drift för att säkerställa överlägsen service och kundnöjdhet.
- Rekrytera, träna och utveckla personal för att säkerställa att alla teammedlemmar når sin fulla potential.
- Ansvara för att upprätthålla höga standarder för kvalitet, hygien och säkerhet inom restaurangerna.
- Genomföra affärsplaner och strategier för att maximera lönsamhet och tillväxt inom regionen.
- Bygga och upprätthålla starka relationer med gäster och uppdragsgivare för att säkerställa en framgångsrik verksamhet.
Inledningsvis kommer du att ha ansvaret för våra tre befintligarestauranger i Malmö
Om dig: Du har minst fem års erfarenhet som regionchef/motsvarandei restaurangbranschenmed dokumenterad erfarenhet av att leda andra chefer. Som person är du handlingskraftig och prestigelös. Du har mycket god social kompetens och kan prioritera din tid och hålla deadlines för att uppnå affärsmål. Du har goda kommunikationsfärdigheter både verbalt och skriftligt.B-körkort är ett krav.Vi erbjuder: En rolig och omväxlande tjänst där du ges möjlighet till stort eget ansvar i en spännande och dynamisk arbetsmiljö med möjlighet att påverka och driva förändring.Konkurrenskraftig lön och förmåner.Möjlighet att växa och utvecklas i en framstående restaurangkedja.
Är du en passionerad ledare som brinner för att skapa enastående gästupplevelser och leda team mot framgång är du den vi letar efter. Skicka in din ansökan idag och bli en del av Heatfamiljen! Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Områdeschef till Operativ koordinering på Skånetrafiken

Läs mer Apr 2
Gör skillnad. Varje dag.

Varje dag reser cirka 465 000 personer med Skånetrafiken. Tillsammans med våra resenärer binder vi samman människor och platser varje dag. Vi bidrar till en välfungerande infrastruktur som möjliggör utvecklingen av städer och regioner där människor kan bo och leva med hög livskvalitet. På Skånetrafiken är vi cirka 500 anställda som arbetar mot visionen att skapa världens bästa resa.

Vår verksamhet står inför en spännande omorganisering och vi söker nu en engagerad områdeschef som kan vara med från start! Ett nytt område kommer inrättas då Skånetrafiken nu tar över beställning och koordinering av ersättningstrafiken, en tjänst som tidigare hanterats genom tågavtalen.
Område Operativ koordinering kommer att bestå av två enheter;
Kundledningscentralen som idag operativt leder kunden genom akuta störningar med hjälp av trafikinformation, samt den nya enheten Ersättningstrafik som ska beställa, koordinera och följa upp ersättningstrafik vid tågstörningar.

I det nya området erbjuds en unik möjlighet att vara med och forma kundfokuserad kollektivtrafik i Skåne. Hos oss får du chansen att bidra till en framåtblickande och stabil organisation där varje medarbetares insats är värdefull. Bli en del av vårt team och var med på resan mot en ännu bättre och mer effektiv kollektivtrafik!


Här kan du läsa mer om att Arbeta som chef i Region Skåne:
https://tinyurl.com/yf64mykk

ARBETSUPPGIFTER
Som områdeschef för Operativ koordinering har du helhetsansvar för dina enheter. Ditt ledarskap bidrar till att enhetscheferna utvecklas, tar ansvar och leder verksamheten utifrån våra mål och strategier för att skapa resultat. Därtill kommer du arbeta aktivt med kultur-, hälso- och arbetsmiljörelaterade frågor.

I ledningsgruppen för Kundservice och Trafikinformation förväntas du aktivt bidra i det fortsatta utvecklingsarbetet inom hela avdelningen, och du ansvarar för områdets totala budget, dess medarbetare och arbetsmiljö. Arbetet sker tätt med övriga områdeschefer, där du förväntas bidra till ett starkt teamarbete i arbetet framgent.

Som områdeschef utför du ett systematiskt arbete med riktlinjer, rutiner och processer för att skapa ett enhetligt arbetssätt samtidigt som du hanterar snabba förändringar för att upprätthålla en fungerande verksamhet.
Utvecklingsarbetet framåt inbegriper navigering i komplexitet med många intressenter, både interna och externa, samt säkerställande av verksamhetskritiska funktioner.
Du rapporterar till verksamhetschefen och din placeringsort är Malmö, men frekventa resor inom Skåne förekommer.

Låter detta som en tjänst för dig? Sök redan idag och bli en del av oss!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är en erfaren och prestigelös chef med erfarenhet av att både leda, styra och vidareutveckla i en komplex verksamhet. Du är modig och leder genom tydliga mål som du kopplar till konkret handling där din förmåga till kritiskt och kreativt tänkande kommer väl till pass. Att arbeta med ständiga förbättringar och processledning är en självklarhet för dig och du skapar team med hög kapacitet och ansvarskänsla. Vidare är du resultatfokuserad och ser analys och uppföljning som en viktig del av din vardag liksom att planera och skapa struktur.

Gällande de formella kraven ser vi att du har högskoleutbildning eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Vi ser att du har mångårig dokumenterad erfarenhet av formellt chefskap inom offentlig sektor med ansvar för personal, budget och verksamhet. Därtill har du en god förmåga att uttrycka dig på svenska i såväl tal som skrift. Därutöver är det till din fördel om du har erfarenhet av att leda både dygnetruntverksamhet och en processtyrd verksamhet. Slutligen ser vi det som meriterande om du har erfarenhet av att leda chefer och/eller verksamheter med många intressenter.

Som person är du trygg i din roll som ledare, du är strukturerad och metodisk och kan genom ditt coachande förhållningsätt leda med omdöme och personlig mognad. Fokus på styrning och ledning inom verksamhet kommer naturligt för dig, likaså arbetet med ekonomi och personal. Därtill har du en stor vana av systematiskt arbetsmiljöarbete tillsammans med medarbetare och fackliga parter.

I alla våra relationer är det viktigt för oss att arbeta i enlighet med Region Skånes värdegrund. Vi är välkomnande, drivande och vi visar omtanke och respekt. För oss är det viktigt att du som ny kollega delar dessa värderingar. Stor vikt läggs vid ledarskapsförmåga och personlig lämplighet.

Vi ser fram emot din ansökan!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Skånetrafiken finns till för alla som bor, verkar och reser i Skåne. Vi gör det enkelt att resa hållbart. Varje dag gör människor cirka 465 000 resor med någon av våra dagliga turer med buss och tåg samt 5 000 serviceresor till jobbet, familjen och vännerna. Våra resor med bussar och tåg är märkta med Bra Miljöval och genom att resa kollektivt bidrar vi tillsammans till ett hållbart samhälle, en bättre miljö och ett levande landskap. Det ger hela Skåne kraft. Eller skjuts om man så vill.

På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Affärsomreschef Energy & Connection

Läs mer Mar 21
Vi söker en affärsdriven och strategisk Affärsområdeschef som vill leda och utveckla våra affärsområden Energy & Connection. Denna roll innebär övergripande ansvar för två viktiga verksamhetsområden:
· Energy – utveckling och tillväxt inom energirelaterade tjänster, med fokus på elbilsladdning, energioptimering och framtidens energilösningar.
· Connection – ledning av verksamheten inom EL- och fiberinstallationer, inklusive entreprenader, service och infrastrukturlösningar.
Som Affärsområdeschef arbetar du både strategiskt och operativt för att driva lönsam tillväxt, utveckla affärsmöjligheter och säkerställa effektiva arbetsprocesser. Rollen innefattar ansvar för budget, ekonomisk uppföljning, kostnadskontroll och affärsutveckling. Du leder och utvecklar team, hanterar upphandlingar och entreprenadjuridik samt bygger långsiktiga kundrelationer.
Denna position ger dig en nyckelroll i företaget, där du får stor möjlighet att påverka och forma verksamheten i en bransch i snabb utveckling.
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som har:
· Relevant utbildning inom elektroteknik, energiteknik, affärsutveckling, ekonomi eller motsvarande erfarenhet.
· Minst fem års erfarenhet av ledande befattningar inom el-, fiber-, installations- eller energibranschen.
· Erfarenhet av affärsutveckling, marknadsanalys och strategisk planering inom energi- eller infrastrukturbranschen.
· God förståelse för entreprenadjuridik, upphandlingar och avtalsförhandlingar.
· Dokumenterad erfarenhet av att leda affärsområden med resultatansvar.
· Kunskap inom elinstallationer, fiberdragning, nätverksteknik och energiomställning är meriterande.
· Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt.
· B-körkort är ett krav.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen ser vi att du är:
· Affärsmässig och strategisk med förmåga att identifiera och utveckla lönsamma affärer.
· Resultatorienterad och handlingskraftig, med fokus på att driva affärer och säkerställa kvalitet.
· Strukturerad och analytisk, med en metodisk och lösningsorienterad arbetsstil.
· En inspirerande ledare som bygger starka team, motiverar och utvecklar medarbetare.
· Relationsskapande och skicklig på att bygga och upprätthålla långsiktiga samarbeten med kunder, leverantörer och intressenter.
· Flexibel och anpassningsbar, med förmåga att hantera en föränderlig marknad och snabbt identifiera nya möjligheter.
Vi erbjuder
· En dynamisk roll i en framtidsbransch med stora möjligheter att påverka och utveckla affärsområdena.
· En central position med både strategiskt och operativt ansvar.
· Ett engagerat team med kompetenta och drivna kollegor.
· Konkurrenskraftiga anställningsvillkor och förmåner.
Ansökan
Låter detta som en roll för dig? Skicka in din ansökan snarast. Urval och intervjuer sker löpande.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Affärsområdeschef

Läs mer Feb 18
Företagsbeskrivning
AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.  


Jobbeskrivning
Brinner du för försäljning, affärer och att bygga starka kundrelationer? Är du en driven och engagerad ledare som trivs med att skapa tillväxt? Då kan du vara den vi söker!
Till AFRYs enhet inom Produktutveckling Mekanik Malmö söker vi en affärsområdeschef med stark talang för försäljning och ett genuint engagemang för att utveckla affärer och bygga långsiktiga kundrelationer. I denna roll får du en unik chans att kombinera försäljning och ledarskap inom en teknisk bransch, där du driver affärsutveckling och säkerställer lönsam tillväxt. Som affärsområdeschef är din huvudsakliga uppgift att driva försäljning och skapa affärsmöjligheter. Du identifierar nya kunder, vidareutvecklar befintliga relationer och säkerställer att våra tjänster inom produktutveckling och mekanisk konstruktion matchar marknadens behov. Rollen innebär att utveckla och genomföra affärsstrategier, bygga och underhålla starka kundrelationer samt driva hela säljprocessen från prospektering och kundmöten till avslut. Du leder och utvecklar enheten med fokus på försäljning, medarbetare och lönsamhet samt samarbetar med andra affärsområden och ingår i ledningsgruppen.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har mångårig erfarenhet av försäljning av kvalificerade konsulttjänster och en stark förmåga att bygga relationer och skapa affärer. Du är en affärsdriven ledare som motiveras av att överträffa försäljningsmål och utveckla team. Vi ser gärna att du har erfarenhet av B2B-försäljning, gärna inom tekniska konsulttjänster, samt en relevant teknisk utbildning från högskola eller universitet. Har du ett brett kontaktnät inom produktutveckling, mekanisk konstruktion eller närliggande områden är det meriterande. För att lyckas i rollen behöver du vara en inspirerande och målfokuserad ledare som skapar engagemang och får ditt team att prestera. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska och innehar B-körkort, då resor inom regionen förekommer.
Som person är du målmedveten, driven och affärsmässig. Du trivs i en dynamisk miljö där du får ta stort ansvar och påverka verksamhetens tillväxt. Du är en relationsskapare som gillar att nätverka och har förmågan att omvandla möjligheter till konkreta affärer.
Hos AFRY får du arbeta i en innovativ och framgångsrik organisation där vi kombinerar teknik och affärsutveckling för att skapa värde för våra kunder. Du får en central roll i vår expansion och möjlighet att påverka både din egen och verksamhetens utveckling.
Låter det som en utmaning för dig? Välkommen med din ansökan! Vi rekryterar löpande, så vänta inte med att söka – tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum


Ytterligare information
Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 2025-03-31



Kontaktperson för frågor:

Jörgen Simonsson,Business Unit Manager

jorgen.simonsson@afry.com



Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.

På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande  team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu

Affärsområdeschef - Led din karriär till nya höjder!

Läs mer Apr 3
Är du en säljinriktad och engagerad ledare med passion för infrastruktur och anläggningsbranschen? Vill du vara med och forma framtiden i ett expansivt och dynamiskt företag? Då kan du vara vår nästa Affärsområdeschef!
Linccon är ett företag med kraftig tillväxtkurva inom anläggningsbranschen, specialiserade på infrastruktur, anläggning och hög kundservice. Vi är stolta över våra projekt och tillväxt, vårt engagemang för god service, professionalism och vår förmåga att leverera projekt av högsta kvalitet. Med korta beslutsvägar och en stark tillväxtstrategi erbjuder vi dig en unik möjlighet att utvecklas och göra skillnad.
Som Affärsområdeschef hos oss får du en nyckelroll i vår ledningsgrupp. Du ansvarar för att leda och utveckla affärsområdet, driva tillväxt och stärka vår position på den svenska marknaden. Du får möjlighet att kombinera strategiskt tänkande med operativt ledarskap och arbeta med spännande projekt över hela Sverige.

 

Dina ansvarsområden:
Strategisk ledning: Utveckla och implementera strategier för att öka affärsområdets lönsamhet och marknadsandelar.
Teamledning: Leda, motivera och utveckla verksamheten för att skapa en engagerad och högpresterande arbetsmiljö.
Affärsutveckling: Ansvara för marknadsbevakning, kalkyl- och anbudsarbete samt identifiera nya affärsmöjligheter.
Kundrelationer: Bygga och underhålla starka relationer med kunder och partners.
Ekonomiskt ansvar: Ansvara för budget, kostnadsuppföljning och lönsamhet.
Avtalshantering: Hantera avtal och förhandlingar med underleverantörer och leverantörer.

Vem är du?

Vi söker en resultatorienterad ledare med starkt affärssinne och gedigen erfarenhet från bygg- och anläggningsbranschen. Du är en inspirerande ledare som trivs i en dynamisk miljö och har förmågan att skapa engagemang och driva resultat.

Dina kvalifikationer:
Relevant högskoleutbildning inom byggnadsteknik eller motsvarande, alternativt gedigen praktisk erfarenhet inom betongbranschen.
Minst 5 års erfarenhet av ledande befattning, gärna inom betongkonstruktioner.
Dokumenterad erfarenhet av affärsutveckling, budgetansvar och kundrelationer.
Stark kommunikations- och samarbetsförmåga.
Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.

Vi erbjuder:
En utmanande och utvecklande roll i ett växande företag.
Möjlighet att påverka och forma företagets framtid.
Ett engagerat team och en positiv arbetsmiljö.
Flexibel och fri roll.
Goda möjligheter till personlig och professionell utveckling.

Övrig information
Start: Omgående
Omfattning: Heltid/tillsvidare
Plats: Sverige

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Standby Workteam AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Standby Workteam AB .

Projektör/Handläggare med erfarenhet av VS-konstruktion till Rörläggaren

Byggnadskonstruktör
Läs mer Apr 22
Nytt
AB Rörläggaren är ett välkänt rörföretag med 120 anställda med huvudkontor i Malmö, Fosie, och en omsättning på ca 230 MSEK. Företaget bildades 1944 i Malmö, ingår sedan 2014 i Instalco-koncernen, och är marknadsledande i Skåne där vi utför alla förekommande VS-arbeten inom byggbranschen med tyngdpunkt på totalentreprenader och framför allt projekt i samverkan med kund. Vi är ett resursstarkt företag med montörer, 9 projektledare, projektingenjörer samt supportfunktioner och vi är dessutom unika med en egen konstruktionsavdelning, injusteringspersonal och en prefabverkstad. AB Rörläggaren har en stark värdegrund bestående av entreprenörsanda, driv och engagemang samt en familjär och jordnära företagskultur. Läs mer om oss på https://rorlaggaren.se/

Projektör / Handläggare med erfarenhet av VS-konstruktion till Rörläggaren - Malmö


Vill du vara med i ett glatt gäng med stark laganda? Vill du dessutom arbeta med intressanta projekt inom industri, skolor, fastigheter och sjukhus (såsom tidigare projekt ESS, Kronprinsen, Malmös nya sjukhus eller Turning Torso för att nämna några)? Vill du göra detta på ett utvecklande, framåt och familjärt företag med trevliga kollegor med hög kompetens? Då ska du se hit!
Som Projektör på Rörläggaren erbjuds du en central och viktig roll i företaget. Du har många kontaktytor i projekten, internt såväl som externt, och du utför konstruktionsberäkningar och egenkontroller samt framställer och granskar handlingar och ritningar. På Rörläggaren erbjuds du kontinuerlig vidareutveckling och utbildning.
Tycker du, precis som vi, att det är viktigt att ha kul på jobbet? Då kan du vara vår nya kollega!

I dina arbetsuppgifter ingår:
Självständigt utföra beräkningar och egenkontroller
Granska egna och andras konstruktionshandlingar och egenkontroller
Framställa handlingar i form av ritningar och beskrivningar
Delaktig i hela processen från systemhandling till bygghandling.


Din profil:
Du har flerårig erfarenhet från branschen, inklusive projektering. Du har någon form av eftergymnasial utbildning (KY, högskoleingenjör eller civilingenjör).
Som person är du driven, engagerad och lösningsorienterad och du arbetar effektivt både självständigt och i grupp. Du ingår gärna i ett glatt arbetsteam och du trivs med att arbeta på kontoret. Du har förmåga att ta till dig ny information snabbt och att du bidrar till din framgång i rollen.


Du har erfarenhet av tryckfalls-, transmissions- och flödesberäkningar, samt kännedom om branschstandarder.
Du har god insikt i regelverk såsom Säker Vatten
Materialkännedom
Programvara som Rörläggaren använder sig av: Excel, Autocad/Magicad, Bluebeam.



Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Malmö.
I denna rekrytering samarbetar AB Rörläggaren med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund på tel. 0709-605372.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Projektör/Handläggare med erfarenhet av VS-konstruktion till Rörläggaren

Arbetsledare, VVS
Läs mer Apr 22
Nytt
AB Rörläggaren är ett välkänt rörföretag med 120 anställda med huvudkontor i Malmö, Fosie, och en omsättning på ca 230 MSEK. Företaget bildades 1944 i Malmö, ingår sedan 2014 i Instalco-koncernen, och är marknadsledande i Skåne där vi utför alla förekommande VS-arbeten inom byggbranschen med tyngdpunkt på totalentreprenader och framför allt projekt i samverkan med kund. Vi är ett resursstarkt företag med montörer, 9 projektledare, projektingenjörer samt supportfunktioner och vi är dessutom unika med en egen konstruktionsavdelning, injusteringspersonal och en prefabverkstad. AB Rörläggaren har en stark värdegrund bestående av entreprenörsanda, driv och engagemang samt en familjär och jordnära företagskultur. Läs mer om oss på https://rorlaggaren.se/

Projektör / Handläggare med erfarenhet av VS-konstruktion till Rörläggaren - Malmö


Vill du vara med i ett glatt gäng med stark laganda? Vill du dessutom arbeta med intressanta projekt inom industri, skolor, fastigheter och sjukhus (såsom tidigare projekt ESS, Kronprinsen, Malmös nya sjukhus eller Turning Torso för att nämna några)? Vill du göra detta på ett utvecklande, framåt och familjärt företag med trevliga kollegor med hög kompetens? Då ska du se hit!
Som Projektör på Rörläggaren erbjuds du en central och viktig roll i företaget. Du har många kontaktytor i projekten, internt såväl som externt, och du utför konstruktionsberäkningar och egenkontroller samt framställer och granskar handlingar och ritningar. På Rörläggaren erbjuds du kontinuerlig vidareutveckling och utbildning.
Tycker du, precis som vi, att det är viktigt att ha kul på jobbet? Då kan du vara vår nya kollega!

I dina arbetsuppgifter ingår:
Självständigt utföra beräkningar och egenkontroller
Granska egna och andras konstruktionshandlingar och egenkontroller
Framställa handlingar i form av ritningar och beskrivningar
Delaktig i hela processen från systemhandling till bygghandling.


Din profil:
Du har flerårig erfarenhet från branschen, inklusive projektering. Du har någon form av eftergymnasial utbildning (KY, högskoleingenjör eller civilingenjör).
Som person är du driven, engagerad och lösningsorienterad och du arbetar effektivt både självständigt och i grupp. Du ingår gärna i ett glatt arbetsteam och du trivs med att arbeta på kontoret. Du har förmåga att ta till dig ny information snabbt och att du bidrar till din framgång i rollen.


Du har erfarenhet av tryckfalls-, transmissions- och flödesberäkningar, samt kännedom om branschstandarder.
Du har god insikt i regelverk såsom Säker Vatten
Materialkännedom
Programvara som Rörläggaren använder sig av: Excel, Autocad/Magicad, Bluebeam.



Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Malmö.
I denna rekrytering samarbetar AB Rörläggaren med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund på tel. 0709-605372.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Projektör/Handläggare med erfarenhet av VS-konstruktion till Rörläggaren

VVS-tekniker
Läs mer Apr 22
Nytt
AB Rörläggaren är ett välkänt rörföretag med 120 anställda med huvudkontor i Malmö, Fosie, och en omsättning på ca 230 MSEK. Företaget bildades 1944 i Malmö, ingår sedan 2014 i Instalco-koncernen, och är marknadsledande i Skåne där vi utför alla förekommande VS-arbeten inom byggbranschen med tyngdpunkt på totalentreprenader och framför allt projekt i samverkan med kund. Vi är ett resursstarkt företag med montörer, 9 projektledare, projektingenjörer samt supportfunktioner och vi är dessutom unika med en egen konstruktionsavdelning, injusteringspersonal och en prefabverkstad. AB Rörläggaren har en stark värdegrund bestående av entreprenörsanda, driv och engagemang samt en familjär och jordnära företagskultur. Läs mer om oss på https://rorlaggaren.se/

Projektör / Handläggare med erfarenhet av VS-konstruktion till Rörläggaren - Malmö


Vill du vara med i ett glatt gäng med stark laganda? Vill du dessutom arbeta med intressanta projekt inom industri, skolor, fastigheter och sjukhus (såsom tidigare projekt ESS, Kronprinsen, Malmös nya sjukhus eller Turning Torso för att nämna några)? Vill du göra detta på ett utvecklande, framåt och familjärt företag med trevliga kollegor med hög kompetens? Då ska du se hit!
Som Projektör på Rörläggaren erbjuds du en central och viktig roll i företaget. Du har många kontaktytor i projekten, internt såväl som externt, och du utför konstruktionsberäkningar och egenkontroller samt framställer och granskar handlingar och ritningar. På Rörläggaren erbjuds du kontinuerlig vidareutveckling och utbildning.
Tycker du, precis som vi, att det är viktigt att ha kul på jobbet? Då kan du vara vår nya kollega!

I dina arbetsuppgifter ingår:
Självständigt utföra beräkningar och egenkontroller
Granska egna och andras konstruktionshandlingar och egenkontroller
Framställa handlingar i form av ritningar och beskrivningar
Delaktig i hela processen från systemhandling till bygghandling.


Din profil:
Du har flerårig erfarenhet från branschen, inklusive projektering. Du har någon form av eftergymnasial utbildning (KY, högskoleingenjör eller civilingenjör).
Som person är du driven, engagerad och lösningsorienterad och du arbetar effektivt både självständigt och i grupp. Du ingår gärna i ett glatt arbetsteam och du trivs med att arbeta på kontoret. Du har förmåga att ta till dig ny information snabbt och att du bidrar till din framgång i rollen.


Du har erfarenhet av tryckfalls-, transmissions- och flödesberäkningar, samt kännedom om branschstandarder.
Du har god insikt i regelverk såsom Säker Vatten
Materialkännedom
Programvara som Rörläggaren använder sig av: Excel, Autocad/Magicad, Bluebeam.



Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Malmö.
I denna rekrytering samarbetar AB Rörläggaren med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund på tel. 0709-605372.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Projektör/Handläggare med erfarenhet av VS-konstruktion till Rörläggaren

VVS-ingenjör
Läs mer Apr 22
Nytt
AB Rörläggaren är ett välkänt rörföretag med 120 anställda med huvudkontor i Malmö, Fosie, och en omsättning på ca 230 MSEK. Företaget bildades 1944 i Malmö, ingår sedan 2014 i Instalco-koncernen, och är marknadsledande i Skåne där vi utför alla förekommande VS-arbeten inom byggbranschen med tyngdpunkt på totalentreprenader och framför allt projekt i samverkan med kund. Vi är ett resursstarkt företag med montörer, 9 projektledare, projektingenjörer samt supportfunktioner och vi är dessutom unika med en egen konstruktionsavdelning, injusteringspersonal och en prefabverkstad. AB Rörläggaren har en stark värdegrund bestående av entreprenörsanda, driv och engagemang samt en familjär och jordnära företagskultur. Läs mer om oss på https://rorlaggaren.se/

Projektör / Handläggare med erfarenhet av VS-konstruktion till Rörläggaren - Malmö


Vill du vara med i ett glatt gäng med stark laganda? Vill du dessutom arbeta med intressanta projekt inom industri, skolor, fastigheter och sjukhus (såsom tidigare projekt ESS, Kronprinsen, Malmös nya sjukhus eller Turning Torso för att nämna några)? Vill du göra detta på ett utvecklande, framåt och familjärt företag med trevliga kollegor med hög kompetens? Då ska du se hit!
Som Projektör på Rörläggaren erbjuds du en central och viktig roll i företaget. Du har många kontaktytor i projekten, internt såväl som externt, och du utför konstruktionsberäkningar och egenkontroller samt framställer och granskar handlingar och ritningar. På Rörläggaren erbjuds du kontinuerlig vidareutveckling och utbildning.
Tycker du, precis som vi, att det är viktigt att ha kul på jobbet? Då kan du vara vår nya kollega!

I dina arbetsuppgifter ingår:
Självständigt utföra beräkningar och egenkontroller
Granska egna och andras konstruktionshandlingar och egenkontroller
Framställa handlingar i form av ritningar och beskrivningar
Delaktig i hela processen från systemhandling till bygghandling.


Din profil:
Du har flerårig erfarenhet från branschen, inklusive projektering. Du har någon form av eftergymnasial utbildning (KY, högskoleingenjör eller civilingenjör).
Som person är du driven, engagerad och lösningsorienterad och du arbetar effektivt både självständigt och i grupp. Du ingår gärna i ett glatt arbetsteam och du trivs med att arbeta på kontoret. Du har förmåga att ta till dig ny information snabbt och att du bidrar till din framgång i rollen.


Du har erfarenhet av tryckfalls-, transmissions- och flödesberäkningar, samt kännedom om branschstandarder.
Du har god insikt i regelverk såsom Säker Vatten
Materialkännedom
Programvara som Rörläggaren använder sig av: Excel, Autocad/Magicad, Bluebeam.



Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Malmö.
I denna rekrytering samarbetar AB Rörläggaren med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund på tel. 0709-605372.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Supply Chain Manager till framgångsrika Kiviks Musteri – Kivik

Logistiker
Läs mer Apr 15
Kiviks Musteri är ett familjeföretag i femte generationen som utvecklar, producerar och säljer produkter baserade på frukter och bär. Med modern teknik och utpräglat miljötänkande tillverkar vi idag bl.a. must, cider, drycker, juice, marmelad, kräm och vin. Våra varumärken bygger på äkta, ärliga och närproducerade produkter som uppskattas av konsumenter som är intresserade av mat och dryck. Vi finns i Skåne, och Stockholm och har dessutom ett välbesökt besöksmål i Kivik med musteributik, restaurang & café samt Äpplets Hus med trädgårdar. Sedan 2015 har vi även ett besöksmål utanför Lund – Solnäs gård – med odling, trädgård och gårdscafé. Koncernen har ca 200 engagerade medarbetare och omsätter ca 800 MSEK. Läs mer på: www.kiviksmusteri.se


Supply Chain Manager till framgångsrika Kiviks Musteri – Kivik


Är du en ”hands-on” ledare med ett analytiskt sinne och öga för det strategiska? Är du redo att axla ansvaret för Supply Chain-teamet på anrika och framgångsrika Kiviks Musteri? Då ska du läsa vidare! Som Supply Chain Manager erbjuds du en intressant nyckelroll där du arbetar både operativt i teamet samtidigt som du leder och utvecklar ditt team. Det är en ny roll och du rapporterar till Supply Chain Director.
I din roll ansvarar du för att leda, driva och utveckla Supply Chain-avdelningen och processerna kopplade till prognos, planering, avrop och orderhantering. Du initierar och genomför utvecklings-/förbättringsprojekt inom hela ansvarsområdet, till gagn för hela företaget. I rollen ingår även personalansvar för 7 medarbetare. Vi söker dig som vill vara med där det händer, och som har den respekt för ”hantverket” som krävs för att förstå och optimera processerna.

Arbetsuppgifter:
Leda, driva och följa upp avdelningen och säkerställa balanserade lagernivåer i förhållande till efterfrågan och säsong
Löpande arbetsuppgifter och analyser kopplade till ansvarsområdet
Registerunderhåll M3
Ansvara för samt utveckla och optimera rutiner inom området Supply Chain i vårt verksamhetssystem baserat på FSSC 22000 och ISO 14001
Budgetansvar
Identifiera och driva projekt genom ständiga förbättringar för att leverera kostnadsbesparingar och/eller effektiviseringar


Din bakgrund:
Du har flerårig erfarenhet av en liknande tjänst, förmodligen inom livsmedelsbranschen / FMCG. Utbildningsbakgrund inom Supply Chain/Logistik är meriterande men ej ett krav. Vi tror att du har stor förståelse för och erfarenhet av operativt arbete inom området (t.ex. produktionsplanering, prognosarbete o. dyl.). Vidare har du minst ett par års erfarenhet av ledarskap med personalansvar. Du har mycket goda kunskaper i Excel och talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Kunskaper i M3 är meriterande.
Du har en stark analytisk förmåga med förståelse för operativt arbete – ”en byggare”. Du är en noggrann, strukturerad och självgående person som är duktig på att skapa relationer och bygga förtroende. En trygg och tydlig ledare som kan engagera och motivera sina medarbetare. Du hugger i där det behövs och har förmågan att se såväl detaljerna som helheten.


Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med möjlighet att arbeta hemifrån 1–2 dagar/vecka. Start efter överenskommelse.
I denna rekrytering samarbetar Kiviks Musteri med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, 0733-763 988.


Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Supply Chain Manager till framgångsrika Kiviks Musteri – Kivik

Inköpsplanerare
Läs mer Apr 15
Kiviks Musteri är ett familjeföretag i femte generationen som utvecklar, producerar och säljer produkter baserade på frukter och bär. Med modern teknik och utpräglat miljötänkande tillverkar vi idag bl.a. must, cider, drycker, juice, marmelad, kräm och vin. Våra varumärken bygger på äkta, ärliga och närproducerade produkter som uppskattas av konsumenter som är intresserade av mat och dryck. Vi finns i Skåne, och Stockholm och har dessutom ett välbesökt besöksmål i Kivik med musteributik, restaurang & café samt Äpplets Hus med trädgårdar. Sedan 2015 har vi även ett besöksmål utanför Lund – Solnäs gård – med odling, trädgård och gårdscafé. Koncernen har ca 200 engagerade medarbetare och omsätter ca 800 MSEK. Läs mer på: www.kiviksmusteri.se


Supply Chain Manager till framgångsrika Kiviks Musteri – Kivik


Är du en ”hands-on” ledare med ett analytiskt sinne och öga för det strategiska? Är du redo att axla ansvaret för Supply Chain-teamet på anrika och framgångsrika Kiviks Musteri? Då ska du läsa vidare! Som Supply Chain Manager erbjuds du en intressant nyckelroll där du arbetar både operativt i teamet samtidigt som du leder och utvecklar ditt team. Det är en ny roll och du rapporterar till Supply Chain Director.
I din roll ansvarar du för att leda, driva och utveckla Supply Chain-avdelningen och processerna kopplade till prognos, planering, avrop och orderhantering. Du initierar och genomför utvecklings-/förbättringsprojekt inom hela ansvarsområdet, till gagn för hela företaget. I rollen ingår även personalansvar för 7 medarbetare. Vi söker dig som vill vara med där det händer, och som har den respekt för ”hantverket” som krävs för att förstå och optimera processerna.

Arbetsuppgifter:
Leda, driva och följa upp avdelningen och säkerställa balanserade lagernivåer i förhållande till efterfrågan och säsong
Löpande arbetsuppgifter och analyser kopplade till ansvarsområdet
Registerunderhåll M3
Ansvara för samt utveckla och optimera rutiner inom området Supply Chain i vårt verksamhetssystem baserat på FSSC 22000 och ISO 14001
Budgetansvar
Identifiera och driva projekt genom ständiga förbättringar för att leverera kostnadsbesparingar och/eller effektiviseringar


Din bakgrund:
Du har flerårig erfarenhet av en liknande tjänst, förmodligen inom livsmedelsbranschen / FMCG. Utbildningsbakgrund inom Supply Chain/Logistik är meriterande men ej ett krav. Vi tror att du har stor förståelse för och erfarenhet av operativt arbete inom området (t.ex. produktionsplanering, prognosarbete o. dyl.). Vidare har du minst ett par års erfarenhet av ledarskap med personalansvar. Du har mycket goda kunskaper i Excel och talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Kunskaper i M3 är meriterande.
Du har en stark analytisk förmåga med förståelse för operativt arbete – ”en byggare”. Du är en noggrann, strukturerad och självgående person som är duktig på att skapa relationer och bygga förtroende. En trygg och tydlig ledare som kan engagera och motivera sina medarbetare. Du hugger i där det behövs och har förmågan att se såväl detaljerna som helheten.


Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med möjlighet att arbeta hemifrån 1–2 dagar/vecka. Start efter överenskommelse.
I denna rekrytering samarbetar Kiviks Musteri med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, 0733-763 988.


Välkommen med din ansökan!

Ansök nu