Malmö: Praktikanter till HR-avdelning sökes

Hitta ansökningsinfo om jobbet Praktikanter till HR-avdelning sökes i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2025-01-13 // Varaktighet: Heltid

Är du en framtida HR-stjärna? Kom och gör din praktik hos oss på Bonway!

Som praktikant hos oss kommer du få insikt i samtliga områden inom vår HR-organisation då du kommer få möjlighet att delta i diverse möten och även få en inblick i olika HR-projekt. Ett område du kommer få bekanta dig med är rekrytering, från det att behov uppstår till att en kandidat kommer ut i arbete. Utöver rekrytering ges du även möjlighet att lära dig mer om rehabiliterings- och arbetsmiljöfrågor samt övriga administrativa processer inom HR.

Vårt HR-team består av 15-20 otroliga kollegor som sitter utspritt på våra kontor i Sverige. Teamet för HR och lön som är placerade i Malmö består utav två HR-Generalister och två HR Business Partners, samt vår lönechef och lönespecialist. Teamet har ett starkt samarbete, med en öppen och inkluderande arbetsmiljö där alla blir hörda. Vi jobbar även tätt tillsammans med våra andra HR-team runt om i Sverige som är Bonway Jönköping, Bonway Mitt och Bonway Norr.

Om praktikplatsen

Period: Våren 2025 (anpassningsbart startdatum utefter dina studier)

Arbetstid: Måndag-fredag, dagtid (ca 08.00-16.30).

Vi söker dig som tycker mötet med människan är roligt, är organiserad och tycker om administration, samt vill utvecklas inom HR-området.

Ett krav är att du har en pågående utbildning inom HR- eller personalvetarprogrammet. Vi söker 1-2 praktikanter som vi anser passar bra in i och kompletterar vårt nuvarande HR-team för att ge oss och våra praktikanter en så lärorik och givande tid tillsammans som möjligt. Vi tar emot ansökningar fram till 2024-12-31, därefter görs ett urval för att välja ut vilka som bjuds in till intervju hos oss på Stenåldersgatan 11, Malmö. Intervjuerna kommer att ta plats under mitten av januari, och de som blir utvalda för en intervju blir kontaktade om detta med god framförhållning. Vid frågor och funderingar så skickas dessa till elias.hellman@bonway.se eller jennie.pihl@bonway.se som återkommer med svar så snabbt som möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan!


Vi är Bonway

Genom sammanslagningen av fyra distributionsbolag har Bonway blivit Sveriges största utbärningsbolag, med huvudkontor i Malmö och som en del av Bonnier News.

Vi distribuerar tidningar och paket främst under natten, nästan alla dagar i veckan. Som en ledande aktör inom logistik har vi en stark position inom last-mile distribution och rikstäckande logistik. Med över 150 års erfarenhet av tidningsdistribution har vi framgångsrikt expanderat vår verksamhet till paketdistribution, ett område som växer snabbt.

Vi har ett framgångsrikt partnerskap med Early Bird, en ledande aktör inom paketleveranser i Sverige.

På Bonway är vi engagerade i hållbara logistik- och distributionslösningar och arbetar mot att bli helt utsläppsfria. Jämlikhet och inkludering är grundläggande värderingar för oss, och vi strävar efter att skapa en öppen och inkluderande arbetsmiljö. Vi välkomnar mångfald och arbetar tillsammans för att bidra till ett mer inkluderande samhälle.

Bonways absolut främsta tillgång är våra 1 750 medarbetare! Vi hälsar dig välkommen att bli en del av vårt team.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som HR-assistent

Nedan visas andra jobb i Malmö som HR-assistent.

Vi söker konsultchefsassistenter till Bemannica i Malmö!

Läs mer Dec 19
Nu söker vi dig som vill jobba som assistent inom bemanning och rekrytering på Bemannica i Malmö!
Om ossBemannica är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kollektivavtal. Bemannica är specialiserade på att hjälpa ICA-butiker att bemanna och rekrytera personal med en bakgrund från ICA-butik. Auktorisationen säkerställer att vi på Bemannica är ett seriöst företag som uppfyller höga krav på affärsmässighet. Vi certifierade inom kvalité och miljö och jobbar strukturerat med förbättring.
Om dig Vi söker dig som brinner för att jobba med människor och som söker en möjlighet att lära sig mer om bemannings- och rekryteringsbranschen! Vi söker dig som är social och öppen som person. Det är viktigt att du är driven, noggrann och strukturerad. Med fördel har du erfarenhet av att arbeta med telefonen och datorn som dina viktigaste redskap. Du trivs med att vara i centrumoch du kan på ett professionellt sätt hantera den dagliga kontakten med både kunder och konsulter.
Som person är du stresstålig och du kan hantera flera processer samtidigt. Vi ser även att du är flexibel och att du har inte några problem med att jobba tidiga mornar, sena kvällar eller helger. Det är även en stor fördel om du kan hoppa in och jobba vid kort varsel.
Det är meriterande om du har arbetat på ICA tidigare.
Vi söker främst dig som är student eller som har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50 %.
Om tjänsten Som bemanningsassistent kommer du att arbeta med akutbemanning och rekrytering. Några exempel på förekommande arbetsuppgifter är: Bemanning av vår växel, konsultadministration, referenstagningar, intervjuer, behovsuppföljning hos kunder m.m.
Arbetstiderna är varierande mellan 06.00-22.00 och det kan förekomma arbete på både vardagar och helger samt högtider. Digitalt distansarbete.
Intervjuer sker löpande.
Tillträde Januari/Februari 2025, eller enligt överenskommelse.

Ansök nu

Client Coordinator till kund i Malmö

Läs mer Apr 10
Om tjänsten
Som Client Coordinator hos vår kund i Malmö ansvarar du för den administrativa leveransen i pågående uppdrag till våra kunder. Du är spindeln i nätet som säkerställer smidiga processer, hög kundnöjdhet och ett nära samarbete med kollegor, partners och kunder. 

Vi söker dig som gillar struktur, drivs av att ge service i toppklass och som har ett öga för detaljer – utan att tappa helhetsperspektivet. Du är van att arbeta administrativt och du har skinn på näsan. 

I din roll som client coordinator kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: 

• Hantera dagliga ärenden och kundkommunikation.
• Koordinera uppdrag, förlängningar och avslut enligt etablerade processer.
• Ge rådgivning till både kunder och kollegor kring uppdragshantering.
• Kvalitetssäkra och uppdatera information i våra system.
• Samarbeta nära rekryterande chefer och kundansvariga. 

Tjänsten som cleint coordinator är ett konsultuppdrag med start omgående och stäcker sig initialt till sista juni, chans till förlängning finns. 

Om dig
Vi söker dig som troligen har erfarenhet från en administrativ eller koordinerande roll, kanske som projektassistent, konsultkoordinator, kundtjänstmedarbetare eller inom HR/rekrytering. Du är van att arbeta med flera parallella uppgifter, håller koll på detaljer och trivs i en roll där du får stödja andra, lösa problem och skapa struktur.

Har du jobbat nära kunder eller i ett konsultbolag är det ett stort plus – men inget krav. Det viktigaste är att du är serviceminded, lösningsorienterad och gillar att ha koll på läget

För att trivas i rollen ser vi att du är en strukturerad och lösningsorienterad person med ett starkt servicefokus. Du har lätt för att samarbeta med andra och kommunicerar tydligt och professionellt, både internt och externt. Du är noggrann, flexibel och trivs i ett högt tempo där du får ta ansvar.

Viktigt för tjänsten är:

• Har god administrativ förmåga och gillar  ordning och reda.
• Kommunicerar tydligt och professionellt – både internt och externt.
• Trivs i en roll där du får samarbeta, påverka och utvecklas.
• Är nyfiken, engagerad och gillar att hitta smartare sätt att arbeta på.
• Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. 

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Fatima Bekori ia Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller Fatima.bekori@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

HR-Administratör till Finnlines

Läs mer Apr 8
Vi söker en HR-Administratör för att ingå i vårt Swedish Sea Personnel Team.
Som HR-administratör inom Finnlines Ship Management är du arbetsgivares representant och ger stöd i personalfrågor till våra avdelningschefer och anställda ombord på våra fartyg.
Vi har över 300 anställda ombord på våra svenskflaggade fartyg som trafikerar linjerna mellan Malmö och Travemünde coh Malmö-Swinoujscie. Vi har vårt kontor i Malmö i Norra Hamnen.
Som kollega blir du en del av vårt HR-team i Malmö.
Vi söker dig som är positiv, prestigelös och trivs att arbeta i team såväl som självständigt. Stundtals och periodvis kan det vara högt tempo och då hjälps vi åt. Vi har många ansvarsområden som kräver goda kunskaper och vi vet egentligen aldrig hur ”dagen kommer att te sig”.
Du kommer jobba brett med olika typer av HR-frågor. De viktigaste:
- Rekrytering, planering och bemanning är en stor del av ditt arbete
- Ge stöd och vägledning till arbetsledare ombord i arbetsrätt och kollektivavtalsrelaterade frågor
- Utveckling och implementering av våra rutiner och policys
- Rehabilitering
- Tillsyn av sjöpersonalens kvalifikationer och certifikat samt behörigheter
- Samordning av utbildning
- Samverkan med våra viktiga intressenter som Fackförbund, Företagshälsovård, Sjöfartsskolor
- Hantering av löneadministrativa ärenden, lönekörning
Din profil
Eftersom vi är ett litet team läggs stor vikt vid personlighet. Vi ska ha roligt på jobbet! Vi söker en HR-administratör som gärna har arbetat några år inom HR och som är redo att anta utmaningarna inom sjöbranschen.
- Gärna 2-3 års erfarenhet av HR-administration och rekrytering
- Kandidatexamen eller motsvarande inom relevant område
- Självständigt sätt att tänka och arbeta, du är trygg i din roll och är tydlig
- Erfarenhet av kollektivavtal & arbetsrätt
- Flytande svenska och förmåga att använda engelska som arbetsspråk
- Erfarenhet från rederiverksamhet/arbete ombord kan vara en fördel framför högre utbildning)
Om organisationen
Finnlines är ett ledande Rederi för Roro- och passagerartrafik i Östersjön, Nordsjön och Biscayabukten. Bolagets passagerarfartyg erbjuder tjänster från Finland till Tyskland och via Åland till Sverige samt från Sverige till Tyskland. Finnlines är en del av Grimaldi-group.
Välkommen med ansökan via vår hemsida www.finnlines.com
Frågor; Elisabeth Svenning, Sea Personnel Manager, 076-1159580
Ange löneanspråk. Intervjuer hålls löpande

Ansök nu

Business Analyst

Läs mer Mar 21
We are looking for a new colleague to assist our client with a exciting project. Our client is on a journey to digitalize its business, and is seeking individuals for various positions within the people domain to support this transformation. As part of this journey, the Recruitment & Sourcing team is undergoing a transformation, transitioning from legacy technology to innovative solutions. Simultaneously, they are in the process of implementing a new solution for their co-workers. To support them in this transformation, they are looking for an experienced specialist with the right mindset and skill set.
Apply today if you are the missing piece they are looking for!
Location: Helsingborg, Sweden. Remote 2-3 days
QUALIFICATIONS & COMPETENCIES
Desired knowledge, experience, competence, skills etc.
Strong knowledge of HR solutions.
Understanding of Recruitment and Onboarding processes
Knowledge of Avature ATS
Experience working on transformation projects
Self-starter with a pro-active attitude
Have agile mindset
Fast learner
Professional level of Swedish & English - both oral and written
Valid EU work permit to Sweden making you able to start right away



AREA OF RESPONSIBILITY
Facilitate and lead workshops with local country teams, guiding discussions on Recruitment & Sourcing topics
Gather, analyze, and document comprehensive business requirements, including both functional and non-functional aspects for technical services
Play an active role in solution design, conducting local design sessions to walk stakeholders through the proposed solution
Manage stakeholder expectations through effective communication and ensuring a clear understanding of business requirements



INTERESTED?
Please note that to apply for this position, you must use go to our website. We are unable to process CVs sent directly to our email.
If you have questions about the position, please contact us on:
sweden@rdtengineers.com
The position will be closed when we have found the right candidate, and we encourage you to apply as soon as possible. Notice only your CV in English is necessary.
Passionate about Engineering - RDT
At RDT, our primary focus is our PEOPLE. We support our employees in professional and individual development. With our flat hierarchy, commitment and values, which inspire them to do their best. We pursue our PEOPLE’s work satisfaction and can guarantee highest quality, which leads to our second mission – our CLIENTS. We, our PEOPLE, provide engineering solutions that enable our customers to have a competitive advantage in efficiency, flexibility and costs.
Thanks to our PEOPLE, we have supplied the best engineering services since 2007 and offer the best and most flexible terms in the market for engineering services.
Be part of our missions and join RDT in Denmark and Sweden.

Ansök nu

Staffing & Recruitment Assistant till Academic Work, Malmö

Läs mer Jan 22
Vill du jobba på en arbetsplats där engagemanget hos kollegorna är utöver det vanliga? Vill du arbeta på ett företag som ständigt följer trenderna på marknaden och vågar testa nya affärsmodeller? Hos oss kommer du garanterat få kollegor du trivs med där ett skratt aldrig är långt borta. Rollen Staffing & Recruitment Assistant (SRA) kan bli starten på din lysande karriär hos oss!

OM TJÄNSTEN

I rollen som Staffing & Recruitment Assistant kommer du att tillhöra ett team. Teamet arbetar med bemanning inom affärsområdet Technology. Rollen innebär ett flexibelt extrajobb som under hela studietiden ger dig inkomst, meriterande erfarenheter och en massa nya kontakter. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och affärsområdets fortsatta utveckling och tillväxt.

Din chef och din utveckling

Din teamledare är Malin Ericson och hon arbetar som Consultant Manager samt Staffing & Recruitment Assistant Manager. Vi har ett dedikerat utvecklingsprogram där du i din roll som Staffing & Recruitment Assistant har en tydlig utvecklingsplan för att utveckla dina förmågor och vässa dina kompetenser. Vårt utbildningsprogram heter Training Program och programmet följs upp löpande av din chef.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Rekryteringsprocessen: Arbeta med allt från annonsering fram till att en kandidat får ett jobberbjudande och anställning hos oss. Tänk vad häftigt att få följa en persons resa från CV till det nya drömjobbet!
* Administration: Hjälpa till med bland annat lönehantering och arbetsgivarintyg
* Training program: En strukturerad plan där du tar dig an mer och mer avancerade arbetsuppgifter. Det gör att du succesivt skaffar dig mer kunskap


VI SÖKER DIG SOM

Du trivs i en dynamisk roll där du med självförtroende tar kontakt med personer som ännu inte sökt våra roller och säljer in tjänster på ett förtroendeingivande sätt. Vi ser att du drivs av att nå högt satta mål i samarbete med våra rekryteringsansvariga. Som person är du vänlig, ödmjuk och förtroendeingivande i ditt bemötande, samtidigt som du är målmedveten och ambitiös. Du är flexibel och arbetar strukturerat och tar ansvar för att leverera resultat. Vi ser att du är pålitlig, organiserad och social, med god stresstolerans och förmåga att hantera pressade situationer på ett samlat och uthålligt sätt.

Vad tar du med dig i rollen som Staffing & Recruitment Assistant?
- Studerar en utbildning inom Human Resources, Beteendevetenskap, Ekonomi, Service Management, Teknik eller IT och har minst 1,5 år kvar av dina studier.
- Därmed önskar vi att du tar examen som tidigast VT 2027 alternativt juni 2026 med förutsättningen att du inte kommer att åka på utbyte/ praktik fram till examen.
- Har tidigare erfarenhet från arbeten inom service och kundkontakt där du fått använda din förmåga att ta egna initiativ och eget ansvar
- Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken

We reward ambition. Det betyder att i din roll som Staffing & Recruitment Assistant kommer du att utvecklas genom vårt utbildningsprogram Training Program.

Dina karriärvägar hos oss styr du själv och vi ger dig förutsättningarna.

Övrig information

Start: Omgående

Omfattning: Deltid, 2 dagar/vecka 08:00-17:00

Placering: Östergatan 18, Malmö

Vår rekryteringsprocess

Sök tjänsten genom att klicka på skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under ”mina sidor” på din profil.

Det första steget i rekryteringsprocessen är två urvalstest, ett personlighetstest och ett problemlösningstest, som vardera tar ca 15 min att slutföra. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på frida.astrand@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail.

INFORMATION OM FÖRETAGET
https://youtu.be/Uzg7oy4UfxA

Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart och vi tror därför på att ha roligt på jobbet, sprida vår energi, nå imponerande resultat och sträva efter att utvecklas.

Hur är det att jobba på Academic Work

Vår kultur på Academic Work

CSR och miljö på Academic Work

Instagram @Academic Work

Facebook @Academic Work

LinkedIn @Academic Work

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Bonway AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Bonway AB .

Nattdistributör på helgen sökes till Malmö!

Tidningsdistributör
Läs mer Mar 31
Nu söker vi dig som vill jobba som nattdistributör på helgen i Malmö!

Trivs du med fysiskt tungt arbete och att arbeta utomhus i olika väder? Är du ansvarsfull, noggrann och föredrar att arbeta på natten? Då är du kanske rätt person för oss.

Som nattdistributör har du en mycket viktig roll och ansvarar för att dela ut morgontidningar, e-handelspaket och andra försändelser till mottagare i alla typer av boenden och företag inom utlovad tid. Arbetet är fysiskt krävande och vi har stora områden där distribution bland annat sker i trapphus utan hiss. Du arbetar inom ett tilldelat område den specifika natten.

Om tjänsten:

Anställningsform: Ordinarie anställning (provanställning 6 månader)

Start: Så snart som möjligt enligt överenskommelse

Fordon/hjälpmedel: Distributionen sker med Paxster (mopedbil) eller företagsbil, EU/SV B-körkort krävs

Timlön enligt kollektivavtal med ingångslön på 157,17 kr/h och ett OB mellan 11-32 kr/h, tillämpad lönestege enligt kollektivavtal.

Du måste även ha möjlighet att stanna vid oförutsedd händelse, som senast till 08.30 på helger.

Övrig information

Vi på Bonway eftersträvar jämställdhet och mångfald och värdesätter sökande med skilda bakgrunder och erfarenheter.

Timlön och förmåner sker enligt Svenska Transportarbetareförbundets kollektivavtal för tidningsdistribution.

Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att söka! Anställningen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper!

Vi ser fram emot din ansökan!
Vi söker dig som är noggrann, kan ta ansvar för din arbetstid och trivs både i ditt eget sällskap och tillsammans med andra. Distributörsjobbet passar många. Bland våra medarbetare finns exempelvis studenter, pensionärer, entreprenörer och andra som vill ha en huvudsaklig eller extra inkomst och vi hälsar gärna dig välkommen till ditt första jobb!

Krav – för att kunna jobba hos oss måste du:


-
Vara minst 18 år


-
Inneha ett personnummer eller samordningsnummer


-
Ha ett giltigt arbetstillstånd


-
Ha goda kunskaper i svenska eller engelska


-
Ha förmåga att navigera i olika applikationer i en smartphone


-
Tycka om fysiskt tungt arbete i alla väderlekar och vara bekväm att jobba i ett högt tempo samt inte vara rädd för att röra dig i trappor både uppför och nerför


-
Ha möjlighet att arbeta helg (natt mot lördag och söndag)


-
För att köra Paxster (mopedbil) och företagsbil krävs ett svenskt eller EU-körkort med B-behörighet



Vi är Bonway

Genom sammanslagningen av fyra distributionsbolag har Bonway blivit Sveriges största utbärningsbolag, med huvudkontor i Malmö och som en del av Bonnier News.

Vi distribuerar tidningar och paket främst under natten, nästan alla dagar i veckan. Som en ledande aktör inom logistik har vi en stark position inom last-mile distribution och rikstäckande logistik. Med över 150 års erfarenhet av tidningsdistribution har vi framgångsrikt expanderat vår verksamhet till paketdistribution, ett område som växer snabbt.

Vi har ett framgångsrikt partnerskap med Early Bird, en ledande aktör inom paketleveranser i Sverige.

På Bonway är vi engagerade i hållbara logistik- och distributionslösningar och arbetar mot att bli helt utsläppsfria. Jämlikhet och inkludering är grundläggande värderingar för oss, och vi strävar efter att skapa en öppen och inkluderande arbetsmiljö. Vi välkomnar mångfald och arbetar tillsammans för att bidra till ett mer inkluderande samhälle.

Bonways absolut främsta tillgång är våra 1 750 medarbetare! Vi hälsar dig välkommen att bli en del av vårt team.

Ansök nu

Nattdistributör vid behov sökes till Malmö!

Tidningsbud/Tidningsdistributör
Läs mer Okt 15
Nu söker vi dig som vill jobba som nattdistributör vid behov i Malmö!

Trivs du med fysiskt tungt arbete och att arbeta utomhus i olika väder? Är du ansvarsfull, noggrann och föredrar att arbeta på natten? Då är du kanske rätt person för oss.

Som nattdistributör har du en mycket viktig roll och ansvarar för att dela ut morgontidningar, e-handelspaket och andra försändelser till mottagare i alla typer av boenden och företag inom utlovad tid. Arbetet är fysiskt krävande och vi har stora områden där distribution bland annat sker i trapphus utan hiss. Du arbetar inom ett tilldelat område den specifika natten.

Om tjänsten:

Anställningsform: Behovsanställning

Start: Omgående med upplärningsnätter

Fordon/hjälpmedel: Distributionen sker med vårt hjälpmedel Paxster (mopedbil). För Paxster krävs EU/SV B-körkort.

Timlön enligt kollektivavtal med ingångslön på 157,17 kr/h och ett OB mellan 11-32 kr/h, tillämpad lönestege enligt kollektivavtal.

Du måste även ha möjlighet att stanna vid oförutsedd händelse, som senast till 07.30 på vardagar och 08.30 på helger.

Övrig information

Vi på Bonway eftersträvar jämställdhet och mångfald och värdesätter sökande med skilda bakgrunder och erfarenheter.

Timlön och förmåner sker enligt Svenska Transportarbetareförbundets kollektivavtal för tidningsdistribution.

Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att söka! Anställningen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper!

Vi ser fram emot din ansökan!
Vi söker dig som är noggrann, kan ta ansvar för din arbetstid och trivs både i ditt eget sällskap och tillsammans med andra. Distributörsjobbet passar många. Bland våra medarbetare finns exempelvis studenter, pensionärer, entreprenörer och andra som vill ha en huvudsaklig eller extra inkomst och vi hälsar gärna dig välkommen till ditt första jobb!

Krav – för att kunna jobba hos oss måste du:


-
Vara minst 18 år


-
Inneha ett personnummer eller samordningsnummer


-
Ha ett giltigt arbetstillstånd


-
Ha goda kunskaper i svenska eller engelska


-
Ha förmåga att navigera i olika applikationer i en smartphone


-
Tycka om fysiskt tungt arbete i alla väderlekar och vara bekväm att jobba i ett högt tempo samt inte vara rädd för att röra dig i trappor både uppför och nerför


-
Ha möjlighet att arbeta helg (natt mot lördag och söndag)


-
För att köra Paxster (mopedbil) krävs ett svenskt eller EU-körkort med B-behörighet



Vi är BonwayI november 2023 förenades Bonnier News Logistik och distributionsbolagen Prolog KB, Hall Media Logistik och Nim Distribution under det gemensamma varumärket Bonway.Under 2024 har vi genom fusion och verksamhetsövergång blivit ett enda bolag, Bonway.Tack vare sammanslagningen blir vi i Bonway ett av Sveriges ledande distributionsföretag. Bonway är en del av Bonnier News affärsområde Bonnier News Logistik och Produktion.

Bonway har sitt huvudkontor i Malmö och är verksamt i regionerna Västmanland, Norrtälje, Södertälje, Örebro, stora delar av Småland och Nordvästra Skåne.

Vi distribuerar tidningar och paket om natten, nästan alla dagar i veckan. Vi har en framträdande position inom logistik och är en nyckelaktör inom last-mile distribution och rikstäckande logistik. Med över 150 års erfarenhet av tidningsdistribution har vi under de senaste åren framgångsrikt utökat vår verksamhet inom paketdistribution, ett område under stark tillväxt.

Bonway har sedan tidigare ett framgångsrikt partnerskap med Early Bird, en ledande aktör inom paketleveranser i Sverige. Early Bird delägs av Bonnier News tillsammans med övriga svenska medieföretag.

I Bonway är vi engagerade i hållbara logistik- och distributionslösningar och arbetar mot målet att vara helt utsläppsfria år 2025. Jämlikhet och inkludering är grundläggande värderingar för oss, och vi strävar efter att skapa en öppen och inkluderande arbetsmiljö. Vi välkomnar mångfald och arbetar tillsammans för att bidra till ett mer inkluderande samhälle.

Bonways absolut främsta tillgång är våra 1 400 medarbetare!Vi hälsar dig välkommen att bli en del av vårt team.

Ansök nu

Praktikanter till HR-avdelning sökes!

HR-assistent
Läs mer Jan 13
Är du en framtida HR-stjärna? Kom och gör din praktik hos oss på Bonway!

Som praktikant hos oss kommer du få insikt i samtliga områden inom vår HR-organisation då du kommer få möjlighet att delta i diverse möten och även få en inblick i olika HR-projekt. Ett område du kommer få bekanta dig med är rekrytering, från det att behov uppstår till att en kandidat kommer ut i arbete. Utöver rekrytering ges du även möjlighet att lära dig mer om rehabiliterings- och arbetsmiljöfrågor samt övriga administrativa processer inom HR.

Vårt HR-team består av 15-20 otroliga kollegor som sitter utspritt på våra kontor i Sverige. Teamet för HR och lön som är placerade i Malmö består utav två HR-Generalister och två HR Business Partners, samt vår lönechef och lönespecialist. Teamet har ett starkt samarbete, med en öppen och inkluderande arbetsmiljö där alla blir hörda. Vi jobbar även tätt tillsammans med våra andra HR-team runt om i Sverige som är Bonway Jönköping, Bonway Mitt och Bonway Norr.

Om praktikplatsen

Period: Våren 2025 (anpassningsbart startdatum utefter dina studier)

Arbetstid: Måndag-fredag, dagtid (ca 08.00-16.30).

Vi söker dig som tycker mötet med människan är roligt, är organiserad och tycker om administration, samt vill utvecklas inom HR-området.

Ett krav är att du har en pågående utbildning inom HR- eller personalvetarprogrammet. Vi söker 1-2 praktikanter som vi anser passar bra in i och kompletterar vårt nuvarande HR-team för att ge oss och våra praktikanter en så lärorik och givande tid tillsammans som möjligt. Vi tar emot ansökningar fram till 2024-12-31, därefter görs ett urval för att välja ut vilka som bjuds in till intervju hos oss på Stenåldersgatan 11, Malmö. Intervjuerna kommer att ta plats under mitten av januari, och de som blir utvalda för en intervju blir kontaktade om detta med god framförhållning. Vid frågor och funderingar så skickas dessa till elias.hellman@bonway.se eller jennie.pihl@bonway.se som återkommer med svar så snabbt som möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan!


Vi är Bonway

Genom sammanslagningen av fyra distributionsbolag har Bonway blivit Sveriges största utbärningsbolag, med huvudkontor i Malmö och som en del av Bonnier News.

Vi distribuerar tidningar och paket främst under natten, nästan alla dagar i veckan. Som en ledande aktör inom logistik har vi en stark position inom last-mile distribution och rikstäckande logistik. Med över 150 års erfarenhet av tidningsdistribution har vi framgångsrikt expanderat vår verksamhet till paketdistribution, ett område som växer snabbt.

Vi har ett framgångsrikt partnerskap med Early Bird, en ledande aktör inom paketleveranser i Sverige.

På Bonway är vi engagerade i hållbara logistik- och distributionslösningar och arbetar mot att bli helt utsläppsfria. Jämlikhet och inkludering är grundläggande värderingar för oss, och vi strävar efter att skapa en öppen och inkluderande arbetsmiljö. Vi välkomnar mångfald och arbetar tillsammans för att bidra till ett mer inkluderande samhälle.

Bonways absolut främsta tillgång är våra 1 750 medarbetare! Vi hälsar dig välkommen att bli en del av vårt team.

Ansök nu

Praktikanter till HR-avdelning sökes!

HR-assistent
Läs mer Dec 3
Är du en framtida HR-stjärna? Kom och gör din praktik hos oss på Bonway!

Som praktikant hos oss kommer du få insikt i samtliga områden inom vår HR-organisation då du kommer få möjlighet att delta i diverse möten och även få en inblick i olika HR-projekt. Ett område du kommer få bekanta dig med är rekrytering, från det att behov uppstår till att en kandidat kommer ut i arbete. Utöver rekrytering ges du även möjlighet att lära dig mer om rehabiliterings- och arbetsmiljöfrågor samt övriga administrativa processer inom HR.

Vårt HR-team består av 15-20 otroliga kollegor som sitter utspritt på våra kontor i Sverige. Teamet för HR och lön som är placerade i Malmö består utav två HR-Generalister och två HR Business Partners, samt vår lönechef och lönespecialist. Teamet har ett starkt samarbete, med en öppen och inkluderande arbetsmiljö där alla blir hörda. Vi jobbar även tätt tillsammans med våra andra HR-team runt om i Sverige som är Bonway Jönköping, Bonway Mitt och Bonway Norr.

Om praktikplatsen

Period: Våren 2025 (anpassningsbart startdatum utefter dina studier)

Arbetstid: Måndag-fredag, dagtid (ca 08.00-16.30).

Vi söker dig som tycker mötet med människan är roligt, är organiserad och tycker om administration, samt vill utvecklas inom HR-området.

Ett krav är att du har en pågående utbildning inom HR- eller personalvetarprogrammet. Vi söker 1-2 praktikanter som vi anser passar bra in i och kompletterar vårt nuvarande HR-team för att ge oss och våra praktikanter en så lärorik och givande tid tillsammans som möjligt. Vi tar emot ansökningar fram till 2024-12-31, därefter görs ett urval för att välja ut vilka som bjuds in till intervju hos oss på Stenåldersgatan 11, Malmö. Intervjuerna kommer att ta plats under mitten av januari, och de som blir utvalda för en intervju blir kontaktade om detta med god framförhållning. Vid frågor och funderingar så skickas dessa till elias.hellman@bonway.se eller jennie.pihl@bonway.se som återkommer med svar så snabbt som möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan!


Vi är BonwayI november 2023 förenades Bonnier News Logistik och distributionsbolagen Prolog KB, Hall Media Logistik och Nim Distribution under det gemensamma varumärket Bonway.Under 2024 har vi genom fusion och verksamhetsövergång blivit ett enda bolag, Bonway.Tack vare sammanslagningen blir vi i Bonway ett av Sveriges ledande distributionsföretag. Bonway är en del av Bonnier News affärsområde Bonnier News Logistik och Produktion.

Bonway har sitt huvudkontor i Malmö och är verksamt i regionerna Västmanland, Norrtälje, Södertälje, Örebro, stora delar av Småland och Nordvästra Skåne.

Vi distribuerar tidningar och paket om natten, nästan alla dagar i veckan. Vi har en framträdande position inom logistik och är en nyckelaktör inom last-mile distribution och rikstäckande logistik. Med över 150 års erfarenhet av tidningsdistribution har vi under de senaste åren framgångsrikt utökat vår verksamhet inom paketdistribution, ett område under stark tillväxt.

Bonway har sedan tidigare ett framgångsrikt partnerskap med Early Bird, en ledande aktör inom paketleveranser i Sverige. Early Bird delägs av Bonnier News tillsammans med övriga svenska medieföretag.

I Bonway är vi engagerade i hållbara logistik- och distributionslösningar och arbetar mot målet att vara helt utsläppsfria år 2025. Jämlikhet och inkludering är grundläggande värderingar för oss, och vi strävar efter att skapa en öppen och inkluderande arbetsmiljö. Vi välkomnar mångfald och arbetar tillsammans för att bidra till ett mer inkluderande samhälle.

Bonways absolut främsta tillgång är våra 1 600 medarbetare!Vi hälsar dig välkommen att bli en del av vårt team.

Ansök nu

Praktikanter till HR-avdelning sökes!

HR-assistent
Läs mer Dec 12
Är du en framtida HR-stjärna? Kom och gör din praktik hos oss på Bonway!

Som praktikant hos oss kommer du få insikt i samtliga områden inom vår HR-organisation då du kommer få möjlighet att delta i diverse möten och även få en inblick i olika HR-projekt. Ett område du kommer få bekanta dig med är rekrytering, från det att behov uppstår till att en kandidat kommer ut i arbete. Utöver rekrytering ges du även möjlighet att lära dig mer om rehabiliterings- och arbetsmiljöfrågor samt övriga administrativa processer inom HR.

Vårt HR-team består av 15-20 otroliga kollegor som sitter utspritt på våra kontor i Sverige. Teamet för HR och lön som är placerade i Malmö består utav två HR-Generalister och två HR Business Partners, samt vår lönechef och lönespecialist. Teamet har ett starkt samarbete, med en öppen och inkluderande arbetsmiljö där alla blir hörda. Vi jobbar även tätt tillsammans med våra andra HR-team runt om i Sverige som är Bonway Jönköping, Bonway Mitt och Bonway Norr.

Om praktikplatsen

Period: Våren 2025 (anpassningsbart startdatum utefter dina studier)

Arbetstid: Måndag-fredag, dagtid (ca 08.00-16.30).

Vi söker dig som tycker mötet med människan är roligt, är organiserad och tycker om administration, samt vill utvecklas inom HR-området.

Ett krav är att du har en pågående utbildning inom HR- eller personalvetarprogrammet. Vi söker 1-2 praktikanter som vi anser passar bra in i och kompletterar vårt nuvarande HR-team för att ge oss och våra praktikanter en så lärorik och givande tid tillsammans som möjligt. Vi tar emot ansökningar fram till 2024-12-31, därefter görs ett urval för att välja ut vilka som bjuds in till intervju hos oss på Stenåldersgatan 11, Malmö. Intervjuerna kommer att ta plats under mitten av januari, och de som blir utvalda för en intervju blir kontaktade om detta med god framförhållning. Vid frågor och funderingar så skickas dessa till elias.hellman@bonway.se eller jennie.pihl@bonway.se som återkommer med svar så snabbt som möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan!


Vi är Bonway

Genom sammanslagningen av fyra distributionsbolag har Bonway blivit Sveriges största utbärningsbolag, med huvudkontor i Malmö och som en del av Bonnier News.

Vi distribuerar tidningar och paket främst under natten, nästan alla dagar i veckan. Som en ledande aktör inom logistik har vi en stark position inom last-mile distribution och rikstäckande logistik. Med över 150 års erfarenhet av tidningsdistribution har vi framgångsrikt expanderat vår verksamhet till paketdistribution, ett område som växer snabbt.

Vi har ett framgångsrikt partnerskap med Early Bird, en ledande aktör inom paketleveranser i Sverige.

På Bonway är vi engagerade i hållbara logistik- och distributionslösningar och arbetar mot att bli helt utsläppsfria. Jämlikhet och inkludering är grundläggande värderingar för oss, och vi strävar efter att skapa en öppen och inkluderande arbetsmiljö. Vi välkomnar mångfald och arbetar tillsammans för att bidra till ett mer inkluderande samhälle.

Bonways absolut främsta tillgång är våra 1 600 medarbetare! Vi hälsar dig välkommen att bli en del av vårt team.

Ansök nu

Nattdistributör sökes till Malmö!

Tidningsbud/Tidningsdistributör
Läs mer Nov 26
Nu söker vi dig som vill jobba som nattdistributör i Malmö!

Trivs du med fysiskt tungt arbete och att arbeta utomhus i olika väder? Är du ansvarsfull, noggrann och föredrar att arbeta på natten? Då är du kanske rätt person för oss.

Som nattdistributör har du en mycket viktig roll och ansvarar för att dela ut morgontidningar, e-handelspaket och andra försändelser till mottagare i alla typer av boenden och företag inom utlovad tid. Arbetet är fysiskt krävande och vi har stora områden där distribution bland annat sker i trapphus utan hiss. Du arbetar inom ett tilldelat område den specifika natten.

Om tjänsten:

Anställningsform: Behovsanställning och ordinarie anställning (provanställning 6 månader)

Start: Omgående med upplärningsnätter

Fordon/hjälpmedel: Distributionen sker med våra hjälpmedel Paxster (mopedbil) och företagsbil. För vår Paxster och företagsbil krävs EU/SV B-körkort.

Timlön enligt kollektivavtal med ingångslön på 157,17 kr/h och ett OB mellan 11-32 kr/h, tillämpad lönestege enligt kollektivavtal.

Du måste även ha möjlighet att stanna vid oförutsedd händelse, som senast till 07.30 på vardagar och 08.30 på helger.

Övrig information

Vi på Bonway eftersträvar jämställdhet och mångfald och värdesätter sökande med skilda bakgrunder och erfarenheter.

Timlön och förmåner sker enligt Svenska Transportarbetareförbundets kollektivavtal för tidningsdistribution.

Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att söka! Anställningen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper!

Vi ser fram emot din ansökan!
Vi söker dig som är noggrann, kan ta ansvar för din arbetstid och trivs både i ditt eget sällskap och tillsammans med andra. Distributörsjobbet passar många. Bland våra medarbetare finns exempelvis studenter, pensionärer, entreprenörer och andra som vill ha en huvudsaklig eller extra inkomst och vi hälsar gärna dig välkommen till ditt första jobb!

Krav – för att kunna jobba hos oss måste du:


-
Vara minst 18 år


-
Inneha ett personnummer eller samordningsnummer


-
Ha ett giltigt arbetstillstånd


-
Ha goda kunskaper i svenska eller engelska


-
Ha förmåga att navigera i olika applikationer i en smartphone


-
Tycka om fysiskt tungt arbete i alla väderlekar och vara bekväm att jobba i ett högt tempo samt inte vara rädd för att röra dig i trappor både uppför och nerför


-
Ha möjlighet att arbeta helg (natt mot lördag och söndag), samt under veckans övriga dagar (vid behovsanställning)


-
För att köra Paxster (mopedbil) och företagsbil krävs ett svenskt eller EU-körkort med B-behörighet



Vi är BonwayI november 2023 förenades Bonnier News Logistik och distributionsbolagen Prolog KB, Hall Media Logistik och Nim Distribution under det gemensamma varumärket Bonway.Under 2024 har vi genom fusion och verksamhetsövergång blivit ett enda bolag, Bonway.Tack vare sammanslagningen blir vi i Bonway ett av Sveriges ledande distributionsföretag. Bonway är en del av Bonnier News affärsområde Bonnier News Logistik och Produktion.

Bonway har sitt huvudkontor i Malmö och är verksamt i regionerna Västmanland, Norrtälje, Södertälje, Örebro, stora delar av Småland och Nordvästra Skåne.

Vi distribuerar tidningar och paket om natten, nästan alla dagar i veckan. Vi har en framträdande position inom logistik och är en nyckelaktör inom last-mile distribution och rikstäckande logistik. Med över 150 års erfarenhet av tidningsdistribution har vi under de senaste åren framgångsrikt utökat vår verksamhet inom paketdistribution, ett område under stark tillväxt.

Bonway har sedan tidigare ett framgångsrikt partnerskap med Early Bird, en ledande aktör inom paketleveranser i Sverige. Early Bird delägs av Bonnier News tillsammans med övriga svenska medieföretag.

I Bonway är vi engagerade i hållbara logistik- och distributionslösningar och arbetar mot målet att vara helt utsläppsfria år 2025. Jämlikhet och inkludering är grundläggande värderingar för oss, och vi strävar efter att skapa en öppen och inkluderande arbetsmiljö. Vi välkomnar mångfald och arbetar tillsammans för att bidra till ett mer inkluderande samhälle.

Bonways absolut främsta tillgång är våra 1 400 medarbetare!Vi hälsar dig välkommen att bli en del av vårt team.

Ansök nu