Malmö: Drivande Projektledare med affärssinne till spännande tjänst AWI Maskin AB

Hitta ansökningsinfo om jobbet Drivande Projektledare med affärssinne till spännande tjänst AWI Maskin AB i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2025-01-24 // Varaktighet: Heltid

AWI Maskin AB verkar som representant i Norden för ett stort antal ledande företag inom Plast-, Gummi och Järnvägsindustrin. Vi säljer enstaka maskiner och kringutrustning såväl som kompletta processlinjer och vi kan genom vårt breda sortiment erbjuda våra kunder lösningar för de flesta ändamål. Vårt kontor finns i Arlöv utanför Malmö. AWI Maskin AB är anslutna till kollektivavtal och arbetar efter de regler samt erbjuder de förmåner som gäller enligt avtal mellan Teknikföretagen och Unionen. Läs gärna mer på https://www.awi.se/hem

Drivande Projektledare med affärssinne till spännande tjänst på AWI Maskin AB - Arlöv

Är du en målinriktad projektledare med passion för teknik och affärer? Då söker AWI Maskin dig! Vill du ta dig an en spännande roll där du får leda projekt från idé till framgång – samtidigt som du bygger starka kundrelationer och driver affärer framåt – då är detta din nästa stora utmaning!
Ditt främsta fokus är att tillsammans med leverantör ta fram tekniska lösningar, maskiner och utrustning för underhållsdepåer inom järnvägsindustrin. För att lyckas bör du kunna göra behovsanalyser tillsammans med kunden och på ett effektivt sätt driva diskussionerna vidare till affär. Din bas är på kontoret i Arlöv.
Du blir del av ett familjärt och prestigelöst team, där din insats gör skillnad. Som säljansvarig projektledare kommer du att driva hela försäljningsprocessen, från den första kontakten med kunden till att sluta avtal och leverera resultat. Ditt mål är att skapa långsiktiga relationer med våra befintliga kunder men också med nya, som du aktivt söker upp och tar första steget med.

Arbetsuppgifter:
Besöka befintliga och potentiella kunder.
Tjänsten innebär resor och kundbesök inom Norden. Även besök hos utländska leverantörer och internationella mässor förekommer.
Sammanställa offerter och säljkalkyler, för att se till att projekt genomförs på ett kvalitetsmässigt och strukturerat sätt.
Genomföra förhandling för att slutföra order.
Lämna anbud i offentliga upphandlingar.
Planera inför större montage och installationer, innehållande tidsplanering, riskanalyser & arbetsbredning.
Budgetera och marknadsplanerna för dina produkter.



Din profil:
Vi söker dig med några års erfarenhet inom teknisk försäljning och/eller projektledning, gärna med bakgrund inom maskinförsäljning. Du är driven, strukturerad och har ett starkt försäljningsintresse. Du talar och skriver svenska och engelska flytande, samt innehar B-körkort och tillgång till bil.
Du gillar utmaningar, har teknikintresse och drivs av att nå gemensamma mål. Du är nyfiken och anpassningsbar i din kommunikation. Du blir en del av AWIs sammansvetsade team där alla stöttar och hjälper varandra.
AWI Maskin AB erbjuder en marknadsanpassad lön och kontinuerlig vidareutbildning i Europa via våra leverantörer. AWI Maskin följer kollektivavtal och de regler som gäller enligt avtal mellan Teknikföretagen och Unionen.

Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Arlöv.
I denna rekrytering samarbetar AWI Maskin med Standby Workteam. Vi tillämpar löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund på 0709-605 372
Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Offertingenjör

Nedan visas andra jobb i Malmö som Offertingenjör.

Andra jobb i Malmö från Standby Workteam AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Standby Workteam AB .

Business Development Manager to international role at ASEPT

Key account manager
Läs mer Nov 13
Nytt
We are the global leader in dispensing solutions for liquid portion control. We specialize in creating dispenser solutions for businesses in the foodservice, personal care, and cleaning industries. Whether it is ketchup, hand soap, shampoo, or detergent, ASEPT ensures accurate and reliable liquid dispensing. We are committed to reducing the environmental footprint through sustainable solutions.
In addition to our base in Lund, Sweden, we have three daughter companies: two in the Netherlands: Bereila and Hovicon, and one in the US: ASEPT Inc. We have around 100 employees worldwide and are a part of Lagercrantz Group listed on NASDAQ Stockholm. Read more at www.asept.com


Business Development Manager to ASEPT
Would you like to work with a unique product developed in Lund and sold worldwide? Are you passionate about Business Development and eager to drive sales to new and existing customers? Then join ASEPT and be part of the company’s exciting growth journey! You will play a key role in keeping current business and developing new business by launching new innovative products and services that help customers to be more successful.
Your customers will typically range from large companies like Kraft Heinz, Unilever and Orkla quick-service-restaurant (QSR), to local smaller food producers. The position involves extensive collaboration, both internally and externally, and requires you to have excellent collaboration and communication skills. The role also requires traveling since you love to meet your customers face to face as well as via Teams and phone.
You will be part of a great team and a great workplace with supportive and committed colleagues in a culture that is innovative, down to earth and growth oriented. For the right person, the position offers a great career path in a highly international, fast-growing, and dynamic environment where you can influence your role as well as the company’s continued journey!
You will be part of the Sales & Marketing team in Lund staffed with five additional colleagues. You will report to the Sales and marketing Director of the ASEPT Group.


Key Responsibilities
Lead and motivate yourself and collaborate with the other parts of the ASEPT Group to achieve and exceed targets for customers in Europe and other parts of the world.
Market Awareness: Stay informed about our markets and competitors.
Customer Relationship Building: Foster long-lasting relationships with customers by understanding their needs.
Performance Monitoring: Present sales reports and revenue forecasts.
Strategic Planning: Develop and implement a business plan to expand our market presence.



Requirements
Proven experience in Sales or in a relevant role (e.g. KAM).
Successful track record in meeting or exceeding targets.
Strong business acumen and industry expertise
Bachelor’s or master’s degree in business administration or a related field or relevant experience.
Excellent communication and influencing skills at all levels of our customers.
Experience from international B2B and excellent command of at least English and Swedish (other languages, e.g. German, French, or Spanish is an advantage).



Your background
As a person you have a strong and analytic business mind. Your background is probably either in B2B Sales or in some related field like Business Development / Market Management / Product Management (Equipment manager). Experience from the food-service industry and being familiar with large food-producing companies as well as the quick-service-restaurant (QSR) industry will give you a head start but it’s not a necessary requirement. You are communicative, driven and target oriented. You have a structured way of working as well as a positive “can do attitude”.

Application
In this recruitment ASEPT collaborates with Standby Workteam. We recruit continuously and you are welcome to submit your application as soon as possible. For more information about the position, please contact Kristian Berglund, Standby Workteam, +46 709 605 372.

Welcome with your application!

Ansök nu

Transportledare till väletablerad tysk logistikkoncern - Malmö

Transportledare
Läs mer Nov 11
Med över 30 år i branschen är vi en av Södra Sveriges mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö.

Transportledare till väletablerad tysk logistikkoncern - Malmö
Är du noggrann, serviceinriktad och trivs där det händer mycket? Har du en positiv attityd och vill ha ett omväxlande jobb där ingen dag är den andra lik? Då ska du läsa vidare! Vi söker nu en Transportledare till en familjär och väletablerad logistikpartner som satsar stort på hållbara transportlösningar och sina medarbetare!


Dina Arbetsuppgifter:
I din roll som Transportledare ansvarar du för att planera, styra och optimera transporter av in- och utgående gods. Du bygger relationer och ser till att kunden får en anpassad, säker och smidig logistiklösning från början till slut. Du hanterar också förekommande ekonomiska och administrativa arbetsuppgifter inom ramen för transportledning. Det en stor fördel om du är intresserad av hållbara transportlösningar och miljöarbete.

Din Profil:
Det är meriterande om du har relevant utbildning och/eller tidigare erfarenhet inom logistik, transportledning eller spedition. Du är en van datoranvändare och det är en fördel om du har erfarenhet av försäljning och kvalitets- och förbättringsarbete. Körkort är ett krav.
Som person är du positiv och lösningsorienterad med ett utpräglat ordningssinne. Du är självständig, trivs på en dynamisk arbetsplats och kan fatta snabba beslut när det krävs. Du har också lätt för att kommunicera och kan bemöta kunder med ett leende även i stressiga situationer.


Om Tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Malmö. Start enligt överenskommelse.
I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam på 0733-763 988.


Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Affärsdriven CFO/Ekonomichef till mycket expansivt bolag – Lund

Ekonomichef
Läs mer Nov 4
Med över 30 år i branschen är vi en av Skånes mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö.


Affärsdriven CFO / Ekonomichef med tyngd inom ekonomistyrning till mycket expansivt bolag – Lund


Vill du vara med och bygga upp ekonomifunktionen i ett mycket expansivt bolag med stark tillväxt och hållbarhetsfokus? Är du en strategisk och coachande ledare med affärsfokus och lösningsorienterat arbetssätt som älskar processoptimering och värdeskapande affärsutveckling? Om du dessutom gillar att arbeta nära styrelse och ledning och utgöra strategiskt bollplank är detta förmodligen din nästa utmaning!
Du kommer att axla en nyckelroll där du får forma och driva den finansiella strategin framåt. Du ansvarar för att skapa och implementera en finansiell strategi som stöttar företagets tillväxtmål samt följer upp resultaten. Rollen innefattar att leverera finansiella rapporter och analyser till ledning och styrelse, samtidigt som du säkerställer att alltid följa aktuella finansiella regler och bestämmelser. Är du en erfaren och driven ekonom som vill vara med och bygga något stort? Då är detta rätt plats för dig!

Arbetsuppgifter:
Utveckla en finansiell strategi för att stödja företagets tillväxtmål
Implementera den finansiella strategin och följa upp dess resultat
Förbereda finansiell rapportering och analys för företagets ledning och styrelse.
Säkerställa att företaget följer gällande finansiella regler och bestämmelser.
Utveckla en struktur för uppföljning av produktion och ekonomi
Leda ekonomisk rapportering, analys/uppföljning samt budget- och prognosarbeten
Stödja säljorganisationen med budget och produktkalkyler
Leda och ansvara för ekonomifunktionen och löneadministrationen
Ansvara för årsbokslut och skattedeklarationer
Koordinera med revisorer och andra externa parter


Du kommer att leda arbetet med att bygga organisatoriska funktioner och processer som integrerar försäljning, lagerhantering, produktion och råvaruanskaffning, samt implementera ett digitalt affärssystem. Du ansvarar även för att etablera mål som binder samman organisationens funktioner, med fokus på att minimera kostnader och maximera avkastningen på det arbetande kapitalet.

Din profil:
Du har ett starkt business mindset och en passion för siffror. Med förmågan att sätta dig in i produktionsprocesser kan du effektivt koppla dessa till ekonomiska modeller och uppföljning. Du är en strategisk ledare som kan fatta välgrundade finansiella beslut och samtidigt bygga goda relationer på alla nivåer. Som coachande ledare engagerar du ditt team och skapar en positiv arbetsmiljö.
Med flera års erfarenhet från liknande roller i producerande bolag är du trygg i alla delar av ekonomifunktionen – från bokslut och månadsrapportering till hantering av valutor och lagerstyrning. Du har arbetat med olika affärssystem och IT-verktyg och har goda kunskaper inom controlling. Det är meriterande om du har internationell erfarenhet. Dessutom är du strukturerad, flexibel och effektiv, med ett starkt kundfokus och initiativförmåga. Du uttrycker dig obehindrat på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift.

Om tjänsten:
Tjänsten är på heltid med omedelbar start. Placering strax utanför Lund med viss möjlighet till distansarbete.
Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan omedelbart via länken. För mer information om tjänsten kontakta Karin Dahlin, Standby Workteam, tel. 0733-763988.


Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Utvecklingsingenjör till Globala TurnTime Technologies - Lund

Utvecklingsingenjör, maskin
Läs mer Nov 4
TurnTime Technologies AB has for more than 35 years been the world's leading supplier of on-board cargo handling systems and offers efficient and sustainable systems for passenger and cargo aircraft. At our head office in Lund, Sweden with about 25 employees, we develop cargo handling systems for the transport of general cargo. Since 1986, we have delivered more than 4,000 cargo systems to about 40 airlines globally and are today the only global supplier of complete aircraft equipped systems that has approval to design, produce and carry out maintenance according to EASA regulations.


Utvecklingsingenjör till Globala TurnTime Technologies - Lund
Vill du förse flygvärlden med smarta lasthanteringssystem? Har du tidigare arbetat med flygteknik eller annat område inom Mekanisk/Mekatronisk konstruktion? På marknadsledande TurnTime Technologies, med HQ i Lund, får du möjligheten att arbeta med stora och globala flygbolag, flygplanstillverkare (Airbus, Boeing och Embraer) samt driva produktutveckling mot luftfartsmyndigheter (EASA, FAA). Du kommer till ett bolag med hög teknisk kompetens och mycket erfarenhet. Här arbetar man prestigelöst och värdesätter teamwork. Du blir del av ett härligt gäng på huvudkontoret i Lund. För rätt person finns stora möjligheter att vara med och påverka samt utveckla företaget.
Som Utvecklingsingenjör kommer du att arbeta med personer med hög kompetens och erfarenhet av branschen och företagets produkter. Tillsammans hanterar ni och driver komplexa tekniska projekt från planeringsstadiet, till genomförande och vidare till leverans, förvaltning och support. I rollen ingår utveckling/konstruktion, beräkning, testning och teknisk dokumentation.
Nu söker vi en person som trivs med att ta ansvar och gillar att driva aktiviteter på hög teknisk nivå.

I ditt ansvarsområde ingår:
Ta fram övergripande tekniska konceptlösningar, kvalificeringsförslag och driva igenom dessa.
Producera teknisk dokumentation, ex. kvalificeringsplaner, testplaner, konstruktions/ritningar.
Bidra med fördjupad teknisk kunskap i produktutvecklingsprojekt (inom exempelvis konstruktion/kravställning/validering/beräkningar.
Teknisk kundsupport vid återkoppling från kunder med system i drift.
Vara aktiv i att driva processförbättringar för R&D.
Vid behov bidra med Teknisk support on-site vid systeminstallationer.
Vid behov agera Teknisk säljsupport vid införsäljning mot kunder.


Din bakgrund:
Vi söker dig som är utbildad Civil-/Högskoleingenjör med gedigen erfarenhet av mekanisk konstruktion, gärna med kunskaper inom beräkning. Meriterande om du har erfarenhet inom Flygteknisk utveckling/dokumentation, arbetat med maskindirektivet och har erfarenhet av SolidWorks. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med material som kompositer eller aluminium. Som person är du analytisk och prestigelös.

Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Start enligt överenskommelse. Placering på huvudkontoret i Lund. Resor kan förekomma till viss del i tjänsten.
I denna rekrytering samarbetar TurnTime med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Lars Olsson, Standby Workteam, på 0721-65 18 09.


Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Karriärbyte? Tekniker med intresse av försäljning till företag i Lomma

Utesäljare
Läs mer Nov 4
Solectro AB är ett stabilt och innovativt familjeföretag och säljer produkter som främjar utvecklingsmöjligheterna inom elektronik, mekanik och automation i Norden. Solectro representerar flera tyska företag inom dessa verksamhetsområden och omsätter runt 20 miljoner. Atmosfären på Solectro präglas av ett stort kunnande, nytänkande och engagemang och kontoret är beläget i Lomma, ca. 10 minuter från Malmö och Lund. Läs gärna mer på solectro.se

Tekniker som vill lära sig försäljning till Solectro – Lomma


Älskar du att prata med kunder och har ett stort tekniskt intresse? Vill du jobba på ett litet familjärt företag med säte i Lomma där du blir en viktig kugge i teamet? Här ges du möjligheten att bli en del av ett litet och sammansvetsat team, där din roll är bred och du får vara delaktig i mycket. Du kommer få axla ansvaret för kontakter, samt göra besök till nya och befintliga kunder. Företaget växer och vi söker efter dig som vill ha ett roligt och kreativt arbete där den ena dagen inte är den andra lik.
I din roll som Säljare ansvarar du för försäljning av maskiner och automationskomponenter samt alla dessa olika tillbehör. I området ingår även viss försäljning av utsug- och filtersystem som anpassas för våra och andra maskiner i tillverkningsindustrin. Vi vill att du planerar in besök hos både nya och befintliga kunder. Vi ser att det är viktigt och förtroende ingivande att du på ett proffsigt sätt kan informera, till viss del demonstrera och även ge viss utbildning till våra kunder.


Dina arbetsuppgifter:
Besök hos både nya och befintliga kunder
Guida kunder i att välja rätt produkt för deras behov, till ett visst projekt eller reservdelar till en maskin
Informera, demonstrera och utbilda våra kunder.
Delta på mässor, seminarium, utställningar mm. Hjälpa till att marknadsföra våra produkter med din expertis och ditt engagemang.


Din bakgrund
Vi söker dig som är tekniskt kunnig och har ett intresse för sälj och servicekontakt med kunder. Du har ett tekniskt intresse inom elektronik, mekanik och automation. Du har en god datorvana och behärskar gärna mer än Windows program. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Du har B-körkort och är beredd att resa.
Som person är du självgående, men också en stor del i vårt team. Du kan prioritera din tid så att både försäljning till nya kunder och uppföljning av tidigare kunder blir utförda. Du tycker att det är kul att jobba med teknik och maskiner, du visar ditt engagemang genom teknisk kreativitet och idéer. Du gillar att jobba med många olika uppgifter samtidigt, både högt och lågt. Vi ser att du är engangerad och handlingskraftig med glad och positiv attityd. Du är villig och tycker det är spännande att lära dig nya saker.

Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde så snart som möjligt eller efter överenskommelse. Placering i Lomma.
I denna rekrytering samarbetar Solectro med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund, Standby Workteam, tel. 0709-605372.


Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Montör med stort teknikintresse till världsledande METOP i Malmö

Finmekaniker
Läs mer Nov 4
Metop är en världsledande tillverkare av kvalitetskontrollutrustningar för livsmedelsförpackningar, med kunder i mer än 90 länder. Våra mätsystem för metallförpackningar bygger på avancerad egenutvecklad finmekanik och mjukvara. Röntgen-, Mikroskopi- och Kamerateknologi med avancerad bildanalys säkerställer våra kunders mätresultat ner på mikrometernivå. Bland kunderna finns de största internationella aktörerna som Ball Packaging, Coca Cola, Carlsberg, Nestlé, Orkla samt små lokala bryggerier som Lofoten Pils. METOP AB startades på 70-talet inom PLM och blev ett eget bolag 1987. Läs gärna mer på: https://www.metop.se/


Montör med stort teknikintresse till världsledande METOP i Malmö


Är du genuint intresserad av teknik och tycker om praktiskt arbete? Har du ett utpräglat kvalitetssinne, gillar ordning och reda och vill tillhöra ett litet men kaxigt Malmöbolag med världsledande, egenutvecklad finmekanik? Då kan detta vara något för dig! METOP expanderar och behöver förstärka sin organisation med en Montör med intresse för finmekanik. Du erbjuds ett omväxlande och utvecklande arbete på ett litet Malmöbolag med tillväxt och en imponerande entreprenörsanda.
Allt sker i Malmö, såväl utveckling av mjukvara och mekanik som tillverkning, montering och slutprovning. Produkterna säljs sedan över hela världen till stora internationella kunder. Vårt produktsortiment består av röntgenutrustning, automatiska mikroskop, vision- och mekaniska system. Här blir du del av ett företag där mer än 95 % av kunderna finns utanför Sverige. Du får chansen att arbeta i en varierande roll med goda utvecklingsmöjligheter utifrån dina färdigheter och företagets utvecklingsbehov.
Låter det spännande? Skicka då in din ansökan redan idag!


Dina arbetsuppgifter är bl.a.:
Montering av kvalitetskontrollutrustningar, inklusive finmekaniska komponenter
Bistå i slutprovning och kvalitetskontroll av produkter som röntgen-, vision- och mikroskopsystem
Mottagningskontroll av komponenter och legotillverkning
Samarbete med produktionsteamet, inklusive CNC-operatör och tekniker
Bidra till förbättringsarbete i produktionsprocesser


Din profil:
Du har ett genuint intresse och förståelse för teknik och finmekanik/mekanik. Kanske är du nyutexaminerad inom teknikområdet eller så har du några års erfarenhet av liknande roller. Erfarenhet av montering och gärna också el/elektronik är ett plus men inget krav.
Som person är du noggrann, strukturerad och vill gärna lära dig nya saker. Du har ett utpräglat sinne för kvalitet och lämnar inget åt slumpen. Du uppskattar praktiskt arbete, är självständig och tar egna initiativ. Du är en lagspelare men löser lika gärna uppgifter på egen hand. Du talar och skriver svenska flytande samt har goda kunskaper i engelska.


Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
I denna rekrytering samarbetar METOP med Standby Workteam. Vi tillämpar löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta Kristian Berglund, Standby Workteam, tel. 0709-605372.

Välkommen med din ansökan!


?Nyckelord: montör, montage, assembly, finmekaniker, precision engineering, kvalitetskontroll, mekaniker, finmekanik, Malmö

Ansök nu