Malmö: SENIOR LÖNEKONSULT

Hitta ansökningsinfo om jobbet SENIOR LÖNEKONSULT i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2025-01-31 // Varaktighet: Heltid

Azets?är just nu i en spännande tillväxtfas och till vår avdelning SME Pay söker vi en senior lönekonsult som har erfarenhet av självständigt lönearbete och värdesätter goda kundrelationer med service i fokus. Vi tar ständigt kliv in i framtidens konsultarbete inom lön, vill du möta framtiden med oss?? 



Azets?är just nu i en spännande tillväxtfas och till vår avdelning SME Pay söker vi en senior lönekonsult som har erfarenhet av självständigt lönearbete och värdesätter goda kundrelationer med service i fokus. Vi tar ständigt kliv in i framtidens konsultarbete inom lön, vill du möta framtiden med oss?? 

Som senior lönekonsult kommer du att tillhöra vår avdelning som arbetar med små och medelstora, ofta internationella, lönekunder. Det är en bred roll där du kommer vara inkluderad i alla delar av kundresan. I teamet med 5 personer är det högt till tak och ett gott samarbete. Du kommer arbeta med kompetenta kollegor inom lön och redovisning på vårt kontor i centrala Malmö.?? 

I den här rollen har du ansvar för dina egna kunder gällande service, lönsamhet, leverans och relation. Du hanterar tolkning av kollektivavtal, reseräkningar, friskvårdsbidrag och har helhetsansvar för en kvalitativ löneleverans. Utöver det har du ansvar för implementering av nya kunder i Visma lön 600 och Hogia lön +. 

För att lyckas i rollen har du:? 
* Flerårig erfarenhet med självständigt lönearbete? 
* Kunskaper i Visma lön 600 & Hogia lön + 
* Tidigare erfarenhet av implementationer 
* Vana att arbeta med kund, gärna från outsourcing-branschen.? 
* Goda kunskaper i Engelska. Vi arbetar med internationella kunder och där engelskan är en del av vår vardag därför behöver du känna dig bekväm med att kommunicera på engelska i tal och skrift.? 

Amazing Azets?? 

Azets hjälper tusentals företag med deras ekonomi, lön och HR så kunderna kan fokusera på sin kärnverksamhet. Totalt är vi 7500+ anställda, varav nästan 400 i Sverige. Hos oss är digitalisering och automatisering en frekvent process där vi hela tiden fokuserar på att utveckla framtidens outsourcing av ekonomi- & lönetjänster.?Azets är en arbetsgivare som bryr sig, ett av våra initiativ är vår välgörenhetsorganisation Azets4Kids. Som medarbetare får du möjlighet att vara med och bidra till att göra världen bättre för barn via Azets4Kids.? 

Vi fokuserar på våra medarbetares välmående och utveckling. Vi är väldigt stolta över vår kultur och teamkänsla samt framåtandan som genomsyrar Azets. Du som medarbetare får bland annat:? 
* En fantastisk utvecklingsresa inom branschen med möjlighet att kostnadsfritt auktorisera dig som lönekonsult hos SRF? 
* Smarter working – hybrid arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv?? 
* Ett aktivt hälsoarbete, kostnadsfri massage, schysst friskvårdsbidrag och hemarbetskontor.? 
* Ett härligt gäng med kollegor som hjälper varandra?? 

Placering är på vårt Malmökontor, ett stenkast från Lilla Torg. Start är enligt överenskommelse och vi rekryterar löpande. Välkommen in med din ansökan!?

Frågor: Jenny Rosenberg, rekryterande chef jenny.rosenberg@azets.com , Caroline Bergendahl, Talent Sourcer HR professional, caroline.bergendahl@azets.com 

#LI-Hybrid #LI-CB2

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Löneadministratör

Nedan visas andra jobb i Malmö som Löneadministratör.

Payroll Manager till Kjell & Company

Läs mer Mar 25
Är du en trygg och erfaren lönespecialist som brinner för att strukturera, effektivisera och driva utveckling? Vill du ha en roll där du arbetar nära verksamheten med både operativa löneuppgifter men även strategiskt utvecklingsarbete? Då är detta rollen för dig!
Kjell-andan Kjell & Company är en ledande aktör inom elektronikbranschen med ca 1200 anställda i Norden. Vi kallar vår företagskultur för "Kjell-andan". Denna bygger på hur vi bemöter varandra, både våra kunder i butikerna och medarbetare emellan. Vi låter Kjell-andan vara med och forma oss även rent strategiskt.
Din roll Som Payroll Manager på Kjell & Company kommer du att ha övergripande ansvar för hela lönefunktionen, inklusive Comp & Ben, då rollen även innebär ansvar för att utvärdera och ta fram förmånspolicys samt hantera och se över pensionslösningar. Ditt uppdrag är väldigt operativt men även strategiskt; du kommer att kartlägga, utveckla och effektivisera löneprocesserna samtidigt som du även gör lönerna tillsammans med den lönespecialist som redan finns på plats. Du kommer också att jobba tätt med din närmsta chef, som är HR Manager, för att säkerställa god förståelse och vidareutveckling av lönehanteringen.
Vem är du? Du är trygg, självgående och prestigelös med en stark förmåga att ta initiativ och driva förändringar framåt. Din kompetens är bred inom lönehantering och du har god erfarenhet av Comp & Ben. Du är van vid komplexa lönefrågor och trivs med att jobba både operativt och strategiskt. Vi söker dig som:
Har relevant löneutbildning
Har erfarenhet från lönearbete i privat sektor och god kunskap om kollektivavtal, gärna Handels och Unionen
Har erfarenhet från större organisationer, gärna inom retail
Har vana av optimering av Comp & Ben-strategier, inklusive pensionslösningar.
Har erfarenhet av lönesystemet Agda

Meriterande:
Erfarenhet av Quinyx och Catalyst One
Erfarenhet av danska och norska löner
Erfarenhet av förändringsarbete inom löneprocesser
Kännedom om lönetransparensdirektivet

Varför Kjell & Company? På Kjell & Company blir du del av ett bolag där det finns ett starkt fokus på medarbetarnas utveckling och trivsel. Du kommer till ett företag med tydliga ambitioner, där det råder en öppen och varm kultur med många möjligheter att påverka. Det är en plats där dina idéer och erfarenheter uppskattas, och där du får utrymme att växa och utvecklas tillsammans med bolaget.
Varmt välkommen med din ansökan! I den här rekryteringen samarbetar Kjell & Company med Zoey. Ansök enkelt och smidigt med CV påwww.zoey.se eller via LinkedIn. I samband med att du ansöker kommer vi att be dig att svara på några korta frågor. Funderingar kring vår process eller den här rollen? Varmt välkommen att ringa eller maila Åsa Funke (asa.funke@zoey.se, 0733 222 506)

Ansök nu

Payroll Manager till Kjell & Company

Läs mer Mar 25
Är du en trygg och erfaren lönespecialist som brinner för att strukturera, effektivisera och driva utveckling? Vill du ha en roll där du arbetar nära verksamheten med både operativa löneuppgifter men även strategiskt utvecklingsarbete? Då är detta rollen för dig!
Kjell-andan Kjell & Company är en ledande aktör inom elektronikbranschen med ca 1200 anställda i Norden. Vi kallar vår företagskultur för "Kjell-andan". Denna bygger på hur vi bemöter varandra, både våra kunder i butikerna och medarbetare emellan. Vi låter Kjell-andan vara med och forma oss även rent strategiskt.
Din roll Som Payroll Manager på Kjell & Company kommer du att ha övergripande ansvar för hela lönefunktionen, inklusive Comp & Ben, då rollen även innebär ansvar för att utvärdera och ta fram förmånspolicys samt hantera och se över pensionslösningar. Ditt uppdrag är väldigt operativt men även strategiskt; du kommer att kartlägga, utveckla och effektivisera löneprocesserna samtidigt som du även gör lönerna tillsammans med den lönespecialist som redan finns på plats. Du kommer också att jobba tätt med din närmsta chef, som är HR Manager, för att säkerställa god förståelse och vidareutveckling av lönehanteringen.
Vem är du? Du är trygg, självgående och prestigelös med en stark förmåga att ta initiativ och driva förändringar framåt. Din kompetens är bred inom lönehantering och du har god erfarenhet av Comp & Ben. Du är van vid komplexa lönefrågor och trivs med att jobba både operativt och strategiskt. Vi söker dig som:
Har relevant löneutbildning
Har erfarenhet från lönearbete i privat sektor och god kunskap om kollektivavtal, gärna Handels och Unionen
Har erfarenhet från större organisationer, gärna inom retail
Har vana av optimering av Comp & Ben-strategier, inklusive pensionslösningar.
Har erfarenhet av lönesystemet Agda

Meriterande:
Erfarenhet av Quinyx och Catalyst One
Erfarenhet av danska och norska löner
Erfarenhet av förändringsarbete inom löneprocesser
Kännedom om lönetransparensdirektivet

Varför Kjell & Company? På Kjell & Company blir du del av ett bolag där det finns ett starkt fokus på medarbetarnas utveckling och trivsel. Du kommer till ett företag med tydliga ambitioner, där det råder en öppen och varm kultur med många möjligheter att påverka. Det är en plats där dina idéer och erfarenheter uppskattas, och där du får utrymme att växa och utvecklas tillsammans med bolaget.
Varmt välkommen med din ansökan! I den här rekryteringen samarbetar Kjell & Company med Zoey. Ansök enkelt och smidigt med CV påwww.zoey.se eller via LinkedIn. I samband med att du ansöker kommer vi att be dig att svara på några korta frågor. Funderingar kring vår process eller den här rollen? Varmt välkommen att ringa eller maila Åsa Funke (asa.funke@zoey.se, 0733 222 506)

Ansök nu

Copenhagen Malmö Port söker lönespecialist

Läs mer Apr 14
Copenhagen Malmö Port (CMP) är en fullservicehamn och en av Skandinaviens största hamnoperatörer med verksamhet i Köpenhamn, Malmö och Visby. Vår kärnverksamhet inkluderar hantering av bilar, containrar, Ro-Ro, järnväg, logistik, våt- och torrbulk samt kryssnings- och färjetrafik. Vi är med vår strategiska placering katalysatorn för Öresundsregionens tillväxt, och via innovation, digitalisering och hållbara lösningar arbetar vi i partnerskap för att göra den blå industrin grönare. Tillsammans med våra cirka 300 kompetenta kollegor har du möjligheten att bidra med din kunskap och ditt engagemang för att nå vårt mål: att bli en av världens mest hållbara hamnar!

Arbetsbeskrivning

Som lönespecialist hos oss blir din huvuduppgift att administrera CMP:s lönesystem. Du har ett helhetsansvar över löneprocessen från start till slut och kommer att hantera ca 200 kollektivanställda och tjänstemän, i lönesystemet Hogia samt HR-systemet Sympa. Du tillhör ett härligt HR-team, som sitter i både Malmö och Köpenhamn, och du har en lönekollega att samarbeta med på den danska sidan. I vardagen har du ansvaret för det svenska lönearbetet. Vi sitter i fina lokaler i Mellersta Hamnen i Malmö och merparten av arbetstiden sker på företagets kontor. Du rapporterar direkt till HR Manager i Malmö.

Du kommer bl.a. att arbeta med löneprocess från början tillslut som t.ex:

• Registrera och kontrollera rörliga transaktioner, såsom tidrapporter och avvikelserapporter i lönesystemet och delvis i försystem.
• Ansvara för uppdatering av lönesystemet och delar i medarbetarsystemet vid t.ex. förändringar, nyanställningar.
• Ansvara för utbetalning av löner, ersättningar och förmåner till medarbetare med huvudarbetsplats i Malmö.
• Ansvara för att lönerutiner fungerar och att skatter, avgifter och statistik hanteras korrekt.
• Administration kring medarbetarnas sjukdagar, permission, semester och semesterlön/semestertillägg samt annan ledighet enligt FML från inkomna attesterade ledighetsansökningar, samt intyg för sjuk, VAB och dyl.
• Handha arbetsgivarintyg, tjänstgöringsintyg och liknande dokument som rör bolagets medarbetare.
• Redovisa medarbetarnas skatter, införslar och andra avgifter.
• Ta fram underlag och beräkna löneskatten.
• Ansvara för administration av SINK-beskattning.

Du kommer också att: 

• Upprätta statistik för både interna och externa intressenter
• Ansvara för att hålla sig uppdaterad på lagar, regler, kollektivavtal och lokala avtal som berör avlöningsarbetet
• Administrera tjänstepensions- och försäkringsfrågor samt hålla sig uppdaterad med förändringar och nyheter inom ämnet
• Utbilda/informera ledare och medarbetare i nya rutiner samt följa upp
• Samarbeta med företagets ekonomi i diverse avstämningar
• Utveckla- och förbättra processer och arbetssätt
• Vid behov bistå med HR-administration

Vem är du?

Du har tidigare arbetat brett med lönearbete och är trygg med hela processen, både för kollektivarbetare och tjänstemän. Har du dessutom erfarenhet av Hamn- och Stuveriavtalet eller från industribranschen är det ett stort plus. Du har även erfarenhet av viss HR-administration och har en förmåga att förstå den röda tråden och vad man kan bidra med inom HR och lön.
Eftergymnasial utbildning inom lön är meriterande. 

Du är van vid att arbeta i lönesystemet Hogia och HR-systemet Sympa, och har mycket goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel.
Vi ser att du är en självgående person som trivs med att arbeta strukturerat och lösningsorienterat. Du har lätt för att se helheten, samarbetar gärna och bidrar aktivt till att utveckla arbetssätt och processer.
Du talar och skriver obehindrat på svenska, behärskar engelska och förstår gärna danska, då du kommer att ha kontakt med kollegor i Danmark.

Som person är du prestigelös, initiativtagande och trygg i din roll. Du gillar att ta ansvar, delar gärna med dig av din kunskap och stöttar teamet där det behövs. Du är en självgående person som trivs med många kontaktytor och har en förmåga att planera och prioritera, även när oväntade situationer uppstår.

Ansökan
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Urval sker löpande.
I denna rekryteringsprocess samarbetar Copenhagen Malmö Port med Jurek Recruitment & Consulting. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Merima Kastrat på mejl: merima.kastrat@jurek.se 

Om Jurek
Jurek Recruitment & Consulting AB är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och konsultlösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom Law, Business support, Finance, HR och Marketing/Communication.

Ansök nu

Lönespecialist

Läs mer Apr 17
Vi söker en erfaren och självgående lönespecialist för ett omgående konsultuppdrag hos en av våra kunder. Uppdraget är baserat i Malmö och sträcker sig över sex månader, med möjlighet till förlängning.

Ditt uppdrag

Du ansvarar för löner för 700 anställda, arbetar med Visma Expense och Agda Lön, samarbetar med HR och ekonomi samt hanterar kollektivavtal. Som löneadministratör har du en nyckelroll i organisationen där ditt ansvar sträcker sig över flera viktiga områden. Du säkerställer att lönerna för deras 700 anställda behandlas korrekt och i tid varje månad. Detta omfattar allt från att registrera arbetstimmar och utlägg i Visma Expense till att utföra slutgiltiga beräkningar och utbetalningar genom Agda Lön.

Ditt arbete innebär nära samarbete med både HR-avdelningen och ekonomiavdelningen för att garantera att all personalinformation är uppdaterad och att alla finansiella transaktioner sker smidigt. Dessutom ser du till att verksamheten följer gällande kollektivavtal och arbetsrättsliga bestämmelser, vilket inkluderar att hålla dig informerad om förändringar i lagar och avtal som påverkar kundens anställda.

Din bakgrund

Vi söker en senior lönespecialist med minst fem års erfarenhet av lönehantering. Vi ser att du har arbetat med system som Agda Lön och att du har djupgående kunskap inom komplexa lönefrågor och projekt. Erfarenhet av att arbeta i dynamiska miljöer är ett stort plus. Goda Excel-kunskaper är nödvändiga, och erfarenhet av manuella pålägg uppskattas mycket.

Som senior lönespecialist kommer du att ha en omfattande roll inom lönehantering och systemintegration. Du trivs i en arbetsmiljö med högt tempo och snabba beslutsprocesser, där din analytiska och lösningsorienterade förmåga får briljera. Du kommer att hantera komplexa frågor och projekt, vilket kräver både noggrannhet och kreativitet.

Förutom dina tekniska färdigheter är din kommunikativa förmåga avgörande. Du har lätt för att samarbeta med olika avdelningar och kollegor, och bidrar till att skapa en positiv och produktiv arbetsmiljö.

I denna roll får du möjligheten att påverka och utveckla löneprocesser samtidigt som du arbetar nära företagets kärnverksamhet. Dina insikter och idéer kommer att vara värdefulla för att förbättra och optimera system och rutiner.

Om du älskar utmaningar och vill vara en del av ett framgångsrikt och innovativt team, då är detta rätt plats för dig!

När du blir en av oss

Som konsult hos oss lovar vi den bästa tiden i din karriär. Du kommer från dag ett att komma in i ett sammanhang som ger dig en snabb utveckling i karriären, samtidigt som du får vara med och påverka framtidens arbetsplatser. Välkommen till en värld full av möjligheter! Läs mer om livet som konsult vi oss här!

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Gabriella Olaison (gabriella.olaison@wise.se) och Konsultchef Kim Lovén (kim.loven@wise.se).

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Ansök nu

Lönkonsult HR+8

Läs mer Apr 16
Dethär är ett heltidsuppdrag via oss på Wise Professionals som sträcker sig till årsskiftet – med goda chanser till förlängning. Vår kund sitter i Malmö, så det är toppen om du bor i Malmö med omnejd. Det finns viss möjlighet till hybridarbete, men du behöver också gilla att vara på kontoret större delen av tiden – det är där det händer!

Ditt uppdrag

Vi söker dig som kan stärka upp i kundens dagliga lönearbete från ax till limpa för arbetare och tjänstemän. Du kommer att hantera frågor ut mot organisationen och vara en del utav ett härligt team.

Din bakgrund

Vi söker dig som är en erfaren och trygg lönekonsult som snabbt kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter och rutiner. För att lyckas i rollen har du minst två till tre års erfarenhet av lönearbete från ax till limpa. Du har erfarenhet av lönesystemet HR+8 / HR+6 eller HR+, vilket är ett krav. Det är även starkt meriterande om du har arbetat i Medvind. Du är van vid att tolka och tillämpa olika kollektivavtal. Som person är du kommunikativ, strukturerad och trygg i din yrkesroll.

När du blir en av oss

Som konsult hos oss lovar vi den bästa tiden i din karriär. Du kommer från dag ett att komma in i ett sammanhang som ger dig en snabb utveckling i karriären, samtidigt som du får vara med och påverka framtidens arbetsplatser. Välkommen till en värld full av möjligheter! Läs mer om livet som konsult vi oss här!

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Talent Acquisition Specialist Gabriella Olaison (gabriella.olaison@wise.se) och Konsultchef Ida Asmar (ida.asmar@wise.se).

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Azets Insight AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Azets Insight AB .

Agda Senior Lönekonsult/Teamleader

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Nov 27
Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR. Med över 350 medarbetare i Sverige och 8200+ globalt fortsätter vi att växa. Till vårt Malmöteam, som består av knappt 10 konsulter och en konsultchef söker vi dig som vill utvecklas inom ledarskap likväl som i lönerollen. 

I rollen som Teamleader ansvarar du för egna kunder där arbetet består till stor del av kvalitetssäkring av leverans av svenska löner mot kund. Du har daglig kundkontakt som lönespecialist med rådgivning/support i löne- och HR frågor till kundens kontaktperson och i specifika fall även direkt till anställda. Tillsammans med kollegor och kund utvecklar du löpande arbetet med kunder och har fokus på affärsutveckling.    

Du är även länken mellan medarbetare och konsultchef, med ansvar att leda och fördela det operativa arbetet genom att stödja och följa upp en effektiv, kvalitativ och värdeskapande leverans. 



Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR. Med över 350 medarbetare i Sverige och 8200+ globalt fortsätter vi att växa. Till vårt Malmöteam, som består av knappt 10 konsulter och en konsultchef söker vi dig som vill utvecklas inom ledarskap likväl som i lönerollen. 

I rollen som Teamleader ansvarar du för egna kunder där arbetet består till stor del av kvalitetssäkring av leverans av svenska löner mot kund. Du har daglig kundkontakt som lönespecialist med rådgivning/support i löne- och HR frågor till kundens kontaktperson och i specifika fall även direkt till anställda. Tillsammans med kollegor och kund utvecklar du löpande arbetet med kunder och har fokus på affärsutveckling.    

Du är även länken mellan medarbetare och konsultchef, med ansvar att leda och fördela det operativa arbetet genom att stödja och följa upp en effektiv, kvalitativ och värdeskapande leverans. 

Dina ansvarsområden inkluderar bland annat: 
* Stöd, hjälp och vägledning av medarbetare i operativa lönefrågor 
* Kvalitets-och leveransansvar för teamets arbete och kunduppdrag med fokus på effektivisering 

Vi söker dig med: 
* Senior erfarenhet av lönearbete och teamledaransvar 
* Eftergymnasial utbildning inom löneområdet 
* Goda systemkunskaper inom Agda och Excel 
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift 
* Tidigare erfarenhet av arbete som konsult inom outsourcing är starkt meriterande. 

I ditt arbete är du självständig, ansvarstagande och trygg. Du har ett proaktivt, coachande och lösningsorienterat förhållningssätt. Som person strävar du efter förbättring, med stort kundfokus levererar du det lilla extra i utförandet av ditt arbete.  

Bli en del av Amazing Azets 

Azets strävar efter att vara förstahandsvalet för branschens bästa medarbetare och ledare. Är du personen som dagligen ser förbättring, effektivisering och utveckling kommer du trivas bra på Azets. Som ett modernt, väletablerat företag värnar vi om våra medarbetares välmående och utveckling. Därför erbjuder vi alla våra konsulter bla: 
* En fantastisk utvecklingsresa inom branschen med möjlighet att fördjupa sig i någon av våra specialistområden (System, kund, HR mm) 
* Utvecklingsaktiviteter och utbildningar utöver utvecklande arbetsuppgifter 
* Smarter working – ett arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv 
* Wellbeing paket med schysst friskvårdsbidrag, kostnadsfri massage på kontoret och hälsofrämjande aktiviteter 
* Förmånen att kostnadsfritt auktorisera dig som lönekonsult hos SRF 

Tjänsten är placerad på vårt fina Malmökontor, ett stenkast från Lilla Torg med tillträde enligt överenskommelse. Vi genomför löpande urval så vänta inte med din ansökan!? 

Kontaktpersoner: 

Emelie Assarsson, Consultant Manager, emelie.assarsson@azets.com  

Mikaela Karlström, Talent Acquisition & Employer Branding, mikaela.karlstrom@azets.com  

#LI-MK1 #LI-Hybrid

Ansök nu

Agda Senior Lönekonsult/Teamleader

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Okt 10
Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR. Med över 350 medarbetare i Sverige och 8200+ globalt fortsätter vi att växa. Till vårt Malmöteam, som består av knappt 10 konsulter och en konsultchef söker vi dig som vill utvecklas inom ledarskap likväl som i lönerollen. 

I rollen som Teamleader ansvarar du för egna kunder där arbetet består till stor del av kvalitetssäkring av leverans av svenska löner mot kund. Du har daglig kundkontakt som lönespecialist med rådgivning/support i löne- och HR frågor till kundens kontaktperson och i specifika fall även direkt till anställda. Tillsammans med kollegor och kund utvecklar du löpande arbetet med kunder och har fokus på affärsutveckling.    

Du är även länken mellan medarbetare och konsultchef, med ansvar att leda och fördela det operativa arbetet genom att stödja och följa upp en effektiv, kvalitativ och värdeskapande leverans. 



Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR. Med över 350 medarbetare i Sverige och 8200+ globalt fortsätter vi att växa. Till vårt Malmöteam, som består av knappt 10 konsulter och en konsultchef söker vi dig som vill utvecklas inom ledarskap likväl som i lönerollen. 

I rollen som Teamleader ansvarar du för egna kunder där arbetet består till stor del av kvalitetssäkring av leverans av svenska löner mot kund. Du har daglig kundkontakt som lönespecialist med rådgivning/support i löne- och HR frågor till kundens kontaktperson och i specifika fall även direkt till anställda. Tillsammans med kollegor och kund utvecklar du löpande arbetet med kunder och har fokus på affärsutveckling.    

Du är även länken mellan medarbetare och konsultchef, med ansvar att leda och fördela det operativa arbetet genom att stödja och följa upp en effektiv, kvalitativ och värdeskapande leverans. 

Dina ansvarsområden inkluderar bland annat: 
* Stöd, hjälp och vägledning av medarbetare i operativa lönefrågor 
* Kvalitets-och leveransansvar för teamets arbete och kunduppdrag med fokus på effektivisering 

Vi söker dig med: 
* Senior erfarenhet av lönearbete och teamledaransvar 
* Eftergymnasial utbildning inom löneområdet 
* Goda systemkunskaper inom Agda och Excel 
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift 
* Tidigare erfarenhet av arbete som konsult inom outsourcing är starkt meriterande. 

I ditt arbete är du självständig, ansvarstagande och trygg. Du har ett proaktivt, coachande och lösningsorienterat förhållningssätt. Som person strävar du efter förbättring, med stort kundfokus levererar du det lilla extra i utförandet av ditt arbete.  

Bli en del av Amazing Azets 

Azets strävar efter att vara förstahandsvalet för branschens bästa medarbetare och ledare. Är du personen som dagligen ser förbättring, effektivisering och utveckling kommer du trivas bra på Azets. Som ett modernt, väletablerat företag värnar vi om våra medarbetares välmående och utveckling. Därför erbjuder vi alla våra konsulter bla: 
* En fantastisk utvecklingsresa inom branschen med möjlighet att fördjupa sig i någon av våra specialistområden (System, kund, HR mm) 
* Utvecklingsaktiviteter och utbildningar utöver utvecklande arbetsuppgifter 
* Smarter working – ett arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv 
* Wellbeing paket med schysst friskvårdsbidrag, kostnadsfri massage på kontoret och hälsofrämjande aktiviteter 
* Förmånen att kostnadsfritt auktorisera dig som lönekonsult hos SRF 

Tjänsten är placerad på vårt fina Malmökontor, ett stenkast från Lilla Torg med tillträde enligt överenskommelse. Vi genomför löpande urval så vänta inte med din ansökan!? 

Kontaktpersoner: 

Emelie Assarsson, Consultant Manager, emelie.assarsson@azets.com  

Mikaela Karlström, Talent Acquisition & Employer Branding, mikaela.karlstrom@azets.com  

#LI-MK1 #LI-Hybrid

Ansök nu

Lönekonsult - Centrala Malmö

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Sep 30
Azets är just nu i en spännande tillväxtfas och till vår avdelning SME Pay söker vi en lönekonsult som har erfarenhet av självständigt lönearbete och värdesätter goda kundrelationer med service i fokus. Vi tar ständigt kliv in i framtidens konsultarbete inom lön, vill du möta framtiden med oss? 



Azets är just nu i en spännande tillväxtfas och till vår avdelning SME Pay söker vi en lönekonsult som har erfarenhet av självständigt lönearbete och värdesätter goda kundrelationer med service i fokus. Vi tar ständigt kliv in i framtidens konsultarbete inom lön, vill du möta framtiden med oss? 

Som lönekonsult kommer du att tillhöra vår avdelning som arbetar med små och medelstora, ofta internationella, lönekunder. Det är en bred roll där du kommer vara inkluderad i alla delar av kundresan. Vi har en nära relation till våra kunder som har en stor tilltro till oss och sätter ett högt värde på våra kunskaper. I teamet med 5 personer är det högt till tak och ett gott samarbete. Du kommer arbeta med kompetenta kollegor inom lön och redovisning på vårt kontor i centrala Malmö.  

I den här rollen har du ansvar för dina egna kunder gällande service, lönsamhet, leverans och relation. Du hanterar tolkning av kollektivavtal, reseräkningar, friskvårdsbidrag och har helhetsansvar för en kvalitativ löneleverans. Därför är det viktigt att du har erfarenhet av att arbeta självständigt och strukturerat mot uppsatta deadlines.

För att lyckas i rollen har du: 
* Flerårig erfarenhet med självständigt lönearbete 
* Kunskaper i Visma lön 600 & Hogia lön + 
* Vana att arbeta mot kund, gärna från outsourcing-branschen. 
* Goda kunskaper i Engelska. Vi arbetar med internationella kunder och där engelskan är en del av vår vardag därför behöver du känna dig bekväm med att kommunicera på engelska i tal och skrift.  

Amazing Azets  

Azets hjälper tusentals företag med deras ekonomi, lön och HR så kunderna kan fokusera på sin kärnverksamhet. Totalt är vi 7500+ anställda, varav nästan 400 i Sverige. Hos oss är digitalisering och automatisering en frekvent process där vi hela tiden fokuserar på att utveckla framtidens outsourcing av ekonomi- & lönetjänster. Azets är en arbetsgivare som bryr sig, ett av våra initiativ är vår välgörenhetsorganisation Azets4Kids. Som medarbetare får du möjlighet att vara med och bidra till att göra världen bättre för barn via Azets4Kids. 

Vi fokuserar på våra medarbetares välmående och utveckling. Vi är väldigt stolta över vår kultur och teamkänsla samt framåtandan som genomsyrar Azets. Du som medarbetare får bland annat: 
* En fantastisk utvecklingsresa inom branschen med möjlighet att kostnadsfritt auktorisera dig som lönekonsult hos SRF 
* Smarter working – hybrid arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv  
* Ett aktivt hälsoarbete, kostnadsfri massage, schysst friskvårdsbidrag och hemarbetskontor. 
* Ett härligt gäng med kollegor som hjälper varandra  

Placering är på vårt Malmökontor, ett stenkast från Lilla Torg och tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning. Start är enligt överenskommelse och vi rekryterar löpande. Välkommen in med din ansökan! 

Kontaktperson:  

Jenny Rosenberg, Konsultchef SME Pay, jenny.rosenberg@azets.com   

Mikaela Karlström, Talent Acquisition & Employer Branding, mikaela.karlstrom@azets.com   

#LI-hybrid #LI-MK1

Ansök nu

Lönekonsult - Centrala Malmö

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Sep 6
Azets är just nu i en spännande tillväxtfas och till vår avdelning SME Pay söker vi en lönekonsult som har erfarenhet av självständigt lönearbete och värdesätter goda kundrelationer med service i fokus. Vi tar ständigt kliv in i framtidens konsultarbete inom lön, vill du möta framtiden med oss? 



Azets är just nu i en spännande tillväxtfas och till vår avdelning SME Pay söker vi en lönekonsult som har erfarenhet av självständigt lönearbete och värdesätter goda kundrelationer med service i fokus. Vi tar ständigt kliv in i framtidens konsultarbete inom lön, vill du möta framtiden med oss? 

Som lönekonsult kommer du att tillhöra vår avdelning som arbetar med små och medelstora, ofta internationella, lönekunder. Det är en bred roll där du kommer vara inkluderad i alla delar av kundresan. Vi har en nära relation till våra kunder som har en stor tilltro till oss och sätter ett högt värde på våra kunskaper. I teamet med 5 personer är det högt till tak och ett gott samarbete. Du kommer arbeta med kompetenta kollegor inom lön och redovisning på vårt kontor i centrala Malmö.  

I den här rollen har du ansvar för dina egna kunder gällande service, lönsamhet, leverans och relation. Du hanterar tolkning av kollektivavtal, reseräkningar, friskvårdsbidrag och har helhetsansvar för en kvalitativ löneleverans. Därför är det viktigt att du har erfarenhet av att arbeta självständigt och strukturerat mot uppsatta deadlines.

För att lyckas i rollen har du: 
* Flerårig erfarenhet med självständigt lönearbete 
* Kunskaper i Visma lön 600 & Hogia lön + 
* Vana att arbeta mot kund, gärna från outsourcing-branschen. 
* Goda kunskaper i Engelska. Vi arbetar med internationella kunder och där engelskan är en del av vår vardag därför behöver du känna dig bekväm med att kommunicera på engelska i tal och skrift.  

Amazing Azets  

Azets hjälper tusentals företag med deras ekonomi, lön och HR så kunderna kan fokusera på sin kärnverksamhet. Totalt är vi 7500+ anställda, varav nästan 400 i Sverige. Hos oss är digitalisering och automatisering en frekvent process där vi hela tiden fokuserar på att utveckla framtidens outsourcing av ekonomi- & lönetjänster. Azets är en arbetsgivare som bryr sig, ett av våra initiativ är vår välgörenhetsorganisation Azets4Kids. Som medarbetare får du möjlighet att vara med och bidra till att göra världen bättre för barn via Azets4Kids. 

Vi fokuserar på våra medarbetares välmående och utveckling. Vi är väldigt stolta över vår kultur och teamkänsla samt framåtandan som genomsyrar Azets. Du som medarbetare får bland annat: 
* En fantastisk utvecklingsresa inom branschen med möjlighet att kostnadsfritt auktorisera dig som lönekonsult hos SRF 
* Smarter working – hybrid arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv  
* Ett aktivt hälsoarbete, kostnadsfri massage, schysst friskvårdsbidrag och hemarbetskontor. 
* Ett härligt gäng med kollegor som hjälper varandra  

Placering är på vårt Malmökontor, ett stenkast från Lilla Torg och tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning. Start är enligt överenskommelse och vi rekryterar löpande. Välkommen in med din ansökan! 

Kontaktperson:  

Jenny Rosenberg, Konsultchef SME Pay, jenny.rosenberg@azets.com   

Mikaela Karlström, Talent Acquisition & Employer Branding, mikaela.karlstrom@azets.com   

#LI-hybrid #LI-MK1

Ansök nu

Lönekonsult - Centrala Malmö

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Jul 22
Azets är just nu i en spännande tillväxtfas och till vår avdelning SME Pay söker vi en lönekonsult som har erfarenhet av självständigt lönearbete och värdesätter goda kundrelationer med service i fokus. Vi tar ständigt kliv in i framtidens konsultarbete inom lön, vill du möta framtiden med oss? 



Azets är just nu i en spännande tillväxtfas och till vår avdelning SME Pay söker vi en lönekonsult som har erfarenhet av självständigt lönearbete och värdesätter goda kundrelationer med service i fokus. Vi tar ständigt kliv in i framtidens konsultarbete inom lön, vill du möta framtiden med oss? 

Som lönekonsult kommer du att tillhöra vår avdelning som arbetar med små och medelstora, ofta internationella, lönekunder. Det är en bred roll där du kommer vara inkluderad i alla delar av kundresan. Vi har en nära relation till våra kunder som har en stor tilltro till oss och sätter ett högt värde på våra kunskaper. I teamet med 5 personer är det högt till tak och ett gott samarbete. Du kommer arbeta med kompetenta kollegor inom lön och redovisning på vårt kontor i centrala Malmö.  

I den här rollen har du ansvar för dina egna kunder gällande service, lönsamhet, leverans och relation. Du hanterar tolkning av kollektivavtal, reseräkningar, friskvårdsbidrag och har helhetsansvar för en kvalitativ löneleverans. Därför är det viktigt att du har erfarenhet av att arbeta självständigt och strukturerat mot uppsatta deadlines.

För att lyckas i rollen har du: 
* Flerårig erfarenhet med självständigt lönearbete 
* Kunskaper i Visma lön 600 & Hogia lön + 
* Vana att arbeta mot kund, gärna från outsourcing-branschen. 
* Goda kunskaper i Engelska. Vi arbetar med internationella kunder och där engelskan är en del av vår vardag därför behöver du känna dig bekväm med att kommunicera på engelska i tal och skrift.  

Amazing Azets  

Azets hjälper tusentals företag med deras ekonomi, lön och HR så kunderna kan fokusera på sin kärnverksamhet. Totalt är vi 7500+ anställda, varav nästan 400 i Sverige. Hos oss är digitalisering och automatisering en frekvent process där vi hela tiden fokuserar på att utveckla framtidens outsourcing av ekonomi- & lönetjänster. Azets är en arbetsgivare som bryr sig, ett av våra initiativ är vår välgörenhetsorganisation Azets4Kids. Som medarbetare får du möjlighet att vara med och bidra till att göra världen bättre för barn via Azets4Kids. 

Vi fokuserar på våra medarbetares välmående och utveckling. Vi är väldigt stolta över vår kultur och teamkänsla samt framåtandan som genomsyrar Azets. Du som medarbetare får bland annat: 
* En fantastisk utvecklingsresa inom branschen med möjlighet att kostnadsfritt auktorisera dig som lönekonsult hos SRF 
* Smarter working – hybrid arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv  
* Ett aktivt hälsoarbete, kostnadsfri massage, schysst friskvårdsbidrag och hemarbetskontor. 
* Ett härligt gäng med kollegor som hjälper varandra  

Placering är på vårt Malmökontor, ett stenkast från Lilla Torg och tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning. Start är enligt överenskommelse och vi rekryterar löpande. Välkommen in med din ansökan! 

Kontaktperson:  

Jenny Rosenberg, Konsultchef SME Pay, jenny.rosenberg@azets.com   

Mikaela Karlström, Talent Acquisition & Employer Branding, mikaela.karlstrom@azets.com   

#LI-hybrid #LI-MK1

Ansök nu