Malmö: Är du rekryterare och mellan uppdrag

Hitta ansökningsinfo om jobbet Är du rekryterare och mellan uppdrag i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2025-04-15 // Varaktighet: Heltid

Är du en erfaren rekryterare mellan uppdrag eller letar du efter en spännande utmaning att ta dig an under en kortare period? Här kan du bidra i ett projekt kopplat till organisationsförändring på ett stort globalt företag. Det är ett perfekt tillfälle att snabbt kliva in i en viktig roll där din kompetens gör skillnad direkt.

Vi söker nu en engagerad och strukturerad rekryterare som kan stötta i ett pågående projekt kopplat till en intern omorganisation. Du kommer att spela en nyckelroll i rekryteringsprocessen tillsammans med två andra rekryterare och vara ett viktigt stöd för både kandidater och rekryterande chefer.

Arbetsuppgifter:

* Genomföra värderingsbaserade intervjuer
* Koordinera intervjuscheman och skicka inbjudningar
* Kommunicera med interna kandidater, chefer och andra intressenter
* Bidra med struktur och ett strategiskt tänk i ett dynamiskt projektteam

Kvalifikationer och erfarenhet:

* Tidigare erfarenhet av rekrytering kopplad till omorganisationer är meriterande
* God vana av att arbeta i rekryteringssystem (gärna ATS-system)
* Goda kunskaper i Excel
* Erfarenhet från rekrytering inom multinationella företag
* Hög integritet och en stark relationsbyggare
* Stark kommunikationsförmåga och trygg i att utmana olika perspektiv i intervjusituationer
* Lagspelare som gärna samarbetar och delar med sig av sin kunskap
* Goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska

Detta uppdrag är ett kortsiktigt och brådskande behov med start ASAP och pågår initialt fram till sista juni 2025.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Rekryterare/Rekryteringskonsult

Nedan visas andra jobb i Malmö som Rekryterare/Rekryteringskonsult.

Rekryterare

Läs mer Apr 17
Är du redo att ta dig an rekrytering i högt tempo på ett tillväxtbolag? Som en del av vårt engagerade team på Advisera söker vi en driven Rekryterare för ett vikariat som vill vara med och bidra till vår tillväxtresa. Vikariatet sträcker sig ca 12 månader. För rätt person och utifrån verksamhetens behov finns möjlighet till förlängning efter vikariatet.
Om rollen:  Som Rekryterare hos oss kommer du att spela en nyckelroll i vår fortsatta expansion och tillväxt. Din främsta uppgift blir att attrahera, identifiera talanger och driva en effektiv rekryteringsprocess. Du kommer arbeta med samtliga personalgrupper inom koncernen exempelvis juniora och seniora säljare, kundtjänstmedarbetare, IT-Tekniker, försäkringsförmedlare och administratörer. Rollen kommer även inkludera vissa personaladministrativa delar. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och gillar när det händer saker runtomkring dig. Du tar dig an uppgifter på ett optimistiskt sätt och söker dig gärna själv fram till svar. Som alltid inom HR krävs att du har hög integritet. Arbetsuppgifter:
Ansvara för och driva hela rekryteringsprocessen från start till mål, inklusive att utforma kravprofiler i samarbete med rekryterande chefer, annonsera tjänster, genomföra search och urval, hantera tester och bedömningar, hålla intervjuer, genomföra referenstagning samt säkerställa en smidig kandidatupplevelse fram till anställningserbjudande och kontraktsskrivning. 
Arbeta aktivt med search för att hitta topptalanger. 
Bygga starka och långsiktiga relationer med kandidater.
Arbeta med vårt Employer Branding för att attrahera kandidater, exempelvis genom social medier, samarbete med skolor, deltagande på rekryteringsevent och mässor.
Personaladministration: såsom exempelvis on- och offboarding och exitintervjuer Din Profil och Erfarenheter:
Utbildningsbakgrund inom Personal / HR. 
1-3 års erfarenhet av kompetensbaserat rekryteringsarbete. 
Erfarenhet av att arbeta med linkedin recruiter och/eller andra sourcing verktyg. 
Förmågan att driva flera processer parallellt och duktig på att bygga nätverk.
Resultatorienterad, kommunikativ och god förmåga att fatta beslut.
Meriterade om du har erfarenhet av försäljning.
Varför Arbeta Hos Oss? Fantastisk arbetsmiljö med inkluderande företagskultur.
Möjligheter för personlig och professionell utveckling.
Delta i företagsevenemang, teamaktiviteter och konferenser.
Konkurrenskraftiga förmåner och ett centralt kontor.
Om Advisera
Advisera, grundat 2016, strävar efter att bli ledande inom IT- & Säkerhet, Telefoni & Växel samt Finansiella Produkter. Vi har cirka 50+ medarbetare och besitter tillstånd från Finansinspektionen. Våra anställda är vår största tillgång, och vi främjar en arbetsmiljö där kreativitet och engagemang får blomstra.
Tveka inte att söka om du känner att denna tjänst kan vara nästa steg i din karriär. Vi hanterar ansökningar löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, vänligen kontakta Jenny@advisera.se.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Rekryterare till Bravura

Läs mer Feb 3
Tror du att ditt engagemang, din kommunikativa förmåga och intresse för rekrytering kommer att göra dig framgångsrik? Vill du arbeta på en arbetsplats där vi ser din potential och firar när vi uppnår våra högt uppsatta mål? Perfekt, då tror vi att du kommer trivas som Rekryterare hos oss!

Om rollen som rekryterareDitt huvudsakliga ansvar i rollen som rekryterare är att söka, attrahera och matcha kvalificerade kandidater, inom alla kompetensområden och särskilt i affärsområdet Specialist. Du ansvarar för hela rekryteringsprocessen inklusive; möten med våra kunder, krav- och kompetensprofilering, annonsering, search och kartläggning av kandidatmarknad, presentation av kandidatunderlag, kompetensbaserade intervjuer, tester och referenstagning. Du arbetar aktivt för att bygga långsiktiga kandidatrelationer och tar ett stort ägandeskap i kunddialogen.
Din anställning inleds med en introduktion där du får verktygen för att lyckas i rollen. Kompetensutvecklingen fokuserar på att utveckla din affärsförståelse, förmåga ikunddialogen och kunskaper inom kompetensbaserad rekrytering. Du blir kollega med tre andra rekryterare och en rekryteringsassistent och rapporterar till Recruiting Manager. Vi sitter i helt nya och renoverade lokaler i Västra Hamnen.
Om oss
Vi jobbar med bemanning och rekrytering, men framför allt jobbar vi med människor. Vår uppgift är att matcha alla dem som söker intressanta jobb och utmaningar, med företag där deras talang och erfarenhet kommer till sin rätt och kan utvecklas. För att möta våra uppdragsgivares önskemål engagerar vi de mest engagerade, och vi coachar dem till att bli den bästa versionen av sig själva.
Vi tänker lite annorlunda om rekrytering och bemanningVi skiljer oss åt genom att sätta våra anställda, och dem vi förmedlar, i första rummet. Det har sedan 2008 visat sig vara det bästa för de som är uppdragsgivare, för dig som söker jobb och för oss själva som företag.
Om dig vi sökerBravura tror på människors potential att utvecklas. Därför är det viktigaste för oss att du har rätt inställning och engagemang! Det tillsammans med ett målfokus gör att vi tror att du kan lyckas, även om du inte hunnit skaffa dig lång arbetslivserfarenhet. En kombination av ett professionellt och affärsmässigt agerande, intresse för kunskap och utveckling samt ett föredömligt agerande gentemot andra i din omgivning så har du alla förutsättningar att lyckas!Förutom ditt engagemang har du:
Relevant akademisk utbildning
Minst ett års erfarenhet av självständigt rekryteringsarbete inklusive search
Certifiering i arbetspsykologiska tester är meriterande
B-körkort (eller planerar att ta det)
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift


Att jobba hos oss
Hos oss blir du del av en stark gemenskap och en kultur som präglas lika mycket av glädje som resultat. ”Det handlar om att skapa minnen” är ett uttryck som vår koncern-VD Martin Sander ofta använder för att berätta om hur det är själva resan som är målet.
Employees first - clients second
Vår idé är att i första hand fokusera på dig som är anställd hos oss, och i andra hand på dig som är vår uppdragsgivare. Det kanske låter konstigt, men vår långa erfarenhet visar att genom att vara bäst på att ta hand om dem vi rekryterar, så leder det till en win-win-win situation: för dig som är anställd, för alla duktiga människor vi förmedlar, och för våra kunder.
För att ge dig och alla andra engagerade människor vi rekryterar möjlighet att må bra och utvecklas jobbar vi utifrån tre områden: hälsa, karriär och gemenskap.

Det innebär att du och alla anställda får ta del av saker som exempelvis träning på jobbet, hälsoplaner, inspirationsföreläsningar, samtal med hälsocoacher, gemensamma aktiviteter, resor och mycket annat. Vi har tänkt på det sättet under femton framgångsrika år nu, och genom det skapat och utvecklat en helt unik kultur som vi hoppas att du vill vara en del av.
I vårt manifest kan du läsa mer om hur vi tänker.
Våra värdeordVåra värdeord är flit, lyhördhet och mod. De förenar oss internt och bygger en viktig bild av oss externt.
Flit = Hunger, ambition och att alltid göra det lilla extra är en del av vårt DNA. På Bravura kallar vi det för flit. Vi vet att flit kan få oss att förflytta berg.
Lyhördhet = Vi är nyfikna och intresserade för att förstå våra kunders behov och vad som krävs för att hjälpa dem att växa. Att vara lyhörd handlar också om att se sig själv som en viktig del i ett lag, men samtidigt förstå att laget kretsar kring fler spelare än sig själv. Att vara lyhörd är för oss det yttersta beviset på att vara engagerad.
Mod = Mod är för oss att våga gå våra egna vägar oavsett vad andra gör. Att vi inte är rädda för att bryta konventioner, tänka nytt och annorlunda. Mod är också att våga göra fel. För ska vi lyckas måste vi också våga misslyckas ibland. Bara vi lär oss av det.
Om rekryteringsprocessenRekryteringsprocessen hos oss bygger på en kompetensbaserad urvalsmetodik, en vetenskapligt förankrad metod för att göra sakliga urval och kvalitetssäkrade matchningar.
Vi går igenom alla ansökningar i ett först urval och utvärderar sedan genom vår intervjuprocess personliga egenskaper, drivkrafter och färdigheter tillsammans med erfarenheter och kunskaper.
Vi ser till att hålla dig informerad under hela processen. Du är också välkommen att höra av dig om du har frågor. Oavsett om du går hela vägen i mål eller inte så lovar vi att återkoppla till dig.
Övrig informationStart: Enligt överenskommelsePlats: Malmö, Västra HamnenLön: Enligt överenskommelse
Välkommen med din ansökan och lycka till!
Vill du ha en inblick i vardagen hos oss?Följ kontot @joinbravura på Instagram!

Ansök nu

Vi söker en driven Rekryterare till Malmö-Deltid

Läs mer Jan 15
Vill du vara med och skapa verklig förändring i människors liv? Vi på Yrkescentrum söker en engagerad Rekryterare med säljerfarenhettill vårt team i Malmö.
Vi söker en person som har lätt för att knyta kontakter, som harmycket driv och engagemang ochsom vill arbeta med rekrytering.
Viktigt för tjänsten:
Kommunikativ förmåga:
Du har lätt för att knyta kontakter
Du är kommunikativ, övertygande och trygg i kundmöten.
Du bygger förtroende och nätverk med både kunder och kollegor.

Säljerfarenhet:
Du har tidigare erfarenhet av försäljning/rekrytering och vet vikten av att tänka lösningsorienterat.
Du är resultatinriktad och trivs med att arbeta mot höga kvalitetsstandarder.

Service och affärsfokus:
Du är lyhörd och sätter kundens behov i centrum.
Du tillämpa Yrkescentrums metoder och arbetssätt för att säkerställa hög kvalitet på tjänsten.
Du är noggrann och strukturerad när det gäller att följa upp deltagarnas utveckling och säkerställa att de får rätt stöd för att nå sina mål.
Har mycket goda kunskaper i att använda datorbaserade program så som ordbehandlings- och presentationsverktyg, epost och internet.

Struktur:
Du hanterar flera uppgifter samtidigt utan att tappa fokus och levererar alltid med kvalitet.
Du är självgående och har ett starkt driv att nå uppsatta mål.
Du är en prestigelös lagspelare som omsätter ord till handling.

Du talar och skriver flytande svenska och har goda kunskaper i engelska.
Yrkescentrum arbetar enligt strukturerad modell med fokus på ny sysselsättning till våra deltagare.Genom en fokuserad och individuell coachning hjälper vi våra sökande att klarlägga behov och förutsättningar samt skapa de underlag som krävs för en effektiv marknadsföring av individen och dennes kompetens.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Utveckla befintliga kundkontakter och aktivt bearbeta nya kunder.
Genomföra individuella möten med deltagare för att stötta och vägleda dem i deras processer.
Hantera administration, planering och säkerställa leverans av hög kvalitet.
Planera och genomföra föreläsningar och workshops.

Du kommer att arbeta som ensam ansvarig rekryterare på vårt kontor men ingår i ett hjälpsamt och stöttande team av medarbetare på Yrkescentrums övriga kontor.
Vi ser positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom företaget, men du måste redan nu uppfylla behörighetskraven för tjänsten.
Ansökningar som inte uppfyller kompetenskraven kommer inte att hanteras utan avvisas direkt.

Kompetenskrav
Du har minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system).
Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid.
Du har minst ett års erfarenhet av Rekryteringsarbete.


Anställningsvillkor:
Tjänsten är på 50 %, med arbetstid mån-fre. Inget distansarbete.
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Lön enligt kollektivavtal, individuell lönesättning.
Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Ansök nu

Vi söker en driven Rekryterare till Malmö-Deltid

Läs mer Jan 14
Vill du vara med och skapa verklig förändring i människors liv? Vi på Yrkescentrum söker en engagerad Rekryterare med säljerfarenhettill vårt team i Malmö.
Vi söker en person som har lätt för att knyta kontakter, som harmycket driv och engagemang ochsom vill arbeta med rekrytering.
Viktigt för tjänsten:
Kommunikativ förmåga:
Du har lätt för att knyta kontakter
Du är kommunikativ, övertygande och trygg i kundmöten.
Du bygger förtroende och nätverk med både kunder och kollegor.

Säljerfarenhet:
Du har tidigare erfarenhet av försäljning och vet vikten av att tänka lösningsorienterat.
Du är resultatinriktad och trivs med att arbeta mot höga kvalitetsstandarder.

Service och affärsfokus:
Du är lyhörd och sätter kundens behov i centrum.
Du tillämpa Yrkescentrums metoder och arbetssätt för att säkerställa hög kvalitet på tjänsten.
Du är noggrann och strukturerad när det gäller att följa upp deltagarnas utveckling och säkerställa att de får rätt stöd för att nå sina mål.
Har mycket goda kunskaper i att använda datorbaserade program så som ordbehandlings- och presentationsverktyg, epost och internet.

Struktur:
Du hanterar flera uppgifter samtidigt utan att tappa fokus och levererar alltid med kvalitet.
Du är självgående och har ett starkt driv att nå uppsatta mål.
Du är en prestigelös lagspelare som omsätter ord till handling.

Du talar och skriver flytande svenska och har goda kunskaper i engelska.
Yrkescentrum arbetar enligt strukturerad modell med fokus på ny sysselsättning till våra deltagare.Genom en fokuserad och individuell coachning hjälper vi våra sökande att klarlägga behov och förutsättningar samt skapa de underlag som krävs för en effektiv marknadsföring av individen och dennes kompetens.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Utveckla befintliga kundkontakter och aktivt bearbeta nya kunder.
Genomföra individuella möten med deltagare för att stötta och vägleda dem i deras processer.
Hantera administration, planering och säkerställa leverans av hög kvalitet.
Planera och genomföra föreläsningar och workshops.

Du kommer att arbeta som ensam ansvarig rekryterare på vårt kontor men ingår i ett hjälpsamt och stöttande team av medarbetare på Yrkescentrums övriga kontor.
Vi ser positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom företaget, men du måste redan nu uppfylla behörighetskraven för tjänsten.
Ansökningar som inte uppfyller kompetenskraven kommer inte att hanteras utan avvisas direkt.
Kompetenskrav
Alternativ 1
Du har minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system)
Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid.
Alternativ 2
Du har minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå och du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden:
Arbetsledning med personalansvar
Rekrytering
Omställningsarbete för arbetssökande
Studie- och yrkesvägledning
Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
Arbete med social- och gruppsykologi
Karriärvägledning

Anställningsvillkor:
Tjänsten är på 50 %, med arbetstid mån-fre. Inget distansarbete.
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Lön enligt kollektivavtal, individuell lönesättning.
Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Ansök nu

Rekryterare

Läs mer Dec 20
Om rollenI rollen som rekryterare hos oss får du möjlighet att jobba med hela rekryteringsprocessen för våra olika bolag inom Knowit Syd. Fokus ligger på uppsökande rekrytering av duktiga utvecklare och andra tekniska profiler. Du kommer även vara del i att koordinera våra employer-branding aktiviteter och hjälpa oss att sprida ordet om vår fantastiska arbetsplats! Det innebär allt från aktiviteter som mässor, introduktionsdagar och andra viktiga tokigheter som vi hittar på. Du kommer givetvis även vara en viktig del av rekryteringsfunktionens strategiska arbete. SökesKärt barn har många namn! Kalla dig rekryterare, researcher, talent acquisition specialist – för oss är det mindre viktigt. Men, sammantaget letar vi efter dig som:
Har minst tre års erfarenhet av operativ IT-rekrytering
Känner dig hemma i tekniska termer och ramverk – för att på riktigt kunna möta våra utvecklare där de är.
Är en fena på sourcing – LinkedIn Recruiter är en självklarhet för dig, och du gillar att använda kanaler som Stack Overflow och GitHub.
Kan hantera både svenska och engelska som arbetsspråk.

Vi letar efter dig om vill som bara måste springa ett ärevarv när du sätter en riktigt snygg rekrytering. Du som vill vara en del av ett härligt team som tror på fördomsfri rekrytering och att bra kandidatvård är något av det viktigaste vi har. Du som trivs med att ha många kontaktytor, kan vara flexibel i ditt arbetssätt och gillar en snabbfotad miljö.Det är även meriterande om du:
Har jobbat på konsultbolag sedan tidigare
Har erfarenhet av Teamtailor
Är certifierad inom Predictive Index eller andra assessment-verktyg.

Finnes Ett bolag och team i förändringens tidevarv! I teamet välkomnas du av Elin, Jonny, Natalie och Eleonora (som just nu är på föräldraledighet). I oss hittar du en rejäl get-shit-done attityd, stöttepelarnas stöttepelare, god stämning, utvecklande diskussioner och ett stort intresse för IT och rekrytering. Din närmsta chef hittar du i ovan nämnda Elin.
Tillsammans har vi förmånen att jobba med inspirerande chefer som har stort förtroende för vår kunskap och förmåga inom området. Välkommen till en inspirerande arbetsplats med fokus på att hitta våra framtida medarbetare. Vi rekryterar alltifrån utvecklare till cloud-specialister, testare till projektledare och UX-designers. Vi vågar lova att du kommer få testa många av dina idéer, lära känna några av branschens bästa utvecklare och ha fantastiskt roligt på jobbet.
AnsökanVi tittar igenom och hanterar ansökningar löpande så vänta inte med din ansäkan om vi har väckt din nyfikenhet. Observera att vi inte hanterar några ansökningar mail. Vi använder tester i rekryteringsprocessen för att säkerställa en rättvis bedömning av dig som kandidat och ha ett kompetensbaserat urval. Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontaktaElin Zahlander Raue på 073-656 35 75 eller elin.zahlander@knowit.se

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Experis AB .

Fortnox Academy | Malmö | Experis

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 25
Tar du examen i sommar eller är du nyutexaminerad inom IT? Nu har du chansen att kickstarta din karriär på ett av Sveriges branschledande bolag. Genom Fortnox Academy får du möjlighet att växa in i Fortnox-koncernen - ett innovativt och framåtlutat bolag med stora ambitioner. Programmet ger dig en värdefull start i IT-branschen med riktiga projekt, stöd från erfarna kollegor och goda utvecklingsmöjligheter. Vi startar i augusti 2025 - skicka in din ansökan redan idag!

Var med och forma framtidens företagande!

Fortnox tror på ett samhälle där entreprenörskap och samhällsnytta går hand i hand. Att underlätta för företag att starta, driva och växa är kärnan i verksamheten. Hos Fortnox blir du en del av en ständig förändring och du bestämmer själv hur långt du vill nå. Var du kommer ifrån är inte relevant - vi är mer nyfikna på var du är på väg. Här blir du en del av ett snabbt växande företag med möjlighet att forma och utveckla din egen karriärväg, samtidigt som du får vara med och påverka vilka Fortnox är imorgon. Vad säger du, vill du vara med på resan?

Rollen som utvecklare!

Som utvecklare på Fortnox kommer du skapa högkvalitativa och innovativa lösningar och produkter som både är hållbara och enkla att underhålla. Här möter du tvärfunktionella utvecklingsteam med olika specialiseringar och kompetenser: utvecklare, testingenjörer, produktdesigners och produktägare. I den här rollen får du ett helhetsperspektiv över utvecklingens olika faser och steg och har möjlighet att bredda din kompetens. Du kommer också möta flertalet gemensamma aktiviteter. Parprogrammering och kodgranskning är regelbundet på agendan - sammansvetsade team och hög kvalitet kommer att vara kärnan i din arbetsdag! Samarbete och feedback anses vara nyckeln till både din och teamets framgång.

Dina arbetsuppgifter kommer att vara:

* Design, implementation och förbättring: Delta aktivt i utformningen och implementeringen av nya funktioner samt arbeta kontinuerligt med att förbättra och rätta till problem i koden.
* Kodgranskning: Granska och säkerställa kvaliteten på kollegors kod.
* Testning: Skriva och underhålla automatiska tester för att säkerställa systemets stabilitet och funktionalitet.
* Teamstöd: Stödja teammedlemmar vid behov och bidra till ett positivt och välfungerande team.
* Arbetsförbättringar: Föreslå och implementera förbättringar i det dagliga arbetet.

Du kommer bl.a. att arbeta med: Intellij eller VS code, Kubernetes, Jira, Bitbucket/Git, Sonarqube, Grafana, Java (RxJava/Spring Boot), relationsdatabaser (Postgres), Javascript/Html/CSS, React, PHP, Backbone.js.

Experis och Fortnox Academy

Experis i samarbete med Fortnox Academy ger dig möjlighet att fördjupa och vidareutbilda dig inom utveckling och därefter följer en specialiseringsperiod och konsultuppdrag hos Fortnox i Malmö. Vi arbetar mycket med coachning för att ge våra anställda möjlighet utveckla både tekniska färdigheter och mjuka egenskaper. Anställningen inleds med en intensivutbildning som bedrivs av Experis. Efter genomförd utbildning kommer samtliga deltagare påbörja arbete som konsulter hos Fortnox.

Fördelar med Experis och Fortnox Academy:

* Lön, kompetensutveckling, trygg anställning och handledning: Under hela programmet får du ersättning och professionell handledning.
* Accelerated Learning: En utbildning med högt tempo och praktiska övningar.
* Möjlighet att ta extern certifiering.
* Specialiseringsperiod: Efter utbildningen väntar en specialiseringsperiod om 12 månader hos Fortnox, där du fördjupar och applicerar dina nyvunna färdigheter.
* Erfarna lärare: Våra lärare har gedigen erfarenhet från både akademin och näringslivet.

I tillägg till detta kommer du få en mentor som välkomnar och hjälper dig på plats på Fortnox. Du kommer också ta del av en onboarding för nyanställda där ni kommer gå igenom ett antal uppgifter och utbildningar för att enklare förstå domänen.

Vem kan ansöka?

För oss är dina personliga egenskaper, driv och motivation det viktigaste - det du inte kan inom ramen för utveckling kan du lära dig - och det hjälper Experis i samarbete med Fortnox dig med! Som person är du positiv, nyfiken och har en stark vilja att lära dig nya saker. Du ser fördelarna med förändring och är förändringsbenägen i din natur. Du trivs att jobba tillsammans med andra och har förmåga att skapa effektiva samarbeten och samarbetsformer. För oss är det också viktigt att du vågar ställa frågor när något är oklart och att du är transparent och ärlig. Generell arbetslivserfarenhet är alltid positivt, och det är meriterande om du jobbat inom IT.

Utöver detta tänker vi oss att du:

* Har fullfört en högre universitets- eller högskoleutbildning inom programvaruteknik, datalogi, systemvetenskap eller motsvarande.
* Kommunicerar flytande på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.
* Kan jobba onsite på kontoret i Malmö (viss möjlighet till distansarbete finns).

Praktisk information:

* Utbildningsstart: Augusti 2025
* Utbildnings- och specialiseringsort: Malmö
* Arbetstid: Heltid

Låter detta intressant? Sök redan idag, urval sker löpande. För att öka dina möjligheter ser vi därför fram emot din ansökan så snart som möjligt! Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men du är välkommen att kontakta oss på academy@se.experis.com om du har några frågor.

Ansök nu

Fullstackutvecklare till Språkservice i Malmö

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Mar 31
Var med och bygg framtidens plattform för tolk- och översättningstjänster!



Är du en erfaren och passionerad Fullstack-utvecklare med erfarenhet inom TypeScript, React och Node.js? Vill du vara med från start när vi bygger nästa generations plattform för tolk- och översättningsbranschen? Hör av dig - vi ser fram emot att ta del av din erfarenhet och vad du vill skapa tillsammans med oss!

Vi är ett passionerat team med en tydlig vision: att skapa en smidig, säker och intelligent plattform som förenklar vardagen för såväl kunder som tolkar och översättare. Genom att tidigt integrera AI och automatisering skapar vi inte bara en digital produkt - vi bygger framtidens ekosystem för språktjänster.



Vi söker nu tekniskt drivna Fullstackutvecklare med erfarenhet av TypeScript, React och Node.js Här kommer du vara en nyckelspelare i att ta fram en modern, användarvänlig och AI-redo plattform - från första kodrad till färdig produkt. Hos oss får du möjlighet att göra verklig skillnad i en bransch som står inför en digital revolution. Du får chansen att bygga en modern, stabil och effektiv plattform för bokningar och administration, där vi redan från början ser hur AI kan bidra till att förbättra och automatisera viktiga processer. Vi kommer att införa AI-lösningar inom flera områden - från smart matchning av uppdrag till automatiserad processoptimering - och om du dessutom har intresse för eller erfarenhet av AI/ML är det förstås ett stort plus.



Vad du kommer att göra?

* Bygga en skalbar och robust bokningsplattform för tolk- och översättningstjänster, med både användare och leverantörer i fokus.
* Utveckla frontend med React och React Native, och backend i Node.js, med fokus på prestanda, typsäkerhet och skalbarhet.
* Arbeta med realtidsfunktionalitet via WebSockets och bygga effektiva integrationslösningar.
* Ta fram en modulär arkitektur som möjliggör framtida automatisering och AI-driven resursfördelning.
* Vara delaktig i hela utvecklingsprocessen - från idé och design till driftsättning och vidareutveckling.



Om dig

Hos oss kommer du att trivas om du uppskattar variation i arbetsuppgifterna, gillar att ta eget ansvar och värdesätter samarbete. Vår arbetsmiljö präglas av öppenhet, prestigelöshet och en vilja att hjälpa varandra. Du har ett analytiskt tänkande och en god problemlösningsförmåga. Din initiativförmåga, struktur och ditt driv gör dig till en viktig del av teamet.



Vi ser gärna att du har:

* Relevant utbildning inom IT, inom systemutveckling, systemvetare, eller motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig.
* Minst ett års erfarenhet av systemutveckling i TypeScript, React och Node.js.
* Kompetens och utveckling av API-design och integrationer
* Kunskap av databaser och gärna Postgre/My, MongoDB, Redis
* Erfarenhet av att arbeta med CI/CD och automatiserade tester
* Goda kunskaper i engelska



Extra plus om du har erfarenhet av:

* E-handelslösningar eller bokningssystem
* Molntjänster som AWS, Azure eller GCP
* Säkerhet och autentisering (OAuth 2.0, JWT)
* AI/ML-integrationer eller ett nyfiket intresse för området



Varför jobba hos oss?

Vi bygger ett helt nytt utvecklingsteam som ska forma framtiden för våra tjänster. Hos oss står teknik och utveckling i fokus, med en teknisk CTO som själv aktivt deltar i problemlösning och arkitekturval. Här får du möjlighet att växa snabbt, ta dig an komplexa utmaningar och arbeta med teknik som gör verklig skillnad. Vår plattform kopplar samman människor som behöver språktjänster med professionella tolkar och översättare. Vi skapar värde genom att möjliggöra kommunikation där det annars hade varit svårt eller omöjligt. Vi är ett team där innovation, nyfikenhet och teknisk skicklighet värderas högt. Om du brinner för modern teknik, vill påverka på riktigt och utvecklas i en miljö där dina idéer och din kompetens uppskattas - då är detta rätt plats för dig! Läs mer om oss här: www.sprakservice.se



Kontakt och ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Experis IT, med lång erfarenhet av rekrytering av IT- chefer och specialister. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryteringskonsult Jenny Flygare på 070 - 255 71 43, jenny.flygare@se.experis.com. Du söker tjänsten via ansökningslänken på www.experis.se. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Interim Bygglovschef med start omgående!

Stadsbyggnadschef/Stadsbyggnadsdirektör
Läs mer Apr 29
Nytt
Vi söker en erfaren och engagerad Interim bygglovschef för ett tillfälligt uppdrag på vår kunds bygglovsavdelning i Södra Skåne. Uppdraget innebär att leda och styra bygglovsavdelningen med fokus på effektivisering och nya arbetssätt utifrån aktuell lagstiftning.

Om rollen:

I rollen som interim bygglovschef kommer du att ansvara för att leda och utveckla bygglovsavdelningen med särskilt fokus på att implementera nya arbetssätt som stämmer överens med förändringar i lagstiftningen. Du kommer att arbeta för att förbättra resultatet för NKI (Nöjd Kund Index) samt säkerställa att avdelningen levererar högkvalitativ service till både interna och externa kunder.

Du kommer att ingå i ledningsgruppen och samarbeta tätt med andra avdelningar och enheter för att säkerställa effektivitet och följa upp processer och resultat.

Arbetsuppgifter:

*

Leda och styra bygglovsavdelningen med fokus på nytt arbetssätt utifrån aktuell lagstiftning.
*

Arbeta för att förbättra NKI-resultatet genom att säkerställa hög service och effektiv handläggning.
*

Ingå i och bidra till ledningsgruppen.
*

Säkerställa att bygglovsärenden handläggs inom tidsramarna.
*

Vid behov delta i strategiska beslut och utvecklingsarbeten inom avdelningen.

Kvalifikationer:

*

Erfarenhet av bygglov och planering.
*

Erfarenhet av att leda och utveckla team.
*

God förståelse för den senaste lagstiftningen inom bygglov och planering.
*

Erfarenhet av att arbeta med kundservice och förbättra NKI-resultat.
*

Förmåga att snabbt sätta sig in i nya processer och arbeta självgående.
*

God kommunikationsförmåga och erfarenhet av att arbeta i ledningsgrupp.

Vi söker dig som:

*

Är en driven ledare med god erfarenhet inom bygglovshantering.
*

Har ett stort fokus på service och strävar efter att förbättra kundupplevelsen.
*

Är van vid att arbeta i en förändringsbenägen och utvecklingsorienterad miljö.
*

Är flexibel och kan arbeta självständigt samt som en del av ett team.



Ansökan:

Tjänsten är ett interimuppdrag som startar snarast. Skicka in din ansökan redan idag, urval och intervjuer sker löpande! Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Säljare till ett bolag inom digital marknadsföring!

Mediasäljare
Läs mer Apr 28
Är du en driven säljare som vill jobba i en rolig och dynamisk bransch? Vill du vara en del av ett framgångsrikt team som skapar långsiktiga samarbeten och effektiva marknadsföringskampanjer? Då kan detta vara din nästa stora chans!

Vi söker nu en säljare till vår kund, en innovativ marknadsföringsbyrå som hjälper företag att skapa och genomföra effektiva kampanjer. Som säljare hos oss kommer du att arbeta med både kalla och varma leads, bygga långsiktiga relationer och sälja skräddarsydda samarbeten till företag som vill ta sin marknadsföring till nästa nivå!

Dina arbetsuppgifter:

*

Sälja samarbeten till både nya och befintliga kunder.
*

Hjälpa kunder att skapa marknadsföringskampanjer, content och publicera deras marknadsföring.
*

Ansvara för att samla in och analysera data efter kampanjer för att säkerställa resultat.
*

Bygga långsiktiga relationer med kunder och vara en viktig del av deras marknadsföringsstrategi.

Vi söker dig som:

*

Har erfarenhet av försäljning och känner dig bekväm med både kalla och varma leads.
*

Har ett starkt intresse för marknadsföring och vill lära dig mer om hur man skapar framgångsrika kampanjer.
*

Är självgående, drivande och har en resultatinriktad inställning.
*

Trivs i en social och dynamisk miljö där varje dag bjuder på nya utmaningar.
* Har erfarenhet eller ett stort intresse av hemelektronik

Vi erbjuder:

*

Långsiktig tjänst i en växande och rolig bransch.
*

Fast lön och provision utan tak - du styr själv din inkomst!
*

Möjlighet att resa med företaget på 4 resor per år, bland annat till Los Angeles och Barcelona.
*

Utbildning och utveckling inom marknadsföring och försäljning.
*

En positiv arbetsmiljö med högt i tak och mycket teamwork.

Om vår kund:

Vår kund är en marknadsföringsbyrå som erbjuder skräddarsydda lösningar för företag som vill växa och nå sina mål genom effektiva marknadsföringskampanjer. Med en kreativ och data-driven approach har de byggt långvariga och framgångsrika samarbeten med företag i olika branscher.

Är du den vi söker?

Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Intervjuer och urval sker löpande!

Ansök nu

Lönespecialist till vår kund i Malmö

HR-specialist/HR-advisor
Läs mer Apr 22
Vi söker en erfaren HR-specialist för vår kund i Malmö. Är du en driven och engagerad person med gedigen erfarenhet inom HR? Då kan du vara den vi letar efter!

Senior HR-specialist sökes till vår kund i Malmö
Vi söker en erfaren HR-specialist för vår kund i Malmö. Är du en driven och engagerad person med gedigen erfarenhet inom HR? Då kan du vara den vi letar efter!
Arbetsuppgifter:
* Ansvara för och utveckla HR-processer och rutiner
* Hantera rekrytering, onboarding och personaladministration
* Stödja chefer och medarbetare i HR-relaterade frågor
* Säkerställa att företaget följer arbetsrättsliga lagar och regler
* Analysera och rapportera HR-data för att stödja affärsbeslut

Kvalifikationer:
* Minst 5 års erfarenhet inom HR
* Erfarenhet av att arbeta med Visma HR +8
* Goda kunskaper i arbetsrätt och personaladministration
* Stark kommunikationsförmåga och förmåga att bygga relationer
* Självständig och lösningsorienterad
Vi erbjuder:
* En dynamisk arbetsmiljö med möjlighet att påverka och utveckla HR-funktionen
* Konkurrenskraftig lön och förmåner
* En positiv och engagerad arbetsmiljö där dina idéer och initiativ uppmuntras
* Möjlighet till personlig och professionell utveckling
Kontaktuppgifter och ansökan
För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Jessica Björk på jessica.bjork@manpower.se.
Urval och intervjuer sker löpande så ansök redan idag!

Ansök nu

Enterprise Architect, to Inter IKEA Group Malmö

Enterprise Architect
Läs mer Mar 31
Join Us as an Enterprise Architect - Help Shape the Future of IKEA's Supply Chain!



Are you ready to make a real impact at a global brand loved by millions? We're looking for an Enterprise Architect with a combination of technical expertise and business insights. You'll be a key player in our Data & Technology team, leading the design of modern, scalable architecture as part of our ongoing transformation journey

At IKEA, we're on a constant journey to create a better everyday life for the many. As we grow and evolve, we're constantly reinventing ourselves to meet our customers' needs. We're transforming our digital capabilities by uniting core business processes, people, data, and technology. An enabler for us to become an even better home furnishing company in the future. A journey that needs passionate people who embrace change, dare to question and want to make a difference. If that sounds like you, we'd love to have you on board!



The Role What You Will Do

* Define, lead and own parts of the Data & Technology architecture work. Setting the vision and direction for different digital products areas and technology enablers.
* Co-create agile roadmaps and guide teams toward a future-state architecture.
* Secure architectural guidelines, design principles and lead architectural decisions
* Collaborate and align with stakeholders on different levels across the organization.
* Build strong stakeholder relationships and influence through clear communication.
* Contribute to strategic discussions and hands-on solutioning across the organization.

In short: you'll design, lead, align, and communicate to drive impact.



About you

This is a senior position, so we believe that you have previous experience working with similar responsibilities. It is not a must with an architectural background you could have been working in other technology/digital related roles like leading products, engineering, tech strategy or other tech related functions. Of course, there need to be an interest in architecture and having an architectural mindset in the role. But most important is your personality and your ability to take ownership, building relationships, communicate and manage stakeholders on different levels. There will be a wide range of technology topics to cover so you need to have an overall good broad "full-stack" understanding without diving into the very specifics of things. Example topics could be Data & Analytics, AI & ML, Automation, Integrations, API & events, Standardization, Cloud computing and more. We do not expect you to be the expert in all areas, you will have time and opportunity to upskill and learn as we go.



About us

Inter IKEA Group unites Retail Concept, Range, and Supply to improve and expand the IKEA home furnishing offer. This role is within IKEA Supply and the Supply Chain Development organization, focusing on producing and delivering products efficiently across global markets. IKEA values a culture of openness, innovation, and personal growth, offering global career development in a fast-paced, inclusive environment aimed at creating a better everyday life for many people.

The IKEA culture and values are important for your success and growth within the company. You can read more about our values and life at IKEA on our website www.ikea.com or just watch this video: https://bit.ly/ikea-what-if

Additional information

Preferred work locations are Malmö or Älmhult, Sweden. Full-time remote work is not available.



How to apply

In this recruitment IKEA is collaborating with Experis IT, with long and extensive experience in recruiting IT managers and specialists. If you have any questions regarding the position or recruitment process, please contact Recruitment Consultant Jenny Flygare by e-mail; jenny.flygare@se.experis.com or by phone to 070 - 255 71 43. To apply for the position, please use www.experis.se, found in the job listing. The selection and interview process are ongoing so submit your application as soon as possible.

We look forward to receiving your application!

Ansök nu