Malmö: Operation Manager

Hitta ansökningsinfo om jobbet Operation Manager i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2025-04-15 // Varaktighet: Heltid

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 72.000 kollegor över hela världen, varav Schenker Dedicated Services Group (SDS) har ca 80 medarbetare i Göteborg och Malmö. SDS är en oberoende 4PL-operatör inom DB Schenker Group som erbjuder kundanpassade transportnätverk för kunder med särskilda logistikbehov. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!


Arbetsuppgifter
Rollen innebär ett operativt ledarskap samtidigt som du också ansvarar avdelningens utveckling samt djupt involverad i kundsamarbeten på en strategisk nivå. Din huvudsakliga uppgift är att dagligen motivera, coacha och arbetsleda en grupp på 4-8 personer och på så vis utveckla dina medarbetare att tillsammans skapa goda resultat.
Då teamet jobbar dedikerat mot en av Schenkers största kunder inom fjärdepartslogistik har gruppen har ett starkt kundfokus där vi är en naturlig integrerad del av vår kunds logistikavdelning. Utöver personalansvaret är därför en viktig uppgift att säkerställa ett framgångsrikt samarbete med kund och leverantörer. Säkerställa kvalitetssäkrade processer inklusive uppföljning samt ett proaktivt kontinuerligt förbättringsarbete är ledord i rollen.


Din profil
Ledarskapserfarenhet med fullt personalansvar.
Transport & Logistikbakgrund med fokus Land- och Intermodal transporter, Lager eller 4PL.
Dedikerad ledare som drivs av att utveckla dina medarbetare.
Bygger relationer med såväl medarbetare, kollegor och kunder.
Bekväm med att fatta beslut.

Som person bör du vara driven, strukturerad, analytisk och uppskatta att effektivisera upparbetade arbetsprocesser.
Tjänsten kräver att du har mycket goda kunskaper i engelska och svenska, såväl i tal som skrift.
Goda kunskaper i Excel och/eller Power BI är en nödvändighet.


Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Malmö. På Schenker Dedicated Services får du möjlighet att arbeta inom ett företag som präglas av innovation, entreprenörskap och korta beslutsvägar.
För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Branch Manager Morgan Franksen på morgan.franksen@dbschenker.com.
Din ansökan med CV och personligt brev skickar du senast 2025-05-02.
Välkommen med din ansökan! / Morgan & Kollegor

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Manager

Nedan visas andra jobb i Malmö som Manager.

Store Manager

Läs mer Mar 28
Store Manager
We are Club Demonstration Services (CDS), Costco's preferred provider of in-house event marketing. We offer the industry's best person-to-person marketing services to increase sales for our customers and Costco. Our team of 26,000 associates worldwide plays a key role in the success of our partners and Costco.


Mission
You have a key role within the Malmö store, which will open on July 1, 2025; thanks to your soul as a retailer, you develop the sales of your outlet and embody the posture of the leader with a 360° vision.
Your challenges:
- Manage the events, promotion and sales of suppliers' products.
- Ensure event quality, efficient use of space and compliance with procedures.
- Collaborate with managers to evaluate event performance (execution rates, sales, costs) and make any necessary adjustments.
- Oversee the preparation of business plans and ensure their follow-up.
- Manage recruitment, training, evaluation and employee decisions.
- Maintain strong relationships with customers and internal partners (purchasing, marketing, operations).
- Work with CDS teams to implement initiatives and achieve organizational goals.
Profile
- Your ability to analyze figures, to delegate, to drive and to energetically support your teams will enable you to achieve a common goal: to perform well together!
- You have 3 to 5 years' experience in a packaged goods brand on the customer and/or supplier side.
- Professional certification (NEHA) in food handling
- Basic computer skills, including Microsoft Office suite and web browsers
- Fluent Swedish and English, Spanish is a plus

Ansök nu

Junior contract manager

Läs mer Apr 29
Nytt
Vi söker, på uppdrag av en av våra kunder, en Junior contract manager som kan förstärka deras organisation.
Uppdraget kommer att påbörjas omgående och är långsiktigt.
Denna roll kräver att du genomgår en omfattande säkerhetsgranskning.
I denna roll kommer du att supportera strategiska inköpare med kontraktshantering, bland annat:
Förhandlingssupport
Utvärdering av motpartsförslag
Arkivering
NDA-hantering
Utveckling av avtalsmallar
Driva utveckling av avtalstäckning

Din profil
Minst 3-8 års erfarenhet inom området.
Ansvarstagande Teamplayer.
Flytande på svenska och engelska
God kännedom om Microsoft Office-paketet.

Ansök nu

Vi söker en Junior Contract Manager!

Läs mer Apr 29
Nytt
På uppdrag av en av våra kunder söker vi nu en Junior Contract Manager som vill vara med och förstärka deras organisation i Malmö/Lund.
Uppdraget startar omgående och är långsiktigt. Vi utvärderar kandidater löpande – vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
Observera att denna roll kräver att du genomgår en omfattande säkerhetsgranskning.
I rollen som Junior Contract Manager kommer du bland annat att arbeta med:
Förhandlingssupport
Utvärdering av motpartsförslag
Arkivering av avtal och dokument
Hantering av sekretessavtal (NDA)
Utveckling och förbättring av avtalsmallar
Driva utveckling av avtalstäckning i verksamheten



Vi söker dig som har:
Minst 3–8 års erfarenhet av arbete inom kontraktshantering eller närliggande områden
En ansvarstagande och samarbetsinriktad inställning
Flytande kunskaper i både svenska och engelska
Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet



Placering: Malmö/Lund
Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Merchandising Manager

Läs mer Apr 23
Oversees and develops supervisors and employees. Monitors operations, analyses and rectifies observed inefficiencies or unsafe procedures. Upholds excellence in member service. Prepares business plans and develops managerial strategies to meet objectives.


Provides efficient training programs, ensures schedules answer department’s needs. Directs and advises employees regarding their performance and participates in daily operations. Ensures best merchandising practices and procedures.


Develops, counsels, trains and directs department personnel. Makes recommendations for hiring, promotion and termination to Warehouse Manager. Reviews and approves area timecards. Drafts and participates in presentation of employee performance evaluations.


Maintains high level of teamwork and communication both inside and outside the department.


Ensure cooperation with the rest of the warehouse.


Determines production requirements based on income statements elaborated from weekly or monthly calculations recording totals of sales and expenses. Develops and implements sales and merchandising plan for the warehouse.


Monitors equipment specific to the department, ensures forklift checklists are signed everyday , calls and schedules for repair as needed.


Supports the management team in ad-hoc location security checks and alarm callouts, as required

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Schenker AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Schenker AB .

Trafik Koordinator

Trafikkoordinator
Läs mer Apr 15
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 72.000 kollegor över hela världen, varav Schenker Dedicated Services Group (SDS) har ca 80 medarbetare i Göteborg och Malmö. SDS är en oberoende 4PL-operatör inom DB Schenker Group som erbjuder kundanpassade transportnätverk för kunder med särskilda logistikbehov. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!


Arbetsuppgifter
Som trafikkoordinator deltar du tillsammans med en grupp av 4-8 dedikerade medarbetare i den operativa driften och styrningen av transporter för vår kund. Vi är organiserade i ett gemensamt kontrolltorn per dedikerad kund. Din roll är att fungera som "spindeln i nätet" mellan kund och leverantör. Du arbetar med bokning och planering av transporter inom Europa, data- och trafikövervakning samt övrigt förekommande administration.
Ta emot och validera kundorder/bokning.
Planera transportutförande enligt bokning/kundförfrågan.
Daglig uppföljning av transporter.
Avvikelserapportering av förseningar, incidenter eller någon form av avvikelse i vårt TMS.
Vidta korrigerande åtgärder vid avvikelser i kontrolltornet.
Bistå vid sammanställning av erforderlig statistik för utvärdering och uppföljning av utförda och köpta tjänster.
Daglig kontakt med kund, åkare och interna kontaktavdelningar.
Utreda avvikelser på leverantörsfakturor och vidta korrigerande åtgärder.
Beräkning av transportkostnad.



Din profil
Tjänsten som trafik koordinator ställer höga krav och ett stort engagemang för att nå goda resultat. Du har en utpräglad serviceanda, tar ansvar och sätter alltid kunden först.
Minst 3 års erfarenhet av spedition / trafikledning eller 3:e parts logistikverksamhet med fokus på vägfrakt.
Behärskar engelska och svenska utmärkt i både tal och skrift.
Utbildning inom transport/logistik såsom Kandidat examen eller liknande är högst önskvärt.
Erfarenhet av att arbeta i en komplex global organisation.
Du är van att arbeta i olika IT-system, digitalvana och har goda kunskaper om olika applikationer sant Officepaketet.
Motiverad person som är självgående till stora delar.
Proaktivt förhållningssätt med stark social kompetens, färdigheter och förmåga att knyta an till individer på alla nivåer.



Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Malmö. På Schenker Dedicated Services får du möjlighet att arbeta inom ett företag som präglas av innovation, entreprenörskap och korta beslutsvägar.
För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Branch Manager Morgan Franksen på morgan.franksen@dbschenker.com.
Din ansökan med CV och personligt brev skickar du senast 2025-05-02.

Ansök nu

Nattchaufför till Fjärrverksamheten i Malmö

Truckförare
Läs mer Aug 7
Schenker Åkeri AB är ett helägt dotterbolag till DB Schenker. Vi finns på 21 orter i landet och transporterar årligen 8 miljoner paket och godssändningar. Vår verksamhet består av hämtnings-, distributions- och fjärrtrafik inom DB Schenkers inrikes nätverk för gods och paket samt temperaturkontrollerade varor. Schenker Åkeri AB har ca 1100 fordonsenheter och 1100 anställda över hela landet. Be one team with one goal är en av våra grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Just nu är vi också mitt uppe i ett spännande omställningsarbete till fossilfria transporter. Vill du spela i det vinnande laget och vara med oss i vår utveckling av framtidens transporter? Tveka inte att skicka in din ansökan!

Dessutom erbjuder vi:
* Lunchsubventionering, Friskvårdsbidrag och Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Möjlighet till att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris
* Personlig utveckling
* Trevliga kollegor och ett gott arbetsklimat

Vi söker nu en Fjärrchaufför Natt till Fjärrverksamheten i Malmö.

Arbetsuppgifter:
* Fjärrkörning - Lastbil med släp
* Lastning & lossning
* Truckkörning
* Hantering av handdator
* Ge god service till våra kunder

Din profil:

I din roll kommer du att hantera Schenker Åkeris fordon och gods vilket kräver respekt, noggrannhet och stort ansvarstagande. Vi har stor tillit till våra medarbetare. Har du vad som krävs?
* CE-behörighet
* Yrkeskompetensbevis (YKB)
* ADR-intyg
* Truckkort
* Digitalt förarkort
* Behärskar det svenska språket obehindrat

Som person ser vi gärna att du är driven och självgående. Du är samarbetsvillig och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Vi ser även att du är serviceinriktad och värderar goda kundrelationer högt.

Information och ansökan:

Rollen är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placeringsort Malmö.

Omfattningen är heltid.

Ersättning enligt kollektivavtal.

Vid frågor är du välkommen att kontakta Kristian Brobeck, Transportledare, via kristian.brobeck@dbschenker.com

Skicka gärna din ansökan senast 30/9. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundskontroll på aktuella slutkandidater.



Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Trafikkoordinator/Speditör på SDS Malmö

Arbetsledare, lager
Läs mer Okt 8
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 78 000 kollegor världen över, varav Schenker Dedicated Services AB (SDS) har cirka 100 anställda i Göteborg och Malmö. SDS är en oberoende 4PL-operatör inom DB Schenker Group som erbjuder skräddarsydda transportnät för kunder med speciella logistikbehov.

Vi erbjuder:

* Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner via Benify

* Kollektivavtal och försäkringar enligt överenskommelse.

* 'Klämpermision' - en individuell timpool som kan tas ut som ledighet, i första hand i samband med helgdagar.

* Möjlighet att hyra fritidshus på flera orter i Sverige till ett förmånligt pris.

* Eftersom vi arbetar i en dynamisk miljö utmanar vi dig varje dag för att bli bättre. Tillsammans kommer vi att förverkliga din fulla personliga och professionella karriär genom att skapa utvecklingsmöjligheter. Inom DB Schenker-gruppen finns det gott om möjligheter.

På vår avdelning i Malmö kommer du att arbeta nära och för vår kund som är verksam inom olika typer av industri både i Sverige och Europa.

Vi är en grupp dedikerade trafikkoordinatorer med olika bakgrund som alla brinner för transport och logistik. Vi värdesätter ett gott samarbete för att nå uppsatta mål som ett team. Vi arbetar för att hitta den bästa transport- och logistiklösningen för vår kund med en speciell och stor touch av kundvård. Vi vill nu förstärka teamet ytterligare med en Trafikkoordinator som har några års erfarenhet av trafik, - logistik eller planering, gärna inom en internationell roll där kundservice är av största vikt.



Arbetsuppgifter och nyckeluppgifter:

* Som Trafikkoordinator är din roll länken mellan vår kund och våra leverantörer. Tillsammans med resten av vårt team kommer du att hantera, planera och övervaka våra kundtransporter.

* Se till att leverantörer och kunder följer rutiner genom övervakning av produktionssystem, dokumentation och andra relevanta områden för efterlevnad.

* Ta emot och validera kundorder/bokning.

* Planera transportutförande enligt bokning/kundförfrågan.

* Daglig uppföljning av transporter.

* Avvikelserapportering av förseningar, incidenter eller någon form av avvikelse i TMS och via andra plattformar beroende på avvikelsetyp.

* Bistå vid sammanställning av erforderlig statistik för utvärdering och uppföljning av utförda och köpta tjänster.

* Daglig kontakt med kund, åkare och interna kontaktavdelningar.

* Hantering av lagring och projektsändningar globalt med ekonomisk uppföljning och rapportering.

* Hantering av gods på tullager samt gärna Exportdeklarationer och T1.

Kvalifikationer:

Tjänsten som trafikkoordinator ställer höga krav och ett stort engagemang för att nå goda resultat. Du har en utpräglad serviceanda, tar ansvar och sätter alltid kunden först. Vi söker dig som drivs av utmaningar, älskar att göra affärer, är lösningsorienterad och har den där extra känslan för en framgångsrik verksamhet. För att lösa uppgiften på bästa sätt bör du vara driven, stresstålig, genuin, och positiv. Det viktigaste är att du är en person som hjälper kollegan som sitter bredvid dig, som alltid strävar efter en "Vi-anda", som har lätt för att skratta även när tempot kan vara högt och som vågar be om hjälp.



Erfarenhet:

* Minst 5 års erfarenhet av spedition / trafikledning eller 3:e parts logistikverksamhet med fokus på vägfrakt.

* Hantering av tullärenden.

* Behärskar engelska och svenska utmärkt i både tal och skrift.

* Gärna logistikbakgrund, till exempel Kandidat- eller examen i logistik alternativt transport, genomförd kommersiell utbildning eller erfarenhet.

* Erfarenhet av att arbeta i en komplex global organisation.

* Du är van att arbeta i olika IT-system, digitalvana och har goda kunskaper om olika applikationer sant Officepaketet.

* Motiverad person som är självgående till stora delar.

* Proaktivt förhållningssätt med stark social kompetens, färdigheter och förmåga att knyta an till individer på alla nivåer och över avdelningar

Information och ansökan:



Tjänsten är en tillsvidareanställning placerad i Malmö på Valenciagatan 2. Där du har möjligheten att arbeta hemifrån 6 dagar i månaden om du så önskar efter överenskommelse med din närmsta chef. Som en del av kontrolltornets team kommer du att rapportera till avdelningens Operation Manager.

För frågor, vänligen kontakta Therese Lindström, Operations Manager, på +46 76 771 35 02 eller therese.lindstrom@dbschenker.com.

Skicka din ansökan senast 2024-10-21. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs en bakgrundskontroll av aktuella slutkandidater.



Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Trafikkoordinator på SDS Malmö

Trafikkoordinator
Läs mer Sep 17
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 78 000 kollegor världen över, varav Schenker Dedicated Services AB (SDS) har cirka 100 anställda i Göteborg och Malmö. SDS är en oberoende 4PL-operatör inom DB Schenker Group som erbjuder skräddarsydda transportnät för kunder med speciella logistikbehov.

Vi erbjuder:
* Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt överenskommelse.
* 'Klämpermision' - en individuell timpool som kan tas ut som ledighet, i första hand i samband med helgdagar.
* Möjlighet att hyra fritidshus på flera orter i Sverige till ett förmånligt pris.
* Eftersom vi arbetar i en dynamisk miljö utmanar vi dig varje dag för att bli bättre. Tillsammans kommer vi att förverkliga din fulla personliga och professionella karriär genom att skapa utvecklingsmöjligheter. Inom DB Schenker-gruppen finns det gott om möjligheter

På vår avdelning i Malmö kommer du att arbeta nära och för vår kund som är verksam inom olika typer av industri både i Sverige och Europa.



Vi är en grupp dedikerade trafikkoordinatorer med olika bakgrund som alla brinner för transport och logistik. Vi värdesätter ett gott samarbete för att nå uppsatta mål som ett team. Vi arbetar för att hitta den bästa transport- och logistiklösningen för vår kund med en speciell och stor touch av kundvård. Vi vill nu förstärka teamet ytterligare med en Trafikkoordinator som har några års erfarenhet av trafik, - logistik eller planering, gärna inom en internationell roll där kundservice är av största vikt.



Arbetsuppgifter och nyckeluppgifter:

* Som Trafikkoordinator är din roll länken mellan vår kund och våra leverantörer. Tillsammans med resten av vårt team kommer du att hantera, planera och övervaka våra kundtransporter.
* Se till att leverantörer och kunder följer rutiner genom övervakning av produktionssystem, EDI-flöden, dokumentation och andra relevanta områden för efterlevnad.
* Ta emot och validera kundorder/bokning.
* Planera transportutförande enligt bokning/kundförfrågan.
* Daglig uppföljning av transporter.
* Avvikelserapportering av förseningar, incidenter eller någon form av avvikelse i TMS och via andra plattformar beroende på avvikelsetyp.
* Vidta korrigerande åtgärder vid avvikelser i kontrolltornet och att utföra andra icke-automatiserade moment enligt angivna processer och tillhörande rutiner.
* Bistå vid sammanställning av erforderlig statistik för utvärdering och uppföljning av utförda och köpta tjänster.
* Daglig kontakt med kund, åkare och interna kontaktavdelningar.
* Utreda avvikelser på leverantörsfakturor och vidta korrigerande åtgärder.
* Beräkning av transportkostnad.

Kvalifikationer:

Tjänsten som trafikkoordinator ställer höga krav och ett stort engagemang för att nå goda resultat. Du har en utpräglad serviceanda, tar ansvar och sätter alltid kunden först. Vi söker dig som drivs av utmaningar, älskar att göra affärer, är lösningsorienterad och har den där extra känslan för en framgångsrik verksamhet. För att lösa uppgiften på bästa sätt bör du vara driven, stresstålig, genuin, och positiv. Det viktigaste är att du är en person som hjälper kollegan som sitter bredvid dig, som alltid strävar efter en "Vi-anda", som har lätt för att skratta även när tempot kan vara högt och som vågar be om hjälp.



Erfarenhet:

* Minst 3 års erfarenhet av spedition / trafikledning eller 3:e parts logistikverksamhet med fokus på vägfrakt.
* Behärskar engelska och svenska utmärkt i både tal och skrift.
* Gärna logistikbakgrund, till exempel Kandidat- eller examen i logistik alternativt transport, genomförd kommersiell utbildning eller erfarenhet.
* Erfarenhet av att arbeta i en komplex global organisation.
* Du är van att arbeta i olika IT-system, digitalvana och har goda kunskaper om olika applikationer sant Officepaketet.
* Motiverad person som är självgående till stora delar.
* Proaktivt förhållningssätt med stark social kompetens, färdigheter och förmåga att knyta an till individer på alla nivåer och över avdelningar

Information och ansökan:



Tjänsten är en tillsvidareanställning placerad i Malmö på Valenciagatan 2. Där du har möjligheten att arbeta hemifrån 6 dagar i månaden om du så önskar efter överenskommelse med din närmsta chef. Som en del av kontrolltornets team kommer du att rapportera till avdelningens Operation Manager.

För frågor, vänligen kontakta Therese Lindström, Operations Manager, på +46 76 771 35 02 eller therese.lindstrom@dbschenker.com.



Skicka din ansökan senast 2024-10-04. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs en bakgrundskontroll av aktuella slutkandidater.



Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Senior Traffic Coordinator - Schenker Dedicated Services Malmö

Trafikkoordinator
Läs mer Sep 23
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 78 000 kollegor världen över, varav Schenker Dedicated Services AB (SDS) har cirka 100 anställda i Göteborg och Malmö. SDS är en oberoende 4PL-operatör inom DB Schenker Group som erbjuder skräddarsydda transportnät för kunder med speciella logistikbehov.

Vi erbjuder:

* Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner via Benify

* Kollektivavtal och försäkringar enligt överenskommelse.

* 'Klämpermision' - en individuell timpool som kan tas ut som ledighet, i första hand i samband med helgdagar.

* Möjlighet att hyra fritidshus på flera orter i Sverige till ett förmånligt pris.

* Eftersom vi arbetar i en dynamisk miljö utmanar vi dig varje dag för att bli bättre. Tillsammans kommer vi att förverkliga din fulla personliga och professionella karriär genom att skapa utvecklingsmöjligheter. Inom DB Schenker-gruppen finns det gott om möjligheter.

På vår avdelning i Malmö kommer du att arbeta nära och för vår kund som är verksam inom olika typer av industri både i Sverige och Europa.

Vi är en grupp dedikerade trafikkoordinatorer med olika bakgrund som alla brinner för transport och logistik. Vi värdesätter ett gott samarbete för att nå uppsatta mål som ett team. Vi arbetar för att hitta den bästa transport- och logistiklösningen för vår kund med en speciell och stor touch av kundvård. Vi vill nu förstärka teamet ytterligare med en Trafikkoordinator som har några års erfarenhet av trafik, - logistik eller planering, gärna inom en internationell roll där kundservice är av största vikt.



Arbetsuppgifter och nyckeluppgifter:

* Som Trafikkoordinator är din roll länken mellan vår kund och våra leverantörer. Tillsammans med resten av vårt team kommer du att hantera, planera och övervaka våra kundtransporter.

* Se till att leverantörer och kunder följer rutiner genom övervakning av produktionssystem, dokumentation och andra relevanta områden för efterlevnad.

* Ta emot och validera kundorder/bokning.

* Planera transportutförande enligt bokning/kundförfrågan.

* Daglig uppföljning av transporter.

* Avvikelserapportering av förseningar, incidenter eller någon form av avvikelse i TMS och via andra plattformar beroende på avvikelsetyp.

* Bistå vid sammanställning av erforderlig statistik för utvärdering och uppföljning av utförda och köpta tjänster.

* Daglig kontakt med kund, åkare och interna kontaktavdelningar.

* Hantering av lagring och projektsändningar globalt med ekonomisk uppföljning och rapportering.

* Hantering av gods på tullager samt gärna Exportdeklarationer och T1.

Kvalifikationer:

Tjänsten som trafikkoordinator ställer höga krav och ett stort engagemang för att nå goda resultat. Du har en utpräglad serviceanda, tar ansvar och sätter alltid kunden först. Vi söker dig som drivs av utmaningar, älskar att göra affärer, är lösningsorienterad och har den där extra känslan för en framgångsrik verksamhet. För att lösa uppgiften på bästa sätt bör du vara driven, stresstålig, genuin, och positiv. Det viktigaste är att du är en person som hjälper kollegan som sitter bredvid dig, som alltid strävar efter en "Vi-anda", som har lätt för att skratta även när tempot kan vara högt och som vågar be om hjälp.



Erfarenhet:

* Minst 5 års erfarenhet av spedition / trafikledning eller 3:e parts logistikverksamhet med fokus på vägfrakt.

* Hantering av tullärenden.

* Behärskar engelska och svenska utmärkt i både tal och skrift.

* Gärna logistikbakgrund, till exempel Kandidat- eller examen i logistik alternativt transport, genomförd kommersiell utbildning eller erfarenhet.

* Erfarenhet av att arbeta i en komplex global organisation.

* Du är van att arbeta i olika IT-system, digitalvana och har goda kunskaper om olika applikationer sant Officepaketet.

* Motiverad person som är självgående till stora delar.

* Proaktivt förhållningssätt med stark social kompetens, färdigheter och förmåga att knyta an till individer på alla nivåer och över avdelningar

Information och ansökan:

Tjänsten är en tillsvidareanställning placerad i Malmö på Valenciagatan 2. Där du har möjligheten att arbeta hemifrån 6 dagar i månaden om du så önskar efter överenskommelse med din närmsta chef. Som en del av kontrolltornets team kommer du att rapportera till avdelningens Operation Manager.

För frågor, vänligen kontakta Therese Lindström, Operations Manager, på +46 76 771 35 02 eller therese.lindstrom@dbschenker.com.

Skicka din ansökan senast 2024-10-07. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs en bakgrundskontroll av aktuella slutkandidater.



Välkommen med din ansökan!

Ansök nu