Malmö: Trafik Koordinator

Hitta ansökningsinfo om jobbet Trafik Koordinator i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2025-04-15 // Varaktighet: Heltid

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 72.000 kollegor över hela världen, varav Schenker Dedicated Services Group (SDS) har ca 80 medarbetare i Göteborg och Malmö. SDS är en oberoende 4PL-operatör inom DB Schenker Group som erbjuder kundanpassade transportnätverk för kunder med särskilda logistikbehov. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!


Arbetsuppgifter
Som trafikkoordinator deltar du tillsammans med en grupp av 4-8 dedikerade medarbetare i den operativa driften och styrningen av transporter för vår kund. Vi är organiserade i ett gemensamt kontrolltorn per dedikerad kund. Din roll är att fungera som "spindeln i nätet" mellan kund och leverantör. Du arbetar med bokning och planering av transporter inom Europa, data- och trafikövervakning samt övrigt förekommande administration.
Ta emot och validera kundorder/bokning.
Planera transportutförande enligt bokning/kundförfrågan.
Daglig uppföljning av transporter.
Avvikelserapportering av förseningar, incidenter eller någon form av avvikelse i vårt TMS.
Vidta korrigerande åtgärder vid avvikelser i kontrolltornet.
Bistå vid sammanställning av erforderlig statistik för utvärdering och uppföljning av utförda och köpta tjänster.
Daglig kontakt med kund, åkare och interna kontaktavdelningar.
Utreda avvikelser på leverantörsfakturor och vidta korrigerande åtgärder.
Beräkning av transportkostnad.



Din profil
Tjänsten som trafik koordinator ställer höga krav och ett stort engagemang för att nå goda resultat. Du har en utpräglad serviceanda, tar ansvar och sätter alltid kunden först.
Minst 3 års erfarenhet av spedition / trafikledning eller 3:e parts logistikverksamhet med fokus på vägfrakt.
Behärskar engelska och svenska utmärkt i både tal och skrift.
Utbildning inom transport/logistik såsom Kandidat examen eller liknande är högst önskvärt.
Erfarenhet av att arbeta i en komplex global organisation.
Du är van att arbeta i olika IT-system, digitalvana och har goda kunskaper om olika applikationer sant Officepaketet.
Motiverad person som är självgående till stora delar.
Proaktivt förhållningssätt med stark social kompetens, färdigheter och förmåga att knyta an till individer på alla nivåer.



Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Malmö. På Schenker Dedicated Services får du möjlighet att arbeta inom ett företag som präglas av innovation, entreprenörskap och korta beslutsvägar.
För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Branch Manager Morgan Franksen på morgan.franksen@dbschenker.com.
Din ansökan med CV och personligt brev skickar du senast 2025-05-02.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Trafikkoordinator

Nedan visas andra jobb i Malmö som Trafikkoordinator.

Ramudden söker en TA-konsult i Malmö

Läs mer Apr 29
Nytt
Vill du tillsammans med oss arbeta för säkra arbetsplatser? Vi söker nu en driven TA-konsult till Malmö.

Om tjänsten
Som TA-konsult är din uppgift att analysera, planera och utforma lösningar för arbeten på offentliga platser som påverkar trafiken, det görs genom en Trafikanordningsplan (TA-plan). Du ansöker om tillstånd, förbereder nödvändigt underlag, håller kontakt med kunden och genomför besök på arbetsplatserna vi arbetar med.

I rollen genomför du även riskanalyser och hanterar tillståndsprocesser tillsammans med berörda parter som kan vara kunder, väghållare, kollektivtrafik eller räddningstjänst. Du ansvarar även för att utfört arbete faktureras.

Placeringsort: Malmö
Anställningsform: provanställning/tillsvidareanställning
Löneform: månadslön

Om dig
Vi ser att du som söker är lösningsorienterad och har en mycket god känsla för service. Du söker feedback från kunder och använder den för att förbättra kvaliteten i ditt arbete. Då det dagliga arbetet innebär mycket kontakt med olika aktörer krävs det att du har en mycket god social kompetens och lätt för att samarbeta. Vidare är du strukturerad och ansvarstagande.

Vi söker dig som har B-körkort, goda administrativa kunskaper och goda kunskaper i Svenska i tal och skrift. Har du tidigare erfarenhet av att rita TA-planer eller har gått Arbete på väg ser vi det som meriterande.

Om oss
På Ramudden brinner vi för att skapa säkra arbetsplatser genom anpassade lösningar och omtanke om människors trygghet. Med 90 depåer runt om i Norden erbjuder vi uthyrningsprodukter, tjänster och helhetslösningar för att säkerställa trygga arbetsplatser i trafikerade miljöer. Vårt syfte är att alla ska komma hem oskadda varje dag - oavsett om det gäller våra medarbetare, de som arbetar på plats, eller förbipasserande.

Våra värdeord
Nära, drivna och omtänksamma

Vi jobbar nära våra kunder och är lyhörda för deras behov. Vi är drivna i vårt jobb och hittar nya smarta lösningar som bidrar till vår ledande ställning i branschen. Vi är omtänksamma och personliga i samarbetet med våra kunder.

Detta erbjuder vi dig
Som vår nya kollega kan du se fram emot ett framåtblickande företag med stor entreprenörsanda, en stark sammanhållning och en stabil arbetsplats. Vi vet att alla duktiga medarbetare är vår största tillgång. Därför satsar vi extra mycket på kompetensutveckling och fortbildning av alla i personalen.

Vi har även en friskvårdssatsning med fokus på att må bra i vardagen, stärka sammanhållningen och leva hälsosammare. Som medarbetare på Ramudden kan du ta del av många olika förmåner inom hälsa, friskvård och fritid. Läs mer om oss på Jobb & karriär | Ramudden

Övrigt
Vi på Ramudden arbetar för att alla ska komma hem oskadda därför ser vi det som en självklarhet att alkohol och droger inte hör hemma på våra arbetsplatser och/eller i trafiken. Vi genomför därför alkohol- och drogtester vid nyanställningar.

Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Är du den vi söker? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt team! Rekryteringen sker löpande.

Ansök nu

Lotsoperatör, tidsbegränsad anställning vid behov

Läs mer Dec 18
Sveriges vackraste arbetsplats söker en
Lotsoperatör, tidsbegränsad anställning vid behovmed placering i Malmö
Sjöfartsverket ansvarar för att tillhandahålla lotstjänster i svenska farvatten och även öppensjölotsningar. Uppdragen kommer in via våra trafikcentraler, där lotsoperatörer ser till att planera uppdragen på ett så effektivt sätt som möjligt med utgångspunkt i kundernas behov och tillgänglighet av resurser.
Arbetsuppgifter
Som lotsoperatör kommer du att arbeta med att ta emot lotsbeställningarna och fördela lotsningsuppdrag, fartygs ankomst och avgångstider samt att sköta löpande administrativa uppgifter kopplade till lotsningsprocessen. Stundtals är arbetstempot högt och du förväntas kunna hantera flera skeenden samtidigt. Ibland förändras förutsättningarna med kort varsel och du måste snabbt göra om planeringen. Arbetet utförs på oregelbundna tider såväl dag- som nattetid.
Vem är du?
Vi söker dig som har lägst gymnasieexamen. Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och på engelska, likaså att du har god datorvana och med lätthet hanterar olika IT-system.
Det är meriterande om du har:
•    Utbildning eller erfarenhet inom logistik 
•    Erfarenhet av att ha arbetat med kundkontakt. 
•    Utbildning inom sjöfart och/eller erfarenhet inom sjöfart
•    Behörighet Fartygsbefäl klass VIII
•    SRC/ROC-intyg
•    B-körkort 
Om du inte redan har behörigheten Fartygsbefälklass VIII och SRC-intyget förväntas du genomgå en grundutbildning i dessa, via oss på Sjöfartsverket, innan du börjar utföra dessa arbetsuppgifter. Detta då det är en förutsättning för att tillåtas och kunna utföra arbetsuppdraget. Det är dock inte ett krav på att du innehar denna utbildning innan anställning hos oss. 
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är kommunikativ och analytisk. Eftersom du ansvarar för verksamheten tillsammans med ett team med flera lotsoperatörer är samarbetsförmåga, lösningsfokus och hög ansvarskänsla mycket viktiga egenskaper.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med bakgrundskontroll samt registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. För denna nivå av säkerhetsklassning ställs inte krav på svenskt medborgarskap. 
Varför ska du välja Sjöfartsverket?
Sjöfartsverket är ett tjänsteproducerande affärsverk inom transportsektorn. Vår arbetsmiljö är unik och vårt uppdrag är unikt – Sveriges vackraste arbetsplats. Vårt uppdrag är att utveckla transport och sjöfart i linje med riksdagens och regeringens beslut. Vår affärsidé är att erbjuda effektiva sjövägar, moderna tjänster och maritimt partnerskap för tillväxt, konkurrenskraft och hållbar utveckling.
Sjöfartsverket erbjuder en trivsam arbetsmiljö med goda möjligheter att förena arbetsliv och privatliv. Vi har en tydlig identitet och ett starkt varumärke. Vi är en utvecklingsinriktad organisation och arbetar ständigt för att utveckla våra medarbetare samt för att upprätthålla våra nöjda kunder. Är vi rätt organisation för dig är det en självklarhet för dig att agera på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Vårt arbete utgår från den statliga värdegrunden, vi arbetar också aktivt för jämställdhet, mångfald och inkludering och ser det som en självklarhet att du delar vår uppfattning.
Hur och när?
Den här rekryteringen gäller en tidsbegränsad anställning vid behov som ska tillsättas snarast och som gäller i högst 12 månader från startdatum.
Intervjuer kommer att genomföras vecka 4-5. 
Upplysningar:
Chef Lotsplanering Malmö, Marcus Pranter, 010-478 46 36 eller marcus.pranter@sjofartsverket.se 
Fackliga företrädare: 
Saco-S Peter Hellberg, OFR/ST Carl Cremonese, Seko Ib Bergström, samtliga kan nås via vår växel 0771-630000. 
Ansökan:
Registrera din ansökan senast 12 januari 2025.
För att styrka dina nautiska behörigheter och intyg, bifoga gärna aktuellt Sjötjänstutdrag. 
Diarienummer: 24-06236
Sjöfartsverket gör kontinuerliga och aktiva val kring exponering och rekryteringsstöd i varje rekrytering. Vi undanber oss därför direktkontakt av annonsförsäljare, bemannings- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Trafikkoordinator på SDS Malmö

Läs mer Sep 17
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 78 000 kollegor världen över, varav Schenker Dedicated Services AB (SDS) har cirka 100 anställda i Göteborg och Malmö. SDS är en oberoende 4PL-operatör inom DB Schenker Group som erbjuder skräddarsydda transportnät för kunder med speciella logistikbehov.

Vi erbjuder:
* Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt överenskommelse.
* 'Klämpermision' - en individuell timpool som kan tas ut som ledighet, i första hand i samband med helgdagar.
* Möjlighet att hyra fritidshus på flera orter i Sverige till ett förmånligt pris.
* Eftersom vi arbetar i en dynamisk miljö utmanar vi dig varje dag för att bli bättre. Tillsammans kommer vi att förverkliga din fulla personliga och professionella karriär genom att skapa utvecklingsmöjligheter. Inom DB Schenker-gruppen finns det gott om möjligheter

På vår avdelning i Malmö kommer du att arbeta nära och för vår kund som är verksam inom olika typer av industri både i Sverige och Europa.



Vi är en grupp dedikerade trafikkoordinatorer med olika bakgrund som alla brinner för transport och logistik. Vi värdesätter ett gott samarbete för att nå uppsatta mål som ett team. Vi arbetar för att hitta den bästa transport- och logistiklösningen för vår kund med en speciell och stor touch av kundvård. Vi vill nu förstärka teamet ytterligare med en Trafikkoordinator som har några års erfarenhet av trafik, - logistik eller planering, gärna inom en internationell roll där kundservice är av största vikt.



Arbetsuppgifter och nyckeluppgifter:

* Som Trafikkoordinator är din roll länken mellan vår kund och våra leverantörer. Tillsammans med resten av vårt team kommer du att hantera, planera och övervaka våra kundtransporter.
* Se till att leverantörer och kunder följer rutiner genom övervakning av produktionssystem, EDI-flöden, dokumentation och andra relevanta områden för efterlevnad.
* Ta emot och validera kundorder/bokning.
* Planera transportutförande enligt bokning/kundförfrågan.
* Daglig uppföljning av transporter.
* Avvikelserapportering av förseningar, incidenter eller någon form av avvikelse i TMS och via andra plattformar beroende på avvikelsetyp.
* Vidta korrigerande åtgärder vid avvikelser i kontrolltornet och att utföra andra icke-automatiserade moment enligt angivna processer och tillhörande rutiner.
* Bistå vid sammanställning av erforderlig statistik för utvärdering och uppföljning av utförda och köpta tjänster.
* Daglig kontakt med kund, åkare och interna kontaktavdelningar.
* Utreda avvikelser på leverantörsfakturor och vidta korrigerande åtgärder.
* Beräkning av transportkostnad.

Kvalifikationer:

Tjänsten som trafikkoordinator ställer höga krav och ett stort engagemang för att nå goda resultat. Du har en utpräglad serviceanda, tar ansvar och sätter alltid kunden först. Vi söker dig som drivs av utmaningar, älskar att göra affärer, är lösningsorienterad och har den där extra känslan för en framgångsrik verksamhet. För att lösa uppgiften på bästa sätt bör du vara driven, stresstålig, genuin, och positiv. Det viktigaste är att du är en person som hjälper kollegan som sitter bredvid dig, som alltid strävar efter en "Vi-anda", som har lätt för att skratta även när tempot kan vara högt och som vågar be om hjälp.



Erfarenhet:

* Minst 3 års erfarenhet av spedition / trafikledning eller 3:e parts logistikverksamhet med fokus på vägfrakt.
* Behärskar engelska och svenska utmärkt i både tal och skrift.
* Gärna logistikbakgrund, till exempel Kandidat- eller examen i logistik alternativt transport, genomförd kommersiell utbildning eller erfarenhet.
* Erfarenhet av att arbeta i en komplex global organisation.
* Du är van att arbeta i olika IT-system, digitalvana och har goda kunskaper om olika applikationer sant Officepaketet.
* Motiverad person som är självgående till stora delar.
* Proaktivt förhållningssätt med stark social kompetens, färdigheter och förmåga att knyta an till individer på alla nivåer och över avdelningar

Information och ansökan:



Tjänsten är en tillsvidareanställning placerad i Malmö på Valenciagatan 2. Där du har möjligheten att arbeta hemifrån 6 dagar i månaden om du så önskar efter överenskommelse med din närmsta chef. Som en del av kontrolltornets team kommer du att rapportera till avdelningens Operation Manager.

För frågor, vänligen kontakta Therese Lindström, Operations Manager, på +46 76 771 35 02 eller therese.lindstrom@dbschenker.com.



Skicka din ansökan senast 2024-10-04. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs en bakgrundskontroll av aktuella slutkandidater.



Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Senior Traffic Coordinator - Schenker Dedicated Services Malmö

Läs mer Sep 23
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 78 000 kollegor världen över, varav Schenker Dedicated Services AB (SDS) har cirka 100 anställda i Göteborg och Malmö. SDS är en oberoende 4PL-operatör inom DB Schenker Group som erbjuder skräddarsydda transportnät för kunder med speciella logistikbehov.

Vi erbjuder:

* Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner via Benify

* Kollektivavtal och försäkringar enligt överenskommelse.

* 'Klämpermision' - en individuell timpool som kan tas ut som ledighet, i första hand i samband med helgdagar.

* Möjlighet att hyra fritidshus på flera orter i Sverige till ett förmånligt pris.

* Eftersom vi arbetar i en dynamisk miljö utmanar vi dig varje dag för att bli bättre. Tillsammans kommer vi att förverkliga din fulla personliga och professionella karriär genom att skapa utvecklingsmöjligheter. Inom DB Schenker-gruppen finns det gott om möjligheter.

På vår avdelning i Malmö kommer du att arbeta nära och för vår kund som är verksam inom olika typer av industri både i Sverige och Europa.

Vi är en grupp dedikerade trafikkoordinatorer med olika bakgrund som alla brinner för transport och logistik. Vi värdesätter ett gott samarbete för att nå uppsatta mål som ett team. Vi arbetar för att hitta den bästa transport- och logistiklösningen för vår kund med en speciell och stor touch av kundvård. Vi vill nu förstärka teamet ytterligare med en Trafikkoordinator som har några års erfarenhet av trafik, - logistik eller planering, gärna inom en internationell roll där kundservice är av största vikt.



Arbetsuppgifter och nyckeluppgifter:

* Som Trafikkoordinator är din roll länken mellan vår kund och våra leverantörer. Tillsammans med resten av vårt team kommer du att hantera, planera och övervaka våra kundtransporter.

* Se till att leverantörer och kunder följer rutiner genom övervakning av produktionssystem, dokumentation och andra relevanta områden för efterlevnad.

* Ta emot och validera kundorder/bokning.

* Planera transportutförande enligt bokning/kundförfrågan.

* Daglig uppföljning av transporter.

* Avvikelserapportering av förseningar, incidenter eller någon form av avvikelse i TMS och via andra plattformar beroende på avvikelsetyp.

* Bistå vid sammanställning av erforderlig statistik för utvärdering och uppföljning av utförda och köpta tjänster.

* Daglig kontakt med kund, åkare och interna kontaktavdelningar.

* Hantering av lagring och projektsändningar globalt med ekonomisk uppföljning och rapportering.

* Hantering av gods på tullager samt gärna Exportdeklarationer och T1.

Kvalifikationer:

Tjänsten som trafikkoordinator ställer höga krav och ett stort engagemang för att nå goda resultat. Du har en utpräglad serviceanda, tar ansvar och sätter alltid kunden först. Vi söker dig som drivs av utmaningar, älskar att göra affärer, är lösningsorienterad och har den där extra känslan för en framgångsrik verksamhet. För att lösa uppgiften på bästa sätt bör du vara driven, stresstålig, genuin, och positiv. Det viktigaste är att du är en person som hjälper kollegan som sitter bredvid dig, som alltid strävar efter en "Vi-anda", som har lätt för att skratta även när tempot kan vara högt och som vågar be om hjälp.



Erfarenhet:

* Minst 5 års erfarenhet av spedition / trafikledning eller 3:e parts logistikverksamhet med fokus på vägfrakt.

* Hantering av tullärenden.

* Behärskar engelska och svenska utmärkt i både tal och skrift.

* Gärna logistikbakgrund, till exempel Kandidat- eller examen i logistik alternativt transport, genomförd kommersiell utbildning eller erfarenhet.

* Erfarenhet av att arbeta i en komplex global organisation.

* Du är van att arbeta i olika IT-system, digitalvana och har goda kunskaper om olika applikationer sant Officepaketet.

* Motiverad person som är självgående till stora delar.

* Proaktivt förhållningssätt med stark social kompetens, färdigheter och förmåga att knyta an till individer på alla nivåer och över avdelningar

Information och ansökan:

Tjänsten är en tillsvidareanställning placerad i Malmö på Valenciagatan 2. Där du har möjligheten att arbeta hemifrån 6 dagar i månaden om du så önskar efter överenskommelse med din närmsta chef. Som en del av kontrolltornets team kommer du att rapportera till avdelningens Operation Manager.

För frågor, vänligen kontakta Therese Lindström, Operations Manager, på +46 76 771 35 02 eller therese.lindstrom@dbschenker.com.

Skicka din ansökan senast 2024-10-07. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs en bakgrundskontroll av aktuella slutkandidater.



Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Schenker AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Schenker AB .

Operation Manager

Manager
Läs mer Apr 15
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 72.000 kollegor över hela världen, varav Schenker Dedicated Services Group (SDS) har ca 80 medarbetare i Göteborg och Malmö. SDS är en oberoende 4PL-operatör inom DB Schenker Group som erbjuder kundanpassade transportnätverk för kunder med särskilda logistikbehov. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!


Arbetsuppgifter
Rollen innebär ett operativt ledarskap samtidigt som du också ansvarar avdelningens utveckling samt djupt involverad i kundsamarbeten på en strategisk nivå. Din huvudsakliga uppgift är att dagligen motivera, coacha och arbetsleda en grupp på 4-8 personer och på så vis utveckla dina medarbetare att tillsammans skapa goda resultat.
Då teamet jobbar dedikerat mot en av Schenkers största kunder inom fjärdepartslogistik har gruppen har ett starkt kundfokus där vi är en naturlig integrerad del av vår kunds logistikavdelning. Utöver personalansvaret är därför en viktig uppgift att säkerställa ett framgångsrikt samarbete med kund och leverantörer. Säkerställa kvalitetssäkrade processer inklusive uppföljning samt ett proaktivt kontinuerligt förbättringsarbete är ledord i rollen.


Din profil
Ledarskapserfarenhet med fullt personalansvar.
Transport & Logistikbakgrund med fokus Land- och Intermodal transporter, Lager eller 4PL.
Dedikerad ledare som drivs av att utveckla dina medarbetare.
Bygger relationer med såväl medarbetare, kollegor och kunder.
Bekväm med att fatta beslut.

Som person bör du vara driven, strukturerad, analytisk och uppskatta att effektivisera upparbetade arbetsprocesser.
Tjänsten kräver att du har mycket goda kunskaper i engelska och svenska, såväl i tal som skrift.
Goda kunskaper i Excel och/eller Power BI är en nödvändighet.


Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Malmö. På Schenker Dedicated Services får du möjlighet att arbeta inom ett företag som präglas av innovation, entreprenörskap och korta beslutsvägar.
För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta Branch Manager Morgan Franksen på morgan.franksen@dbschenker.com.
Din ansökan med CV och personligt brev skickar du senast 2025-05-02.
Välkommen med din ansökan! / Morgan & Kollegor

Ansök nu

Nattchaufför till Fjärrverksamheten i Malmö

Truckförare
Läs mer Aug 7
Schenker Åkeri AB är ett helägt dotterbolag till DB Schenker. Vi finns på 21 orter i landet och transporterar årligen 8 miljoner paket och godssändningar. Vår verksamhet består av hämtnings-, distributions- och fjärrtrafik inom DB Schenkers inrikes nätverk för gods och paket samt temperaturkontrollerade varor. Schenker Åkeri AB har ca 1100 fordonsenheter och 1100 anställda över hela landet. Be one team with one goal är en av våra grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Just nu är vi också mitt uppe i ett spännande omställningsarbete till fossilfria transporter. Vill du spela i det vinnande laget och vara med oss i vår utveckling av framtidens transporter? Tveka inte att skicka in din ansökan!

Dessutom erbjuder vi:
* Lunchsubventionering, Friskvårdsbidrag och Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Möjlighet till att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris
* Personlig utveckling
* Trevliga kollegor och ett gott arbetsklimat

Vi söker nu en Fjärrchaufför Natt till Fjärrverksamheten i Malmö.

Arbetsuppgifter:
* Fjärrkörning - Lastbil med släp
* Lastning & lossning
* Truckkörning
* Hantering av handdator
* Ge god service till våra kunder

Din profil:

I din roll kommer du att hantera Schenker Åkeris fordon och gods vilket kräver respekt, noggrannhet och stort ansvarstagande. Vi har stor tillit till våra medarbetare. Har du vad som krävs?
* CE-behörighet
* Yrkeskompetensbevis (YKB)
* ADR-intyg
* Truckkort
* Digitalt förarkort
* Behärskar det svenska språket obehindrat

Som person ser vi gärna att du är driven och självgående. Du är samarbetsvillig och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Vi ser även att du är serviceinriktad och värderar goda kundrelationer högt.

Information och ansökan:

Rollen är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placeringsort Malmö.

Omfattningen är heltid.

Ersättning enligt kollektivavtal.

Vid frågor är du välkommen att kontakta Kristian Brobeck, Transportledare, via kristian.brobeck@dbschenker.com

Skicka gärna din ansökan senast 30/9. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundskontroll på aktuella slutkandidater.



Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Trafikkoordinator/Speditör på SDS Malmö

Arbetsledare, lager
Läs mer Okt 8
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 78 000 kollegor världen över, varav Schenker Dedicated Services AB (SDS) har cirka 100 anställda i Göteborg och Malmö. SDS är en oberoende 4PL-operatör inom DB Schenker Group som erbjuder skräddarsydda transportnät för kunder med speciella logistikbehov.

Vi erbjuder:

* Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner via Benify

* Kollektivavtal och försäkringar enligt överenskommelse.

* 'Klämpermision' - en individuell timpool som kan tas ut som ledighet, i första hand i samband med helgdagar.

* Möjlighet att hyra fritidshus på flera orter i Sverige till ett förmånligt pris.

* Eftersom vi arbetar i en dynamisk miljö utmanar vi dig varje dag för att bli bättre. Tillsammans kommer vi att förverkliga din fulla personliga och professionella karriär genom att skapa utvecklingsmöjligheter. Inom DB Schenker-gruppen finns det gott om möjligheter.

På vår avdelning i Malmö kommer du att arbeta nära och för vår kund som är verksam inom olika typer av industri både i Sverige och Europa.

Vi är en grupp dedikerade trafikkoordinatorer med olika bakgrund som alla brinner för transport och logistik. Vi värdesätter ett gott samarbete för att nå uppsatta mål som ett team. Vi arbetar för att hitta den bästa transport- och logistiklösningen för vår kund med en speciell och stor touch av kundvård. Vi vill nu förstärka teamet ytterligare med en Trafikkoordinator som har några års erfarenhet av trafik, - logistik eller planering, gärna inom en internationell roll där kundservice är av största vikt.



Arbetsuppgifter och nyckeluppgifter:

* Som Trafikkoordinator är din roll länken mellan vår kund och våra leverantörer. Tillsammans med resten av vårt team kommer du att hantera, planera och övervaka våra kundtransporter.

* Se till att leverantörer och kunder följer rutiner genom övervakning av produktionssystem, dokumentation och andra relevanta områden för efterlevnad.

* Ta emot och validera kundorder/bokning.

* Planera transportutförande enligt bokning/kundförfrågan.

* Daglig uppföljning av transporter.

* Avvikelserapportering av förseningar, incidenter eller någon form av avvikelse i TMS och via andra plattformar beroende på avvikelsetyp.

* Bistå vid sammanställning av erforderlig statistik för utvärdering och uppföljning av utförda och köpta tjänster.

* Daglig kontakt med kund, åkare och interna kontaktavdelningar.

* Hantering av lagring och projektsändningar globalt med ekonomisk uppföljning och rapportering.

* Hantering av gods på tullager samt gärna Exportdeklarationer och T1.

Kvalifikationer:

Tjänsten som trafikkoordinator ställer höga krav och ett stort engagemang för att nå goda resultat. Du har en utpräglad serviceanda, tar ansvar och sätter alltid kunden först. Vi söker dig som drivs av utmaningar, älskar att göra affärer, är lösningsorienterad och har den där extra känslan för en framgångsrik verksamhet. För att lösa uppgiften på bästa sätt bör du vara driven, stresstålig, genuin, och positiv. Det viktigaste är att du är en person som hjälper kollegan som sitter bredvid dig, som alltid strävar efter en "Vi-anda", som har lätt för att skratta även när tempot kan vara högt och som vågar be om hjälp.



Erfarenhet:

* Minst 5 års erfarenhet av spedition / trafikledning eller 3:e parts logistikverksamhet med fokus på vägfrakt.

* Hantering av tullärenden.

* Behärskar engelska och svenska utmärkt i både tal och skrift.

* Gärna logistikbakgrund, till exempel Kandidat- eller examen i logistik alternativt transport, genomförd kommersiell utbildning eller erfarenhet.

* Erfarenhet av att arbeta i en komplex global organisation.

* Du är van att arbeta i olika IT-system, digitalvana och har goda kunskaper om olika applikationer sant Officepaketet.

* Motiverad person som är självgående till stora delar.

* Proaktivt förhållningssätt med stark social kompetens, färdigheter och förmåga att knyta an till individer på alla nivåer och över avdelningar

Information och ansökan:



Tjänsten är en tillsvidareanställning placerad i Malmö på Valenciagatan 2. Där du har möjligheten att arbeta hemifrån 6 dagar i månaden om du så önskar efter överenskommelse med din närmsta chef. Som en del av kontrolltornets team kommer du att rapportera till avdelningens Operation Manager.

För frågor, vänligen kontakta Therese Lindström, Operations Manager, på +46 76 771 35 02 eller therese.lindstrom@dbschenker.com.

Skicka din ansökan senast 2024-10-21. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs en bakgrundskontroll av aktuella slutkandidater.



Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Trafikkoordinator på SDS Malmö

Trafikkoordinator
Läs mer Sep 17
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 78 000 kollegor världen över, varav Schenker Dedicated Services AB (SDS) har cirka 100 anställda i Göteborg och Malmö. SDS är en oberoende 4PL-operatör inom DB Schenker Group som erbjuder skräddarsydda transportnät för kunder med speciella logistikbehov.

Vi erbjuder:
* Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt överenskommelse.
* 'Klämpermision' - en individuell timpool som kan tas ut som ledighet, i första hand i samband med helgdagar.
* Möjlighet att hyra fritidshus på flera orter i Sverige till ett förmånligt pris.
* Eftersom vi arbetar i en dynamisk miljö utmanar vi dig varje dag för att bli bättre. Tillsammans kommer vi att förverkliga din fulla personliga och professionella karriär genom att skapa utvecklingsmöjligheter. Inom DB Schenker-gruppen finns det gott om möjligheter

På vår avdelning i Malmö kommer du att arbeta nära och för vår kund som är verksam inom olika typer av industri både i Sverige och Europa.



Vi är en grupp dedikerade trafikkoordinatorer med olika bakgrund som alla brinner för transport och logistik. Vi värdesätter ett gott samarbete för att nå uppsatta mål som ett team. Vi arbetar för att hitta den bästa transport- och logistiklösningen för vår kund med en speciell och stor touch av kundvård. Vi vill nu förstärka teamet ytterligare med en Trafikkoordinator som har några års erfarenhet av trafik, - logistik eller planering, gärna inom en internationell roll där kundservice är av största vikt.



Arbetsuppgifter och nyckeluppgifter:

* Som Trafikkoordinator är din roll länken mellan vår kund och våra leverantörer. Tillsammans med resten av vårt team kommer du att hantera, planera och övervaka våra kundtransporter.
* Se till att leverantörer och kunder följer rutiner genom övervakning av produktionssystem, EDI-flöden, dokumentation och andra relevanta områden för efterlevnad.
* Ta emot och validera kundorder/bokning.
* Planera transportutförande enligt bokning/kundförfrågan.
* Daglig uppföljning av transporter.
* Avvikelserapportering av förseningar, incidenter eller någon form av avvikelse i TMS och via andra plattformar beroende på avvikelsetyp.
* Vidta korrigerande åtgärder vid avvikelser i kontrolltornet och att utföra andra icke-automatiserade moment enligt angivna processer och tillhörande rutiner.
* Bistå vid sammanställning av erforderlig statistik för utvärdering och uppföljning av utförda och köpta tjänster.
* Daglig kontakt med kund, åkare och interna kontaktavdelningar.
* Utreda avvikelser på leverantörsfakturor och vidta korrigerande åtgärder.
* Beräkning av transportkostnad.

Kvalifikationer:

Tjänsten som trafikkoordinator ställer höga krav och ett stort engagemang för att nå goda resultat. Du har en utpräglad serviceanda, tar ansvar och sätter alltid kunden först. Vi söker dig som drivs av utmaningar, älskar att göra affärer, är lösningsorienterad och har den där extra känslan för en framgångsrik verksamhet. För att lösa uppgiften på bästa sätt bör du vara driven, stresstålig, genuin, och positiv. Det viktigaste är att du är en person som hjälper kollegan som sitter bredvid dig, som alltid strävar efter en "Vi-anda", som har lätt för att skratta även när tempot kan vara högt och som vågar be om hjälp.



Erfarenhet:

* Minst 3 års erfarenhet av spedition / trafikledning eller 3:e parts logistikverksamhet med fokus på vägfrakt.
* Behärskar engelska och svenska utmärkt i både tal och skrift.
* Gärna logistikbakgrund, till exempel Kandidat- eller examen i logistik alternativt transport, genomförd kommersiell utbildning eller erfarenhet.
* Erfarenhet av att arbeta i en komplex global organisation.
* Du är van att arbeta i olika IT-system, digitalvana och har goda kunskaper om olika applikationer sant Officepaketet.
* Motiverad person som är självgående till stora delar.
* Proaktivt förhållningssätt med stark social kompetens, färdigheter och förmåga att knyta an till individer på alla nivåer och över avdelningar

Information och ansökan:



Tjänsten är en tillsvidareanställning placerad i Malmö på Valenciagatan 2. Där du har möjligheten att arbeta hemifrån 6 dagar i månaden om du så önskar efter överenskommelse med din närmsta chef. Som en del av kontrolltornets team kommer du att rapportera till avdelningens Operation Manager.

För frågor, vänligen kontakta Therese Lindström, Operations Manager, på +46 76 771 35 02 eller therese.lindstrom@dbschenker.com.



Skicka din ansökan senast 2024-10-04. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs en bakgrundskontroll av aktuella slutkandidater.



Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Senior Traffic Coordinator - Schenker Dedicated Services Malmö

Trafikkoordinator
Läs mer Sep 23
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 78 000 kollegor världen över, varav Schenker Dedicated Services AB (SDS) har cirka 100 anställda i Göteborg och Malmö. SDS är en oberoende 4PL-operatör inom DB Schenker Group som erbjuder skräddarsydda transportnät för kunder med speciella logistikbehov.

Vi erbjuder:

* Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner via Benify

* Kollektivavtal och försäkringar enligt överenskommelse.

* 'Klämpermision' - en individuell timpool som kan tas ut som ledighet, i första hand i samband med helgdagar.

* Möjlighet att hyra fritidshus på flera orter i Sverige till ett förmånligt pris.

* Eftersom vi arbetar i en dynamisk miljö utmanar vi dig varje dag för att bli bättre. Tillsammans kommer vi att förverkliga din fulla personliga och professionella karriär genom att skapa utvecklingsmöjligheter. Inom DB Schenker-gruppen finns det gott om möjligheter.

På vår avdelning i Malmö kommer du att arbeta nära och för vår kund som är verksam inom olika typer av industri både i Sverige och Europa.

Vi är en grupp dedikerade trafikkoordinatorer med olika bakgrund som alla brinner för transport och logistik. Vi värdesätter ett gott samarbete för att nå uppsatta mål som ett team. Vi arbetar för att hitta den bästa transport- och logistiklösningen för vår kund med en speciell och stor touch av kundvård. Vi vill nu förstärka teamet ytterligare med en Trafikkoordinator som har några års erfarenhet av trafik, - logistik eller planering, gärna inom en internationell roll där kundservice är av största vikt.



Arbetsuppgifter och nyckeluppgifter:

* Som Trafikkoordinator är din roll länken mellan vår kund och våra leverantörer. Tillsammans med resten av vårt team kommer du att hantera, planera och övervaka våra kundtransporter.

* Se till att leverantörer och kunder följer rutiner genom övervakning av produktionssystem, dokumentation och andra relevanta områden för efterlevnad.

* Ta emot och validera kundorder/bokning.

* Planera transportutförande enligt bokning/kundförfrågan.

* Daglig uppföljning av transporter.

* Avvikelserapportering av förseningar, incidenter eller någon form av avvikelse i TMS och via andra plattformar beroende på avvikelsetyp.

* Bistå vid sammanställning av erforderlig statistik för utvärdering och uppföljning av utförda och köpta tjänster.

* Daglig kontakt med kund, åkare och interna kontaktavdelningar.

* Hantering av lagring och projektsändningar globalt med ekonomisk uppföljning och rapportering.

* Hantering av gods på tullager samt gärna Exportdeklarationer och T1.

Kvalifikationer:

Tjänsten som trafikkoordinator ställer höga krav och ett stort engagemang för att nå goda resultat. Du har en utpräglad serviceanda, tar ansvar och sätter alltid kunden först. Vi söker dig som drivs av utmaningar, älskar att göra affärer, är lösningsorienterad och har den där extra känslan för en framgångsrik verksamhet. För att lösa uppgiften på bästa sätt bör du vara driven, stresstålig, genuin, och positiv. Det viktigaste är att du är en person som hjälper kollegan som sitter bredvid dig, som alltid strävar efter en "Vi-anda", som har lätt för att skratta även när tempot kan vara högt och som vågar be om hjälp.



Erfarenhet:

* Minst 5 års erfarenhet av spedition / trafikledning eller 3:e parts logistikverksamhet med fokus på vägfrakt.

* Hantering av tullärenden.

* Behärskar engelska och svenska utmärkt i både tal och skrift.

* Gärna logistikbakgrund, till exempel Kandidat- eller examen i logistik alternativt transport, genomförd kommersiell utbildning eller erfarenhet.

* Erfarenhet av att arbeta i en komplex global organisation.

* Du är van att arbeta i olika IT-system, digitalvana och har goda kunskaper om olika applikationer sant Officepaketet.

* Motiverad person som är självgående till stora delar.

* Proaktivt förhållningssätt med stark social kompetens, färdigheter och förmåga att knyta an till individer på alla nivåer och över avdelningar

Information och ansökan:

Tjänsten är en tillsvidareanställning placerad i Malmö på Valenciagatan 2. Där du har möjligheten att arbeta hemifrån 6 dagar i månaden om du så önskar efter överenskommelse med din närmsta chef. Som en del av kontrolltornets team kommer du att rapportera till avdelningens Operation Manager.

För frågor, vänligen kontakta Therese Lindström, Operations Manager, på +46 76 771 35 02 eller therese.lindstrom@dbschenker.com.

Skicka din ansökan senast 2024-10-07. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs en bakgrundskontroll av aktuella slutkandidater.



Välkommen med din ansökan!

Ansök nu