Malmö: Supply Chain Manager till framgångsrika Kiviks Musteri – Kivik

Hitta ansökningsinfo om jobbet Supply Chain Manager till framgångsrika Kiviks Musteri – Kivik i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2025-04-15 // Varaktighet: Heltid

Kiviks Musteri är ett familjeföretag i femte generationen som utvecklar, producerar och säljer produkter baserade på frukter och bär. Med modern teknik och utpräglat miljötänkande tillverkar vi idag bl.a. must, cider, drycker, juice, marmelad, kräm och vin. Våra varumärken bygger på äkta, ärliga och närproducerade produkter som uppskattas av konsumenter som är intresserade av mat och dryck. Vi finns i Skåne, och Stockholm och har dessutom ett välbesökt besöksmål i Kivik med musteributik, restaurang & café samt Äpplets Hus med trädgårdar. Sedan 2015 har vi även ett besöksmål utanför Lund – Solnäs gård – med odling, trädgård och gårdscafé. Koncernen har ca 200 engagerade medarbetare och omsätter ca 800 MSEK. Läs mer på: www.kiviksmusteri.se


Supply Chain Manager till framgångsrika Kiviks Musteri – Kivik


Är du en ”hands-on” ledare med ett analytiskt sinne och öga för det strategiska? Är du redo att axla ansvaret för Supply Chain-teamet på anrika och framgångsrika Kiviks Musteri? Då ska du läsa vidare! Som Supply Chain Manager erbjuds du en intressant nyckelroll där du arbetar både operativt i teamet samtidigt som du leder och utvecklar ditt team. Det är en ny roll och du rapporterar till Supply Chain Director.
I din roll ansvarar du för att leda, driva och utveckla Supply Chain-avdelningen och processerna kopplade till prognos, planering, avrop och orderhantering. Du initierar och genomför utvecklings-/förbättringsprojekt inom hela ansvarsområdet, till gagn för hela företaget. I rollen ingår även personalansvar för 7 medarbetare. Vi söker dig som vill vara med där det händer, och som har den respekt för ”hantverket” som krävs för att förstå och optimera processerna.

Arbetsuppgifter:
Leda, driva och följa upp avdelningen och säkerställa balanserade lagernivåer i förhållande till efterfrågan och säsong
Löpande arbetsuppgifter och analyser kopplade till ansvarsområdet
Registerunderhåll M3
Ansvara för samt utveckla och optimera rutiner inom området Supply Chain i vårt verksamhetssystem baserat på FSSC 22000 och ISO 14001
Budgetansvar
Identifiera och driva projekt genom ständiga förbättringar för att leverera kostnadsbesparingar och/eller effektiviseringar


Din bakgrund:
Du har flerårig erfarenhet av en liknande tjänst, förmodligen inom livsmedelsbranschen / FMCG. Utbildningsbakgrund inom Supply Chain/Logistik är meriterande men ej ett krav. Vi tror att du har stor förståelse för och erfarenhet av operativt arbete inom området (t.ex. produktionsplanering, prognosarbete o. dyl.). Vidare har du minst ett par års erfarenhet av ledarskap med personalansvar. Du har mycket goda kunskaper i Excel och talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Kunskaper i M3 är meriterande.
Du har en stark analytisk förmåga med förståelse för operativt arbete – ”en byggare”. Du är en noggrann, strukturerad och självgående person som är duktig på att skapa relationer och bygga förtroende. En trygg och tydlig ledare som kan engagera och motivera sina medarbetare. Du hugger i där det behövs och har förmågan att se såväl detaljerna som helheten.


Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med möjlighet att arbeta hemifrån 1–2 dagar/vecka. Start efter överenskommelse.
I denna rekrytering samarbetar Kiviks Musteri med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, 0733-763 988.


Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Logistiker

Nedan visas andra jobb i Malmö som Logistiker.

Produktionsledare kväll

Läs mer Jan 16
Välj inte Elis om du inte gillar teamwork…
…men om du vill vara del av ett företag som är ledande inom cirkulära tjänster och tror på såväl individuell som kollektiv framgång – välkommen till oss!
Med vår hjälp har svenska företag och organisationer kunnat omge sig med hela och rena textilier sedan 1950. Sedan dag ett har vi hyrt ut, hämtat, tvättat och lagat – om och om igen med kundens behov i centrum. Hundratusentals arbetskläder, mattor, torktrasor, bädd-, bad- och bordstextilier cirkulerar dagligen mellan Elis tvätterier och kunder inom vård och omsorg, industri, handel, renrum, hotell och restaurang.Vi är ett av Sveriges 500 största bolag och har av Karriärföretaget blivit utsedda som en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare 2023 och 2024!
Produktionsledare kvälltill LimhamnÄr du en driven och engagerad ledare som brinner för coachande ledarskap samt att driva förbättringsarbete? Då kan du få en viktig roll i ett fantastiskt företag.
TjänstenSom produktionsledare erbjuds du ett arbete i en central roll som är både omväxlande och utmanande med fokus på produktionsledning. Du får ansvara för att leda och planera ditt team, vilket innebär att tillsammans med teamledare och personal se till att uppsatta produktions- och kvalitetsmål uppfylls. Du ska även aktivt driva förbättringsarbete inom ditt område för ökad flexibilitet och produktivitet. I ditt team ingår ca 30 medarbetare.
Mer specifikt innebär rollen:
Arbetsledning av produktionspersonal som arbetar kvällsskift.
Ansvara för att avdelningens kapacitet utnyttjas på ett effektivt sätt.
Planera både arbete och personella resurser på ett optimalt sätt.
Samordna korttidsfrånvaro.
Hålla dagliga möten med berörda avdelningar.
Säkerställa och främja rotation inom/mellan avdelningarna.
Ansvara för utvecklingssamtal och kompetensutveckling av produktionspersonal.
Verka för en god arbetsmiljö, kontinuerligt driva genomförandet och tillämpningen av riskbedömningar.
Aktivt driva kontinuerligt förbättringsarbete och effektivisering av produktionen inom ditt ansvarsområde.
Ansvara för introduktion och upplärning av nya medarbetare.

Tjänsten som produktionsledare är förlagd till kvällsskiftet och arbetstiderna är 16.00-24.00. Du rapporterar till produktionschefen.
Vad har Anders Nilsson, produktionschef, att säga om tjänsten och företaget?
"På Elis anläggning på Limhamn så bedriver vi textilservice till våra kunder inom hotell- och restaurangsektorn. Jag är stolt över företaget och mina kollegor, som alla jobbar hårt, är oerhört lojala, hjälpsamma och genuint fina människor.
Du kommer att trivas med oss om du gillar högt tempo, arbeta både operativt och strategiskt och tar ansvar för att tillsammans med våra engagerade medarbetare nå uppsatta mål. Vi söker personen som delar vår ambition och värderingar, men samtidigt är sig själv och kan bidra med sina unika styrkor".
Vem är du?För rollen som produktionsledare söker vi dig som är nytänkande och som står för ett modernt, coachande, motiverande ledarskap. Du drivs av att skapa delaktighet och förståelse och att alltid försöka förbättra processer och flöden i vår produktion. För att lyckas i tjänsten bör du även vara strukturerad och organiserad.
Vad kan du?Vi söker dig som helst har några års erfarenhet av arbetsledning eller så har du en eftergymnasial utbildning, gärna med teknisk inriktning eller annan relevant utbildning. Det viktigaste är att du brinner för att motivera och ta vara på dina medarbetares kompetenser för att driva avdelningen framåt. Har du arbetat med Lean production, 5S eller liknande är det ett plus.
Varför ska du välja Elis?Vi erbjuder dig en heltidstjänst i ett marknadsledande företag där miljö- och hållbarhetsfrågorna står högt på dagordningen. Vi kan dessutom erbjuda dig en variationsrik och utmanande vardag. Vi lever efter de värderingar som alltid har utgjort Elis ryggrad: Respekt för andra, Att vara en förebild, Integritet och Ansvar. De ger en referensram, som vägleder våra handlingar och inspirerar våra val.
Kontakt och ansökanFör frågor om tjänsten kontakta Anders Nilsson, produktionschef,072-179 67 26.
Välkommen att registrera din ansökan med ett personligt brev och CV genom länken nedan. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag löpt ut - så skicka in din ansökan redan idag!
Sista ansökningsdag är torsdagen den 6februari 2025.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

SÖKES OMGÅENDE! Transport- och logistikmedarbetare för El-sparkcyklar

Läs mer Apr 10
Svenska:
Vi söker en engagerad och ansvarsfull medarbetare till vårt team för transport och logistik av elsparkcyklar – med utgångspunkt från Amagervej 140 i Köpenhamn, precis intill Kastrup.
Som en del av vårt team kommer du att ha varierande arbetsuppgifter som inkluderar tunga lyft av elsparkcyklar, batteribyte och transport. Arbetet innebär mycket ensamarbete där du får frihet under ansvar och självständigt planerar och genomför dina arbetsuppgifter. Vi erbjuder både deltids- och behovsanställning, med möjlighet till fast anställning.
Skiftarbete gäller enligt följande:
Dagskift: kl. 12.00 – 20.00


Nattskift: kl. 21.00 – 05.00

Detta är ett utmärkt extrajobb som kan kombineras med studier eller andra åtaganden.
Vi söker dig som är:
Stresstålig, arbetsvillig och självgående


Noggrann och pålitlig


I god fysisk form och van vid att hantera lite tyngre lyft


Van att hantera skåpbilar (B-körkort är ett krav)


Bekväm med att använda smartphones och appar/system i arbetsflödet

Tidigare erfarenhet inom transport och logistik är meriterande, men inte ett krav. Det viktigaste är att du har rätt inställning, är villig att lära dig och kan arbeta självständigt.
Arbetsuppgifter inkluderar:
SWAP: Byt batterier på elsparkcyklar runt om i staden. Lasta bilen med fulladdade batterier, hitta elsparkcyklar via vårt system och ta med de urladdade batterierna för laddning.


REBALANCE: Omfördela elsparkcyklar inom staden. Vid behov lastas elsparkcyklar in i bilen och flyttas till nya platser.


COLLECT: Samla in elsparkcyklar som behöver reparation och transportera dem till lagret.


DEPLOY: Distribuera reparerade elsparkcyklar till förutbestämda platser i staden.


PARK: Se till att elsparkcyklar är korrekt parkerade, till exempel vid cykelställ.

Tjänsten ska tillsättas omgående, och urval sker löpande – vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Skicka in din ansökan tillsammans med CV och ett personligt brev. Vi ser fram emot att höra från dig!
English:
We are looking for a motivated and responsible team member to assist with the transport and logistics of e-scooters – based at Amagervej 140 in Copenhagen, right next to Kastrup.
As part of our team, you will handle a variety of tasks, including heavy lifting of e-scooters into the vehicle and changing their batteries. The job involves a lot of independent work, giving you freedom under responsibility to plan and complete your tasks. We are offering both part-time and on-call positions, with the possibility of a permanent contract.
Shift times are as follows:
Day shift: 12:00 PM – 8:00 PM


Night shift: 9:00 PM – 5:00 AM

This is an excellent opportunity for students or anyone looking for a flexible side job.
We are looking for someone who is:
Stress-resistant, hard-working, and self-driven


Detail-oriented and reliable


Physically fit and comfortable with heavier lifting


Experienced in handling vans (driver’s license required)


Comfortable using smartphones and apps for task management

Previous experience in transport and logistics is a plus, but not required. The most important qualities are a positive attitude, a willingness to learn, and the ability to work independently.
Your responsibilities will include:
SWAP: Replace batteries on e-scooters around the city. Load the vehicle with charged batteries, locate scooters using our system, and return the depleted batteries for recharging.


REBALANCE: Redistribute e-scooters within the city. When necessary, load scooters into the vehicle and move them to new locations.


COLLECT: Pick up e-scooters that need repair and transport them to the warehouse.


DEPLOY: Deliver repaired e-scooters to designated locations across the city.


PARK: Ensure scooters are parked correctly, e.g., near bicycle stands.

This position is available for immediate start, and recruitment is ongoing – which means the role may be filled before the application deadline.
If you're interested in joining our team, please send your application along with your CV and a cover letter. We look forward to hearing from you!
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Transportledare

Läs mer Apr 1
Om tjänsten
 
Tillsammans med dina kollegor arbetar du aktivt och målmedvetet för att lösa våra kunders behov och för att optimera varje rutt. Vi söker dig som har god kontakt med dina samarbetspartners inom branschen och ser det som en självklarhet att ringa det extra samtalet som behövs för att hitta en lösning! Du planerar, leder och fördelar arbetet gentemot chaufförer i ett stundtals högt tempo samt utför lättare administrativa arbetsuppgifter. Ditt driv och engagemang bidrar till att vi fortsätter utvecklas och växa inom regionen.
 
Du kommer att ansvara för både anläggningsbilar och kranbilar.
 
Tjänsten är på heltid och du kommer att vara placerad i Malmö.
 
Vem söker vi?
 
Vi ser gärna att du är en är social och positiv person som har lätt för att samarbeta. Du drivs av att hitta lösningar, är strukturerad och prestigelös. Vi vill att du har erfarenhet av transportledning eller annan relevant erfarenhet inom branschen. Det är meriterande om du har kunskaper i affärssystemen Simma CMS Live samt Triona tracksflow.
 
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
 
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
 
Kontakt
 
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med rekryterande chef, Mattias Ekelund på telefon; 073-384 74 06.
 
Vi kan komma att genomföra bakgrundskontroller på våra slutkandidater som en del av vår rekryteringsprocess.
 
Vi erbjuder
I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald.
Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss?
Välkommen med din ansökan!
Swerock är en av Sveriges största leverantörer av material och tjänster till bygg- och anläggningsbranschen. I erbjudandet ingår ballast, betong, transport- och maskintjänster samt miljötjänster som återvinning, marksanering och vattenrening. Med gedigen kunskap, personligt engagemang och lokal närvaro skapar vi helhetslösningar som gör ditt projekt mer hållbart.

Ansök nu

Logistikkoordinator till Granngården

Läs mer Mar 21
Granngården hjälper dig med allt som rör odling, djur och natur. Hos oss hittar du pålitliga produkter och tjänster, kloka råd och massor av inspiration – så att du ska få de bästa förutsättningarna för att kunna leva ett jordnära liv.
Granngården har stöttat drömmar sedan 1880, då vi öppnade vår första lilla gårdshandel på den småländska landsbygden. Idag, 140 år senare, har vi över 100 butiker runt om i landet och e-handel på granngården.se. Vårt huvudkontor är placerat i Malmö och vår distributionscentral finns i Jönköping. Granngården har cirka 950 anställda. Omsättningen 2023 var ca 2,6 Mdkr. Granngården ägs sedan 2016 av norska Felleskjøpet.

Logistikkoordinator med öga för fraktanalys och tullhantering till vårt logistikteam i Malmö.

Uppdraget inom Granngården:


Som Supply Chain Coordinator är du en nyckelperson gällande frakter, pallar och


tull. Det är du som har kompetensen på våra frakter och är den som har kontakten med


transport och våra butiker. Du kommer även att vara tullansvarig för Granngården och


bistå med dina kunskaper genom att kunna svara på frågor och hålla utbildningar


internt. Du är också ansvarig för nShift att följa upp, analysera och göra förbättringar. Vi


använder oss av CPL som partner när det gäller pallar och du är huvudkontakt till det


flödet.


Tjänsten har placeringsort Malmö.


I tjänsten som Supply Chain Coordinator på Granngården ansvarar du för bl.a.


· Att analysera och kontera Granngårdens omkostnadsfakturor som frakter,


tullhantering och emballage.


· Följa upp och analysera våra avtalsfrakter


· Följa upp och analysera vårt pallflöde


· Tullansvarig


· Ansvar för nShift för B2B


Kvalifikationer:


För att lyckas i rollen som Supply Chain Coordinator tror vi att du har en bakgrund från


exempelvis transportbranschen och har erfarenhet av fraktbokningar, nShift,


fakturahantering och tullhantering. Förmodligen har du akademisk utbildning med


inriktning mot logistik eller motsvarande kunskaper förvärvade genom arbetserfarenhet.


Som person förväntas du vara systematisk, nätverksbyggande, analytisk och kan ta egna


initiativ. Att dagligen ha kontakt med butiker och transportbolag och lösa problem, det är


något du brinner för.


Utöver ovanstående personliga egenskaper lägger vi stor vikt vid att samtliga


medarbetare inom Granngården kan identifiera sig med och agera efter våra ledord:


* Jordnära * Engagerade * Kundfokuserade * Vinnare *


Vi erbjuder:


Ett utvecklande arbete tillsammans i det bästa teamet med 4 kollegor, där vi själva


sätter gränsen för vad vi tillsammans vill utveckla inom vår logistik!


Information och ansökan:

Startdatum: Snarast möjligt, enligt överenskommelse.


Omfattning: Tillsvidareanställning 100%. Vi tillämpar alltid 6 mån provanställning.


Har du frågor kring tjänsten kontaktar du Andreas Kärrstedt. 


Ansökan sker dock via ansökningslänken nedan. Vi kommer att arbeta löpande med urvalsprocessen. Sista


ansökningsdagen är dock den 6/4 2025


För mer information om Granngården se www.granngarden.se.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Standby Workteam AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Standby Workteam AB .

”Up and Coming” Produktionschef med starka ledaregenskaper till Trikem AB

Produktionsledare, tillverkningsindustri
Läs mer Apr 29
Nytt
Trikem är ett svenskt familjeföretag som tillverkat tillskott och vårdande produkter till häst, hund & human sedan 1954. Vårt sortiment är svensktillverkat och av hög kvalitet. Trikem är ett välkänt varumärke. Vi är marknadsledande i Norden inom vårt område och sköter all tillverkning från våra två fabriker i Malmö. Trikem är i en spännande och växande fas. Läs gärna mer på www.trikem.se


”Up and Coming” Produktionschef med starka ledaregenskaper till spännande Trikem AB – Malmö
Är du redo att kliva upp ett pinnhål? Kanske är du en driven och duktig Produktionsledare som känner dig redo att axla ansvaret för produktionen i ett framgångsrikt företag i tillväxt? Du erbjuds en spännande nyckelroll där du leder och utvecklar två produktionsanläggningar på ett svenskt företag med lång tradition och starkt varumärke!
Trikem befinner sig i stark tillväxt och söker nu en framåtlutad Produktionschef som vill vara med och forma framtidens produktion och leda teamet till nya höjder. I denna roll får du både operativt och strategiskt ansvar och leder ett team av 10 operatörer, platschef och lagerpersonal (totalt 12 personer). Trikem har nyligen köpt en ny fabrik och du får vara med i planeringen av denna.
Du har budgetansvar, rapporterar direkt till VD och du erbjuds en central roll i att driva förändringsarbete, optimera produktionen och nå affärsmål. Hos Trikem får du möjlighet att utveckla både dig själv och företaget i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor.
Skicka in din ansökan och bli en del av Trikems framgång!


Huvudsakliga ansvarsområden:
Leda produktionen på våra två fabriker i Malmö för att säkerställa leverans i rätt tid och enligt kundens kvalitetskrav
Inspirera och bygga ett högpresterande team genom att främja en kultur av ständig förbättring
Driva genom strategiska förändringsinitiativ som förbättrar processer, effektivitet och organisationskultur
Ytterst ansvara över produktionens säkerhets-, kvalitets- och regelverk
Ansvara för personalutveckling och utbildning
Rapportera och ta fram produktionsplaner, resultat och nyckeltal
Kontinuerligt planera, kontrollera och följa upp budget och finansiella mål
Lägga investeringsplaner och följa upp dessa
Ersätta platschef / operativ ledare vid dennes frånvaro
Initiera och prioritera tekniska investerings- och förbättringsprojekt
Trikem tillverkar ett antal produkter i mindre serier, ökande omsättning ställer krav på högre kapacitet och ökad automation. Du kommer ta aktiv del i utbyggnaden av maskinpark.
Fastighetsansvarig för de två fabrikerna, inre underhåll och daglig drift


Din profil:
Du har relevant utbildning och omfattande erfarenhet från tillverkande industrier, särskilt inom kemisk, teknisk eller livsmedelsbranschen. Du har bred kompetens inom produktionsteknik, förbättringsarbete, ekonomi och ledarskap. Du har erfarenhet av produktionsledning, goda IT-kunskaper samt förståelse för ekonomiska nyckeltal. Svenska och engelska flytande är ett krav. Gedigen kunskap om maskiner och underhåll är ett måste och erfarenhet av tillväxt eller förändringsarbete är meriterande.
Du är en tydlig och beslutsam ledare med god kommunikationsförmåga och en stark känsla för kvalitet och detaljer. Du är prestigelös, strukturerad och lösningsorienterad. Tjänsten är ny, så du är bekväm med att bygga upp en viktig roll från grunden.
Trikem erbjuder en positiv arbetsmiljö i en entreprenörsdriven verksamhet, med engagerade kollegor och en spännande bransch i tillväxt.

Om tjänsten:
Tjänsten är på heltid och tillsvidare.
Vi rekryterar löpande och du är välkommen med din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, tel 0733 763 988.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonomiassistent till spännande företag i Malmö

Ekonomiassistent
Läs mer Apr 29
Nytt
Med över 30 år i branschen är vi en av Södra Sveriges mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö.

Ekonomiassistent till spännande företag i Malmö
Är du en Ekonomiassistent som tycker det är kul med siffror och vill jobba med ett glatt gäng? Är du en glad, strukturerad och noggrann person som tycker om att både arbeta självständigt och tillsammans med andra i ett växande och framgångsrikt företag? Då ska du läsa vidare! Vi söker nu en Ekonomiassistent till ett vikariat på 1 år med goda chanser till förlängning.
Som ekonomiassistent sköter du företagets bokföring och andra förekommande administrativa uppgifter, såsom order och fakturering. Du är även behjälplig med att upprätta årsbokslutet. Då vi har flera internationella kunder och leverantörer, både inom och utanför EU, är det en fördel om du har arbetat med det tidigare och känner till bland annat gällande momsregler.


Dina arbetsuppgifter är bl.a.:
Löpande bokföring
Kund-och leverantörsreskontra
Upprätta import- och exportdeklarationer
In- och utbetalningar
Momsredovisning
Kontoavstämningar
Lagerhantering
Lönehantering m.m.



Din Profil:
Vi söker dig som har relevant utbildning i ekonomi eller motsvarande och erfarenhet av liknande arbete. Du är en fixare som gillar siffror och är väl bekant med Excel, gärna erfarenhet av Visma Lön. Erfarenhet av löner och HR är ett plus. Även vana vid arbete på tillverkande företag med kunder såväl i Sverige som inom och utanför EU är meriterande.
Du är en självständig, positiv och företagsam person som trivs där det händer mycket.


Om tjänsten:
Tjänsten är ett vikariat på 1 år med goda chanser till förlängning. Placering i Malmö. Start omgående.
Vi tillämpar löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta Karin Dahlin, Standby Workteam, tel. 0733-76 39 88.


Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonomiassistent till spännande företag i Malmö

Redovisningsekonom
Läs mer Apr 29
Nytt
Med över 30 år i branschen är vi en av Södra Sveriges mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö.

Ekonomiassistent till spännande företag i Malmö
Är du en Ekonomiassistent som tycker det är kul med siffror och vill jobba med ett glatt gäng? Är du en glad, strukturerad och noggrann person som tycker om att både arbeta självständigt och tillsammans med andra i ett växande och framgångsrikt företag? Då ska du läsa vidare! Vi söker nu en Ekonomiassistent till ett vikariat på 1 år med goda chanser till förlängning.
Som ekonomiassistent sköter du företagets bokföring och andra förekommande administrativa uppgifter, såsom order och fakturering. Du är även behjälplig med att upprätta årsbokslutet. Då vi har flera internationella kunder och leverantörer, både inom och utanför EU, är det en fördel om du har arbetat med det tidigare och känner till bland annat gällande momsregler.


Dina arbetsuppgifter är bl.a.:
Löpande bokföring
Kund-och leverantörsreskontra
Upprätta import- och exportdeklarationer
In- och utbetalningar
Momsredovisning
Kontoavstämningar
Lagerhantering
Lönehantering m.m.



Din Profil:
Vi söker dig som har relevant utbildning i ekonomi eller motsvarande och erfarenhet av liknande arbete. Du är en fixare som gillar siffror och är väl bekant med Excel, gärna erfarenhet av Visma Lön. Erfarenhet av löner och HR är ett plus. Även vana vid arbete på tillverkande företag med kunder såväl i Sverige som inom och utanför EU är meriterande.
Du är en självständig, positiv och företagsam person som trivs där det händer mycket.


Om tjänsten:
Tjänsten är ett vikariat på 1 år med goda chanser till förlängning. Placering i Malmö. Start omgående.
Vi tillämpar löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta Karin Dahlin, Standby Workteam, tel. 0733-76 39 88.


Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonomichef till framgångsrika CAMI Group – Landskrona

Ekonomichef
Läs mer Apr 29
Nytt
CAMI är en ledande aktör inom områdesskydd och högsäkerhet. Vi projekterar och installerar grindar, stängsel, pollare och passersystem i södra Sverige och Danmark. Vi utvecklar och producerar även egna automatiska grindar med styrsystem. Företaget ligger utanför Landskrona i ägda lokaler. Vår verksamhet präglas av kundfokus, långsiktighet, kvalitet och kompetens. Vi strävar alltid efter att hitta den bästa lösningen för våra kunder som kommer tillbaka till oss tack vare vår förmåga att leverera det vi lovar. CAMI Group består av tre verksamheter med en total omsättning på drygt 100 MSEK och ca 40 anställda. Läs mer om oss på: www.cami.se


Ekonomichef till framgångsrika CAMI Group – Landskrona
Är du en fena på siffror och har öga för detaljer? Har du ett gott affärssinne och är redo att axla ekonomiansvaret på ett expansivt och framgångsrikt bolag med HQ i Landskrona? Vill du dessutom bli del av ett erfaret och trevligt gäng? Då ska du läsa vidare! CAMI är i ständig tillväxt och söker nu en driven och analytisk Ekonomichef.
Som Ekonomichef blir du en viktig kugge i organisationen med stora möjligheter att växa i takt med att företaget expanderar. Du driver och utvecklar hela den löpande ekonomifunktionen där du säkerställer att företagets ekonomiska rutiner fungerar och utvecklas. Du har inledningsvis personalansvar för 1 person men detta kan komma att utökas. Du har både ett operativt och strategiskt fokus och du drivs av att se möjligheter och utveckla lönsamhet. Du sitter i ledningsgruppen och arbetar nära ledningen där du är en bidragande kraft i företagets utveckling.
Låter detta som din nästa utmaning? På CAMI erbjuds du en omväxlande och spännande roll på ett framgångsrikt Landskronaföretag!

Dina arbetsuppgifter är bl.a.:
Ansvara för löpande redovisning och bokföringsarbete
Upprätta månads-, kvartals- och årsbokslut
Ta fram rapporter och beslutsunderlag
Leda budget- och prognosarbete
Medverka vid revisioner och andra granskningar
Förbättra och effektivisera verksamhetens ekonomiprocesser
Delta i ledningsgruppen
Ge stöd och råd i ekonomiska frågor
Utveckla affärssystem
Medverka i förbättringsprojekt i organisationen


Din Profil:
Du har relevant utbildning inom ekonomi eller redovisning samt erfarenhet från en liknande roll. Du har god kunskap om svenska redovisnings- och skatteregler. Du har bred kompetens inom ekonomiprogram samt är en avancerad Excel-användare. Erfarenhet av entreprenad- och producerande verksamhet är en fördel. Som person är du välstrukturerad, noggrann och företagsam. CAMI söker dig som har en positiv inställning och som trivs i en roll där du får tänka självständigt och ta egna initiativ.
Du erbjuds en varierande och ansvarsfull roll i ett expansivt företag. Här finns möjlighet till utveckling i en trivsam arbetsmiljö med engagerade kollegor.

Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Placering på huvudkontoret i Asmundtorp utanför Landskrona. Start enligt överenskommelse.
I denna rekrytering samarbetar CAMI med Standby Workteam. Vi tillämpar löpande urval och du är välkommen att skicka in din ansökan via länken. För mer information om tjänsten kontakta Kristian Berglund, Standby Workteam, på 0709-60 53 72.


Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

”Up and Coming” Produktionschef med starka ledaregenskaper till Trikem AB

Produktionsplanerare, tillverkningsindustri
Läs mer Apr 29
Nytt
Trikem är ett svenskt familjeföretag som tillverkat tillskott och vårdande produkter till häst, hund & human sedan 1954. Vårt sortiment är svensktillverkat och av hög kvalitet. Trikem är ett välkänt varumärke. Vi är marknadsledande i Norden inom vårt område och sköter all tillverkning från våra två fabriker i Malmö. Trikem är i en spännande och växande fas. Läs gärna mer på www.trikem.se


”Up and Coming” Produktionschef med starka ledaregenskaper till spännande Trikem AB – Malmö
Är du redo att kliva upp ett pinnhål? Kanske är du en driven och duktig Produktionsledare som känner dig redo att axla ansvaret för produktionen i ett framgångsrikt företag i tillväxt? Du erbjuds en spännande nyckelroll där du leder och utvecklar två produktionsanläggningar på ett svenskt företag med lång tradition och starkt varumärke!
Trikem befinner sig i stark tillväxt och söker nu en framåtlutad Produktionschef som vill vara med och forma framtidens produktion och leda teamet till nya höjder. I denna roll får du både operativt och strategiskt ansvar och leder ett team av 10 operatörer, platschef och lagerpersonal (totalt 12 personer). Trikem har nyligen köpt en ny fabrik och du får vara med i planeringen av denna.
Du har budgetansvar, rapporterar direkt till VD och du erbjuds en central roll i att driva förändringsarbete, optimera produktionen och nå affärsmål. Hos Trikem får du möjlighet att utveckla både dig själv och företaget i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor.
Skicka in din ansökan och bli en del av Trikems framgång!


Huvudsakliga ansvarsområden:
Leda produktionen på våra två fabriker i Malmö för att säkerställa leverans i rätt tid och enligt kundens kvalitetskrav
Inspirera och bygga ett högpresterande team genom att främja en kultur av ständig förbättring
Driva genom strategiska förändringsinitiativ som förbättrar processer, effektivitet och organisationskultur
Ytterst ansvara över produktionens säkerhets-, kvalitets- och regelverk
Ansvara för personalutveckling och utbildning
Rapportera och ta fram produktionsplaner, resultat och nyckeltal
Kontinuerligt planera, kontrollera och följa upp budget och finansiella mål
Lägga investeringsplaner och följa upp dessa
Ersätta platschef / operativ ledare vid dennes frånvaro
Initiera och prioritera tekniska investerings- och förbättringsprojekt
Trikem tillverkar ett antal produkter i mindre serier, ökande omsättning ställer krav på högre kapacitet och ökad automation. Du kommer ta aktiv del i utbyggnaden av maskinpark.
Fastighetsansvarig för de två fabrikerna, inre underhåll och daglig drift


Din profil:
Du har relevant utbildning och omfattande erfarenhet från tillverkande industrier, särskilt inom kemisk, teknisk eller livsmedelsbranschen. Du har bred kompetens inom produktionsteknik, förbättringsarbete, ekonomi och ledarskap. Du har erfarenhet av produktionsledning, goda IT-kunskaper samt förståelse för ekonomiska nyckeltal. Svenska och engelska flytande är ett krav. Gedigen kunskap om maskiner och underhåll är ett måste och erfarenhet av tillväxt eller förändringsarbete är meriterande.
Du är en tydlig och beslutsam ledare med god kommunikationsförmåga och en stark känsla för kvalitet och detaljer. Du är prestigelös, strukturerad och lösningsorienterad. Tjänsten är ny, så du är bekväm med att bygga upp en viktig roll från grunden.
Trikem erbjuder en positiv arbetsmiljö i en entreprenörsdriven verksamhet, med engagerade kollegor och en spännande bransch i tillväxt.

Om tjänsten:
Tjänsten är på heltid och tillsvidare.
Vi rekryterar löpande och du är välkommen med din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, tel 0733 763 988.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

”Up and Coming” Produktionschef med starka ledaregenskaper till Trikem AB

Produktionschef, tillverkning
Läs mer Apr 29
Nytt
Trikem är ett svenskt familjeföretag som tillverkat tillskott och vårdande produkter till häst, hund & human sedan 1954. Vårt sortiment är svensktillverkat och av hög kvalitet. Trikem är ett välkänt varumärke. Vi är marknadsledande i Norden inom vårt område och sköter all tillverkning från våra två fabriker i Malmö. Trikem är i en spännande och växande fas. Läs gärna mer på www.trikem.se


”Up and Coming” Produktionschef med starka ledaregenskaper till spännande Trikem AB – Malmö
Är du redo att kliva upp ett pinnhål? Kanske är du en driven och duktig Produktionsledare som känner dig redo att axla ansvaret för produktionen i ett framgångsrikt företag i tillväxt? Du erbjuds en spännande nyckelroll där du leder och utvecklar två produktionsanläggningar på ett svenskt företag med lång tradition och starkt varumärke!
Trikem befinner sig i stark tillväxt och söker nu en framåtlutad Produktionschef som vill vara med och forma framtidens produktion och leda teamet till nya höjder. I denna roll får du både operativt och strategiskt ansvar och leder ett team av 10 operatörer, platschef och lagerpersonal (totalt 12 personer). Trikem har nyligen köpt en ny fabrik och du får vara med i planeringen av denna.
Du har budgetansvar, rapporterar direkt till VD och du erbjuds en central roll i att driva förändringsarbete, optimera produktionen och nå affärsmål. Hos Trikem får du möjlighet att utveckla både dig själv och företaget i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor.
Skicka in din ansökan och bli en del av Trikems framgång!


Huvudsakliga ansvarsområden:
Leda produktionen på våra två fabriker i Malmö för att säkerställa leverans i rätt tid och enligt kundens kvalitetskrav
Inspirera och bygga ett högpresterande team genom att främja en kultur av ständig förbättring
Driva genom strategiska förändringsinitiativ som förbättrar processer, effektivitet och organisationskultur
Ytterst ansvara över produktionens säkerhets-, kvalitets- och regelverk
Ansvara för personalutveckling och utbildning
Rapportera och ta fram produktionsplaner, resultat och nyckeltal
Kontinuerligt planera, kontrollera och följa upp budget och finansiella mål
Lägga investeringsplaner och följa upp dessa
Ersätta platschef / operativ ledare vid dennes frånvaro
Initiera och prioritera tekniska investerings- och förbättringsprojekt
Trikem tillverkar ett antal produkter i mindre serier, ökande omsättning ställer krav på högre kapacitet och ökad automation. Du kommer ta aktiv del i utbyggnaden av maskinpark.
Fastighetsansvarig för de två fabrikerna, inre underhåll och daglig drift


Din profil:
Du har relevant utbildning och omfattande erfarenhet från tillverkande industrier, särskilt inom kemisk, teknisk eller livsmedelsbranschen. Du har bred kompetens inom produktionsteknik, förbättringsarbete, ekonomi och ledarskap. Du har erfarenhet av produktionsledning, goda IT-kunskaper samt förståelse för ekonomiska nyckeltal. Svenska och engelska flytande är ett krav. Gedigen kunskap om maskiner och underhåll är ett måste och erfarenhet av tillväxt eller förändringsarbete är meriterande.
Du är en tydlig och beslutsam ledare med god kommunikationsförmåga och en stark känsla för kvalitet och detaljer. Du är prestigelös, strukturerad och lösningsorienterad. Tjänsten är ny, så du är bekväm med att bygga upp en viktig roll från grunden.
Trikem erbjuder en positiv arbetsmiljö i en entreprenörsdriven verksamhet, med engagerade kollegor och en spännande bransch i tillväxt.

Om tjänsten:
Tjänsten är på heltid och tillsvidare.
Vi rekryterar löpande och du är välkommen med din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, tel 0733 763 988.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu