Malmö: Supply Chain Manager till framgångsrika Kiviks Musteri – Kivik

Hitta ansökningsinfo om jobbet Supply Chain Manager till framgångsrika Kiviks Musteri – Kivik i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2025-04-15 // Varaktighet: Heltid

Kiviks Musteri är ett familjeföretag i femte generationen som utvecklar, producerar och säljer produkter baserade på frukter och bär. Med modern teknik och utpräglat miljötänkande tillverkar vi idag bl.a. must, cider, drycker, juice, marmelad, kräm och vin. Våra varumärken bygger på äkta, ärliga och närproducerade produkter som uppskattas av konsumenter som är intresserade av mat och dryck. Vi finns i Skåne, och Stockholm och har dessutom ett välbesökt besöksmål i Kivik med musteributik, restaurang & café samt Äpplets Hus med trädgårdar. Sedan 2015 har vi även ett besöksmål utanför Lund – Solnäs gård – med odling, trädgård och gårdscafé. Koncernen har ca 200 engagerade medarbetare och omsätter ca 800 MSEK. Läs mer på: www.kiviksmusteri.se


Supply Chain Manager till framgångsrika Kiviks Musteri – Kivik


Är du en ”hands-on” ledare med ett analytiskt sinne och öga för det strategiska? Är du redo att axla ansvaret för Supply Chain-teamet på anrika och framgångsrika Kiviks Musteri? Då ska du läsa vidare! Som Supply Chain Manager erbjuds du en intressant nyckelroll där du arbetar både operativt i teamet samtidigt som du leder och utvecklar ditt team. Det är en ny roll och du rapporterar till Supply Chain Director.
I din roll ansvarar du för att leda, driva och utveckla Supply Chain-avdelningen och processerna kopplade till prognos, planering, avrop och orderhantering. Du initierar och genomför utvecklings-/förbättringsprojekt inom hela ansvarsområdet, till gagn för hela företaget. I rollen ingår även personalansvar för 7 medarbetare. Vi söker dig som vill vara med där det händer, och som har den respekt för ”hantverket” som krävs för att förstå och optimera processerna.

Arbetsuppgifter:
Leda, driva och följa upp avdelningen och säkerställa balanserade lagernivåer i förhållande till efterfrågan och säsong
Löpande arbetsuppgifter och analyser kopplade till ansvarsområdet
Registerunderhåll M3
Ansvara för samt utveckla och optimera rutiner inom området Supply Chain i vårt verksamhetssystem baserat på FSSC 22000 och ISO 14001
Budgetansvar
Identifiera och driva projekt genom ständiga förbättringar för att leverera kostnadsbesparingar och/eller effektiviseringar


Din bakgrund:
Du har flerårig erfarenhet av en liknande tjänst, förmodligen inom livsmedelsbranschen / FMCG. Utbildningsbakgrund inom Supply Chain/Logistik är meriterande men ej ett krav. Vi tror att du har stor förståelse för och erfarenhet av operativt arbete inom området (t.ex. produktionsplanering, prognosarbete o. dyl.). Vidare har du minst ett par års erfarenhet av ledarskap med personalansvar. Du har mycket goda kunskaper i Excel och talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Kunskaper i M3 är meriterande.
Du har en stark analytisk förmåga med förståelse för operativt arbete – ”en byggare”. Du är en noggrann, strukturerad och självgående person som är duktig på att skapa relationer och bygga förtroende. En trygg och tydlig ledare som kan engagera och motivera sina medarbetare. Du hugger i där det behövs och har förmågan att se såväl detaljerna som helheten.


Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med möjlighet att arbeta hemifrån 1–2 dagar/vecka. Start efter överenskommelse.
I denna rekrytering samarbetar Kiviks Musteri med Standby Workteam. Vi arbetar med löpande urval och du är välkommen med din ansökan snarast. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, 0733-763 988.


Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Lagerplanerare

Nedan visas andra jobb i Malmö som Lagerplanerare.

Operations Coordinator till kund i Malmö (hyrrekrytering)

Läs mer Apr 27
Vill du vara med och leda en verksamhet i ständig rörelse? Shark Bemanning AB söker nu en Operations Coordinator till en av våra kunder i Malmö! Detta är en hyrrekrytering, vilket innebär att du börjar som anställd hos oss på Shark Bemanning AB och efter en tid erbjuds anställning direkt hos kunden.
Om kundenVår kund är en ledande aktör inom logistik och e-handelsleveranser. De erbjuder smarta och hållbara leveranslösningar till miljontals konsumenter över hela Europa. Med kunden i fokus och en kultur präglad av innovation och engagemang, är detta arbetsplatsen för dig som vill vara med och utmana marknaden och utvecklas i en dynamisk miljö.
Om rollen som Operations CoordinatorSom Operations Coordinator blir du en viktig del av kundens produktion i Malmö. Terminalen tar dagligen emot paket som sorteras och levereras till kunder eller lastas om för vidare distribution. Ditt uppdrag är att leda och kvalitetssäkra processerna under kvälls- och helgpass.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Leda och koordinera arbetet på både dag och kvälss-skift enligt schema).
- Säkerställa att gods hanteras enligt tidtabell.
- Leda personalen i sortering och lastning för effektiv produktion.
- Arbeta mot uppsatta mål för produktivitet och kvalitet.
- Bidra till en positiv och trygg arbetsmiljö (kunden har kollektivavtal).
Vem söker vi?
Vi söker dig som trivs i ett högt tempo, älskar problemlösning och har lätt för att motivera andra. Du är noggrann, punktlig och engagerad.
Vi ser gärna att du har:
- Erfarenhet från lager- eller logistikverksamhet.
- Förmåga att leda och coacha operativa team.
- Starka kommunikativa färdigheter och förmåga att ge tydlig feedback.
- God fysisk arbetsförmåga.
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
- B-körkort (ytterligare behörigheter är meriterande).
Varför välja Shark Bemanning AB?
Hos oss får du en trygg start på din nya karriärresa. Vi stöttar dig hela vägen – från din första dag som anställd hos oss till din framtida anställning hos kunden. Vår styrka är att matcha rätt person till rätt möjlighet och skapa utveckling på riktigt.
AnsökanÄr du redo för nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan redan idag! Urval sker löpande. Välkommen till Shark Bemanning AB – där din framtid börjar!

Ansök nu

Storköksservicetekniker och lagerarbete

Läs mer Dec 30
Arbetsbeskrivning
Repro Restaurangprodukter i Malmö behöver ersätta en kollega som går i pension efter lång och trogen tjänst! Nu söker vi dig som vill bli en nyckelperson i hanteringen av både inkommande och utgående gods i kombination med felsökning och enklare reparationer av våra restaurangmaskiner. Tjänsten som Logistik- och teknikmedarbetare innebär även att du även kommer att köra leveranser till våra kunder i närområdet.
Denna roll är mycket mångsidig och innebär att du även kommer att jobba med montering och projektarbete tillsammans med att hantera och optimera lagret. Ett genuint teknikintresse och en god förståelse för mekaniska processer är också viktigt, eftersom du även kommer att ha visst ansvar för teknisk support av utvalda produkter som vi säljer. Vi värderar samarbetsförmåga och serviceinställning högt, då du kommer att arbeta nära både kollegor och kunder.
Jobbet involverar felsökning, reparation och hantering av både stora och små storköksmaskiner, så det är viktigt att du är både kapabel och beredd att fysiskt "hugga i" samt är tekniskt kunnig.
För den rätta kandidaten finns det goda möjligheter till vidareutveckling inom företaget, speciellt om du visar skicklighet och engagemang inom support och teknik.
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad som. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringskonsult Nadia Milotti på tel. 076-8554059 eller via mail Nadia.Milotti@randstad.se.
Varmt välkommen med din ansökan, senast den 31 januari, och bli en del av Repros dynamiska team!
Vi erbjuder en heltidstjänst med stor variation på en trevlig och familjär arbetsplats, men nöjda kunder i hela Sverige. Repro finns på Knivgatan i Malmö, nära Sallerupsvägen och väg 11.

Ansvarsområden
Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter är meriterande.
Leverans av varor till kunder i närområdet (lätt lastbil).
Förberedelse och emballering av varor för leverans.
Underhåll och ansvar av lager så att allting är på sin plats
Assistera vid installation och reparation av storköksutrustning.
Bokning av vissa frakter.
Mottagning och avlastning av leveranser, inklusive truckkörning med känsligt gods.


Kvalifikationer
Fördelaktigt med yrkesbakgrund som storköksinstallatör/reparatör, maskinreparatör, elektriker eller kyltekniker.
Flytande svenska i både tal och skrift.
B-körkort är obligatoriskt.
Truckkort B1 + B2, med erfarenhet av motviktstruck och höglyftande åkstaplare.
Engelska är ett krav (leverantörer finns i Europa), alla andra språk är ett plus
Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter är meriterande.

Som person ser vi att du är:
Självgående och initiativrik.
Vilja att lära och utvecklas.
Ansvarsfull och ordningsam.
Lagspelare.

Repro är en rökfri arbetsplats så vi uppskattar en icke-rökande kollega och du behöver ha en god fysik.

Om företaget

Repro Restaurangprodukter AB
En totallösning för restauranger - Repro erbjuder kompletta kök och inredningar över hela Sverige, tillsammans med våra leverantörer och samarbetspartners. Våra unika och kostnadseffektiva lösningar anpassas unikt till varje kund. Välkommen till Repro – där professionella kök tar form och glass blir konst!
https://repro.se/

Ansök nu

Lageradministratör/Allt-i-Allo med möjlighet till utveckling på CAMI Group

Läs mer Sep 17
CAMI Access Systems AB är en del av CAMI koncernen och är en ledande aktör inom grindautomation och tillhörande säkerhets och passersystem. Vår verksamhet ligger utanför Landskrona, där vi har utveckling och produktion och vi är ofta ute hos våra kunder i södra Sverige för att installera, driftsätta och utföra service.
Vår verksamhet präglas av kundfokus, långsiktighet, kvalitet och kompetens. Vi strävar alltid efter att hitta den bästa lösningen för våra kunder som kommer tillbaka till oss tack vare vår förmåga att leverera det vi lovar. Läs mer om oss på: www.cami.se


Lageradministratör / Allt-i-Allo med möjlighet till utveckling på CAMI Group – Landskrona
Gillar du omväxlande dagar och trevliga kollegor? CAMI Group växer och söker en driven och noggrann Lageradministratör / Allt-i-Allo till teamet. Är du strukturerad, gillar att ta eget ansvar och trivs i en varierande roll? Då kan detta vara jobbet för dig!
I denna roll kommer du att ha ett brett ansvarsområde där ingen dag är den andra lik. Du får möjligheten att arbeta både praktiskt och administrativt, med allt från att ta emot varor och hantera lagerprocesser, till att stötta andra avdelningar där behov finns. CAMI söker dig som har en positiv inställning och som trivs i en roll där du får tänka självständigt och ta egna initiativ.
CAMI Group är en etablerad och växande Skånekoncern med huvudkontor strax utanför Landskrona. Som Lageradministratör / Allt-i-Allo blir du en viktig del av företaget och får möjligheten att växa och utvecklas i takt med att företaget expanderar. För rätt person finns det även goda karriärmöjligheter.

Arbetsuppgifter:
Mottagning och registrering av varor
Orderplock och packning - registrera ankommet material, plocka material till kundorder
Lasta utgående leveranser, hämta lämna material hos leverantörer
Anpassning av material som ska till order
Administrativa uppgifter kopplade till lagerhanteringen
Lagerhållning och inventering
Stöd till övriga teamet där det behövs
Skapa inköpsorder - avstämning fakturor mot inköpsorder

När du har blivit varm i kläderna hoppas vi att du också kommer kunna vara med i orderflödet och granska inkomna order och lägga beställningar på standardmaterial.

Din Profil:
Vi söker dig som har en positiv inställning och gillar att ha många bollar i luften. Är en noggrann, strukturerad och företagsam person. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Har god datorvana och erfarenhet av administrativa/lagerrelaterade arbetsuppgifter. Du innehar B-körkort.
Du erbjuds en varierande och ansvarsfull roll i ett expansivt företag. Möjlighet till utveckling och avancemang, i en trivsam arbetsmiljö med engagerade kollegor.

Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Placering på huvudkontoret i Asmundtorp utanför Landskrona. Start enligt överenskommelse.
I denna rekrytering samarbetar CAMI Group med Standby Workteam. Vi tillämpar löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta Kristian Berglund, Standby Workteam, tel. 0709-605372.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Erfarna orderplockare sökes för extrajobb

Läs mer Aug 15
Om tjänsten
Vi söker just nu extramedarbetare till vår kund i Malmö. Du kommer att arbeta som orderplockare ute på kundens lager. Arbetet är förlagt måndag till fredag med arbetstider 07:00-16:00. För att vara aktuell för tjänsten bör du vara tillgänglig minst tre vardagar i veckan för arbete, kunden bokar personal vid behov. För att vara en bra match för tjänsten ser vi även att du har tidigare erfarenhet av orderplock.
Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter innebär huvudsakligen orderplock och paketering. Övriga uppgifter såsom inplastning av pall och sortering av gods kan även förekomma. Orderplockssystemet som används är pick by voice. För att vara aktuell för tjänsten behöver du innehava ett truckkort med truckbehörighet D1.
• Orderplock • Paketering • Sortering av gods
Profil & bakgrund
För att lyckas i din roll tror vi att du tidigare har arbetat med orderplock och har du erfarenhet av Pick By Voice ses detta som meriterande. Som person är du noggrann och systematisk i ditt arbete och har tidigare erfarenhet av att arbeta i miljöer med högt tempo. Under ditt arbetspass arbetar du för attuppnå dagens plockmål.
För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha behörighet för truck A1-A4, B1-B4 + D1. Vidare är det krav på svenska i tal & skrift. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som ambulerande konsult är detta meriterande.
Krav
Truckkort A1-A4, B1-B4 + D1
Svenska i tal & skrift
Tidigare erfarenhet av en liknande tjänst


Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon, urval och intervjuer hålls löpande för tjänsten och den kan komma att tillsättas innan sista datum.
Om Boxflow
Boxflow grundades 2018 och har verksamhet i Halmstad, Göteborg, Stockholm, Västerås Helsingborg, Malmö,Kristianstad,Perstorp ochBorås. Boxflow erbjuder tjänster inom Tredjepartslogistik, Consulting inom logistik samt uthyrning av personal inom logistik och industri. Boxflow har haft en stadig tillväxt sedan start och beräknas omsätta över 400 miljoner 2024 med fler än 1100 anställda

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Standby Workteam AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Standby Workteam AB .

”Up and Coming” Produktionschef med starka ledaregenskaper till Trikem AB

Produktionsledare, tillverkningsindustri
Läs mer Apr 29
Nytt
Trikem är ett svenskt familjeföretag som tillverkat tillskott och vårdande produkter till häst, hund & human sedan 1954. Vårt sortiment är svensktillverkat och av hög kvalitet. Trikem är ett välkänt varumärke. Vi är marknadsledande i Norden inom vårt område och sköter all tillverkning från våra två fabriker i Malmö. Trikem är i en spännande och växande fas. Läs gärna mer på www.trikem.se


”Up and Coming” Produktionschef med starka ledaregenskaper till spännande Trikem AB – Malmö
Är du redo att kliva upp ett pinnhål? Kanske är du en driven och duktig Produktionsledare som känner dig redo att axla ansvaret för produktionen i ett framgångsrikt företag i tillväxt? Du erbjuds en spännande nyckelroll där du leder och utvecklar två produktionsanläggningar på ett svenskt företag med lång tradition och starkt varumärke!
Trikem befinner sig i stark tillväxt och söker nu en framåtlutad Produktionschef som vill vara med och forma framtidens produktion och leda teamet till nya höjder. I denna roll får du både operativt och strategiskt ansvar och leder ett team av 10 operatörer, platschef och lagerpersonal (totalt 12 personer). Trikem har nyligen köpt en ny fabrik och du får vara med i planeringen av denna.
Du har budgetansvar, rapporterar direkt till VD och du erbjuds en central roll i att driva förändringsarbete, optimera produktionen och nå affärsmål. Hos Trikem får du möjlighet att utveckla både dig själv och företaget i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor.
Skicka in din ansökan och bli en del av Trikems framgång!


Huvudsakliga ansvarsområden:
Leda produktionen på våra två fabriker i Malmö för att säkerställa leverans i rätt tid och enligt kundens kvalitetskrav
Inspirera och bygga ett högpresterande team genom att främja en kultur av ständig förbättring
Driva genom strategiska förändringsinitiativ som förbättrar processer, effektivitet och organisationskultur
Ytterst ansvara över produktionens säkerhets-, kvalitets- och regelverk
Ansvara för personalutveckling och utbildning
Rapportera och ta fram produktionsplaner, resultat och nyckeltal
Kontinuerligt planera, kontrollera och följa upp budget och finansiella mål
Lägga investeringsplaner och följa upp dessa
Ersätta platschef / operativ ledare vid dennes frånvaro
Initiera och prioritera tekniska investerings- och förbättringsprojekt
Trikem tillverkar ett antal produkter i mindre serier, ökande omsättning ställer krav på högre kapacitet och ökad automation. Du kommer ta aktiv del i utbyggnaden av maskinpark.
Fastighetsansvarig för de två fabrikerna, inre underhåll och daglig drift


Din profil:
Du har relevant utbildning och omfattande erfarenhet från tillverkande industrier, särskilt inom kemisk, teknisk eller livsmedelsbranschen. Du har bred kompetens inom produktionsteknik, förbättringsarbete, ekonomi och ledarskap. Du har erfarenhet av produktionsledning, goda IT-kunskaper samt förståelse för ekonomiska nyckeltal. Svenska och engelska flytande är ett krav. Gedigen kunskap om maskiner och underhåll är ett måste och erfarenhet av tillväxt eller förändringsarbete är meriterande.
Du är en tydlig och beslutsam ledare med god kommunikationsförmåga och en stark känsla för kvalitet och detaljer. Du är prestigelös, strukturerad och lösningsorienterad. Tjänsten är ny, så du är bekväm med att bygga upp en viktig roll från grunden.
Trikem erbjuder en positiv arbetsmiljö i en entreprenörsdriven verksamhet, med engagerade kollegor och en spännande bransch i tillväxt.

Om tjänsten:
Tjänsten är på heltid och tillsvidare.
Vi rekryterar löpande och du är välkommen med din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, tel 0733 763 988.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonomiassistent till spännande företag i Malmö

Ekonomiassistent
Läs mer Apr 29
Nytt
Med över 30 år i branschen är vi en av Södra Sveriges mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö.

Ekonomiassistent till spännande företag i Malmö
Är du en Ekonomiassistent som tycker det är kul med siffror och vill jobba med ett glatt gäng? Är du en glad, strukturerad och noggrann person som tycker om att både arbeta självständigt och tillsammans med andra i ett växande och framgångsrikt företag? Då ska du läsa vidare! Vi söker nu en Ekonomiassistent till ett vikariat på 1 år med goda chanser till förlängning.
Som ekonomiassistent sköter du företagets bokföring och andra förekommande administrativa uppgifter, såsom order och fakturering. Du är även behjälplig med att upprätta årsbokslutet. Då vi har flera internationella kunder och leverantörer, både inom och utanför EU, är det en fördel om du har arbetat med det tidigare och känner till bland annat gällande momsregler.


Dina arbetsuppgifter är bl.a.:
Löpande bokföring
Kund-och leverantörsreskontra
Upprätta import- och exportdeklarationer
In- och utbetalningar
Momsredovisning
Kontoavstämningar
Lagerhantering
Lönehantering m.m.



Din Profil:
Vi söker dig som har relevant utbildning i ekonomi eller motsvarande och erfarenhet av liknande arbete. Du är en fixare som gillar siffror och är väl bekant med Excel, gärna erfarenhet av Visma Lön. Erfarenhet av löner och HR är ett plus. Även vana vid arbete på tillverkande företag med kunder såväl i Sverige som inom och utanför EU är meriterande.
Du är en självständig, positiv och företagsam person som trivs där det händer mycket.


Om tjänsten:
Tjänsten är ett vikariat på 1 år med goda chanser till förlängning. Placering i Malmö. Start omgående.
Vi tillämpar löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta Karin Dahlin, Standby Workteam, tel. 0733-76 39 88.


Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonomiassistent till spännande företag i Malmö

Redovisningsekonom
Läs mer Apr 29
Nytt
Med över 30 år i branschen är vi en av Södra Sveriges mest erfarna aktörer inom rekrytering och uthyrning. Vi är en etablerad specialist med gedigen kunskap om regionens arbetsmarknad och näringsliv och vi utmanar de stora med vår erfarenhet och vårt engagemang. Vi arbetar med chefer och specialister på alla nivåer inom Teknik, Logistik, Sälj, Ekonomi och Office. Vi är verksamma i Skåne och Köpenhamnsområdet och har kontor på Gustav Adolfs torg i Malmö.

Ekonomiassistent till spännande företag i Malmö
Är du en Ekonomiassistent som tycker det är kul med siffror och vill jobba med ett glatt gäng? Är du en glad, strukturerad och noggrann person som tycker om att både arbeta självständigt och tillsammans med andra i ett växande och framgångsrikt företag? Då ska du läsa vidare! Vi söker nu en Ekonomiassistent till ett vikariat på 1 år med goda chanser till förlängning.
Som ekonomiassistent sköter du företagets bokföring och andra förekommande administrativa uppgifter, såsom order och fakturering. Du är även behjälplig med att upprätta årsbokslutet. Då vi har flera internationella kunder och leverantörer, både inom och utanför EU, är det en fördel om du har arbetat med det tidigare och känner till bland annat gällande momsregler.


Dina arbetsuppgifter är bl.a.:
Löpande bokföring
Kund-och leverantörsreskontra
Upprätta import- och exportdeklarationer
In- och utbetalningar
Momsredovisning
Kontoavstämningar
Lagerhantering
Lönehantering m.m.



Din Profil:
Vi söker dig som har relevant utbildning i ekonomi eller motsvarande och erfarenhet av liknande arbete. Du är en fixare som gillar siffror och är väl bekant med Excel, gärna erfarenhet av Visma Lön. Erfarenhet av löner och HR är ett plus. Även vana vid arbete på tillverkande företag med kunder såväl i Sverige som inom och utanför EU är meriterande.
Du är en självständig, positiv och företagsam person som trivs där det händer mycket.


Om tjänsten:
Tjänsten är ett vikariat på 1 år med goda chanser till förlängning. Placering i Malmö. Start omgående.
Vi tillämpar löpande urval och du är välkommen att sända in din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta Karin Dahlin, Standby Workteam, tel. 0733-76 39 88.


Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ekonomichef till framgångsrika CAMI Group – Landskrona

Ekonomichef
Läs mer Apr 29
Nytt
CAMI är en ledande aktör inom områdesskydd och högsäkerhet. Vi projekterar och installerar grindar, stängsel, pollare och passersystem i södra Sverige och Danmark. Vi utvecklar och producerar även egna automatiska grindar med styrsystem. Företaget ligger utanför Landskrona i ägda lokaler. Vår verksamhet präglas av kundfokus, långsiktighet, kvalitet och kompetens. Vi strävar alltid efter att hitta den bästa lösningen för våra kunder som kommer tillbaka till oss tack vare vår förmåga att leverera det vi lovar. CAMI Group består av tre verksamheter med en total omsättning på drygt 100 MSEK och ca 40 anställda. Läs mer om oss på: www.cami.se


Ekonomichef till framgångsrika CAMI Group – Landskrona
Är du en fena på siffror och har öga för detaljer? Har du ett gott affärssinne och är redo att axla ekonomiansvaret på ett expansivt och framgångsrikt bolag med HQ i Landskrona? Vill du dessutom bli del av ett erfaret och trevligt gäng? Då ska du läsa vidare! CAMI är i ständig tillväxt och söker nu en driven och analytisk Ekonomichef.
Som Ekonomichef blir du en viktig kugge i organisationen med stora möjligheter att växa i takt med att företaget expanderar. Du driver och utvecklar hela den löpande ekonomifunktionen där du säkerställer att företagets ekonomiska rutiner fungerar och utvecklas. Du har inledningsvis personalansvar för 1 person men detta kan komma att utökas. Du har både ett operativt och strategiskt fokus och du drivs av att se möjligheter och utveckla lönsamhet. Du sitter i ledningsgruppen och arbetar nära ledningen där du är en bidragande kraft i företagets utveckling.
Låter detta som din nästa utmaning? På CAMI erbjuds du en omväxlande och spännande roll på ett framgångsrikt Landskronaföretag!

Dina arbetsuppgifter är bl.a.:
Ansvara för löpande redovisning och bokföringsarbete
Upprätta månads-, kvartals- och årsbokslut
Ta fram rapporter och beslutsunderlag
Leda budget- och prognosarbete
Medverka vid revisioner och andra granskningar
Förbättra och effektivisera verksamhetens ekonomiprocesser
Delta i ledningsgruppen
Ge stöd och råd i ekonomiska frågor
Utveckla affärssystem
Medverka i förbättringsprojekt i organisationen


Din Profil:
Du har relevant utbildning inom ekonomi eller redovisning samt erfarenhet från en liknande roll. Du har god kunskap om svenska redovisnings- och skatteregler. Du har bred kompetens inom ekonomiprogram samt är en avancerad Excel-användare. Erfarenhet av entreprenad- och producerande verksamhet är en fördel. Som person är du välstrukturerad, noggrann och företagsam. CAMI söker dig som har en positiv inställning och som trivs i en roll där du får tänka självständigt och ta egna initiativ.
Du erbjuds en varierande och ansvarsfull roll i ett expansivt företag. Här finns möjlighet till utveckling i en trivsam arbetsmiljö med engagerade kollegor.

Om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Placering på huvudkontoret i Asmundtorp utanför Landskrona. Start enligt överenskommelse.
I denna rekrytering samarbetar CAMI med Standby Workteam. Vi tillämpar löpande urval och du är välkommen att skicka in din ansökan via länken. För mer information om tjänsten kontakta Kristian Berglund, Standby Workteam, på 0709-60 53 72.


Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

”Up and Coming” Produktionschef med starka ledaregenskaper till Trikem AB

Produktionsplanerare, tillverkningsindustri
Läs mer Apr 29
Nytt
Trikem är ett svenskt familjeföretag som tillverkat tillskott och vårdande produkter till häst, hund & human sedan 1954. Vårt sortiment är svensktillverkat och av hög kvalitet. Trikem är ett välkänt varumärke. Vi är marknadsledande i Norden inom vårt område och sköter all tillverkning från våra två fabriker i Malmö. Trikem är i en spännande och växande fas. Läs gärna mer på www.trikem.se


”Up and Coming” Produktionschef med starka ledaregenskaper till spännande Trikem AB – Malmö
Är du redo att kliva upp ett pinnhål? Kanske är du en driven och duktig Produktionsledare som känner dig redo att axla ansvaret för produktionen i ett framgångsrikt företag i tillväxt? Du erbjuds en spännande nyckelroll där du leder och utvecklar två produktionsanläggningar på ett svenskt företag med lång tradition och starkt varumärke!
Trikem befinner sig i stark tillväxt och söker nu en framåtlutad Produktionschef som vill vara med och forma framtidens produktion och leda teamet till nya höjder. I denna roll får du både operativt och strategiskt ansvar och leder ett team av 10 operatörer, platschef och lagerpersonal (totalt 12 personer). Trikem har nyligen köpt en ny fabrik och du får vara med i planeringen av denna.
Du har budgetansvar, rapporterar direkt till VD och du erbjuds en central roll i att driva förändringsarbete, optimera produktionen och nå affärsmål. Hos Trikem får du möjlighet att utveckla både dig själv och företaget i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor.
Skicka in din ansökan och bli en del av Trikems framgång!


Huvudsakliga ansvarsområden:
Leda produktionen på våra två fabriker i Malmö för att säkerställa leverans i rätt tid och enligt kundens kvalitetskrav
Inspirera och bygga ett högpresterande team genom att främja en kultur av ständig förbättring
Driva genom strategiska förändringsinitiativ som förbättrar processer, effektivitet och organisationskultur
Ytterst ansvara över produktionens säkerhets-, kvalitets- och regelverk
Ansvara för personalutveckling och utbildning
Rapportera och ta fram produktionsplaner, resultat och nyckeltal
Kontinuerligt planera, kontrollera och följa upp budget och finansiella mål
Lägga investeringsplaner och följa upp dessa
Ersätta platschef / operativ ledare vid dennes frånvaro
Initiera och prioritera tekniska investerings- och förbättringsprojekt
Trikem tillverkar ett antal produkter i mindre serier, ökande omsättning ställer krav på högre kapacitet och ökad automation. Du kommer ta aktiv del i utbyggnaden av maskinpark.
Fastighetsansvarig för de två fabrikerna, inre underhåll och daglig drift


Din profil:
Du har relevant utbildning och omfattande erfarenhet från tillverkande industrier, särskilt inom kemisk, teknisk eller livsmedelsbranschen. Du har bred kompetens inom produktionsteknik, förbättringsarbete, ekonomi och ledarskap. Du har erfarenhet av produktionsledning, goda IT-kunskaper samt förståelse för ekonomiska nyckeltal. Svenska och engelska flytande är ett krav. Gedigen kunskap om maskiner och underhåll är ett måste och erfarenhet av tillväxt eller förändringsarbete är meriterande.
Du är en tydlig och beslutsam ledare med god kommunikationsförmåga och en stark känsla för kvalitet och detaljer. Du är prestigelös, strukturerad och lösningsorienterad. Tjänsten är ny, så du är bekväm med att bygga upp en viktig roll från grunden.
Trikem erbjuder en positiv arbetsmiljö i en entreprenörsdriven verksamhet, med engagerade kollegor och en spännande bransch i tillväxt.

Om tjänsten:
Tjänsten är på heltid och tillsvidare.
Vi rekryterar löpande och du är välkommen med din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, tel 0733 763 988.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

”Up and Coming” Produktionschef med starka ledaregenskaper till Trikem AB

Produktionschef, tillverkning
Läs mer Apr 29
Nytt
Trikem är ett svenskt familjeföretag som tillverkat tillskott och vårdande produkter till häst, hund & human sedan 1954. Vårt sortiment är svensktillverkat och av hög kvalitet. Trikem är ett välkänt varumärke. Vi är marknadsledande i Norden inom vårt område och sköter all tillverkning från våra två fabriker i Malmö. Trikem är i en spännande och växande fas. Läs gärna mer på www.trikem.se


”Up and Coming” Produktionschef med starka ledaregenskaper till spännande Trikem AB – Malmö
Är du redo att kliva upp ett pinnhål? Kanske är du en driven och duktig Produktionsledare som känner dig redo att axla ansvaret för produktionen i ett framgångsrikt företag i tillväxt? Du erbjuds en spännande nyckelroll där du leder och utvecklar två produktionsanläggningar på ett svenskt företag med lång tradition och starkt varumärke!
Trikem befinner sig i stark tillväxt och söker nu en framåtlutad Produktionschef som vill vara med och forma framtidens produktion och leda teamet till nya höjder. I denna roll får du både operativt och strategiskt ansvar och leder ett team av 10 operatörer, platschef och lagerpersonal (totalt 12 personer). Trikem har nyligen köpt en ny fabrik och du får vara med i planeringen av denna.
Du har budgetansvar, rapporterar direkt till VD och du erbjuds en central roll i att driva förändringsarbete, optimera produktionen och nå affärsmål. Hos Trikem får du möjlighet att utveckla både dig själv och företaget i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor.
Skicka in din ansökan och bli en del av Trikems framgång!


Huvudsakliga ansvarsområden:
Leda produktionen på våra två fabriker i Malmö för att säkerställa leverans i rätt tid och enligt kundens kvalitetskrav
Inspirera och bygga ett högpresterande team genom att främja en kultur av ständig förbättring
Driva genom strategiska förändringsinitiativ som förbättrar processer, effektivitet och organisationskultur
Ytterst ansvara över produktionens säkerhets-, kvalitets- och regelverk
Ansvara för personalutveckling och utbildning
Rapportera och ta fram produktionsplaner, resultat och nyckeltal
Kontinuerligt planera, kontrollera och följa upp budget och finansiella mål
Lägga investeringsplaner och följa upp dessa
Ersätta platschef / operativ ledare vid dennes frånvaro
Initiera och prioritera tekniska investerings- och förbättringsprojekt
Trikem tillverkar ett antal produkter i mindre serier, ökande omsättning ställer krav på högre kapacitet och ökad automation. Du kommer ta aktiv del i utbyggnaden av maskinpark.
Fastighetsansvarig för de två fabrikerna, inre underhåll och daglig drift


Din profil:
Du har relevant utbildning och omfattande erfarenhet från tillverkande industrier, särskilt inom kemisk, teknisk eller livsmedelsbranschen. Du har bred kompetens inom produktionsteknik, förbättringsarbete, ekonomi och ledarskap. Du har erfarenhet av produktionsledning, goda IT-kunskaper samt förståelse för ekonomiska nyckeltal. Svenska och engelska flytande är ett krav. Gedigen kunskap om maskiner och underhåll är ett måste och erfarenhet av tillväxt eller förändringsarbete är meriterande.
Du är en tydlig och beslutsam ledare med god kommunikationsförmåga och en stark känsla för kvalitet och detaljer. Du är prestigelös, strukturerad och lösningsorienterad. Tjänsten är ny, så du är bekväm med att bygga upp en viktig roll från grunden.
Trikem erbjuder en positiv arbetsmiljö i en entreprenörsdriven verksamhet, med engagerade kollegor och en spännande bransch i tillväxt.

Om tjänsten:
Tjänsten är på heltid och tillsvidare.
Vi rekryterar löpande och du är välkommen med din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, tel 0733 763 988.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu