Malmö: Kommunikatör och sociala medier-ansvarig

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kommunikatör och sociala medier-ansvarig i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2025-04-15 // Varaktighet: Heltid

Vi på Tillväxtverket arbetar för konkurrenskraftiga företag och hållbar utveckling i alla delar av Sverige. Vi erbjuder kunskap, nätverk och möjligheter till investeringar. Det ger direkt nytta till företag, och också förutsättningar för företag, kommuner och regioner att möta framtidens utmaningar. Tillväxtverket är en nationell myndighet med regional närvaro på nio orter.

Verksamt.se är svenska myndigheters gemensamma varumärke och webbplats för information och tjänster till företag. Webbplatsen har innehåll från ca 60 myndigheter och hade drygt 500 000 unika inloggningar 2024. Tillväxtverket, som är en av de drivande myndigheterna bakom verksamt.se, söker nu en kommunikatör och sociala medier-ansvarig som ska ansvara för vår digitala marknadsföring i externa kanaler. I rollen ingår även innehållsproduktion samt projektledning inom kommunikation.

Om tjänsten

Som kommunikatör och sociala medier-ansvarig för verksamt.se kommer du att ta fram ämneskampanjer och driva vår digitala marknadsföring i externa kanaler i enlighet med vår kommunikationsplan. I rollen ingår även innehållsproduktion samt projektledning inom kommunikation.

Du kommer att vara sociala medier-ansvarig och ansvarig för sökordsannonsering. I dina arbetsuppgifter ingår produktion, publicering, optimering och konvertering av organiskt innehåll och annonser enligt given budget. Du kommer att analysera och rapportera resultatet från våra kampanjer. I din roll är du även ansvarig för vår marknadsföring i andra externa kanaler såsom hos olika annonsnätverk.

I arbetet kommer du samverka med andra kommunikatörer, webbredaktörer och sakkunniga experter på de myndigheter som har information på verksamt.se. En central del i vårt arbete är att förenkla och förklara myndighetsinformation på ett målgruppsanpassat sätt. Som myndigheter arbetar vi alltid utifrån kravet på klarspråk och tillgänglighetsanpassning och vi lägger stor vikt på att faktagranska och kvalitetssäkra såväl innehåll som tonalitet för att säkerställa att verksamt.se är en trygg och pålitlig kanal för användarna.

Du kommer att ingå i ett team med en handfull andra kommunikatörer. Du kommer även att ingå i en kanalgrupp som planerar, producerar och publicerar innehåll för våra olika kanaler. I rollen ingår extern samverkan med myndigheterna som står bakom verksamt.se, och ibland även med våra upphandlade kommunikationsbyråer. 

Ditt tjänstgöringsställe är: Malmö eller Stockholm. 

Vi söker dig som har:


• Utbildning från universitet eller högskola, motsvarande minst tre års studier, inom medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande område. Alternativt, minst två års studier inom annan utbildning som bedöms relevant för tjänsten
• Minst fem års aktuell erfarenhet av operativt kommunikationsarbete för externa kanaler, varav minst tre års aktuell erfarenhet inom offentlig sektor
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• Mycket god kunskap i Google Ads
• Mycket god kunskap i verktyg för att hantera sociala medier, framför allt Meta Ads Manager och Meta Business Suite, eller motsvarande verktyg som bedöms relevanta
• Goda kunskaper av grafisk innehållsproduktion i Adobe Creative Cloud, framför allt Illustrator, Photoshop, Premier Pro och Audition, eller motsvarande program som bedöms relevanta
• God kunskap om tillgänglighetsanpassning vid grafisk produktion

Följande är meriterande:


• Erfarenhet av att projektleda och producera webbinarier och livechattar
• Erfarenhet av innehållsarbete och publicering i verktyg för nyhetsbrev
• Erfarenhet av kriskommunikation för offentlig sektor
• Erfarenhet av att arbeta med småföretag som målgrupp

Som person söker vi dig som 

För den här rollen är det viktigt att du har ett gott omdöme och god kunskap och förståelse för den styrning som påverkar en myndighets förutsättningar att jobba med kommunikation. Här ingår den statliga värdegrunden och kravet på att informationen och kommunikationen ska vara effektiv, saklig och opartisk. Som person söker vi dig som har en god samarbetsförmåga och bidrar till ett gott samarbetsklimat i teamet. Genom din specifika kunskap och kompetens visar du ett stort engagemang inom ditt ansvarsområde och du arbetar analytiskt samt mål- och resultatinriktat. Du har förmåga att arbeta både utifrån verksamhetens styrning och uppdrag, samtidigt som du har målgruppens behov och förutsättningar i fokus. 

Vi kommer lägga mycket stor vikt vid personliga egenskaper.

Vi förväntar oss att du lever upp till vår medarbetar- och chefspolicy som uttrycker de förväntningar vi har på alla medarbetare.

Anställningsform och sista ansökningsdag

Anställningen är en tillsvidareanställning. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Tillträdesdatum i augusti 2025 eller enligt överenskommelse. 

Sista ansökningsdag är den 5 maj 2025. 

Mer information och kontakt

För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta Anna Alicedotter, gruppchef, tfn 08-681 97 18. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR-partner Charlotte Ryrberg, tfn 08-08-681 97 04.

Fackliga företrädare nås på saco@tillvaxtverket.se och ST Robert Berggren nås via tfn 08-681 92 37 eller robert.berggren@tillvaxtverket.se

 

Vi arbetar kompetensbaserat och rekryteringsprocessen kommer att innehålla urvalsfrågor,eventuella tester, intervjuer samt referenstagning. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna i ditt CV. 

Har du skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta HR-partnern i denna rekrytering. 

Vi sitter centralt i moderna lokaler där du dagligen väljer plats utifrån dina arbetsuppgifter. Tillväxtverket eftersträvar ett arbetssätt där digitala och tekniska lösningar underlättar det dagliga arbetet. Här kan du läsa om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder. 

Tillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet.

Välkommen med din ansökan!

I denna rekrytering har Tillväxtverket redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Informatör/Kommunikatör

Nedan visas andra jobb i Malmö som Informatör/Kommunikatör.

Digitala kommunikatörer, vikariat, till Koncernstab kommunikation

Läs mer Apr 17
Gör skillnad. Varje dag.

Koncernstab kommunikations uppdrag är att med professionella kommunikationsinsatser bidra till att förverkliga Region Skånes beslutade verksamhetsmål, politiska beslut och vision. Tjänsterna som digital kommunikatör finns på området digital kommunikation, som består av fyra enheter där vi gemensamt jobbar med att utveckla och förvalta Region Skånes digitala kanaler. Vi är drygt 60 kollegor på området som tycker det är viktigt att ge bästa upplevelsen och servicen till invånare och medarbetare i olika kanaler.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker två digitala kommunikatörer för vikariat som vill vara med och utveckla digitalt, tillgängligt innehåll för Region Skånes invånare och medarbetare. Du samlar till exempel in behov och förankrar webbarbetet i verksamheterna samt deltar i arbete med nyhetsproduktion. Du samarbetar nära kollegor på området som arbetar målmedvetet med fokus på målgruppen. Uppdraget innebär även samarbete med fler aktörer, såväl kommunikatörskollegor på avdelningen som andra yrkesroller i hela Region Skåne. Vi arbetar i webbpubliceringsverktyget Optimizely.

Placeringsort för tjänsterna är Malmö eller Kristianstad.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskole-/universitetsutbildning i medie- och kommunikationsvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Du har också erfarenhet som webbredaktör, digital kommunikatör eller av liknande roll. Därtill är du en skicklig skribent med mycket god kunskap inom klarspråk och tillgänglighet, med fokus på målgruppen. Har du dessutom erfarenhet av webb- och sökanalys är det värdefullt. Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift är ett krav.

Som person är du en trygg och lyhörd teamspelare som är bra på att bygga relationer samt har ett prestigelöst förhållningssätt både till kollegor och andra samarbetspartners. Du är utvecklingsorienterad, tar initiativ och är drivande inom dina ansvarsområden. Därtill har du god analytisk förmåga och kan se hur delarna hänger ihop för användaren. Arbetet innebär många interna kontakter och det är viktigt att du kan kommunicera på ett förtroendeingivande och professionellt sätt. Vi använder varandras kompetenser, arbetar och lär oss tillsammans samtidigt som vi har väldigt kul på jobbet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Välkommen med din ansökan! Vi ser fram emot att träffa dig.

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontorets drygt 750 medarbetare arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljö, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Koncernkontorets arbetsplatser finns främst i Rådhus Skåne i Kristianstad och på Dockplatsen i Västra Hamnen i Malmö.

På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Ansök nu

Kommunikatör till Malmö Redhawks – Var med och skapa sportmagi!

Läs mer Apr 15
Malmö Redhawks är en av Sveriges mest framstående ishockeyklubbar, med stolta traditioner både på och utanför isen. Herrlaget har nyligen avslutat sin tionde raka säsong i SHLoch var nära att slå seriesegraren i kvartsfinal, vårt damlag fortsätter att utmana om platserna i SDHL, och våra juniorlag fostrar framtidens stjärnor. Men vi är mer än bara hockey – vi är en klubb som engagerar oss i samhället genom att skapa värdefulla möten och bidrar till positiv förändring för både våra supportrar och partners.
Nu söker vi en passionerad och skicklig kommunikatör som vill bli en del av vårt team och ta vår kommunikation till nästa nivå. Vi söker dig som är bekväm i framförallt skrivande kommunikation, med allt från sportliga texter till businesstexter. Du kan också iklä dig rollen som TV-reporter och kan greppa intervjumikrofonen i samband med matcher för alla våra hockeylag. Är du redo att kombinera din kärlek för sport, och kanske främst ishockey, med din kreativitet? Då kan det här vara jobbet för dig!
Om rollen
Som kommunikatör hos Malmö Redhawks blir du vår röst utåt. Du ansvarar för att skapa engagerande innehåll som förstärker vår digitala profil och når ut till våra intressenter. Du planerar veckans kommunikationsinsatser tillsammans med övriga i kommunikationsteamet. Målet är att hålla både supportrar och partners uppdaterade – oavsett om det gäller matchresultat, behind-the-scenes-material eller inspirerande berättelser från vårt företagsnätverk och våra samhällsengagemang.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Innehållsproduktion: Skapa texter, bilder, videor och grafiskt material som engagerar våra följare.
Sociala medier: Ansvara för innehållsskapande och publicering i alla våra kanaler (Facebook, Instagram, TikTok m.fl.) – från idé till färdigt material.
Matchrapportering: Leverera snabba och träffsäkra uppdateringar under matcher som fångar våra följares intresse.
Kreativ storytelling: Fånga spännande händelser inom klubben och omvandla dem till innehåll som når hjärtan.
Planering: Delta i strategisk planering av klubbens kommunikationsarbete.
Vem är du?
Vi söker dig som älskar sport – särskilt ishockey – och har en naturlig känsla för hur man skapar innehåll som engagerar. Du är självgående, strukturerad och har ett öga för detaljer. Du trivs med att arbeta självständigt men har också lätt för att samarbeta med andra.
Dessutom har du:
Erfarenhet av kommunikation: Du har arbetat med sociala medier, innehållsproduktion eller liknande i minst ett par år redan.
Språklig skicklighet: Du skriver obehindrat på svenska och engelska och har en förmåga att anpassa din ton efter olika målgrupper samt klubbens kommunikativa riktlinjer.
Teknisk kompetens: Du kan redigera bilder och hantera enklare grafisk produktion i Adobe Photoshop samt skapa kortare videor i Adobe Premiere.
Kreativitet & nyfikenhet: Du söker hela tiden efter att utveckla både dig själv och klubben så att vi tillsammans kan ta nästa steg på alla plan.
Flexibilitet: Du är redo att arbeta kvällar och helger under hockeysäsongen.
Erfarenhet från journalistiskt eller kommunikativt arbete inom sport- och hockeyvärlden är meriterande men inget krav – det viktigaste är din passion för kommunikation och ditt driv att leverera högkvalitativt innehåll.
Vad vi erbjuder
Hos Malmö Redhawks får du chansen att arbeta i en dynamisk miljö där ingen dag är den andra lik.
Vi erbjuder:
– Möjligheten att vara en del av en av Sveriges mest välkända idrottsklubbar.
– En kreativ roll där dina idéer gör skillnad.
– Ett sammansvetsat team som brinner för sporten och klubben.
– En arbetsplats där dina insatser når tusentals fans varje dag.
Praktisk information
Omfattning: Heltid (inklusive kvällar och helger under säsong).
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Tillträde: 4 augusti eller enligt överenskommelse.
Ansökan
Är du redo att bli en del av Malmö Redhawks? Skicka ditt CV och personliga brev till info@malmoredhawks.com, märk ansökan med “Ansökan kommunikatör”. Sista ansökningsdag är 2 maj 2025, men urval sker löpande – så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Vi undanber oss kontakt från rekryteringsbolag.

Ansök nu

Kommunikatör till Enhet nära vård och hälsa i Malmö

Läs mer Apr 11
Gör skillnad. Varje dag.

Vill du vara med och utveckla kommunikation för en helt ny förvaltning i Region Skåne? Kan du det kommunikativa hantverket och vet du hur man planerar och genomför kommunikationsinsatser som får effekt? Då kanske det är dig vi söker!

Koncernstab kommunikations uppdrag är att med professionella kommunikationsinsatser bidra till att stärka Region Skånes varumärke samt till förverkligande av verksamhetsmål, politiska beslut och vision. Enhet nära vård och hälsa är en ny enhet inom Koncernstab kommunikation, som ska stötta vårdförvaltningen Nära vård och hälsa. Enheten består av en kommunikationschef och en kommunikatör, men kan komma att utökas med ytterligare en tjänst.

Förvaltningen Nära vård och hälsa omfattar bland annat mobila närsjukvårdsteam och specialiserad palliativ vård, viss mottagningsverksamhet och akutvård samt 1177 på telefon. Dessutom ansvarar förvaltningen för utveckling och uppföljning av omställningen till nära vård i Region Skåne. Omställningen innebär en förflyttning av fokus inom hälsa och vård, vilket ställer stora krav på kommunikationen både internt och externt.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en erfaren kommunikatör till Enhet nära vård och hälsa inom Koncernstab kommunikation i Malmö.

I rollen ingår att arbeta nära ledningsgrupper och chefer inom förvaltningen Nära vård och hälsa, som stöd i kommunikationsfrågor. Du bedömer kommunikationsbehov utifrån många gånger komplexa sammanhang och agerar utifrån uppsatta strategier och prioriteringar. Du arbetar främst operativt med genomförande av kommunikationsinsatser och producerar innehåll i form av text och bild, till interna och externa kanaler. Du arbetar även med planering och uppföljning av kommunikationsinsatser. Du driver dina uppdrag självständigt, men samarbetar också nära enhetens kommunikationschef och nära dina kollegor inom hela kommunikationsfunktionen.

Vi kan erbjuda dig ett spännande, varierande arbete, där du är en del av en kommunikationsfunktion med hög kompetens.

KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som har relevant högskole- eller universitetsutbildning inom kommunikationsområdet alternativt annan utbildning som bedöms likvärdig. Vi ser också att du har några års erfarenhet av både operativt och strategiskt arbete som kommunikatör. Det är en förutsättning att du är en mycket god skribent med förmåga att beskriva komplexa frågor på lättillgänglig och korrekt svenska. För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet av innehållsproduktion i olika medieformat och till både interna och externa kanaler. Du har även erfarenhet av ledningskommunikation i en komplex organisation och är van att arbeta med kommunikationsinsatser i samband med förändringsarbeten. Du driver dina kommunikationsuppdrag på ett självständigt sätt. Vidare behärskar du Microsoft Office-paketet och det är en fördel om du även har kunskaper i InDesign och Photoshop.

Som person tror vi att du är energisk, relationsbyggande och utåtriktad. Du kan lyfta blicken och se helheter även när det är mycket att göra och du kan prioritera utifrån övergripande strategier. Du har förmåga att lyssna in behov och kan vrida och vända på olika idéer för att hitta möjliga lösningar. Du är en kreativ genomförare som säkerställer goda resultat mot uppsatta mål och inom deadlines. Du är trygg med att förklara kommunikationsperspektivet gentemot dina uppdragsgivare. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Inledande intervjuer planeras den 14 och 16 maj. Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontorets drygt 750 medarbetare arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljö, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Koncernkontorets arbetsplatser finns främst i Rådhuset i Kristianstad och på Dockplatsen i Västra Hamnen i Malmö.

På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Ansök nu

Researcher och skribent sökes omgående

Läs mer Mar 26
Vi söker en researcher och skribent. Arbetstiderna är flexibla och du sätter ditt eget schema. Ett perfekt arbete för dig som söker deltid i kombination med studier, jobb eller annat. Det finns goda möjligheter att växa i organisationen.


Läs mer om denna roll och ansök!
Om Grit Academy
Grit Academy är yrkeshögskolan med fokus på kunskap och beteende för att främja mer kompetens och driv på arbetsmarknaden. Om du vill hamna i en kontext där du kan vara med och skapa och påverka en skola utöver det vanliga, då är detta något för dig!


Om rollen
Vi söker dig som älskar att arbeta med och författa texter av olika slag och är van att göra din egen research för att hitta rätt källor och information. Vi är i en utvecklingsfas och behöver en självdriven researcher och skribent. Arbetsuppgifter är ansvara för och skriva texter till myndigheter, skriva ansökningar, stipendier och liknande. I rollen ingår även att utföra telefonintervjuer.
Tjänsten är en behovsanställning med placering i centrala Malmö.
Start snarast möjligt. Det finns goda möjligheter att växa i organisationen.
Ansvarsområden i urval:
· Research och omvärldsanalys
· Författa olika sorters texter exempelvis rapporter, ansökningar, stipendier mm
· Korrekturläsa texter
· Utföra intervjuer per telefon


Kandidatprofil och kvalifikationer
Du tycker det är tillfredställande att arbeta självständigt, har ett konsultativt arbetssätt men, ser samtidigt vinsten med att ha ett team omkring dig som stöd och bollplank. Arbetet kräver god social kompetens, noggrannhet och god analytisk förmåga. Du är initiativrik, strukturerad och har ett professionellt förhållningssätt.
Som person är du proaktiv, strukturerad, analytisk och självdrivande. Att du har engagemang och en stark kommunikativ förmåga såväl muntlig som skriftligt är avgörande för rollen. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Du har:
· Intresse av arbete med ansökningar, stipendier, rapportskrivning eller liknande.
· Erfarenhet av akademiska studier.
· Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.


Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta självständigt och skriva ansökningar för tex EU medel, stipendieansökningar och myndighetsrapporter. Gärna erfarenhet av arbete med upphandlingsfrågor inom offentlig sektor.


Arbetsplats och tider
Arbetet sker på plats på kontoret i Malmö (inte distans).
Vi arbetar kontorstid och du sätter ditt eget schema.


Ansökan
Du ansöker med personligt brev och CV.
Endast seriösa ansökningar besvaras.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Tillväxtverket

Nedan visas andra jobb i Malmö från Tillväxtverket .

Projektrådgivare regionalfonden till Tillväxtverket

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Apr 29
Nytt
Vill du få möjlighet att jobba med regional utveckling för att stärka företagens tillväxt och konkurrenskraft för att på så sätt skapa nya arbetstillfällen och välstånd i Sverige? Trivs du i en mångfacetterad tjänst med många kontaktytor både internt och externt? Då kan du vara den vi söker.

Vi på Tillväxtverket arbetar för konkurrenskraftiga företag och hållbar utveckling i alla delar av Sverige. Vi erbjuder kunskap, nätverk och möjligheter till investeringar. Det ger direkt nytta till företag, och också förutsättningar för företag, kommuner och regioner att möta framtidens utmaningar. Tillväxtverket är en nationell myndighet med regional närvaro på nio orter.

Denna tjänst är placerad på avdelning regioner och på enheten Regional utveckling södra Sverige i Skåne Blekinge programmet. Gruppen ansvarar för att genomföra programmet inom ramen för Europeiska regionala utvecklingsfonden och består av tre projektrådgivare och en programansvarig.

Om tjänsten

Som projektrådgivare inom Europeiska regionala utvecklingsfonden medverkar man i Tillväxtverkets insatser för en stärkt regional konkurrenskraft och en hållbar utveckling. I rollen som projektrådgivare ingår arbete med information, mobilisering, rådgivning, uppföljning, resultatspridning och handläggning av projektansökningar inom de regionala strukturfondsprogrammen.

Projektansökningarna inom programmen prövas utifrån programinnehåll, urvalskriterier och förordningar och föreskrifter. Du gör ärendesammanställningar och tar fram beslutsunderlag. Efter beslut har du nära kontakt med externa projektägare genom projektens hela livscykel. 

Regionalfondprogrammen är en viktig finansieringskälla för det regionala utvecklingsarbetet. Det är därför viktigt att du i din roll som projektrådgivare har goda kunskaper om regionernas behov. Dessa finns formulerade i regionala utvecklingsstrategier, smart specialiseringsstrategier och i programmen Tillväxtverket förvaltar. Med din kunskap ska du bidra till att de regionala aktörerna kan ta del av Tillväxtverkets kunskap, nätverk och finansieringsmöjligheter på effektivaste sätt. För att bygga denna kunskap kan du som projektrådgivare bli engagerad i regional omvärldsbevakning eller ingå i interna eller externa grupperingar på olika teman exempelvis innovation, grön omställning och smart specialisering. Vidare ingår uppgifter inom kartläggning, uppföljning, analys, rapportskrivande och resultatspridning hur medel inom den regionala utvecklingsfonden investeras i södra Sverige.

Dina främsta kontaktytor är projektrådgivarkollegor, programansvarig och ekonomer. Förutom dessa har du även kontakt med granskningshandläggare, strateger på regionen, projektägare och aktörer i det företagsfrämjande systemet, Strukturfondspartnerskapet. 

Resor ingår i tjänsten.

Ditt tjänstgöringsställe är Malmö. 

Vi söker dig som har:


• Utbildning från universitet eller högskola, motsvarande minst tre års studier, inom statsvetenskap, samhällsvetenskap, ekonomi eller juridik
• Erfarenhet av arbete med EU:s strukturfondsprogram, handläggning inom offentlig sektor eller regionalt utvecklingsarbete
• Upparbetade nätverk och/eller god kännedom om områdets regionala utvecklingsorganisationer samt tillväxtfrämjande aktörer
• Erfarenhet av att arbeta med material med ekonomiskt och juridiskt innehåll
• Goda IT-kunskaper och behärskar Officepaketet väl 
• Erfarenheter av Nyps2020 (ärendehanteringssystem)                        
• Goda kunskaper i svenska språket såväl tal som i skrift

Följande är meriterande:


• Erfarenhet av arbete med frågor inom det regionala innovations- eller företagsfrämjande systemet
• Erfarenhet av arbete med grön omställning (miljö- och klimatfrågor)
• Goda kunskaper om statsstödsreglerna
• Goda kunskaper om grön omställning, digitalisering eller innovation och företagande

Som person söker vi dig som är strukturerad, resultatinriktad, självständig, kommunikativ och serviceinriktad. 

Vi kommer lägga mycket stor vikt vid personliga egenskaper.

Vi förväntar oss att du lever upp till vår medarbetar- och chefspolicy som uttrycker de förväntningar vi har på alla medarbetare.

Anställningsform och sista ansökningsdag

Anställningen är en särskild visstidsanställning på heltid fram till 2025-12-31, med tillträde i juli/augusti enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag är 20 maj 2025.

Mer information och kontakt

För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta enhetschef Henrik Berven, tfn 08-681 66 70. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR-partner Isabelle Lilja tfn 08-681 91 48.

Fackliga företrädare nås på saco@tillvaxtverket.se och ST Robert Berggren nås via tfn 08-681 92 37 eller robert.berggren@tillvaxtverket.se

Vi arbetar kompetensbaserat och rekryteringsprocessen kommer att innehålla urvalsfrågor, eventuella tester, intervjuer samt referenstagning. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna i ditt CV. 

Har du skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta HR-partnern i denna rekrytering. 

Vi sitter centralt i moderna lokaler där du dagligen väljer plats utifrån dina arbetsuppgifter. Tillväxtverket eftersträvar ett arbetssätt där digitala och tekniska lösningar underlättar det dagliga arbetet. Här kan du läsa om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder. 

Tillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet.

Välkommen med din ansökan för att skapa din och Sveriges framtid!

I denna rekrytering har Tillväxtverket redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Ansök nu

Handläggare regional samverkan inom livsmedelsområdet

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Apr 17
Är du en samhällsengagerad projektledare som får saker att hända? Vill du bidra till en stark svensk livsmedelsproduktion? Har du erfarenhet av regional samordning kring konkreta och aktuella utmaningar? Då kan du vara den vi söker.

Vi på Tillväxtverket arbetar för konkurrenskraftiga företag och hållbar utveckling i alla delar av Sverige. Vi erbjuder kunskap, nätverk och möjligheter till investeringar. Det ger direkt nytta till företag, och också förutsättningar för företag, kommuner och regioner att möta framtidens utmaningar. Tillväxtverket är en nationell myndighet med regional närvaro på nio orter.

Enheten entreprenörskap arbetar för att förbättra förutsättningarna för blivande och befintliga företag inom branscher och grupper där det finns en outnyttjad potential. Tillväxtverket har en samordnande roll i genomförandet av Sveriges livsmedelsstrategi. I uppdraget är samverkan mellan den nationella och regionala nivån central för att stärka livsmedelskedjans konkurrenskraft i syfte att öka den svenska livsmedelsproduktionen. Regeringens nyligen beslutade livsmedelsstrategi 2.0 innehåller förstärkta insatser till den regionala nivån som kan få långsiktig bäring på den nationella livsmedelsproduktionen.  

Målet är att bidra till en ökad svensk livsmedelsproduktion som är hållbar och konkurrenskraftig på lång sikt. 

Om tjänsten

I rollen ingår att vara med och utveckla en nära samverkan mellan regionala aktörer på livsmedelsområdet, samtidigt som du förstärker länken mellan relevanta aktörer inom livsmedelsområdet på regional och nationell nivå.  

Du ansvarar för att se helheten och bedöma hur vi inom samordningsrollen bidrar med det största mervärdet för att tillsammans kunna nå målen i livsmedelsstrategin. Syftet med ditt arbete är att öka förutsättningarna för regionala och nationella framsteg på livsmedelsområdet, sammanföra relevanta aktörer, förstärka det regionala samarbetet, sprida kunskap och erfarenheter för att stärka det gemensamma genomförandet inom ramen för Sveriges livsmedelsstrategi.  

Du ingår i ett prestigelöst och samhällsengagerat team, där högt i tak, arbetsglädje, ett agilt arbetssätt, nätverkande och strävan efter att nå konkreta resultat är ledstjärnor för ett framgångsrikt teamarbete. Vi arbetar inom en föränderlig sektor, där externa faktorer kan ändra förutsättningen för de aktörer vi samverkar med. Det är därför viktigt att du har förmåga, samt att du sporras av, att kunna ställa om, tänka nytt och se möjligheter och lösningsförslag när sådant sker. 

Arbetsuppgifterna kommer att innebära nära samarbete med andra avdelningar, myndigheter, regionala aktörer, branschföreträdare och andra organisationer. 

Arbetsuppgifterna kan omfatta t.ex. projekt- och processledning, framtagning av strategiska dokument eller rapporter, arrangera och leda interna och externa möten, upphandling av tjänster samt handläggning av ärenden och andra administrativa sysslor. 

Ditt tjänstgöringsställe är: Malmö, Östersund, Luleå, Stockholm eller Arjeplog

Vi söker dig som har:


• Minst tre års utbildning från universitet eller högskola inom samhällssvetenskap, humaniora, juridik eller andra för tjänsten relevanta områden.
• Minst fem års relevant erfarenhet från arbete inom verksamhets-/ämnesområdet på myndighet,?organisation eller i näringslivet. 
• Dokumenterad och relevant erfarenhet av att proaktivt navigera i, driva eller samordna komplexa projekt eller processer med flera privata och offentliga aktörer. 
• Kunskap om och erfarenhet av att arrangera insatser som sker nationellt, regional och lokalt för att främja företagande och regional utveckling. 
• God förmåga att uttrycka dig enkelt och tydligt på svenska och engelska i tal och skrift. 
• Erfarenhet av att hålla presentationer, seminarier, workshops. 

 Följande är meriterande:


• Kunskap och erfarenhet av samarbete med regionala aktörer. 
• Kunskap om och erfarenhet av arbete med aktörer och insatser som främjar livsmedelssektorns utveckling, till exempel branschorganisationer och företagsfrämjare. 
• Relevant nätverk inom livsmedel eller andra näringar av betydelse för livsmedelssektorn. 

Som person söker vi dig som är inititativrik, målinriktad, lyhörd och nätverkande med god samarbetsförmåga. 

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Vi förväntar oss att du lever upp till vår medarbetar- och chefspolicy som uttrycker de förväntningar vi har på alla medarbetare.

Anställningsform och sista ansökningsdag

Anställningen är en tillsvidareanställning. Sex månaders provanställning är brukligt.  

Sista ansökningsdag är 11 maj 

Mer information och kontakt

För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta rekryterande chef Omar Mustafa, tfn 08- 681 93 87.  Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR- partner Sara Påhlsson tfn 08-681 94 62.

Fackliga företrädare nås på saco@tillvaxtverket.se och ST Robert Berggren nås via tfn 08-681 92 37 eller robert.berggren@tillvaxtverket.se

Vi arbetar kompetensbaserat och rekryteringsprocessen kommer att innehålla urvalsfrågor,eventuella tester, intervjuer samt referenstagning. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna i ditt CV. 

Har du skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta HR-partnern i denna rekrytering. 

Vi sitter centralt i moderna lokaler där du dagligen väljer plats utifrån dina arbetsuppgifter. Tillväxtverket eftersträvar ett arbetssätt där digitala och tekniska lösningar underlättar det dagliga arbetet. Här kan du läsa om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder. 

Tillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet.

Välkommen med din ansökan för att skapa din och Sveriges framtid!

I denna rekrytering har Tillväxtverket redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Ansök nu

Handläggare inom turism och besöksnäringsfrågor

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Apr 17
Är du en samhällsengagerad projektledare som får saker att hända? Vill du bidra till turismens och besöksnäringens hållbara utveckling i Sverige? Har du erfarenhet av att driva strategiska frågor i politiskt komplexa miljöer? Då kan du vara den vi söker.

Vi på Tillväxtverket arbetar för konkurrenskraftiga företag och hållbar utveckling i alla delar av Sverige. Vi erbjuder kunskap, nätverk och möjligheter till investeringar. Det ger direkt nytta till företag, och också förutsättningar för företag, kommuner och regioner att möta framtidens utmaningar. Tillväxtverket är en nationell myndighet med regional närvaro på nio orter.

Enheten ansvarar för myndighetens uppdrag för samordning och kunskapsutveckling inom turism och besöksnäringen. Till denna verksamhet söker vi nu en handläggare. Besöksnäringen finns i hela landet och bidrar till attraktiva samhällen, har betydelse för landsbygdsutveckling samt skapar viktiga jobb. Företagen inom besöksnäringen delar i stort sett samma utmaningar som andra företag men en skillnad för dessa företag är dess platsbundenhet och vikten av ett fungerande system kring denna, något som ligger utanför företagets egen påverkan. Det är denna ingång som myndigheten har i dessa frågor. Enheten ansvarar också för den officiella turismstatistiken.

Vi utvecklar och använder kunskap för att påverka, bygga relevanta nätverk och ge stöd till insatser som bidrar till den förändring vi vill åstadkomma. Arbetet sker såväl på strategisk som operativ nivå och i nära samverkan med andra insatser som adresserar besöksnäringen. Insatserna ska bidra till en långsiktigt konkurrenskraftig besöksnäring med växande företag och fler attraktiva, konkurrenskraftiga och hållbara platser.

Om tjänsten

Tjänsten innebär att du kommer leda strategiska processer, projektleda och driva policyutvecklingsfrågor med fler aktörer involverade. Ditt arbete ska leda till att stärka vår roll som expertmyndighet inom turism och besöksnäring i ett mindre team. Utifrån kunskap om näringens behov kommer du tillsammans med kollegerna driva insatser för att förbättra förutsättningarna för en konkurrenskraftig besöksnäring. Ditt arbete bidrar till relevant kunskapsutveckling, starka nätverk med områdets aktörer och du arbetar med ständig omvärldsbevakning.

Arbetsuppgifterna kommer att innebära nära samarbete med andra avdelningar, myndigheter, regionala och kommunala aktörer, branschföreträdare, andra organisationer och internationella organ,

Arbetsuppgifterna kan omfatta t.ex. projekt- och processledning, framtagning av strategiska dokument eller rapporter, arrangera och leda interna och externa möten, upphandling av tjänster samt handläggning av ärenden och andra administrativa sysslor.  

Ditt tjänstgöringsställe är: Malmö, Östersund, Luleå, Stockholm eller Arjeplog

Vi söker dig som har:


• Minst tre års utbildning från universitet eller högskola inom samhälssvetenskap, humaniora, juridik eller andra för tjänsten relevanta områden.
• Minst fem års relevant erfarenhet från arbete inom verksamhets-/ämnesområdet på myndighet,?organisation eller i näringslivet. 
• Dokumenterad erfarenhet av att arbeta på strategisk nivå med turism- och besöksnäringsfrågor, hållbarhetsfrågor och/eller regionala utvecklingsfrågor. 
• Dokumenterad och relevant erfarenhet av att proaktivt navigera i, driva eller samordna komplexa projekt eller processer med flera privata och offentliga aktörer.
• Dokumenterad och relevant erfarenhet av arbete med policyutveckling eller arbete i politiskt komplexa miljöer.  

Följande är meriterande:


• Erfarenhet från kommunikationsarbete, projektledning och/eller analysarbete. 
• Kunskap om svensk näringspolitik, regional tillväxtpolitik och/eller hållbarhetsfrågor 
• Erfarenhet av att skriva för och kommunicera med myndigheter och allmänheten.  
• Erfarenhet av internationell samverkan.  
• Erfarenhet av handläggning på statlig myndighet 

Som person söker vi dig som är en drivande lagspelare som är duktig på att nätverka och verka i en flexibel miljö. 

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Vi förväntar oss att du lever upp till vår medarbetar- och chefspolicy som uttrycker de förväntningar vi har på alla medarbetare.

Anställningsform och sista ansökningsdag

Anställningen är en tillsvidareanställning. Sex månaders provanställning är brukligt. 

Sista ansökningsdag är 11 maj 

Mer information och kontakt

För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta rekryterande chef Omar Mustafa, tfn 08- 681 9387.  Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR- partner Sara Påhlsson tfn 08- 681 94 62.

Fackliga företrädare nås på saco@tillvaxtverket.se och ST Robert Berggren nås via tfn 08-681 92 37 eller robert.berggren@tillvaxtverket.se

Vi arbetar kompetensbaserat och rekryteringsprocessen kommer att innehålla urvalsfrågor,eventuella tester, intervjuer samt referenstagning. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna i ditt CV. 

Har du skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta HR-partnern i denna rekrytering. 

Vi sitter centralt i moderna lokaler där du dagligen väljer plats utifrån dina arbetsuppgifter. Tillväxtverket eftersträvar ett arbetssätt där digitala och tekniska lösningar underlättar det dagliga arbetet. Här kan du läsa om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder. 

Tillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet.

Välkommen med din ansökan för att skapa din och Sveriges framtid!

I denna rekrytering har Tillväxtverket redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Ansök nu

Utvecklingsstrateg till avdelning Regioner

Verksamhetsanalytiker
Läs mer Apr 17
Söker du en mångfacetterad tjänst i vilken man arbetar med regional utveckling? Har du erfarenhet att arbeta med sammanhållningspolitiken eller annan erfarenhet av EU-samarbete? Då kan du vara den vi söker.

Vi på Tillväxtverket arbetar för konkurrenskraftiga företag och hållbar utveckling i alla delar av Sverige. Vi erbjuder kunskap, nätverk och möjligheter till investeringar. Det ger direkt nytta till företag, och också förutsättningar för företag, kommuner och regioner att möta framtidens utmaningar. Tillväxtverket är en nationell myndighet med regional närvaro på nio orter.

Denna tjänst är placerad på avdelning Regioner och på enheten Regional utveckling mellersta Sverige inom gruppen Sekretariatet för förvaltande myndighet. Sekretariatet arbetar med en nationell samordning och utveckling av genomförandet av de nio regionalfondsprogrammen och Fonden för en rättvis omställning som Tillväxtverket är förvaltande myndighet för. 

Om tjänsten

Som utvecklingsstrateg driver du tillsammans med övriga medarbetare i sekretariatet arbetet med att utveckla genomförandet av regionalfondsprogrammen (ERUF) och Fonden för rättvis omställning (FRO). Det sker i form av arbete med att utveckla, samordna, förvalta, följa upp och kommunicera.

Arbetet sker i nära samarbete och i team tillsammans med andra avdelningar, enheter och funktioner inom Tillväxtverket. 

Sekretariatet tar fram beslutsunderlag, samverkar externt och internt i tvärfunktionella, programövergripande och fondöverskridande frågor. I ansvaret ingår att bidra till ständiga förbättringar, utveckla interna processer och kommunicera framsteg i programgenomförandet.

På sekretariatet ligger också den nationella kontaktpunkten för den europeiska plattformen för strategisk teknik (STEP). Syftet med STEP är att stödja utvecklingen och tillverkningen av kritisk teknik inom tre sektorer - digital innovation och teknikintensiv innovation, ren och resurseffektiv teknik samt bioteknik - som är relevanta för den gröna och digitala omställningen. Som kontaktpunkt har vi kontakt med såväl EU-kommissionen som olika myndigheter, men också andra offentliga som privata aktörer.

Sekretariatet arbetar också med uppdrag kring förberedelser av sammanhållningspolitiken efter 2027.

Ditt tjänstgöringsställe är Malmö, Göteborg, Stockholm eller Östersund. 

Vi söker dig som har:


• Utbildning från högskola eller universitet inom områdena ekonomi/samhällsvetenskap, eller annat område som Tillväxtverket bedömer som relevant för tjänsten
• Minst två års erfarenhet av arbete med EU-program inom sammanhållningspolitiken eller annan erfarenhet av EU-samarbete
• God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska

Följande är meriterande:


• Upparbetade nätverk och/eller god kännedom om Tillväxtverkets olika roller och ansvarsområden som förvaltande myndighet
• Erfarenhet av samordning av processer och/eller projektledning
• Erfarenhet av verksamhets- och processutveckling
• Erfarenhet av att ta fram beslutsunderlag och ge ledningsstöd

Som person söker vi dig som har förmåga att arbeta självständigt med eget ansvar likväl som du besitter en god samarbetsförmåga och trivs att arbeta i team. Du visar mod och initiativkraft för att förbättra, förenkla och förnya verksamheten. Du är prestigelös och handlingskraftig och ser det som en självklarhet att vara serviceinriktad i både interna och externa sammanhang. Du har lätt för att organisera och strukturera ditt arbete.

Vi kommer lägga mycket stor vikt vid personliga egenskaper.

Vi förväntar oss att du lever upp till vår medarbetar- och chefspolicy som uttrycker de förväntningar vi har på alla medarbetare.

Anställningsform och sista ansökningsdag

Anställningen är en särskild visstidsanställning till och med den 2025-12-31. Tillträde enligt överenskommelse. 

Sista ansökningsdag är 8 maj 2025.

Mer information och kontakt

För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta Åsa Lövelius Kebert, Gruppchef Sekretariatet för förvaltande myndighet, tfn 08-681 97 46. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR-partner, Isabelle Lilja, tfn 08-681 91 48.

Fackliga företrädare nås på saco@tillvaxtverket.se och ST Robert Berggren nås via tfn 08-681 92 37 eller robert.berggren@tillvaxtverket.se

Vi arbetar kompetensbaserat och rekryteringsprocessen kommer att innehålla urvalsfrågor, eventuella tester, intervjuer samt referenstagning. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna i ditt CV. 

Har du skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta HR-partnern i denna rekrytering. 

Vi sitter centralt i moderna lokaler där du dagligen väljer plats utifrån dina arbetsuppgifter. Tillväxtverket eftersträvar ett arbetssätt där digitala och tekniska lösningar underlättar det dagliga arbetet. Här kan du läsa om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder. 

Tillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet.

Välkommen med din ansökan för att skapa din och Sveriges framtid!

I denna rekrytering har Tillväxtverket redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Ansök nu

Jurist till Tillväxtverket

Verksjurist
Läs mer Apr 23
Vill du vara med att utveckla och förvalta Tillväxtverkets verksjuridiska funktion? Då kan du vara den vi söker.

Vi på Tillväxtverket arbetar för konkurrenskraftiga företag och hållbar utveckling i alla delar av Sverige. Vi erbjuder kunskap, nätverk och möjligheter till investeringar. Det ger direkt nytta till företag, och också förutsättningar för företag, kommuner och regioner att möta framtidens utmaningar. Tillväxtverket är en nationell myndighet med regional närvaro på nio orter.

Om tjänsten

Att arbeta som jurist på Tillväxtverket innebär att du arbetar proaktivt och samarbetar aktivt med andra enheter och kompetenser. Du är delaktig i hela verksamhetens arbete då du jobbar inom ett brett juridiskt fält. Du kommer att ge juridiskt stöd i verksjuridiska frågor. I dina arbetsuppgifter ingår framtagande av rättsutredningar, avtalsgranskning och interna utbildningar. Du kommer även att arbeta med myndighetens arbetsordning och utgöra det juridiska stödet vid utlämnande av allmänna handlingar. Rättsligt stöd avseende GDPR och digitaliseringsfrågor kommer också att ingå i dina arbetsuppgifter. Regeringen avser att inom en snar framtid utse Tillväxtverket till beredskapsmyndighet varför det är meriterande om du har haft möjlighet att arbeta som jurist med beredskapsfrågor.

Du kommer att tillhöra enheten Dokumenthantering och verksjuridik på Rätts- och kontrollavdelningen. På enheten arbetar i dag två arkivarier, två registratorer och fyra jurister på kontoren i Stockholm och Östersund. Ditt tjänsteställe är Stockholm, Malmö eller Göteborg, men resor till de andra kontoren kan förekomma.  

Vi söker dig som har:


• Svensk juristexamen (tidigare jur. kand)
• Minst fyra års erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete som jurist vid statlig myndighet
• Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift
• Goda kunskaper i förvaltningsrätt
• Goda kunskaper i offentlighet och sekretess
• Goda kunskaper i digitaliseringsfrågor och GDPR

Följande är meriterande:


• Erfarenhet av att ha arbetat med beredskapsjuridik
• Erfarenhet av avtalsgranskning
• Erfarenhet av projektledning
• Att ha haft en aktiv roll som jurist i verksamhetsutvecklande arbete

Vi söker dig som har god samarbetsförmåga och hög arbetskapacitet. Du ska också vara självgående i ditt arbete och gilla att ta initiativ. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Vi förväntar oss att du lever upp till vår medarbetar- och chefspolicy som uttrycker de förväntningar vi har på alla medarbetare.

Anställningsform

Anställningen är en tillsvidareanställning. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. 

Sista ansökningsdag är 2025-05-04. Intervjuer kan komma att ske löpande.

Ärendenr: Ä 2025-890

Mer information och kontakt?? 

För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta enhetschef, Nadja Stålnacke, tfn 08-681 95 28. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR-partner Katarina Holm, 08-681 97 19. Fackliga företrädare nås på saco@tillvaxtverket.se och ST Robert Berggren nås via tfn 08-681 92 37 eller?robert.berggren@tillvaxtverket.se. Vi arbetar kompetensbaserat och rekryteringsprocessen kommer att innehålla urvalsfrågor, eventuella tester, intervjuer samt referenstagning. Har du skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta HR-partnern i denna rekrytering.??? 

För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna i ditt CV. 

Vi sitter i moderna lokaler där du dagligen väljer plats utifrån dina arbetsuppgifter. Viss möjlighet till distansarbete finns efter överenskommelse med ansvarig chef.  Här kan du läsa om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder.   

Tillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet.

Välkommen med din ansökan för att skapa din och Sveriges framtid!

I denna rekrytering har Tillväxtverket redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Ansök nu