Malmö: Vikarierande HR - specialist till Malmö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vikarierande HR - specialist till Malmö i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2018-06-15 // Varaktighet: Heltid

Vår HR-specialist i Malmö går på föräldraledighet i november och därför söker vi en vikarie under cirka ett års tid. Dina närmaste kollegor är HR-chefen, också placerad i Malmö, samt en HR-specialist, placerad på vårt kontor i Norrköping. Avdelningen kännetecknas av ett nära samarbete där vi tillsammans arbetar för att utveckla HR-arbetet och göra det till en integrerad del i organisationen.

Tjänsten innefattar bredd och variation där du arbetar med både operativa och strategiska HR-frågor för att bidra till företagets utveckling. Huvudfokus i tjänsten kommer vara att stötta och coacha chefer i HR-relaterade frågor, ex. arbetsrättsliga frågor, fackliga förhandlingar, arbetsmiljö, rehabprocesser och rekrytering. Då våra ledare finns utspridda på flera av våra verksamhetsorter förekommer resor i tjänsten.

Du kommer också att ha en aktiv del i HR-relaterade projekt och aktiviteter, ex. den årliga koncerngemensamma medarbetarundersökningen samt övriga återkommande uppgifter under året så som lönekartläggning och lönerevisionsarbete. Du kommer dessutom att fylla en viktig funktion i den pågående implementationen av ett koncerngemensamt HR-system. En sådan implementation kräver nya sätt att arbeta för alla inom organisationen och du kommer att stödja den här förändringen framför allt genom utbildning och kommunikation med chefer och medarbetare.

I rollen ingår också utveckling och förbättring av processer, policys och riktlinjer inom HR-området och implementation av dessa i organisationen. Dessutom förekommer löpande arbete på en HR-avdelning, så som introduktion av nyanställda, personalstatistik och personaladministration.

Vill Du veta mer?
För ytterligare upplysningar om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-chef Petra Fransson på 040-38 41 39 eller HR-specialist Sandra Håkansson på 040-38 41 38. Facklig representant för Unionen, Mikael Törnros, kan nås på 040-38 41 53.

För att lyckas i rollen tror vi att Du:
- har arbetslivserfarenhet inom kvalificerat HR-arbete. Det är meriterande om du har minst
3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
- har erfarenhet av en verksamhetsnära roll och att coacha chefer.
- har akademisk utbildning inom HR eller liknande.
- det är meriterande om du har ett intresse för olika systemstöd för HR-processer.

Vi söker dig som är en positiv och lyhörd person med hög integritet och som snabbt sätter dig in i våra HR-processer. Du är en kommunikativ relationsskapare som har förmågan att inge förtroende. Du är van vid att arbeta och driva dina ärenden självständigt samtidigt som god samarbetsförmåga för dig är en självklarhet. Naturligtvis är du även engagerad och effektiv i ditt arbete.

BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 2 mdr SEK under 2017 och har ca 275 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som HR-specialist/HR-adviser

Nedan visas andra jobb i Malmö som HR-specialist/HR-adviser.

Account Specialist till Malmö

Läs mer Okt 20
VÅRT ERBJUDANDE

I rollen som Account Specialist hos Jobandtalent jobbar du nära våra kunder och dina kollegor med omväxlande uppgifter inom bemanning, rekrytering och ledning av personal.

ARBETSBESKRIVNING

Din roll kommer omfatta personalansvar för de bemanningsuppdrag du driver. Det är viktigt att kunden får rätt kompetens i rätt tid och att det alltid skall vara med god lönsamhet för båda parter för att säkerställa ett långsiktigt samarbete med våra kunder.

DINA KVALIFIKATIONER

Relevant Högskole-/Universitetsutbildning inom personal, beteendevetenskap eller motsvarande arbetslivserfarenhet.

MERITERANDE

Vi ser att du har några års erfarenhet av liknade arbetsuppgifter från bemannings- alternativt rekryteringsbranschen. Arbetet kräver datavana med mycket goda kunskaper i Microsoft Office-paketet samt i det svenska och engelska språket, såväl i tal och skrift. B-körkort fordras.

DIN PROFIL

För att lyckas i denna roll har du sinne för relationskapande och är duktig på att känna av våra kunders behov och önskemål. Du är en naturlig ledare för din personalgrupp och har en positiv människosyn.

Du är kommunikativ, flexibel och ödmjuk till ditt arbetssätt och upprätthåller en löpande dialog med både konsulter och kunder. Ditt ledarskap är tydligt och du har en förmåga att förmedla trygghet och energi

Värderingarna är en viktig del av vår företagskultur och länkar samman alla medarbetare, på varje kontor, hos varje kund, i hela Sverige, i hela världen. Du bör dela och leda efter våra värderingar som är; social hållbarhet, flexibilitet, ödmjukhet, målbild, meritokrati, engagemang och balans.

OM OSS

Jobandtalent vill förbättra möjligheten för miljontals medarbetare på arbetsmarknaden. Vi fokuserar på teknologiska lösningar och användning av data som nyckeln till att förbättra arbetsmarknaden.

Vi har huvudkontoret i Madrid, där Jobandtalent grundades 2009. Sedan dess har det finansierats av världsledande kapitalenheter som Softbank, Atomico, SEEK eller Blackrock, och blivit en av de mest värderade spanska nystartade företag internationellt med nuvarande intäkter på över 1 000 miljoner euro per år och erkändes av FT som Europas 10: e snabbast växande start förra året.

I Sverige har vi en aggressiv tillväxtplan både via förvärv och fortsatt organisk tillväxt. Senaste förvärv var Pema People och Palm & Partners. Dessa förvärv är inom kort fullt integrerade.

ANSÖKAN

Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

HRBP till spännande uppdrag, Malmö

Läs mer Jan 19
Är du en erfaren HR Business Partner som inom kort är tillgänglig för ditt nästa uppdrag? Känner du dig trygg i det breda HR-arbetet och lockas av en självständig roll, där du också får ingå i ett team om HR-kollegor? Läs vidare!

Arbetsbeskrivning
I rollen som HR Business Partner hos vår kund kommer du ingå i ett team om totalt 11 HR-kollegor, varav tre personer i motsvarande HR Business Partner-roll. Du kommer självständigt ansvara för hela HR-agendan för en av organisationens regioner, i tätt samarbete med dina kollegor. Detta innebär att stötta och coacha chefer i alltifrån arbetsrättsliga ärenden till rekryteringsstöd och att vara del av regionsledningsgrupp. Du förväntas driva HR-initiativ av både operativ och strategisk karaktär och fungerar som en viktig partner gentemot cheferna i din region.
Vem söker vi till denna roliga roll?
Personen vi söker till detta uppdrag har 2-4 års erfarenhet inom HR, med en trygghet både i sig själv och sin HR-kompetens. Du är van att arbeta i breda roller, där du ansvarar för såväl operativa som mer strategiska frågeställningar. Sannolikt är du en van konsult, med en förmåga att snabbt navigera i nya sammanhang. Vi ser det som en fördel om du är intresserad av arbetsrätt och är trygg i att hantera både enklare och mer komplexa arbetsrättsliga frågeställningar.

Som person är du kommunikativ, smidig och lösningsorienterad. Du är självständig i ditt arbetssätt, samtidigt som du är mån om att arbeta tillsammans som ett team.
Om uppdraget
Detta är ett konsultuppdrag via Jurek HR, med start så snart som möjligt och löpande fram till april 2022. Omfattningen på uppdraget är 100%  Kan detta vara något för dig? Skicka då in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer hanteras löpande och vi hoppas tillsätta detta uppdrag så snart som möjligt.

Frågor eller funderingar? Välkommen att höra av dig till ansvarig konsultchef Karin Thorstensson, karin.thorstensson@jurek.se alternativt 073 980 69 27

Sökord: HR, Human Resources, HR Partner, HR Generalist, arbetsrättsspecialist.

Ansök nu

HRBP HMS

Läs mer Dec 29
Granngården är en del av Sveriges historia sedan 1880. Vi är födda på landet och är rotade i det svenska jordbrukssamhället. I över hundra år har vi varit en knutpunkt för svenska bönder. Genom vårt arv har vi en stor kunskap i frågor som rör odling, djur och natur. Vi vill med våra 111 butiker runt om i Sverige och med vår e-handel inspirera och underlätta för dig som vill leva ett Jordnära liv.

Granngården tillhör Felleskjopet, en nordisk koncern belägen i Lilleström, Norge. Granngårdens huvudkontor, även kallat servicekontor, är placerat i Malmö nära Beijers park. Granngården har cirka 800 anställda i hela Sverige, varav ca 70 medarbetare på servicekontoret. Omsättningen är cirka 2,5 miljarder kronor per år.

Är du den vi söker?

Brinner du för att säkra en god arbetsmiljö – och ser vilken påverkan det har på en sund och lönsam verksamhet? Är du väl bevandrad i lagar, regler och best practice på arbetsmiljöområdet? Har du ett pedagogiskt och coachande arbetssätt och trivs i en miljö med många kontaktytor? Söker du en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter och korta beslutsvägar? Då kan du vara vår nya HR business partner inom arbetsmiljö och hälsa (HR BP HMS), varmt välkommen med din ansökan!

Som HR BP HMS på Granngården ingår du i ett HR-team som har ett stort engagemang och en stor vilja att utveckla såväl arbetsmiljöområdet som andra delar av HR-arbetet – och oss själva. Vi ser alla delar av HR-arbetet som en naturlig del av affären och jobbar interagerande med alla delar av företaget. Rollen är helt ny och formas i samråd med dig och oss – söker du rollen vill vi gärna att du presenterar ett konkret förslag vad du ser som prioriterade frågor och åtgärder utifrån rollen för ett företag som Granngården – och hur du skulle vilja arbeta med det!

Vi söker parallellt en HR BP Kompetensutveckling, söker du båda tjänsterna ber vi dig specificera detta i din ansökan.

Ansvarsområde och arbetsuppgifter

Som HRBP Arbetsmiljö och hälsa arbetar du med organisationens systematiska arbetsmiljöarbete i såväl operativt arbete som strategiska projekt och utvecklingsarbete. Du fungerar som ett stöd till chefer och ledare i arbetsmiljöfrågor och bistår vid utredning av olycksfall och tillbud.

Du följer upp mål beskrivna i koncernens strategiplan för arbetsmiljö som naturligt faller under befattningen. Du samordnar, stödjer, utvecklar samt följer upp arbetet med arbetsmiljöfrågor såsom utbildningar, brandskydd, beredskap och säkerhetsskyddsfrågor.

I rollen ingår att:

Se till att skyddsrutiner implementeras och efterföljs.  
Planera skyddsronder och säkerställa att de görs.
Vara företagets kontaktperson mot tillsynsmyndigheter i arbetsmiljöfrågor.
Leda och ge support kring aktuella system på området.
Ansvara för information och utbildning till externa parter och anställda gällande skydds- och ordningsföreskrifter samt arbetsmiljöområdet, i tätt samarbete med vår företagshälsa och andra samarbetspartners.
Ansvara för att göra rapporter och analyser för att säkerställa och planera det strategiska arbetsmiljöarbetet i Granngården
Ordinarie medlem tillsammans med HR-chef i skyddskommitté
Kontaktperson inom arbetsmiljö gentemot fackliga parter
Jobba tätt ihop med övrigt HR-team för att säkerställa en bra leverans
Utveckling och förbättring av våra HR-processer

Du rapporterar till HR-chefen i Granngården AB, och har professionskoppling till HMS-chef i ägarbolaget Felleskjöpet.

Kvalifikationer

Vi söker en HR BP HMS som har lugnet, modet och målmedvetenheten att vilja utveckla vårt arbetssätt. Du är trygg i din kompetens och har en förmåga att tänka nytt och komma med nya idéer och lösningar på olika problem. Du har utbildning på högskolenivå inom arbetsmiljöområdet och/eller HR-området med särskilt fokus på arbetsmiljö. Vi ser även att du har några års erfarenhet från liknande arbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av ISO-certifiering på området, kvalitetsarbete eller motsvarande kunskaper. Det är också meriterande om du har erfarenhet av motsvarande roll/liknande arbetsuppgifter inom detaljhandeln.

Då rollen ställer krav på både operativt och strategiskt arbete är det viktigt att du är prestigelös och coachande i ditt arbetssätt och att du verkar för att samverka med många olika kontaktytor inom och utom bolaget.

Som person känner du ett stort ansvar för ditt arbete, du är resultatinriktad och tar gärna initiativ till nya lösningar och utvecklingsarbete. Du är kommunikativ och har en mycket god samarbetsförmåga samt är lyhörd för verksamhetens behov. Du trivs i och drivs av en miljö där mycket händer samtidigt.

Utöver ovanstående personliga egenskaper är det viktigt att du som ledare inom Granngården är en god ambassadör för företaget och att du kan identifiera dig med våra ledord:

Jordnära
Engagerad
Kundfokuserad
Vinnare
Granngården arbetar strategiskt för att bidra till en hållbar utveckling. Vi uppmuntrar nya idéer, synsätt och arbetar för en dynamisk organisation. Vi vet att en bredare mångfald skapar grunden för en bättre utveckling, både individuellt och som organisation och strävar efter att stärka vår mångfald i alla våra nyrekryteringar.

Anställningen

Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt, så vänta inte med din ansökan!

Har du några frågor angående tjänsten är du välkommen och maila HR-Chef Ebba Orton;  ebba.orton@granngarden.se  

Välkommen med din ansökan som vi vill ha senast den 31 januari 2022. Vi arbetar löpande med urvalet så kom in med din ansökan så snart som möjligt! Vi tar endast emot ansökningar via länken "Ansök nu" nedan.

För mer information om Granngården och hur det är att jobba hos oss:

https://granngarden.se/jobba-hos-oss

Ansök nu

HRBP Kompetensutveckling

Läs mer Dec 29
Granngården hjälper dig med allt som rör odling, djur och natur. Hos oss hittar du pålitliga produkter och tjänster, kloka råd och massor av inspiration – så att du ska få de bästa förutsättningarna för att kunna leva ett jordnära liv. Granngården har stöttat drömmar sedan 1880, då vi öppnade vår första lilla gårdshandel på den småländska landsbygden. Idag, 140 år senare, har vi över 100 butiker runt om i landet och e-handel på granngården.se.

Vårt huvudkontor är placerat i Malmö och vår distributionscentral finns i Jönköping. Granngården har cirka 850 anställda. Omsättningen är cirka 2,1 miljarder kronor per år. Granngården ägs sedan 2016 av norska Fellekjøpet.

Är du den vi söker?

Är du vår nya partner inom kompetensutveckling? Du ser och medverkar till den självklara kopplingen mellan medarbetarnas kompetensutveckling och en lönsam affär och sätter upp mål, strukturer och processer för att nå dit, i linje med koncernens strategier. Du omsätter planerna i reella, operativa insatser, trivs med och drivs av ett tätt samarbete med företagets medarbetare i olika konstellationer. Känner du igen dig i denna beskrivning kan du vara vår nya HR business partner inom kompetensutveckling. Varmt välkommen med din ansökan!

Som HR BP kompetensutveckling på Granngården ingår du i ett HR-team som har ett stort engagemang och en stor vilja att utveckla såväl kompetensutvecklingsområdet som andra delar av HR-arbetet – och oss själva. Vi ser alla delar av HR-arbetet som en naturlig del av affären och verkar interagerande med alla delar av företaget. Rollen är helt ny och formas i samråd med dig och oss – söker du rollen vill vi gärna att du presenterar ett konkret förslag vad du ser som prioriterade frågor och åtgärder utifrån rollen för ett företag som Granngården – och hur du skulle vilja arbeta med det!

Vi söker parallellt en HR BP HMS, söker du båda tjänsterna ber vi dig specificera detta i din ansökan.

Ansvarsområde och arbetsuppgifter

Som HRBP kompetensutveckling arbetar du med organisationens kompetensutvecklingsfrågor i såväl operativt arbete som strategiska projekt och utvecklingsarbete. Du fungerar som ett stöd till chefer och ledare i kompetensutvecklingsfrågor och bistår vid planering och genomförande av utbildningsinsatser.

I rollen ingår att:

Vara en drivande kraft bakom utarbetandet av Granngårdens totala kompetensbehov i årliga planer, utveckla och underhålla årshjul för att säkerställa genomförande
Planera och genomföra kompetenshöjande aktiviteter i samarbete med berörda avdelningar och personer.
Se till att koncerngemensamma planer och strukturer används och genomförs inom företaget
Vidareutveckla aktuellt LMS utifrån Granngårdens behov
Superanvändare i verktyg relaterade till lärande och utveckling
Projektledare i samband med kursutveckling, inklusive e-utbildningar
Underlätta, följa upp och utvärdera utbildningsåtgärder
Utveckling av medarbetare och chefer med särskilt fokus på sälj- och försäljningsutveckling
Utveckling av koncept, program och åtgärder inom kompetensutveckling, inklusive ledarskapsutveckling
Hjälp till med aktiviteter och åtgärder i form av lansering av nya affärssystem
Tätt samarbete med övriga HR-teamet i övriga HR-relaterade frågor
Utveckling och förbättring av våra HR-processer
Olika mätningar och undersökningar för att säkerställa att vi gör rätt insatser i förhållande till koncernens övergripande strategier och mål
Du rapporterar till HR-chefen i Granngården AB, och har professionskoppling till Kompetensutvecklingschef i ägarbolaget Felleskjöpet.  

Kvalifikationer  

Du har utbildning på högskolenivå inom kompetensutvecklingsområdet och/eller HR-området med särskilt fokus på kompetensutvecklingsfrågor. Vi ser även att du har några års erfarenhet från liknande arbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av certifiering på området, kvalitetsarbete eller motsvarande kunskaper. Det är också meriterande om du har erfarenhet av motsvarande roll/liknande arbetsuppgifter inom detaljhandeln.

Du har erfarenhet av utarbetande av kompetensplaner och fördjupad kunskap om LMS samt erfarenhet av att planera, genomföra och följa upp medarbetarundersökningar. Du har goda kunskaper om arbetet med kompetensutveckling, både på strategisk och operativ nivå, inklusive planering och genomförande av kompetenshöjande åtgärder. 

Personliga egenskaper  

Då rollen ställer krav på både operativt och strategiskt arbete är det viktigt att du är prestigelös och coachande i ditt arbetssätt och att du verkar för att samverka med många olika kontaktytor inom och utom bolaget. Du har en god förmåga att kommunicera och samarbeta, och du strävar efter att bygga förtroende och goda relationer med kollegor och partners. Du trivs i mötet med ledare och medarbetare runt om i organisationen, du gör intryck och ditt arbete ger effekt. Du kan påvisa god utförandekapacitet och hög arbetskapacitet, och gör det självständigt, strukturerat och målinriktat.

Utöver ovanstående personliga egenskaper är det viktigt att du som ledare inom Granngården är en god ambassadör för företaget och att du kan identifiera dig med våra ledord:

Jordnära
Engagerad
Kundfokuserad
Vinnare
Granngården arbetar strategiskt för att bidra till en hållbar utveckling. Vi uppmuntrar nya idéer, synsätt och arbetar för en dynamisk organisation. Vi vet att en bredare mångfald skapar grunden för en bättre utveckling, både individuellt och som organisation och strävar efter att stärka vår mångfald i alla våra nyrekryteringar.

Anställning

Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt, så vänta inte med din ansökan!

Har du några frågor angående tjänsten är du välkommen och maila HR-Chef Ebba Orton;  ebba.orton@granngarden.se  

Välkommen med din ansökan som vi vill ha senast den 31 januari 2022. Vi arbetar löpande med urvalet så kom in med din ansökan så snart som möjligt! Vi tar endast emot ansökningar via länken "Ansök nu" nedan.

För mer information om Granngården och hur det är att jobba hos oss:

https://granngarden.se/jobba-hos-oss

Ansök nu

HR-specialist

Läs mer Jan 21
Malmö universitet är ett nyskapande, urbant och internationellt lärosäte som finns mitt i centrala Malmö. Vi har cirka 1 800 medarbetare och 24 000 studenter. Vår forskning och våra utbildningar präglas av den roll som universitet har i ett öppet samhälle – att på vetenskaplig grund och tillsammans med andra samhällsaktörer bidra till ett hållbart och jämlikt samhälle. Att identifiera och ta oss an framtidens utmaningar är högt prioriterat. Våra forskare och studenter vill vara med där det händer och tillsammans med andra skapa, dela och sprida kunskap för att förstå, förklara och utveckla samhället. Både lokalt och globalt.

Arbetsplats
Malmö universitets HR-avdelning är organiserad inom Gemensamt verksamhetsstöd, som servar hela universitetet med administration och stöd inom bl.a. HR, kommunikation, ekonomi, IT, studentfrågor, verksamhetsutveckling, diarieföring, arkiv, fastigheter och service. HR-avdelningen består av drygt 25 personer som tillsammans ger stöd till verksamhetens chefer och medarbetare i alla HR-frågor. På avdelningen har vi organiserat vårt arbete i ett gemensamt team och tre enheter som vardera består av HR-administratörer, HR-specialister samt en enhetschef. Det gemensamma teamet består av roller som arbetar övergripande för hela avdelningen som systemförvaltare, förhandlingsansvarig och chefs- och ledarutvecklare. Till enheten som arbetar för fakulteterna Kultur och samhälle samt Teknik och samhälle söker vi nu en HR-specialist. Som HR-specialist på vår enhet kommer du i första hand arbeta med fakulteten Kultur och samhälle.

Innehåll och arbetsuppgifter

I rollen som HR-specialist är du alltid en tydlig arbetsgivarföreträdare och ditt uppdrag är att tillsammans med dina kollegor i enheten stötta cheferna i deras uppdrag. Du arbetar nära verksamheten med alla typer av HR-relaterade frågor såsom arbetsmiljö och arbetsrätt, kompetensförsörjning och rekrytering, lönebildning samt rehabilitering och anpassning.
Du arbetar nära våra chefer och bidrar till verksamhetsnära utvecklingsarbete på alla nivåer inom universitetet. I rollen kan också ingå att hålla utbildningar och workshops.

Särskilt fokus i denna anställning är att arbeta med rekrytering i fakulteten Kultur och samhälles lärarförslagsnämnd.

En av universitetets utmaningar är att utveckla gemensamma rutiner och arbetssätt där HR har en central roll. Internt inom avdelningen pågår ett arbeta med att ta fram gemensamma arbetssätt inom våra olika specialistområden och det förväntas att du aktivt bidrar i det förändringsarbetet.

Kvalifikationer
Du ska ha relevant PA/HR-utbildning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha goda kunskaper i frågor gällande arbetsrätt, arbetsmiljö, rekrytering och kompetensförsörjning. Du ska ha god erfarenhet av kvalificerat arbete med HR-frågor inom högskola eller universitet.

Särskilt meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta med rekrytering av universitetslärare vid högskola eller universitet.

Du är van vid att arbeta tillsammans med kollegor på en HR-funktion och känner dig samtidigt trygg med att arbeta självständigt. Du är van att arbeta med de digitala verktygen inom HR-området. Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.

Du ska vara strukturerad i ditt arbetssätt och flexibel. Du trivs med att jobba i verksamhet nära chefer och medarbetare samtidigt som du bidrar i det gemensamma arbetet på HR avdelningen.

Upplysningar

Rebecka Forslund, enhetschef, 040-665 73 22 

Sara Eriksson, HR-specialist, 040-665 76 59

Inför rekryteringsarbetet har Malmö universitet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. 

Ansökan
Du söker anställningen via Malmö universitets rekryteringssystem genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast 2022-01-31. Det är du som sökande som ska tillse att universitetet förstår vad som står i din ansökan. Skrivs inte din ansökan på svenska, engelska eller något av de nordiska språken ansvarar du för att ansökan och dess bilagor översätts. 

Ansökan skall innehålla:


• Meritförteckning
• Relevanta betyg och intyg
• Kortfattad redogörelse på max 2 sidor, där du beskriver din erfarenhet, bakgrund och kompetens relaterad till den sökta tjänsten som gör dig till den mest lämpliga kandidaten

Övrigt

Anställningen är ett föräldravikariat 100% med varaktighet i 12 månader. Malmö universitet tillämpar individuell lönesättning.

Intervjuer kommer att genomföras 2 och 3 februari.

Malmö universitet är en arbetsplats och ett lärosäte som präglas av ett öppet och inkluderande

synsätt, där jämställdhet och lika villkor tillför mervärde i vår verksamhet.

Tillträde
April/maj eller enligt överenskommelse

Fackliga företrädare

Rebecka Johansson, rebecka.johansson@mau.se

Naser Eftekharian OFR, naser.eftekharian@mau.se

 

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Be Group Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Be Group Sverige AB .

Vårt operativa inköpsteam söker en ny erfaren kollega!

Inköpare
Läs mer Jan 19
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 1,7 mdr SEK under 2020 och har cirka 240 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Arbetsuppgifter
Som operativ inköpare inom lagerinköp erbjuder vi dig ett självständigt och utvecklande arbete där det är din uppgift att säkerställa tillgänglighet och materialförsörjning till våra lager genom planerat och målstyrt inköp. Arbetet utförs i en inköpsmodul integrerad i vårt affärssystem.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
ansvar för inköpsplanering
orderläggning
lagerstyrning
leveransbevakning och registerunderhåll

Vidare bidrar du också till utveckling av våra inköpsprocesser.
Vi söker dig som
har 1-5 års erfarenhet av inköp, behovsplanering/prognoshantering och lagerstyrning
har erfarenhet och intresse av att arbeta med IT-styrda inköpssystem, gärna Dynamics AX
behärskar Excel
kan förstå och uttrycka dig väl på engelska och svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom inköp/logistik och/eller erfarenhet av grossistverksamhet.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då vi värdesätter ditt engagemang och din drivkraft. Detta är en tjänst för dig som är självgående i ditt arbete och känner dig trygg i rollen som inköpare. Arbetet som inköpare är utåtriktat i många kontakter, såväl internt som externt, vilket ställer stora krav på din kommunikativa skicklighet och din förmåga att skapa goda relationer. Du har en förmåga att förmedla ett budskap på ett tydligt men samtidigt trevligt sätt. I rollen som inköpare uppskattar du när det händer mycket och är van vid att ha många bollar i luften. Att växla mellan olika arbetsuppgifter under dagen är inget nytt för dig och du kan hantera detta på ett bra sätt.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område. Arbetsplatsen präglas av en öppen och positiv arbetsmiljö. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och tillsammans bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information
Placeringsort: Malmö
Omfattning: Heltid, vikariat tom april 2023
Resor: kan förekomma
Start: Omgående

Vill du veta mer?
För ytterligare upplysningar om tjänsten kontaktar du Simon Welander, Chef Operativt Inköp, simon.welander@begroup.se. Facklig representant för Unionen, Mats Kennryd, kan nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 6/2 2022, rekryteringsprocessen kan komma att stängas ner tidigare om vi hittar rätt kandidat i det löpande urvalet.

Ansök nu

Redovisningschef

Redovisningschef
Läs mer Nov 25
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 1,7 mdr SEK under 2020 och har cirka 240 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Som redovisningschef ansvarar du för hela redovisningsprocessen från start till mål samt intern och extern rapportering för BE Group Sverige samt moderbolaget. Du arbetar med kvalificerad redovisning och har ansvar för att driva, utveckla och kvalitetssäkra processer inom redovisningsfunktionen. Du arbetar självständigt med att tolka och implementera redovisningsstandarder K3 när det uppstår nya frågeställningar inom redovisningsarbetet. Du ansvarar även för att driva redovisnings- och skatterelaterade projekt. Du har ett genuint intresse för systemstöd och är nyckelanvändare av redovisningsmodulen i vårt affärssystem. I rollen ingår personalansvar för en ekonomiassistent.
Exempel på arbetsuppgifter:
Månads-, kvartals-, och årsbokslut
Intern och extern rapportering
Granska kontoavstämningar för att säkerställa korrekt redovisning av tillgångar och skulder i bolagets finansiella rapporter
Årsredovisning
Organisera, planera och leda utvecklingsprocesser inom internkontroll och redovisning K3
Kontakt med revisorer, Skatteverket, Bolagsverket och andra myndigheter
Säkerställa korrekt rapportering av moms och skatter

Du kommer att tillhöra ekonomiavdelningen som idag består av 9 personer. Vi är en internationell koncern där du även kommer att ha kontakt med andra bolag och samarbete med vår koncernredovisningschefen i samband med rapportering och andra redovisningsfrågor. Du rapporterar till Ekonomichef Sverige.
Vi söker dig som
är utbildad civilekonom eller motsvarande
har minst 5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och goda kunskaper inom aktuella redovisningsregler (K3).
har erfarenhet av att arbeta med rapportering, bokslut och revision
förstår och uttrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift
har ett genuint systemintresse (erfarenhet av systemimplementering meriterande)
har mycket goda kunskaper i Excel

I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du tar stort ägandeskap för hela redovisningsprocessen och är analytisk i ditt tillvägagångssätt för att skapa en god processförståelse och för att på bästa sätt kunna utvärdera och optimera processen framåt. Du lämnar inget åt slumpen och är noga med att hålla deadlines. Du är en kvalitetsmedveten person som gärna säkerställer att arbetet blir korrekt. Vidare är du pålitlig och social med ett sinne för ordning och reda.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område. Arbetsplatsen präglas av en öppen och positiv arbetsmiljö.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund och erfarenheter.
Praktisk information:
Placeringsort: Malmö
Antal tjänster: 1
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: omgående, enligt överenskommelse

Vill du veta mer?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ekonomichef André Frodlund på andre.frodlund@begroup.se. Facklig representant för Unionen Mats Kennryd nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 16/12 2021.

Ansök nu

Vi söker en engagerad innesäljare till vårt team i Malmö!

Innesäljare
Läs mer Nov 9
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 1,7 mdr SEK under 2020 och har cirka 240 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Är du en person som motiveras av att arbeta resultatorienterat och trivs bäst när du agerar spindeln i nätet? Har du ett genuint intresse för försäljning och brinner för att göra bra affärer? Då har vi en spännande möjlighet för dig i rollen som Innesäljare, då en av våra duktiga kollegor går i pension!
Som Innesäljare på BE Group erbjuds du ett spännande och omväxlande arbete där du som en del i ett säljteam ansvarar för försäljningen av våra produkter och tjänster till kunder inom industrisegmentet. Du hanterar både nya och etablerade kunder, tar emot förfrågningar, offererar och behandlar order samt bistår med annan kundservice. Du arbetar dessutom proaktivt exempelvis med att kontakta nya kunder och följa upp offerter.
Vi söker dig som
har några års erfarenhet av försäljning mot företag
är flytande i svenska och engelska i tal och skrift
har erfarenhet av att arbeta med någon form av affärssystem som hjälpmedel i ditt arbete

Som person är du fokuserad och engagerad, samtidigt som du är ansvarstagande och självgående i det dagliga arbetet. Du har vidare en hög servicekänsla, är strukturerad, noggrann och har en god analytisk förmåga. Att arbeta resultatorienterat är naturligt för dig och du arbetar proaktivt i dina säljkontakter.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område samt möjlighet att ta del av de förmåner som erbjuds. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och tillsammans bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi uppmuntrar möjligheterna till att göra ytterligare karriär inom företaget varför vi gärna ser att du har ambitioner att utvecklas hos oss. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information:
Placeringsort: Malmö
Antal tjänster: 1
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: enligt överenskommelse

Vill du veta mer?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Försäljningschef Greger Rosdahl på 040-384344. Facklig representant för Unionen Mats Kennryd nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 24 november 2021.

Ansök nu

Vi söker en driven Innesäljare till Malmö!

Innesäljare
Läs mer Sep 7
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 1,7 mdr SEK under 2020 och har cirka 240 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Är du en person som drivs av att arbeta resultatorienterat och trivs bäst när du agerar spindeln i nätet? Har du ett genuint intresse för försäljning och brinner för att göra bra affärer? Då har vi en spännande möjlighet för dig i rollen som Innesäljare!
Som Innesäljare på BE Group erbjuds du ett spännande och omväxlande arbete där du som en del i ett säljteam ansvarar för försäljningen av våra produkter och tjänster till kunder inom industrisegmentet. Du hanterar både nya och etablerade kunder, tar emot förfrågningar, offererar och behandlar order samt bistår med annan kundservice. Du arbetar dessutom proaktivt exempelvis med att kontakta nya kunder och följa upp offerter.
Vi söker dig som
har några års erfarenhet av försäljning mot företag
är flytande i svenska och engelska i tal och skrift
har erfarenhet av att arbeta med någon form av affärssystem som hjälpmedel i ditt arbete

Som person är du driven och engagerad, samtidigt som du är ansvarstagande och självgående i det dagliga arbetet. Du har vidare en hög servicekänsla, är strukturerad, noggrann och har en god analytisk förmåga. Att arbeta resultatorienterat är naturligt för dig och du arbetar proaktivt i dina säljkontakter.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område samt möjlighet att ta del av de förmåner som erbjuds. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och med gemensamma ansträngningar bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi uppmuntrar möjligheterna till att göra ytterligare karriär inom företaget varför vi gärna ser att du har ambitioner att utvecklas hos oss. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information:
Placeringsort: Malmö
Antal tjänster: 1
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Start: enligt överenskommelse

Vill du veta mer?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Försäljningschef Greger Rosdahl på 040-384344. Facklig representant för Unionen Mats Kennryd nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 21 september 2021.

Ansök nu

Vi söker kundansvariga utesäljare till både Malmö och Göteborg!

Utesäljare
Läs mer Jun 10
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 1,7 mdr SEK under 2020 och har cirka 240 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.


Är du en person som drivs av att bygga långsiktiga kundrelationer och brinner för att göra affärer? I så fall har vi en spännande utmaning för dig i rollen som kundansvarig utesäljare!
Som kundansvarig utesäljare på BE Group erbjuds du ett spännande och omväxlande arbete där du som en del i ett säljteam ansvarar för försäljningen av våra produkter och tjänster till kunder inom Byggsegmentet. Denna tjänst kommer att innebära en kombination av att utveckla befintliga kundrelationer samt att bearbeta nya kunder. Du har eget kund- och budgetansvar och verkar även som tekniskt stöd. Du ansvarar för hela säljprocessen från planering och bearbetning till offertarbete, avtalsförhandling och uppföljning.
Vi söker dig som
har några års erfarenhet av försäljning mot företag
kan förstå och uttrycka dig väl på engelska och svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet från stålbranschen sedan tidigare, gärna inom armering samt vana av ritningsläsning, men det är inget krav. Vi välkomnar även sökanden som har ett tekniskt intresse och en vilja att lära sig.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då vi värdesätter ditt engagemang och din drivkraft. Detta är en tjänst för dig som trivs att vara ute på fältet, har ett genuint intresse att göra affärer, triggas av utmaningar och att arbeta mot uppsatta mål. När du är ute och träffar våra kunder är detta personer med olika bakgrunder och olika typer av roller, det är därför viktigt att du har en god social kompetens för att kunna anpassa dig efter de olika situationerna du hamnar i. Trots att arbetet som kundansvarig utesäljare många gånger är självständigt tillhör du ett team på BE med både innesäljare och andra utesäljare samt stöttas av andra avdelningar som exempelvis inköp och teknisk försäljning. Det är därför viktigt att du också trivs med att tillhöra en grupp, har god kommersiell förståelse och vill bidra till att vi som bolag jobbar mot samma mål.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område. Arbetsplatsen präglas av en öppen och positiv arbetsmiljö. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och tillsammans bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information:
Placeringsort: Just nu söker vi utesäljare till både Malmö och Göteborg. Ange i ansökan vilken ort du söker till.
Antal tjänster: 2
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Resor: resor i tjänsten ingår, både över dagen men även med övernattning. Du erbjuds därför tjänstebil.
Start: enligt överenskommelse

Vill du veta mer?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta försäljningschef Bygg Paul Johansson på paul.johansson@begroup.se. Facklig representant för Unionen Mats Kennryd nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 24/6 2021.

Ansök nu

Vårt operativa inköpsteam söker en ny erfaren kollega!

Inköpare
Läs mer Maj 21
BE Group Sverige ingår i den börsnoterade koncernen BE Group, ett ledande handels- och servicebolag med ett brett sortiment inom stål, rostfritt stål och aluminium. Vi erbjuder lagerförsäljning, produktionsservice samt direktleveranser från verk till företagskunder inom framförallt bygg- och verkstadsindustrin. BE Group Sverige omsatte 2,1 mdr SEK under 2019 och har cirka 260 anställda. Läs mer om oss på vår hemsida www.begroup.se.
Arbetsuppgifter
Som operativ inköpare erbjuder vi dig ett självständigt och utvecklande arbete där det är din uppgift att säkerställa tillgänglighet och materialförsörjning till våra lager genom planerat och målstyrt inköp. Arbetet utförs i en inköpsmodul integrerad i vårt affärssystem. Arbetsuppgifterna innebär ansvar för inköpsplanering, orderläggning, lagerstyrning, leveransbevakning och registerunderhåll. Du bistår även våra produktchefer med inköp för leverans direkt till kund. Vidare bidrar du också till utveckling av våra inköpsprocesser.
Vi söker dig som
har en eftergymnasial utbildning inom inköp/logistik
har 1-5 års erfarenhet av inköp, behovsplanering/prognoshantering och lagerstyrning
har erfarenhet och intresse av att arbeta med IT-styrda inköpssystem, gärna Dynamics AX
behärskar Excel
kan förstå och uttrycka dig väl på engelska och svenska i tal och skrift



Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då vi värdesätter ditt engagemang och din drivkraft. Detta är en tjänst för dig som är nyfiken och tycker det är kul att lära sig nya saker. Du är en person som ofta ställer frågor om hur saker fungerar och vill gärna förstå helheten om hur allt hänger ihop. Som person är du också analytisk och har en förmåga att hantera stora mängder information, se mönster och förstå konsekvenser. När du ser en möjlig konsekvens är du ansvarstagande och ser vikten av att se till både företagets och kundens bästa. Arbetet som inköpare är utåtriktat i många kontakter, såväl internt som externt, vilket ställer stora krav på din kommunikativa skicklighet och din förmåga att skapa goda relationer. Du har en förmåga att förmedla ett budskap på ett tydligt men samtidigt trevligt sätt.
Som nyanställd på BE Group Sverige genomgår du ett introduktionsprogram och under din anställning hos oss får du kontinuerlig utveckling inom ditt område. Arbetsplatsen präglas av en öppen och positiv arbetsmiljö. Du blir för oss en viktig BE-ambassadör och tillsammans bevarar vi styrkan i vårt varumärke. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Praktisk information
Placeringsort: Malmö
Omfattning: Heltid, tillsvidare
Resor: regelbundna resor till vår site i Norrköping och övriga delar av landet ingår i tjänsten
Start: Omgående

Vill Du veta mer?
För ytterligare upplysningar om tjänsten kontaktar du Rosmarie Lundström, produkt- och inköpschef, rosmarie.lundstrom@begroup.se. Facklig representant för Unionen, Mats Kennryd, kan nås på 011-415 35 59.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på ”Ansök”. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag är den 6 juni 2021, rekryteringsprocessen kan komma att stängas ner tidigare om vi hittar rätt kandidat i det löpande urvalet.

Ansök nu