Malmö: Enhetschef SkåneExpressen och Eslöv

Hitta ansökningsinfo om jobbet Enhetschef SkåneExpressen och Eslöv i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2023-05-03 // Varaktighet: Heltid

Vi söker en enhetschef till Transdev Skåne.

Om oss
Transdev Sverige med närmare 7000 medarbetare ingår i koncernen Transdev Group (https://www.transdev.com/en/) och globalt är vi drygt 80 000 medarbetare. Transdev driver persontrafik och skapar integrerade transportlösningar i 18 länder. Som medarbetare på Transdev får du arbeta i en spännande bransch som ständigt utvecklas och förändras och som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion. Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka resandet i kollektivtrafiken. God serviceanda med våra resenärer i fokus, tillsammans med våra värderingar; handling, ansvar, nytänkande och samspel, styr vår vardag där du blir en viktig del i det arbetet.

Transdev Skåne finns på 5 depåer och har 3 trafikavtal med Skånetrafiken. Vi söker nu en Enhetschef för avtalen Regiontrafik SkåneExpressen Hörby och Eslöv stads- och regiontrafik med medarbetare fördelade på orterna Malmö, Eslöv, Hörby och Kristianstad, där du utgår från en av dessa orter. Inom Transdev tillämpas ett nära ledarskap där du som chef/ledare förväntas vara synlig i organisationen

Du erbjuds:
Som enhetschef på Transdev får du en roll i ett bolag där våra medarbetare är vår viktigaste resurs. Våra värderingar handling, ansvar, nytänkande och samspel (https://eur02.safelinks.protection.outlook.com/?url=http://www.transdev.se/lar-kanna-oss/vara-varderingar&data=05|01|Helene.Marsi@transdev.se|5f761ca5b1044e24bb0708db1e509ca5|b4518aa80d3e4d10bc774cd7dede3446|0|0|638137103792826232|Unknown|TWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0=|3000|||&sdata=LlbmwXu0WsMeIvdd7P2nomJyxi9cd80ChL0Z5GW3vmA=&reserved=0) styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet. Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP. Du får även ett gruppförsäkringspaket, Rikskortet, ett årligt friskvårdsbidrag samt har ledigt halvdag innan röd dag.

Då du förväntas vara synlig i organisationen ingår det resor i tjänsten och du kommer ha en depåbil till ditt förfogande.

Arbetsuppgifter:

- Ansvarig för att driften bedrivs och utvecklas i enlighet med definierade mål och planer

- Ekonomiskt resultatansvar i enlighet med fastställd budget

- Delaktig i uppföljning och utveckling av befintligt avtal i samverkan med Skånetrafiken
- Fullt personalansvar för medarbetarna inom förargruppen med fokus på personalutveckling, gruppens utförda produktion samt säkerhets- och arbetsmiljöarbete. I detta ingår även bemanningsplanering och uppföljningsarbete.
- Motivera och förankra Transdevs värdegrund, mål, strategier och platskontorets trafikavtal hos förargruppen.
- Rekrytera förare samt arbeta med coachning och utveckling av förarna.
- Hantera arbetsmiljö- och hälsofrågor.
- Säkerställa fortbildning av förare.
- Vidareutveckla enheten utifrån resultat från medarbetarsamtal/-undersökningen, kundfeedback, händelserapporter och Skånetrafikens önskemål.
- Delaktigt i lokal ledningsgrupp
- Delaktig i fackliga förhandlingar


Din bakgrund:
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av personalansvar. Du har troligen ett par års ledarerfarenhet under bältet samt ett genuint intresse att leda och utveckla dina medarbetare. Vi ser gärna att du har relevant akademisk bakgrund eller motsvarande erfarenhet förärvd genom arbetslivet.

Som ledare är du tydlig, kommunikativ, förtroendeingivande, ärlig och utvecklingsorienterad. Du trivs med att driva utveckling snarare än att följa den och stimuleras av att uppnå mål och resultat.

Krav på b-körkort.

Mer information och ansökan:
Tjänsten är en tillsvidareanställning där vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Vi ser fram emot att få din ansökan bestående av CV och ett personligt brev via vårt ansökningsformulär senast den 20 maj 2023.

Vi kommer att arbeta med löpande urval i denna process och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Fredrik Thulin, Affärschef Skåne via telefonnummer 073-089 32 62 eller Jacob Wennberg, HR Business Partner på 076-108 36 13.

Vi tar inte emot ansökningar via e-mail.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Transportchef

Nedan visas andra jobb i Malmö som Transportchef.

Fonus söker Transportchef till Malmö/Lund

Läs mer Maj 22
I Fonus, som är den mest anlitade och enda rikstäckande begravningsbyrån i Sverige, kan du vänta dig ett omväxlande jobb med kunden i centrum. Och eftersom vi bland annat kan erbjuda våra medarbetare ett gediget utbildningsprogram kommer du ständigt att utvecklas som yrkesmänniska. Det får du göra inom ett modernt företag med förändringsvilja, lyhörda och engagerade kollegor samt ett arbetsklimat som genomsyras av tillväxt och vi-känsla. Fonus är ett varumärke i Fonuskoncernen som i sin tur äger flera varumärken, bland annat Familjens Jurist och Fondkistan.
Nu söker vi dig som vill vara med och växa i en kultur där alla medarbetare är med och ansvarar för sin egen och företagets utveckling. Som Transportchef hos oss får du arbeta med meningsfulla arbetsuppgifter inom ett företag med stark värdegrund och engagerade kollegor. Vi sätter en stor ära i att guida människor genom livets stora beslut. Vi är stolta över att arrangera värdiga avslut oavsett önskemål eller trosuppfattning.

Till Fonus transportavdelning i Malmö/Lund söker vi nu en Transportchef. Tjänsten är en tillsvidareanställning med startdatum enligt överenskommelse. Fonus tillämpar sex månaders provanställning.

Arbetsbeskrivning

Vår Transportavdelning är belägen i Malmö och utför hämtningar och transporter i hela Skåne. Tjänsten innebär att du har det övergripande ansvaret för arbetet av denna verksamhet samt planering av det dagliga arbetet.  Du leder och hjälper dina medarbetare och bistår kontoren inom Malmö/Lund med omnejd med transporter och begravningar.

Du upprätthåller goda relationer med bland annat kundrådgivare, församlingar och sjukhus. Du ansvarar för att sköta löpande administrativt arbete, vilket bland annat innebär schemaläggning, ekonomisk analys samt uppföljning. Du är direktrapporterande till Distriktschefen samt deltar i möten och utbildningar för chefer inom distriktet.

För rollen krävs det att du är utåtriktad och positiv samt har en utpräglad känsla för god service och ett intresse för att coacha medarbetare.  Det är en förutsättning att du har ett naturligt driv och att du är självgående i ditt dagliga arbete. Arbetsuppgifterna kan förändras och utvecklas därför är det viktigt att vara flexibel och kunna följa med i utvecklingen.

Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta allt från verksamhets- och medarbetarutveckling till budget- och resultatansvar. En stor del av din arbetstid kommer att ägnas åt olika personalrelaterade frågor. Du säkerställer att våra nyanställda kollegor får en god introduktion, har regelbundna målstyrningssamtal och ansvarar för medarbetar- och lönesamtal med samtliga medarbetare inom ditt område.

Som chef på Fonus kommer du även att hantera olika uppgifter kring en begravning vilket innebär en värdig hantering av den avlidne vid hämtning, svepning och kistläggning. Detta sker på bårhus, äldreboenden och i privata bostäder. Alla våra uppdrag är stora förtroenden och värdigheten i arbetet är grunden i allt vi gör.

Din profil

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av personalansvar och trivs i rollen som ledare. En grundförutsättning för att lyckas i rollen, är att du vill utveckla vår verksamhet och våra medarbetare. Att du har fallenhet för att se affären och förmågan att leda och coacha andra är ett krav.

Du är genuint intresserad av mötet med människor och har en förmåga att lyssna in både kunders och medarbetares önskemål. Du har en hög social kompetens och är öppen, uppmärksam och lyhörd. Du har god användning av ditt strukturerade arbetssätt och sinne för noggrannhet krävs då tjänsten innefattar viss administration.

Som ledare känner du ett stort ansvar och har ett eget driv att uppnå ett hållbart resultat för verksamheten. B-körkort krävs i tjänsten.

Vad erbjuder vi dig

Du får möjlighet att utvecklas i en modern och värderingsstyrd koncern som består av varumärken så som Fonus, Familjens Jurist och Fondkistan. Vi erbjuder ett omväxlande arbete på en trivsam arbetsplats med stark gemenskap. Vi tror på att mångfald skapar nya möjligheter och bidrar till en mer framgångsrik arbetsplats. Vår förhoppning är att du vill vara med och bidra till ett öppet klimat som speglar det samhälle vi lever i.

Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och vi erbjuder förmåner som främjar både utveckling och välmående. Det innebär allt från friskvårdsbidrag, kollektivavtal inkluderat pensioner och försäkringar samt löpande kompetensutveckling för att kunna utvecklas i din yrkesroll.

För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta:

Jennie Hammar, Distriktschef, E-post: jennie.hammar@fonus.se

Vill du möta meningsfulla utmaningar på alla plan? Varmt välkommen med din ansökan senast den 24/5.

Ansök nu

Fonus söker Transportchef till Malmö/Lund

Läs mer Maj 5
I Fonus, som är den mest anlitade och enda rikstäckande begravningsbyrån i Sverige, kan du vänta dig ett omväxlande jobb med kunden i centrum. Och eftersom vi bland annat kan erbjuda våra medarbetare ett gediget utbildningsprogram kommer du ständigt att utvecklas som yrkesmänniska. Det får du göra inom ett modernt företag med förändringsvilja, lyhörda och engagerade kollegor samt ett arbetsklimat som genomsyras av tillväxt och vi-känsla. Fonus är ett varumärke i Fonuskoncernen som i sin tur äger flera varumärken, bland annat Familjens Jurist och Fondkistan.
Nu söker vi dig som vill vara med och växa i en kultur där alla medarbetare är med och ansvarar för sin egen och företagets utveckling. Som Transportchef hos oss får du arbeta med meningsfulla arbetsuppgifter inom ett företag med stark värdegrund och engagerade kollegor. Vi sätter en stor ära i att guida människor genom livets stora beslut. Vi är stolta över att arrangera värdiga avslut oavsett önskemål eller trosuppfattning.

Till Fonus transportavdelning i Malmö/Lund söker vi nu en Transportchef. Tjänsten är en tillsvidareanställning med startdatum enligt överenskommelse. Fonus tillämpar sex månaders provanställning.

Arbetsbeskrivning

Vår Transportavdelning är belägen i Malmö och utför hämtningar och transporter i hela Skåne. Tjänsten innebär att du har det övergripande ansvaret för arbetet av denna verksamhet samt planering av det dagliga arbetet.  Du leder och hjälper dina medarbetare och bistår kontoren inom Malmö/Lund med omnejd med transporter och begravningar.

Du upprätthåller goda relationer med bland annat kundrådgivare, församlingar och sjukhus. Du ansvarar för att sköta löpande administrativt arbete, vilket bland annat innebär schemaläggning, ekonomisk analys samt uppföljning. Du är direktrapporterande till Distriktschefen samt deltar i möten och utbildningar för chefer inom distriktet.

För rollen krävs det att du är utåtriktad och positiv samt har en utpräglad känsla för god service och ett intresse för att coacha medarbetare.  Det är en förutsättning att du har ett naturligt driv och att du är självgående i ditt dagliga arbete. Arbetsuppgifterna kan förändras och utvecklas därför är det viktigt att vara flexibel och kunna följa med i utvecklingen.

Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta allt från verksamhets- och medarbetarutveckling till budget- och resultatansvar. En stor del av din arbetstid kommer att ägnas åt olika personalrelaterade frågor. Du säkerställer att våra nyanställda kollegor får en god introduktion, har regelbundna målstyrningssamtal och ansvarar för medarbetar- och lönesamtal med samtliga medarbetare inom ditt område.

Som chef på Fonus kommer du även att hantera olika uppgifter kring en begravning vilket innebär en värdig hantering av den avlidne vid hämtning, svepning och kistläggning. Detta sker på bårhus, äldreboenden och i privata bostäder. Alla våra uppdrag är stora förtroenden och värdigheten i arbetet är grunden i allt vi gör.

Din profil

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av personalansvar och trivs i rollen som ledare. En grundförutsättning för att lyckas i rollen, är att du vill utveckla vår verksamhet och våra medarbetare. Att du har fallenhet för att se affären och förmågan att leda och coacha andra är ett krav.

Du är genuint intresserad av mötet med människor och har en förmåga att lyssna in både kunders och medarbetares önskemål. Du har en hög social kompetens och är öppen, uppmärksam och lyhörd. Du har god användning av ditt strukturerade arbetssätt och sinne för noggrannhet krävs då tjänsten innefattar viss administration.

Som ledare känner du ett stort ansvar och har ett eget driv att uppnå ett hållbart resultat för verksamheten. B-körkort krävs i tjänsten.

Vad erbjuder vi dig

Du får möjlighet att utvecklas i en modern och värderingsstyrd koncern som består av varumärken så som Fonus, Familjens Jurist och Fondkistan. Vi erbjuder ett omväxlande arbete på en trivsam arbetsplats med stark gemenskap. Vi tror på att mångfald skapar nya möjligheter och bidrar till en mer framgångsrik arbetsplats. Vår förhoppning är att du vill vara med och bidra till ett öppet klimat som speglar det samhälle vi lever i.

Våra medarbetare är vår viktigaste resurs och vi erbjuder förmåner som främjar både utveckling och välmående. Det innebär allt från friskvårdsbidrag, kollektivavtal inkluderat pensioner och försäkringar samt löpande kompetensutveckling för att kunna utvecklas i din yrkesroll.

För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta:

Jennie Hammar, Distriktschef, E-post: jennie.hammar@fonus.se

Vill du möta meningsfulla utmaningar på alla plan? Varmt välkommen med din ansökan senast den 24/5.

Ansök nu

Områdeschef till transport och fordon i Malmö

Läs mer Aug 22
Gör skillnad. Varje dag.

Vi står inför ett vägskäl för hela branschen. Förändrade drivmedel, krav på långsiktigt hållbara transportsystem och ett ökat fokus på kostnads- och miljöeffektivitet är frågor som starkt påverkar utvecklingen framåt.

Nu tänker vi nytt!

Är du en utvecklingsorienterad och erfaren ledare med affärstänk och kvalitet i fokus? Har du vilja och förmåga att utöva ett verksamhetsnära ledarskap utifrån våra värderingar; välkomnande, drivande samt omtanke och respekt? Då kan du vara vår nya områdeschef. I gengäld erbjuder vi dig en möjlighet att bli en viktig aktör i utvecklingen av vår verksamhet med ambitionen att skapa framtidens transportorganisation inom Region Skåne.

Att arbeta sida vid sida med sjukvården i Region Skåne är ett stort och utmanande uppdrag. Som serviceleverantör verkar Regionservice i en komplex miljö där vikten av rätt flöden, fungerande logistik och samordning av leveranser påverkar hur väl vården lyckas med sitt uppdrag att ge patienterna god och säker vård. Här är Regionservice en viktig resurs för att skapa hållbara och kostnadseffektiva lösningar. Verksamhetsområde produktion och logistik inkluderar områdena måltider, tvätt, lager, bårhus samt transport och fordon.

Transport och fordon är leverantör av transportlösningar av olika slag till Region Skåne och har även ansvar för inköp av fordon till vår fordonsflotta på drygt 800 fordon. Även hantering av Regionens parkeringsplatser är en del i områdets verksamhet. Transport och fordons största anläggning som invigdes 2021 ligger i Stora Bernstorp i Malmö där åkeriet under ett år kör cirka 390 000 mil till våra 1000 kunder i hela regionen

ARBETSUPPGIFTER
Just nu är vi inne i en spännande utvecklingsfas av vår verksamhet då det krävs nya sätt att arbeta med befintliga resurser. Vi välkomnar dig som vill ansvara för att leda och utveckla vår transportorganisation parallellt med att skapa än bättre förutsättningar för våra drygt 90 medarbetare.

Som områdeschef är du ansvarig för områdets samlade verksamhet, ekonomi och personal. Du blir närmsta chef för våra fyra enhetschefer och din stab av olika specialister. Du får det övergripande ansvaret för att våra transporter sker på ett säkert sätt samt att vi når våra mål avseende miljö och kvalitet, produktivitet, leveransförmåga och inte minst en god och inspirerande arbetsmiljö. Du kommer tillsammans med stabsresurser inom produktion och logistik lägga strategin för områdets arbete framåt och planera och optimera flödeskedjor på ett linjeeffektivt sätt för att säkerställa vår leverans i helhet. I detta arbete blir det naturligt att arbeta med olika leverantörer och upphandlingar. Även digitalisering är ett viktigt område för att skapa effektivare och säkerställda leveranser. I rollen som områdeschef kommer du även ha samarbeten på regional nivå för att driva verksamheten framåt.

Vi förväntar oss att du är en närvarande chef och att du visar engagemang och entusiasm för såväl uppdraget som för medarbetare. Vidare är du är en ledare med helhetssyn och strategisk förmåga som fokuserar på kvalitet och effektivitet. Du har förmåga att ifrågasätta befintliga strukturer och tänka utanför ramarna. Därutöver skapar din kommunikativa förmåga förutsättningar för dialog, samarbete och ett öppet klimat som bidrar till arbetsglädje, service och kundnytta.

Du rapporterar till verksamhetschefen för verksamhetsområde produktion och logistik och ingår i ledningsgruppen. Din placeringsort är Malmö, Stora Bernstorp.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i tjänsten krävs det att du har en relevant högskoleutbildning såsom civilingenjör eller civilekonom. Alternativt har du annan utbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Du har flerårig chefs- och ledarerfarenhet och vi vill även att du har dokumenterad erfarenhet från transport- och logistikverksamhet. Har du erfarenhet och förståelse för vad det innebär att arbeta i en politiskt styrd organisation ser vi det som meriterande. Vidare ser vi att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och att du har B-körkort.

Detta är en tjänst för dig som är en inspirerande, kreativ och driven ledare. Du visar tillit och ger stöd samtidigt som du har förmåga att utmana i syfte att utveckla såväl medarbetare som verksamhet. Du har i tidigare roller fått driva framgångsrika förändringsprocesser där du visat prov på uthållighet och goda resultat. Det är viktigt för oss att du har god erfarenhet inom samverkan och samarbete och att du är en person som vinner förtroende och skapar relationer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ledaregenskaper.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Regionservice är Region Skånes serviceförvaltning med ansvar för måltider, lokalvård, inrednings- och textiltjänster samt administrativa tjänster inom ekonomi- och HR. Vi utför även patienttransporter inom sjukhusområdet samt transporterar av olika sorters gods i hela Skåne.
Att arbeta med servicelösningar för sjukvården i Region Skåne är ett stort och utmanande uppdrag. Vi är 2 200 engagerade, kompetenta och stolta kollegor vars verksamheter tillsammans omsätter cirka två miljarder kronor årligen. Vårt viktigaste uppdrag är att ge den skånska hälso- och sjukvården de bästa förutsättningarna för att patienterna ska få en god och säker vård.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Ansök nu

Transportchef

Läs mer Apr 28
Vi söker en driven ledare som vill vara med och utveckla våra verksamheter i Malmö och Helsingborg. Du erbjuds ett meningsfullt arbete i en verksamhet som värnar om respekt, omtanke och eget ansvar. Jobbet innebär att planera, leda, och utveckla åkeriet på kort och lång sikt, samt arbeta med att ständigt förbättra inom verksamheten. Du kommer ha personalansvar för 20 st. chaufförer med utgångspunkt Helsingborg och Malmö.
Placeringsort är i Malmö eller Helsingborg.
Dina huvudsakliga ansvarsområden är:
Schemaläggning
Driva förändring och förbättring i linje med LGP:s strategier
Uppföljning och rapportering
Driva och/eller delta i projekt
Vara behjälplig vid affärsstrategiska beslut och analyser
Reklamationer



Kvalifikationer
Du är prestigelös person som inspirerar genom mod, kompetens och din personlighet. Vi vill att du har ett gediget intresse för ledarskap och har hittat vem du vill vara som ledare. Vi ser gärna att du:
har goda IT-kunskaper
har erfarenhet av transporter och/eller logistik
har vana av kundkontakter
har en analytisk och kommunikativ förmåga
kan uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska

Vi ser gärna att du har CE-behörighet för att kunna rycka in i driften vid behov.


Om oss
LGP Åkeri AB har sitt säte i Växjö och omsätter 75 miljoner. Åkeriet har 70 anställda. Merparten av våra transporter är tempererade, dvs kylt, fryst och kolonialt. Vi har funnits i branschen sedan 1983. Vi distribuera varor i Småland, Halland och Skåne. Vi är ansluta till transport- och logistikföretaget Alwex.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Transdev Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Transdev Sverige AB .

Affärschef Öresundståg

Affärsområdeschef
Läs mer Apr 22
Vi söker en Affärschef till Öresundståg
Om tjänsten
Vi söker en Affärschef som ska leda, utveckla och säkerställa trafikleverans i enlighet med vårt avtal med Öresundståg AB.
Du är ansvarig för att affären bedrivs och utvecklas i enlighet med definierade mål och planer samt att du säkerställer affären och att dess medarbetare följer avtal, lagar och föreskrifter
I rollen kommer du ha ett resultat- och verksamhetsansvar, vilket innebär att verksamheten ska bedrivas i enlighet med affärsområdets uppsatta mål i affärsplanen och enligt Transdevs övergripande strategi, Long Term Plan (LTP) och Transdevs värdegrund. I rollen ingår det att arbeta såväl med operativa driftnära frågor samt strategiskt med stort fokus på att förbättra trafiken till resenärerna. En god relation med Öresundståg ABär central och i rollen som Affärschef är det viktigt att bibehålla och utveckla denna relation på såväl taktiskt som strategisk nivå.
Du rapporterar till Affärsområdeschefen och ingår i affärsområdet Rails ledningsgrupp.
I rollen kommer du bland annat ansvara för:
Målstyrning och verksamhetsplanering
Lönsamhet och tillväxt inom affären
Resultatansvar
Upprättandet av budget och prognos inom affären
Medverka och bidra i arbetet med framtagande av en årlig LTP
Utveckling och uppföljning av kundavtal
Contract management, följa upp, optimera och utveckla affären på kort och lång sikt
Marknadsanalys och affärsanalys
Managementrapportering
Kommunikation mot marknaden
Vara talesperson gentemot media rörande frågor om affärens verksamhetsområde

Vi söker dig
Som har en akademisk examen alternativt har tillförskansat dig relevant erfarenhet genom arbetslivserfarenhet. Vi ställer höga krav på att vara en god förebild som chef och ledare vilket innebär att du ska ha goda kunskaper och erfarenhet att leda och utveckla personal.
För att bli framgångsrik i rollen har du har goda kunskaper inom ekonomi och är van vid budgetarbete, en god förhandlare samt kunskaper inom arbetsrätt och arbetsmiljö. Vi ser att du har god erfarenhet att driva en egen affär med ett produktionstänk.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och dina ledaregenskaper samt att det är viktigt att du som person är en prestigelös och lyhörd ledare och chef, som brinner för att se andra utvecklas och växa. Du har förmåga att arbeta både på strategisk, taktisk och på en operativ nivå och är en person som gärna delar med dig av erfarenhet och kunskap.
Att skapa relationer och ha förmåga att kommunicera på ett tydligt och lättsamt sätt är en självklarhet för dig oavsett vem målgruppen är. Vidare är du strukturerad och noggrann och sätter ett stort värde att leverera efter verksamhetens mål och våra huvudmäns krav och önskemål.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig en spännande roll hos ett värderingsstyrt bolag där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Våra värderingar ”Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel”, styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet.
Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP. Du får även ett gruppförsäkringspaket, Rikskortet, ett årligt friskvårdsbidrag.
Du har din placering på vårt kontor i Malmö som ligger i närheten av centralen. I rollen kommer det att ingå resor både inom Sverige såväl som utomlands. Då rollen kommer kräva närvaro ser vi att du till största del av din arbetstid är fysiskt på plats.
Mer om tjänsten och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Transdev vill tillvarata de kvaliteter som mångfald skapar och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.
Vi kommer att använda oss av personlighetstest och problemlösningstest som en del av vårt urval
Har Du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig; susanna.ask@transdev.se, tel. 08-629 50 22.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Nyblivna lokförare till Öresundståg

Lokförare/Förare av tåg
Läs mer Sep 12
Bli en del av Öresundstågsteamet och ta del av en spännande och meningsfull karriär!

Nybliven Lokförare som vill vara en viktig del av vårt team som knyter ihop Södra Sverige via Öresundsbron och över till Danmark? Då är detta din möjlighet att göra skillnad och samtidigt utveckla din karriär som Lokförare hos oss på Transdev.

Varför välja oss:

En unik chans: I december 2022 tog Transdev över driften av Öresundståg, och vi behöver nu fler skickliga Lokförare för att fortsätta ge våra resenärer den bästa möjliga upplevelsen.

Omfattande utbildning: Som en del av vårt team kommer du att genomgå en företagsspecifik utbildning som sträcker sig över 10 veckor. Utbildningen är betald och startar 12 feburari 2024. För att få köra tågen över Öresundsbron, krävs utöver den företagsspecifika utbildningen en godkänd SR-utbildning.

En mångsidig roll: Som Lokförare ansvarar du för att framföra tågen på ett för resenärerna säkert, bekvämt, punktligt och miljöriktigt sätt . Du ansvarar för att rapportera avvikelser och händelser till Trafikledningscentral och Servicecenter/Driftledning, som kan påverka resenärernas säkerhet och trafikläget i stort.

Betydelsefullt arbete: Öresundståg är inte bara en transportlösning; det är en länk som för samhällen närmare varandra. Genom ditt arbete bidrar du till att skapa bättre förbindelser och möjligheter för människor.

Din profil:

Engagemang och ansvarskänsla: Vi söker dig som är handlingskraftig, kommunikativ och trygg som person. Vi ställer höga krav på god service, ett högt säkerhetstänk och ett vänligt bemötande till resenärer och kollegor. Som lokförare för Öresundståg sätter du säkerhet och punktlighet främst. Eftersom lokföraryrket ställer höga krav på stresstålighet är det viktigt att du kan hantera stressiga situationer, har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter samt har hög samarbetsförmåga.

Utbildning: Godkänd examen från lokförarutbildning och ett giltigt Lokförarbevis.

? Kommunikationsfärdigheter: Du kommunicerar flytande på svenska och engelska, och om du kan danska eller andra språk är det en fördel.

Flexibilitet: Då vår verksamhet är öppen året om och sträcker sig utanför vanliga arbetstider, är du redo för skifttjänstgöring, helgarbete och eventuell övernattning på annan ort.

Hälsoundersökning: I enlighet med Transportstyrelsens riktlinjer tillämpar vi på Transdev slumpmässiga alkohol-och drogtester. Du ska vara drogfri, ha god syn och färgseende, god hörsel samt i övrigt uppfyllda krav enligt Transportstyrelsens regler om hälsoundersökning och hälsotillstånd. Vid anställning kommer du att behöva genomgå en betald hälsoundersökning och denna behöver vara godkänd för att kunna arbeta som Lokförare.

I Transportstyrelsens föreskrift kan du läsa mer om vad som krävs när det gäller hälsoundersökningen: Föreskrift (Transportstyrelsen webbplats) TSFS 2019:112 (https://www.transportstyrelsen.se/TSFS/TSFS 2019_112.pdf)

Varför Transdev:

Internationellt nätverk: Med över 80 000 medarbetare globalt är Transdev en av de ledande aktörerna inom persontrafik och integrerade transportlösningar.

Utveckling och variation: I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar.

Värdegrund: Våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - genomsyrar vårt dagliga arbete och gör dig till en värdefull del av vårt team.

Övrig information:

Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Vår rekryteringsprocess börjar med en första telefonintervju och därefter en fysisk intervju, referenstagning och slutligen läkarkontroll hos företagshälsovården. Vid en tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning.

Har du frågor är du välkommen att kontakta: Diana.Nham@Transdev.se

Om du vill vara med och göra en positiv skillnad, samtidigt som du utvecklar din egen karriär, ser vi fram emot att få din ansökan så snart som möjligt.

Ansök redan idag och låt oss tillsammans skapa en framtid på räls!

Ansök nu

Bli Lokförare hos Transdev Öresund – Din nya resa börjar här!

Lokförare/Förare av tåg
Läs mer Okt 23
Är du vår nya lokförare på Transdev Öresund?

En ansvarsfull, handlingskraftig och kommunikativ individ med passion för tåg, resenärer och kollegor, där ditt fokus ligger på säkerhet, punktlighet och ett vänligt bemötande. Vi välkomnar både YH-elever under utbildning, nyutbildade elever som kan uppvisa formell kompetens som lokförare i form av lokförarbevis och examensintyg från YH-skola och erfarna lokförare att söka.

Varför välja Transdev Öresund?

Hos oss välkomnas du av professionella kollegor i en omtänksam och varm arbetsmiljö. Vi satsar på löpande kompetensutveckling, erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag, kollektivavtalad tjänstepension och mycket mer.

Vi erbjuder placering i Malmö, Hässleholm, Halmstad och Karlskrona. Här kör du bland annat från Malmö, över den spektakulära Öresundsbron mot Köpenhamn, likväl längs med Västkustbanan och över Södra stambanan, som på Blekingebanan.

Vi erbjuder dig en fast anställning om 100%, där du får chansen att utforska städer som Köpenhamn, Göteborg, Kalmar och Karlskrona. Hos oss har vi varken kvartstider eller delade turer. Vi respekterar din tid!

Framtidens arbetsplats och förmåner som gör skillnad:

Som lokförare på Transdev Öresund har du flera möjligheter till att fortsätta utvecklas. Du kan bland annat bli handledare, instruktör, arbeta med drift- och trafikledning, bli enhetschef eller bli superuser för de digitala verktyg vi använder i arbetet.

- Personligt önskemålsschema i stor utsträckning och med stor flexibilitet.

- Extratillägg när du kör till Danmark, 75 kr/dag.

- Rikskort för dig med Danmarkskompetens. När du väljer att ladda upp kortet med 1936 kr/mån, subventionerar Transdev 775 kr.

- Ett attraktivt kollektivavtal med bland annat goda arbetstidsregler, traktamente vid hotellövernattningar och fridagstillägg.

- Friskvårdsbidrag om 3000 kr och generöst skobidrag är bland annat något vi erbjuder.

- Kamratstöd

- Högkostnadsskydd

- Terminalglasögon vid behov

Vem är vi?

Transdev Öresund, en del av Transdev Group, med en passion för framtidens resande. Vi tror på innovation, hållbarhet och inkludering. Hos oss kommer du att vara en del av ett globalt team som jobbar för en bättre och grönare framtid.

Drivs du av framåtanda och vill bli en del av en bransch i ständig rörelse? Kontakta Diana Nham på diana.nham@transdev.se
och börja din resa med oss.

Klar för avgång? Vänta inte!

Ansök nu

Tågvärd till Öresundståg Malmö

Tågvärd/Tågvärdinna
Läs mer Okt 27
Bli en del av Öresundstågsteamet och ta del av en spännande och meningsfull karriär!

Har du en passion för service och vill vara en viktig del av vårt team som knyter ihop Södra Sverige med Köpenhamn och Helsingör? Då är detta din möjlighet att göra skillnad och samtidigt utveckla din karriär som Tågvärd hos oss på Transdev.

Sysselsättningsgrad: 85%

Stationeringsort: Malmö

Varför välja oss:

En unik chans: I december 2022 tog Transdev över driften av Öresundståg, och vi behöver nu fler skickliga Tågvärdar för att fortsätta ge våra resenärer den bästa möjliga upplevelsen.

Omfattande utbildning: Som en del av vårt team kommer du att genomgå en omfattande tågvärdsutbildning som sträcker sig över 6 veckor. Utbildningen är betald och startar den 8 januari 2024 i Malmö.

En mångsidig roll: Som Tågvärd ansvarar du för att säkerställa resenärernas bekvämlighet och trygghet. Du blir ambassadör för förstklassig service och hanterar trafikinformation samt biljetter, samtidigt som du håller vagnarna rena och snygga.

Betydelsefullt arbete: Öresundståg är inte bara en transportlösning; det är en länk som för samhällen närmare varandra. Genom ditt arbete bidrar du till att skapa bättre förbindelser och möjligheter för människor.

Din profil:

Engagemang och ansvarskänsla: Vi söker dig som är serviceinriktad, lyhörd och med ett starkt säkerhetsmedvetande. Att fatta egna beslut i en självständig och trygg anda är en naturlig del av ditt sätt att arbeta.

Utbildning och erfarenhet: En gymnasieutbildning eller motsvarande är ett grundläggande krav. Du behöver också vara minst 20 år. Detta eftersom servering av alkohol ombord kan förekomma i tjänsten framöver Alkohollag (2010:1622). Vi ser det även som meriterande om du har minst tre års arbetslivserfarenhet.

? Kommunikationsfärdigheter: Du kommunicerar flytande på svenska och engelska, och om du kan danska eller andra språk är det en fördel.

Flexibilitet: Då vår verksamhet är öppen året om och sträcker sig utanför vanliga arbetstider, är du redo för skifttjänstgöring, helgarbete och eventuell övernattning på annan ort.

Hälsoundersökning: I enlighet med Transportstyrelsens riktlinjer tillämpar vi på Transdev slumpmässiga alkohol-och drogtester. Du ska vara drogfri, ha god syn och färgseende, god hörsel samt i övrigt uppfyllda krav enligt Transportstyrelsens regler om hälsoundersökning och hälsotillstånd. Vid anställning kommer du att behöva genomgå en betald hälsoundersökning.

Hälsokrav för personal med säkerhetskritiska uppgifter som är förknippade med att medfölja ett tåg (TSD-drift) - Transportstyrelsen (https://www.transportstyrelsen.se/sv/jarnvag/till-dig-i-branschen/trafikmedicin/halsokrav-for-personal-med-sakerhetskritiska-uppgifter/)

Varför Transdev:

Internationellt nätverk: Med över 80 000 medarbetare globalt är Transdev en av de ledande aktörerna inom persontrafik och integrerade transportlösningar.

Utveckling och variation: I en bransch som ständigt utvecklas finns det alltid utrymme för personlig tillväxt och nya utmaningar.

Värdegrund: Våra värderingar - handling, ansvar, nytänkande och samspel - genomsyrar vårt dagliga arbete och gör dig till en värdefull del av vårt team.

Övrig information:

Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Vi tillämpar tester vid urvalet och urvalet sker löpande. Vår rekryteringsprocess börjar med en första telefonintervju och därefter en fysisk intervju, referenstagning och slutligen läkarkontroll hos företagshälsovården. Vid en tillsvidareanställning tillämpar vi 6 månaders provanställning.

Har du frågor är du välkommen att kontakta: Diana.Nham@Transdev.se

Om du vill vara med och göra en positiv skillnad, samtidigt som du utvecklar din egen karriär, ser vi fram emot att få din ansökan senast den 4 december 2023.

Ansök redan idag och låt oss tillsammans skapa en framtid på räls!

Ansök nu

Personalplanerare till Öresundståg

Trafikplanerare, offentlig förvaltning
Läs mer Nov 10
Till Transdev Öresund söker vi nu en medarbetare som arbetar i rollen som personalplanerare. Inom befattningen har du en nyckelroll inom planeringsavdelningens arbete med analys, planering och utveckling av turer och scheman för Transdevs Öresunds planeringsverksamhet. Du bidrar till vårt kontinuerliga arbete med att effektivisera såväl interna arbetsmetoder som utfallet av gruppens planeringsarbete, och har därmed en direkt påverkan på bolagets resultat.

Trafiken kännetecknas av en stor komplexitet med trafik i 2 länder med tre olika ägare till infrastrukturen Trafikverket, Öresundskonsortiet och Banedanmark.


Om tjänsten

I rollen som personalplanerare ansvarar du för en effektiv personalplanering som tillgodoser verksamhetens behov, följer lagar och avtal samt genomförs på ett så kvalitativt och kostnadseffektivt sätt som möjligt. Rollen innebär även ett stort ansvar för personalens schemabehov och förändringar, så väl som att hålla en hög kvalitet jämtemot interna kontaktytor och samverkande avdelningar.

Som anställd inom Transdev ingår att befattningsinnehavaren alltid skall följa gällande lagar och förordningar samt ha kunskap om och följa företagets vid var tid gällande regler, rutiner och policys samt att vår värdegrund är styrande för vårt agerande inom företaget och gentemot våra kunder/huvudmän och andra aktörer på marknaden.

Vi erbjuder en heltidstjänst samt en behovsanställning med placering i Malmö. Gällande behovsanställningen, förutsätter vi att du redan har en anställning hos oss idag men som kan stötta avdelningen vid behov, såsom vid semestrar eller annan frånvaro.


Dina huvudsakliga uppgifter är:


- Leda, fördela och kontrollera den löpande personalbemanningen gällande?lokförare och tågvärdar

- Arbeta med schemaläggning, bemanningsplanering, semester- och ledighetsplanering

- Tillse bemanning på ett kostnadseffektivt sätt

- Skapa tillfälliga scheman för medarbetare med specialbehov, ex. vid rehabilitering

- Tillse att vår bemanning följer gällande lagar och avtal

- Tidföring av alla avtalskategorier samt regelbunden framtagning av underlag för lönerapportering

- Säkerställa korrekt lönehantering inför, samt efter lönekörning

- Uppföljning och rapportering av utförd planering; korrigera och säkerställa underlag

- Delta i regelbundna möten för att gå igenom nyckeltal för affärens prestation

- Upprätthålla god kontakt med tjänstemän i syfte att förstå hur planeringen fungerar i praktiken och se vilka potentiella förbättringsområden som finns

- Bistå med expertkunskap vid konstruktion av scheman och tjänster för Transdev Öresunds operativa personal

- Arbeta aktivt för kontinuerlig förbättring av trafikplanerings- och personalplaneringsprocessen

- Utveckla interna arbetsmetoder med syfte att effektivisera och förbättra det interna arbetet genom automatisering

- Initiera, driva och delta i förbättringsprojekt relaterat till Planeringsavdelningens ansvarsområden

- Genomföra planeringsuppgifter och analyser, samt föreslå förbättringar som syftar till att förbättra schemans precision- och träffsäkerhet.


Ditt arbete kommer att ha direkt påverkan för våra 700 operativa medarbetare och du kommer att ha ett brett kontaktnät och arbeta nära avdelningarna inom Transdev Öresund.

Du arbetar i en grupp som består av Trafikplanerare, Schema- och tjänsteplanerare. Vi arbetar tvärfunktionellt såväl inom den egna avdelningen som med andra avdelningar. Du rapporterar till Chef Planering.

Kvalifikationer

- Vi söker främst dig som är med flerårig erfarenhet inom järnvägsbranschen alternativt dig som har ett flera års erfarenhet av personal,- planering eller analysplanering

- Du har tidigare kunskaper i Hastus

- Du är analytisk i din natur, och det är meriterande om du har erfarenhet av BI-verktyg

- God datorvana och erfarenhet av att arbeta med Excel

- God förmåga att uttrycka sig väl på svenska och engelska i tal och skrift

- God förmåga att arbeta strukturerat, noggrant samt leverera inom angiven tidsram

För att trivas i rollen behöver du vara en driven och analytisk person med mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift. Du är lugn, strukturerad och resultatdriven samt har en förmåga att se konsekvenserna av olika lösningar.

För att trivas hos oss är det viktigt att du som person stimuleras av att arbeta i ständig förändring och att du har en vilja att själv utvecklas, att bidra till verksamhetens utveckling och att tänka nytt.

Du behöver älska att problemlösa och vara lösningsorienterad samt förstå att förarna och tågvärdarna är dina närmaste kunder. Vi lägger därmed stor vikt vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan i form av ett CV. Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post.

Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka inte att skicka in din ansökan.

Om bolaget
Transdev Sverige med ca 5 300 medarbetare ingår i koncernen Transdev Group, som driver persontrafik och skapar integrerade transportlösningar i 18 länder. Varje dag möjliggör våra 85 000 medarbetare mer än 11 miljoner effektiva, smidiga och miljövänliga resor världen över.

Som medarbetare på Transdev får du arbeta i en spännande bransch som ständigt utvecklas och förändras och som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion. Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett persontransportföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka kollektivtrafiken.

Vår värdegrund HANS, ”Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel”, styr vår vardag.

Mer information och ansökan
Du ansöker via länken på Teamtailor.

Har du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Jonas Gadd på mailadress: jonas.gadd@transdev.se

Ansök nu