Malmö: Customer Service Manager till Fibio

Hitta ansökningsinfo om jobbet Customer Service Manager till Fibio i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-01-02 // Varaktighet: Heltid

Om tjänsten
Om Fibio

Fibio är ett framväxande företag i en spännande tillväxtfas.

Nu flyttar vi vår verksamhet till Malmö och är därför på jakt efter vår nästa Customer Service Manager.

Som Customer Service Manager kommer du att spela en central roll i att ta företaget till nästa nivå och stärka vår position på marknaden. Fibio är en virtuell mobiloperatör med en tydlig miljöprofil. Genom strategiska partnerskap med snabbväxande företag som fokuserar på cirkulära modeller och en hållbar framtid, tar Fibio aktivt ställning och skapar en grön operatörsidentitet. Genom att ansluta dig till Fibio blir du en del av ett företag som drivs av visionen om en mer hållbar värld.

Om rollen

Som Customer Service Manager kommer du att ansvara för att bygga upp och leda hela kundcenterteamet från grunden. Tillsammans med HR-ansvarig kommer du att rekrytera, utveckla och motivera en grupp engagerade medarbetare. Din roll innebär att skapa en positiv arbetskultur där varje individ trivs och har möjlighet att växa och nå sin fulla potential. Du kommer att få frihet att påverka och forma företagets framtid genom att skapa en miljö där innovation och utveckling blomstrar.

Fibio sätter kundens behov i fokus och prioriterar en mjuk och professionell approach. Som Customer Service Manager ansvarar du för att utveckla rutiner och system som säkerställer att kunderna får bästa möjliga support. Ditt arbete sträcker sig bortom skrivbordet då du aktivt coachar och stöttar dina medarbetare i deras utveckling. Du blir också en viktig resurs i hanteringen av kundärenden och är den som tar luren när situationen kräver det. Fibio tror på närvaro och personlig utveckling och du blir nyckelpersonen som främjar detta inom ditt team. På Fibio råder en stark och positiv företagskultur där samarbete och trivsel är avgörande. Vi är övertygade om att genom att ha roligt tillsammans och trivas på jobbet når våra medarbetare sina högt uppsatta mål. Som Customer Service Manager blir du en viktig del av detta kulturbyggande och spelar en central roll i att skapa en inspirerande arbetsmiljö.

Tjänsten utgår från Malmö, men du kommer under onboardingen att utgå från Helsingborg under cirka 6 veckor.

Dina primära arbetsuppgifter kommer att innefatta:

- Bygga upp och leda kundcenterteamet

- Rekrytera, utveckla och motivera engagerade medarbetare tillsammans med HR-ansvarige

- Skapa en positiv arbetskultur där varje individ kan trivas och utvecklas

- Utveckla rutiner och system för att säkerställa bästa möjliga kundsupport

- Aktivt coacha och stötta medarbetare i deras utveckling och förbättring

- Delta i att forma företagets framtid genom att påverka och utveckla arbetsmiljön

Vi söker dig som

- Erfarenhet av serviceyrke inom relevant område, exempelvis inom callcenter, kundtjänst eller inom försäljning

- Erfarenhet / kunskap av ledarskap

- Talar och skriver obehindrat på Svenska

- Talar och skriver obehindrat på Engelska

Det är meriterande om du har

- Tidigare erfarenhet av att arbeta med ledarskap, exempelvis som Team manager

- Relevant eftergymnasial utbildning

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller vara självlärd.

Vår rekryteringsprocess
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Som en del av vår rekryteringsprocess kommer vi att begära utdrag från belastningsregistret.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Kundtjänstchef

Nedan visas andra jobb i Malmö som Kundtjänstchef.

Operativ Teamleader till Optibelts kundservice

Läs mer Maj 8
Vill du arbeta som kundservicemedarbetare med ett ansvar som Operativ Teamleader i ett internationellt bolag? Har du tidigare erfarenhet av kundservice inom B2B och är både lösningsorienterad och serviceinriktad? Då har Optibelt tjänsten för dig!

Om Tjänsten
Som Operativ Teamleader inom kundservice på Optibelt kommer du att spela en central roll i att leda och driva utvecklingen av Optibelts kundserviceavdelning. En del av dina arbetsuppgifter kommer att vara att skapa och underhålla en kunskapsbas för att säkerställa effektiv och smidig kundinteraktion. Majoriteten av din tid kommer du att arbeta som operativ kundservicemedarbetare, där du kommer vara  i kontakt med kunder som finns inom en bredd av branscher såsom tillverkande industri, automotive och inom gruvnäringen. Du kommer därtill att ha ett nära samarbete med utesäljare samt kollegor på huvudkontoret i Tyskland för att optimera processer och rutiner samt implementera förbättringar för att säkerställa effektivitet och kundnöjdhet.

Tjänsten är placerad i Malmö.

Om dig
Vi söker dig som är en engagerad individ med gedigen erfarenhet inom kundservice, särskilt inom B2B-sektorn. Du får gärna vara van vid att arbeta med hela orderflödet, hantera förfrågningar från kunder, lägga ordar och säkerställa en smidig leveransprocess. Du förväntas ha en god behärskning av Office-paketet och arbetat med affärssystem tidigare, gärna SAP. Det är även viktigt att du behärskar svenska och engelska både i tal och skrift för att kunna kommunicera effektivt med kunder och kollegor. Det är därtill meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med produkter eller tekniska produkter.

Du är en ledare som uppskattar internt samarbete och tar ägandeskap över dina uppgifter. Du drivs av att effektivisera processer och förbättra arbetsflöden för att uppnå bästa möjliga resultat. Din förmåga att prioritera och behålla lugnet även under hög arbetsbelastning är avgörande för att lyckas i rollen. Du har utmärkta kommunikationsfärdigheter och är pedagogisk i din kommunikationsstil. Du är skicklig på att skapa och underhålla goda relationer både internt och externt.

Om Optibelt Skandinaviska AB
Optibelt, har varit verksamma i över 150 år, är tillverkare och marknadsledande inom området drivelement som kuggremmar, kilremmar, kraftband, rippenband med tillhörande metallprodukter. Optibelt är idag en världsomspännande koncern med 9 fabriker och 33 försäljningsbolag över hela världen. Moderbolaget har sitt huvudkontor i Höxter i Tyskland. Optibelt Skandinaviska AB är lokaliserat i Malmö och är försäljningsbolag med ansvar för den skandinaviska marknaden. Läs mer om företaget på www.optibelt.com

Kontaktuppgifter
I den här rekryteringen samarbetar Optibelt med Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult:

Cecilia Danlarén via cecilia.danlaren@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Fibio Nordic AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Fibio Nordic AB .

Säljcoach till vårt Malmö kontor

Teamledare
Läs mer Jun 26
Är du en naturlig ledare med stora ambitioner?

Fibio söker nu en säljledare till vårt kontor i Malmö!

I rollen som säljledare kommer du vara operativt ansvarig för den dagliga försäljningen för vårt inhouse säljteam beståendes av cirka 15 pers.

Vi söker dig som har erfarenhet av en ledarroll sedan tidigare och som trivs med att ta ansvar och brinner för att tillsammans med dina medarbetare leverera ett resultat som överstiger förväntningarna. Vi ser även att du har en hög ambitionsnivå och är resultatorienterad ut i fingerspetsarna. Du har lätt för att lära ut och prata inför en större grupp samt kunna coacha dina medarbetare både i grupp och individuellt.

Rollen som säljledare är en otroligt viktig position eftersom du är säljarnas närmaste chef. Vi är måna om din utveckling som ledare och du kommer tillsammans med försäljningschef och VD få den stöttning du behöver för att kunna utvecklas i snabb takt inom företaget. Våra anställda är företagets viktigaste och mest värdefulla resurser. Därför är det mycket viktigt för oss att våra anställda trivs och mår bra, vilket vi åstadkommer genom att ha tydliga strukturer, men också genom att erbjuda olika personalförmåner och gemensamma aktiviteter.

Vi söker dig som:

-Har tidigare erfarenhet av coaching och ledarskap

-Är stresstålig och tycker om att arbeta under högt tempo

-Har lätt att få kontakt med nya människor

-Har tydliga ledaregenskaper

-Är en tävlingsmänniska och älskar att vinna!

Fibio erbjuder:

-Fast grundlön + bonus

-Grundlig utbildning för att du ska lyckas

-Stora utvecklingsmöjligheter inom vårt växande företag

Arbetstiderna är 8 timmar per dag mellan kontorets öppettider 9-18 måndag-fredag.

Om Fibio

Fibio startades 2018 med ambitionen att vara en modern mobiloperatör med fokus på nöjda kunder! Idag rankas vi som operatören med Sveriges nöjdaste kunder av omdömessidan Trustpilot. Nu tar bolaget nästa steg i sin utveckling och flyttar sitt huvudkontor från Helsingborg till Malmö

Ansök nu

Säljcoach till vårt Malmö kontor

Teamledare
Läs mer Jun 21
Är du en naturlig ledare med stora ambitioner?

Fibio söker nu en säljledare till vårt kontor i Malmö!

I rollen som säljledare kommer du vara operativt ansvarig för den dagliga försäljningen för vårt inhouse säljteam beståendes av cirka 15 pers.

Vi söker dig som har erfarenhet av en ledarroll sedan tidigare och som trivs med att ta ansvar och brinner för att tillsammans med dina medarbetare leverera ett resultat som överstiger förväntningarna. Vi ser även att du har en hög ambitionsnivå och är resultatorienterad ut i fingerspetsarna. Du har lätt för att lära ut och prata inför en större grupp samt kunna coacha dina medarbetare både i grupp och individuellt.

Rollen som säljledare är en otroligt viktig position eftersom du är säljarnas närmaste chef. Vi är måna om din utveckling som ledare och du kommer tillsammans med försäljningschef och VD få den stöttning du behöver för att kunna utvecklas i snabb takt inom företaget. Våra anställda är företagets viktigaste och mest värdefulla resurser. Därför är det mycket viktigt för oss att våra anställda trivs och mår bra, vilket vi åstadkommer genom att ha tydliga strukturer, men också genom att erbjuda olika personalförmåner och gemensamma aktiviteter.

Vi söker dig som:

-Har tidigare erfarenhet av coaching och ledarskap

-Är stresstålig och tycker om att arbeta under högt tempo

-Har lätt att få kontakt med nya människor

-Har tydliga ledaregenskaper

-Är en tävlingsmänniska och älskar att vinna!

Fibio erbjuder:

-Fast grundlön + bonus

-Grundlig utbildning för att du ska lyckas

-Stora utvecklingsmöjligheter inom vårt växande företag

Arbetstiderna är 8 timmar per dag mellan kontorets öppettider 9-18 måndag-fredag.

Om Fibio

Fibio startades 2018 med ambitionen att vara en modern mobiloperatör med fokus på nöjda kunder! Idag rankas vi som operatören med Sveriges nöjdaste kunder av omdömessidan Trustpilot. Nu tar bolaget nästa steg i sin utveckling och flyttar sitt huvudkontor från Helsingborg till Malmö

Ansök nu