Malmö: CFO till bolag i Malmöregionen

Hitta ansökningsinfo om jobbet CFO till bolag i Malmöregionen i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-01-15 // Varaktighet: Heltid

Mpya Finance har nu via ett searchuppdrag från vår kund fått förtroende att hjälpa dem rekrytera sin nästa lysande ekonom. Mpya Finance är det nytänkande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi. Tanken med Mpya Finance är enkel. Vårt mål är att skapa en arena där briljanta människor vill arbeta och trivas. Vår passion och vårt nytänkande ger en grund för individer, kollegor och kunder att växa och utvecklas - och att varje dag jobba för att vara den bästa arbetsgivaren och rekryteraren i vår bransch. Vi lever våra ledord - enkelhet, engagemang och delaktighet.

Vi kommer självklart berätta mer om vår kund och om rollen. Varmt välkommen med din ansökan!

Välkommen till en arbetsplats där man tycker om att gå till jobbet, skrattar tillsammans och hjälps åt.
Vi rekryterar just nu en roll som CFO till ett väl etablerat och samtidigt entreprenöriellt och trevligt
bolag med fina värderingar. Bolaget omsätter omkring 100 miljoner och har en tillväxtresa framför
sig både organiskt och via förvärv.
Detta är en bred roll som innefattar både operativa och strategiska delar, många kontaktytor och
personalansvar för 3,5 personer.

Du kommer, i nära samarbete med VD, styrelse och kärnverksamheten, att utveckla bolagets
ekonomistyrning och struktur samt bolagets affär. Du är strategisk samtidigt som du är operativ,
målinriktad och ambitiös och i rollen ställs höga förväntningar på framåtanda och
kommunikationsförmåga. Du rapporterar till VD och har personalansvar för 3,5 direktrapporterande
personer. Placering är på bolagets fina huvudkontor 20 minuter norr om Malmö.

Huvudsakliga ansvarsområden
• Utveckla KPI:er och styrsystem för hela verksamheten
• Planering, prognos och ad-hoc analyser
• Avvikelseanalys av finansiella nyckeltal samt rekommendation av åtgärder
• Analys av verksamheten och Business Case
• Stötta VD, ledningsgrupp och styrelse i finansiella frågor.
• Övergripande ansvar för månads-, årsbokslut, och årsredovisning
• Ansvara för och vara delaktig i rapportering
• Bollplank till organisationen
• Ingå i bolagets ledningsgrupp

Har vi fångat ditt intresse?
Din personlighet är en framgångsfaktor i den här tjänsten. Vi söker en affärsinriktad, driven,
ansvarstagande och ödmjuk person som sätter laget före jaget. Du är analytisk, proaktiv och lyhörd
för ditt team och för kollegor i organisationen.
Du har en god förmåga att skapa dig ett helhetsperspektiv, du är samtidigt noggrann med detaljer.
Du har ett stort engagemang, en god samarbetsförmåga och är en bra kommunikatör. Du stöttar gärna
med din finansiella kunskap i organisationen för att hjälpa stakeholders att ta rätt beslut. Du trivs i
entreprenöriell miljö

Hur gör jag nu?

Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt! Bolaget samarbetar med Mpya Finance i den här processen. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Amelie Rijpma på tel. 0709-966176 eller amelie.rijpma@mpya.se eller Per Cato på tel. 070-3009729 per.cato@mpya.se.

Ansökan sker via www.mpyafinance.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Ekonomichef

Nedan visas andra jobb i Malmö som Ekonomichef.

Ekonomiansvarig till Limhamnshus Industri

Läs mer Mar 22
Limhamnshus Industri söker en Ekonomiansvarig

Limhamnshusgruppen är en privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen som idag har bolag inom fastighetsbranschen, industri, IT, reklam, finans och e-handel. Limhamnshus grundades i början av sjuttiotalet och sitter idag i moderna lokaler på Saltimporten i Malmö. Koncernen växer och utvecklas löpande och har över 600 anställda.

Om tjänsten

Till vårt huvudkontor i Malmö söker vi dig som vill bli Ekonomiansvarig för Limhamnhus Industri. Du kommer att ha en nyckelroll i organisationen och ansvara för det operativa, samt strategiska arbetet för samtlig personal i gruppen och bolagen inom Industribenet.

Vår koncern expanderar och så även vår ekonomiavdelning. Vi ger dig chansen att växa tillsammans med oss.

Rollen som Ekonomiansvarig

I rollen som Ekonomiansvarig spelar du en central och ledande roll i samarbetet med teamet när det gäller att hantera de dagliga ekonomiska uppgifterna. Du kommer att ha övergripande ansvar för samtliga bolag inom Limhamshus Industri. Ditt ansvar omfattar ledning av ditt team, som för närvarande består av fem personer. Rollen innefattar även ansvar för månadsbokslut, årsredovisning, arbetsgivaravgifter, bankrapportering samt skatt/moms. I din roll så ingår det även att effektivisera bolagsbenen, optimera system och ta hand om integrering av nya bolag.

Vidare kommer du att ha en central roll i organisationen och vara ansvarig för både den dagliga driften och den långsiktiga strategin för specifika företag inom koncernen

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat inkludera:

- Chefsansvar för gruppen som idag består av fem medarbetare

- Övergripande ansvar för samtliga bolag

- Kvalitetssäkra den löpande redovisningen

- Månadsbokslut och årsredovisning

- Du är ytterst ansvarig för bankrapportering, skatt/moms, arbetsgivaravgifter

- Integrering av nya bolag vid förvärv

- Utveckla interna processer och internkontroll

- Rapportering till Ekonomichef och VD



Vi söker dig som:

Vi letar efter dig som är organiserad och uppmärksam på detaljer. I ditt dagliga arbete är noggrannhet avgörande och du skapar strukturer som främjar precision. Du har förmågan att självständigt planera, prioritera och fatta beslut för dig själv och ditt team. Du identifierar vad som behöver göras, både för ditt eget arbete, för gruppens och organisationens framsteg.

För dig är det viktigt att leverera hög kvalitet, förstå helheten, arbeta metodiskt och hantera förändringar på ett strukturerat sätt. Det är av stor betydelse att se till helheten och samarbeta med alla medarbetare inom företaget.

Det är viktigt att du tycker om att arbeta i ett högt temp och har en positiv attityd kombinerat med ett glatt humör.

Vi söker dig som har en kandidatexamen i ekonomi från universitetet och som har 3-4 års erfarenhet från någon av de större revisionsbyråerna.


Vi erbjuder

En position som möjliggör din personliga och professionella utveckling samt ger dig chansen till karriärmöjligheter inom vår expanderande organisation. En arbetsmiljö med engagerade kollegor där vi har höga förväntningar på varandra och en positiv atmosfär råder.

Limhamnshus Industri erbjuder nedan upplägg för sina anställda:

- En attraktiv lönesättning

- 30 dagars semester

- Flextid och hybrid upplägg

- Friskvårdsbidrag

- Pensionsavsättning

- Sjukförsäkringar och föräldralön

Tjänsten är på 100% och tillträdesdatum är önskvärt i augusti. Tester och referenstagning kan komma att bli aktuellt på slutkandidater.



Vi kommer att intervjua löpande och välkomnar din ansökan så fort som möjligt.

I denna rekrytering av Limhamnshus Industri valt att samarbeta med DocuPartner. Samtliga frågor om tjänsten riktas till Rekryterare Linda Ström som nås på linda.strom@docupartner.se alternativt 070-825 08 10

Ansök nu

Ekonomiansvarig till Limhamnshus Industri

Läs mer Mar 22
Limhamnshus Industri söker en Ekonomiansvarig

Limhamnshusgruppen är en privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen som idag har bolag inom fastighetsbranschen, industri, IT, reklam, finans och e-handel. Limhamnshus grundades i början av sjuttiotalet och sitter idag i moderna lokaler på Saltimporten i Malmö. Koncernen växer och utvecklas löpande och har över 600 anställda.

Om tjänsten

Till vårt huvudkontor i Malmö söker vi dig som vill bli Ekonomiansvarig för Limhamnhus Industri. Du kommer att ha en nyckelroll i organisationen och ansvara för det operativa, samt strategiska arbetet för samtlig personal i gruppen och bolagen inom Industribenet.

Vår koncern expanderar och så även vår ekonomiavdelning. Vi ger dig chansen att växa tillsammans med oss.

Rollen som Ekonomiansvarig

I rollen som Ekonomiansvarig spelar du en central och ledande roll i samarbetet med teamet när det gäller att hantera de dagliga ekonomiska uppgifterna. Du kommer att ha övergripande ansvar för samtliga bolag inom Limhamshus Industri. Ditt ansvar omfattar ledning av ditt team, som för närvarande består av fem personer. Rollen innefattar även ansvar för månadsbokslut, årsredovisning, arbetsgivaravgifter, bankrapportering samt skatt/moms. I din roll så ingår det även att effektivisera bolagsbenen, optimera system och ta hand om integrering av nya bolag.

Vidare kommer du att ha en central roll i organisationen och vara ansvarig för både den dagliga driften och den långsiktiga strategin för specifika företag inom koncernen

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat inkludera:

- Chefsansvar för gruppen som idag består av fem medarbetare

- Övergripande ansvar för samtliga bolag

- Kvalitetssäkra den löpande redovisningen

- Månadsbokslut och årsredovisning

- Du är ytterst ansvarig för bankrapportering, skatt/moms, arbetsgivaravgifter

- Integrering av nya bolag vid förvärv

- Utveckla interna processer och internkontroll

- Rapportering till Ekonomichef och VD



Vi söker dig som:

Vi letar efter dig som är organiserad och uppmärksam på detaljer. I ditt dagliga arbete är noggrannhet avgörande och du skapar strukturer som främjar precision. Du har förmågan att självständigt planera, prioritera och fatta beslut för dig själv och ditt team. Du identifierar vad som behöver göras, både för ditt eget arbete, för gruppens och organisationens framsteg.

För dig är det viktigt att leverera hög kvalitet, förstå helheten, arbeta metodiskt och hantera förändringar på ett strukturerat sätt. Det är av stor betydelse att se till helheten och samarbeta med alla medarbetare inom företaget.

Det är viktigt att du tycker om att arbeta i ett högt temp och har en positiv attityd kombinerat med ett glatt humör.

Vi söker dig som har en kandidatexamen i ekonomi från universitetet och som har 3-4 års erfarenhet från någon av de större revisionsbyråerna.


Vi erbjuder

En position som möjliggör din personliga och professionella utveckling samt ger dig chansen till karriärmöjligheter inom vår expanderande organisation. En arbetsmiljö med engagerade kollegor där vi har höga förväntningar på varandra och en positiv atmosfär råder.

Limhamnshus Industri erbjuder nedan upplägg för sina anställda:

- En attraktiv lönesättning

- 30 dagars semester

- Flextid och hybrid upplägg

- Friskvårdsbidrag

- Pensionsavsättning

- Sjukförsäkringar och föräldralön

Tjänsten är på 100% och tillträdesdatum är önskvärt i augusti. Tester och referenstagning kan komma att bli aktuellt på slutkandidater.



Vi kommer att intervjua löpande och välkomnar din ansökan så fort som möjligt.

I denna rekrytering av Limhamnshus Industri valt att samarbeta med DocuPartner. Samtliga frågor om tjänsten riktas till Rekryterare Linda Ström som nås på linda.strom@docupartner.se alternativt 070-825 08 10

Ansök nu

Ekonomiansvarig till Limhamnshus Industri

Läs mer Mar 22
Limhamnshus Industri söker en Ekonomiansvarig

Limhamnshusgruppen är en privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen som idag har bolag inom fastighetsbranschen, industri, IT, reklam, finans och e-handel. Limhamnshus grundades i början av sjuttiotalet och sitter idag i moderna lokaler på Saltimporten i Malmö. Koncernen växer och utvecklas löpande och har över 600 anställda.

Om tjänsten

Till vårt huvudkontor i Malmö söker vi dig som vill bli Ekonomiansvarig för Limhamnhus Industri. Du kommer att ha en nyckelroll i organisationen och ansvara för det operativa, samt strategiska arbetet för samtlig personal i gruppen och bolagen inom Industribenet.

Vår koncern expanderar och så även vår ekonomiavdelning. Vi ger dig chansen att växa tillsammans med oss.

Rollen som Ekonomiansvarig

I rollen som Ekonomiansvarig spelar du en central och ledande roll i samarbetet med teamet när det gäller att hantera de dagliga ekonomiska uppgifterna. Du kommer att ha övergripande ansvar för samtliga bolag inom Limhamshus Industri. Ditt ansvar omfattar ledning av ditt team, som för närvarande består av fem personer. Rollen innefattar även ansvar för månadsbokslut, årsredovisning, arbetsgivaravgifter, bankrapportering samt skatt/moms. I din roll så ingår det även att effektivisera bolagsbenen, optimera system och ta hand om integrering av nya bolag.

Vidare kommer du att ha en central roll i organisationen och vara ansvarig för både den dagliga driften och den långsiktiga strategin för specifika företag inom koncernen

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat inkludera:

- Chefsansvar för gruppen som idag består av fem medarbetare

- Övergripande ansvar för samtliga bolag

- Kvalitetssäkra den löpande redovisningen

- Månadsbokslut och årsredovisning

- Du är ytterst ansvarig för bankrapportering, skatt/moms, arbetsgivaravgifter

- Integrering av nya bolag vid förvärv

- Utveckla interna processer och internkontroll

- Rapportering till Ekonomichef och VD



Vi söker dig som:

Vi letar efter dig som är organiserad och uppmärksam på detaljer. I ditt dagliga arbete är noggrannhet avgörande och du skapar strukturer som främjar precision. Du har förmågan att självständigt planera, prioritera och fatta beslut för dig själv och ditt team. Du identifierar vad som behöver göras, både för ditt eget arbete, för gruppens och organisationens framsteg.

För dig är det viktigt att leverera hög kvalitet, förstå helheten, arbeta metodiskt och hantera förändringar på ett strukturerat sätt. Det är av stor betydelse att se till helheten och samarbeta med alla medarbetare inom företaget.

Det är viktigt att du tycker om att arbeta i ett högt temp och har en positiv attityd kombinerat med ett glatt humör.

Vi söker dig som har en kandidatexamen i ekonomi från universitetet och som har 3-4 års erfarenhet från någon av de större revisionsbyråerna.


Vi erbjuder

En position som möjliggör din personliga och professionella utveckling samt ger dig chansen till karriärmöjligheter inom vår expanderande organisation. En arbetsmiljö med engagerade kollegor där vi har höga förväntningar på varandra och en positiv atmosfär råder.

Limhamnshus Industri erbjuder nedan upplägg för sina anställda:

- En attraktiv lönesättning

- 30 dagars semester

- Flextid och hybrid upplägg

- Friskvårdsbidrag

- Pensionsavsättning

- Sjukförsäkringar och föräldralön

Tjänsten är på 100% och tillträdesdatum är önskvärt i augusti. Tester och referenstagning kan komma att bli aktuellt på slutkandidater.



Vi kommer att intervjua löpande och välkomnar din ansökan så fort som möjligt.

I denna rekrytering av Limhamnshus Industri valt att samarbeta med DocuPartner. Samtliga frågor om tjänsten riktas till Rekryterare Linda Ström som nås på linda.strom@docupartner.se alternativt 070-825 08 10

Ansök nu

Affärsdriven CFO

Läs mer Apr 29
Om Qvickly

Sedan 2003 har vi hjälpt våra kunder att få betalt på ett enkelt sätt. Qvickly erbjuder en checkout, betallänk och inkasso. De senaste 20 åren har tekniken och förutsättningarna förändrats men vår mission är fortfarande lika aktuell – genom teknik skapar vi skalbara lösningar för företag att få betalt på sitt sätt. Det är inte produkterna i sig som gör Qvickly unikt utan det är hur vi tillsammans med våra kunder bygger lösningar och skapar betalmagi. Jävlarnanamma är en av våra värderingar och för oss står det för att, gång på gång, tänka utanför den där fyrkantiga lådan. Läs mer om oss HÄR

Om rollen 

I rollen som CFO har du det övergripande ansvaret för ekonomiavdelningen mot koncernens två bolag. Du har ett nära samarbete med CEO och tillsammans med ledningsgruppen arbetar med lönsamhet, tillväxt och kundnöjdhet i fokus. Du leder och ansvarar för ekonomifunktionens samtliga delar där du driver utvecklingsprojekt, effektivisering av processer, rutiner och säkerställer att bolagets ekonomifunktion ligger i framkant. Du har ett kontinuerligt fokus på att förbättra förutsättningar för att öka verksamhetens lönsamhet.  

I rollen leder, utvecklar och engagerar du ett team om tre personer och i övrigt innefattar dina arbetsuppgifter bland annat;

Ansvarig för månads- och årsbokslut
Rapportering till myndigheter såsom Skatteverket och Finansinspektionen
Hantering av regelverk kring penningtvätt och finansiering av terrorism
Aktivt arbeta för att definiera, följa upp och nå verksamhetens nyckeltal
Följa upp, analysera och äga processer för företagets totala riskportfölj
Utvärdera och optimera kreditbedömningsprocesser
Finansiell rapportering till stakeholders så som; styrelse, ledning ägare etc. 
Budget, prognosarbete och nyckeltalsberäkningar
Intern supportfunktion och nära samarbete med övriga avdelningar
Löpande analys och uppföljning 
Agera naturligt affärsstöd i affärssammanhang


Som CFO blir du en viktig del av bolagets verksamhetsstyrning vilket ger dig goda möjligheter att påverka såväl din egna roll som bolagets utveckling framåt.  

Din Profil 

För att vara lyckosam i rollen som CFO ser vi att du har relevant akademisk utbildning samt minimum 3-5 års erfarenhet från kvalificerad roll inom ekonomi. Kommer din erfarenhet från digitalt framåtlutade organisation ses detta som en fördel. Ett gediget intresse och kompetens inom såväl redovisning som affären är direkt avgörande. Kommer din erfarenhet från liknande roll som grundar sig i redovisning och controlling och har du tidigare erfarenhet av att leda team, ses detta som meriterande

Vidare ser vi att du har ett stort affärsdriv, är strukturerad, modern och arbetar agilt och lösningsorienterat. Du motiveras av att befinna dig i en föränderlig och innovativ miljö med korta beslutsvägar och stor möjlighet att påverka. Att driva förändrings/- och förbättringsprojekt kommer vara en viktig del av rollen med behov av proaktivitet och en stark känsla för kvalité och struktur. Att du är inkluderande, inspirerande och utvecklingsorienterad som ledare ser vi som en självklarhet och likaså att du är handlingskraftig i att gå från idé till handling. 

Qvickly erbjuder 

Som CFO hos Qvickly ges du stora möjligheten till en utvecklande och utmanande nyckelposition i ett modernt, entreprenöriellt bolag med höga ambitioner. Du erbjuds en spännande tillväxtresa tillsammans med roliga och engagerade kollegor där mixen av ”högt i tak” och professionalism är en del av kulturen. Medarbetarna är Qvickly viktigaste resurs och tillsammans värnar man om en god trivsel på arbetsplatsen och arbetar aktivt för ett välkomnande och inkluderande arbetsklimat med tydlig vi-känsla. 

Placering & start

Qvickly har sitt kontor i Hyllie och tillsättning är enligt överenskommelse.

Kontakt & ansökan

Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Sanny Malmberg på sanny@ecommercerecruit.se alt. Via telefon; 0726006422. Vi tillämpar löpande urvalsarbete och uppmanar dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att den kommer med i processen. Vi ser med stort intresse fram emot din ansökan.

Ansök nu

Finance Manager till FAS Convertible Machinery i Arlöv

Läs mer Mar 20
FAS Converting är en svensk maskintillverkare, grundad 1978. Vi utvecklar, designar och monterar, säljer, installerar och servar maskiner för konvertering av plastfilm till produkter på rulle. Vi tar stor stolthet i att vara en del av lösningen till en mer hållbar och cirkulär produktion genom att utveckla robusta och energioptimerade maskiner som är en del av värdekedjan i att återvinna plast till nya produkter. Vi jobbar globalt och exporterar 95% utanför Skandinavien med Europa och Nordamerika som huvudmarknader. Våra kunder är inom förpackningsindustrin och deras huvudprodukter är olika typer av avfallspåsar. FAS Converting en del av USA-baserade koncernen CMD corporation som är teknikledande inom vår bransch. Tillsammans är vi nästan 250 kollegor, varav ca 25 i Arlöv.

www.fasconverting.se

”Vi har allt i detta lilla bolag. Det kan vara utmanande, men det är just det som också gör det väldigt roligt” Så säger Aldijana, VD på FAS Converting Machinery.

FAS Converting Machinery ett väldigt trevligt och familjärt bolag där hållbarhetstänk och innovation står i centrum. Som Finance Manager erbjuds du en bred roll som innehåller både redovisning och analys. Du har många kontaktytor i bolaget och även hos moderbolaget i USA. Du har personalansvar för en erfaren ekonom och du rapporterar till VD.

Dina främsta ansvarsområden och arbetsuppgifter är:

• Månads- och årsbokslut samt årsredovisning
• Analys och uppföljning (inköp, lager, prisutveckling, marginaler, kalkyluppföljning etc.)
• Rapportering till VD samt till koncernmoderbolaget CMD Corporation
• Budget och prognosarbete
• Utveckla och förbättra processer och arbetssätt
• Kontakt med revisorer och övriga externa intressenter
• HR support och administration
• Personalansvar för en erfaren redovisningsekonom

Vem söker vi?

Du är prestigelös, ansvarstagande och vill arbeta verksamhetsnära och har lätt för att skapa goda relationer i en organisation. Du är noggrann och analytisk, och har en god förmåga att se bakom siffrorna. Du trivs i en roll där du får arbeta brett, både med redovisning och analys.

Du har eftergymnasiala studier inom ekonomi och har god kunskap inom redovisning och eventuellt även controlling. Har du erfarenhet från en producerande verksamhet är det starkt meriterande. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska. Vi ser även att du har god kunskap i Excel samt lätt för att sätta dig in i system.

Har vi väckt din nyfikenhet?

I denna rekrytering samarbetar FAS Converting Machinery med Mpya Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Amelie Rijpma på 0709-966176 eller amelie.rijpma@mpya.se alternativt Per Cato på 0703-009729 eller per.cato@mpya.se.

Ansökan sker via www.mpyafinance.se. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Mpya Finance AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Mpya Finance AB .

Accounting Manager to ASSA ABLOY Entrance Systems AB

Redovisningsekonom
Läs mer Apr 29
Let’s create a safer and more open world – together!

Working for ASSA ABLOY means that you will be part of a dynamic environment, developing innovative solutions to improve our customers' lives. As the global leader in access solutions, we are using the latest technologies to open doors to events, hospitals, education, homes, hotels, airports and businesses. Joining ASSA ABLOY means being part of a fast-moving company with many opportunities.

Would you like to join us in opening doors of the future?

Don't you want to be part of an organisation where you have a big impact? Where you work close to where decisions are made and where things happen fast. Welcome to a fast-growing organisation that is far ahead in terms of both technology and culture. An organisation that looks after the well-being of its employees and welcomes new ideas.

We are now looking for an Accounting Manager for a broad role to join the team consisting of 6 colleagues. You will report to Caroline Rosén, SE Holding Finance Manager, a caring leader who gives you freedom with responsibility and where you become a sounding board.

As the Accounting manager, you will assume responsibility for all financial aspects within the Swedish Holding team at our Landskrona office. You will oversee finance operations, ensuring compliance with statutory accounting, tax, and legal regulations. Your role will also involve Group reporting, forecasting, budgeting, process improvements, and business controlling. Additionally, you will serve as the system owner of financial-related IT systems and lead the implementation of ASSA ABLOY Compliance Programs.

Responsibilities:

• Lead the accounting operations and oversee outsourced finance activities.
• Ensure full statutory accounting, tax, and legal compliance, liaising with internal and external auditors and preparing audit materials
• Prepare Annual Accounts and reports in accordance with local GAAP rules (K3)
• Handle local tax issues, including VAT, tax returns, transfer price documentation, invoicing, and settlement
• Conduct Group reporting in HFM, following the ASSA ABLOY reporting manual and IFRS rules
• Ensure accurate forecasting and budgeting processes, both internally and in HFM.
• Implement and comply with the Internal Control framework (RACM), acting as a gatekeeper
• Drive continuous process improvements in Finance and relevant areas
• Perform business controlling with accurate KPIs, effectively communicating business performance to stakeholders
• Act as the system owner of financial-related IT systems, including ERP, Excel, and other tools

Does this sound interesting?

To thrive in this role, we see that you have a university degree in economics or equivalent or a good background experience in finance. You have been working for at least five years in a similar role. As a person, you have great communication skills. Also, you have problem-solving skills and have the drive to meet deadlines and objectives as well as a structured working approach. You are fluent in both Swedish and English and an experienced user of ERP systems and Excel.

What to do now?

Interviews are ongoing so please apply as soon as possible! ASSA ABLOY is collaborating with MPYA Finance in this recruitment process. If you have any questions regarding the recruitment process or the position, you are welcome to contact Amelie Rijpma on tel. 070-9966176 or amelie.rijpma@mpya.se or Johanna Andersson on tel. 070-6555730 johanna.andersson@mpya.se

Applications can be made via www.mpyafinance.se

Ansök nu

Redovisningschef till NEW YORKER i Malmö

Redovisningschef
Läs mer Apr 12
Med över 1200 butiker i 47 länder finns NEW YORKER representerat i hela världen och vi fortsätter växa som ett framgångsrikt Young Fashion-företag. Med ett team på över 23.000 arbetar vi i framkant med stor vikt på samarbete och gemenskap.

Drivs du av att utveckla dina medarbetare? Är du en person som står för tryggheten i att redovisning och resultatuppföljning fungerar? Gillar du att arbeta i en familjär miljö präglad av både operativa och strategiska frågor? Då kan detta vara rätt tjänst för dig.

Till New Yorkers huvudkontor för den nordiska verksamheten i Malmö söker vi en Redovisningschef. I rollen har du personalansvar för 10 engagerade medarbetare och ni arbetar tillsammans på det moderna huvudkontoret i Malmö. Du rapporterar till Manager Finance and Administration och ingår i ledningsgruppen.

Dina främsta ansvarsområden och arbetsuppgifter:

• Stöd och support till medarbetare på ekonomiavdelningen
• Utbildning och utveckling av medarbetare
• Ansvar för interna och externa månads-, kvartals och årsbokslut
• Säkerställa efterlevnad av koncernens finansiella rapporteringsriktlinjer
• Ansvar för bolagets skatte- och affärsfrågor samt upprättande av deklarationer
• Driva och utveckla system, processer och digitala rutiner
• Kontakt för externa tjänster såsom revisorer och skattekonsulter

Vem söker vi?
För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är utbildad civilekonom eller motsvarande och har arbetat med liknande arbetsuppgifter i flera år. Du har erfarenhet av ledarskap och brinner för att se dina medarbetare växa och utvecklas. Du har även ansvarat för att sammanställa bokslut, nyckeltal och ekonomiska styrdokument i en internationell koncern. Personen vi söker har god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska. Vi ser även att du har goda systemkunskaper, både från ERP system och Excel.

Din personlighet är en framgångsfaktor. Du är en ansvarstagande person med stort engagemang i ditt arbete. Du är lösningsorienterad och drivs av att lösa problem som uppstår för att nå deadlines. Vidare har du en pedagogisk ådra, har lätt för att kommunicera över gränserna och har god förståelse för verksamheten. Du har en god analytisk förmåga och är organiserad och strukturerad.

Hur gör jag nu?
I denna rekrytering samarbetar New Yorker med Mpya Finance. Du ansöker på www.mpyafinance.se och vi kallar löpande till intervjuer, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du välkommen att kontakta Kristina Bennet på 0703–755075 eller kristina.bennet@mpya.se alternativt Sandra Grudemo på 0702–332270 eller sandra.grudemo@mpya.se.

Ansök nu

Finance Manager till FAS Convertible Machinery i Arlöv

Ekonomichef
Läs mer Mar 20
FAS Converting är en svensk maskintillverkare, grundad 1978. Vi utvecklar, designar och monterar, säljer, installerar och servar maskiner för konvertering av plastfilm till produkter på rulle. Vi tar stor stolthet i att vara en del av lösningen till en mer hållbar och cirkulär produktion genom att utveckla robusta och energioptimerade maskiner som är en del av värdekedjan i att återvinna plast till nya produkter. Vi jobbar globalt och exporterar 95% utanför Skandinavien med Europa och Nordamerika som huvudmarknader. Våra kunder är inom förpackningsindustrin och deras huvudprodukter är olika typer av avfallspåsar. FAS Converting en del av USA-baserade koncernen CMD corporation som är teknikledande inom vår bransch. Tillsammans är vi nästan 250 kollegor, varav ca 25 i Arlöv.

www.fasconverting.se

”Vi har allt i detta lilla bolag. Det kan vara utmanande, men det är just det som också gör det väldigt roligt” Så säger Aldijana, VD på FAS Converting Machinery.

FAS Converting Machinery ett väldigt trevligt och familjärt bolag där hållbarhetstänk och innovation står i centrum. Som Finance Manager erbjuds du en bred roll som innehåller både redovisning och analys. Du har många kontaktytor i bolaget och även hos moderbolaget i USA. Du har personalansvar för en erfaren ekonom och du rapporterar till VD.

Dina främsta ansvarsområden och arbetsuppgifter är:

• Månads- och årsbokslut samt årsredovisning
• Analys och uppföljning (inköp, lager, prisutveckling, marginaler, kalkyluppföljning etc.)
• Rapportering till VD samt till koncernmoderbolaget CMD Corporation
• Budget och prognosarbete
• Utveckla och förbättra processer och arbetssätt
• Kontakt med revisorer och övriga externa intressenter
• HR support och administration
• Personalansvar för en erfaren redovisningsekonom

Vem söker vi?

Du är prestigelös, ansvarstagande och vill arbeta verksamhetsnära och har lätt för att skapa goda relationer i en organisation. Du är noggrann och analytisk, och har en god förmåga att se bakom siffrorna. Du trivs i en roll där du får arbeta brett, både med redovisning och analys.

Du har eftergymnasiala studier inom ekonomi och har god kunskap inom redovisning och eventuellt även controlling. Har du erfarenhet från en producerande verksamhet är det starkt meriterande. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska. Vi ser även att du har god kunskap i Excel samt lätt för att sätta dig in i system.

Har vi väckt din nyfikenhet?

I denna rekrytering samarbetar FAS Converting Machinery med Mpya Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Amelie Rijpma på 0709-966176 eller amelie.rijpma@mpya.se alternativt Per Cato på 0703-009729 eller per.cato@mpya.se.

Ansökan sker via www.mpyafinance.se. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Senior Accountant till BHG Group

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 25
BHG är en av Nordens största onlineaktörerna inom konsumenthandel. Vi har utöver våra nordiska verksamheter också en betydande närvaro i övriga Europa, liksom på utvalda marknader utanför Europa. Vår starka position på dessa marknader gör oss till en av Europas största onlineaktör inom våra tre segment Home Improvement, Value Home och Premium Living. I Gruppen ingår över 100 onlinedestinationer, såsom www.bygghemma.se, www.nordicnest.se, www.svenssons.se och www.trademax.se. Vi erbjuder marknadens ledande utbud av välkända externa och egna varumärken. Totalt uppgår antalet produkter i gruppen till cirka 1,7 miljoner, vilket tillsammans med vårt övriga utbud, utgör ett komplett erbjudande inom DIY, möbler, heminredning och fritidsprodukter. Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG.
BHG:s e-handelsverksamheter har cirka 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom kombinationen av ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service- och tjänster.

Senior Accountant till BHG Group i Malmö

Varmt välkommen till ett expansivt börsnoterat bolag som letar efter sin nästa stjärna!
Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och ansvarstagande, då du kommer ansvara för redovisningen för 10 av koncernens bolag (moderbolag/holdingbolag).

Du rapporterar till Group Accounting Manager, Erica Liljeblad. Här får du chansen att vara en del av och utvecklas tillsammans med det drivna finansteamet där det är go stämning och laganda. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i centrala Malmö.

BHG erbjuder en positiv och fri miljö där saker händer hela tiden och där idéer tas väl om hand. Känslan av delaktighet är stor och informationsflödet likaså.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Månadsbokslut samt årsbokslut
• Årsredovisningar och inkomsdeklarationer
• Rapportering i Cognos
• Löpande redovisning
• Avstämningar och deklaration av moms
• Kontaktperson revisorer
• IC-fakturering
• Hantering och administration av cashpool

Har vi fångat ditt intresse?

Såklart! För att trivas i rollen ser vi att du är en positiv person som vill ta mycket ansvar då det finns en stor möjlighet att utvecklas. Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och några års erfarenhet av en roll som redovisningsekonom eller redovisningskonsult. Du känner dig trygg och säker i din roll, gillar att jobba proaktivt och enligt dig är redovisning bland det roligaste som finns.

Du ser dig själv som kommunikativ och social och du är både driven och engagerad. Du är van vid att arbeta i alla Officepaketets lösningar, i huvudsak Excel. Det svenska och engelska språket behärskar du i både tal och skrift.

Hur gör jag nu?

Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt! I den här rekryteringen samarbetar BHG med Mpya Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Kristina Bennet på tel. 070-3755075 kristina.bennet@mpya.se eller Anna Gaetani Nordin på tel. 072-9997347 anna.nordin@mpya.se.

Ansökan sker via www.mpyafinance.se

Ansök nu

Group Business Controller till AWA i Malmö

Business controller
Läs mer Mar 13
AWA is a leading intellectual property firm with offices across Europe and Asia. Our clients are innovation-intensive – from start-ups to the world's best-known brands and invention giants. Our teams comprise engineers, attorneys, paralegals and associates working closely together to ensure that the right skillset and knowledge is available for our clients. We are experts in IP strategy, patents, trademarks, designs, domains and copyright. AWA was founded in 1897 by the Swedish engineer Anders Wilhelm Anderson. His initials form our company name and remind us of our proud history and experience we bring to our clients. With over 125 years in the IP business, we are a global firm with more than 400 employees across 22 offices in Belgium, China, Denmark, Hong Kong, Norway, Sweden and Switzerland.

AWA is dedicated to creating a positive employee experience. We have partnered with Great Place to Work® to better understand our employees’ experience of trust and pride in the workplace. Our offices in Norway, Asia, Sweden and Denmark have already been certified as a Great Place to Work® and we are actively working on extending certification across all our offices.

Är du redo att ta dig an en, kanske för dig helt ny roll som Group Business Controller i en växande internationell koncern? Hoppa på AWA:s förändringsresa i en nyckelroll med stort förtroende att utveckla, effektivisera och utmana existerande sätt att jobba.

Välkommen till ett av Malmös trevligaste huvudkontor och ett fint och välmående bolag. Du kommer att arbeta väldigt nära CFO Mattias Larsson, som du rapporterar till, samt ingå i ekonomifunktionens ledningsgrupp. Mattias är en inkluderande ledare som har stort fokus på att utveckla dig och låta dig jobba nära där besluten tas. Vi söker en person som är driven och vill växa tillsammans med bolaget och som tycker det är viktigt att ha en utvecklande roll med många kontaktytor.

Har vi sagt att AWA dessutom är ett personalägt bolag där alla anställda har möjlighet att bli delägare?

I rollen arbetar du aktivt och bidrar till att förbättra bolagets övergripande resultat genom att tillhandahålla insiktsfulla affärsanalyser som stödjer beslutsfattande till ledning och styrelse.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Resultatuppföljning och månadsrapportering på koncern- och divisionsnivå
• Förbereda presentationsmaterial till styrelsen
• Ad hoc-analyser till koncernens ledningsgrupp
• Ansvara för koncernens finansiella styrmodell
• Leda budgetprocessen för koncernen
• Driva processförbättringar inom Finance
• Systemansvar för rapporteringssystemet
• Investeringsuppföljning
• Diverse projekt

Har vi fångat ditt intresse?

För att lyckas i rollen ser vi att du jobbat minst 3 år som Business Controller, eller annan i relevant roll, t.ex. inom revision. Du har en högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande. Ditt systemintresse är stort och du har bra kunskap inom Excel och en vilja att fortsatt lära inom området. Din analytiska förmåga, din nyfikenhet och din kommunikativa förmåga kommer att vara en stor fördel i denna tjänst. Du har ett driv och en vilja att förändra och skapa struktur och har lätt för att anpassa dig till olika miljöer. Engelska och svenska behärskar du i tal och skrift då du kommer att ha många internationella kontakter.

Hur gör jag nu?

Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt! I den här rekryteringen samarbetar AWA med MPYA Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Johanna Andersson på tel. 070-6555730 eller johanna.andersson@mpya.se eller Kristina Bennet på tel. 070-3755075 eller kristina.bennet@mpya.se

Ansökan sker via www.mpyafinance.se.

Ansök nu

Teamleader redovisning till Mekonomen Company i Malmö

Redovisningschef
Läs mer Feb 7
Välkommen till oss på Mekonomen
Company.

Mekonomen Company är en del av MEKO, norra Europas ledande aktör på fordonseftermarknaden. Vi på Mekonomen Company arbetar efter MEKOs vision: Vi möjliggör mobilitet – idag, imorgon och i framtiden.

Mekonomen Company är Sveriges ledande aktör på eftermarknaden för fordon. Vi tror på varje kunds frihet att själv välja service- eller reparationspartner. Vi erbjuder produkter och tjänster för bilkunder som vill röra sig tryggt och säkert på vägarna, för verkstadsägare som vill utveckla sin affärsverksamhet och för medarbetare som vill växa och nå nya, professionella höjder. Av Sveriges cirka 5 miljoner bilar, så tar vi hand om nära 1 miljon – årligen – oavsett motor.

Välkommen att lära känna, och utvecklas tillsammans med något av våra starka varumärken med totalt 200 butiker och expresslager samt nära 1000 anslutna verkstäder. Tillsammans är vi över 1700 kollegor som driver vår affär framåt. Vi förenas av höga ambitioner och värden som vi alltid har med oss i vardagen: respekt, engagemang och kunden i fokus.

Mekonomen Company söker nu en Teamleader Redovisning och du är efterlängtad!

I denna tjänst kommer du att ha personalansvar för ett team på 4 personer med fokus på Mekonomens verkstäder. Samtidigt är du operativ och redovisningsansvarig för en del av verkstäderna.

Du tycker att det är roligt att effektivisera processer och rutiner. På Mekonomen är den ena dagen inte den andra lik och du trivs i en föränderlig miljö där man strävar efter att bli lite bättre varje dag.

Du är en del av Mekonomens redovisningsteam på ca 20 personer, ett team som präglas av en familjär stämning med behagligt arbetsklimat. Det är en härlig och tillåtande atmosfär och medarbetarna uppmuntrar varandra till att prova och lära. Teamet tillhör SSC, som består av ca 50 medarbetare. Din placeringsort är Malmö, ett av Mekonomens två huvudkontor och man arbetar 3 dagar på kontoret och 2 dagar hemifrån eller på kontoret. Du rapporterar till redovisningschef Frida Perche. Frida är en rak, tydlig och engagerad ledare med en stor portion humor och empati.

Vill du arbeta i ett börsnoterat bolag med familjär känsla där fortsatt utveckling för såväl bolag som medarbetare alltid är lika viktigt? Välkommen till Mekonomen Company!

Huvudsakliga ansvarsområden:

• Teamleader och personalansvar för 4 personer
• Planering och fördelning av gruppens dagliga operativa arbete
• Redovisningsansvarig för några verkstäder
• Månads- och årsbokslut samt rapportering
• Säkerställa den löpande redovisningen och dess kvalitet, både vad gäller interna rutiner och gällande regelverk
• Betalningar, periodiseringar, kontoavstämningar
• Stöd till controller och ledningsgrupp
• Back-up funktion till ditt team
• Förbättringsarbete av rutiner och processer

Här erbjuds du en fin möjlighet att ta dig an uppgifter i en framgångsrik och lönsam koncern. Som Teamleader kommer du jobba tätt med två andra teamleaders och med redovisningschefen. Du blir en viktig resurs i redovisningsteamet.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och tycker att det är roligt att effektivisera och strukturera processer och rutiner. För att trivas i rollen ser vi att du jobbat som redovisningsekonom i ett par, tre år och känner dig trygg och bekväm i rollen. Du är noggrann och strukturerad och har ett öga för siffror. Vidare är du prestigelös och flexibel och trivs med att arbeta i team samtidigt som du har dina egna ansvarsområden. Det är viktigt med en god kommunikativ förmåga då rollen är verksamhetsnära. Vi ser gärna att du varit ledare, handledare, eller haft någon form av ledarroll tidigare.

Har vi väckt din nyfikenhet?

Vi bjuder gärna på en kopp kaffe och berättar mer! Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. I den här rekryteringen samarbetar Mekonomen Company med Mpya Finance. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Amelie Rijpma 0709–966176 eller amelie.rijpma@mpya.se eller Kristina Bennet på tel. 070-3755075 eller kristina.bennet@mpya.se. Ansökan sker via www.mpyafinance.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu