Malmö: Teamleader redovisning till Mekonomen Company i Malmö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Teamleader redovisning till Mekonomen Company i Malmö i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-07 // Varaktighet: Heltid

Välkommen till oss på Mekonomen
Company.

Mekonomen Company är en del av MEKO, norra Europas ledande aktör på fordonseftermarknaden. Vi på Mekonomen Company arbetar efter MEKOs vision: Vi möjliggör mobilitet – idag, imorgon och i framtiden.

Mekonomen Company är Sveriges ledande aktör på eftermarknaden för fordon. Vi tror på varje kunds frihet att själv välja service- eller reparationspartner. Vi erbjuder produkter och tjänster för bilkunder som vill röra sig tryggt och säkert på vägarna, för verkstadsägare som vill utveckla sin affärsverksamhet och för medarbetare som vill växa och nå nya, professionella höjder. Av Sveriges cirka 5 miljoner bilar, så tar vi hand om nära 1 miljon – årligen – oavsett motor.

Välkommen att lära känna, och utvecklas tillsammans med något av våra starka varumärken med totalt 200 butiker och expresslager samt nära 1000 anslutna verkstäder. Tillsammans är vi över 1700 kollegor som driver vår affär framåt. Vi förenas av höga ambitioner och värden som vi alltid har med oss i vardagen: respekt, engagemang och kunden i fokus.

Mekonomen Company söker nu en Teamleader Redovisning och du är efterlängtad!

I denna tjänst kommer du att ha personalansvar för ett team på 4 personer med fokus på Mekonomens verkstäder. Samtidigt är du operativ och redovisningsansvarig för en del av verkstäderna.

Du tycker att det är roligt att effektivisera processer och rutiner. På Mekonomen är den ena dagen inte den andra lik och du trivs i en föränderlig miljö där man strävar efter att bli lite bättre varje dag.

Du är en del av Mekonomens redovisningsteam på ca 20 personer, ett team som präglas av en familjär stämning med behagligt arbetsklimat. Det är en härlig och tillåtande atmosfär och medarbetarna uppmuntrar varandra till att prova och lära. Teamet tillhör SSC, som består av ca 50 medarbetare. Din placeringsort är Malmö, ett av Mekonomens två huvudkontor och man arbetar 3 dagar på kontoret och 2 dagar hemifrån eller på kontoret. Du rapporterar till redovisningschef Frida Perche. Frida är en rak, tydlig och engagerad ledare med en stor portion humor och empati.

Vill du arbeta i ett börsnoterat bolag med familjär känsla där fortsatt utveckling för såväl bolag som medarbetare alltid är lika viktigt? Välkommen till Mekonomen Company!

Huvudsakliga ansvarsområden:

• Teamleader och personalansvar för 4 personer
• Planering och fördelning av gruppens dagliga operativa arbete
• Redovisningsansvarig för några verkstäder
• Månads- och årsbokslut samt rapportering
• Säkerställa den löpande redovisningen och dess kvalitet, både vad gäller interna rutiner och gällande regelverk
• Betalningar, periodiseringar, kontoavstämningar
• Stöd till controller och ledningsgrupp
• Back-up funktion till ditt team
• Förbättringsarbete av rutiner och processer

Här erbjuds du en fin möjlighet att ta dig an uppgifter i en framgångsrik och lönsam koncern. Som Teamleader kommer du jobba tätt med två andra teamleaders och med redovisningschefen. Du blir en viktig resurs i redovisningsteamet.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och tycker att det är roligt att effektivisera och strukturera processer och rutiner. För att trivas i rollen ser vi att du jobbat som redovisningsekonom i ett par, tre år och känner dig trygg och bekväm i rollen. Du är noggrann och strukturerad och har ett öga för siffror. Vidare är du prestigelös och flexibel och trivs med att arbeta i team samtidigt som du har dina egna ansvarsområden. Det är viktigt med en god kommunikativ förmåga då rollen är verksamhetsnära. Vi ser gärna att du varit ledare, handledare, eller haft någon form av ledarroll tidigare.

Har vi väckt din nyfikenhet?

Vi bjuder gärna på en kopp kaffe och berättar mer! Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. I den här rekryteringen samarbetar Mekonomen Company med Mpya Finance. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Amelie Rijpma 0709–966176 eller amelie.rijpma@mpya.se eller Kristina Bennet på tel. 070-3755075 eller kristina.bennet@mpya.se. Ansökan sker via www.mpyafinance.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Redovisningschef

Nedan visas andra jobb i Malmö som Redovisningschef.

Accounting Manager till ett längre konsultuppdrag

Läs mer Apr 24
För kunds räkning söker vi just nu en accounting manager för ett spännande uppdrag med start i mitten på maj, och löpande cirka 9 månader framåt.

Som accounting manager kommer du att ta ansvar för alla ekonomiska aspekter inom det svenska holdingteamet. Du kommer att se över ekonomiverksamheten och säkerställa efterlevnad av lagstadgade redovisnings-, skatte- och juridiska regler. Din roll kommer också att involvera group reporting, prognoser, budgetering, processförbättringar och affärskontroll. Dessutom kommer du att fungera som systemägare av finansrelaterade IT-system och leda implementeringen av bolagets efterlevnadsprogram.

Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter innefattar bland annat:

•  Leda redovisningsverksamheten
• Säkerställa fullständig lagstadgad redovisning, skatt och efterlevnad av lagar, kontakta interna och externa revisorer och förbereda revisionsmaterial.
•  Upprätta årsbokslut och rapportera i enlighet med lokala GAAP-regler (K3).
• Hantera lokala skattefrågor, inklusive moms, skattedeklaration, transfer price dokumentation, fakturering och avräkning.
• Genomföra group reporting i HFM, enligt bolagets rapporteringsmanual och IFRS-regler.
• Säkerställa korrekta prognos- och budgetprocesser, både internt och i HFM.
• Utföra affärskontroll med korrekta KPI:er, effektivt kommunicera affärsresultat till intressenter.
• Agera som systemägare av ekonomirelaterade IT-system, inklusive ERP, Excel och andra verktyg.
• Leda implementeringen av bolagets efterlevnadsprogram i den lokala enheten.

Vem är du?

Du har en universitetsexamen inom ekonomi, företagsekonomi eller liknande områden. Alternativt en god bakgrundserfarenhet inom ekonomi.
Vidare är du flytande i tal och skrift i både svenska och engelska.
Erfaren användare av affärssystem, koncernkonsolideringssystem, Excel och andra finansiella verktyg.
5+ år från liknande roll.

Mer om uppdraget

Detta är ett konsultuppdrag med en omfattning på heltid via Jurek Recruitment & Consulting, med start den 13 maj 2024 och slut 14 februari 2025.

Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande - vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Merima Kastrat på email merima.kastrat@jurek.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Redovisningschef till NEW YORKER i Malmö

Läs mer Apr 12
Med över 1200 butiker i 47 länder finns NEW YORKER representerat i hela världen och vi fortsätter växa som ett framgångsrikt Young Fashion-företag. Med ett team på över 23.000 arbetar vi i framkant med stor vikt på samarbete och gemenskap.

Drivs du av att utveckla dina medarbetare? Är du en person som står för tryggheten i att redovisning och resultatuppföljning fungerar? Gillar du att arbeta i en familjär miljö präglad av både operativa och strategiska frågor? Då kan detta vara rätt tjänst för dig.

Till New Yorkers huvudkontor för den nordiska verksamheten i Malmö söker vi en Redovisningschef. I rollen har du personalansvar för 10 engagerade medarbetare och ni arbetar tillsammans på det moderna huvudkontoret i Malmö. Du rapporterar till Manager Finance and Administration och ingår i ledningsgruppen.

Dina främsta ansvarsområden och arbetsuppgifter:

• Stöd och support till medarbetare på ekonomiavdelningen
• Utbildning och utveckling av medarbetare
• Ansvar för interna och externa månads-, kvartals och årsbokslut
• Säkerställa efterlevnad av koncernens finansiella rapporteringsriktlinjer
• Ansvar för bolagets skatte- och affärsfrågor samt upprättande av deklarationer
• Driva och utveckla system, processer och digitala rutiner
• Kontakt för externa tjänster såsom revisorer och skattekonsulter

Vem söker vi?
För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är utbildad civilekonom eller motsvarande och har arbetat med liknande arbetsuppgifter i flera år. Du har erfarenhet av ledarskap och brinner för att se dina medarbetare växa och utvecklas. Du har även ansvarat för att sammanställa bokslut, nyckeltal och ekonomiska styrdokument i en internationell koncern. Personen vi söker har god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska. Vi ser även att du har goda systemkunskaper, både från ERP system och Excel.

Din personlighet är en framgångsfaktor. Du är en ansvarstagande person med stort engagemang i ditt arbete. Du är lösningsorienterad och drivs av att lösa problem som uppstår för att nå deadlines. Vidare har du en pedagogisk ådra, har lätt för att kommunicera över gränserna och har god förståelse för verksamheten. Du har en god analytisk förmåga och är organiserad och strukturerad.

Hur gör jag nu?
I denna rekrytering samarbetar New Yorker med Mpya Finance. Du ansöker på www.mpyafinance.se och vi kallar löpande till intervjuer, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du välkommen att kontakta Kristina Bennet på 0703–755075 eller kristina.bennet@mpya.se alternativt Sandra Grudemo på 0702–332270 eller sandra.grudemo@mpya.se.

Ansök nu

Senior Accounting Manager – Landskrona and Malmö

Läs mer Apr 19
Dina arbetsuppgifter
Our client is looking for a skilled and experienced Accounting Manager to become a part of their team in Landskrona, with the possibility of working flexibly from their Malmö office.

As the Accounting Manager for the Swedish Holding team, you will be in charge of all financial matters at the office in Landskrona. You will report to the SE Holding Finance Manager and be responsible for managing finance operations to ensure compliance with accounting, tax, and legal requirements. Your duties will include overseeing group reporting, forecasting, budgeting, improving processes, and controlling business operations. Furthermore, you will be the system owner of financial IT systems and lead the implementation of compliance programs.

Job Assignments

• Manage accounting operations and supervise finance activities outsourced to external parties.
• Guarantee compliance with statutory accounting, tax, and legal requirements by working closely with internal and external auditors and preparing audit documents.
• Produce Annual Accounts and reports following local GAAP regulations (K3).
• Address local tax matters such as VAT, tax filings, transfer pricing documentation, invoicing, and settlements.
• Carry out group reporting in HFM, adhering to the client’s reporting guidelines and IFRS regulations.
• Guarantee precision in forecasting and budgeting procedures, both within the organization and in HFM.
• Implement and adhere to the Internal Control framework (RACM) as a safeguard.
• Take the lead in enhancing processes in Finance and related areas.
• Conduct business controlling using precise key performance indicators, ensuring clear communication of business results to stakeholders.
• Manage financial IT systems such as ERP, Excel, and other software tools. You will be acting as the system owner.
• Oversee the integration of the Compliance Programs within the local organization.

Requirements

• A bachelor's degree in Economics, Business Administration, or a related discipline, or substantial experience in finance.
• Proficient in both Swedish and English languages.
• Experience in using ERP systems, group consolidation systems, Excel, and other financial tools.
• Minimum of 5 years of experience in a comparable position.

As an individual, it is important to possess strong leadership and communication abilities. Additionally, having effective problem-solving skills and the motivation to meet deadlines and goals, along with a methodical work style, are essential qualities to have.

Tillträde och ansökan
Start of the assignment: 2024-05-13
End of the assignment: 2025-02-28
Deadline: 2024-04-26
Location: Malmö & Landskrona
Contact person: +46 790 06 27 11
Selections and interviews are ongoing!

Om oss
Sway Sourcing is a modern company that recruits in several industries on the Swedish labor market. We match candidates’ skills and knowledge with the company’s needs. Sway Sourcing has a company management and staff with extensive experience in the recruitment industry, both as owners and employees. We have a large network within the industries we specialize in and can therefore find the candidates who quickly become an asset for the companies.

Ansök nu

Teamleader redovisning till Malmö

Läs mer Mar 13
Vill du arbeta i ett börsnoterat bolag med familjär känsla där fortsatt utveckling för såväl bolag som medarbetare alltid är lika viktigt? Nu finns möjligheten att leda ett team och arbeta operativt med redovisningen!

Vad erbjuder vi?
Vad erbjuder vi?
• Kompetenta kollegor som brinner för sitt arbete
• Kompetensutveckling i en stimulerande miljö
• Marknadsmässig lön
• Samarbetsfokuserad företagskultur där allas input är värdefull
• Kollektivavtal och friskvårdsbidrag.
• Flexibel arbetstid
• Hybrid arbetsplats
• Fri parkering (el-laddare finns).
Här ges en fantastisk möjlighet att ta dig an ansvarsfulla uppgifter inom en väletablerad och lönsam koncern. Som Teamleader kommer du att samarbeta nära med två andra teamledare och redovisningschefen. Du blir en betydelsefull resurs inom redovisningsteamet. Mer information om bolaget ges vid personlig kontakt.

Vem söker vi?
• Eftergymnasial utbildning inom redovisning, revision eller företagsekonomi.
• Självgående i månads-och årsredovisning enligt K3
• Trygg i skatteberäkning
• Högt kunnande i ekonomisystem och Excel
• Svenska och engelska obehindrat i tal och skrift
För att trivas i denna position är det önskvärt att du har arbetat som redovisningsekonom i minst tre år och känner dig trygg i redovisningen från ax till limpa. Du är noggrann och strukturerad med en stark analytisk förmåga. Vidare är du ödmjuk och flexibel, trivs i teamarbete samtidigt som du tar ansvar för dina egna områden. En utvecklad kommunikativ förmåga är viktig, då rollen är nära knuten till övriga verksamheten. Dokumenterad erfarenhet av ledarskap och erfarenhet av att rapportera enligt IFRS är meriterande.

Vad innebär rollen?
• Personalansvar för 8 personer
• Planering och fördelning av gruppens dagliga arbete
• Månads- och årsbokslut samt rapportering
• Säkerställa den löpande redovisningen och dess kvalitet, både vad gäller interna rutiner och gällande regelverk
• Betalningar, periodiseringar, kontoavstämningar
• Back-up funktion till ditt team
• Utveckla rutiner och processer internt.
I denna position kommer du att ha personalansvar samtidigt som du kommer att ha en operativ roll kopplat till mer komplexa arbetsuppgifter.
Du rapporterar till redovisningschef, en ledare som beskriver sig som rak, tydlig och engagerad med en stor dos humor och empati. Detta är ett vikariat där du blir anställd av oss på 2Complete med start i juni 2024 fram tills feb 2026. För denna position genomförs säkerhetsprövning så som ekonomisk upplysning och utdrag ur belastningsregistret. Intresserad? Skicka in ansökan snarast då urval sker löpande.

2Complete
Varför skall du bli konsult hos oss?

Som konsult hos oss omfattas du alltid av kollektivavtal. Detta ger dig bland annat avtalsenliga villkor gällande semester, pension, lön och friskvårdsbidrag.
Vi är din partner i arbetslivet. Som konsult får du utöver din chef på arbetsplatsen även en engagerad konsultchef vars främsta fokus är att se till att arbetsplatsen och rollen du befinner dig i är den perfekta matchen för dig och din utveckling.
2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.
2Complete Group är även utnämnt till Gasellföretag 2022. En utmärkelse som tilldelas Sveriges mest hälsosamma och snabbast växande företag.

Ansök nu

Redovisningschef

Läs mer Mar 5
Om företaget
UBA Glas och Fasad är den ledande leverantören av glasade konstruktioner i södra Sverige. De strävar efter att vara innovativa konstruktörer och behärskar hela sträckan från nytänkande och konstruktion till genomförande.
Deras specialiteter är glasade konstruktioner såsom glasfasader, dubbelglasfasader, glastak och beklädnadsfasader vilket de levererar till de större byggnadsentreprenörerna i södra Sverige. De senaste åren har de levererat fasader till bl.a. Eon OTOH i Malmö, Växjö Stations hus, Servicebyggnaden på SUS i Malmö, Kv. Kajutan i Malmö, The Edge i Malmö och Kv Dungen i Malmö m fl.
Besök gärna https://www.uba.se/ för mer information.
Om rollen
Som redovisningschef arbetar du med koncernredovisning för UBA Glas & Fasad och UBA Montage. Då de arbetar med såväl större som mindre projekt inom de olika affärsområdena kommer du även att arbeta med projektredovisning samt ha nära kontakt med företagets projektledare. Arbetet sker i nära samarbete med ekonomiassistenten som du även har personalansvar över.
- Moms- och skattedeklarationer
- Månads-, period- och årsbokslut
- Löner för ca 45 anställda
- Skatt och moms
- Löpande verifikationer
UBA Glas & Fasad är en platt organisation med familjär känsla och närhet till verksamheten vilket innebär att ekonomiavdelningen aktivt engagerar sig i flera områden utöver de traditionella ekonomiuppgifterna. Det inkluderar exempelvis avtalshantering och andra förvaltningsaspekter relaterat till deras fastighet. Just nu har de ett stort intresse av att utveckla arbetet kring HR och arbetsmiljö varpå de gärna ser att du som redovisningschef ser ett intresse i att sätta dig in i detta.
Om dig
För att vara framgångsrik i rollen som redovisningschef tror vi att du har erfarenhet av att arbeta i en liknande roll, alternativt att du kommer från redovisnings- och revisionsbranschen. Du trivs i en mindre organisation och har inga problem att engagera dig i arbete som rör andra delar av företaget. På UBA Glas & Fasad arbetar man i enlighet med frihet under eget ansvar varpå det är viktigt att du kan arbeta proaktivt och driva ditt och ekonomiavdelningens arbete framåt. Mer konkret för rollen krävs:
- Erfarenhet av bokslutsarbete
- Erfarenhet av att arbeta med skatt- och momsredovisning
- Erfarenhet av lön och lönesystem, gärna Kontek
- Kunskaper i Pyramid är starkt meriterande
- Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Malmö
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Kontorstider, mån-fre
Lön: Enligt överenskommelse
Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen.
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila ansvarig rekryterare Lina Johansson på lina.johansson@emploid.se. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: ekonomi, redovisningschef, redovisningsekonom, redovisning, bokslut, koncernredovisning, Malmö, Lund

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Mpya Finance AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Mpya Finance AB .

Accounting Manager to ASSA ABLOY Entrance Systems AB

Redovisningsekonom
Läs mer Apr 29
Let’s create a safer and more open world – together!

Working for ASSA ABLOY means that you will be part of a dynamic environment, developing innovative solutions to improve our customers' lives. As the global leader in access solutions, we are using the latest technologies to open doors to events, hospitals, education, homes, hotels, airports and businesses. Joining ASSA ABLOY means being part of a fast-moving company with many opportunities.

Would you like to join us in opening doors of the future?

Don't you want to be part of an organisation where you have a big impact? Where you work close to where decisions are made and where things happen fast. Welcome to a fast-growing organisation that is far ahead in terms of both technology and culture. An organisation that looks after the well-being of its employees and welcomes new ideas.

We are now looking for an Accounting Manager for a broad role to join the team consisting of 6 colleagues. You will report to Caroline Rosén, SE Holding Finance Manager, a caring leader who gives you freedom with responsibility and where you become a sounding board.

As the Accounting manager, you will assume responsibility for all financial aspects within the Swedish Holding team at our Landskrona office. You will oversee finance operations, ensuring compliance with statutory accounting, tax, and legal regulations. Your role will also involve Group reporting, forecasting, budgeting, process improvements, and business controlling. Additionally, you will serve as the system owner of financial-related IT systems and lead the implementation of ASSA ABLOY Compliance Programs.

Responsibilities:

• Lead the accounting operations and oversee outsourced finance activities.
• Ensure full statutory accounting, tax, and legal compliance, liaising with internal and external auditors and preparing audit materials
• Prepare Annual Accounts and reports in accordance with local GAAP rules (K3)
• Handle local tax issues, including VAT, tax returns, transfer price documentation, invoicing, and settlement
• Conduct Group reporting in HFM, following the ASSA ABLOY reporting manual and IFRS rules
• Ensure accurate forecasting and budgeting processes, both internally and in HFM.
• Implement and comply with the Internal Control framework (RACM), acting as a gatekeeper
• Drive continuous process improvements in Finance and relevant areas
• Perform business controlling with accurate KPIs, effectively communicating business performance to stakeholders
• Act as the system owner of financial-related IT systems, including ERP, Excel, and other tools

Does this sound interesting?

To thrive in this role, we see that you have a university degree in economics or equivalent or a good background experience in finance. You have been working for at least five years in a similar role. As a person, you have great communication skills. Also, you have problem-solving skills and have the drive to meet deadlines and objectives as well as a structured working approach. You are fluent in both Swedish and English and an experienced user of ERP systems and Excel.

What to do now?

Interviews are ongoing so please apply as soon as possible! ASSA ABLOY is collaborating with MPYA Finance in this recruitment process. If you have any questions regarding the recruitment process or the position, you are welcome to contact Amelie Rijpma on tel. 070-9966176 or amelie.rijpma@mpya.se or Johanna Andersson on tel. 070-6555730 johanna.andersson@mpya.se

Applications can be made via www.mpyafinance.se

Ansök nu

Redovisningschef till NEW YORKER i Malmö

Redovisningschef
Läs mer Apr 12
Med över 1200 butiker i 47 länder finns NEW YORKER representerat i hela världen och vi fortsätter växa som ett framgångsrikt Young Fashion-företag. Med ett team på över 23.000 arbetar vi i framkant med stor vikt på samarbete och gemenskap.

Drivs du av att utveckla dina medarbetare? Är du en person som står för tryggheten i att redovisning och resultatuppföljning fungerar? Gillar du att arbeta i en familjär miljö präglad av både operativa och strategiska frågor? Då kan detta vara rätt tjänst för dig.

Till New Yorkers huvudkontor för den nordiska verksamheten i Malmö söker vi en Redovisningschef. I rollen har du personalansvar för 10 engagerade medarbetare och ni arbetar tillsammans på det moderna huvudkontoret i Malmö. Du rapporterar till Manager Finance and Administration och ingår i ledningsgruppen.

Dina främsta ansvarsområden och arbetsuppgifter:

• Stöd och support till medarbetare på ekonomiavdelningen
• Utbildning och utveckling av medarbetare
• Ansvar för interna och externa månads-, kvartals och årsbokslut
• Säkerställa efterlevnad av koncernens finansiella rapporteringsriktlinjer
• Ansvar för bolagets skatte- och affärsfrågor samt upprättande av deklarationer
• Driva och utveckla system, processer och digitala rutiner
• Kontakt för externa tjänster såsom revisorer och skattekonsulter

Vem söker vi?
För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är utbildad civilekonom eller motsvarande och har arbetat med liknande arbetsuppgifter i flera år. Du har erfarenhet av ledarskap och brinner för att se dina medarbetare växa och utvecklas. Du har även ansvarat för att sammanställa bokslut, nyckeltal och ekonomiska styrdokument i en internationell koncern. Personen vi söker har god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska. Vi ser även att du har goda systemkunskaper, både från ERP system och Excel.

Din personlighet är en framgångsfaktor. Du är en ansvarstagande person med stort engagemang i ditt arbete. Du är lösningsorienterad och drivs av att lösa problem som uppstår för att nå deadlines. Vidare har du en pedagogisk ådra, har lätt för att kommunicera över gränserna och har god förståelse för verksamheten. Du har en god analytisk förmåga och är organiserad och strukturerad.

Hur gör jag nu?
I denna rekrytering samarbetar New Yorker med Mpya Finance. Du ansöker på www.mpyafinance.se och vi kallar löpande till intervjuer, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du välkommen att kontakta Kristina Bennet på 0703–755075 eller kristina.bennet@mpya.se alternativt Sandra Grudemo på 0702–332270 eller sandra.grudemo@mpya.se.

Ansök nu

Finance Manager till FAS Convertible Machinery i Arlöv

Ekonomichef
Läs mer Mar 20
FAS Converting är en svensk maskintillverkare, grundad 1978. Vi utvecklar, designar och monterar, säljer, installerar och servar maskiner för konvertering av plastfilm till produkter på rulle. Vi tar stor stolthet i att vara en del av lösningen till en mer hållbar och cirkulär produktion genom att utveckla robusta och energioptimerade maskiner som är en del av värdekedjan i att återvinna plast till nya produkter. Vi jobbar globalt och exporterar 95% utanför Skandinavien med Europa och Nordamerika som huvudmarknader. Våra kunder är inom förpackningsindustrin och deras huvudprodukter är olika typer av avfallspåsar. FAS Converting en del av USA-baserade koncernen CMD corporation som är teknikledande inom vår bransch. Tillsammans är vi nästan 250 kollegor, varav ca 25 i Arlöv.

www.fasconverting.se

”Vi har allt i detta lilla bolag. Det kan vara utmanande, men det är just det som också gör det väldigt roligt” Så säger Aldijana, VD på FAS Converting Machinery.

FAS Converting Machinery ett väldigt trevligt och familjärt bolag där hållbarhetstänk och innovation står i centrum. Som Finance Manager erbjuds du en bred roll som innehåller både redovisning och analys. Du har många kontaktytor i bolaget och även hos moderbolaget i USA. Du har personalansvar för en erfaren ekonom och du rapporterar till VD.

Dina främsta ansvarsområden och arbetsuppgifter är:

• Månads- och årsbokslut samt årsredovisning
• Analys och uppföljning (inköp, lager, prisutveckling, marginaler, kalkyluppföljning etc.)
• Rapportering till VD samt till koncernmoderbolaget CMD Corporation
• Budget och prognosarbete
• Utveckla och förbättra processer och arbetssätt
• Kontakt med revisorer och övriga externa intressenter
• HR support och administration
• Personalansvar för en erfaren redovisningsekonom

Vem söker vi?

Du är prestigelös, ansvarstagande och vill arbeta verksamhetsnära och har lätt för att skapa goda relationer i en organisation. Du är noggrann och analytisk, och har en god förmåga att se bakom siffrorna. Du trivs i en roll där du får arbeta brett, både med redovisning och analys.

Du har eftergymnasiala studier inom ekonomi och har god kunskap inom redovisning och eventuellt även controlling. Har du erfarenhet från en producerande verksamhet är det starkt meriterande. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska. Vi ser även att du har god kunskap i Excel samt lätt för att sätta dig in i system.

Har vi väckt din nyfikenhet?

I denna rekrytering samarbetar FAS Converting Machinery med Mpya Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Amelie Rijpma på 0709-966176 eller amelie.rijpma@mpya.se alternativt Per Cato på 0703-009729 eller per.cato@mpya.se.

Ansökan sker via www.mpyafinance.se. Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Senior Accountant till BHG Group

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 25
BHG är en av Nordens största onlineaktörerna inom konsumenthandel. Vi har utöver våra nordiska verksamheter också en betydande närvaro i övriga Europa, liksom på utvalda marknader utanför Europa. Vår starka position på dessa marknader gör oss till en av Europas största onlineaktör inom våra tre segment Home Improvement, Value Home och Premium Living. I Gruppen ingår över 100 onlinedestinationer, såsom www.bygghemma.se, www.nordicnest.se, www.svenssons.se och www.trademax.se. Vi erbjuder marknadens ledande utbud av välkända externa och egna varumärken. Totalt uppgår antalet produkter i gruppen till cirka 1,7 miljoner, vilket tillsammans med vårt övriga utbud, utgör ett komplett erbjudande inom DIY, möbler, heminredning och fritidsprodukter. Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG.
BHG:s e-handelsverksamheter har cirka 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom kombinationen av ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service- och tjänster.

Senior Accountant till BHG Group i Malmö

Varmt välkommen till ett expansivt börsnoterat bolag som letar efter sin nästa stjärna!
Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och ansvarstagande, då du kommer ansvara för redovisningen för 10 av koncernens bolag (moderbolag/holdingbolag).

Du rapporterar till Group Accounting Manager, Erica Liljeblad. Här får du chansen att vara en del av och utvecklas tillsammans med det drivna finansteamet där det är go stämning och laganda. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i centrala Malmö.

BHG erbjuder en positiv och fri miljö där saker händer hela tiden och där idéer tas väl om hand. Känslan av delaktighet är stor och informationsflödet likaså.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Månadsbokslut samt årsbokslut
• Årsredovisningar och inkomsdeklarationer
• Rapportering i Cognos
• Löpande redovisning
• Avstämningar och deklaration av moms
• Kontaktperson revisorer
• IC-fakturering
• Hantering och administration av cashpool

Har vi fångat ditt intresse?

Såklart! För att trivas i rollen ser vi att du är en positiv person som vill ta mycket ansvar då det finns en stor möjlighet att utvecklas. Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och några års erfarenhet av en roll som redovisningsekonom eller redovisningskonsult. Du känner dig trygg och säker i din roll, gillar att jobba proaktivt och enligt dig är redovisning bland det roligaste som finns.

Du ser dig själv som kommunikativ och social och du är både driven och engagerad. Du är van vid att arbeta i alla Officepaketets lösningar, i huvudsak Excel. Det svenska och engelska språket behärskar du i både tal och skrift.

Hur gör jag nu?

Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt! I den här rekryteringen samarbetar BHG med Mpya Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Kristina Bennet på tel. 070-3755075 kristina.bennet@mpya.se eller Anna Gaetani Nordin på tel. 072-9997347 anna.nordin@mpya.se.

Ansökan sker via www.mpyafinance.se

Ansök nu

Group Business Controller till AWA i Malmö

Business controller
Läs mer Mar 13
AWA is a leading intellectual property firm with offices across Europe and Asia. Our clients are innovation-intensive – from start-ups to the world's best-known brands and invention giants. Our teams comprise engineers, attorneys, paralegals and associates working closely together to ensure that the right skillset and knowledge is available for our clients. We are experts in IP strategy, patents, trademarks, designs, domains and copyright. AWA was founded in 1897 by the Swedish engineer Anders Wilhelm Anderson. His initials form our company name and remind us of our proud history and experience we bring to our clients. With over 125 years in the IP business, we are a global firm with more than 400 employees across 22 offices in Belgium, China, Denmark, Hong Kong, Norway, Sweden and Switzerland.

AWA is dedicated to creating a positive employee experience. We have partnered with Great Place to Work® to better understand our employees’ experience of trust and pride in the workplace. Our offices in Norway, Asia, Sweden and Denmark have already been certified as a Great Place to Work® and we are actively working on extending certification across all our offices.

Är du redo att ta dig an en, kanske för dig helt ny roll som Group Business Controller i en växande internationell koncern? Hoppa på AWA:s förändringsresa i en nyckelroll med stort förtroende att utveckla, effektivisera och utmana existerande sätt att jobba.

Välkommen till ett av Malmös trevligaste huvudkontor och ett fint och välmående bolag. Du kommer att arbeta väldigt nära CFO Mattias Larsson, som du rapporterar till, samt ingå i ekonomifunktionens ledningsgrupp. Mattias är en inkluderande ledare som har stort fokus på att utveckla dig och låta dig jobba nära där besluten tas. Vi söker en person som är driven och vill växa tillsammans med bolaget och som tycker det är viktigt att ha en utvecklande roll med många kontaktytor.

Har vi sagt att AWA dessutom är ett personalägt bolag där alla anställda har möjlighet att bli delägare?

I rollen arbetar du aktivt och bidrar till att förbättra bolagets övergripande resultat genom att tillhandahålla insiktsfulla affärsanalyser som stödjer beslutsfattande till ledning och styrelse.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Resultatuppföljning och månadsrapportering på koncern- och divisionsnivå
• Förbereda presentationsmaterial till styrelsen
• Ad hoc-analyser till koncernens ledningsgrupp
• Ansvara för koncernens finansiella styrmodell
• Leda budgetprocessen för koncernen
• Driva processförbättringar inom Finance
• Systemansvar för rapporteringssystemet
• Investeringsuppföljning
• Diverse projekt

Har vi fångat ditt intresse?

För att lyckas i rollen ser vi att du jobbat minst 3 år som Business Controller, eller annan i relevant roll, t.ex. inom revision. Du har en högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande. Ditt systemintresse är stort och du har bra kunskap inom Excel och en vilja att fortsatt lära inom området. Din analytiska förmåga, din nyfikenhet och din kommunikativa förmåga kommer att vara en stor fördel i denna tjänst. Du har ett driv och en vilja att förändra och skapa struktur och har lätt för att anpassa dig till olika miljöer. Engelska och svenska behärskar du i tal och skrift då du kommer att ha många internationella kontakter.

Hur gör jag nu?

Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt! I den här rekryteringen samarbetar AWA med MPYA Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Johanna Andersson på tel. 070-6555730 eller johanna.andersson@mpya.se eller Kristina Bennet på tel. 070-3755075 eller kristina.bennet@mpya.se

Ansökan sker via www.mpyafinance.se.

Ansök nu