Malmö: Terminalarbetare på deltid sökes till företag i Arlöv

Hitta ansökningsinfo om jobbet Terminalarbetare på deltid sökes till företag i Arlöv i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-28 // Varaktighet: Deltid

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Har du tidigare erfarenhet från terminalarbete? Är du en noggrann och arbetsam person med laganda och säkerhet som starka ledord? Då ska du läsa vidare i denna annons!

PerformIQ söker för kunds räkning en terminalarbetare på deltid till ett etablerat företag i Arlöv. Ditt uppdrag består till största del av truckkörning med exempelvis följande:

• Lastning och lossning
• Omplacering av gods
• Hantera inkommande- och utgående gods

Personprofil
Vi söker dig som har truckkort och erfarenhet av truckkörning sedan innan. Att ha arbetat mycket med motviktstruck är ett plus.
Det är meriterande om du har arbetat i en terminal och är van vid den miljön.

Som person känner du igen dig i nedanstående:

- Du är initiativtagande och effektiv i ditt arbete
- Du trivs i ett lag
- Du har en god samarbetsförmåga

Vidare trivs du med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra.

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som truckförare. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQs värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.

Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Deltid, 80%
Arbetstid: 08:00-17:00, måndag, tisdag, torsdag och fredag.
Plats: Arlöv

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ. Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Nicklas Nilsson på nicklas.nilsson@performiq.se. Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet.

Som konsult hos PerformIQ omfattas du av kollektivavtal, vilket innebär att du kan känna dig trygg med dina anställningsvillkor hos oss. På PerformIQ ser vi oss själva som ett lag där alla medarbetare är lika viktiga och vi behandlar våra konsulter som lagkamrater. När du blir en del av vårt lag får du en tränare som finns tillgänglig för dig under hela din anställning. För mer information, besök www.performiq.se

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Skolsköterskor

Nedan visas andra jobb i Malmö som Skolsköterskor.

Terminalarbetare till välkänd kund i Malmö | Extrajobb | Natt

Läs mer Apr 25
Vill du jobba extra på natten och är redo för ett spännande extrajobb? Är du redo att jobba i ett högt tempo? Här är chansen! Just nu söker vi på Manpower dig som vill ta dig an ett extrajobb på natten som terminalarbetare för en av våra kunder i Malmö. Låter detta som något för dig? Välkommen med din ansökan till oss på Manpower!





Den här bemanningen är ett samarbete mellan oss på Manpower och vår kund i Malmö. Du kommer att bli anställd av Manpower men arbeta på plats hos kunden.

Din roll som terminalarbetare

I rollen som terminalarbete är du en viktig del i logistikflödet. I arbetsuppgifterna ingår sortering av brev manuellt eller med hjälp av maskin och skanning av streckkoder via handdator. Anställningen inleds med en introduktionsutbildning där du får lära dig det du behöver veta för att komma i gång med jobbet på bästa sätt!

Arbetstiderna är förlagda måndag-fredag på natten. Uppdraget sträcker sig framåt och finns goda möjligheter att jobba hos en annan kund efter detta uppdrag. Du förväntas kunna lägga dig tillgänglig för arbete minst 3 pass i veckan.

Är du rätt person för jobbet?

För att trivas med dina kommande arbetsuppgifter är det viktigt att du tycker om att arbeta fysiskt samt har ett driv som tar dig framåt i arbetet. Vi söker dig som känner igen dig i att vara självständig, noggrann och strukturerad. En del av jobbet sker i grupp, därmed är även teamkänslan viktig. Vidare är du positiv, effektiv och initiativtagande. Vi kommer lägga stor vikt vid din personlighet.

Vi söker dig som har:

* En annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% - deltidsjobb, studier, pensionär, egenföretagare, elitidrottare mm.
* Fullständig gymnasieutbildning
* God teknisk förståelse
* Behärskar svenska i både tal och skrift
* B-körkort och tillgång till egen bil.

Det är även meriterande för tjänsten om du har truckkort och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare.

I enlighet med vår kunds krav så genomför vi i denna rekryteringsprocess en bakgrundskontroll i brotts- och belastningsregistret inför en eventuell anställning.

Rekryteringsprocessen

I den här rekryteringsprocessen är ett obligatoriskt steg en digital chattintervju. Direkt efter du fullföjt din ansökan så kommer du få ett mail och sms med länk till Hubert där du kommer utföra chattintervjun.



Vad erbjuder Manpower?

Vi erbjuder spännande, roliga och lärorika extrajobb för dig som studerar eller är pensionär. Vi hjälper dig med ditt CV och ger dig framtida karriärmöjligheter hos många av Sveriges mest attraktiva företag. Genom varierande och utmanande uppdrag skaffar du dig värdefull arbetslivserfarenhet samtidigt som du som student knyter viktiga kontakter för framtiden.

Hur söker jag jobbet?

Det är väldigt enkelt! Ansök jobbet via ansökningsknappen. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sara Nordström via e-post: sara.nordstrom@manpower.se. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via mail!

Vänta inte för länge! Urval och intervjuer startar under april, därför kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Övrigt

Placeringsort: Malmö

Tillsättning: Omgående

Arbetstider: Natt

Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidstjänst eller extrajobb vid sidan av studierna.

Ansök nu

Student sökes för extrajobb som terminalarbetare på stort logistikföretag!

Läs mer Apr 8
Är du studerande? Är du en effektiv och noggrann person som tycker om att arbeta med fysiska arbetsuppgifter? Sök tjänsten redan idag!

Vår kund är ett erkänt post- och logistikföretag. Koncernen har drygt 40 000 medarbetare och förmedlar omkring 30 miljoner försändelser varje dag. De erbjuder standardtjänster för paket, pall, express samt olika logistiklösningar för systemtransporter, tredjepartslogistik och spedition.

Hos vår kund finns varierande arbetsuppgifter inom olika kategorier. Arbetsuppgifterna på terminalen kommer främst vara av- och pålastning av paket från lastbilar samt sortering av paket. Det är en tjänst som stundtals kan vara fysiskt krävande vilket är viktigt att du känner passar dig!

Terminalen har öppet dygnet runt men de vanligaste arbetstiderna är måndag - fredag 08:45-16:30, 16:30-20:45, 12:25 - 20:45 men nattpass mellan 00:00-07:30 kan också förekomma. Det är viktigt att du är flexibel och kan arbeta olika arbetstider beroende på hur behovet ser ut hos vår kund. Ibland förekommer även kortare pass.

Du förväntas att kunna arbeta 2 pass i veckan räknat måndag till fredag.

Du kommer vara anställd av StudentConsulting men uthyrd till vår kund i Malmö!

Din profil
För att bli aktuell för tjänsten krävs att du läser en CSN berättigad utbildning på minst 50%. Krav är också att du studerar minst 1 år framåt.

För att passa för tjänsten krävs att du är punktlig, arbetsvillig och fysiskt uthållig då det förekommer mycket tunga lyft. Vidare krävs det att du har en positiv inställning till arbetet. Du är flexibel med olika arbetstider.

B-körkort och truckkort är meriterande då det kan betyda fler arbetsuppgifter.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Studerande terminalarbetare sökes till välkänt logistikföretag i Malmö!

Läs mer Apr 18
Är du på jakt efter en ny utmaning att kombinera med dina studier? Gillar du arbete i högt tempo och med stark laganda? Då har vi det perfekta jobbet till dig

Vi söker nu dig som vill arbeta som terminalarbetare på ett välkänt transportföretag i Malmö.

Dina arbetsuppgifter är framförallt sortering av gods och paket. Vissa administrativa arbetsuppgifter som scanning och registreringar i system kan ingå i tjänsten.

Arbetstiderna varierar och det kan finnas arbetspass både på dagen, kvällen och natten. Vi arbetar med att schemalägga dina arbetstider både på förhand men också med kortare varsel så det är viktigt att du är flexibel och tillgänglig för att arbeta de olika tiderna.

Du kommer att arbeta som konsult för StudentConsulting uthyrd till vårt kundföretag under uppdragsperioden. Vi söker dig som är flexibel med start då det kan bli aktuellt att starta relativt omgående eller längre fram i vår!

Din profil
Det är meriterande om du tidigare jobbat med terminalarbete eller på lager, men inget krav. Det viktigaste för att lyckas i tjänsten är din inställning och vilja att göra ett bra jobb! Du ska vara arbetsvillig och inte rädd för att ta i och arbeta fysiskt. Arbetet ställer krav på stresstålighet och att du är motiverad till att jobba snabbt och effektivt. Du är noggrann, flexibel och trivs att jobba i ett härligt arbetslag!

För att vara aktuell till tjänsten behöver du studera på minst 50% i minst 1,5 år framöver.

Vi söker dig som vill arbeta minst 2 dagar i veckan och är okej med att arbeta olika tider på dygnet. Är du intresserad? Sök då tjänsten omgående då vi jobbar löpande med urval och intervjuer

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Studerande terminalarbetare sökes för ett uppdrag på välkänt företag Malmö!

Läs mer Apr 11
Är du ute efter ett extraarbete vid sidan av dina studier vill jobba extra på en av Sveriges största terminaler under terminerna och sommar? Trivs du med att arbeta med kroppen och i högt tempo? Då har vi tjänsten för dig!

Just nu söker vi efter studenter som är ute efter ett spännande extrajobb. Arbetet är inom en av Sveriges största terminaler och ligger i Toftanäs, Malmö. Kanske ska du börja studera till höst och känner att du vill kombinera dina studier med arbete?

Vanliga arbetsuppgifter kommer mesta dels bestå utav att hantera både gods och paket. Utöver dessa arbetsuppgifter kan det även förekomma administrativa arbetsuppgifter i from av registrering och scanning i kundens system.

Arbetstiderna kommer vara förlagda mellan 11.00 eller 12.00 till 19.15 eller 19.30. Eftermiddagspass finns även och är förlagda mellan 14.00 eller 15.00-19.15 eller 19.30. Andra arbetstider kan även förekomma. Vi arbetar med att schemalägga dina arbetstider både på förhand men även med korta varsel. Av den anledning ser vi gärna att du som söker tjänsten är flexibel och är beredd på att hoppa in med kort varsel.

Du kommer att arbeta som konsult för StudentConsulting uthyrd till vårt kundföretag under uppdragsperioden. Vi söker dig som kan starta omgående!

Din profil
Vi ser gärna att du som söker tidigare har jobbat som terminalarbete eller på ett lager. Det är inget krav men vi ser det som ett plus. Som person är du någon som trivs med att arbeta med kroppen och att du gillar att arbeta i högt tempo. Vi ser gärna att du har en positiv inställning och att du kan arbeta bra både i grupp men även självständigt. Arbetet ställer även krav på stresstålighet och att du är motiverad till att jobba snabbt och effektivt. Du är noggrann, flexibel och trivs att jobba i ett härligt arbetslag!

Det är även meriterande om du innehar truckkort men inget krav.

Vi söker dig som är studerande på universitet eller högskola på minst 50% och har minst 1 år kvar på dina studier och ser långsiktigt på detta extrajobb. Vi behöver att du är tillgänglig minst 2 pass per vecka mellan måndag till fredag. Vi ser gärna att du är tillgänglig mer under sommarperioden och under peakperiod.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Studenter sökes för nattarbete på terminal i Fosie, Malmö!

Läs mer Apr 11
Är du student och har lite tid över att arbeta extra på en stor terminal i Malmö? Gillar du arbete i högt tempo och med stark laganda? Då har vi det perfekta jobbet till dig!

Nu söker vi studenter som vill arbeta natt tid på ett välkänt transportföretag i Fosie, Malmö.

Dina arbetsuppgifter kommer främst gå ut på pakethantering. Du kommer att arbeta med bland annat sortering av gods och paket. Utöver sortering kan det även komma vissa administrativa arbetsuppgifter i form av scanning och registreringar i kundens system.

Arbetstiderna är främst 23.00-07.30, 00.00-07.30 eller 03.30-07.30. Observera att pendling med kollektivtrafik vid 03.30 ej är möjligt.

Vi arbetar med att schemalägga dina arbetstider både på förhand men också med kortare varsel, så det är viktigt att du är flexibel.

Din profil
Vi söker dig som inte är rädd för att ta i. Vi ser gärna att du är prestigelös och inte har problem med arbete som kan upplevas som fysiskt och monotont. Det är meriterande om du tidigare jobbat med terminalarbete eller på lager, men är inget krav. Det viktigaste för att lyckas i tjänsten är din inställning och vilja att göra ett bra jobb! Arbetet ställer krav på stresstålighet och att du är motiverad till att jobba snabbt och effektivt. Du är noggrann, flexibel och trivs att jobba i ett härligt arbetslag!

Vi söker dig som är studerande på universitet eller högskola och har minst 1 år kvar på dina studier och ser långsiktigt på detta extrajobb. Vi behöver att du är tillgänglig för att jobba minst 2 pass per vecka och att du har ett intresse för att jobba mer under sommaren. Är du intresserad? Sök då tjänsten omgående. Vi jobbar löpande med urval och intervjuer!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Performiq AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Performiq AB .

Dansktalande Account Manager till Conrad Elektronik i Malmö

Account manager
Läs mer Apr 8
Logga
Är du en initiativtagande och tekniskt intresserad person som trivs att arbeta kundnära? Drivs du av att arbeta med försäljning och är dessutom flytande i danska? Då kan du vara den personen vi söker som ska bli nästa Account Manager för Conrad Electroniks som ska arbeta mot den danska marknaden.

Tjänstebeskrivning & erbjudande
PerformIQ söker nu till Conrad Elektroniks räkning en dansktalande Account Manager/ Sales representative som ska arbeta mot den danska marknaden.

Som Account manager kommer din huvudsakliga uppgift vara att vårda och följa upp befintliga kunder på den danska marknaden, primärt genom telefon och digitala plattformar. Ditt ansvarsområde sträcker sig från att vägleda kunder, hantera offerter och att etablera långsiktiga kundrelationer. Denna roll erbjuder en utmärkt möjlighet till karriärutveckling inom försäljning och markerar starten på Conrads strävan att bygga upp en framstående försäljningsorganisation i både Danmark och Skandinavien.

Utöver att vårda befintliga kunder förväntas du också generera en kontinuerlig tillväxt för din egen kundportfölj. Detta innebär att du kommer att arbeta med aktiviteter såsom besöksplanering, utformning av inköpslösningar, förhandling av partneravtal och noggrann analys av marknaden.

Du kommer att tillhöra det skandinaviska försäljningsteamet med tre andra kollegor som utgår från kontoret i Malmö, WTC i Västra hamnen men har möjlighet till hemmaarbete två dagar i veckan. Utöver detta kommer du även arbeta i nära och tät dialog med teamledare, samt lokala och internationella kollegor för att optimera och bibehålla Conrads position som ledande aktör i regionen.

Därför vill du arbeta på Conrad:
• Vi erbjuder dig möjligheten att bidra till den fortsatta tillväxten av en av Europas största elektronikkoncerner och bli en del av ett team av entusiastiska proffs.
• Vår företagskultur är informell, dynamisk och resultatinriktad med tydliga KPI: er
• Vi erbjuder utmärkta arbetsförhållanden i Malmö (WTC, Västra Hamnen) och en konkurrenskraftig lön med bonusmöjligheter.
• Vi uppmuntrar personlig utveckling och mjuka färdigheter genom utbildning och träning.

Personprofil
Vi letar efter dig som älskar att vinna, du besitter ett stort eget driv och viktigast av allt, du ger inte upp. Du gillar att arbeta strategiskt och målinriktat för att nå och överträffa dina mål

För att lyckas i rollen som Account Manager krävs vidare:
• Erfarenhet inom försäljning och relationsskapande.
• Flytande i danska i både tal och skrift
• B körkort.

Tjänsten passar dig som är flexibel, lösningsorienterad, självgående och med hög ansvarskänsla. Som person är du utåtriktad och har en stark kommunikationsförmåga för att skapa långsiktiga relationer med våra kunder.

Det är meriterande om du har en bakgrund inom elektronik och komponenter. Utöver detta värderas även erfarenhet av försäljning inom en industriell B2B-miljö.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Malmö med möjligheter till hemmaarbete

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Jesper Wahlgren på jesper.wahlgren@performiq.se. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!

Företagspresentation
Vi är Conrad, en totalleverantör av mer än 750 000 tekniska och elektroniska produkter. Vi har legat i framkant i Europa i många år - från mätteknik och komponenter till verktyg, multimedia och många tekniska tjänster för våra företagskunder. Vi är i full gång med att bli en av Europas största och mest tillgängliga företagslösningar inom elektronik och teknik.

Ansök nu

Servictekniker till Bioteria!

Serviceelektriker, installation
Läs mer Apr 15
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Vill du vara en del av ett familjärt företag som aktivt arbetar för en grönare och mer hållbar framtid? Vill du arbeta med produkter med stark miljöprofil som ligger i absolut framkant? Trivs du även i en flexibel roll med mycket eget ansvar? Om ja: Då tror vi att rollen som Servicetekniker hos oss är helt rätt för dig!

Varför ska Bioteria vara din nästa arbetsgivare?
1. Du bidrar till en grönare och mer hållbar framtid för våran planet!
2. Du arbetar med framtidens produkter när det kommer till effektiv avfallshantering!
3. Du får vara en del av Bioteriafamiljen där medarbetaren står i fokus!
4. Dagligen vara i en stimulerande arbetsmiljö där du ständigt utvecklas!
5. Dagligen vara med att påverka både Bioteria och Bioterias kunders framgång och välmående!

Tjänstebeskrivning
Som servicetekniker representerar du Bioteria hos kunderna genom att arbeta med service och installation av biotekniska systemlösningar. Du arbetar med miljöanpassande lösningar i miljöer där avfall och fett orsakar problem och lukt, såsom i fettavskiljare, storköksventilation samt inom avfallshantering.

Du har ett nära samarbete med ansvarig säljare i regionen och tillsammans är ni en viktig del i att utveckla befintliga affärer och generera merförsäljning till Bioterias kunder, som är allt från mindre aktörer till större kommuner och fastighetsbolag.

Som servicetekniker planerar du dina rutter och besök självständigt och i dialog med vår sambandscentral. Du utgår hemifrån och arbetar i region Malmö med omnejd.

Personprofil
Vi söker dig som är händig och föredrar att arbeta aktivt med kroppen. Du är en problemlösare av rang som alltid strävar efter att leverera förstklassigt resultat. Prestigelöshet, teamkänsla och samarbete är för dig en självklarhet samt att du besitter god förmåga att lägga upp och planera din arbetsvardag. Vidare är det meriterande om du har en bakgrund som Fastihetstekniker/Skötare, VVSare, Servicetekniker, Elektriker eller Snickare.

Krav på tjänsten är:
- Talar och skriver flytande på svenska och engelska.
- B-körkort.

Övrigt
Start: Omgående enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid.
Arbetstid: 07-16 med flexibilitet.
Plats: Malmö med omnejd.

Företagspresentation
Bioteria är ett miljöteknikföretag som infört en helt ny teknik som gör stor skillnad för sina kunder, miljön och för samhället. Bioteria är övertygade om att bioteknikens visioner, möjligheter och konkreta framsteg kommer att möjliggöra fullständigt miljövänliga och hållbara samhällen. Om du delar denna framtidstro – och dessutom vill vara en aktiv del av den pågående Biorevolutionen så är du rätt person för jobbet. Läs mer på Bioteria.com.

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Oscar Backman på Oscar.backman@performiq.se
Välkommen in med din ansökan redan idag!

Ansök nu

Sales Coordinator till Croda Nordica AB i Malmö

Orderadministratör
Läs mer Apr 23
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Croda är en ledande leverantör av specialkemikalier och ingredienser för en mängd olika branscher, exempelvis kosmetika och läkemedel. Vi strävar efter att leverera högkvalitativa produkter och skapa långsiktiga kundrelationer genom enastående service och support.

Vi söker nu ett tillskott till teamet för start omgående och fram till årsskiftet ungefär. Du kommer att vara ansvarig för att förbereda, upprätthålla och samordna olika administrativa uppgifter. Att hantera kundrelationer är en stor och viktig del av arbetet.

Dina arbetsuppgifter kommer även att omfatta:

• Uppdatera prislistor/offerter till kunder.
• Hantera bokning av prover.
• Förse kunder med regulatoriska dokument, specifikationer och säkerhetsdatablad.
• Koordinera och skicka ut ändringar av specifikationer, produkter och säkerhetsdatablad som kräver utskick till kunder.
• Förbereda offerter som svar på nya kundförfrågningar.
• Planera och prioritera dagliga arbetsuppgifter inom riktlinjerna.

Personprofil
För att lyckas i denna roll söker vi dig med ett stort intresse för kundrelationer. Ditt engagemang, din analytiska förmåga av data och din noggrannhet ligger till grund för att du ska lyckas med ditt arbete och dina kundkontakter. Vidare ser vi att du besitter en förmåga att arbeta effektivt samtidigt som du är lugn och ansvarsfull. Som person är du driven, självständig, strukturerad och diplomatisk samt har en naturligt god förmåga att skapa och utveckla relationer.

Följande punkter stämmer in på dig:

• Arbetslivserfarenhet inom administration och kundorienterade roller.
• Goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
• Goda generella kunskaper i MS Office (Excel).
• Erfarenhet av affärssystem företrädesvis SAP. Meriterande om du tidigare arbetat i SAP C4C.

Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Troligen fram till årsskiftet
Arbetstid: Dagtid, kontorstider
Plats: Malmö

Uppdraget ingår i konsultverksamheten vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vänligen notera att vi ej tar emot ansökningar via e-post. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Anna Lindberg på anna.lindberg@performiq.se.

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet.

Som konsult hos PerformIQ omfattas du av kollektivavtal, vilket innebär att du kan känna dig trygg med dina anställningsvillkor hos oss. På PerformIQ ser vi oss själva som ett lag där alla medarbetare är lika viktiga och vi behandlar våra konsulter som lagkamrater. När du blir en del av vårt lag får du en tränare som finns tillgänglig för dig under hela din anställning. För mer information, besök www.performiq.se

Ansök nu

Administratör till kortare uppdrag i Malmö/ Limhamn

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Apr 22
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Vi söker en noggrann och driven person för att stödja vår kunds team i administrativa uppgifter. Om du är strukturerad och ha förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt med noggrannhet och precision kan du vara personen vi söker. Vår kund har ett kortvarigt behov under en period på 2-4 veckor, med möjlighet till förlängning.

Dina ansvarsområden inkluderar:
- Hantera inkommande och utgående korrespondens, inklusive e-post och telefon
- Assistera med att organisera och uppdatera företagets filsystem
- Underhålla och uppdatera databaser och register

Personprofil
Som person är du lösningsorienterad och gillar att ge god service. Du är strukturerad och noggrann och tycker om att arbeta mer lite mer monotona arbetsuppgifter men ändå alltid leverera högsta kvalité.

För att lyckas i rollen krävs vidare:
- Du har en positiv inställning och en vilja att lära dig
- Att du har god datorvana
- Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter är meriterande

Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som administratör. Vidare söker vi dig som ställer dig bakom PerformIQ:s värdegrund och värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk samt kulturell mångfald.

Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Vikariat på 2-4 veckor
Arbetstider: 8-17 (möjlighet till deltid erbjuds)
Plats: Limhamn

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ med stor möjlighet till vidare anställning direkt hos kundföretaget.
Skicka in din ansökan genom att trycka på ”ansök”. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Jesper Wahlgren på jesper.wahlgren@performiq.se


Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se

Ansök nu

Servictekniker till Bioteria!

Servicetekniker, elektronik
Läs mer Apr 15
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Vill du vara en del av ett familjärt företag som aktivt arbetar för en grönare och mer hållbar framtid? Vill du arbeta med produkter med stark miljöprofil som ligger i absolut framkant? Trivs du även i en flexibel roll med mycket eget ansvar? Om ja: Då tror vi att rollen som Servicetekniker hos oss är helt rätt för dig!

Varför ska Bioteria vara din nästa arbetsgivare?
1. Du bidrar till en grönare och mer hållbar framtid för våran planet!
2. Du arbetar med framtidens produkter när det kommer till effektiv avfallshantering!
3. Du får vara en del av Bioteriafamiljen där medarbetaren står i fokus!
4. Dagligen vara i en stimulerande arbetsmiljö där du ständigt utvecklas!
5. Dagligen vara med att påverka både Bioteria och Bioterias kunders framgång och välmående!

Tjänstebeskrivning
Som servicetekniker representerar du Bioteria hos kunderna genom att arbeta med service och installation av biotekniska systemlösningar. Du arbetar med miljöanpassande lösningar i miljöer där avfall och fett orsakar problem och lukt, såsom i fettavskiljare, storköksventilation samt inom avfallshantering.

Du har ett nära samarbete med ansvarig säljare i regionen och tillsammans är ni en viktig del i att utveckla befintliga affärer och generera merförsäljning till Bioterias kunder, som är allt från mindre aktörer till större kommuner och fastighetsbolag.

Som servicetekniker planerar du dina rutter och besök självständigt och i dialog med vår sambandscentral. Du utgår hemifrån och arbetar i region Malmö med omnejd.

Personprofil
Vi söker dig som är händig och föredrar att arbeta aktivt med kroppen. Du är en problemlösare av rang som alltid strävar efter att leverera förstklassigt resultat. Prestigelöshet, teamkänsla och samarbete är för dig en självklarhet samt att du besitter god förmåga att lägga upp och planera din arbetsvardag. Vidare är det meriterande om du har en bakgrund som Fastihetstekniker/Skötare, VVSare, Servicetekniker, Elektriker eller Snickare.

Krav på tjänsten är:
- Talar och skriver flytande på svenska och engelska.
- B-körkort.

Övrigt
Start: Omgående enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid.
Arbetstid: 07-16 med flexibilitet.
Plats: Malmö med omnejd.

Företagspresentation
Bioteria är ett miljöteknikföretag som infört en helt ny teknik som gör stor skillnad för sina kunder, miljön och för samhället. Bioteria är övertygade om att bioteknikens visioner, möjligheter och konkreta framsteg kommer att möjliggöra fullständigt miljövänliga och hållbara samhällen. Om du delar denna framtidstro – och dessutom vill vara en aktiv del av den pågående Biorevolutionen så är du rätt person för jobbet. Läs mer på Bioteria.com.

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Oscar Backman på Oscar.backman@performiq.se
Välkommen in med din ansökan redan idag!

Ansök nu

Underhållsingenjör till kraftvärmeverket på SYSAV

Drift- och underhållsingenjör, anläggning
Läs mer Apr 15
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Arbetar du på energibolag eller inom process- /tillverkningsindustrin och brinner för mekanik och teknik? Vill du arbeta med ett drivet gäng med starkt engagemang som ställer upp för varandra? Då kan det här vara tjänsten för dig!

Sysav bidrar till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas tillvara. Vi omhändertar avfall, avgiftar, förädlar och för tillbaka resurser till samhället. Vi skapar också insikt kring hållbar konsumtion och visar vägen för branschen genom innovativa lösningar. Sysav är stolt över att bidra till att skapa världens mest hållbara region – tillsammans med kunder, samarbetspartners och våra 14 ägarkommuner.

Arbetsuppgifterna består av att leda och utveckla underhållet samt supportera teknikerna i det förebyggande och avhjälpande underhållet med fokus på problemlösning och rotorsaksanalys. Du kommer att medverka och driva utredningar som syftar till att minska antalet störningar, stopp och haverier i den operativa verksamheten. Arbetet är fritt och självständigt med intressanta uppgifter i olika sammanhang där dina insatser blir en viktig del av verksamhetens framgång.

Du kommer framför allt att:
• Driva och medverka i olika utredningar
• Ge support till mekaniker och elektriker
• Ta fram arbetsinstruktioner, KPI:er och prestandakontroller, då vi ska gå från att vara avhjälpande till att bli mer förebyggande i vårt underhållsarbete
• Tillsammans med andra enheter bevaka den tekniska utvecklingen och arbeta med uppgraderingar, modernisering och ständiga förbättringar av maskinparken
• Medverka till utveckling och förbättring av arbetssätt, rutiner och metoder
• Vara delaktig i planering, utveckling av revisionen (den stora årliga underhållet av kraftvärmepannorna). Även kunna ta rollen som revisionsledare vid behov.

På Sysav bidrar du till en hållbar värld där så mycket som möjligt tas tillvara. Hos oss får du en arbetsplats där ett tillitsfullt och lyhört ledarskap och medarbetarskap premieras. En hybrid arbetsplats, när det är möjligt, samt balans mellan arbete och fritid, är viktigt för många av våra medarbetare och därför även för oss. Förutom friskvårdsbidrag, erbjuder vi en förmånlig sjukvårdsförsäkring och tillgång till vår Förmånsportal samt gratis pensionsrådgivning.


Personprofil
Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom det tekniska området samt några års arbetserfarenhet från kraftvärmeanläggning, process- eller tillverkningsindustrin.
Du har arbetat med löpande underhåll och förbättringsarbeten och har god förståelse för mekanik och teknik.

I ditt arbete med förbättringar är det meriterande om du har erfarenhet av 6 Sigma och TPM.

För att trivas i rollen ser vi att du är prestigelös med en rak och tydlig kommunikation. Du samarbetar och kommunicerar med både tekniker och ledning och tar egna initiativ för att nå verksamhetens mål. Som person ser vi att du är en analytisk och en strukturerad problemlösare och självklart är du serviceinriktad. Tjänsten innebär mycket kontakter såväl internt som externt med leverantörer och entreprenörer.

I den här rollen får du vara i verkligheten där majoriteten av Malmö/Burlövs fjärrvärme produceras. Rollen har möjlighet att ge dig ett bra helhetsperspektiv på energiavdelningen och Sysavs organisation.


Övrigt
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Plats: Malmö

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

I den här rekryteringen samarbetar Sysav med PerformIQ. Vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mattias Söderberg på mattias.soderberg@performiq.se vid eventuella frågor gällande rekryteringsprocessen.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu