Malmö: Spontanansökan Malmö för uppdrag inom bygg och anläggning

Hitta ansökningsinfo om jobbet Spontanansökan Malmö för uppdrag inom bygg och anläggning i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-21 // Varaktighet: Heltid

Är du intresserad av nytt uppdrag inom bygg och anläggning? Registrera dig som kandidat hos oss och öka chansen att bli matchad mot spännande uppdrag!

Vi får löpande in rekryteringsuppdrag från marknadsledande företag inom bygg och anläggning i Malmö. Ifall du är intresserad av nytt uppdrag - vill vi gärna komma i kontakt med dig! Vi söker dig som är projektledare, arbetsledare, platschef, projektchef, entreprenadingenjör med mera.

Hur går det till?
Det flesta uppdrag vi får in behöver tillsättas omgående och processen blir oftast klar inom tre till fyra veckor. Ett uppdrag som passar just dig kan komma in redan inom en vecka utan att vi vet om det. Därför vill vi be dig om att registrera er som en kandidat hos oss redan idag. 

Genom att skicka in en ansökan med ett CV skapar du en profil i vårt system vilket gör det enkelt för oss att matcha din profil med relevanta uppdrag. För att vi skall ha bästa möjliga underlag för att evaluera dig till tjänsten, ber vi dig fylla ut din kandidatprofil så fullständigt som möjligt. Ju mer utfyllande information du lägger in, desto större är chansen att vi snabbt kan matcha dig mot lediga uppdrag.

Så fort vi har ett passande uppdrag hör vi av oss för att stämma av din tillgänglighet, intresse för uppdraget och bjuder in till intervju för en närmare diskussion. På så vis använder vi tiden effektivt.

Ansökan och kontaktuppgifter
Bli en del av vårt professionella yrkesnätverk för uppdrag inom bygg och anläggning genom att skicka en ansökan och registrera en kandidatprofil med CV. Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att ta kontakt med oss.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Projektledare, bygg och anläggning

Nedan visas andra jobb i Malmö som Projektledare, bygg och anläggning.

Erfaren Project Manager till Nordomatic Malmö

Läs mer Maj 9
Nordomatic är ett specialiserat tillväxt- och kunskapsföretag som hjälper fastighetsägare att med modern teknik sänka energiförbrukning och driftskostnader. Bolagets vision är att bli Global Impact Leader of Smart Buildings och vägen dit skall gå via organisk tillväxt såväl som genom förvärv. Idag har Nordomatic verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Storbritannien, Holland och Belgien. Nordomatic ägs sedan augusti 2020 huvudsakligen av Trill Impact som är ett tillväxtorienterat private equity-bolag med starkt fokus på hållbarhet. Detta innebär bland annat en målsättning om att samtliga bolag som Trill Impact investerar i ska bli förebilder inom hållbarhet och göra väsentliga och mätbara förbättringar inom FN:s globala hållbarhetsmål. Du kan läsa mer om dessa mål på https://www.un.org/sustainabledevelopment/.

.

Vill du vara med på Nordomatics spännande resa och verka inom en framtidsbransch där megatrender som IoT, hållbarhet, energibesparing och digitalisering blir din vardag? Vill du arbeta på ett ledande svenskt proptech företag där du har goda utvecklingsmöjligheter och där du äger din egen utveckling inom bolaget?

Om ja på ovan, då ska du absolut läsa vidare!

Nordomatic är idag Sveriges största oberoende specialist inom klimatsmart fastighetsautomation. Vi växer både inom Sverige, Norden och i övriga Europa. Vi söker nu en erfaren Project Manager med erfarenhet från vår bransch, som vill vara med och bidra till utvecklingen av vår växande verksamhet i Malmö. Affärsområde Väst har kontor i Malmö, Helsingborg, Göteborg och Borås. Denna tjänst är placerad i Malmö för att täcka vår verksamhet inom Malmö området. 

Rollbeskrivning
Som Project Manager ansvarar du för projektens genomförande och ekonomiska resultat. Du arbetar proaktivt från upphandling, planering, resurstillsättning till att driva projekten framåt. Du genomför löpande avstämningar med entreprenörer, leverantörer, intern personal samt slutkund. Hos oss får du möjlighet att arbeta i och leda spännande projekt inom fastighetsautomation och hjälpa våra kunder att få smartare byggnader. Projektens storlek varierar.

Läs gärna mer på vår hemsida om projekt vi redan genomfört: https://nordomatic.com/se/

Vi erbjuder dig följande

* En intressant teknisk roll och en arbetsmiljö fylld av tekniska utmaningar.
* Arbetsglädje och möjlighet till personlig utveckling inom Nordomatic.
* Ett arbete inom ett innovativt samt marknadsledande svenskt proptech företag inom en framtidsbransch där avancerad teknik och energibesparingar är vår vardag.
* På Nordomatic hjälps vi åt, har korta beslutsvägar och en stark teamkänsla med ett gemensamt mål att lyckas tillsammans.

Erfarenhet som krävs 
För att lyckas och trivas i rollen som Project Manager har du:
* Flera års erfarenhet av projektledning.
* Stort tekniskt intresse samt har affärsmanskap och är en god kommunikatör.
* Erfarenhet inom entreprenad, fastighetsautomation, drift och underhåll och en god branschkännedom inom VVS-system, konstruktion, projektering.
* Körkort (erfordras till alla våra tjänster).
* Erfarenhet kring ekonomisk uppföljning via ERP-system.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är initiativtagande, målmedveten och lösningsorienterad. Du arbetar strukturerat, planerar och organiserar arbetet även under stressiga perioder och värdesätter alltid god kvalité och ett gott slutresultat. Du är nyfiken i din personlighet och har goda ledaregenskaper och känner dig trygg i rollen som ledare.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och profil till den här tjänsten. Att vara anställd hos Nordomatic kan innebära att du behöver ge ditt samtycke till sekretessbevis och registerkontroll.

Om du vill bli en del av ett växande svenskt proptech företag med en stark hållbarhetsprofil och många utvecklingsmöjligheter ska du börja jobba hos oss på Nordomatic.

Ansökan 
I denna rekrytering samarbetar vi med Ny Kollega och du är välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Johan Spjuth på 0733- 67 06 60 vid frågor. Sista ansökningsdag är den 16 juni, men ansök snarast då urval och intervjuer sker löpande. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Ny Kollega skapar nya möjligheter och växtkraft mellan människor och företag främst inom Öresundsregionen men även i Göteborg och Stockholm. Vi levererar kundanpassade tjänster inom: Rekrytering - Search - Personaluthyrning - Interim. Vi är medlem i Kompetensföretagen och blev i oktober 2021 ett auktoriserat rekryterings- och uthyrningsföretag. Läs mer om oss på vår hemsida nykollega.se eller följ oss på LinkedIn och Facebook.

Ansök nu

Uppdragsledande konsult

Läs mer Dec 19
Brinner du för uppdragsledning och att skapa nya affärer?
Vi rekryterar en uppdragsledande konsult till Malmöområdet. Dina arbetsuppgifter spänner sig mellan uppdragsledning för tjänster som vibrationsmätning, besiktning av byggnader, riskanalys, skadeutredning och teknisk rådgivning m.m. Du kommer även ha ett marknadsfokus och driva och söka nya affärer. Du rapporterar till affärsområdeschefen i Karlskrona. Genom vår kompetensrika och flexibla organisation får du möjlighet att kunna växa och påverka din utveckling.

I rollen som konsult är du i perioder mycket ute i fält vilket gör att det ställs höga krav på social kompetens och kundbemötande. Du behöver vara lyssnande, kommunikativ och besitta en känsla för god service. Flera projekt löper parallellt och det är viktigt att du på ett bra sätt kan hantera arbetsuppgifterna och planera i ditt arbete. Vi ser därför att ditt arbetssätt är noggrant, strukturerat och professionellt.
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet och kompetens inom uppdragsledning. Du förväntas ta ett helhetsansvar i uppdraget dvs. allt ifrån kundkontakter, uppdragsplanering och styrning till leverans och fakturering. Vi ser också att du besitter en mycket god branschkunskap och nätverk. För att lyckas i rollen som uppdragsledande konsult besitter du en förmåga att skapa förtroende hos dina kunder. Du arbetar ofta självständigt och det förutsätter att du har ett eget driv och är initiativtagande.

Kvalifikationer

- Minst 5 års erfarenhet som teknisk konsult varav 2-3 som uppdragsledare
- Eftergymnasial teknisk utbildning
- Flytande svenska och engelska i tal ock skrift
- Körkort klass B

Meriterande

- Erfarenhet av marknadsarbete
- Nätverk/kontaktnät i branschen

Vid frågor om tjänsten kontakta VD Johan Guthe. Vi rekommenderar att du ansöker snarast då urval sker löpande.

Nitro Consult ingår i koncernen Storskogen Group och är ett konsultföretag med verksamhet i hela Sverige med rötter från Alfred Nobel. Tillsammans med våra medarbetare driver vi en säker samhällsutveckling med visionen om att samhället ska kunna utvecklas i harmoni med människor och miljö. Detta gör vi genom att säkerställa trygghet i samband med sprängning och markarbeten genom att tillhandahålla tjänster inom omgivningspåverkan. Nitro Consult har som företag en gedigen kompetens och som ny medarbetare får du ständigt lära dig nya kunskaper i arbetet för att på bästa sätt utvecklas inom din roll och i din karriär.

Ansök nu

Projektledare - Uppdragsledning entreprenad ERTMS

Läs mer Maj 2
Trafikverkets Verksamhetsområde Stora Projekt söker dig som vill vara med och forma framtidens infrastruktur. Vi ansvarar för att driva och genomföra landets största och mest avancerade infrastrukturprojekt. Nu letar vi efter en erfaren och driven projektledare för att leda våra spännande initiativ.


Projektledare - Uppdragsledning entreprenad ERTMS

Arbetsuppgifter

Avdelningen ERTMS Införande har uppdraget att uppgradera och digitalisera befintliga signalanläggningar i Sverige samt att införa det europeiska tågsskyddssystemet ERTMS. Som en av landets - och därmed Nordens - största byggherrar och beställare bidrar Trafikverket till samhällsutvecklingen på ett påtagligt sätt, såväl i planeringsskedet som i byggskedet. Vi sätter stort fokus på att slutföra våra projekt i tid, till rätt kostnad och med förväntat innehåll.
ERTMS - European Rail Traffic Management System - är ett EU-gemensamt trafikstyrningssystem. Det införs för att förenkla resor och transporter över landsgränserna i Europa. Projektet ERTMS uppdrag är att färdigställa utvecklingen av ERTMS systemen och att ansvara för införandet av ERTMS i Sverige. Vi börjar på Malmbanan som omfattar sträckan Luleå - Riksgränsen (Narvik) med första driftsättning på del av sträckan 2024. År 2042 beräknas ERTMS vara infört i sin helhet i Sverige.
Projektet du kommer att börja jobba i är stort, spännande och utmanande och ligger i Storstadsområde Malmö som sträcker sig från Öresundsbron upp till Lund och Kävlinge. Det finns även möjlighet att jobba i andra spännande projekt i Skåne som startas upp inom kort.
I rollen som projektledare hos oss kommer du att ha en nyckelroll i att leda och samordna ett projektteam, bestående av projektingenjörer och byggledare inom BEST (Bana, el, signal och tele) samt mark- och kanalisation. Du kommer att ha en varierad vardag med olika beröringspunkter och samarbeta med flertalet intressenter. Ett av dina ansvarsområden är att styra och följa upp entreprenörens leveranser. Det innebär att du aktivt deltar i upphandlingsprocessen för entreprenören och sedan kontinuerligt följer upp deras arbete för att säkerställa kvalitet och fastställda mål. En viktig del av ditt arbete kommer också vara att utarbeta rapporter och prognoser gällande tid, kostnad och innehåll inom ramen för entreprenaden, vilket är avgörande för projektets framgång och ekonomiska planering.
Utöver en stimulerande arbetsmiljö och möjligheten att arbeta med några av Sveriges mest framstående projekt erbjuder vi olika forum för erfarenhetsutbyten, nätverk, utbildningar samt talang- och utvecklingsprogram. Du är även med och bidrar till samhällsutvecklingen på ett påtagligt sätt.
" Jag som blir din linjechef heter Peter Göransson. I min sektion arbetar ett tjugotal projektledare och byggledare. Mitt ledarskap präglas av att jag lämnar mycket ansvar åt individen, men samtidigt finns jag alltid tillgänglig i bakgrunden om behov av stöttning eller hjälp uppstår."

Övrig information

Placeringsort för tjänsten är Malmö.
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Intervjuer är planerade att genomföras via Skype vecka 24.
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!

Kvalifikationer

Vem är du?
Du som person arbetar med en tydlig struktur och ser till att slutföra dina uppgifter i tid samt letar självständigt nya. Du har god förmåga att samarbeta med dina kollegor, leverantörer och andra aktörer. Rollen ställer krav på att du har ett affärsmässigt förhållningssätt samt förmåga att kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt, både med kollegor och med externa intressenter.
Vi söker dig som har
högskole- eller civilingenjörsexamen med relevant inriktning alternativ annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer likvärdig
några års erfarenhet av att leda bygg- eller infrastrukturprojekt, enligt en etablerad projektmodell
goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
grundläggande kunskaper i relevanta standardavtal som AB, ABT, ABK & AMA
goda kunskaper i Officepaketet
körkort för personbil

Det är meriterande om du har
erfarenhet av att jobba med järnväg och specifikt med ERTMS
utbildning inom BASÄVISTA och BAS-U
kunskap i mät- och ersättningsregler MER


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Inom Stora projekt leder vi flera av Trafikverkets allra största investeringsprojekt . Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu

Project Coordinator for SPI Global Play AB

Läs mer Apr 9
We are now expanding and are therefore looking for a full-time Project Coordinator. The position is Malmö, Sweden based, with international travel expected. We have high demands on you as an applicant, but we also offer diverse and challenging work with great development potential in an international environment.
SPI Global Play is the leading full concept supplier and manufacturer within leisure and entertainment industry. We plan, design, develop, produce, install and service everything from small play structures to large experience-based leisure facilities and multi-leisure centers. SPI Global Play AB is a part of the international group ‘Global Leisure Group’ and works closely with its sister companies in the United Kingdom, the Netherlands, Italy, Belgium, Germany, Austria, Slovakia, Poland and Middle East.
Our business idea is to offer companies all around the globe complete concepts and turn-key solutions to create unique experience-based activities for all ages in public and commercial environments.
You can find more information on our website: www.spiglobalplay.com

About the Project Coordinator position:
The Project Management department is responsible for planning, executing and following-up projects all around the world. You will start with working closely with our existing Project Coordinators, learn to execute variety of different type of projects, and then move on to handling your own projects. This is a vital role for our continued growth. We are currently looking for a candidate who will compliment this department with their experience and skills.
The Project Coordinator work consists of planning the project and its timeline, placing material orders, communicating and negotiating with different suppliers and our production units, arranging the freight, booking the personnel and resources for the job as well as instructing the installers, builders, artists and decorators on site. Your daily tasks will also involve a great deal of administrative work to make sure everything is saved and updated in our CRM system, every project is properly planned and prepared, procedures are followed and progress of the project is monitored. You will be in daily contact with colleagues, customers, suppliers and partners around the globe.

Your main tasks:
Plan, coordinate and follow-up projects and initiated processes
Outline project objectives clearly
Arrange the necessary resources and tools
Order the necessary material
Communicate with customers about their projects and provide high-level customer service
Negotiate with contractors and suppliers
Take part in project meetings and proposing adjustments
Make logistical arrangements
Coordinate day-to-day operational aspects of the project realization
Arrange and organize all project-related paperwork
Update and actively work with our CRM-system
Follow the agreed budget and implement cost-saving measures
Monitor the costs, progress and quality of project
Coordinate with the involved parties to keep the agreed timeline of the project


Qualifications and skills:
To succeed in this position, it’s important you are passionate about project planning, like to work result-oriented, enjoy administrative work, as well as customer service and communication.
It’s mandatory that you already have at least 1-2 years of experience with similar tasks. In addition to this, you will receive a broad training and support from our existing Project Coordinators and colleagues within the rest of the organization.
You know how to prioritize, work well independently as well as have great skills to be a part of a bigger team. You are structured and stress-resistant; you have a good planning ability for your own and others' work. Multitasking, working with many tasks and projects at the same time and working under pressure to meet deadlines is something you thrive for. It is important that you like working with customers, are well motivated and most of all a team player, as you will need to work closely with several departments from our various offices.
As a person you are responsible, well organized, good at communications and pay attention to detail. It’s important that you are solution-oriented, can anticipate obstacles and problems, and make quick but well-founded decisions. Since you will be responsible for keeping the budget of the project, you need to have a good understanding of numbers and finances.
A high standard of Excel knowledge is fundamental along with a strong understanding of Microsoft Office in general. We expect you have good proficiency in English in both speech and writing, other language skills are advantageous.
In this position you will also be required to travel internationally to the different projects on regular basis.
It is a requirement that you have a driving license and your own car.

Does this sound like a job for you? If yes, we look forward to receiving your application!
Selection and interviews will be ongoing.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Isaksson Rekrytering & Bemanning AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Isaksson Rekrytering & Bemanning AB .

Hyresadministratör till Sveafastigheter till Malmö

Ekonomiassistent
Läs mer Maj 3
Sveafastigheter äger, förvaltar och utvecklar långsiktigt attraktiva hyresrätter i hela landet, med ett lokalt engagemang för varje plats och ett starkt hållbarhetsfokus. Vi arbetar för att erbjuda en bredd av hyresrätter som efterfrågas av många, som står sig över tid och där människor trivs och känner sig trygga. Läs gärna mer på www.sveafastigheter.se

Vi växer och söker nu en hyresadministratör till Malmö.

Vad erbjuder Sveafastigheter?
Vi är ett bolag som finns i stora delar av landet. Sveafastigheters vision är att skapa hem för fler där människor trivs och mår bra, förvaltade och utvecklade med ansvar för nuvarande och kommande generationer. Våra värdeord, långsiktig, närvarande, innovativ och affärsmässig, präglar hela vår verksamhet. Det är en spännande tidpunkt att komma in i bolaget då vi är i en fas av uppbyggnad.

Ditt uppdrag
Som vår nya hyresadministratör ansvarar du för att säkerställa att hyror och avgifter hanteras korrekt och noggrant. Du har en löpande dialog med våra hyresgäster och hanterar ärenden som kommer in till kundtjänst. Du stöttar förvaltningen och är behjälplig kring frågor som rör vårt fastighetssystem Vitec. Du rapporterar till chef hyresadministration.

I ditt uppdrag ingår bland annat: Daglig kontakt med hyresgäster
Kundtjänst vardagar mellan kl. 09-12
Ansvara för sin region och bistå våra uthyrare och förvaltare
Fakturera och distribuera hyresavier
Registrera avdrag och direktfakturering till hyresgäst
Assistera i det dagliga arbetet med Sveafastigheter Parkering
Verkar för regionens totala resultat och finansiella mål.

Är du den vi söker?
Vi söker en person som utmärker sig med hög social kompetens och en stark serviceinriktning. Du bör vara en skicklig problemlösare som kan arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du har en förmåga att lyhört hantera olika situationer och har ett engagemang för att ständigt vilja förbättra. Viktigt är att du trivs i en entreprenöriell miljö med högt tempo.

Du har tidigare arbetat i en kundrelaterad tjänst och gärna på ett fastighetsbolag. Det är meriterande om du har en fastighetsrelaterad utbildning. Vidare ser vi att du har goda IT-kunskaper och är van användare av MS-Officepaketet. Du behöver ha en god förståelse för fastighetsbranschen och hyresadministration. Flytande tal och skrift på svenska och engelska. 

Ansökan och kontaktuppgifter
I den här rekryteringen samarbetar Sveafastigheter med Isaksson Rekrytering Bemanning. Har du frågor och funderingar kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta senior rekryteringskonsult Ira Isaksson 070 - 485 75 59.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. För att hantera din ansökan enligt GDPR tar vi inte emot ansökningar via e-mail.

Varmt välkommen med din ansökan!
 
Isaksson Rekrytering Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, bygg och teknik. Isaksson Rekrytering Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Kompetensföretagen-Svenskt Näringsliv-Almega. Vi är medlemmar i Byggföretagen, (f.d. BI). För mer information https://www.isakssonrekrytering.se

Ansök nu

Spontanansökan Malmö för uppdrag inom inom teknik och installation

Installationselektriker
Läs mer Maj 2
Är du intresserad av nytt uppdrag inom teknik och installation? Registrera dig som kandidat hos oss och öka chansen att bli matchad mot spännande uppdrag!

Vi får löpande in rekryteringsuppdrag från marknadsledande företag inom fastighet, bygg och teknik i Malmö. Ifall du är intresserad av nytt uppdrag - vill vi gärna komma i kontakt med dig! Vi söker dig som är ingenjör. tekniker, elektriker, drifttekniker, kyltekniker, servicetekniker med mera.

Hur går det till?
Det flesta uppdrag vi får in behöver tillsättas omgående och processen blir oftast klar inom tre till fyra veckor. Ett uppdrag som passar just dig kan komma in redan inom en vecka utan att vi vet om det. Därför vill vi be dig om att registrera er som en kandidat hos oss redan idag. 

Genom att skicka in en ansökan med ett CV skapar du en profil i vårt system vilket gör det enkelt för oss att matcha din profil med relevanta uppdrag. För att vi skall ha bästa möjliga underlag för att evaluera dig till tjänsten, ber vi dig fylla ut din kandidatprofil så fullständigt som möjligt. Ju mer utfyllande information du lägger in, desto större är chansen att vi snabbt kan matcha dig mot lediga uppdrag.

Så fort vi har ett passande uppdrag hör vi av oss för att stämma av din tillgänglighet, intresse för uppdraget och bjuder in till intervju för en närmare diskussion. På så vis använder vi tiden effektivt.

Ansökan och kontaktuppgifter
Bli en del av vårt professionella yrkesnätverk för uppdrag inom bygg och anläggning genom att skicka en ansökan och registrera en kandidatprofil med CV. Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att ta kontakt med oss.

Ansök nu

Svensk Sjöentreprenad söker en Projektingenjör

Byggnadsingenjör
Läs mer Apr 8
Svensk Sjöentreprenad AB är ett av landets största och äldsta marina anläggningsföretag och har varit verksamma inom undervattensentreprenader sedan mitten av 1980 -talet. Till vår verksamhet söker vi nu en Projektingenjör som vill vara en del av företagets fortsatta tillväxt.
Vill du vara med och bidra med din kunskap i komplexa anläggningsprojekt med marin karaktär och till ett hållbart samhällsbyggande? Välkommen din ansökan idag! 

Om verksamheten   
Svensk Sjöentreprenad AB är en del av MarCongruppen AB. Vi inriktar oss på nybyggnation, service, underhåll och utförande av projekt i anslutning till vatten. Inom detta område erbjuder vi byggnation och eller underhåll av bl.a. hamnar, kajer, bryggor, fyrar, broar, kraftverk m.m. genom ett unikt och mångårigt samarbete med anläggnings och förvaltande företag kan vi erbjuda ett brett kunnande inom dessa områden via våra verksamheter i Stockholm, Härnösand, Göteborg, Sölvesborg, Luleå och Malmö. Läs mer på: www.sse-ab.se

Om tjänsten
Vi söker en Projektingenjör som vill ta ansvar för vårt KMA-arbete inom SSE. I din roll som Projektingenjör driver, samordnar och säkerställer du kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöarbete inkl. hållbarhetsarbete ute på projekten. Du har en stödjande och lärande funktion till framför allt projektledarna men även andra medarbetare i projekten. I rollen ingår det att utbilda och supportera i de digitala system som koncernen har beslutat om. Du har även kontakt med beställare, leverantörer, myndigheter och andra aktörer inom och utanför organisationen. Du arbetar främst med projektledarna för att systematiskt verka till att projekten följer gällande kontraktskrav, regelverk, koncerndirektiv och lagstiftning samt når uppsatta mål. Det innebär ett nära samarbete med projekten i form av operativt stöd under projektets gång, från anbudsskede till färdigställande och överlämning. Övervaka och säkerställ att KMA-frågor inom projekt hanteras i enlighet med kontraktets krav och företagets riktlinjer.
Upprätta och underhålla projektdokumentation inom Kvalitet, miljö arbetsmiljö för bolaget och se till att dokumentationen levereras enligt kontraktsvillkoren.
Behjälplig att utföra/dokumentera och följa upp skydds- och miljöronder.
Introducera och utbilda projektteamet i KMA-frågor efter samarbete med koncernens KMA-chef och se till att vi följer våra rutiner inom Kvalitet, miljö arbetsmiljö.
Stöd produktionen i projektets slutdokumentation inom miljö.
Stödjer koncernens KMA-chef vid behov
Stöd till projektledarna före-under och efter projektets genomförande

Kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet i en roll som projektingenjör/entreprenadingenjör eller KMA inom bygg- eller anläggningsverksamheten. Meriterande om du har erfarenhet från Marin verksamhet, betong eller grundläggning.

Vi ser gärna att du har med dig följande:  God kunskap om KMA.
 Kunskap i styrande regelverk inom området
 Erfarenhet av myndighets- och kundkontakter
 Du har goda ledaregenskaper
Vi söker dig som är tydlig och har förmåga att hålla och skapa struktur. Vidare trivs du med många sociala kontaktytor och har en förmåga att skapa goda relationer. Därtill är du bra på att skapa engagemang och förtroende bland dem du samarbetar med. Du är kommunikativ och uttrycker dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som engelska. Är du en flexibel och lyhörd teammänniska som drivs av att uppnå högt ställda kvalitetskrav i en spännande miljö?

Vad kan Svensk Sjöentreprenad AB erbjuda dig?
Vi erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter som projektansvarig där du får möjlighet att succesivt växa in i din roll och få mer ansvar och få större projekt med tiden. Du erbjuds att arbeta i ett spännande företag som präglas av en god teamkänsla och en familjär stämning. För att trivas i tjänsten ska du vara en person som utmanas och drivs av att arbeta såväl strategiskt som operativt. Du kommer att ingå i ett team av erfarna projektansvariga som arbetar med våra marina tjänster. Tjänsten är placerad på Svensk Sjöentreprenads kontor i Malmö alternativt Göteborg. Resor förekommer i tjänsten.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Svensk Sjöentreprenad AB med Isaksson Rekrytering Bemanning. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. För frågor kring tjänsten hänvisas till ansvarig rekryterare, seniorkonsult Jonas Bessing, jonas@isakssonrekrytering.se, 0736-264750.

Isaksson Rekrytering Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, teknik, energi, bygg samt ekonomi/administration. Isaksson Rekrytering och Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Almega-Bemanningsbolagen-Svenskt Näringsliv

Ansök nu

Svensk Sjöentreprenad söker en Projektingenjör

Byggnadsingenjör
Läs mer Apr 1
Svensk Sjöentreprenad AB är ett av landets största och äldsta marina anläggningsföretag och har varit verksamma inom undervattensentreprenader sedan mitten av 1980 -talet. Till vår verksamhet söker vi nu en Projektingenjör som vill vara en del av företagets fortsatta tillväxt.
Vill du vara med och bidra med din kunskap i komplexa anläggningsprojekt med marin karaktär och till ett hållbart samhällsbyggande? Välkommen din ansökan idag! 

Om verksamheten   
Svensk Sjöentreprenad AB är en del av MarCongruppen AB. Vi inriktar oss på nybyggnation, service, underhåll och utförande av projekt i anslutning till vatten. Inom detta område erbjuder vi byggnation och eller underhåll av bl.a. hamnar, kajer, bryggor, fyrar, broar, kraftverk m.m. genom ett unikt och mångårigt samarbete med anläggnings och förvaltande företag kan vi erbjuda ett brett kunnande inom dessa områden via våra verksamheter i Stockholm, Härnösand, Göteborg, Sölvesborg, Luleå och Malmö. Läs mer på: www.sse-ab.se

Om tjänsten
Vi söker en Projektingenjör som vill ta ansvar för vårt KMA-arbete inom SSE. I din roll som Projektingenjör driver, samordnar och säkerställer du kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöarbete inkl. hållbarhetsarbete ute på projekten. Du har en stödjande och lärande funktion till framför allt projektledarna men även andra medarbetare i projekten. I rollen ingår det att utbilda och supportera i de digitala system som koncernen har beslutat om. Du har även kontakt med beställare, leverantörer, myndigheter och andra aktörer inom och utanför organisationen. Du arbetar främst med projektledarna för att systematiskt verka till att projekten följer gällande kontraktskrav, regelverk, koncerndirektiv och lagstiftning samt når uppsatta mål. Det innebär ett nära samarbete med projekten i form av operativt stöd under projektets gång, från anbudsskede till färdigställande och överlämning. Övervaka och säkerställ att KMA-frågor inom projekt hanteras i enlighet med kontraktets krav och företagets riktlinjer.
Upprätta och underhålla projektdokumentation inom Kvalitet, miljö arbetsmiljö för bolaget och se till att dokumentationen levereras enligt kontraktsvillkoren.
Behjälplig att utföra/dokumentera och följa upp skydds- och miljöronder.
Introducera och utbilda projektteamet i KMA-frågor efter samarbete med koncernens KMA-chef och se till att vi följer våra rutiner inom Kvalitet, miljö arbetsmiljö.
Stöd produktionen i projektets slutdokumentation inom miljö.
Stödjer koncernens KMA-chef vid behov
Stöd till projektledarna före-under och efter projektets genomförande

Kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet i en roll som projektingenjör/entreprenadingenjör eller KMA inom bygg- eller anläggningsverksamheten. Meriterande om du har erfarenhet från Marin verksamhet, betong eller grundläggning.

Vi ser gärna att du har med dig följande:  God kunskap om KMA.
 Kunskap i styrande regelverk inom området
 Erfarenhet av myndighets- och kundkontakter
 Du har goda ledaregenskaper
Vi söker dig som är tydlig och har förmåga att hålla och skapa struktur. Vidare trivs du med många sociala kontaktytor och har en förmåga att skapa goda relationer. Därtill är du bra på att skapa engagemang och förtroende bland dem du samarbetar med. Du är kommunikativ och uttrycker dig väl i tal och skrift, såväl på svenska som engelska. Är du en flexibel och lyhörd teammänniska som drivs av att uppnå högt ställda kvalitetskrav i en spännande miljö?

Vad kan Svensk Sjöentreprenad AB erbjuda dig?
Vi erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter som projektansvarig där du får möjlighet att succesivt växa in i din roll och få mer ansvar och få större projekt med tiden. Du erbjuds att arbeta i ett spännande företag som präglas av en god teamkänsla och en familjär stämning. För att trivas i tjänsten ska du vara en person som utmanas och drivs av att arbeta såväl strategiskt som operativt. Du kommer att ingå i ett team av erfarna projektansvariga som arbetar med våra marina tjänster. Tjänsten är placerad på Svensk Sjöentreprenads kontor i Malmö alternativt Göteborg. Resor förekommer i tjänsten.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Svensk Sjöentreprenad AB med Isaksson Rekrytering Bemanning. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. För frågor kring tjänsten hänvisas till ansvarig rekryterare, seniorkonsult Jonas Bessing, jonas@isakssonrekrytering.se, 0736-264750.

Isaksson Rekrytering Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, teknik, energi, bygg samt ekonomi/administration. Isaksson Rekrytering och Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Almega-Bemanningsbolagen-Svenskt Näringsliv

Ansök nu