Malmö: Customer Relations Representative - Deltid

Hitta ansökningsinfo om jobbet Customer Relations Representative - Deltid i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-12 // Varaktighet: Deltid

Bygghemma är Sveriges största onlinebaserade aktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har kontor i Malmö och Oskarshamn.
Är du en person som brinner för kundservice? Är du kanske student eller letar du efter ett flexibelt och givande extrajobb? Då kan detta vara den perfekta möjligheten för dig!
Bygghemma är e-handeln som värdesätter att kunna erbjuda våra kunder en utmärkt köpupplevelse, från rätt bemötande till rätt produkt. Vi letar efter kundorienterade och serviceinriktade personer som vill bli en del av Customer Relations och hjälpa våra kunder genom eventuella ärenden som uppstår med deras beställningar.
Om tjänstenDin roll som Customer Relations Representative innebär direktkontakt med både kunder och leverantörer via telefon och mejl. Du kommer att hantera olika ärenden såsom frågor kring order, leverans, returer och reklamationer, och guida våra kunder genom eventuella situationer där det inte riktigt blev som tänkt.
Här är tempot högt och supportkulturen stark, och till din hjälp har du erfarna kollegor ochen tät dialog med din team manager. Genom att bli en del av vårt team kommer du att få en gedigen internutbildning i våra rutiner, bemötande och system för att kunna ge våra kunder den bästa möjliga servicen.
Om digVi söker dig som trivs i en snabb och dynamisk miljö och som brinner för att lösa problem och hjälpa andra. Tidigare erfarenhet av kundservice är meriterande, men inte ett krav - vi värdesätter framför allt din positiva inställning och vilja att lära dig. Att du uttrycker dig tydligt i tal och skrift, både på svenska och engelska, är en förutsättning för att du ska lyckas.
Om du är en person som delar våra värderingar om ansvar, enkelhet, utmaningar och samarbete, och om du är redo att ta dig an en spännande och utvecklande roll, så ser vi fram emot din ansökan!
Vi erbjuderSom en del av Customer Relations kommer du att vara en del av ett engagerat och stöttande arbetsklimat där vi värdesätter samarbete och utveckling. Du kommer att ha möjlighet att påverka kundresan och bidra till att skapa en ännu bättre kundupplevelse
Förutom ett stimulerande arbete erbjuder vi även möjligheten att vara en del av ett av Nordens ledande e-handelsföretag med kontor centralt beläget i Malmö. Hos oss finns det utrymme för utveckling, och vi värdesätter en trevlig arbetsmiljö där du som medarbetare trivs och mår bra. På Bygghemma ger vi dig även möjligheten att ta del av olika företagsaktiviteter som exempelvis teambuilding-aktiviteter och after works.
TjänstgöringsgradVi erbjuderen tjänst med flexibla arbetstider, med en tjänstgöringsgrad på 20-50%.
Under sommarmånaderna och vissa storhelger ökar behovet upp till 75-100%.
Låter detta som din typ av utmaning?Vi väntar på att höra ifrån dig, så skicka gärna din ansökan redan idag! Urval sker löpande.
Om företagetBygghemma är en del av BHG, en av de största onlineaktörerna inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på drygt 13 Mdkr 2022. Inom BHG ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: www.bygghemma.se, www.polarpumpen.se, www.trademax.se, www.nordicnest.se och www.svenssons.se - och över 70 showrooms.
Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG. BHG:s e-handelsverksamheter - www.wearebhg.com - har över 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service och tjänster.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Malmö som Kundtjänstmedarbetare.

Produktionssupport, Malmö

Läs mer Apr 30
JOBBA SOM PRODUKTIONSSUPPORT I MALMÖ
Har du stort intresse för både logistik och bilar? Då kan vi ha rätt möjlighet för dig! Vår kund är en större aktör inom billogistik i Sverige. Med 100 år av historia inom branschen finns mycket kunskap att ta sig an. Här jobbar man tillsammans för att säkerställa en trygg billeverans till återförsäljare och företagskunder, så att gemene man kan köra tryggt på våra vägar. Är det något du vill vara en del av?
OM TJÄNSTEN
I din roll som produktionssupport kommer du dagligen hantera varierade arbetsuppgifter för att stötta verksamheten. Du blir spindeln i nätet som både hanterar den interna kontakten och den externa, med kunder. Du förväntas hantera all dialog på ett professionellt och trevligt vis för att hjälpa på bästa vis med samtliga frågor. Under dina arbetsdagar kommer du både tillbringa tid på kontoret såväl som operativt nere på golvet för att följa upp med teamledare.
Du sitter med i möten och insamlar så mycket information som möjligt för att skapa dig en förståelse för varje kunds behov och varje produktion. Förväntan är även att du aktivt jobbar för att medverka till en bra arbetsmiljö samt att genomsöka och löpande arbeta med avvikelser som rör verksamheten.
Arbetsuppgifter:
Kundsupport via mail och telefon
Support gentemot produktion, följa upp på problem och agera lösningsorienterat
Bevaka leveranser och följa upp på leveransprecision
Dra ut rapporter på statistik
Administrera orders och beställningar som inkommer via filöverföring
Support gentemot KAM och sälj med prisförfrågningar, nya produkter, nya kunder och avtal
Uppdatera kund- och artikelregister

Tjänsten avser ett konsultuppdrag som till en början beräknas vara 6 månader, möjlighet till förlängning direkt hos kund kan eventuellt erbjudas därefter.

OM DIG
Till denna tjänst söker vi dig som har ett högt driv och stort engagemang för ditt arbete, du tycker om att bidra både med ett bra arbete och till en positiv arbetsmiljö. Du är prestigelös och lägger ingen värdering i det arbete du gör eller vem du genomför det med.
Du är en problemlösare med en positiv attityd, har lätt för att lära dig nytt och är flexibel nog för att snabbt hoppa mellan olika arbetsmoment.Du har ävenett organisatoriskt sinne och gör ditt yttersta för att skapa goda resultat. Du bör även trivas i en hektisk och bullrig miljö då arbete på bilar utförs i lokalerna.Det är till din fördel om du har tidigare erfarenhet av att jobba med administration, i projekt eller inom service. Framför allt är det viktigt att du kan axla ett stort ansvar och gör det med glädje.
Krav:
Goda erfarenheter av att arbeta i olika affärssystem, till fördel Dynamics 365
Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, talad och skriven
Tidigare erfarenhet av arbeteinom logistik, bygg, industri eller verkstad.

ATT JOBBA PÅ JOB&TALENT;
På Job&Talent; tillhör du ett av Sveriges största, och ett av världens snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretag. Våra kunder hör till några av landets mest välkända varumärken och vi erbjuder goda möjligheter att växa och utvecklas, såväl genom att rekryteras för vidare karriär hos någon av våra kunder som internt inom Job&Talent;. Självklart är vi kollektivavtalsanslutna.
ANSÖKAN
Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan, bifoga CV och personligt brev.Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail eller telefon.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Securitas söker en kundserviceadministratör

Läs mer Apr 12
Nu har du chansen att söka tjänsten som kundtjänstadministratör till Securitas! Är du en glädjespridare som brinner för att ge service utöver det vanliga och som besitter administrativa skills? Är du även riskmedveten som person och en lagspelare? Då kan det här vara en tjänst för dig!
OM SECURITAS
”I över 85 år har vi på Securitas sett till att människor känner sig trygga i sin vardag. Åren ger oss erfarenhet och kompetens som vi behöver när vi nu blickar framåt. För vi är övertygade om att den trygghet och säkerhet som vi står för kommer att vara viktigare än någonsin i framtiden. Numera har vi kollegor över hela världen. Det betyder att vi har samlat ännu mer kompetens och kunskap inom Securitas. Och som Sveriges största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Du tar hand om människors säkerhet Securitas tar hand om dig.”
OM TJÄNSTEN
I rollen som kundtjänstadministratör innebär det ett tätt samarbete med kunder och säljare. Du kommer även samarbeta nära med dina kollegor i samma team, som arbetar både på plats och på andra kontor runt om i landet. Mer specifikt kommer du hantera registreringar/ ändringar av avtal och fakturor där du arbetar för att kvalitetssäkra/upptäcka eventuella fel och åtgärda dessa. Det tillkommer även kundkontakt/kundservice samt övriga kundtjänstadministrativa arbetsuppgifter. Securitas vill vara i framkant när det kommer till branschen och i denna roll som kundtjänstadministratör kommer du ha en stor påverkan på detta genom den dagliga kontakten med kunder, säljare och kollegor.För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag (företaget gör den ansökan). Vid utvärdering av sökande till tjänsten kommer även urvalstester att användas.
VEM ÄR DU?
För att lyckas i den här rollen ser vi att du är serviceinriktad som person och har erfarenhet eller ett intresse för administration. Du har ett öga för detaljer och en bra helhetssyn och trivs bra att arbeta både självständigt och i grupp. Vi ser även att du har ett ekonomiintresse och är strukturerad samt ansvarstagande i det dagliga arbetet där du tilltalas av en föränderlig miljö. Slutligen ser vi att du har en positiv inställning med skinn på näsan. Kunskaper kring användandet av Lime och Dynamics 365 och tidigare erfarenhet inom kundservice är meriterande. VI SÖKER DIG SOM:
Har en gymnasial utbildning
Obehindrat behärskar svenska och engelska i tal och skrift
Har en god dator- och systemvana
Har en hög säkerhetsmedvetenhet

PRAKTISK INFORMATION Arbetsgivare: WorkzUppdragsgivare: SecuritasStart: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltidsanställning med sex månaders vikariatLön: Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas Placering: Malmö Arbetstider: Måndag-fredag 08:00-16:30VI ERBJUDER DIG
Workz är specialister på kundservice. Som anställd hos oss får du en rejäl grundutbildning, därefter löpande träning och utbildning inom olika delar av kundservice som kommunikation, kundhantering och affärsmässighet. Efter genomförd utbildning blir du certifierad i kundservice. Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor en dedikerad operativ chefsom utbildar, utvecklar och finns tillgänglig för dig som konsult hos oss.
Ansökan: Sök tjänsten via vår hemsida, längst ner i annonsen. Vi genomför tester som första steg i rekryteringen. Testet skickas till din mail direkt efter ansökan och behöver slutföras, för att bli en aktuell kandidat.Kontakt: Vid frågor, kontakta vårt rekryteringsteam på rekrytering@workz.se

Ansök nu

Securitas söker en kundserviceadministratör

Läs mer Apr 8
Nu har du chansen att söka tjänsten som kundtjänstadministratör till Securitas! Är du en glädjespridare som brinner för att ge service utöver det vanliga och som besitter administrativa skills? Är du även riskmedveten som person och en lagspelare? Då kan det här vara en tjänst för dig!
OM SECURITAS
”I över 85 år har vi på Securitas sett till att människor känner sig trygga i sin vardag. Åren ger oss erfarenhet och kompetens som vi behöver när vi nu blickar framåt. För vi är övertygade om att den trygghet och säkerhet som vi står för kommer att vara viktigare än någonsin i framtiden. Numera har vi kollegor över hela världen. Det betyder att vi har samlat ännu mer kompetens och kunskap inom Securitas. Och som Sveriges största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Du tar hand om människors säkerhet Securitas tar hand om dig.”
OM TJÄNSTEN
I rollen som kundtjänstadministratör innebär det ett tätt samarbete med kunder och säljare. Du kommer även samarbeta nära med dina kollegor i samma team, som arbetar både på plats och på andra kontor runt om i landet. Mer specifikt kommer du hantera registreringar/ ändringar av avtal och fakturor där du arbetar för att kvalitetssäkra/upptäcka eventuella fel och åtgärda dessa. Det tillkommer även kundkontakt/kundservice samt övriga kundtjänstadministrativa arbetsuppgifter. Securitas vill vara i framkant när det kommer till branschen och i denna roll som kundtjänstadministratör kommer du ha en stor påverkan på detta genom den dagliga kontakten med kunder, säljare och kollegor.För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag (företaget gör den ansökan). Vid utvärdering av sökande till tjänsten kommer även urvalstester att användas.
VEM ÄR DU?
För att lyckas i den här rollen ser vi att du är serviceinriktad som person och har erfarenhet eller ett intresse för administration. Du har ett öga för detaljer och en bra helhetssyn och trivs bra att arbeta både självständigt och i grupp. Vi ser även att du har ett ekonomiintresse och är strukturerad samt ansvarstagande i det dagliga arbetet där du tilltalas av en föränderlig miljö. Slutligen ser vi att du har en positiv inställning med skinn på näsan. Kunskaper kring användandet av Lime och Dynamics 365 och tidigare erfarenhet inom kundservice är meriterande. VI SÖKER DIG SOM:
Har en gymnasial utbildning
Obehindrat behärskar svenska och engelska i tal och skrift
Har en god dator- och systemvana
Har en hög säkerhetsmedvetenhet

PRAKTISK INFORMATION Arbetsgivare: WorkzUppdragsgivare: SecuritasStart: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltidsanställning med sex månaders vikariatLön: Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas Placering: Malmö Arbetstider: Måndag-fredag 08:00-16:30VI ERBJUDER DIG
Workz är specialister på kundservice. Som anställd hos oss får du en rejäl grundutbildning, därefter löpande träning och utbildning inom olika delar av kundservice som kommunikation, kundhantering och affärsmässighet. Efter genomförd utbildning blir du certifierad i kundservice. Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor en dedikerad operativ chefsom utbildar, utvecklar och finns tillgänglig för dig som konsult hos oss.
Ansökan: Sök tjänsten via vår hemsida, längst ner i annonsen. Vi genomför tester som första steg i rekryteringen. Testet skickas till din mail direkt efter ansökan och behöver slutföras, för att bli en aktuell kandidat.Kontakt: Vid frågor, kontakta vårt rekryteringsteam på rekrytering@workz.se

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Bygghemma Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Bygghemma Sverige AB .

IT-projektledare

Projektledare, IT
Läs mer Maj 7
Bygghemma är Sveriges största onlinebaserade aktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har kontor i Malmö och Oskarshamn.
Har du enastående IT-kunskaper och trivs med att arbeta i snabbrörliga miljöer? Är du redo att ta steget in i en projektledarroll på ett e-handelsföretag som utmärker sig genom sin tekniska kompetens? Denna möjlighet kan vara nästa stora steg i din karriär!
Som IT-projektledare kommer du att arbeta som projekt- och uppdragsledare i ett team med duktiga utvecklare för att utveckla Nordens bästa e-handelsplattform. Som en av Nordens största e-handlare använder vi moderna lösningar och har en egenutvecklad plattform för att optimera våra sajter efter våra kunders behov. Avdelningens uppgift är att kontinuerligt förbättra köpupplevelsen och effektivisera våra flöden genom att utveckla plattformen. Plattformen är byggd på React med TypeScript och vår backend är baserad på C# .NET. Vi använder Googles molnlösningar tillsammans med egenutvecklade system. Vi jobbar agilt med Jira som plattform för alla typer av ärenden och hanterar ett stort antal uppdrag och projekt parallellt.
Om tjänstenDitt ansvar inkluderar att koordinera med olika beställare inom verksamheten för både mindre och större beställningar och projekt. Många projekt involverar flera olika avdelningar och en viktig egenskap är att kunna agera som länken mellan de olika beställarna och utvecklingsavdelningen. Våra beställare brinner för sina områden, men behöver din hjälp med att omsätta sina idéer till IT-krav. Eftersom vi arbetar i många olika miljöer är en viktig del av rollen att koordinera olika tester innan produktionssättning. Du kommer även att vara med och utveckla våra interna processer och flöden.Vi använder Jira Service Desk för hantering av alla Change Requests. Projekten på IT-avdelningen hanteras sedan i Scrum eller Kanban-projekt beroende på storlek. Vi arbetar med CI/CD där vi kontinuerligt släpper nya versioner. Vi har interna QA-resurser som du kommer att samarbeta med för att ha testkriterierna klara redan innan utvecklingen börjar.
Tjänsten är placerad på vårt kontor i centrala Malmö, bara några minuters promenad från centralstationen.
Om digVi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta som IT-projektledare, meriterande om det är inom e-handel. Vi är ett företag i stark tillväxt och för att du ska trivas i rollen bör du trivas med att arbeta i ett högt tempo. Du är social och duktig på att tydligt kommunicera med olika beställare och interna produktägare. Du har IT-kunskaper som gör att du kan detaljera flöden, user stories och högnivåkrav på ett sätt som gör att våra duktiga utvecklare och arkitekter kan bryta ner dessa till tekniska krav.Det viktigaste är att du trivs med att arbeta nära utvecklarna och tillsammans sätta upp sprintar och mål som ni når gemensamt! Kunskaper om Jira eller liknande plattformar samt agil utvecklingsmetodik är därför önskvärt.
Vi erbjuderVi erbjuder ett varierande och spännande arbete hos en av Nordens ledande e-handelsaktörer. En inspirerande miljö, hög teknisk kompetens inom företaget och en mängd utmaningar. Du är med och utvecklar en sajt som redan håller mycket hög klass och som vi i teamet är stolta över. Det finns stort utrymme för idéer och goda möjligheter att vara med och påverka arbetet kring förbättringar av lösningar och vår affär.
Vi värdesätter en trevlig arbetsmiljö där du som medarbetare trivs och mår bra. På Bygghemma ger vi dig även möjligheten att ta del av olika företagsaktiviteter och sociala evenemang såsom exempelvis teambuilding-aktiviteter och afterwork. Välkommen till vår gemenskap, där våra värderingar är: Ansvar, Enkelhet, Utmanar och Tillsammans.
Låter detta som din typ av utmaning? Vi ser fram emot att höra från dig, så skicka gärna in din ansökan redan idag! Vi hanterar ansökningar löpande.
Om företagetBygghemma är en del av BHG, en av de största onlineaktörerna inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på drygt 13 Mdkr 2022. Inom BHG ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: www.bygghemma.se, www.polarpumpen.se, www.trademax.se, www.nordicnest.se och www.svenssons.se - och över 70 showrooms.
Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG. BHG:s e-handelsverksamheter - www.wearebhg.com - har över 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service och tjänster.

Ansök nu

Senior utvecklare (Java) - Var med och bygg framtidens e-handel.

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Maj 3
Bygghemma är Sveriges största onlinebaserade aktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har kontor i Malmö och Oskarshamn.
Vi söker dig som är en erfaren Java-utvecklare och som vill arbeta med högnivå-lösningar för att ständigt förbättra och utveckla köpupplevelsen för våra kunder.
Dina framtida arbetsuppgifterSom en del av vårt utvecklingsteam kommer du att arbeta med vårt nya Order Management System (OMS), Fluent Commerce. Denna centrala komponent i vårt orderflöde är avgörande för att optimera och effektivisera kundupplevelsen genom vår plattform. Du kommer att utveckla affärslogik och förbättra orderflödet med Java som huvudspråk. Det är en spännande möjlighet att forma och påverka hjärtat av vår verksamhet.
Om digVi söker en erfaren Java-utvecklare som är passionerad om att bygga skalbara och effektiva system. Du har gedigen erfarenhet av Java-utveckling och är bekant med moderna teknologier och arbetsflöden. Erfarenhet från arbete med orderhanteringssystem eller liknande domänkunskap är meriterande. Vi värdesätter din förmåga att arbeta självständigt och som en del av ett team, samt din erfarenhet av att navigera i komplexa systemarkitekturer. Du är bekväm med att arbeta i en agil miljö och har tidigare använt verktyg som Jira. Att du har en bakgrund inom e-handel och förståelse för dess specifika utmaningar ses som ytterligare en fördel. Vi värdesätter bra stämning och har ett bra team, därför söker vi dig som är social och trivs både i teamet och i kontakt med beställare från vår organisation.
Vi erbjuderVi erbjuder ett varierande och spännande arbete hos en av Nordens ledande e-handelsaktörer. Du är med och utvecklar en site som redan håller mycket hög klass och som vi i teamet är riktigt stolta över. Om du gillar att vara med och ta ansvar och utveckla både lösningen och affären så erbjuder vi en stimulerande miljö. Vi säljer komplexa produkter som vi hjälper våra kunder att sätta ihop till komplexa ordrar. Att samordna dessa ordrar mellan flera hundra leverantörer och dynamiskt hantera avvikelser ställer stora krav på vår plattform, utmaningar som du får vara med att lösa. Det finns ett väldigt stort utrymme för idéer och goda möjligheter att vara med och påverka arbetet kring förbättringar av lösningar och vår affär.
På Bygghemma ger vi dig även möjligheten att ta del av olika företagsaktiviteter och sociala evenemang såsom exempelvis teambuilding-aktiviteter och afterwork. Välkommen till vår gemenskap, där våra värderingar är: Ansvar, Enkelhet, Utmanar och Tillsammans.
PlaceringPå vårt kontor i centrala Malmö.
Låter detta som din typ av utmaning?Vi väntar på att höra ifrån dig, så skicka gärna din ansökan redan idag!
Om bolagetBygghemma är en del av BHG, en av de största onlineaktörerna inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på drygt 13 Mdkr 2022. Inom BHG ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: www.bygghemma.se, www.polarpumpen.se, www.trademax.se, www.nordicnest.se och www.svenssons.se - och över 70 showrooms. Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG. BHG:s e-handelsverksamheter - www.wearebhg.com - har över 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service och tjänster.

Ansök nu

Ekonomiassistent - sommarjobb!

Ekonomiassistent
Läs mer Apr 29
Bygghemma är Sveriges största onlinebaserade aktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har kontor i Malmö och Oskarshamn.
Gillar du ansvar, ordning och reda? Är du ute efter ett sommarjobb och ärnyfiken på e-handel? Då kan detta vara rollen för dig!
Om tjänstenSom ekonomiassistentkommer du att arbeta brett med vanligt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning kopplat till leverantörsreskontra. Du kommer att ingå i ett kompetent team där du rapporterar direkt till redovisningschefen. Fakturaflödet är stort där stora krav ställs på noggrannhet och effektivitet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter;
Matchning av inköpsfakturor
Analys av differenser i faktura
Undersöka betalningspåminnelser
Kontakt med leverantörer
Möjlighet att vara med att utveckla processer och rutiner

Tjänsten är placerad på Bygghemmas kontor i centrala Malmö, några minuters promenad från Malmö C.
Om digVi söker digsom är student inom ekonomi eller annat relevant område. Du ärnoggrann och ansvarsfull med god administrativ förmåga. Du är en problemlösare som trivs med att arbeta i högt tempo. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta på en ekonomifunktion med leverantörsreskontra och matchning av varufakturor.
Vi erbjuderVi erbjuder ett lärorikt och varierande arbete hos en ledande e-handelsaktör.Vi värdesätter en trevlig arbetsmiljö där du som medarbetare trivs och mår bra. På Bygghemma ger vi dig även möjligheten att ta del av olika företagsaktiviteter och sociala evenemang såsom exempelvis teambuilding-aktiviteter och afterwork. Välkommen till vår gemenskap, där våra värderingar är: Ansvar, Enkelhet, Utmanar och Tillsammans.
TjänstgöringsgradTjänsten avsersärskild visstidsanställning på heltid undersommaren 2024 (juni-augusti).
Låter detta som din typ av utmaning?Vi väntar på att höra ifrån dig, så skicka gärna din ansökan redan idag! Rekrytering sker löpande.
Om företagetBygghemma är en del av BHG, en av de största onlineaktörerna inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på drygt 13 Mdkr 2022. Inom BHG ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: www.bygghemma.se, www.polarpumpen.se, www.trademax.se, www.nordicnest.se och www.svenssons.se - och över 70 showrooms. Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG. BHG:s e-handelsverksamheter - www.wearebhg.com - har över 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service och tjänster.

Ansök nu

IT-projektledare

Projektledare, IT
Läs mer Apr 30
Bygghemma är Sveriges största onlinebaserade aktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har kontor i Malmö och Oskarshamn.
Har du enastående IT-kunskaper och trivs med att arbeta i snabbrörliga miljöer? Är du redo att ta steget in i en projektledarroll på ett e-handelsföretag som utmärker sig genom sin tekniska kompetens? Denna möjlighet kan vara nästa stora steg i din karriär!
Som IT-projektledare kommer du att arbeta som projekt- och uppdragsledare i ett team med duktiga utvecklare för att utveckla Nordens bästa e-handelsplattform. Som en av Nordens största e-handlare använder vi moderna lösningar och har en egenutvecklad plattform för att optimera våra sajter efter våra kunders behov. Avdelningens uppgift är att kontinuerligt förbättra köpupplevelsen och effektivisera våra flöden genom att utveckla plattformen. Plattformen är byggd på React med TypeScript och vår backend är baserad på C# .NET. Vi använder Googles molnlösningar tillsammans med egenutvecklade system. Vi jobbar agilt med Jira som plattform för alla typer av ärenden och hanterar ett stort antal uppdrag och projekt parallellt.
Om tjänstenDitt ansvar inkluderar att koordinera med olika beställare inom verksamheten för både mindre och större beställningar och projekt. Många projekt involverar flera olika avdelningar och en viktig egenskap är att kunna agera som länken mellan de olika beställarna och utvecklingsavdelningen. Våra beställare brinner för sina områden, men behöver din hjälp med att omsätta sina idéer till IT-krav. Eftersom vi arbetar i många olika miljöer är en viktig del av rollen att koordinera olika tester innan produktionssättning. Du kommer även att vara med och utveckla våra interna processer och flöden.Vi använder Jira Service Desk för hantering av alla Change Requests. Projekten på IT-avdelningen hanteras sedan i Scrum eller Kanban-projekt beroende på storlek. Vi arbetar med CI/CD där vi kontinuerligt släpper nya versioner. Vi har interna QA-resurser som du kommer att samarbeta med för att ha testkriterierna klara redan innan utvecklingen börjar.
Tjänsten är placerad på vårt kontor i centrala Malmö, bara några minuters promenad från centralstationen.
Om digVi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta som IT-projektledare, meriterande om det är inom e-handel. Vi är ett företag i stark tillväxt och för att du ska trivas i rollen bör du trivas med att arbeta i ett högt tempo. Du är social och duktig på att tydligt kommunicera med olika beställare och interna produktägare. Du har IT-kunskaper som gör att du kan detaljera flöden, user stories och högnivåkrav på ett sätt som gör att våra duktiga utvecklare och arkitekter kan bryta ner dessa till tekniska krav.Det viktigaste är att du trivs med att arbeta nära utvecklarna och tillsammans sätta upp sprintar och mål som ni når gemensamt! Kunskaper om Jira eller liknande plattformar samt agil utvecklingsmetodik är därför önskvärt.
Vi erbjuderVi erbjuder ett varierande och spännande arbete hos en av Nordens ledande e-handelsaktörer. En inspirerande miljö, hög teknisk kompetens inom företaget och en mängd utmaningar. Du är med och utvecklar en sajt som redan håller mycket hög klass och som vi i teamet är stolta över. Det finns stort utrymme för idéer och goda möjligheter att vara med och påverka arbetet kring förbättringar av lösningar och vår affär.
Vi värdesätter en trevlig arbetsmiljö där du som medarbetare trivs och mår bra. På Bygghemma ger vi dig även möjligheten att ta del av olika företagsaktiviteter och sociala evenemang såsom exempelvis teambuilding-aktiviteter och afterwork. Välkommen till vår gemenskap, där våra värderingar är: Ansvar, Enkelhet, Utmanar och Tillsammans.
Låter detta som din typ av utmaning? Vi ser fram emot att höra från dig, så skicka gärna in din ansökan redan idag! Vi hanterar ansökningar löpande.
Om företagetBygghemma är en del av BHG, en av de största onlineaktörerna inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på drygt 13 Mdkr 2022. Inom BHG ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: www.bygghemma.se, www.polarpumpen.se, www.trademax.se, www.nordicnest.se och www.svenssons.se - och över 70 showrooms.
Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG. BHG:s e-handelsverksamheter - www.wearebhg.com - har över 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service och tjänster.

Ansök nu

IT-projektledare

Projektledare, IT
Läs mer Apr 25
Bygghemma är Sveriges största onlinebaserade aktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har kontor i Malmö och Oskarshamn.
Har du enastående IT-kunskaper och trivs med att arbeta i snabbrörliga miljöer? Är du redo att ta steget in i en projektledarroll på ett e-handelsföretag som utmärker sig genom sin tekniska kompetens? Denna möjlighet kan vara nästa stora steg i din karriär!
Som IT-projektledare kommer du att arbeta som projekt- och uppdragsledare i ett team med duktiga utvecklare för att utveckla Nordens bästa e-handelsplattform. Som en av Nordens största e-handlare använder vi moderna lösningar och har en egenutvecklad plattform för att optimera våra sajter efter våra kunders behov. Avdelningens uppgift är att kontinuerligt förbättra köpupplevelsen och effektivisera våra flöden genom att utveckla plattformen. Plattformen är byggd på React med TypeScript och vår backend är baserad på C# .NET. Vi använder Googles molnlösningar tillsammans med egenutvecklade system. Vi jobbar agilt med Jira som plattform för alla typer av ärenden och hanterar ett stort antal uppdrag och projekt parallellt.
Om tjänstenDitt ansvar inkluderar att koordinera med olika beställare inom verksamheten för både mindre och större beställningar och projekt. Många projekt involverar flera olika avdelningar och en viktig egenskap är att kunna agera som länken mellan de olika beställarna och utvecklingsavdelningen. Våra beställare brinner för sina områden, men behöver din hjälp med att omsätta sina idéer till IT-krav. Eftersom vi arbetar i många olika miljöer är en viktig del av rollen att koordinera olika tester innan produktionssättning. Du kommer även att vara med och utveckla våra interna processer och flöden.Vi använder Jira Service Desk för hantering av alla Change Requests. Projekten på IT-avdelningen hanteras sedan i Scrum eller Kanban-projekt beroende på storlek. Vi arbetar med CI/CD där vi kontinuerligt släpper nya versioner. Vi har interna QA-resurser som du kommer att samarbeta med för att ha testkriterierna klara redan innan utvecklingen börjar.
Tjänsten är placerad på vårt kontor i centrala Malmö, bara några minuters promenad från centralstationen.
Om digVi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta som IT-projektledare, meriterande om det är inom e-handel. Vi är ett företag i stark tillväxt och för att du ska trivas i rollen bör du trivas med att arbeta i ett högt tempo. Du är social och duktig på att tydligt kommunicera med olika beställare och interna produktägare. Du har IT-kunskaper som gör att du kan detaljera flöden, user stories och högnivåkrav på ett sätt som gör att våra duktiga utvecklare och arkitekter kan bryta ner dessa till tekniska krav.Det viktigaste är att du trivs med att arbeta nära utvecklarna och tillsammans sätta upp sprintar och mål som ni når gemensamt! Kunskaper om Jira eller liknande plattformar samt agil utvecklingsmetodik är därför önskvärt.
Vi erbjuderVi erbjuder ett varierande och spännande arbete hos en av Nordens ledande e-handelsaktörer. En inspirerande miljö, hög teknisk kompetens inom företaget och en mängd utmaningar. Du är med och utvecklar en sajt som redan håller mycket hög klass och som vi i teamet är stolta över. Det finns stort utrymme för idéer och goda möjligheter att vara med och påverka arbetet kring förbättringar av lösningar och vår affär.
Vi värdesätter en trevlig arbetsmiljö där du som medarbetare trivs och mår bra. På Bygghemma ger vi dig även möjligheten att ta del av olika företagsaktiviteter och sociala evenemang såsom exempelvis teambuilding-aktiviteter och afterwork. Välkommen till vår gemenskap, där våra värderingar är: Ansvar, Enkelhet, Utmanar och Tillsammans.
Låter detta som din typ av utmaning? Vi ser fram emot att höra från dig, så skicka gärna in din ansökan redan idag! Vi hanterar ansökningar löpande.
Om företagetBygghemma är en del av BHG, en av de största onlineaktörerna inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på drygt 13 Mdkr 2022. Inom BHG ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: www.bygghemma.se, www.polarpumpen.se, www.trademax.se, www.nordicnest.se och www.svenssons.se - och över 70 showrooms.
Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG. BHG:s e-handelsverksamheter - www.wearebhg.com - har över 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service och tjänster.

Ansök nu

Senior utvecklare (React) - Var med och bygg framtidens e-handel.

Frontend-utvecklare
Läs mer Apr 24
Bygghemma är Sveriges största onlinebaserade aktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har kontor i Malmö och Oskarshamn.
Vi söker dig som vill arbeta med ett team som gillar att jobba med moderna molnbaserade lösningar på hög nivå för att ständigt utveckla och förbättra köpupplevelsen för våra kunder.
Dina framtida arbetsuppgifterDu kommer jobba i vårt team med duktiga utvecklare för att utveckla Nordens bästa e-handel. Som en av Nordens största e-handlare har vi moderna lösningar och egenutvecklad plattform för att kunna optimera våra sajter för våra kunders behov. Dina och avdelningens uppgifter är att utveckla plattformen för att ständigt förbättra köpupplevelse och effektivisera våra flöden. Plattformen är byggd på React med TypeScript och vår backend bygger på C# .NET. Vi använder oss av Googles molnlösningar tillsammans med egenutvecklade system.
Om digVi söker främst en mer senior profil, så du ska ha några års erfarenhet av utveckling och har jobbat med ett antal olika lösningar. Vi vill hålla en hög nivå på avdelningen så vi söker dig som är en vass utvecklare och har aptit på att bygga riktigt bra lösningar. Vi förväntar oss att du brinner för programmering och du har sannolikt något intressant hobbyprojekt du gärna berättar mer om. Vi jobbar i React + TypeScript och .NET + C#. Du känner dig komfortabel med dessa och är expert på någon eller några av dem. Vi håller på att migrera till molnet, så om K8S och GCP är bekant blir livet lättare. Det är inte första gången du stöter på Jira, och du trivs i en agil miljö.Har du dessutom en känsla för pixlar och form kanske du är vår nästa stjärna. Det är inte första gången du stöter på Jira, och du trivs i en agil miljö. Har du jobbat med med e-handel är detta såklart meriterande.
Vi värdesätter bra stämning och har ett bra team, därför söker vi dig som är social och trivs både i teamet och i kontakt med beställare från vår organisation.
Vi erbjuderVi erbjuder ett varierande och spännande arbete hos en av Nordens ledande e-handelsaktörer. Du är med och utvecklar en site som redan håller mycket hög klass och som vi i teamet är riktigt stolta över. Om du gillar att vara med och ta ansvar och utveckla både lösningen och affären så erbjuder vi en stimulerande miljö. Vi säljer komplexa produkter som vi hjälper våra kunder att sätta ihop till komplexa ordrar. Att samordna dessa ordrar mellan flera hundra leverantörer och dynamiskt hantera avvikelser ställer stora krav på vår plattform, utmaningar som du får vara med att lösa. Det finns ett väldigt stort utrymme för idéer och goda möjligheter att vara med och påverka arbetet kring förbättringar av lösningar och vår affär.
På Bygghemma ger vi dig även möjligheten att ta del av olika företagsaktiviteter och sociala evenemang såsom exempelvis teambuilding-aktiviteter och afterwork. Välkommen till vår gemenskap, där våra värderingar är: Ansvar, Enkelhet, Utmanar och Tillsammans.
Vi har utvecklare på våra kontor i både Malmö och i Oskarshamn och ser gärna sökande till båda orterna.
PlaceringPå vårt kontor i Malmö. (se separat annons för Oskarshamn)
Låter detta som din typ av utmaning?Vi väntar på att höra ifrån dig, så skicka gärna din ansökan redan idag!
Om bolagetBygghemma är en del av BHG, en av de största onlineaktörerna inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på drygt 13 Mdkr 2022. Inom BHG ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: www.bygghemma.se, www.polarpumpen.se, www.trademax.se, www.nordicnest.se och www.svenssons.se - och över 70 showrooms. Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG. BHG:s e-handelsverksamheter - www.wearebhg.com - har över 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service och tjänster.

Ansök nu