Malmö: Projektutvecklare Syd till Svensk Husproduktion

Hitta ansökningsinfo om jobbet Projektutvecklare Syd till Svensk Husproduktion i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2019-04-02 // Varaktighet: Heltid

Svensk Husproduktion AB med huvudkontor i skånska Bromölla grundades 2012. Sedan dess har bolaget vuxit av egen kraft och sysselsätter idag cirka 140 medarbetare, det gör oss till en av landets ledande husleverantörer. Än så länge är vi kanske mest kända för att bygga nyckelfärdiga småhus genom varumärket LB-Hus, men vi kan betydligt mer än så. Vi verkar inom tre affärsområden: Styckehus, Grupphus och B2B. Under 2018, såväl som 2017, utsågs vi till Gasellföretag av Dagens Industri och sedan 2016 har vi högsta kreditrankning från Bisnode, AAA. Med fokus på kundnöjdhet, en tydlig marknadsstrategi och en värdegrund som präglas av samarbete, framåtanda och långsiktighet fortsätter vi nu att vidareutveckla verksamheten. Läs mer om oss på svenskhusproduktion.se och lbhus.se

Vi söker en driven och engagerad Projektutvecklare till vårt team i södra Sverige. Är du lika skicklig på att bygga relationer som på att skapa nya affärer? Då kan du vara den vi söker.

Som Projektutvecklare för Svensk Husproduktion ansvarar du för utveckling och försäljning av olika bostadsprojekt inom din region. Du bearbetar marknaden mot privata markägare samt kommuner för att kunna utveckla olika typer av grupphusområden och är med och genomför dessa från idé till försäljning. Du ansvarar för att söka efter intressant mark, bygga relationer och bearbeta intressenter som kommuner, myndigheter, markägare och andra potentiella kommersiella samarbetspartners. Du upprättar tidiga kalkyler och säkerställer att rätt förutsättningar finns gällande detaljplaner, bygglov, myndighetsbeslut, etc. Vidare arbetar du med upprättande av köpekontrakt, exploaterings- och markanvisningsavtal samt samarbetsavtal.

Hos oss får du jobba med kvalitativ försäljning och långsiktiga kundrelationer. Du utvecklar kontinuerligt ditt externa kontaktnät samtidigt som du har ett nära samarbete med dina kollegor under genomförandet av dina projekt. Detta är en rörlig tjänst, så räkna med ca 50 resdagar per år. Lämplig bostadsort är i något av de sydligare landskapen. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du ingår i ett team med för närvarande fyra kollegor och rapporterar till Chef Projektutveckling & B2B.

Vi söker dig med några års erfarenhet av projektutveckling för småhusindustrin. Du har goda och dokumenterade erfarenheter av markförvärv samt markutvecklingsprocesser och dessutom gärna erfarenhet från försäljning inom bostadsbranschen. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av bostadsrättsprojekt. När det gäller utbildning tror vi att du har högskoleutbildning inom bygg/fastighet eller motsvarande erfarenhet. Du är kunnig inom entreprenadsjuridik, kalkylering, byggprocessen vid bostadsbyggande och har god datorvana med goda kunskaper i Officepaketet. Du talar och skriver svenska obehindrat och har B-körkort.

Vi erbjuder ett spännande arbete på Svensk Husproduktion, en arbetsplats som präglas av framtidstro och engagemang.

Ansökan med CV och personligt brev sänds via annonsen på recruitpartner.se snarast då vi gör ett löpande urval. Vid eventuella frågor kontakta våra rekryterare på tel. 073-624 77 24.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Projektledare, bygg och anläggning

Nedan visas andra jobb i Malmö som Projektledare, bygg och anläggning.

Uppdragsledande konsult

Läs mer Dec 19
Brinner du för uppdragsledning och att skapa nya affärer?
Vi rekryterar en uppdragsledande konsult till Malmöområdet. Dina arbetsuppgifter spänner sig mellan uppdragsledning för tjänster som vibrationsmätning, besiktning av byggnader, riskanalys, skadeutredning och teknisk rådgivning m.m. Du kommer även ha ett marknadsfokus och driva och söka nya affärer. Du rapporterar till affärsområdeschefen i Karlskrona. Genom vår kompetensrika och flexibla organisation får du möjlighet att kunna växa och påverka din utveckling.

I rollen som konsult är du i perioder mycket ute i fält vilket gör att det ställs höga krav på social kompetens och kundbemötande. Du behöver vara lyssnande, kommunikativ och besitta en känsla för god service. Flera projekt löper parallellt och det är viktigt att du på ett bra sätt kan hantera arbetsuppgifterna och planera i ditt arbete. Vi ser därför att ditt arbetssätt är noggrant, strukturerat och professionellt.
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet och kompetens inom uppdragsledning. Du förväntas ta ett helhetsansvar i uppdraget dvs. allt ifrån kundkontakter, uppdragsplanering och styrning till leverans och fakturering. Vi ser också att du besitter en mycket god branschkunskap och nätverk. För att lyckas i rollen som uppdragsledande konsult besitter du en förmåga att skapa förtroende hos dina kunder. Du arbetar ofta självständigt och det förutsätter att du har ett eget driv och är initiativtagande.

Kvalifikationer

- Minst 5 års erfarenhet som teknisk konsult varav 2-3 som uppdragsledare
- Eftergymnasial teknisk utbildning
- Flytande svenska och engelska i tal ock skrift
- Körkort klass B

Meriterande

- Erfarenhet av marknadsarbete
- Nätverk/kontaktnät i branschen

Vid frågor om tjänsten kontakta VD Johan Guthe. Vi rekommenderar att du ansöker snarast då urval sker löpande.

Nitro Consult ingår i koncernen Storskogen Group och är ett konsultföretag med verksamhet i hela Sverige med rötter från Alfred Nobel. Tillsammans med våra medarbetare driver vi en säker samhällsutveckling med visionen om att samhället ska kunna utvecklas i harmoni med människor och miljö. Detta gör vi genom att säkerställa trygghet i samband med sprängning och markarbeten genom att tillhandahålla tjänster inom omgivningspåverkan. Nitro Consult har som företag en gedigen kompetens och som ny medarbetare får du ständigt lära dig nya kunskaper i arbetet för att på bästa sätt utvecklas inom din roll och i din karriär.

Ansök nu

Project Coordinator for SPI Global Play AB

Läs mer Apr 9
We are now expanding and are therefore looking for a full-time Project Coordinator. The position is Malmö, Sweden based, with international travel expected. We have high demands on you as an applicant, but we also offer diverse and challenging work with great development potential in an international environment.
SPI Global Play is the leading full concept supplier and manufacturer within leisure and entertainment industry. We plan, design, develop, produce, install and service everything from small play structures to large experience-based leisure facilities and multi-leisure centers. SPI Global Play AB is a part of the international group ‘Global Leisure Group’ and works closely with its sister companies in the United Kingdom, the Netherlands, Italy, Belgium, Germany, Austria, Slovakia, Poland and Middle East.
Our business idea is to offer companies all around the globe complete concepts and turn-key solutions to create unique experience-based activities for all ages in public and commercial environments.
You can find more information on our website: www.spiglobalplay.com

About the Project Coordinator position:
The Project Management department is responsible for planning, executing and following-up projects all around the world. You will start with working closely with our existing Project Coordinators, learn to execute variety of different type of projects, and then move on to handling your own projects. This is a vital role for our continued growth. We are currently looking for a candidate who will compliment this department with their experience and skills.
The Project Coordinator work consists of planning the project and its timeline, placing material orders, communicating and negotiating with different suppliers and our production units, arranging the freight, booking the personnel and resources for the job as well as instructing the installers, builders, artists and decorators on site. Your daily tasks will also involve a great deal of administrative work to make sure everything is saved and updated in our CRM system, every project is properly planned and prepared, procedures are followed and progress of the project is monitored. You will be in daily contact with colleagues, customers, suppliers and partners around the globe.

Your main tasks:
Plan, coordinate and follow-up projects and initiated processes
Outline project objectives clearly
Arrange the necessary resources and tools
Order the necessary material
Communicate with customers about their projects and provide high-level customer service
Negotiate with contractors and suppliers
Take part in project meetings and proposing adjustments
Make logistical arrangements
Coordinate day-to-day operational aspects of the project realization
Arrange and organize all project-related paperwork
Update and actively work with our CRM-system
Follow the agreed budget and implement cost-saving measures
Monitor the costs, progress and quality of project
Coordinate with the involved parties to keep the agreed timeline of the project


Qualifications and skills:
To succeed in this position, it’s important you are passionate about project planning, like to work result-oriented, enjoy administrative work, as well as customer service and communication.
It’s mandatory that you already have at least 1-2 years of experience with similar tasks. In addition to this, you will receive a broad training and support from our existing Project Coordinators and colleagues within the rest of the organization.
You know how to prioritize, work well independently as well as have great skills to be a part of a bigger team. You are structured and stress-resistant; you have a good planning ability for your own and others' work. Multitasking, working with many tasks and projects at the same time and working under pressure to meet deadlines is something you thrive for. It is important that you like working with customers, are well motivated and most of all a team player, as you will need to work closely with several departments from our various offices.
As a person you are responsible, well organized, good at communications and pay attention to detail. It’s important that you are solution-oriented, can anticipate obstacles and problems, and make quick but well-founded decisions. Since you will be responsible for keeping the budget of the project, you need to have a good understanding of numbers and finances.
A high standard of Excel knowledge is fundamental along with a strong understanding of Microsoft Office in general. We expect you have good proficiency in English in both speech and writing, other language skills are advantageous.
In this position you will also be required to travel internationally to the different projects on regular basis.
It is a requirement that you have a driving license and your own car.

Does this sound like a job for you? If yes, we look forward to receiving your application!
Selection and interviews will be ongoing.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Uppdragsledare och beräkningsingenjör

Läs mer Apr 12
Företagsbeskrivning
AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi hjälper våra kunder att utvecklas inom hållbarhet och digitalisering.


Vi är 17 000 hängivna experter inom områdena infrastruktur, industri och energi, som arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer.


Jobbeskrivning
Vi fortsätter växa och söker därför en senior byggkonstruktör med fokus på uppdragsledning, konstruktionsberäkning och projektledning som vill vara med i vår fortsatta utveckling.
Byggkonstruktion växer inom vårt affärsområde Process Industry. För närvarande är vi ca 130 konstruktörer och projektledare och är en stark aktör inom området.
Våra byggnadskonstruktörer har bred och gedigen kompetens och arbetar med uppdrag inom bland annat Papper- och Massaindustrin, Gruv och Smältverk, Kemi samt övrig processorienterad industri. Uppdragen finns i alla skeden, från förstudier till bygghandlingsprojektering. AFRY strävar efter att leverera helhetslösningar. Genom att använda företagets breda kompetens och givande samarbeten med andra delar inom AFRY genereras kraftfulla och spännande åtaganden.
Nu söker vi en Senior konstruktör till vår sektion Industrial Civil. Tjänsten innebär att du arbetar i konsultuppdrag som uppdragsledare med inriktning mot bygg. Som uppdragsledande konstruktör och eventuellt också projektledare leder du projekteringsarbetet med ansvar för kvalité, teknik och ekonomi. Gillar du att jobba med marknad och kunder finns stora möjligheter att utveckla också den sidan.
Din arbetsplats blir i Lund eller Malmö. Gruppen finns representerad på båda orterna.


Kravspecifikation
Du är nyfiken och visar på stort engagemang både gällande att utvecklas och att dela med dig av din kunskap till kollegor och kunder. Du har lätt för att delta i och leda tekniska diskussioner och trivs i en fartfylld miljö som präglas av tillväxt. Problemlösning är för dig en naturlig utmaning.
Du är civilingenjör och har relevant erfarenhet från konsult-, beställar- eller entreprenadsidan. Du har flera års erfarenhet av projektering inom byggkonstruktion och vill nu arbeta mer med uppdragsledning eller så är du redan en van uppdragsledare inom området och vill fortsätta utvecklas inom det.
Du får gärna ha intresse av att bredda din erfarenhet mot projektledning i den mindre skalan.
Som person är du drivande men har samtidigt en lyhördhet och diplomatisk förmåga. Du är engagerad och kan engagera andra. Du är förtroendeingivande och en god kommunikatör. Du är affärsmässig och förstår vad konsultrollen innebär och du är en lagspelare.
Du kommunicerar på svenska flytande i tal och i skrift.


Ytterligare information
Vi kan erbjuda dig med industrierfarenhet från byggkonstruktion och som brinner för teknisk utveckling. Karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med intressanta och utmanande arbetsuppgifter i spännande projekt och vara en del av AFRY:s framgångssaga. Vi har verksamhet över hela världen och jobbar aktivt med att främja mångfald.
AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar banbrytande och hållbara innovationer inom infrastruktur, energi och industri.
Intervjuer och urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista annonseringsdatum. Välkommen med din ansökan!
Välkommen med din ansökan, sista ansökningsdag är 2024-05-19


Kontaktperson för frågor:
Rikard Arnell, Gruppchef - Lund
0733-84 48 81 / rikard.arnell@AFRY.com


På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu

Projektledare Bygg till Regionfastigheter i Malmö

Läs mer Apr 25
Gör skillnad. Varje dag.

Vill du bidra med dina ledaregenskaper, ditt tekniska kunnande och din goda prioriteringsförmåga till att planera och genomföra byggprojekt som påverkar en mängd människor? Har du kunskap från byggprojektens olika faser? Då kan du bli en viktig aktör hos oss på Regionfastigheter när vi nu förstärker vår enhet Projektledning strategiska projekt med en ny projektledare bygg med placering i Malmö.

Regionfastigheter utvecklar och förvaltar Region Skånes fastigheter. Just nu gör vi de största investeringarna någonsin på sjukhusområdena i Skåne. Regionfastigheter projektleder, bygger och utvecklar stora komplexa projekt i känslig sjukhusmiljö. Vi förvaltar fastigheter och avancerade tekniska system och måste kunna garantera hög driftsäkerhet årets alla dagar. Vårt arbete är en förutsättning för säker och trygg vård. Vi bygger även ut infrastrukturen för kollektivtrafiken i Skåne, med nya servicedepåer för buss, spårvagn och tåg.

Verksamhetsområde (VO) strategiska projekt ansvarar för att bygga de riktigt stora projekten, sjukhusområden och anläggningar för kollektivtrafiken. Enheten Projektledning strategiska projekt består idag av cirka 25 personer som arbetar i de stora sjukhusprojekten i Malmö, Lund, Helsingborg och Hässleholm. Enheten består av flera olika kompetenser så som projektledare bygg, installation och verksamhet samt projektadministratörer- och koordinatorer samt tidplanerare. Då vi är i uppstartsfasen av flera projekt förstärker vi enheten med fler drivna och strukturerade projektledare. För denna tjänst arbetar du exempelvis inom projektet Södra sjukhusområdet i Malmö (SSM).

ARBETSUPPGIFTER
Som projektledare bygg är du delaktig i unika och spännande projekt som kommer att förändra sjukhusområdena i Skåne för lång tid framöver. Som projektledare arbetar du oftast i ett av projekten åt gången.

I din roll arbetar du i beställarorganisationen i nära samarbete övriga projektledare, entreprenörer och med anlitade konsulter. Ofta är du som projektledare delaktig i projekten från tidiga skeenden såsom förstudier, utredning samt projektering och medverkar fram till driftsättning där samordning är en viktig del.

I dina projekt ansvarar du för att gällande beslut avseende tid, kvalitet och kostnad efterföljs. Du initierar, driver och strukturerar dina egna arbetsuppgifter samt den byggtekniska delen av projektet och tar ägarskap för projektets framdrift.

Det förekommer resor i tjänsten inom stora delar av Skåne.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ingenjörs- eller civilingenjörsexamen inom bygg eller Väg & Vatten alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig eller att du har likvärdig kompetens förvärvad genom flera års arbetslivserfarenhet. Du ska ha flerårig vana av projektledning inom bygg, gärna från större byggprojekt, och ha goda kunskaper inom LOU, AB, ABT, ABK och administrativa föreskrifter. Goda datorkunskaper är en nödvändighet i rollen och det krävs att du har en god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift.

Vi bedömer att erfarenhet av projekteringsledning och produktionsledning är positivt. Har du dessutom erfarenhet av arbete i offentlig sektor och vana inom byggherreorganisationer är det en fördel. Det är även positivt med erfarenhet av upphandlingar inom byggområdet i offentlig sektor, liksom erfarenhet som entreprenör, konsult och/eller byggherre inom bygg- och fastighetsbranschen. Vi ser gärna att du har god kännedom och förståelse för tekniska installationer även i discipliner utöver byggområdet. Har du B-körkort eller motsvarande är det en fördel då det förekommer en del resor inom Skåne.

Du som person är trygg, stabil och har god självinsikt. Vidare är du självgående och strukturerad, vilket innebär att du planerar arbetet i förväg, organiserar och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidplaner. Andra viktiga egenskaper är att du är flexibel, kommer med idéer samt är intresserad av att utveckla våra arbetssätt. För att nå framgång i arbetet ser vi att du är kommunikativ och relationsskapande både inom och utanför den egna organisationen. Du behöver kunna leda och samordna team. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi planerar att hålla intervjuer den 20/5 och 22/5.

Varmt välkommen med din ansökan till oss!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Regionfastigheter utvecklar Region Skånes fastigheter. Vi förvaltar drygt 1 miljon m2 i egna fastigheter och ansvarar för fastighetsdrift och fastighetsunderhåll. Dessutom hyr vi cirka 500 000 m2 runt om i Skåne av andra fastighetsägare. Regionfastigheter ansvarar också för all om- och nybyggnation av Region Skånes lokaler. Just nu gör vi de största investeringarna någonsin på sjukhusområdena i Skåne, och bygger ut infrastrukturen med en servicedepå för Öresundstågen, spårvagnsdepå i Lund och planerar för flera nya bussdepåer. Vi är cirka 450 anställda med bred och stark kompetens inom byggprojektledning, teknik och fastighetsförvaltning. Vårt arbete bidrar till ständigt bättre förutsättningar för vård, trafik och utveckling i Region Skåne. skane.se/vibygger

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Erfaren projektledare till stort vägprojekt

Läs mer Apr 26
Vill du vara med och leda en av våra största vägentreprenader tillsammans med engagerade kollegor? Välkommen att söka jobb hos oss som delprojektledare till ombyggnaden av E22 Trafikplats Lund Södra och väg 108 Staffanstorp-Lund.


Erfaren projektledare till stort vägprojekt

Arbetsuppgifter

Vi behöver dig - och vi tror att du kommer att gilla oss
Som delprojektledare är du en del av projektets ledningsgrupp tillsammans med huvudprojektledare och projektingenjör. Du har ett särskilt fokus på de produktionsinriktade frågeställningar som behöver hanteras för att skapa förutsättningar för en effektiv produktion. Exempelvis kommer du att ansvara för att kontraktsuppföljningen i entreprenadskedet fungerar effektivt och ändamålsenligt. Du stöttar huvudprojektledaren i den affärsmässiga hanteringen av förändringar mot gällande kontraktshandlingar. Du bidrar till ett gott samarbetsklimat med såväl leverantörer som andra parter som berörs av entreprenaden. Utöver din roll i projektet kommer du att ha en viktig roll i att stötta dina kollegor som arbetar i andra projekt inför och under entreprenadskede.
Din utveckling
För dig som projektledare i Trafikverket är utvecklingsmöjligheterna stora. Vi vill att du ska nå din fulla potential, oavsett om du vill bredda dina kunskaper, utvecklas och kliva in i en chefsroll eller specialisera dig. Du kommer att tillhöra en av Sveriges största beställarorganisationer, och den samlade projektledarkompetensen hos våra cirka 1000 projektledare är unik.
Som projektledare har du tillgång till olika forum för erfarenhetsutbyten, nätverk, utbildningar samt talang- och utvecklingsprogram.
Trafikverket kan erbjuda dig en modern arbetsplats där vi möter varandra med respekt och omsorg i en öppen och nyskapande kultur. Vi är noggranna med att skapa förutsättningar för en bra balans mellan arbete, familj och fritid. Vi är stolta över att ha utsetts till en av Sveriges bästa arbetsgivare.

Övrig information

I denna rekrytering kan webbaserade tester användas som en del i urvalet. Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
Intervju 1 kommer hållas via Skype vecka 21.
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
Placeringsort är Malmö.

Kvalifikationer

Vem är du?
Ditt ledarskap präglas av att du bygger förtroende, klargör riktning och levererar resultat. Genom en tydlig och aktiv kommunikation om förväntningar och mål delegerar du och följer upp. Du förstår vikten av projektteamet och att tillsammans driva utvecklingen framåt på ett prestigelöst sätt. Du har en analytisk förmåga och en trygghet i dig själv som gör att du kan ta beslut även om informationen ibland är begränsad.
Vi söker dig som har:
mycket god erfarenhet av projektledning av vägprojekt i entreprenadskede som projektledare, platschef eller liknande
mycket god erfarenhet av kontraktshantering och entreprenadjuridik
god erfarenhet av kontraktshantering i totalentreprenader
universitets- eller högskoleutbildning om minst 180hp (120p) med inriktning teknik eller samhällsbyggnad alternativt annan utbildning i kombination med relevant erfarenhet som vi bedömer likvärdig
förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
körkort för personbil


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Inom Investering leder vi de flesta av Trafikverkets projekt inom ombyggnation och nyinvesteringar. Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Läs mer här

Det här får du som anställd hos oss!

https://www.trafikverket.se/om-oss/jobba-hos-oss/#det_har_far_du_som_anstalld_hos_oss

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Recruit Partner Nordic AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Recruit Partner Nordic AB .

Frontend Developer till tillväxtbolag (remote)

Frontend-utvecklare
Läs mer Jul 6
Econans växer och vi behöver utöka teamet med en Frontend developer!

Vill du göra verklig skillnad i en miljö med mycket kreativ frihet? Vill du vara med på en scale-up resa där du får spela en nyckelroll som Frontend developer? Vill du dessutom jobba i en verksamhet med stort klimat- och miljöfokus som hjälper privatpersoner att göra rätt investeringsbeslut? Då är detta rätt position för dig!

Om oss

Vårt uppdrag är att göra privatekonomi roligare och lättare att förstå med hjälp av innovativa digitala tjänster. Idag är det många som vill se över sina möjligheter att uppdatera sina bostäder när det kommer till grönare och mer ekonomiska val av exempelvis uppvärmning. Samtidigt har banker nya krav på sig att fokusera på gröna bolån och att även mäta och följa upp. Det är där vi kommer in i bilden. Econans är ett Green Fintech-bolag baserat i Göteborg som erbjuder simulerings- och automatiserade rådgivningslösningar inom hållbar hem- och privatekonomi. Vi ger även banker möjlighet till uppföljning och utvärdering. Våra lösningar har mer än en halv miljon användare varje månad i Sverige och vi har nu börjat expandera över hela Europa. Läs mer om oss på www.econans.se



Om rollen

Som Frontend Developer på Econans blir du den tredje personen som jobbar med Frontend hos oss. Då vår rådgivningslösning vänder sig mot privatpersoner är detta en avgörande del för vår verksamhet. Då övriga teamet är starkt när det gäller det grafiska arbetet är det önskvärt att denna person vill jobba med den logiska, strukturella grunden/ramverket inom frontend. Vårt kontor ligger i centrala Göteborg, så bor du inte i närheten jobbar du remote.



Vi söker

Vi söker dig som har:

- Högskoleexamen inom software engineering eller liknande.

- Ca 3 års arbetslivserfarenhet som mjukvaruutvecklare, gärna inom React. Observera att vi söker någon med erfarenhet.

- Du arbetar strukturerat och systematiskt.

- Du kan resonera om komplexa programvaruarkitekturer och förstå avvägningarna och dynamiken mellan dess komponenter.

- Älskar att lära sig ny teknik.

- Stark kommunikationsförmåga

- Du är intresserad av privatekonomi och/eller hållbara hem.

- Du talar flytande engelska på professionell nivå.

- Tycker det skulle vara roligt att jobba med några av följande tekniker: TypeScript, Playwright, Webpack, Vite, ChartJS, Emotion.

Meriterande är:

- Erfarenhet av DevOps.

- Arbetar eller har arbetat för en startup/scaleup

Vi erbjuder dig

Kreativ frihet och spännande produkter där du är tidigt in, får vara med om en resa och kan påverka. Du kommer in i ett duktigt team som ger dig möjlighet att växa och utvecklas själv. Vi har ett trevligt kontor i centrala Göteborg med engagerade kollegor samt möjligheter att jobba på distans. Dessutom får du hos oss möjlighet att jobba med en lösning som bidrar till grönare val och sundare ekonomi.

Ansök

Låter detta som något för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan via annonsen på recruitpartner.se snarast, dock senast 25 augusti 2023. Har du några frågor gällande tjänsten så kontakta ansvarig rekryterare Martina Nordberg på 073-624 77 24 eller martina.nordberg@recruitpartner.se.

Ansök nu

Entreprenadchef till LB-Hus AB

Produktionschef, bygg
Läs mer Aug 10
Om oss: Koncernen Svensk Husproduktion AB

Svensk Husproduktion AB, med dotterbolagen LB-Hus AB, Trivselhus AB och Svensk Husproduktion Projekt AB är en av Sveriges största småhustillverkare.

Svensk Husproduktion har en omsättning på ca 2 miljarder kronor, sysselsätter knappt 300 medarbetare och verkar inom affärssegmenten Styckehus, Bostadsutveckling, B2B samt Markutveckling.

Sedan starten 2012 har Svensk Husproduktion sakta byggts upp och blivit ett av Sveriges ledande husföretag. Vi arbetar för långsiktiga relationer med kunder, samarbetspartners och leverantörer. Vi ska bygga hus som varar i generationer, med smarta lösningar och hållbara material.

Läs mer på www.svenskhusproduktion.se (http://www.svenskhusproduktion.se/)





Om oss: LB-Hus AB

LB-Hus AB är en av landets ledande leverantörer av nyckelfärdiga småhus på totalentreprenad. Företaget är en del av ingår i Svensk Husproduktion AB, och har fabrik och huvudkontor i skånska Bromölla. LB-Hus omsätter knappt 1 miljard kronor och sysselsätter ca 125 medarbetare.

Genom våra husserier erbjuder vi färdigpaketerade huskollektioner med segmentets högsta standard och generösa ändringsmöjligheter inom givna ramar. Tack vare hög grad av standardisering, aktiv produktutveckling och stor prismedvetenhet ger vi våra kunder Mest hus för pengarna.

Läs mer om oss på www.lbhus.se (http://www.lbhus.se)



Om rollen

Nu söker vi en ny Entreprenadchef med övergripande ansvar för entreprenadverksamheten, dvs att byggprocessen, från planering till upphandling av entreprenörer och färdigställande, leds effektivt så att kvalitet, kostnadsbild och tidplan hålls samtidigt som miljö- och arbetsmiljökrav efterlevs. I rollen leder du utveckling av entreprenadavdelningen för att säkerställa ökad kvalitet och lönsamhet, och i samarbete med försäljningsorganisationen arbetar du för att ständigt förbättra vår kundnöjdhet. Rollen ingår i LB-Hus ledningsgrupp, och tillsammans med övriga kollegor i ledningen bidrar du till utveckling av bolagets processer och arbetssätt för att nå uppsatta övergripande mål för bolaget.

Ditt team består i dagsläget av cirka 15 medarbetare bestående av entreprenadingenjör, planerare, byggledare samt byggledarkonsulter. Då de är utspridda över landet kan lämplig bostadsort för denna roll vara var som i södra och västra Sverige. Antal resdagar i tjänsten är ca 50 dagar/år, dessa planerar du själv och många kan göras över dagen. Du rapporterar till VD.



Exempel på arbetsuppgifter

- Driva och säkerställa samtliga byggprocesser så att kvalitet, kostnadsbild och tidplan hålls.

- Leda, följa upp och utveckla medarbetare och ständigt förbättra arbetssätt inom avdelningen.

- Övergripande ansvar för kalkylering, upphandling, ledning av byggprocessen, myndighetskontakter, kundkontakter och samordning mot HK.

Skapa förbättrade och dokumenterade rutiner och arbetssätt.

- I samspel med Marknad- och Försäljningschef utveckla samarbetet mellan byggledning och säljkår för att uppnå bästa möjliga samspel mellan avdelningarna.

- Hantering av eventuella juridiska tvister gentemot entreprenörer och/eller kunder.

Vi söker

Vi söker dig med relevant erfarenhet av både entreprenadverksamhet inom småhusbranschen och ledarskap. Rätt person för rollen har Högskoleexamen inom byggnadsteknik och minst 5-10 års kvalificerad erfarenhet av:

Ledning av byggprocesser

Bostadsproduktion (prefabricering meriterande)

Upphandling av entreprenörer och kalkylering

Kundkontakt med privatkunder

Personal- och arbetsmiljöansvar

Myndighetskontakter

Ledningsgruppsarbete, meriterande

Vi ser även att du har goda kunskaper inom

MS Office

Entreprenadjuridik

Kalkylering

Byggarbetsmiljö, BAS-certifikat meriterande

Regelverk kring besiktningar, certifikat meriterande

Myndighetskrav kring nybyggnation

Ekonomisk uppföljning

Som person är du en trygg och engagerad ledare med en god förmåga att entusiasmera och bygga teamkänsla. Du är affärsmässig med stort resultat- och kostnadsfokus. Rätt person för rollen har god förmåga att arbeta strategiskt, strukturerat och systematiskt samtidigt som du är flexibel och lyhörd nog att bemöta både entreprenörer samt privatpersoner. Du har lätt för att kommunicera samt bygga relationer och förtroende i alla led.

Ansökan

Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med en ansökan innehållande CV och personligt brev via annonsen på recruitpartner.se senast 25 augusti 2023. Vid eventuella frågor kontakta vår rekryterare Martina Nordberg på martina.nordberg@recruitpartner.se eller tel. 073-624 77 24 .

Ansök nu

Entreprenadchef till LB-Hus AB

Produktionschef, bygg
Läs mer Jul 26
Om oss: Koncernen Svensk Husproduktion AB

Svensk Husproduktion AB, med dotterbolagen LB-Hus AB, Trivselhus AB och Svensk Husproduktion Projekt AB är en av Sveriges största småhustillverkare.

Svensk Husproduktion har en omsättning på ca 2 miljarder kronor, sysselsätter knappt 300 medarbetare och verkar inom affärssegmenten Styckehus, Bostadsutveckling, B2B samt Markutveckling.

Sedan starten 2012 har Svensk Husproduktion sakta byggts upp och blivit ett av Sveriges ledande husföretag. Vi arbetar för långsiktiga relationer med kunder, samarbetspartners och leverantörer. Vi ska bygga hus som varar i generationer, med smarta lösningar och hållbara material.

Läs mer på www.svenskhusproduktion.se (http://www.svenskhusproduktion.se/)





Om oss: LB-Hus AB

LB-Hus AB är en av landets ledande leverantörer av nyckelfärdiga småhus på totalentreprenad. Företaget är en del av ingår i Svensk Husproduktion AB, och har fabrik och huvudkontor i skånska Bromölla. LB-Hus omsätter knappt 1 miljard kronor och sysselsätter ca 125 medarbetare.

Genom våra husserier erbjuder vi färdigpaketerade huskollektioner med segmentets högsta standard och generösa ändringsmöjligheter inom givna ramar. Tack vare hög grad av standardisering, aktiv produktutveckling och stor prismedvetenhet ger vi våra kunder Mest hus för pengarna.

Läs mer om oss på www.lbhus.se (http://www.lbhus.se)



Om rollen

Nu söker vi en ny Entreprenadchef med övergripande ansvar för entreprenadverksamheten, dvs att byggprocessen, från planering till upphandling av entreprenörer och färdigställande, leds effektivt så att kvalitet, kostnadsbild och tidplan hålls samtidigt som miljö- och arbetsmiljökrav efterlevs. I rollen leder du utveckling av entreprenadavdelningen för att säkerställa ökad kvalitet och lönsamhet, och i samarbete med försäljningsorganisationen arbetar du för att ständigt förbättra vår kundnöjdhet. Rollen ingår i LB-Hus ledningsgrupp, och tillsammans med övriga kollegor i ledningen bidrar du till utveckling av bolagets processer och arbetssätt för att nå uppsatta övergripande mål för bolaget.

Ditt team består i dagsläget av cirka 15 medarbetare bestående av entreprenadingenjör, planerare, byggledare samt byggledarkonsulter. Då de är utspridda över landet kan lämplig bostadsort för denna roll vara var som i södra och västra Sverige. Antal resdagar i tjänsten är ca 50 dagar/år, dessa planerar du själv och många kan göras över dagen. Du rapporterar till VD.



Exempel på arbetsuppgifter

- Driva och säkerställa samtliga byggprocesser så att kvalitet, kostnadsbild och tidplan hålls.

- Leda, följa upp och utveckla medarbetare och ständigt förbättra arbetssätt inom avdelningen.

- Övergripande ansvar för kalkylering, upphandling, ledning av byggprocessen, myndighetskontakter, kundkontakter och samordning mot HK.

Skapa förbättrade och dokumenterade rutiner och arbetssätt.

- I samspel med Marknad- och Försäljningschef utveckla samarbetet mellan byggledning och säljkår för att uppnå bästa möjliga samspel mellan avdelningarna.

- Hantering av eventuella juridiska tvister gentemot entreprenörer och/eller kunder.

Vi söker

Vi söker dig med relevant erfarenhet av både entreprenadverksamhet inom småhusbranschen och ledarskap. Rätt person för rollen har Högskoleexamen inom byggnadsteknik och minst 5-10 års kvalificerad erfarenhet av:

Ledning av byggprocesser

Bostadsproduktion (prefabricering meriterande)

Upphandling av entreprenörer och kalkylering

Kundkontakt med privatkunder

Personal- och arbetsmiljöansvar

Myndighetskontakter

Ledningsgruppsarbete, meriterande

Vi ser även att du har goda kunskaper inom

MS Office

Entreprenadjuridik

Kalkylering

Byggarbetsmiljö, BAS-certifikat meriterande

Regelverk kring besiktningar, certifikat meriterande

Myndighetskrav kring nybyggnation

Ekonomisk uppföljning

Som person är du en trygg och engagerad ledare med en god förmåga att entusiasmera och bygga teamkänsla. Du är affärsmässig med stort resultat- och kostnadsfokus. Rätt person för rollen har god förmåga att arbeta strategiskt, strukturerat och systematiskt samtidigt som du är flexibel och lyhörd nog att bemöta både entreprenörer samt privatpersoner. Du har lätt för att kommunicera samt bygga relationer och förtroende i alla led.

Ansökan

Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med en ansökan innehållande CV och personligt brev via annonsen på recruitpartner.se senast 25 augusti 2023. Vid eventuella frågor kontakta vår rekryterare Martina Nordberg på martina.nordberg@recruitpartner.se eller tel. 073-624 77 24 .

Ansök nu

Sommarjobb: Säljare med C-kort till Polfärskt Bröd i Malmö

Distributionsförare
Läs mer Feb 7
Polfärskt Bröd är en rikstäckande distributör av bröd och kakor till dagligvaruhandeln. Företaget omsätter ca 3 miljarder kronor och säljer och levererar några av marknadens starkaste varumärken inom matbröd så som Polarbröd, Korvbrödsbagarn, Fazer och Skogaholm. Polfärskt säljer även bröd från Hatting och Brödverket samt kaffebröd från Gille och Hägges. 51 procent av Polfärskt Bröd AB ägs av Polarbröd AB. Resten ägs av de regionala och egenägda Polfärsktföretagen som står för distribution, försäljning och lokal service. Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi attraktiva, lönsamma och säljande brödavdelningar i Sveriges alla dagligvarubutiker. Detta gör vi genom lokalt ägandeskap och central gemenskap i en unik kombination. Totalt har Polfärskt över 600 anställda varav 450 säljande distributörer som utgår från 31 strategiskt utplacerade brödterminaler över hela Sverige. Läs mer på www.polfarskt.se (http://www.polfarskt.se/).



Nu tar Polfärskt nästa steg, vill du vara med på resan?

Polfärskt har genom åren byggt upp en framgångsrik organisation för att sälja och samdistribuera bröd från olika bagerier. Vår lokala förankring och det starka entreprenörskap som genomsyrar hela vår organisation kombinerat med den stordrift vi får genom samordnad kedjedrift har gjort oss framgångsrika på marknaden.

Sommarjobb: Säljare med C-kort till Polfärskt Bröd i Malmö

Driver du eget, arbetssökande eller studerar du och söker ett arbete under sommaren? Tycker du om att bygga relationer och motiveras du av frihet och ansvar? Vill du hamna i ett spännande sammanhang med starka varumärken och kvalitetsprodukter som satsar stort framöver? Då kan detta var en tjänst för dig!

Sommarjobbet gäller perioden V25-33 samt upplärningsperiod om 3-4 veckor.

Om tjänsten

Som sommarjobbare hos oss är du en viktig länk i Polfärskts leveranskedja, där vi ansvarar för att rätt bröd, i rätt mängd, kommer i rätt tid, till livsmedelsbutiker i Malmö med omnejd. Du är serviceinriktad och förvaltar relationer med våra kunder. Då detta är en rörlig roll där du kör lätt/ tung lastbil mellan butikerna krävs körkort C.

Vem är du?

Det här är ett jobb för dig som är ansvarstagande och gillar att jobba med frihet under ansvar. Som person är du noggrann, serviceinriktad och gillar att ge det lilla extra. Det är meriterande om du har jobbat med försäljning och/ eller i livsmedelsbutik tidigare.

Vad kan vi erbjuda dig?

Vi erbjuder dig ett jobb där du blir en viktig del i en växande organisation som utvecklas och satsar! Hos oss får du jobba med kända varumärken, kvalitetsprodukter och med kollegor som brinner för det de gör!

Låter detta som din nästa utmaning?

Då är du varmt välkommen med din ansökan via annonsen på recruitpartner.se snarast, då vi gör ett löpande urval, dock senast 2023-03-31. Vid eventuella frågor kontakta Säljchef Peter Kristensson, 0708-37 77 77, peter.kristensson@polfarskt.se eller VD Mikael Malmberg, 0708-37 33 00, mikael.malmberg@polfarskt.se

Ansök nu

Försäljningschef, marknadsansvarig Sverige

Försäljningschef
Läs mer Dec 21
Med bakgrund i vår starka position på den danska marknaden och framgångsrika lansering av vår plattform i Norge vill vi nu etablera oss i Sverige! Vi söker därför en person med gedigen entreprenörsanda med kommersiellt driv - en person som vill lägga grunden för spännande nya steg i sin framtida karriär. Stämmer detta på dig? Då kanske det är du ska ansvara för denna satsning och göra denna resan med oss!





Om oss

DBI IT A/S, www.dbi-it.dk, är ett tillväxtbolag som grundades 2014 med huvudkontor i Köpenhamn. DBI IT A/S har vuxit fram ur branschorganisationen De Danske Bilimportører, och det är en av anledningarna till att vi har nära kontakter i hela fordonsindustrin. I mer än 20 år har vi utvecklat IT-system och tillhandahållit data som hjälper återförsäljare, leasing- och försäkringsbolag, myndigheter, importörer och andra aktörer på och runt den danska fordonsmarknaden. Idag erbjuder vi informations- och data koncept till över 5000 användare i Danmark. DBI IT A/S har också en rad spännande aktiviteter på den internationella marknaden, där det kommer att finnas en stark tillväxt de kommande åren. Bolaget är marknadsledande inom sitt område i Danmark och som ett led i den fortsatta tillväxten vill vi nu satsa på den svenska marknaden. Läs mer om oss på www.dbi-it.dk



Om rollen

Som Försäljningschef med marknadsansvar för Sverige kommer du att ansvara för att etablera och utveckla försäljning av bolagets informations- och datakoncept ( www.qanto.se (http://www.qanto.se)) på den svenska marknaden. Inledningsvis är det du som jobbar med den svenska marknaden och får ”dra hela lasset” när det kommer till att göra marknadsanalys, etablera relation med kunder och bygga en solid kundbas. Till din hjälp har du dina kollegor på huvudkontoret i Köpenhamn där du initialt kommer vara placerad (och anställd) innan ett svenskt kontor och organisation etablerats. Du har även våra fina resultat i Danmark att luta dig mot där vi fått hög penetration på marknaden och är marknadsledare.

För att bli framgångsrik i rollen skapar du långsiktiga och nära kundrelationer, sätter dig in i kundens affär och omvandlar konceptets möjligheter och potential till konkreta lösningar för affärs orienterade B2B-kunder. Inledningsvis arbetar du nära de danska säljarna och kan exempelvis göra sambesök på danska kunder som har verksamhet i Sverige. Du rapporterar till Kommersiell direktör.



Vi söker

Vi söker en driven säljprofil med gedigen erfarenhet av uppsökande försäljning, gärna kompletterad med en relevant, kommersiell utbildning. Du behöver inte ha branscherfarenhet, men du måste ha ett intresse för data och IT. Har du branscherfarenhet är det ett plus om du har erfarenhet av Bilstatistik.dk. Du är en entreprenör med rätt driv och motor att starta upp en verksamhet på en ny marknad. Du har god förmåga att bygga relationer, inta ett helikopterperspektiv över marknad/verksamhet och är trygg med förhandling. Utöver det är du strukturerad och har god förmåga att driva/leda dig själv, dina försäljningsprocesser, ditt framtida team och dina kunder. Du trivs i en liten organisation som präglas av stark tillväxt och ständigt fokus på möjligheter, insatser och resultat. Du har god förmåga att bygga relationer och är helt enkelt en person andra gärna vill träffa igen när de har hälsat på dig en gång.



Vi erbjuder

Hos oss får du en nyckelroll i ett tillväxtföretag som är på väg att ta sig an den potential som finns på den svenska marknaden. Vi har redan idag en solid och marknadsledande position på den danska marknaden, där vi är etablerade som en kompetent och kvalitetsmedveten partner. I denna miljö får du en unik möjlighet att visa vad du kan göra, och samtidigt skapa din egen grund för en spännande karriär inom försäljning och säljledning. Om du är en person som är beredd att göra det lilla extra och ta ansvar, då är vi intresserade av att diskutera långsiktiga planer med dig!





Ansökan

Låter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via annonsen på recruitpartner.se snarast, då vi gör ett löpande urval, dock senast 25 januari 2023. Vid eventuella frågor kontakta ansvarig rekryterare Martina Nordberg på tel. 073-624 77 24 eller på martina.nordberg@recruitpartner.se.

Ansök nu

Rekryteringspartner, rekryterare

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Apr 5
Är du en driven rekryterare som söker mer frihet i ditt arbetsliv? Har du skapat framgångar och känner att du är värd en större del av kakan själv? Vi strävar efter att göra livet bättre både för våra kunder OCH rekryterare. Nu söker vi fler Rekryteringspartners!

Om rollen

Som rekryterare på Recruit Partner jobbar vi inte med enskilda rekryteringar- vi bygger verksamheter! Idag har vi en bred kundbas spridda över hela Sverige samt internationellt där vi strävar efter att vara en långsiktig partner inom rekrytering. Vi hjälper våra kunder i hela deras verksamhet och rekryterar till samtliga tjänster inom deras organisation, vilket gör att det blir enkelt att jobba med oss då det räcker med en rekryteringspartner. Vi säkerställer att våra kunder får det bästa möjliga urval av kandidater genom effektiva processer och de absolut bästa verktygen inom search. Vi säkerställer även att våra kunder förstår kandidaternas drivkrafter så att rätt match kan göras in i kundens unika kultur och resa. I rollen har du ansvar för att skapa och utveckla din egen kundbas samt ansvarar för hela rekryteringsprocessen från uppstart till anställning.



Vi söker

Vi söker dig som brinner för rekrytering och vill starta eget men samtidigt vill tillhöra ett större koncept! För att vara rätt för rollen har du erfarenhet av rekrytering sedan tidigare. Du har byggt upp en egen kundbas där du haft eget kundansvar och självständigt både drivit och ansvarat för hela rekryteringsprocessen. Stor vikt kommer läggas vid personlig profil. Vi söker rekryterare som vill ha frihet under ansvar. Som person är du effektiv, resultatorienterad och krånglar inte till saker i onödan. Du har lätt för att bygga både förtroende och relationer. Vi tror även att du är modig och ser möjligheter i att inte alltid göra som man alltid har gjort.



Vi erbjuder

Vi erbjuder dig likvärdiga eller bättre förutsättningar och verktyg som om du vore anställd på ett stort rekryteringsbolag. Samtidigt får du vara din egen, men det frihet och möjlighet till ekonomisk kick-back som det innebär. Tillsammans bygger vi upp något stort och blir ännu starkare! Observera att rollen kräver att du startar eget bolag, men Recruit Partner tar kostnader som är förknippade med dina processer. Liten risk för dig alltså!



Ansökan

Vill du vara med på vår resa? Välkommen med ansökan via annonsen senast den 7 maj 2023. Vid eventuella frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Martina Nordberg på Recruit Partner 073-624 77 24.

Ansök nu