Malmö: Lönespecialist till internationell kund i Malmö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Lönespecialist till internationell kund i Malmö i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-09 // Varaktighet: Heltid

Om tjänsten
Nu söker vi på uppdrag till vår internationella kund i Malmö en erfaren lönespecialist för ett långsiktigt uppdrag. Vi erbjuder en spännande möjlighet där du får chansen att arbeta med en global aktör och vara en nyckelspelare inom HR- och löneområdet. För rätt person finns dessutom goda möjligheter till förlängning. Du erbjuds initialt en anställning via Poolia på 1 år, du kommer att jobba kontorstider måndag till fredag med möjlighet till hybridarbete några dagar i veckan efter upplärningsperioden. Låter detta som tjänsten för dig? Tveka inte med din ansökan, urval och intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har passerat!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer att sitta i fräscha och nya lokaler centralt i Malmö där lunchrestauranger och goda pendlingsförbindelser finns nära tillhands. Du kommer att ingå i ett dynamisk team av 5 stycken Lönespecialister och HR-generalister inom avdelningen HR Support.

I rollen som lönespecialist kommer du att:
• Hantera administrativa uppgifter i lönesystemet SAP.
• Besvara frågor och ge stöd till anställda, chefer och HR-kollegor angående löne- och relaterade ärenden.
• Hantera skatteavdrag och rapportering för att säkerställa efterlevnad av skatteregler.
• Administrera nyanställdas data i lönesystemet, skapa avtal och uppdatera förändringar i anställningsinformation.
• Genomföra fakturering och kontroller, hantera semester och ATF-kompensation samt utföra relaterade interna kontroller.
• Rapportera till externa parter inom relaterade områden (t.ex. Försäkringskassan, Skatteverket).
• Säkerställa förbättringar av arbetssätt och driva kontinuerliga förbättringar tillsammans med kollegor.


Vem är du?
Vi söker dig som är en erfaren och engagerad lönespecialist. Du trivs i en dynamisk miljö och är van vid att arbeta självständigt. Dina personliga egenskaper inkluderar nyfikenhet, noggrannhet, och öppenhet. Du värdesätter samarbete och trivs med att leverera som en del av ett team. Du tar gärna egna initiativ och ser ständiga förbättringar som en del av din yrkesroll. Erfarenhet av lönearbete är ett krav, och kunskap inom SAP som lönesystem är önskvärt. Du behärskar både svenska och engelska.

Varmt välkommen in med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Löneadministratör

Nedan visas andra jobb i Malmö som Löneadministratör.

Junior Löneadministratör

Läs mer Apr 11
Limhamnshusgruppen söker en Löneadministratör
Limhamnshusgruppen är en privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen som idag har verksamheter inom bland annat fastigheter, industri, IT, måleri, reklam, finans och e-handel.
Limhamnshus grundades i början av sjuttiotalet och sitter idag i moderna lokaler på Saltimporten i Malmö. Företagsgruppen består idag av verksamheter inom bland annat fastighetsbranschen och färgtillverkning. Tillväxt är ett ledord och det märks tydligt genom hur snabbt vi växer, både organiskt och genom nya förvärv. Hos oss finns möjligheterna - häng med på vår resa!

Om tjänsten
Vi behöver förstärka vårt team med en noggrann och driven löneadministratör. I denna roll fyller du en viktig funktion i vår koncern och för våra bolag. I tjänsten som löneadministratör är du en del av koncernens ekonomifunktion där du tillsammans med två andra personer administrerar löneprocessen för hela koncernen. Du arbetar även nära med vår HR-avdelning samt organisationens chefer.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera:

-Administration innefattande hela löneprocessen, från att hantera tidrapportering och löneunderlag till inrapportering till externa myndigheter och institut-Månadsavstämningar-Hålla samtliga lönesystem uppdaterade med aktuella uppgifter-Ta fram uppföljning av personalstatistik
-Utveckla och effektivisera löneadministrativa rutiner




Vi efterfrågar:

En eftergymnasialutbildning som löneadministratör och runt 2-3 års erfarenhet från en liknande tjänst
Kan tolka kollektivavtal, regelverk, lönerelaterade lagar och förordningar
Har erfarenhet av personal- och lönesystemet Hogia, erfarenheter av AGDA och Visma är meriterande.

Då löneprocessen varierar i arbetstoppar under månaden lägger vi stor vikt vid egenskapen flexibilitet. Du är serviceinriktad och social då du dagligen har kontakt med både interna och externa kontaktytor. Som person är du strukturerad och vill jobba i en organisation där det händer mycket och tempot är högt.

Limhamnshusgruppen erbjuder:En roll där du får utvecklas och ges möjlighet till karriär inom vår växande organisationEn arbetsplats med fantastiska kollegor där vi har höga förväntningar på varandra och en riktigt god stämning!
Limhamnshusgruppen erbjuder nedan upplägg för sina anställda:
En attraktiv lönesättning
30 dagars semester
Flextid och hybrid upplägg
Friskvårdsbidrag
Pensionsavsättning
Sjukförsäkringar och föräldralön

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%som inleds med 6 månaders provanställning. Önskat tillträdesdatum är innan sommaren . Tester och referenstagning kan komma att bli aktuellt på slutkandidater.

Vi kommer att intervjua löpande och välkomnar din ansökan så fort som möjligt.

I denna rekrytering av Limhamnshusgruppen valt att samarbeta med DocuPartner. Samtliga frågor om tjänsten riktas till Rekryterare Linda Ström som nås på linda.strom@docupartner.se alternativt 070-825 08 10

Ansök nu

Junior Löneadministratör

Läs mer Apr 10
Limhamnshusgruppen söker en Löneadministratör
Limhamnshusgruppen är en privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen som idag har verksamheter inom bland annat fastigheter, industri, IT, måleri, reklam, finans och e-handel.
Limhamnshus grundades i början av sjuttiotalet och sitter idag i moderna lokaler på Saltimporten i Malmö. Företagsgruppen består idag av verksamheter inom bland annat fastighetsbranschen och färgtillverkning. Tillväxt är ett ledord och det märks tydligt genom hur snabbt vi växer, både organiskt och genom nya förvärv. Hos oss finns möjligheterna - häng med på vår resa!

Om tjänsten
Vi behöver förstärka vårt team med en noggrann och driven löneadministratör. I denna roll fyller du en viktig funktion i vår koncern och för våra bolag. I tjänsten som löneadministratör är du en del av koncernens ekonomifunktion där du tillsammans med två andra personer administrerar löneprocessen för hela koncernen. Du arbetar även nära med vår HR-avdelning samt organisationens chefer.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera:

Administration innefattande hela löneprocessen, från att hantera tidrapportering och löneunderlag till inrapportering till externa myndigheter och institut• Månadsavstämningar• Hålla samtliga lönesystem uppdaterade med aktuella uppgifter• Ta fram uppföljning av personalstatistik• Utveckla och effektivisera löneadministrativa rutiner


Vi efterfrågar:
En eftergymnasialutbildning som löneadministratör och runt 2-3 års erfarenhet från en liknande tjänst
Kan tolka kollektivavtal, regelverk, lönerelaterade lagar och förordningar
Har erfarenhet av personal- och lönesystemet Hogia, erfarenheter av AGDA och Visma är meriterande.

Då löneprocessen varierar i arbetstoppar under månaden lägger vi stor vikt vid egenskapen flexibilitet. Du är serviceinriktad och social då du dagligen har kontakt med både interna och externa kontaktytor. Som person är du strukturerad och vill jobba i en organisation där det händer mycket och tempot är högt.

Limhamnsgruppen erbjuder:En roll där du får utvecklas och ges möjlighet till karriär inom vår växande organisationEn arbetsplats med fantastiska kollegor där vi har höga förväntningar på varandra och en riktigt god stämning!
Limhamnsgruppen erbjuder nedan upplägg för sina anställda:
En attraktiv lönesättning
30 dagars semester
Flextid och hybrid upplägg
Friskvårdsbidrag
Pensionsavsättning
Sjukförsäkringar och föräldralön

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%som inleds med 6 månaders provanställning. Önskat tillträdesdatum är innan sommaren . Tester och referenstagning kan komma att bli aktuellt på slutkandidater.

Vi kommer att intervjua löpande och välkomnar din ansökan så fort som möjligt.

I denna rekrytering av Limhamnsgruppen valt att samarbeta med DocuPartner. Samtliga frågor om tjänsten riktas till Rekryterare Linda Ström som nås på linda.strom@docupartner.se alternativt 070-825 08 10

Ansök nu

Löneadminstratör

Läs mer Apr 16
Till vår kund söker vi nu en löneadministratör med erfarenhet av SAP som lönesystem.

Uppdragsbeskrivning:
Du kommer att ingå i ett team av 5 Lönespecialister/administratörer och HR-generalist inom avdelningen HR Support.
Du tillsammans med kollegor kommer att fokusera på:

Hantera administrativa uppgifter i lönesystem SAP.
Besvara frågor och ge stöd till anställda, chefer och HR-kollegor angående löne- och relaterade ärenden.
Hantera skatteavdrag och rapportering för att säkerställa efterlevnad av skatteregler.
Administrera nyanställdas data i lönesystemet, skapa avtal och uppdatera förändringar i anställningsinformation.
Genomföra fakturering och kontroller, hantera semester och ATF-kompensation samt utföra relaterade interna kontroller.
Rapportera till externa parter inom relaterade områden (t.ex. Försäkringskassan, Skatteverket).
Säkerställa förbättringar av arbetssätt och driva kontinuerliga förbättringar tillsammans med kollegor


Kravspecifikation:
Skallkrav:
Erfaenhet av lönerbete
Erfarenhet av SAP som lönesystem
Har ett strukturerat och noggrant arbetssätt
Nyfiken och intiativtagande


Startdatum: 1 April 2024
Slutdatum: 20 Mars 2025
Omfattning: 100%
Ort: Malmö, möjlighet till visst distansarbete finns.
Option: Möjlighet till förlängning finns. Förlängning av uppdraget sker till rådande villkor.

Ansök nu

Löneadministratör till Malmö!

Läs mer Mar 25
Nu letar vi med ljus och lykta efter dig som arbetat/arbetar som löneadminstratör!

I rollen kommer att ingå i ett team av 5 Lönespecialister/administratörer och HR-generalist inom avdelningen HR Support. Här kommer du att erbjudas en arbetsplats i spännande och växande miljö med utvecklingspotential för rätt person. Du kommer att bli en viktig nyckelspelare för företaget och bidra till företagets utvecklingsresa framåt.

Du tillsammans med kollegor kommer att fokusera på:

- Besvara frågor och ge stöd till anställda, chefer och HR-kollegor angående löne- och relaterade ärenden.

- Hantera skatteavdrag och rapportering för att säkerställa efterlevnad av skatteregler.

- Administrera nyanställdas data i lönesystemet, skapa avtal och uppdatera förändringar i anställningsinformation.

- Genomföra fakturering och kontroller, hantera semester och ATF-kompensation samt utföra relaterade interna kontroller.

- Rapportera till externa parter inom relaterade områden (t.ex. Försäkringskassan, Skatteverket).

- Säkerställa förbättringar av arbetssätt och driva kontinuerliga förbättringar tillsammans med kollegor

Krav

- Erfarenhet av lönearbete

- Har ett strukturerat och noggrant arbetssätt

- Nyfiken och initiativtagande

Utöver kraven ovan tror vi också att du som person är du driven och motiverad till att utvecklas tillsammans med företaget. Du trivs att driva processer framåt och är inte rädd för att ta egna intuitiv. Du har ett strukturerat arbetssätt och är både ansvarsfull och väldigt noggrann. Dessutom tror vi att du skulle beskriva dig själv som en lagspelare med god kommunikativ förmåga.

Startdatum: 1 April 2024

Slutdatum: 20 Mars 2025

Omfattning: 100%

Ort: Malmö, möjlighet till visst distansarbete finns.

Urval sker löpande, vänta inte med din ansökan!

Ansök nu

Löneadministratör till Malmö!

Läs mer Apr 3
Nu letar vi med ljus och lykta efter dig som arbetat/arbetar som löneadminstratör!
I rollenkommer att ingå i ett team av 5 Lönespecialister/administratörer och HR-generalist inom avdelningen HR Support.Här kommer du att erbjudas en arbetsplats i spännande och växande miljö med utvecklingspotential för rätt person. Du kommer att bli en viktig nyckelspelare för företaget och bidra till företagets utvecklingsresa framåt.
Du tillsammans med kollegor kommer att fokusera på:
Besvara frågor och ge stöd till anställda, chefer och HR-kollegor angående löne- och relaterade ärenden.
Hantera skatteavdrag och rapportering för att säkerställa efterlevnad av skatteregler.
Administrera nyanställdas data i lönesystemet, skapa avtal och uppdatera förändringar i anställningsinformation.
Genomföra fakturering och kontroller, hantera semester och ATF-kompensation samt utföra relaterade interna kontroller.
Rapportera till externa parter inom relaterade områden (t.ex. Försäkringskassan, Skatteverket).
Säkerställa förbättringar av arbetssätt och driva kontinuerliga förbättringar tillsammans med kollegor

Krav
Erfarenhet av lönearbete
Har ett strukturerat och noggrant arbetssätt
Nyfiken och initiativtagande

Utöver kraven ovan tror vi också att du som person är du driven och motiverad till att utvecklas tillsammans med företaget.Du trivs att driva processer framåt och är inte rädd för att ta egna intuitiv. Du har ett strukturerat arbetssätt och är både ansvarsfull och väldigt noggrann. Dessutom tror vi att du skulle beskriva dig själv som en lagspelare med god kommunikativ förmåga.
Startdatum: 1 April 2024
Slutdatum: 20 Mars 2025
Omfattning: 100%
Ort: Malmö, möjlighet till visst distansarbete finns.
Urval sker löpande, vänta inte med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Poolia Sverige AB .

INTRESSEANMÄLAN – Löneadministration i Malmö!

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Apr 22
Är du på jakt efter en ny tjänst eller ett nytt uppdrag inom lönehantering i Malmö området?

Vi söker ständigt nya talanger som vill se sig om efter nya utmaningar i arbetslivet. Är du intresserad av att arbeta hos oss som uthyrd konsult inom lön får du gärna bifoga ditt CV via denna intresseanmälan. Konsultuppdragen varierar och styrs av våra kunders behov.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Vanligt förekommande arbetsuppgifter:

- Rådgivning till medarbetare avseende frågor kring lön
- Tillhandahålla korrekt och tillförlitlig rådgivning till medarbetarna och chefer
- Samla in information om arbetade timmar för varje anställd
- Beräkna rätt belopp med övertid, avdrag, bonusar med mera med hjälp av olika system
- Behandla skatter, pensioner och betalning av personalförmåner
- Hålla koll på timräntor, löner, ersättningsnivåer och information om nyanställningar
- Förberedda rapporter

Notera att detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag.

Vi kommer att kontakta dig när vi har ett aktuellt uppdrag som matchar din profil.


Om verksamheten
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet digitala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension. Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Ansök nu

INTRESSEANMÄLAN - Kundtjänst & Reception

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 22
Är du på jakt efter en ny tjänst eller ett nytt uppdrag inom kundtjänst eller reception i Skåne?

Vi söker ständigt nya talanger som vill se sig om efter nya utmaningar i arbetslivet. Är du intresserad av att arbeta hos oss som uthyrd konsult inom kundtjänst eller reception får du gärna bifoga ditt CV och personliga brev här. Konsultuppdragen varierar och styrs av våra kunders behov. Våra kunder finns i hela Skåne och du får gärna specificera i din ansökan vilket geografiskt område du är intresserad av att arbeta i.

Vanligt förekommande tjänster:
- Kundtjänstmedarbetare
- Receptionist
- Kontorskoordinator
- Servicespecialist

Notera att detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag.

Vi kommer att kontakta dig när vi har ett aktuellt uppdrag som matchar din profil.

Välkommen med din ansökan!

Om verksamheten
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet digitala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension. Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Ansök nu

INTRESSEANMÄLAN - IT & teknik

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Apr 22
Är du på jakt efter en ny tjänst eller ett nytt uppdrag inom IT & teknik i Skåne?

Vi söker ständigt nya talanger som vill se sig om efter nya utmaningar i arbetslivet. Är du intresserad av att arbeta hos oss som uthyrd konsult inom IT & teknik får du gärna bifoga ditt CV och personliga brev här. Konsultuppdragen varierar och styrs av våra kunders behov. Våra kunder finns i hela Skåne och du får gärna specificera i din ansökan vilket geografiskt område du är intresserad av att arbeta i.

Vanligt förekommande tjänster:
- Systemutvecklare
- Programmerare
- 1st, 2nd & 3d-line support tekniker
- On-site tekniker
- Hårdvarutekniker
- Systemadministratör
- Mjukvarutestare

Notera att detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag.

Vi kommer att kontakta dig när vi har ett aktuellt uppdrag som matchar din profil.

Välkommen med din ansökan!

Om verksamheten
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet digitala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension. Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Ansök nu

INTRESSEANMÄLAN - HR, rekrytering & lön

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Apr 22
Är du på jakt efter en ny tjänst eller ett nytt uppdrag inom HR, rekrytering eller lön i Skåne?

Vi söker ständigt nya talanger som vill se sig om efter nya utmaningar i arbetslivet. Är du intresserad av att arbeta hos oss som uthyrd konsult inom HR, rekrytering eller lön får du gärna bifoga ditt CV och personliga brev här. Konsultuppdragen varierar och styrs av våra kunders behov. Våra kunder finns i hela Skåne och du får gärna specificera i din ansökan vilket geografiskt område du är intresserad av att arbeta i.

Vanligt förekommande tjänster:
- HR-specialist/generalist
- HR-konsult/chef
- HR-koordinator
- HR-administratör
- Rekryterare
- Lönespecialist

Notera att detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag.

Vi kommer att kontakta dig när vi har ett aktuellt uppdrag som matchar din profil.

Välkommen med din ansökan!

Om verksamheten
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet digitala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension. Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Ansök nu

INTRESSEANMÄLAN - Ekonomi

Ekonomikonsult
Läs mer Apr 22
Är du på jakt efter en ny tjänst eller ett nytt uppdrag inom ekonomi i Skåne?

Vi söker ständigt nya talanger som vill se sig om efter nya utmaningar i arbetslivet. Är du intresserad av att arbeta via oss på Poolia i Malmö som uthyrd ekonomikonsult får du gärna bifoga ditt CV och personliga brev här. Konsultuppdragen varierar och styrs av våra kunders behov. Våra kunder finns i hela Skåne och du får gärna specificera i din ansökan vilket geografiskt område du är intresserad av att arbeta i.

Vanligt förekommande tjänster:
- Redovisningsekonom
- Controller
- Ekonomiassistent
- Ekonomiadministratör
- Chefspositioner, ex. CFO

Notera att detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag.

Vi kommer att kontakta dig när vi har ett aktuellt uppdrag som matchar din profil.

Välkommen med din ansökan!

Om verksamheten
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet digitala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension. Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Ansök nu

INTRESSEANMÄLAN - Controller

Controller
Läs mer Apr 22
Vi söker ständigt Controllers för kommande uppdrag runt om i Skåne. Konsultuppdragen varierar och styrs av våra kunders behov. Våra kunder är inom både den privata och offentliga sektorn och i varierande storlek. Genom att skicka in ditt intresse via denna annons öppnar du dina dörrar för varierande utmaningar.
Skicka gärna in ditt CV eller Linkedinprofil redan idag, när det dyker upp ett konsultuppdrag som passar din profil så ringer vi direkt!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Konsultuppdragen förekommer i hela Skåne. Arbetsuppgifterna varierar efter kundens behov men vanligt förekommande önskemål på kunskap är följande:

- Resultatanalys
- Sammanställa finansiell information
- Utvärdera och analysera lönsamhet
- Rapportering, månads-, kvartals. och årsvis
- Utveckla och förvalta processer
- Bidra till utvecklingen av controllerfunktionen
- Ansvara för korrekt resultat vid månads- och årsbokslut
- Ta fram material ur rapporteringssystem och sammanställa rapportpaket
- Budget och prognos
- Bokslutsarbete
- Skapa och utveckla finansiella presentationer

Notera att detta är vanligt förekommande arbetsuppgifter. Då detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag vet vi inte i förtid vilka exakta arbetsuppgifter tjänsten innehåller.


Vem är du?
Du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område, från universitet/högskola eller YH-utbildning. Du har antingen lång erfarenhet av yrkesroller inom ekonomi eller så har du precis hunnit påbörja din karriär. Viktigt är att du vill bygga vidare på din kompetens och skaffa mer erfarenhet hos någon av våra kunder. Goda kunskaper i Excel är alltid ett måste. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av ett eller flera ekonomisystem.

För att passa i de flesta roller inom ekonomi bör du vara analytisk, utåtriktad, målinriktad och självständig. Du bör dessutom vara kommunikativ, ha ett gott affärsmannaskap och vara serviceinriktad. Våra kunder efterfrågar varierande erfarenhet och specialisering, därav är det av stor vikt att du är tydlig kring dina tidigare erfarenheter, kompetenser och ambitioner i ditt CV. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i något eller flera större affärssystem. Notera gärna även din tillgänglighet när du skickar in din intresseanmälan.

Om verksamheten

Ansök nu