Malmö: Lager-och inköpsmedarbetare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Lager-och inköpsmedarbetare i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2020-10-08 // Varaktighet: Heltid

Nu söker Logimark en lager-och inköpsmedarbetare till vårt kontor i Malmö!


Arbetsbeskrivning
Som lager-och inköpsmedarbetare arbetar du med inköp och lagerhantering av reservdelar och förnödenheter. Inköp/lager-arbetsgruppen består av tre medarbetare. Ni har ett tätt samarbete och hjälper varandra inom ert ansvarsområde. Arbetet är ibland stressigt och då krävs prioritering av arbetsuppgifter.


Du bevakar leveranser, hanterar reklamationer och säkerställer att inköpen kommer i tid och enligt rutin. Då vi använder oss av globala leverantörer behöver du kunna kommunicera på engelska i både tal och skrift. Du har arbetat med detta tidigare och är därför självgående, noggrann och har förmåga att prioritera. Du skall dessutom vara ansvarstagande och kunna vara behjälplig i övrig verksamhet när så önskas.


Huvudsakliga arbetsuppgifter
Hantering av ankommande och avgående gods
Plock av gods från lager
Diverse lagerarbetsuppgifter.
Truck körning. Behörighet erfordras.
Utforma rutiner för plock och lagerhantering.
Inköp



Kvalifikationer
Goda kunskaper i både Svenska och Engelska. Både i tal och skrift.
B- körkort.
Truckkörkort
Datorvana



Vi erbjuder
Logimark söker dig som vill vara med och påverka företagets fortsatta tillväxt. Du kommer att ha en central roll i en organisation som präglas av korta beslutsvägar och högt till tak. För rätt person finns det möjlighet att växa och utvecklas i företaget.


Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Placering: Malmö


Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar. Kom ihåg att i din ansökan bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet, samt ett personligt brev där du berättar om vad som lockar med tjänsten och varför just du är rätt person. Välkommen att söka!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Malmö som Inköpare.

Operativ inköpare till Kockum Sonics i Malmö

Läs mer Apr 26
Är du en duktig och erfaren inköpare som har goda tekniska kunskaper? Då kan det vara dig vi söker som operativ inköpare till Kockum Sonics i Malmö.

Rollen
Som operativ inköpare hos Kockum Sonics kommer du att ansvara för inköp av varor, material och tjänster för att säkerställa företaget upprätthåller sin produktion samt att se till att inga projekt stannar upp p.g.a. brist på delar. Du kommer ingå i ett mindre team och arbete tätt ihop med inköpsingenjör samt den operativ inköparen placerad i Filippinerna.

Dina arbetsuppgifter inkluderar: Materiallagerstyrning: Hantering och underhåll av inköpsprocesser i Pyramid
Upprätthålla Pyramids artikelregister med inköpsrelaterade uppgifter
Lagerkontroll: Planera lager, påfyllnad, lagersaldosäkerhet och inventeringar
Upphandling: Genomföra taktiska, operativa inköp för direkt och indirekt material och tjänster
Leverantörshantering: Bygga och upprätthålla relationer mellan leverantörer
KPI-övervakning: följa upp nyckeltal relaterade till inköpsprocessen och lagret

Vi erbjuder en attraktiv roll i ett företag i tillväxt och du kommer arbeta i en miljö där det ges goda möjligheter att påverka ditt arbete och bidra med förbättringsstrategier och leverantörsutveckling.

Din profil
Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet inom operativt inköp med bakgrund inom försörjningskedjan i industriella affärsmiljöer, med särskild inriktning i mekaniska områden.  Som person är du noggrann, metodisk och prestigelös. Du har förmågan att hantera flera projekt samtidigt som du är duktig på att planera och prioritera ditt arbete genom ett metodiskt tillvägagångssätt. Teknisk kompetens/utbildning
Kunskap/erfarenhet av affärssystemet Pyramid
Kunskap/erfarenhet av Microsoft Office
Svenska och engelska i både skrift och tal
Kunskap/erfarenhet av maskin- och ritningsläsning är meriterande

Bra att veta!
Heltid, med start omgående.
Arbetstider: Dagtid, flex 08:00-17:00.
Du kommer att vara anställd som konsult hos Temp-Team och uthyrd till Kockum Sonics under anställningen med ambitionen att bli erbjuden en tillsvidareanställning efter avtalad period. Som konsult hos Temp-Team omfattas du av gällande kollektivavtal och du erbjuds friskvårdsbidrag och en engagerad konsultchef som finns där för att säkra att du kommer väl tillrätta på din nya arbetsplats.

Intresserad? 
Är du den operativa inköparen vi söker? Skicka in din ansökan snarast då vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor är varmt välkommen att kontakta rekryterare Maria Appeltofft, map@temp-team.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Strategic Project Purchaser till TePe

Läs mer Mar 27
Nu finns möjligheten att bli en del av ett dynamiskt inköpsteam i en korsfunktionell roll där du ges stor möjlighet att påverka och göra avtryck. Familjeägda TePe växer och satsar för framtiden, därför söker de efter dig som vill arbeta nära tekniken i en ny roll som Strategic Project Purchaser. Vi söker dig som har förmågan att bygga goda relationer internt såväl som externt, förhandla framgångsrikt och inte minst har en förståelse för industriell teknik. Tillsammans med ett oerhört kompetent ingenjörsteam bygger och rustar ni TePe för framtiden

Vilka är TePe? TePe är ett expansivt, internationellt familjeföretag med huvudkontor och all produktion i Malmö. Med utgångspunkt i sin vision om munhälsa för alla, skapar de produkter som bidrar till friska leenden världen över. I varje led, från produktutveckling och tillverkning till marknadsföring och försäljning, är det TePes kompetenta och engagerade medarbetare som driver företaget framåt genom nytänkande och smarta lösningar. Hos TePe blir du delaktig i spännande utveckling mot högt ställda mål.

TePe erbjuderHållbar kvalitet och innovation – Möjligheten att arbeta med innovativa produkter och lösningar av hög kvalitet, designade för att ge friska leenden världen över.
Teknik och produktion i framkant – Vi konstruerar bland annat våra egna maskiner och arbetar ständigt med tekniska förbättringar för en säker, effektiv och kvalitativ produktion. På TePe kan du få vara med från idé till färdig produkt.
Ett starkt svenskt varumärke – Våra produkter används av konsumenter och rekommenderas av tandvårdsexpertis i över 80 länder. Vi samarbetar med kunder och samarbetspartners världen över för att utbilda och skapa medvetenhet om god hälsa.
Ditt välbefinnande är viktigt – Vi sätter värde på ditt kunnande och din hälsa och vill erbjuda en sund arbetsmiljö och balans mellan arbete och fritid. Hos oss tar du del i kreativa samarbeten, gemensamma aktiviteter och kontinuerlig utveckling.

Läs gärna mer om TePe och deras arbete här.

Rollen som Strategic Project PurchaserSom Strategic Project Purchaser hos TePe kommer du att ha en central roll där du ansvarar för att säkerställa kostnadseffektiva, kvalitativa och optimala leveranser av maskinteknisk utrustning till TePes många projekt. Med fokus på att vara ett kommersiellt stöd för tekniska projektledare kommer du att hantera kontraktsförhandlingar, materialinköp, leverantörsrelationer och processutveckling.
Du kommer att vara en viktig länk mellan TePes tekniska utvecklingsavdelning, produktionsavdelning och inköpsteam. Du arbetar kontinuerligt med att övervaka leverantörsprestanda, säkerställa samarbete med bäst lämpade leverantörer samt förbättra inköpsprocesser och rutiner. Dessutom kommer du att delta i projektledning och avdelningens utvecklingsarbete, samtidigt som du skapar och underhåller långsiktiga affärsrelationer.
Inköpsteamet inom Supply chain-organisationen består av tre inköpare som är ansvariga för råmaterial och färdigvaror till produktion och försäljning.För denna tjänst kan resor inom Sverige och Europa ingå i mindre omfattning. Som Strategic Project Purchaser rapporterar du till Inköpschef.

Vad du har med dig in i rollen:
Eftergymnasial utbildning inom relevant område, tex maskinteknik, industriell ekonomi eller motsvarande.
God förståelse för tekniska ritningar och dialoger inom producerande verksamhet/industri.
Erfarenhet av att bedriva inköpsarbete till maskiner och investeringsprojekt.
God erfarenhet av förhandlingsarbete och avtalshantering.
Mycket goda kunskaper i Word och Excel.


Då TePe använder affärssystemet Jeeves är det mycket meriterande om du arbetat i det tidigare.

Vi tror att du är..Förtroendeingivande relationsbyggare – Du är en närvarande kollega som uppskattar att vara aktiv i alla delar av processen. Du vet vikten av att bygga förtroende och värdesätter ett starkt utbyte med dina expertkollegor på ingenjörssidan.
Kommunikativ – Du har en ödmjuk approach och är skicklig på att förhandla och bygga såväl interna som externa relationer.
Förändringsbenägen – Du uppskattar den smidiga beslutsprocess som ett mindre familjeägt företag erbjuder, är lättanpasslig och har förmågan att övertyga och argumentera för att driva förändring och innovation framåt.
Analytisk och strukturerad – Du tänker först och talar sedan. Du förstår vikten av en god struktur för att kunna hålla många tankar i huvudet samtidigt. Det är så du säkerställer en hög kvalité på ditt arbete!

Bli en del av TePe-familjen och ta del av möjligheten att göra skillnad – på riktigt! Vi ser fram emot din ansökan.

Praktisk information:Start: enligt överenskommelsePlacering: Malmö, i fina lokaler i Fosie.Anställningsform: Detta är en rekrytering. Det innebär att du anställs direkt hos TePe. A-hub ansvarar för rekryteringen åt TePe och deras önskemål är att eventuella frågor kopplat till tjänsten hanteras av A-hub.

Ansök nu

Junior Byer

Läs mer Apr 4
John Henric är ett framgångsrikt bolag inom herrmode med motto att vara ”leading in affordable luxury”. Det gör de genom att sälja produkter med hög kvalitet utan mellanhänder. Bolaget grundades 2008 av John och Nicklas och kännetecknas av stark entreprenörsanda och resultatfokus. Under senaste åren har de genomgått en kraftig expansion och omsätter nu årligen 200 MSEK. Bolaget säljer via egen e-handel över stora delar av världen samt i sina 10 fysiska butiker placerade i Sverige.

I april 2022 investerade det svenska riskkapitalbolaget eEquity i John Henric med målet att accelerera den globala tillväxtresan. eEquity fokuserar på tillväxtinvesteringar i bolag med digitala affärsmodeller och bland de nuvarande innehaven återfinns NA-KD, iDeal of Sweden, Chimi Eyewear, Aim’n och Gordon Delivery.

Om tjänsten
I rollen som junior inköpare blir du en viktig del av den fortsatta tillväxtresan. Med fokus på det operativa arbetet kommer du att vara den som hanterar den dagliga inköpsfunktionen genom att upprätta inköpsorder och övervakar leveranser för att säkerställa ett uppdaterat och aktuellt sortiment. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

Hantering av löpande inköp och underhåll av avtal
Säkerställa att sortimentet driver försäljning
Kontinuerligt hanterar administration
Arbetar med precision mot deadline utan att tumma på kvalité
Uppföljning, prognostisering och rapportering
Nära samarbete med övriga avdelningar för att säkerställa ett smidigt inköpsflöde
Bidragande i effektivisering av inköpsprocesser

Din bakgrund

För rollen har du en relevant eftergymnasial utbildning fokuserad mot inköp. Du har 1-2 år erfarenhet från roller som inköpsassistent eller liknande, gärna inom textil / mode och har en god förståelse för den operativa inköpsprocessen. Som junior inköpare på John Henric förväntas du vara en lagspelare med god förmåga att följa upp och analysera ditt eget arbete och är van vid att arbeta i en större och/ eller snabbrörlig verksamhet med högt tempo. Du trivs med att hantera både administrativa och operativa uppgifter, är tydlig i din kommunikation och bekväm med att bolla parallella aktiviteter. I övrigt ser vi gärna att du har;

1-2 års erfarenhet inom inköp, modebranchen är starkt meriterande
Erfarenhet av orderläggning och inköpsplanering
Arbetat med avrop och säsongsbetonade variationer
Erfarenhet av att arbeta med inköp där leverantörer befinner sig internationellt
Kommunikativ och effektiv teamspelare
God kunskap och förståelse för Excel
Flytande engelska i tal och skrift

John Henric erbjuder dig

Du blir en nyckelaktör i ett växande företag där ditt bidrag verkligen gör skillnad. Varierande arbetsuppgifter utmanar och utvecklar din kompetens, och du får möjlighet att vara med och forma och utveckla John Henric's inköpsfunktion i en dynamisk arbetsmiljö där snabba beslut och flexibilitet är centrala element. Du ansluter till ett ungt, modernt och framgångsrikt bolag där du får vara med på en resa i expansiv fas. Du blir en del av ett team med framåtlutat mindset som alla skapar framgång genom varandra.

Placering & start
Tjänsten är placerad i toppmoderna och nybyggda ”The Corner” Malmö, Hyllie med Hylliestation runt knuten. Tillsättning sker enligt överenskommelse, gärna snarast.

Kontakt & ansökan
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Zophia Karlsson på zophia@ecommercerecruit.se

Vi tillämpar löpande urvalsarbete och uppmanar dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att den kommer med i processen. Vi ser med stort intresse fram emot din ansökan!

Ansök nu

Procurement Manager

Läs mer Mar 27
ValueOne is looking for a skilled Procurement Manager with experience from Healthcare or Pharma industry for a consultant assignment at a pharmaceutical company in Malmö. The assignment lasts for six months with the possibility for a permanent contract.

ValueOne are specialists in supply chain management, purchasing and logistics. We offer our customers services in three business areas: interim logistics and procurement consultants, recruitment of buyers and logisticians, as well as development of our customers’ supply chain operations in terms of strategies, models, methods, processes, structure, and competence.

We can offer a variety of assignments at all levels within Supply Chain Management. As a consultant at ValueOne, you are part of a professional and enterprising team consisting of the leading consultants in purchasing and logistics. If you choose to join our team, you are offered:

A market salary, which you can influence yourself.
Occupational pension.
Health and care insurance.
Health care allowance.
Personal coaching and career advice.
Network meetings with competent colleagues and Supply Chain professionals through recurring events and lectures.
Competence development through world-leading individually tailored education and courses in Supply Chain thanks to our partnership with CIPS (www.cips.org). 

The role  

As Procurement Manager you will be responsible for negotiating prices and other terms and conditions as well as frame agreements. Additionally, you will have responsibility for supplier projects. Remote work is possible to some extent.

Main tasks:

Participate, facilitate and/or lead contract negotiations
Manage supplier base and be the primary commercial interface with suppliers
Drive supplier selections
Drive contract management
Contribute to developing processes and systems
Present the Category Strategy to internal stakeholders
Participate in budget and Strategic plan processes
Run and co-ordinate monthly country calls ensuring all concerns are communicated

Experience and competencies  

The ideal candidate for the assignment must have an equivalent of 5-8 years of relevant experience preferably with a relevant university degree. You are an experienced and independent strategic purchaser highly proficient in Category management, contract management, supplier negotiations and supplier management. Additionally, leadership, networking, presentation, time management and business skills are essential. A strong company and market awareness, as well as analytical and strategic thinking skills, are also necessary. We expect you to be fluent in English, orally and in writing.

Application

We look forward to receiving your application. Feel free to contact Per Nyberg at +46 73 152 02 78 or 010 332 29 20 with any questions regarding the listed position. Please note that to apply for this position you need to be an EU citizen or have a valid Swedish working permit.

Ansök nu

Spännande möjlighet som Projektinköpare i Malmö!

Läs mer Apr 25
Via oss på Jefferson Wells har du nu chansen att bli en del av vår internationella kunds stora, dynamiska och framgångsrika teamUppdraget som Projektinköpare hos vår kund är initialt ett konsultuppdrag men om tycke uppstår mellan dig och vår kund är det vår kunds intention att framöver kunna ta över din anställning. Placeringsort för uppdraget är på vår kunds kontor i Malmö men om du önskar är det möjligt att arbeta på distans upp till 50%.

Avdelningsbeskrivning:

Inköpsavdelningen hos vår kund består idag av ett team dedikerade och professionella medarbetare, strategiskt placerade i Malmö. Teamet strävar ständigt efter förbättring och effektivitet genom ett samlat inköpsarbete, och nu befinner de sig mitt i en spännande förändringsresa där de behöver förstärkning.

Din roll:

Som projektinköpare på detta uppdrag kommer du att ta en ledande roll i att genomföra upphandlingar och säkerställa att vår kunds nationella kategoristrategier implementeras framgångsrikt. Du blir en kommersiell spindel i nätet gentemot leverantörer och bidrar till att utveckla avtals- och leverantörsportföljen inom ditt ansvarsområde.

Dina arbetsuppgifter:

Du kommer att ansvara för behovs- och marknadsanalyser, delta i projektteam för komplexa upphandlingar och säkerställa leverantörsuppföljning genom noggranna KPI-mätningar. Dessutom ingår regelbundna leverantörskontroller för att garantera leveranssäkerhet och kvalitet.

Vem är du?

För att passa in i rollen har du en högre utbildning inom teknik eller ekonomi samt mer än 3 års erfarenhet av inköpsarbete eller liknande. Vi ser positivt på goda förhandlingsfärdigheter och erfarenhet av olika entreprenadformer. Vi ser gärna att du arbetat enligt LOU tidigare och har du dessutom erfarenhet av LUF är det ett plus. Vår kund arbetar idag i SAP så har du gjort det tidigare är även det en merit.

Din personlighet:

Vi värdesätter din affärsmässighet och analytiska förmåga samt din förmåga att arbeta strukturerat och kvalitetsfokuserat. Du är en problemlösare som ser helheten och drivs av att hitta innovativa och effektiva lösningar.
Vår kund uppmuntrar till öppen kommunikation där din utveckling som medarbetare är i fokus.

Vi ser fram emot att välkomna en engagerad och ambitiös projektinköpare till oss och vår kunds framgångsrika team!

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Act Logimark Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Act Logimark Sverige AB .

Automationsingenjör / PLC-programmerare

Automationsingenjör, maskin
Läs mer Mar 20
Nu söker Logimark en erfaren automationsingenjör till vår systemavdelning i Malmö!
Dina Arbetsuppgifter
I rollen som Automationsingenjör / PLC-programmerare arbetar du i vår systemavdelning med primär inriktning att vara delaktig i projekt inom vår maskinavdelning. Du kommer vara delaktig i projektens samtliga faser och i dina arbetsuppgifter ingår idégenerering, utvecklingsarbete, testning, kvalitetssäkring, driftsättning och support. Då Systemavdelningens ansvarsområden även innefattar produkter inom Auto-ID & Machine Vision så kan tjänsten även innebära arbetsuppgifter i våra projekt inom detta segment.
Resor i tjänsten förekommer.
Din Profil
Du har god erfarenhet av och fallenhet för programmering av PLC/HMI system.
Goda kunskaper i PLC-programmering, Motion Control och Safety Integrated via Siemens Simatic TIA Portal.
Goda kunskaper i ritningsläsning och felsökning på elutrustning.
Goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift.
Då resor ingår i tjänsten är B-körkort ett krav.
Meriterande om du har erfarenhet av Auto-ID / Machine Vision.

Logimark söker dig som vill vara med och påverka företagets fortsatta tillväxt. Du kommer att ha en central roll i en organisation som präglas av korta beslutsvägar och högt till tak. För rätt person finns det möjlighet att växa och utvecklas i företaget.
För att trivas i rollen som Automationsingenjör / PLC-programmerare hos oss så behöver du gilla att arbeta i en miljö med snabba beslut, leveranser och omställningar. Vid projektdeadlines kan arbetstempot vara högt och därför krävs det att du är stresstålig och har förmåga att prioritera din arbetsordning.
Som person är du handlingskraftig, engagerad och van att ta egna initiativ utan att för den sakens skull tappa teamkänslan. Du drivs av att hitta lösningar och göra det yttersta för att våra kunder ska bli nöjda.
Då arbetet innebär mycket kundkontakt är det viktigt att du har en social förmåga och är kommunikativ. Flexibilitet är något som vi värderar högt, då uppdragen ibland kan innebära långa dagar.
Stor vikt läggs vid din personlighet och profil.
Start: Omgående

Ansök nu

CAD Konstruktör

Maskinkonstruktör
Läs mer Feb 23
Har du ett intresse för teknik i allmänhet? Vill du ha ett omväxlande arbete? Då kan vi ha tjänsten för dig!
Arbetsuppgifter
I rollen som konstruktör kommer du främst att arbeta med:
Konstruera maskiner i CAD verktyget SolidWorks.
En hel del 3D Printing förekommer.
Skapa ritningar till externa leverantörer.
Vara med i projekten från offert till leverans.
Åka till kunder för att bilda sig en uppfattning om önskemål och krav.
Täta kontakter med underleverantörer, projektledare, inköpare och konstruktörer.

Personliga egenskaper
I rollen som konstruktör söker vi dig som är utbildad maskiningenjör, har ett tekniskt intresse och har erfarenhet av att konstruera maskiner för industrin. Som person ser vi att du är drivande, har lätt för att ta initiativ och vågar tänka i nya banor. Du är en kreativ problemlösare och en teamplayer med god förmåga att samarbeta och kommunicera både internt och externt. Vidare är du driven, ansvarstagande och strukturerad samt orädd för utmaningar.
I den här rollen…
Kommer du ha ett stort nätverk omkring dig, både internt som externt vilket gör att du behöver kunna uttrycka dig väl på såväl svenska som engelska i både tal och skrift. Vi söker dig som har en god komponentkännedom och bra tempo. Du är lugn, sansad och trivs med att jobba både självständigt och i grupp. Det är en rolig och utmanande tjänst för dig som har ett stort teknikintresse och är nyfiken på att lära dig nya saker. Du har goda kunskaper i Office-paketet. Vissa resor i tjänsten kan förekomma. B-körkort är ett krav.


Start: Omgående
Plats: Malmö
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar. Kom ihåg att i din ansökan bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet, samt ett personligt brev där du berättar om vad som lockar med tjänsten och varför just du är rätt person. Välkommen att söka!

Ansök nu

Driftsättning och eftermarknad

Driftingenjör, maskin
Läs mer Feb 23
Har du ett intresse för teknik i allmänhet? Vill du ha ett omväxlande arbete? Då kan vi ha tjänsten för dig!
Arbetsuppgifter
I rollen som driftsättare och eftermarknad kommer du främst att arbeta med:
Vara med i projekten från början till slut.
Vara med vid installationer av maskiner.
Utbilda kunder på våra maskiner.
Sälja reservdelar och serviceavtal.
Hjälpa till med den tekniska dokumentationen.
Vara med och skruva på maskinerna för att förstå konstruktionen.
Täta kontakter med kunder, projektledare, inköpare och konstruktörer.

Personliga egenskaper
I denna roll söker vi dig som har ett tekniskt intresse och har erfarenhet av att jobba i industrin inom mekanik. Som person ser vi att du är drivande, har lätt för att ta initiativ och vågar tänka i nya banor. Du är en kreativ problemlösare och en teamplayer med god förmåga att samarbeta och kommunicera både internt och externt. Vidare är du driven, ansvarstagande och strukturerad samt orädd för utmaningar.
Du kommer ha ett stort nätverk omkring dig, både internt som externt vilket gör att du behöver kunna uttrycka dig väl på såväl svenska som engelska i både tal och skrift. Vi söker dig som har en god komponentkännedom, bra tempo och fingermotorik. Du är lugn, sansad och trivs med att jobba både självständigt och i grupp. Det är en rolig och utmanande tjänst för dig som har ett stort teknikintresse och är nyfiken på att lära dig nya saker. Du har goda kunskaper i Office-paketet. Resor i tjänsten kan förekomma. B-körkort är ett krav.
Meriterande
Datorvana.
Varit i kontakt med Vision system.
Stort intresse för att skruva och hitta lösningar på utmaningar.



Start: Omgående
Plats: Malmö
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar. Kom ihåg att i din ansökan bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet, samt ett personligt brev där du berättar om vad som lockar med tjänsten och varför just du är rätt person. Välkommen att söka!

Ansök nu

Automationsingenjör / PLC-programmerare

Automationsingenjör, maskin
Läs mer Feb 13
Nu söker Logimark en erfaren automationsingenjör till vår systemavdelning i Malmö!
Dina Arbetsuppgifter
I rollen som Automationsingenjör / PLC-programmerare arbetar du i vår systemavdelning med primär inriktning att vara delaktig i projekt inom vår maskinavdelning. Du kommer vara delaktig i projektens samtliga faser och i dina arbetsuppgifter ingår idégenerering, utvecklingsarbete, testning, kvalitetssäkring, driftsättning och support. Då Systemavdelningens ansvarsområden även innefattar produkter inom Auto-ID & Machine Vision så kan tjänsten även innebära arbetsuppgifter i våra projekt inom detta segment.
Resor i tjänsten förekommer.
Din Profil
Du har god erfarenhet av och fallenhet för programmering av PLC/HMI system.
Goda kunskaper i PLC-programmering, Motion Control och Safety Integrated via Siemens Simatic TIA Portal.
Goda kunskaper i ritningsläsning och felsökning på elutrustning.
Goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift.
Då resor ingår i tjänsten är B-körkort ett krav.
Meriterande om du har erfarenhet av Auto-ID / Machine Vision.

Logimark söker dig som vill vara med och påverka företagets fortsatta tillväxt. Du kommer att ha en central roll i en organisation som präglas av korta beslutsvägar och högt till tak. För rätt person finns det möjlighet att växa och utvecklas i företaget.
För att trivas i rollen som Automationsingenjör / PLC-programmerare hos oss så behöver du gilla att arbeta i en miljö med snabba beslut, leveranser och omställningar. Vid projektdeadlines kan arbetstempot vara högt och därför krävs det att du är stresstålig och har förmåga att prioritera din arbetsordning.
Som person är du handlingskraftig, engagerad och van att ta egna initiativ utan att för den sakens skull tappa teamkänslan. Du drivs av att hitta lösningar och göra det yttersta för att våra kunder ska bli nöjda.
Då arbetet innebär mycket kundkontakt är det viktigt att du har en social förmåga och är kommunikativ. Flexibilitet är något som vi värderar högt, då uppdragen ibland kan innebära långa dagar.
Stor vikt läggs vid din personlighet och profil.
Start: Omgående

Ansök nu

Systemutvecklare

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Feb 13
Systemutvecklare .NET
Nu söker Logimark en erfaren systemutvecklare till vår systemavdelning i Malmö!
Arbetsbeskrivning
I ditt arbete som systemutvecklare hos Logimark är du delaktig i projektens samtliga faser och i dina arbetsuppgifter ingår bl.a. idégenerering, utvecklingsarbete, testning, kvalitetssäkring, driftsättning samt support. Vårt mål är att utveckla marknadsledande och innovativa lösningar inom produktmärkning och kontroll och därmed förenkla och förbättra våra kunders vardag. Detta innebär att våra system kommunicerar med bl.a. märkutrustningar, streckkodsläsare, visionsystem, vågutrustning, bansystem samt lager- och affärssystem.
Resor i tjänsten förekommer.
Din Profil
Ett par års erfarenhet som full stack i C# / .NET.
Känna till och förstå .NET Core, Blazor, , Entity Framework, LINQ, SOAP & REST API, JavaScript, HTML och CSS.
Kunna skriva testbar, förståelig, flexibel och underhållbar kod.
Erfarenhet och kunskap inom Git.
Goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift.
Då resor ingår i tjänsten är B-körkort ett krav.

Logimark söker dig som vill vara med och påverka företagets fortsatta tillväxt. Du kommer att ha en central roll i en organisation som präglas av korta beslutsvägar och högt till tak. För rätt person finns det möjlighet att växa och utvecklas i företaget.
För att trivas i rollen som Systemutvecklare hos oss så behöver du gilla att arbeta i en miljö med snabba beslut, leveranser och omställningar. Vid projektdeadlines kan arbetstempot vara högt och därför krävs det att du är stresstålig och har förmåga att prioritera din arbetsordning.
Som person är du handlingskraftig, engagerad och van att ta egna initiativ utan att för den sakens skull tappa teamkänslan. Du drivs av att hitta lösningar och göra det yttersta för att våra kunder ska bli nöjda.
Då arbetet innebär mycket kundkontakt är det viktigt att du har en social förmåga och är kommunikativ. Flexibilitet är något som vi värderar högt, då uppdragen ibland kan innebära långa dagar.
Start: Omgående

Ansök nu

Är du vår nya säljtalang?

Utesäljare
Läs mer Nov 14
Vi förstärker nu vårt säljteam i Göteborg med omnejd och söker därför en resande säljare med fokus på företagets coding segment. Som resande säljare på Logimark arbetar du med att utveckla och effektivisera nya och befintliga kunders märkningslösningar. Du sätter affären i fokus, har förmåga att arbeta proaktivt samt gillar att bidra med energi till teamet!
För att trivas hos oss ska du hela tiden sträva efter affärsmöjligheter och göra ditt yttersta för våra kunders bästa. Du ska gilla en verksamhet som är intensiv och omväxlande. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är affärsinriktad och har en drivkraft utöver det vanliga. Du har erfarenhet av B2B försäljning och en förståelse för ekonomiska nyckeltal. Du har en teknisk förståelse, gärna erfarenhet av försäljning och är duktig på att uttrycka dig. Då rollen innebär många internationella kontakter behöver du hantera engelska obehindrat.
Tidigare erfarenhet av märkningsbranschen är meriterande men inget krav.
Vi erbjuder
Du kommer att ha en roll i en säljorganisation som präglas av korta beslutsvägar och högt i tak. För rätt person finns det möjlighet att växa och utvecklas i företaget. Logimark vill investera i din professionella utveckling och stödjer dig i att uppnå dina ambitioner genom att erbjuda tekniska utbildningar för att du ska lyckas i säljteamet. Resor i tjänsten är ett krav.
Intresserad?
Då ska du ansöka snarast eftersom urval sker löpande. Kom ihåg att i din ansökan bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet, samt ett personligt brev där du berättar om vad som lockar dig med tjänsten och varför just du är rätt person för oss.
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Göteborg

Ansök nu