Malmö: Spännande möjlighet som Projektinköpare i Malmö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Spännande möjlighet som Projektinköpare i Malmö i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-25 // Varaktighet: Heltid

Via oss på Jefferson Wells har du nu chansen att bli en del av vår internationella kunds stora, dynamiska och framgångsrika teamUppdraget som Projektinköpare hos vår kund är initialt ett konsultuppdrag men om tycke uppstår mellan dig och vår kund är det vår kunds intention att framöver kunna ta över din anställning. Placeringsort för uppdraget är på vår kunds kontor i Malmö men om du önskar är det möjligt att arbeta på distans upp till 50%.

Avdelningsbeskrivning:

Inköpsavdelningen hos vår kund består idag av ett team dedikerade och professionella medarbetare, strategiskt placerade i Malmö. Teamet strävar ständigt efter förbättring och effektivitet genom ett samlat inköpsarbete, och nu befinner de sig mitt i en spännande förändringsresa där de behöver förstärkning.

Din roll:

Som projektinköpare på detta uppdrag kommer du att ta en ledande roll i att genomföra upphandlingar och säkerställa att vår kunds nationella kategoristrategier implementeras framgångsrikt. Du blir en kommersiell spindel i nätet gentemot leverantörer och bidrar till att utveckla avtals- och leverantörsportföljen inom ditt ansvarsområde.

Dina arbetsuppgifter:

Du kommer att ansvara för behovs- och marknadsanalyser, delta i projektteam för komplexa upphandlingar och säkerställa leverantörsuppföljning genom noggranna KPI-mätningar. Dessutom ingår regelbundna leverantörskontroller för att garantera leveranssäkerhet och kvalitet.

Vem är du?

För att passa in i rollen har du en högre utbildning inom teknik eller ekonomi samt mer än 3 års erfarenhet av inköpsarbete eller liknande. Vi ser positivt på goda förhandlingsfärdigheter och erfarenhet av olika entreprenadformer. Vi ser gärna att du arbetat enligt LOU tidigare och har du dessutom erfarenhet av LUF är det ett plus. Vår kund arbetar idag i SAP så har du gjort det tidigare är även det en merit.

Din personlighet:

Vi värdesätter din affärsmässighet och analytiska förmåga samt din förmåga att arbeta strukturerat och kvalitetsfokuserat. Du är en problemlösare som ser helheten och drivs av att hitta innovativa och effektiva lösningar.
Vår kund uppmuntrar till öppen kommunikation där din utveckling som medarbetare är i fokus.

Vi ser fram emot att välkomna en engagerad och ambitiös projektinköpare till oss och vår kunds framgångsrika team!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Inköpare

Nedan visas andra jobb i Malmö som Inköpare.

Entreprenadinköpare

Läs mer Maj 9
Incopia söker nu fler inköpare som vill bli en del av Incopias växande team i Region SYD!
Incopia är ett konsult- och rekryteringsbolag med specialistkompetens inom supply chain och inköp. Vi tillhandahåller lösningar av konsulttjänster för att möta de behov och utmaningar som våra kunder står inför. Som medarbetare på Incopia blir man en viktig del av vårt omfattande nätverk av personer och företag inom supply chain och inköp, och ges goda möjligheter att utvecklas i sin roll och se nya branscher. För oss på Incopia är gemenskap och värme grundläggande värderingar som genomsyrar vår företagskultur.
Entreprenadinköpare
Som Entreprenadinköpare hos våra kunder kommer du att delta och stötta i det nationella ochinternationella kategoriarbetet, utveckla strategier,förhandla samt utveckla avtals- och leverantörsportföljen. Här arbetar du med leverantörsrelationer och blir kundens ansikte utåt som den kommersiella kontaktpersonen mot leverantörer. För att lyckas i denna roll har du erfarenhet av operativt och strategiskt inköpsarbete samt kunskap inom AB 04 och ABT 06.
Vi söker efter dig som är flexibel, kommunikativ och gillar att skapa och vårda relationer. Du kan snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och är redo att ta snabba beslut när det behövs. Du har ett eget driv och är inte rädd för att själv hitta lösningar på utmaningar. Vidare är du även nyfiken, analytisk och har förmågan att prioritera.
Vi ser gärna att du har:
Minst 3–5 års inköpserfarenhet
Erfarenhet av AB 04 och ABT 06
Erfarenhet av pris och avtalsförhandling
Kunskap att driva processer och projekt
Flytande svenska och engelska både i tal och skrift
Akademisk utbildning inom bygg/anläggning,inköp och supply chain eller motsvarande


På Incopia har vi många års specialistkompetens inom supply chain och inköp och ett brett och levande nätverk. Vår breda erfarenhet och kunskap gör att vi kan navigera genom olika branscher och våra kunder återfinns överallt. Med konsult och rekryteringslösningar hjälper vi företag att effektivisera sina processer, minska kostnader och samtidigt öka värdet i hela leveranskedjan.

Ansök nu

Entreprenadinköpare

Läs mer Maj 9
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Incopia söker nu fler inköpare som vill bli en del av Incopias växande team i Region SYD!
Incopia är ett konsult- och rekryteringsbolag med specialistkompetens inom supply chain och inköp. Vi tillhandahåller lösningar av konsulttjänster för att möta de behov och utmaningar som våra kunder står inför. Som medarbetare på Incopia blir man en viktig del av vårt omfattande nätverk av personer och företag inom supply chain och inköp, och ges goda möjligheter att utvecklas i sin roll och se nya branscher. För oss på Incopia är gemenskap och värme grundläggande värderingar som genomsyrar vår företagskultur.
Entreprenadinköpare

Som Entreprenadinköpare hos våra kunder kommer du att delta och stötta i det nationella och internationella kategoriarbetet, utveckla strategier, förhandla samt utveckla avtals- och leverantörsportföljen. Här arbetar du med leverantörsrelationer och blir kundens ansikte utåt som den kommersiella kontaktpersonen mot leverantörer. För att lyckas i denna roll har du erfarenhet av operativt och strategiskt inköpsarbete samt kunskap inom AB 04 och ABT 06.

Vi söker efter dig som är flexibel, kommunikativ och gillar att skapa och vårda relationer. Du kan snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och är redo att ta snabba beslut när det behövs. Du har ett eget driv och är inte rädd för att själv hitta lösningar på utmaningar. Vidare är du även nyfiken, analytisk och har förmågan att prioritera.

Vi ser gärna att du har:

Minst 3–5 års inköpserfarenhet

Erfarenhet av AB 04 och ABT 06

Erfarenhet av pris och avtalsförhandling

Kunskap att driva processer och projekt

Flytande svenska och engelska både i tal och skrift

Akademisk utbildning inom bygg/anläggning, inköp och supply chain eller motsvarande


På Incopia har vi många års specialistkompetens inom supply chain och inköp och ett brett och levande nätverk. Vår breda erfarenhet och kunskap gör att vi kan navigera genom olika branscher och våra kunder återfinns överallt. Med konsult och rekryteringslösningar hjälper vi företag att effektivisera sina processer, minska kostnader och samtidigt öka värdet i hela leveranskedjan.

Ansök nu

Operativ inköpare till Kockum Sonics i Malmö

Läs mer Apr 26
Är du en duktig och erfaren inköpare som har goda tekniska kunskaper? Då kan det vara dig vi söker som operativ inköpare till Kockum Sonics i Malmö.

Rollen
Som operativ inköpare hos Kockum Sonics kommer du att ansvara för inköp av varor, material och tjänster för att säkerställa företaget upprätthåller sin produktion samt att se till att inga projekt stannar upp p.g.a. brist på delar. Du kommer ingå i ett mindre team och arbete tätt ihop med inköpsingenjör samt den operativ inköparen placerad i Filippinerna.

Dina arbetsuppgifter inkluderar: Materiallagerstyrning: Hantering och underhåll av inköpsprocesser i Pyramid
Upprätthålla Pyramids artikelregister med inköpsrelaterade uppgifter
Lagerkontroll: Planera lager, påfyllnad, lagersaldosäkerhet och inventeringar
Upphandling: Genomföra taktiska, operativa inköp för direkt och indirekt material och tjänster
Leverantörshantering: Bygga och upprätthålla relationer mellan leverantörer
KPI-övervakning: följa upp nyckeltal relaterade till inköpsprocessen och lagret

Vi erbjuder en attraktiv roll i ett företag i tillväxt och du kommer arbeta i en miljö där det ges goda möjligheter att påverka ditt arbete och bidra med förbättringsstrategier och leverantörsutveckling.

Din profil
Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet inom operativt inköp med bakgrund inom försörjningskedjan i industriella affärsmiljöer, med särskild inriktning i mekaniska områden.  Som person är du noggrann, metodisk och prestigelös. Du har förmågan att hantera flera projekt samtidigt som du är duktig på att planera och prioritera ditt arbete genom ett metodiskt tillvägagångssätt. Teknisk kompetens/utbildning
Kunskap/erfarenhet av affärssystemet Pyramid
Kunskap/erfarenhet av Microsoft Office
Svenska och engelska i både skrift och tal
Kunskap/erfarenhet av maskin- och ritningsläsning är meriterande

Bra att veta!
Heltid, med start omgående.
Arbetstider: Dagtid, flex 08:00-17:00.
Du kommer att vara anställd som konsult hos Temp-Team och uthyrd till Kockum Sonics under anställningen med ambitionen att bli erbjuden en tillsvidareanställning efter avtalad period. Som konsult hos Temp-Team omfattas du av gällande kollektivavtal och du erbjuds friskvårdsbidrag och en engagerad konsultchef som finns där för att säkra att du kommer väl tillrätta på din nya arbetsplats.

Intresserad? 
Är du den operativa inköparen vi söker? Skicka in din ansökan snarast då vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor är varmt välkommen att kontakta rekryterare Maria Appeltofft, map@temp-team.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Strategisk inköpare till Koncernstab inköp och ekonomistyrning i Malmö

Läs mer Maj 13
Nytt
Gör skillnad. Varje dag.

På Koncernstab inköp och ekonomistyrning arbetar cirka 70 medarbetare med att driva Region Skånes inköpsaffärer för varor och tjänster. Vi sitter i moderna och trevliga lokaler på huvudkontoret vid Dockan i Malmö med trevliga lunchrestauranger i området och nära till allmänna kommunikationer.

Koncernstab inköp och ekonomistyrning genomför offentliga upphandlingar för sammantaget cirka sju miljarder kronor per år. Den består av tre enheter och det är till Enhet verksamhetsstödjande inköp som vi söker en strategisk inköpare. Enheten för verksamhetsstödjande inköp består av kategoriledare, strategiska inköpare, inköpare, administratör vilka är fördelade i två kategoriteam Kategori FM, Fordon och transport samt Övergripande material och tjänster.

ARBETSUPPGIFTER
Är du utvecklingsinriktad som person samt vill bli en del av ett framgångsrikt team och arbeta med upphandling kring framtidens inköp och utveckla affärer för att skapa större värde för Region Skånes invånare? Då kan tjänsten som strategisk inköpare hos oss vara helt rätt tjänst för dig!

Som strategisk inköpare planerar och genomför du kvalificerat inköpsarbete inom ditt subkategoriområde där du under ledning av en kategoriledare ansvarar du bland annat för framtagandet av olika behovs-och marknadsanalyser, affärsupplägg, ta fram och formulera kategoristrategi samt genomför upphandlingar. Din uppgift är även att utveckla god kännedom om leverantörsmarknaden, genomföra förhandlingar, skriva avtal samt ansvara för strategisk avtalsförvaltning efter avtalstecknande. I din roll agerar du som projektledare och är du en viktig del av upphandlingsuppdraget och du förväntas bidra till en innovativ miljö, där vi ständigt söker bättre vägar för att nå våra prioriterade mål.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som drivs av att arbeta för Skånes medborgare och vill skapa samhällsnytta genom våra avtal. Du har ett helhetsperspektiv som gör att du ständigt ser till Region Skånes bästa. Vi tänker oss att du gillar att ta täten och positionera dig som ledare i rollen som projektledare i upphandlingsarbetet.

Du har högskole- och/eller universitetsutbildning inom teknik, ekonomi, juridik, inköp/ upphandling alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser att du har erfarenhet av strategiskt inköpsarbete från privat eller offentlig verksamhet. Du har goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling (LOU) och vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta enligt LOU. Det är en förutsättning för tjänsten att du har erfarenhet av att driva kommersiella frågor och utveckla kommersiella relationer. Vidare har du ett stort intresse för affärer och vi värdesätter din förmåga att förhandla. I ditt arbete genomför du muntliga förhandlingar självständigt och formulerar avtalstext därav krävs det mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift samt att du har lätt för att presentera resultat inför grupp. God erfarenhet av MS Office, framför allt Excel ses som en förutsättning för tjänsten. Erfarenhet av arbete som projektledare är meriterande.

Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är strukturerad, målfokuserad, en god förhandlare samt har en god förmåga att upprätthålla och vidareutveckla relationer med uppdragsgivare, marknadens olika aktörer och övriga intressenter. Du har lätt för att tolka avtal och se hur de olika avtalsdelarna hänger ihop och driver affären. Vidare är du handlingskraftig och tar eget ansvar för ditt arbetsområde utifrån givna processer samt har god förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du värdesätter ett gott samarbete med dina kollegor. Du är en problemlösare som trivs med ett högt arbetstempo och som uppskattar att utvecklas och bidra till dina kollegors utveckling. Som person är du professionell, inger förtroende och är en god relationsbyggare som bygger nya nätverk samtidigt som du vårdar befintliga. Du kan argumentera för din sak men har ödmjukheten att lyssna in och förstå andra perspektiv. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi tillämpar löpande urval i denna rekrytering och planerar att hålla första intervjuer från och med 2024-05-23. Välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontorets drygt 750 medarbetare arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljö, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Koncernkontorets arbetsplatser finns främst i Rådhuset i Kristianstad och på Dockplatsen i Västra Hamnen i Malmö.

På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Ansök nu

Strategic Project Purchaser till TePe

Läs mer Mar 27
Nu finns möjligheten att bli en del av ett dynamiskt inköpsteam i en korsfunktionell roll där du ges stor möjlighet att påverka och göra avtryck. Familjeägda TePe växer och satsar för framtiden, därför söker de efter dig som vill arbeta nära tekniken i en ny roll som Strategic Project Purchaser. Vi söker dig som har förmågan att bygga goda relationer internt såväl som externt, förhandla framgångsrikt och inte minst har en förståelse för industriell teknik. Tillsammans med ett oerhört kompetent ingenjörsteam bygger och rustar ni TePe för framtiden

Vilka är TePe? TePe är ett expansivt, internationellt familjeföretag med huvudkontor och all produktion i Malmö. Med utgångspunkt i sin vision om munhälsa för alla, skapar de produkter som bidrar till friska leenden världen över. I varje led, från produktutveckling och tillverkning till marknadsföring och försäljning, är det TePes kompetenta och engagerade medarbetare som driver företaget framåt genom nytänkande och smarta lösningar. Hos TePe blir du delaktig i spännande utveckling mot högt ställda mål.

TePe erbjuderHållbar kvalitet och innovation – Möjligheten att arbeta med innovativa produkter och lösningar av hög kvalitet, designade för att ge friska leenden världen över.
Teknik och produktion i framkant – Vi konstruerar bland annat våra egna maskiner och arbetar ständigt med tekniska förbättringar för en säker, effektiv och kvalitativ produktion. På TePe kan du få vara med från idé till färdig produkt.
Ett starkt svenskt varumärke – Våra produkter används av konsumenter och rekommenderas av tandvårdsexpertis i över 80 länder. Vi samarbetar med kunder och samarbetspartners världen över för att utbilda och skapa medvetenhet om god hälsa.
Ditt välbefinnande är viktigt – Vi sätter värde på ditt kunnande och din hälsa och vill erbjuda en sund arbetsmiljö och balans mellan arbete och fritid. Hos oss tar du del i kreativa samarbeten, gemensamma aktiviteter och kontinuerlig utveckling.

Läs gärna mer om TePe och deras arbete här.

Rollen som Strategic Project PurchaserSom Strategic Project Purchaser hos TePe kommer du att ha en central roll där du ansvarar för att säkerställa kostnadseffektiva, kvalitativa och optimala leveranser av maskinteknisk utrustning till TePes många projekt. Med fokus på att vara ett kommersiellt stöd för tekniska projektledare kommer du att hantera kontraktsförhandlingar, materialinköp, leverantörsrelationer och processutveckling.
Du kommer att vara en viktig länk mellan TePes tekniska utvecklingsavdelning, produktionsavdelning och inköpsteam. Du arbetar kontinuerligt med att övervaka leverantörsprestanda, säkerställa samarbete med bäst lämpade leverantörer samt förbättra inköpsprocesser och rutiner. Dessutom kommer du att delta i projektledning och avdelningens utvecklingsarbete, samtidigt som du skapar och underhåller långsiktiga affärsrelationer.
Inköpsteamet inom Supply chain-organisationen består av tre inköpare som är ansvariga för råmaterial och färdigvaror till produktion och försäljning.För denna tjänst kan resor inom Sverige och Europa ingå i mindre omfattning. Som Strategic Project Purchaser rapporterar du till Inköpschef.

Vad du har med dig in i rollen:
Eftergymnasial utbildning inom relevant område, tex maskinteknik, industriell ekonomi eller motsvarande.
God förståelse för tekniska ritningar och dialoger inom producerande verksamhet/industri.
Erfarenhet av att bedriva inköpsarbete till maskiner och investeringsprojekt.
God erfarenhet av förhandlingsarbete och avtalshantering.
Mycket goda kunskaper i Word och Excel.


Då TePe använder affärssystemet Jeeves är det mycket meriterande om du arbetat i det tidigare.

Vi tror att du är..Förtroendeingivande relationsbyggare – Du är en närvarande kollega som uppskattar att vara aktiv i alla delar av processen. Du vet vikten av att bygga förtroende och värdesätter ett starkt utbyte med dina expertkollegor på ingenjörssidan.
Kommunikativ – Du har en ödmjuk approach och är skicklig på att förhandla och bygga såväl interna som externa relationer.
Förändringsbenägen – Du uppskattar den smidiga beslutsprocess som ett mindre familjeägt företag erbjuder, är lättanpasslig och har förmågan att övertyga och argumentera för att driva förändring och innovation framåt.
Analytisk och strukturerad – Du tänker först och talar sedan. Du förstår vikten av en god struktur för att kunna hålla många tankar i huvudet samtidigt. Det är så du säkerställer en hög kvalité på ditt arbete!

Bli en del av TePe-familjen och ta del av möjligheten att göra skillnad – på riktigt! Vi ser fram emot din ansökan.

Praktisk information:Start: enligt överenskommelsePlacering: Malmö, i fina lokaler i Fosie.Anställningsform: Detta är en rekrytering. Det innebär att du anställs direkt hos TePe. A-hub ansvarar för rekryteringen åt TePe och deras önskemål är att eventuella frågor kopplat till tjänsten hanteras av A-hub.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Experis AB .

Chefsjurist till MKB

Bolagsjurist
Läs mer Maj 8
Vi erbjuder

MKB är ett av Sveriges största fastighetsbolag. Vi har drygt 26.000 lägenheter och cirka 60 000 Malmöbor har sitt hem hos oss. Vi arbetar enligt sex strategier: Miljömässig hållbarhet, Attraktiv hyresvärd, Nyproduktion med rimliga hyror, Flexibilitet i arbetstid och arbetsställe samt Karriärutveckling och mångfald bland medarbetarna.

Varje strategi har dels kortsiktiga mål för varje år, dels långsiktiga mål för 2030.

Vi lägger stor vikt vid att tillsammans skapa kundnytta, affärsnytta och samhällsnytta och har tre kärnvärden: modiga, enkla, tillsammans som ligger till grund för vårt arbete i vardagen.

Vi arbetar aktivt med jämställdhets- och mångfaldsfrågor och är stolta över att vara det första HBTQ-certifierade fastighetsbolaget, numera HBTQI.

Vill du vara med och hjälpa MKB att bidra till Malmös utveckling? Som chef för en ny juridisk enhet har du goda möjligheter att bidra till en rättssäker utveckling av våra affärsrelationer med både kunder och leverantörer och därigenom bidra till att Malmö blir en bra stad att leva och verka i.

Som chefsjurist på MKB

Som chefsjurist i ett av Sveriges största bostadsföretag har du central roll att bidra till att på ett effektivt sätt skapa hem till 60 000 Malmöbor. Detta innebär spännande och omväxlande utmaningar inom ett brett spektrum av rättsområden med stort egeninflytande och ansvar. Du leder den juridiska avdelningen som innehåller två bolagsjurister (en med inriktning på hyresjuridik, vållande- och försäkringsskador och en med inriktning på upphandlings- och entreprenadrätt) och två arkivarier.

Den juridiska enheten ingår i bolagets stab tillsammans med ledningsstöd, intern kontroll, och kommunikation. Du rapporterar till stabschef som sitter i företagsledningen.



Vem söker vi?

En av dina viktigaste uppgifter är att skapa goda förutsättningar för en välfungerande verksamhet där arbetsglädje, förtroende och utveckling står i fokus. Ditt ledarskap präglas av tillit, delaktighet och tydlighet. I rollen ingår personal- och budgetansvar samt att utveckla metoder och arbetssätt för att kunna möta nya krav och förväntningar avseende fastighetsrelaterad juridik och arkivhantering.

Du är tillsammans med bolagsjuristerna kontaktperson till myndigheter, branschorganisationer och tar in expertis vid behov i juridiska frågeställningar. Du frontar frågor i olika situationer, både internt och externt. Du har förmåga att ta ett helhetsperspektiv och förstår hur olika beslut och aktiviteter påverkar verksamheten. Du gilla när det händer mycket och kan samtidigt hålla god struktur, vara noggrann och kunna prioritera effektivt. Du är en teamspelare som vill vara med och göra skillnad och som både bidrar proaktivt och tar ansvar för egna leveranser. Du är nyfiken, och besitter ett genuint intresse för att sätta dig in i andras roller.

Dina primära arbetsuppgifter blir:

* Bidra till en rättssäker och effektiv verksamhet
* Coachar kollegor runt om i bolaget med både konsultativt och operativt juridiskt stöd i vardagen.
* Bistå verksamheten i kontakter med externa advokatbyråer
* Bistå ledningsgruppen med juridiska möjligheter/konsekvenser i samband med beslutprocesser.



Din bakgrund

Vi ser att du har:

* Juristexamen med minst 7 års arbetserfarenhet inom yrket.
* Fastighetsrelaterad juridik, gärna både i rollen som advokat eller som bolagsjurist på ett fastighetsbolag.
* Gärna erfarenhet av arbetsledning
* Förmåga att förstå rollen som ett allmännyttigt bostadsföretag har.



Kontakt och ansökan

I den här rekryteringen samarbetar MKB med Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup, med lång erfarenhet av rekrytering av chefer och specialister. Tjänsten söker du via ansökningslänken. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan snarast, dock senast 4 juni.

Om du vill ha ytterligare information, är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Angela Ekelöf, på angela.ekelof@jeffersonwells.se

Vi ser fram emot Din ansökan!

Ansök nu

Bredband2 söker Account Manager till Malmö

Account manager
Läs mer Maj 3
Bredband2 är en etablerad leverantör av datakommunikation och säkerhetslösningar. Som Sveriges tredje största fiberleverantör ser vi till att 500 000 kunder kan ta del av internets möjligheter. Vi erbjuder pålitliga och snabba tjänster till både företag och privatpersoner, med ett engagemang som särskiljer oss från andra aktörer på marknaden.

Gillar du att tävla, vinna och ha kul på ditt jobb? Är du drivande och resultatorienterad som person? Då kan rollen som Account Manager vara ett spännande jobb för dig!

Hos Bredband2 kommer du till ett väldigt dynamiskt bolag i stark tillväxt. Egna tankar och idéer till förändringar eller förbättringar tas varmt emot i denna platta organisation och det är aldrig långt till beslut. Vårt affärsfokus är starkt, vi älskar att tävla, vinna och samtidigt har vi väldigt kul på jobbet. Här sätter vi dessutom "laget för jaget" och gläds med våra kollegors framgångar.

Om jobbet

Nu behöver vi förstärka oss ytterligare och söker därför en driven och affärsinriktad Account Manager till Malmö.

Rollen som Account Manager på Bredband2 innebär att synliggöra bolaget genom en starkt ökad marknadsnärvaro främst hos våra befintliga kunder, där din roll blir att erbjuda våra företagskunder bästa möjliga lösningen inom datakommunikation och säkerhetslösningar. Ditt främsta arbetsredskap blir telefonen och du utgår från våra moderna kontorslokaler i centrala Malmö. Som stöd i din affärsprocess kommer du att jobba i vårt unika egenutvecklade IT-system som möjliggör en mer effektiv och strukturerad arbetsdag.

Vem är du?

För att bli framgångsrik hos oss på Bredband2 brinner du för värdebaserad försäljning. Du har ett par års erfarenhet av B2B försäljning, gärna från Telecom, IT eller närliggande bransch och behärskar säljcykelns olika steg. Du är en affärsmässig och nätverks- och relationsbyggande person med hög social kompetens, som trivs i mötet med andra människor.

I ditt arbete är du prestigelös, professionell och trygg i dig själv och dina förmågor. Du drivs av att lyckas; av att utmana dig själv med högt satta mål, och sedan uppnå dem. Du ser möjligheter då de dyker upp, och har den retoriska förmågan att få kunden att vilja ta sig an dem. Du är en tävlingsmänniska, såväl som en lagspelare med respekt för både kollegor och kunder. Vi söker dig som brinner för att arbeta som säljare. Vi sätter i denna tjänst stor vikt vid personlig lämplighet.

Vad kan vi erbjuda dig?

Våra medarbetare är vårt varumärke. Därför erbjuder vi en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter och en chans att jobba i en ständigt växande organisation som värdesätter utveckling, uppskattning och gemenskap. Vi lägger stor vikt vid att bibehålla en inspirerande kultur som gör det roligt att komma till jobbet, oavsett om det är för en kickoff, AW, eller en vanlig dag på jobbet tillsammans med kollegorna.

Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar Bredband2 med Jefferson Wells. Tjänsten söker du via länken nedan. Intervjuer och urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Sofia Huhta på 08-452 33 69 alternativt på sofia.huhta@jeffersonwells.se.

Ansök nu

Spännande möjlighet som Projektinköpare i Malmö!

Inköpare
Läs mer Apr 25
Via oss på Jefferson Wells har du nu chansen att bli en del av vår internationella kunds stora, dynamiska och framgångsrika teamUppdraget som Projektinköpare hos vår kund är initialt ett konsultuppdrag men om tycke uppstår mellan dig och vår kund är det vår kunds intention att framöver kunna ta över din anställning. Placeringsort för uppdraget är på vår kunds kontor i Malmö men om du önskar är det möjligt att arbeta på distans upp till 50%.

Avdelningsbeskrivning:

Inköpsavdelningen hos vår kund består idag av ett team dedikerade och professionella medarbetare, strategiskt placerade i Malmö. Teamet strävar ständigt efter förbättring och effektivitet genom ett samlat inköpsarbete, och nu befinner de sig mitt i en spännande förändringsresa där de behöver förstärkning.

Din roll:

Som projektinköpare på detta uppdrag kommer du att ta en ledande roll i att genomföra upphandlingar och säkerställa att vår kunds nationella kategoristrategier implementeras framgångsrikt. Du blir en kommersiell spindel i nätet gentemot leverantörer och bidrar till att utveckla avtals- och leverantörsportföljen inom ditt ansvarsområde.

Dina arbetsuppgifter:

Du kommer att ansvara för behovs- och marknadsanalyser, delta i projektteam för komplexa upphandlingar och säkerställa leverantörsuppföljning genom noggranna KPI-mätningar. Dessutom ingår regelbundna leverantörskontroller för att garantera leveranssäkerhet och kvalitet.

Vem är du?

För att passa in i rollen har du en högre utbildning inom teknik eller ekonomi samt mer än 3 års erfarenhet av inköpsarbete eller liknande. Vi ser positivt på goda förhandlingsfärdigheter och erfarenhet av olika entreprenadformer. Vi ser gärna att du arbetat enligt LOU tidigare och har du dessutom erfarenhet av LUF är det ett plus. Vår kund arbetar idag i SAP så har du gjort det tidigare är även det en merit.

Din personlighet:

Vi värdesätter din affärsmässighet och analytiska förmåga samt din förmåga att arbeta strukturerat och kvalitetsfokuserat. Du är en problemlösare som ser helheten och drivs av att hitta innovativa och effektiva lösningar.
Vår kund uppmuntrar till öppen kommunikation där din utveckling som medarbetare är i fokus.

Vi ser fram emot att välkomna en engagerad och ambitiös projektinköpare till oss och vår kunds framgångsrika team!

Ansök nu

Dynapac söker en Drivande Maskiningenjör

Civilingenjör, konstruktion, maskin
Läs mer Apr 29
Vill du vara en nyckelfigur i att forma framtidens förarplatser för Dynapacs vältar, som används i vägbyggen världen över? Då är det här din chans att göra verklig skillnad!
Om Oss: Dynapac är ledande inom branschen för vägbyggnadsmaskiner, kända för sin oöverträffade säkerhet, tillförlitlighet och produktivitet. Nu expanderar vi vårt team och söker en passionerad maskiningenjör som är redo att anta utmaningen.

Dina Uppgifter: Som maskiningenjör hos oss kommer du att vara en nyckelperson i avdelningen för Heavy Compaction Design & Development. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
* Utveckla toppmoderna designlösningar för förarplatser.
* Skapa dokumentation och ritningar för produktion och inköp.
* Fastställa kravspecifikationer och utföra riskbedömningar.
* Delta i dimensionering och verifiering av lösningar.
* Ansvara för internstandard.
* Fungera som teknisk representant vid interaktion med leverantörer.
* Koordinera och konfigurera våra modulariserade maskiner mellan olika produktionsbolag.
* Driva standardisering och konfiguration av specialmaskiner.
Dina Egenskaper: Vi söker en passionerad individ som älskar att utforska nya tekniska lösningar och omsätta sina idéer till verklighet. Om du har erfarenhet av 3D-design, mekanisk konstruktion och Creo är det en stor fördel.
Personlighet: Du är driven och resultatinriktad, trivs både i teammiljöer och med att ta egna initiativ. Att arbeta både lokalt och internationellt är något du ser fram emot.
Din Profil: Vi letar efter någon med en kandidatexamen eller civilingenjörsexamen i maskinteknik, samt erfarenhet från tillverkningsindustrin. Konstruktionserfarenhet och god förmåga att planera och organisera arbete är avgörande.
Plats och Resor: Tjänsten är placerad på vårt kontor i Malmö, med frekventa resor till Karlskrona och möjlighet till affärsresor.
Kontakt och ansökan
Dynapac samarbetar i den här rekryteringen med Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup, med lång erfarenhet av rekrytering av chefer och specialister. Tjänsten söker du via ansökningslänken. Vid frågor, eller för mer information, vänligen kontakta rekryteringskonsult Carina Berg på 0703-770747 alternativt carna.berg@jeffersonwells.se Urval sker löpande, skicka därför in din ansökan snarast. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Integrationstekniker inom Linux och nätverk

Nätverkstekniker
Läs mer Apr 19
Som IT-konsult på detta specifika uppdrag kommer du representera en av våra kunder som är ett globalt telekomföretag. På uppdraget som integrationstekniker inom Linux och nätverk, kommer du ansvara för att utvärdera deras kunders befintliga komponenter och se till att de slutliga lösningarna uppfyller organisationernas behov. Arbetet utförs i team och individuellt med hjälp av avancerade utvecklingsplattformar.

I rollen kommer du att ansvara för att förstå och översätta kundernas krav till tekniska lösningar, skapa och hantera dataflöden och se till att alla system är korrekt och säkert integrerade.



Roll & ansvar

* Installation och uppgradering, konfiguration, administration av SA-produktlinjer
* Support och felsökning av produktens moduler och systemdrift under driftsättnings- och supportfaserna
* Arkitekturens livscykel, från planering via utveckling och testning till produktion. Arbeta i fullt samarbete med utvecklings- och leveransteam för att leverera värdet till kunderna
* Förbättra procedurer och automatisera processer (DevOps)



Kvalifikationer & egenskaper

* Utbildad på examensnivå eller motsvarande (datavetenskap eller motsvarande)
* Flytande svenska och engelska - skriftligt och muntligt
* Förmåga att förstå komplexa dataflöden och felsöka system med flera moduler
* Energisk, flexibel, lagspelare, kan ta egna initiativ och ta ledningen när det behövs
* Har en fallenhet för att lära sig
* Var bekväm med att arbeta med snäva deadlines
* Kunna uppvisa ett metodiskt och konsekvent förhållningssätt till sitt arbete
* Kunna "multitaska"
* Villig att resa 2 - 3 gånger/år om det behövs



Skallkrav

* Praktisk erfarenhet på Linux-servrar
* Nätverk - SNMP, Telnet, IP, Corba, SSH, HTTP/S, REST
* Systemintegrationer
* Maskinvaruförståelse och storleksdesign
* Erfarenhet av att köra frågor på DB: oracle, Hadoop osv. Sys Admin av alla typer.
* Systemoptimering/systeminställning
* All erfarenhet av Big Data (Cloudera, Hortonworks), RDBMS (någon), J2EE, webbapplikationer - fördel
* HA- och DR-designer
* DevOps-färdigheter
* WebLogic, Apache, Kafka, Zookeeper, containrar, Kubernetes.
* Unix Scripting - Annie (Buss/X/TCS)



Mertiterande egenskaper

* Fördel: AWS, Azure, Oracle Cloud
* Fördel att ha med sig något av följande: Python, Ansible, Grafana, Telegraph, Prometheus, Git Hub, Jenkins, Docker, Jira, containeriseringsarkitekturer
* Klustring: Veritas, Rhel Cluster, HP Service Guard



Då detta är en säkerhetsklassad roll krävs svensk eller europeiskt medborgarskap. Bakgrundskontroll kommer utföras.

Ansök nu

DevOps | Lösningsarkitekt | Malmö | Experis

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Mar 19
Vi söker en erfaren och engagerad lösningsarkitekt inom DevOps som ska ansluta sig till vårt IT-konsultteam. Som lösningsarkitekt kommer du att spela en central roll i utvecklingen och implementeringen av molnbaserade lösningar som integrerar utveckling och drift.

Som lösningsarkitekt hos Experis kommer du få arbeta med att skapa och underhålla infrastruktur och utvecklingsflöden. Genom moderna verktyg och tekniker är du med och automatiserar processer och hanterar resurser effektivt i molnplattformar som Azure. Du får vara med och skapa en automatiserad och integrerad utvecklings- och driftmiljö som möjliggör snabbare leveranser av högkvalitativ mjukvara med ökad stabilitet och säkerhet.

Din profil
Vi söker dig som har en bred uppsättning färdigheter och ansvarsområden som rör främst infrastruktur och mjukvaruutveckling. För att lyckas i rollen har du minst 3 års erfarenhet av att arbeta som lösningsarkitekt inom molnbaserade miljöer. Vi ser att du är en problemlösare som gillar utmaningar och har förmågan att hitta innovativa lösningar på komplexa problem. Du är en teamspelare som kan samarbeta för att nå gemensamma mål och tar ansvar för att driva projekt framåt.

Kvalifikationer

* Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
* Har relevant högskoleutbildning inom IT eller relaterat område
* Erfarenhet av att konfigurera verktyg som GitHub Enterprise, Artifactory/Nexus, något säkerhetshanteringverktyg som t.ex. Vault.
* Erfarenhet av att konfigurera något av ovanstående verktyg från grunden.
* Erfarenhet av "infrastructure as code"
* Konfigurera och underhålla resurser på någon molnplattformarna, t.ex. Azure
* Kunskap om hur nätverksanslutningar fungerar generellt, t.ex. anslutning mellan on-prem och SaaS eller vice versa
* Arbetskunskap med CI/CD-verktyg
* Konfigurera och underhålla CI/CD-pipelines
* Erfarenhet av ArgoCD

Om Experis
Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor.

På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation.

People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet.

Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden.

Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper.

Vad kan vi erbjuda dig?
På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara.

Ansökan
Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor är du välkommen att kontakta Lovisa Åsgården på Lovisa.asgarden@se.experis.com.

Ansök nu