Malmö: Redovisningsekonom inom fastighet till Skåne

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningsekonom inom fastighet till Skåne i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2023-04-21 // Varaktighet: Heltid

Vi söker en konsult till leverantörsreskontra och redovisning.

Fastighetsbolaget är ett av Sveriges större allmännyttiga bostadsbolag med knappt 400 anställda och är kommunalägt.

Om uppdraget

Ekonomiavdelningen söker nu en konsult inom ekonomi och redovisning som ska stötta gruppen för redovisning samt gruppen för leverantörsreskontra, totalt 6 pers

Dina arbetsuppgifter:

Redovisning

- Ansvar för 26 st dotterbolag

- Löpande redovisning

- Månadstängning av hyresreskontra och avstämning rapporter

- Bankavstämning

- Skattekontoavstämning

- Momsrapportering och avstämning

- Boksluts specifikationer

- Fakturering

Dina kvalifikationer

Ska-krav

- Ekonomiutbildning motsvarande 3 årig gymnasial utbildning

- Minst 2 års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom

Övrigt inom leverantörsreskontra:

- Erfarenhet UBW/Agresso

- Processerfarenhet Leverantörsreskontra

- Kunskap/erfarenhet om Peppol

- Hanterat ett stort flöde av leverantörsfakturor (kontering)

Omfattning: 100 % där distansarbete är möjligt 2 dgr/v e ök.

Tidsperioden: start så snart som möjligt och 12 månader framåt.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0771 84 53 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Malmö som Redovisningsekonom.

Redovisningsekonom till Limhamnshus Industri

Läs mer Feb 28
Limhamnshus Industri söker en Redovisningsekonom

Limhamnshusgruppen är en privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen som idag har bolag inom fastighetsbranschen, industri, IT, reklam, finans och e-handel. Limhamnshus grundades i början av sjuttiotalet och sitter idag i moderna lokaler på Saltimporten i Malmö. Koncernen växer och utvecklas löpande och har över 600 anställda.

Om tjänsten

Limhamnshus Industri söker en Redovisningsekonom till deras kontor i Malmö.
Rollen är en nyckelposition inom ekonomiavdelningen där du kommer att spela en avgörande roll i Limhamnshus fortsatta tillväxt och utveckling. Där kommer du att arbeta nära och tillsammans med ett engagerat ekonomiteam.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera:

- Moms och skatter

- Redovisningsfrågor

- Utveckling av rutiner och processer

- Löpande bokföring

- Månad, kvartal och årsbokslut

- Fördel om du arbetat i systemet Business Central

Meriterande om du tidigare arbetat med utländsk moms och skatt

I det dagliga arbetet kommer du ingå i ett team med fem härliga kollegor med olika arbetsuppgifter och erfarenheter. Du kommer att rapportera till Ekonomiansvarig.

Vi söker dig som

Har eftergymnasial examen inom ekonomi
Har minst 2 år erfarenhet av löpande redovisning, månads-, kvartals och årsbokslut.

I denna roll är det viktigt att du är social och framåt. Att arbeta i grupp är något som du föredrar och det är viktigt att du är en riktig teamplayer. Vi söker en person som gillar att ta eget ansvar, kan prioritera i sitt arbete och har en flexibel inställning till sina arbetsuppgifter. Att vara en god medarbetare och bidra till bra stämning på kontoret är en självklarhet för dig. Det är också viktigt att du är strukturerad, ordningsam och talar och skriver svenska flytande.



Vi erbjuder

En roll där du får utvecklas och ges möjlighet till karriär inom vår växande organisation
En arbetsplats med fantastiska kollegor där vi har höga förväntningar på varandra och en riktigt god stämning!

Limhamnshus Industri erbjuder nedan upplägg för sina anställda:

- En attraktiv lönesättning

- 30 dagars semester

- Flextid och hybrid upplägg

- Friskvårdsbidrag

- Pensionsavsättning

- Sjukförsäkringar och föräldralön

Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträdesdatum är flexibelt. Tester och referenstagning kan komma att bli aktuellt på slutkandidater.



Vi kommer att intervjua löpande och välkomnar din ansökan så fort som möjligt.

I denna rekrytering av Limhamnshus Industri valt att samarbeta med DocuPartner. Samtliga frågor om tjänsten riktas till Rekryterare Linda Ström som nås på linda.strom@docupartner.se alternativt 070-825 08 10

Ansök nu

Ekonom, Malmö

Läs mer Feb 28
Som ekonom hos vår kund får du en central roll i att utveckla och förbättra våra ekonomiska processer och rutiner. I din roll som ekonom kommer du att vara en nyckelspelare i att identifiera och lösa ekonomiska utmaningar, samtidigt som du aktivt bidrar till att bygga och stärka vår ekonomifunktion. Om du vill vara med och forma vår ekonomifunktion och ta del av spännande utvecklingsmöjligheter är det här din chans att göra det!

OM TJÄNSTEN

Du kommer att vara placerad på vårt kontor i Norra Hamnen i Malmö och arbeta tätt tillsammans med andra erfarna kollegor. Resor i tjänsten kan förekomma.

Tjänsten är en tillsvidareanställning (heltid) med 6 månaders provanställning. Vi har kollektivavtal med individuell lönesättning. Tillträde enligt överenskommelse men målsättningen är att tillträde ska ske i mars 2024.

Arbetsuppgifter:

Ansvara för ekonomisk rapportering samt analyser

Löpande fakturering, leverantörsfakturor, redovisning, månadsbokslut och årsbokslut

Stöd och ledning för implementering och utveckling av affärssystem kopplade till verksamheten

Lönehantering samt administration av de anställdas försäkringar Fora, Collectum mm.

Rapportering till VD

Budget- och prognosprocesser kommer att vara en viktig del av rollen men där fokus i första hand ligger i att driva och utveckla löpande processer så att verksamheten kan utvecklas.



OM DIG

Vi söker dig som är noggrann, analytisk och har förmågan att arbeta självständigt såväl som i team. Du ska vara driven och ha en stark vilja att driva förändring och effektivisering. Tidigare erfarenhet inom en liknande roll och inom controlling är meriterande, men framför allt letar vi efter dig som brinner för att skapa resultat och göra skillnad.

Vi tror att du som söker har en högskoleutbildning inom ekonomi samt att du är van att arbeta i lite olika affärssystem. Som person är du stresstålig, affärsorienterad, noggrann och ser möjligheter.

Ingen dag är den andra lik och du kommer att få breda arbetsuppgifter där du själv arbetar fram lösningar och rutiner. Då funktionen är ny kommer det att finnas stora möjligheter att vara med och påverka i processer samt bygga företagets ekonomifunktion.

Krav:
Högskoleutbildning eller motsvarande nivå

Flerårig erfarenhet inom redovisning, gärna med system Fortnox

Flytande i tal och skrift i svenska och engelska

Vi ser det som meriterande om du har jobbat i lite olika affärssystem och i olika roller inom ekonomi, gärna inom controlling.



OM JOB&TALENT;
Job&Talent; erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Job&Talent; startade 2009 i Spanien och är numera ett globalt bolag som återfinns på de största europeiska marknaderna, i USA och Sydamerika. I Norden ingår även Storesupport och Jobzone i koncernen.

ANSÖKAN

Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan, bifoga CV och personligt brev.
Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail eller telefon.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Redovisningsekonom till Malmö!

Läs mer Apr 10
Vi söker nu dig som vill ta dig an ett nytt gig. Vi är på jakt efter redovisningsekonomer som vill påbörja en ny resa.
Arbetsuppgifter
Du kommer att ha stor bredd i dina arbetsuppgifter. Tillsammans med dina kollegor kommer du hantera löpande bokföring, fakturering, avstämningar, momsdeklarationer och inkomstdeklarationer, månadsbokslut, eventuellt löner samt övriga arbetsuppgifter kopplade till redovisning. Det kan också förekomma likviditetsprognoser och ekonomisk rådgivning i rollen. Om digVi söker dig som är social och utåtriktad och som har ett genuint intresse för kvalificerad administration, redovisning och inte minst att stödja och ge service. Du är analytisk och lösningsorienterad med en god förmåga att arbeta självständigt och driva ditt arbete framåt. En av dina starkaste drivkrafter är att lösa problem och ha kul på jobbet. Du trivs med att samarbeta och är duktig på att skapa förtroendefulla och stabila relationer. Vidare är du utvecklingsorienterad och motiveras av att få väl fungerande processer på plats.Vi söker både juniora men även seniora mederfarenhet från brett arbete på ekonomiavdelning eller Redovisningsbyrå. Du är van att jobba i olika system och du hanterar Excel väl. Du kommunicerar utan problem på både svenska och engelska.I den här rollen är din personlighet och drivkraft det allra viktigaste!

Ansök nu

Redovisningsekonom Danir AB

Läs mer Feb 12
Redovisningsekonom Danir AB

Om tjänsten
På Danir AB blir du en del av en entreprenörsdriven koncern som äger och utvecklar företag. Du kommer att jobba med moderbolagets redovisning i en bred ekonomiroll som ställer krav på förmåga till både detalj- och helikopterseende. Tjänsten rapporterar till Group Finance Director och placering är på Danir AB:s huvudkontor på Dockplatsen 1 i Malmö.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I din roll som redovisningsekonom kommer du att arbeta med redovisningen för moderbolaget Danir AB. Det är en bred roll och du hanterar allt från det löpande till deklarationer och årsredovisning.
• löpande redovisning för moderbolaget
• kund- och leverantörreskontra
• månads, kvartals- och årsbokslut
• likviditet och kassaflöde
• momsredovisning
• inkomstdeklarationer
• koncernrapportering i Cognos
• behjälplig med årsredovisning




Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en eftergymnasial ekonomiutbildning och minst 3-5 års erfarenhet av redovisning på bolagsnivå där du hanterat allt från löpande redovisning till bokslut och rapportering för ett eller flera bolag. Du har med fördel även erfarenhet av inkomstdeklarationer och årsredovisningsarbete.
För att lyckas och trivas i rollen är du en positiv och nyfiken person som kommer med förslag till förbättringar och förändringar. Vi önskar att du är driven, noggrann och strukturerad. Du ser vad som behöver göras samtidigt som du är dina kollegor behjälplig vid behov. Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska och du är duktig på Excel.


Personliga egenskaper
Som person är du nyfiken och vill förstå helheten i verksamheten och vill vara med på förtagets utvecklingsresa. Du arbetar med ett stort driv samtidigt som du är ansvarstagande och har en hög problemlösningsförmåga. Du utmanar och ifrågasätter och har lätt för att kommunicera med övriga i teamet
Du är trygg, prestigelös och tycker om att jobba nära dina kollegor.

Vad erbjuder vi
Här får du möjlighet att vara en del av ett växande och entreprenöriellt bolag där det alltid händer något. Vi värdesätter din potential och din vilja att utvecklas och belönar ditt engagemang. På Danir AB har vi en utpräglat decentraliserad kultur med hög delaktighet i förändring och utveckling.


Om företaget
Danir AB är ett entreprenörsdrivet företag ägt av familjen Dan Olofsson. Danir bildades 1986, och vår roll är att äga och utveckla våra bolag samtidigt som vi bidrar till ett bättre samhälle. Vi gör det genom entreprenörskap, långsiktighet och samhällsengagemang. Vi har 12.000 anställda och verksamhet i 27 länder.
Inom Danir finns det åtskilliga exempel på socialt engagemang där vi och våra koncernkollegor visar omsorg och tar ansvar för mer än bara de i den närmaste omgivningen. Vi uppmuntrar allt arbete som gör livet lättare och bättre för andra. Vi välkomnar alla som vill vara med och bidra i någon form till de samhällsprojekt som vi startat eller engagerat oss i under åren. Vårt engagemang i denna form växer i samma tempo som våra övriga verksamheter. Och det tycker vi är högst rimligt då vi anser att ju större vi blir desto större socialt ansvar vill och ska vi ta.


Ansökan
I denna rekrytering har Danir AB valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Annie Höjman på annie.hojman@sjr.se.
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.
Notera att vi inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan och vi ser fram emot att välkomna dig som en viktig del av vårt framgångsrika team!

Ansök nu

Senior Redovisningsekonom till WeSports

Läs mer Apr 3
Är du redo att ta ansvar för det kvalificerade redovisningsarbetet i en e-handelskoncern på stark frammarsch? På WeSports blir du en del i ett härligt och stöttande ekonomiteam där du får möjlighet att utvecklas och vara med på en spännande resa.
Om tjänsten
Vi söker nu en senior redovisningsekonom som vill axla ansvaret för redovisningen i ett eller flera av koncernens dotterbolag. Du får arbeta med de kvalificerade delarna av redovisningsarbetet, med tyngd mot bokslut och rapportering, och samtidigt agera stöd och support i den löpande bokföringen.
Du har ett tiotal kollegor i koncernens redovisningsteam som stöttar varandra samtidigt som du får arbeta självständigt. På WeSports är rapporteringsvägarna korta, vi håller ett högt tempo i en föränderlig miljö där det aldrig hinner bli tråkigt.
Du får arbeta i centrala Malmö i moderna kontorslokaler med utsikt över stan och i direkt närhet till centralstationen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Ansvara för bokslut i ett eller flera av koncernens bolag
Ansvara för rapportering, uppföljning och viss analys av resultat
Agera stöd och support i den löpande bokföringen
Deklaration av skatt-, moms och arbetsgivaravgifter
Bidra till gruppens och koncernens utveckling genom att utveckla och förfina processer och arbetssätt

Vem är du?
Du har några års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete med vana av att arbeta självständigt med bokslut och söker nu en ansvarsfull och omväxlande roll där du där du får nyttja dina redovisningskunskaper till fullo.
Du har goda kunskaper och förståelse för system och är mån om att nyttja teknik för att säkra kvalitet och effektivitet.
Erfarenhet från lagerredovisning är meriterande. Lika viktigt som dina förkunskaper är att du vill bli en del av vår spännande resa framåt, ta eget ansvar, utveckla dig själv och bidra i teamet.
WeSports erbjuder
WeSports erbjuder en utvecklande och lärorik roll i en snabbväxande koncern med höga ambitioner, där den ena dagen sällan är den andra lik.
Möjligheterna att utvecklas i sin roll är stora liksom karriärmöjligheterna. På WeSports blir du en del i en snabbrörlig organisation där utveckling, tillväxt och att ha kul tillsammans står i centrum!
Om WeSports
WeSports är Sveriges ledande specialistfokuserade e-handelsaktör inom sportutrustning i Sverige. Vi har ett särskilt fokus i dagsläget på cykel, mobility, fitness, friluftsliv, padel och hockey.
WeSports-koncernen växer ständigt, både organiskt och via förvärv. I dagsläget består WeSports av ett 30-tal bolag. Inom WeSports tror vi att entreprenörsandan är nyckeln till framgång och därför drivs försäljningen av oberoende lokala team men med en tydlig support från koncernen avseende system, online och produktmaximering.
Bolaget är representerat inom en större mängd sporter och har en lång rad kända e-handelssiter i sin portfölj, exempelvis Cykelkraft, Outdoorexperten, Rawbike och Tretorn.
Mer information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i centrala Malmö.
I denna rekryteringsprocess samarbetar WeSports med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult på Meritmind, Anna Granberg 070-166 08 38 eller Pontus Lasson 070-166 08 38. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.
Vi välkomnar din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Bemannia Kontor AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Bemannia Kontor AB .

Controllerchef

Controller
Läs mer Mar 22
Nu söker vi en interim controllerchef till ett spännande uppdrag på VA-syd.

Om uppdraget

Till VA-syd söker vi nu omgående en controllerchef. Uppdraget är på heltid och minst fram till midsommar. uppdraget utförs på plats med viss möjlighet till distansarbete enligt överenskommelse. Möjlighet till förlängning finns.

Dina arbetsuppgifter

Du ansvarar för ett controllerteam som har till uppgift att leverera kvalitativt stöd, analyser och uppföljning till ledning och övriga organisationen. Du kommer att driva verksamhetens ekonomistyrning och stödja ledning och chefer i utvecklingen av nyckeltal, mål och uppföljning.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är

- Övergripande ansvar för controllerenheten inklusive personalansvar för 9 controllers

- Leda och planera budget och prognosarbete

- Ansvara för att information är korrekt och levereras till organisationens intressenter i tid

- Analysera och identifiera avvikelser samt föreslå korrigerande åtgärder

- Uppmärksamma risker och möjligheter

- Delta i det övergripande arbetet för avdelningen och bidra i avdelningens ledningsgrupp

- Aktivt jobba för att förbättra interna processer

Du är kommunikativ, affärsmässig, strukturerad och analytisk. Som ledare är du resultatinriktad.



Dina kvalifikationer

- Akademisk examen inom ekonomi med inriktning mot redovisning, ekonomisk styrning eller motsvarande.

- Minst 7 års erfarenhet som controller

- Flera års ledarerfarenhet



Meriterande

Erfarenhet av ekonomiarbete på närliggande branscher är en merit, men inte ett krav.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 240327.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-194 5000.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Ekonomiassistent omgående i Malmö

Ekonomiassistent
Läs mer Apr 8
Trivs du i en administrativ roll, har erfarenhet av hyresavtal och har ekonomisk förståelse? Då kan detta uppdrag vara utmärkt! Välkommen med din ansökan nedan.
Om uppdraget
Vi söker nu en ekonomiassistent till vår kund i centrala Malmö. Detta konsultuppdrag startar den 2 maj och pågår fram till och med den 15 december 2024. Denna tjänst är en deltidstjänst på 50% där du förväntas arbeta ca. 20h i veckan med möjligheten till arbeta hemifrån. Arbetstiderna är förlagda mellan 09.00 - 15.00.I detta arbetet kommer man sitta mycket administrativt vilket ger möjlighet att arbeta hemifrån. Men det finns också ett behov av att vara fysisk på plats eller tillgänglig för teamsmöten för att kunna fånga in synpunkter, kompletteringar m.m. i arbetet med att skriva de nya avtalen.
Dina arbetsuppgifter
För denna roll är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att skriva nya överenskommelser. Det som idag kallas hyresavtal ska skrivas om tillinterna överenskommelser avseende förhyrning av lokal enligt internhyresmodellen. Arbetet innefattar därtill att:
Skriva utkast av överenskommelser
Ha möten med ekonomiska förvaltare samt fastighetsförvaltare
Upprätta hyresavtal
Uträkning av hyra

Dina kvalifikationer
För att uppfylla kraven för rollen ser vi att du har:
Två (2) års yrkeserfarenhet som ekonomiassistent eller likvärdiga arbetsuppgifter
God kompetens i att administrera och skriva yrkesmässiga texter
Goda kunskaper i MS Office
Grundläggande högskolebehörighet
Flytande i svenska i såväl tal som skrift

Meriterande
Vana av att upprätta hyresavtal
Tidigareerfarenhet utifrån hur man räknar fram en hyra på en fastighet
Erfarenhet av fastighetsekonomi
Erfarenhet av juridik inom fastighetssektorn

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 16 april.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alicia Belila, alicia.belila@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072 881 30 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Registratorer till myndighet i Malmö

Registrator
Läs mer Apr 5
Har du arbetat med scanning och registrering av handlingar tidigare?Varmt välkommen med din ansökan!
Om uppdraget
Vi söker tre registratorer till vår kund i Malmö som är enmyndighet som bland annat arbetarmedfolkbokföring och registrering av bouppteckningar. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Bemannia som startar omgåendeoch pågår tills augusti 2024. Du arbetar vid myndighetens kontor i centrala Malmö. Arbetet sker på vardagar och under kontorstid. Tjänsten är på heltid 100%.
Då dennatjänst är säkerhetsklassad krävs en godkändsäkerhetsintervju innan anställning.
Dina arbetsuppgifter
I denna rollkommer du att arbeta med fysisk posthantering och skanning av handlingar. Du kommer också arbeta med inkommande post samtfördela och sortera utgående post.Myndigheten är inne i en intensiv utvecklingsfas där målet är attha en helt digital dokumenthantering inom några år.Det dagliga arbetet utförs i ett högt tempo och det är viktigt att du är både driven och noggrann.

Dina kvalifikationer
God datorvana
Godkänd gymnasieexamen
Flytande i svenska i såväl tal som skrift
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Då lyft förekommer i tjänsten behöver du också vara vid god fysik

För denna tjänst söker vi dig som har engod förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du ärserviceinriktad, harett bra bemötande samt ärförändringsbenägen och gillar att lära dig nya saker. Vidare har du engod förmåga att stödja och samverka med andra samt ärflexibel och kan snabbt ställa om då arbetsuppgifter förändras.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 12/4 2024.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg annelie.hammarborg@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072 169 30 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Handläggare inom fastighetsförvaltning på Trafikverket

Fastighetsförvaltare
Läs mer Mar 18
Har du tidigare erfarenhet av att arbeta inom fastighetsförvaltning och vill ta dig an ett uppdrag på en samhällsviktig myndighet? Sök redan idag till denna tjänst!

Om uppdraget

Vi söker nu en erfaren fastighetsförvaltare till Trafikverket. Detta avser ett heltidsuppdrag (100%) där du arbetar på plats i deras lokaler som är belägna i Malmö eller Kristianstad. Möjlighet till arbete på distans finns på två dagar i veckan. Kunden söker en person som kan påbörja uppdraget omgående, därefter pågår arbetet under 6 månader med chans till förlängning. Trafikverket förser dig med arbetsverktyg så som telefon, dator, skärm och tangentbord. Resor kan förekomma i tjänsten.

Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia med placering hos kund.

Dina arbetsuppgifter

I denna roll arbetar du med förvaltning av Trafikverkets byggnader och att kontinuerligt skapa och upprätthålla befintliga kundrelationer hos kommuner, fastighetsägare m.fl. Utöver detta arbetar du även med:

- Ekonomisk uppföljning och budgetering

- Uthyrning av lokaler och hyresförhandlingar

- Företräda kunden som fastighetsägare vid förhandlingar

- Projektsamordning vid byggprojekt

- Säkerställa att driftleverantören levererar i enlighet med ingånget avtal

Dina kvalifikationer

- Utbildning inom fastighetsförvaltning eller annan utbildning i kombination med erfarenhet inom fastighetsförvaltning som Trafikverket bedömer vara likvärdig.

- Minst tre (3) års samlad erfarenhet av liknande uppdrag inom fastighetsförvaltning.
Uppdragen ska ha genomförts de senaste tio (10) åren.

- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt

- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

För denna tjänst behöver du lämna referensuppdrag som avser ett relevant uppdrag som antingen är pågående eller slutfört. Är uppdraget slutfört ska det vara avslutat inom de senaste två åren.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-04-03.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Jaqueline Shafig, jaqueline.shafig@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 175 50 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Programkommunikatör till MAXIMA inom VA SYD

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Mar 5
Har du en god förmåga att planera och strukturera? Är du även van vid att arbeta med interna samt externa kontaktytor och tycker om att arbeta noggrant och serviceinriktat? Då har vi tjänsten för dig!

Om uppdraget
Vi på Bemannia söker en Programkommunikatör till vår kund VA SYD. Uppdraget är heltid 100% med start så snart som möjligt och förväntas pågå i 12 månader med möjlighet till förlängning. Tjänsten är placerad på kundens kontor i Malmö och man arbetar måndag-fredag 8-16:30 flextid kan tillämpas.
VA SYD av Sveriges största vatten- och avfallsorganisation och driver på miljösmarta lösningar i samhället. Nu planerar de en av södra Sveriges största satsningar på infrastruktur i vår tid - MAXIMA, ett avloppsreningssystem för flera kommuner. Det nya systemet är en förutsättning för att möta befolkningstillväxt, klimatförändringar och miljökrav. De behöver nu förstärkning av en skicklig kommunikatör till programorganisationen.

Dina arbetsuppgifter

Programkommunikatören har ett ansvar för att verkställa tilldelade arbetsuppgifter som att ta fram strategier, planer och rutiner inom kommunikationsområdet och att genomföra beslutade kommunikationsaktiviteter. Programkommunikatören ska följa VA SYD och programmets styrande dokument och samordna kommunikationsinsatserna med övrig kommunikation från VA SYD och programmet. Programkommunikatören har också ett ansvar att bidra till ständig utveckling av kommunikationsarbetet och arbetsprocesser för att stärka programmets kommunikation och samlade kommunikativa kompetens.

Utöver detta ingår att:

- Aktivt bidra till kontinuerlig utveckling av kommunikationsarbetet och arbetsprocesser för att stärka programmets kommunikation och samlade kommunikativa kompetens

- Driva omvärldsbevakning för att identifiera kommunikationsbehov och arbetet med intressehantering för programmet

- Planera och genomföra kommunikationsarbete till VA SYDs linjeorganisation samt planera och genomföra studiebesök och event

- Samordna MAXIMAs budskap och driva arbetet med detta

- Skapa och hålla en tidplan för tilldelade arbetsuppgifter samt hålla den aktuell

- Samarbeta med upphandlade leverantörer inom kommunikation

Dina Kvalifikationer

- Akademisk utbildning inom kommunikation, eller motsvarande utbildning som bedöms likvärdig

- Erfarenhet av att initiera, planera, genomföra och följa upp kommunikationsarbete på strategisk och operativ nivå

- Goda kunskaper i relevanta arbetsverktyg enligt branschstandard

- Talar och skriver obehindrat på svenska

- Goda kunskaper i engelska tal och skrift

Som person ser vi att du är en lagspelare kan arbeta självständigt, flexibelt och kan lätt sätta dig in i arbetsuppgifter. Du är fylld med idéer, är lösningsorienterad samt har en god presentationsförmåga.

Meriterande

- Erfarenhet av att arbeta i stora komplexa organisationer

- Erfarenhet av att arbeta med kommunikation i stora byggprojekt

- Vana att arbeta i händelsestyrd miljö med snabba omställningar

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 12 mars

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons, sanna.perjons@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 884 96 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Internservicemedarbetare till vår kund i Malmö

Receptionist, telefonist
Läs mer Feb 26
Vill du hoppa in och arbeta som vikarierande internservicemedarbetare när ordinarie personal är frånvarande? Är du kanske studerande och är i behov av ett extrajobb? Är du intresserad av att arbeta i ett sammansvetsat team där du är spindeln i nätet som hjälper till med allt från posthantering, felanmälningar av fastigheter till att representera företaget utåt? Då kan detta vara jobbet för dig!

Om uppdraget

Detta är en vikarietjänst för internservicemedarbetare. Du kommer att ersätta ordinarie personal vid behov när de är frånvarande. Kunden är ett välkänt fastighetsbolag i Malmö med uppdrag att stärka stadens utveckling genom en balanserad nyproduktion och ansvarsfull hyressättning.

Som internservicemedarbetare arbetar du i ett team om tre. Tillsammans ansvarar ni för att lokalerna är representativa och håller kontakt med städbolag och återvinningscentral.

Detta är en behovsanställning och upplärning startar omgående. Arbetstiderna är förlagda på vardagar mellan 08.00-16.30. Arbetstider utanför denna tidsram kan förekomma vid enstaka tillfällen, uppskattningsvis ca (6) gånger per år med anledning av evenemang.

Dina arbetsuppgifter

Som internservicemedarbetare kommer du ha ansvar över kontorets utrymmen genom att bland annat genomföra ronder i lokalerna för att se till att allt fungerar och hanterar felanmälningar. Du tar även emot besökare och svarar i telefon. I denna tjänst kommer du ansvarar för den dagliga driften av köket och ser till att konferensrummen är i ordning och att material finns i alla rum. I rollen ingår det även posthantering samt beställning av kontorsmaterial, städmaterial, fika, frukt och hantverkare.

Exempel på andra arbetsuppgifter som ingår i rollen:

- Kontakt med återvinningscentral i huset samt beställning av extra kärl för sekretess

- Tillsyn av första hjälpen-skåp, hjärtstartare, brandskyddskontroll och larmhantering

- ID-kort och inpasserings taggar till nya medarbetare eller reservkort till andra medarbetare

- Hantering av kontorets kopiatorer

- Ansvar för företagets cykelpool

- Utförande av administrativa arbetsuppgifter som bland annat fakturering

- Fotografering av nya medarbetare

- Teknisk assistans av enklare slag, tex felanmälan, introduktion till av-utrustning

Dina kvalifikationer

- Godkänd gymnasieexamen

- Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift

Meriterande

- Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter

- Goda datakunskaper och erfarenhet av MS Office

- Goda tekniska kunskaper

- Tidigare erfarenhet av fakturahantering och sekretessbelagda uppgifter

- Erfarenhet av fotografering och redigering

Vidare ser vi att du är en social person som har lätt för att skapa nya relationer i arbetet. Du ska gärna ha god problemlösningsförmåga och tar gärna tar egna initiativ.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-03-08.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, pernilla.garden@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 010 26 446 46

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu