Malmö: Redovisningsekonom till Limhamnshus Industri

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningsekonom till Limhamnshus Industri i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-28 // Varaktighet: Heltid

Limhamnshus Industri söker en Redovisningsekonom

Limhamnshusgruppen är en privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen som idag har bolag inom fastighetsbranschen, industri, IT, reklam, finans och e-handel. Limhamnshus grundades i början av sjuttiotalet och sitter idag i moderna lokaler på Saltimporten i Malmö. Koncernen växer och utvecklas löpande och har över 600 anställda.

Om tjänsten

Limhamnshus Industri söker en Redovisningsekonom till deras kontor i Malmö.
Rollen är en nyckelposition inom ekonomiavdelningen där du kommer att spela en avgörande roll i Limhamnshus fortsatta tillväxt och utveckling. Där kommer du att arbeta nära och tillsammans med ett engagerat ekonomiteam.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera:

- Moms och skatter

- Redovisningsfrågor

- Utveckling av rutiner och processer

- Löpande bokföring

- Månad, kvartal och årsbokslut

- Fördel om du arbetat i systemet Business Central

Meriterande om du tidigare arbetat med utländsk moms och skatt

I det dagliga arbetet kommer du ingå i ett team med fem härliga kollegor med olika arbetsuppgifter och erfarenheter. Du kommer att rapportera till Ekonomiansvarig.

Vi söker dig som

Har eftergymnasial examen inom ekonomi
Har minst 2 år erfarenhet av löpande redovisning, månads-, kvartals och årsbokslut.

I denna roll är det viktigt att du är social och framåt. Att arbeta i grupp är något som du föredrar och det är viktigt att du är en riktig teamplayer. Vi söker en person som gillar att ta eget ansvar, kan prioritera i sitt arbete och har en flexibel inställning till sina arbetsuppgifter. Att vara en god medarbetare och bidra till bra stämning på kontoret är en självklarhet för dig. Det är också viktigt att du är strukturerad, ordningsam och talar och skriver svenska flytande.



Vi erbjuder

En roll där du får utvecklas och ges möjlighet till karriär inom vår växande organisation
En arbetsplats med fantastiska kollegor där vi har höga förväntningar på varandra och en riktigt god stämning!

Limhamnshus Industri erbjuder nedan upplägg för sina anställda:

- En attraktiv lönesättning

- 30 dagars semester

- Flextid och hybrid upplägg

- Friskvårdsbidrag

- Pensionsavsättning

- Sjukförsäkringar och föräldralön

Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträdesdatum är flexibelt. Tester och referenstagning kan komma att bli aktuellt på slutkandidater.



Vi kommer att intervjua löpande och välkomnar din ansökan så fort som möjligt.

I denna rekrytering av Limhamnshus Industri valt att samarbeta med DocuPartner. Samtliga frågor om tjänsten riktas till Rekryterare Linda Ström som nås på linda.strom@docupartner.se alternativt 070-825 08 10

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Malmö som Redovisningsekonom.

Ekonom, Malmö

Läs mer Feb 28
Som ekonom hos vår kund får du en central roll i att utveckla och förbättra våra ekonomiska processer och rutiner. I din roll som ekonom kommer du att vara en nyckelspelare i att identifiera och lösa ekonomiska utmaningar, samtidigt som du aktivt bidrar till att bygga och stärka vår ekonomifunktion. Om du vill vara med och forma vår ekonomifunktion och ta del av spännande utvecklingsmöjligheter är det här din chans att göra det!

OM TJÄNSTEN

Du kommer att vara placerad på vårt kontor i Norra Hamnen i Malmö och arbeta tätt tillsammans med andra erfarna kollegor. Resor i tjänsten kan förekomma.

Tjänsten är en tillsvidareanställning (heltid) med 6 månaders provanställning. Vi har kollektivavtal med individuell lönesättning. Tillträde enligt överenskommelse men målsättningen är att tillträde ska ske i mars 2024.

Arbetsuppgifter:

Ansvara för ekonomisk rapportering samt analyser

Löpande fakturering, leverantörsfakturor, redovisning, månadsbokslut och årsbokslut

Stöd och ledning för implementering och utveckling av affärssystem kopplade till verksamheten

Lönehantering samt administration av de anställdas försäkringar Fora, Collectum mm.

Rapportering till VD

Budget- och prognosprocesser kommer att vara en viktig del av rollen men där fokus i första hand ligger i att driva och utveckla löpande processer så att verksamheten kan utvecklas.



OM DIG

Vi söker dig som är noggrann, analytisk och har förmågan att arbeta självständigt såväl som i team. Du ska vara driven och ha en stark vilja att driva förändring och effektivisering. Tidigare erfarenhet inom en liknande roll och inom controlling är meriterande, men framför allt letar vi efter dig som brinner för att skapa resultat och göra skillnad.

Vi tror att du som söker har en högskoleutbildning inom ekonomi samt att du är van att arbeta i lite olika affärssystem. Som person är du stresstålig, affärsorienterad, noggrann och ser möjligheter.

Ingen dag är den andra lik och du kommer att få breda arbetsuppgifter där du själv arbetar fram lösningar och rutiner. Då funktionen är ny kommer det att finnas stora möjligheter att vara med och påverka i processer samt bygga företagets ekonomifunktion.

Krav:
Högskoleutbildning eller motsvarande nivå

Flerårig erfarenhet inom redovisning, gärna med system Fortnox

Flytande i tal och skrift i svenska och engelska

Vi ser det som meriterande om du har jobbat i lite olika affärssystem och i olika roller inom ekonomi, gärna inom controlling.



OM JOB&TALENT;
Job&Talent; erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Job&Talent; startade 2009 i Spanien och är numera ett globalt bolag som återfinns på de största europeiska marknaderna, i USA och Sydamerika. I Norden ingår även Storesupport och Jobzone i koncernen.

ANSÖKAN

Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan, bifoga CV och personligt brev.
Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail eller telefon.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Redovisningsekonom till Malmö!

Läs mer Apr 10
Vi söker nu dig som vill ta dig an ett nytt gig. Vi är på jakt efter redovisningsekonomer som vill påbörja en ny resa.
Arbetsuppgifter
Du kommer att ha stor bredd i dina arbetsuppgifter. Tillsammans med dina kollegor kommer du hantera löpande bokföring, fakturering, avstämningar, momsdeklarationer och inkomstdeklarationer, månadsbokslut, eventuellt löner samt övriga arbetsuppgifter kopplade till redovisning. Det kan också förekomma likviditetsprognoser och ekonomisk rådgivning i rollen. Om digVi söker dig som är social och utåtriktad och som har ett genuint intresse för kvalificerad administration, redovisning och inte minst att stödja och ge service. Du är analytisk och lösningsorienterad med en god förmåga att arbeta självständigt och driva ditt arbete framåt. En av dina starkaste drivkrafter är att lösa problem och ha kul på jobbet. Du trivs med att samarbeta och är duktig på att skapa förtroendefulla och stabila relationer. Vidare är du utvecklingsorienterad och motiveras av att få väl fungerande processer på plats.Vi söker både juniora men även seniora mederfarenhet från brett arbete på ekonomiavdelning eller Redovisningsbyrå. Du är van att jobba i olika system och du hanterar Excel väl. Du kommunicerar utan problem på både svenska och engelska.I den här rollen är din personlighet och drivkraft det allra viktigaste!

Ansök nu

Interimskonsulter inom redovisning till Malmö

Läs mer Maj 3
För olika kunders räkningsöker vi interims- och underkonsulter inom redovisning.Många av våra kunder i Malmö och runt om i Skåneefterfrågar just nu konsulter för kortare eller längre uppdrag, både på heltid och deltid. Vi söker dig som är intresserad av ett interimsuppdrag inom redovisning, löpande bokföring, lön ellercontrolling. Du kan också ha en bakgrund som ekonomichef eller CFO och tycka att interimsuppdrag låter spännande!
Genom att vara interims- eller underkonsult hos oss på Andara Group får du stor frihet att styra din egen tid, bestämma vilka uppdrag du ska välja och utvecklas inom nya områden.
Våra uppdrag har alltid en fastställd början och slut och du går in som interimskonsult med syfte att till exempel fylla ett kompetensbehov under tiden en rekryteringsprocess pågår eller som vikarie för en chef eller specialist. Vi har även kunder som efterfrågar underkonsulter för att utföra en specifik uppgift under en begränsad period.
Vi på Andara Group hjälper dig att hitta uppdrag och matchar din kompetens och erfarenhet mot rätt kund. Genom att vara underkonsult håller du i taktpinnen och styr helt själv via ditt egna bolag. Har du inte eget bolag går det bra att bli anställd som konsult hos oss på Andara Group.
Registrera gärna ditt CV hos oss så kontaktar vi dig för att matcha dig mot våra uppdrag.
Vid frågor kontakta gärna vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se.

Mer om Andara Economy
Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens ochkundens villkor. Andara Economyär ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara Economyär ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Redovisningsekonom på 50% till innovativt bolag i Malmö

Läs mer Maj 4
Gillar du att arbeta med siffror och har tidigare erfarenhet av bokföring? Har du dessutom ett starkt driv att utvecklas och tycker om att ta egna initiativ? Då tror vi att denna roll är något för dig! Varmt välkommen med din ansökan, vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Bolaget är ett snabbt växande och innovativt livsmedelsbutiks- och restaurangföretag. För deras räkning söker vi nu en Redovisningsekonom på 50% för ett långsiktigt uppdrag. I rollen som Redovisningsekonom kommer du att stötta bolagets Financial Manager i det dagliga arbetet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara löpande bokföring och fakturering, men du kommer även få stötta i andra ekonomirelaterade arbetsuppgifter beroende på aktuellt behov.

Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du blir anställd av Academic Work och uthyrd till vår kund. Uppdraget är långsiktigt, och vi söker därför dig som är intresserad av en deltidstjänst på 50% och som är dedikerad, engagerad och självgående i ditt arbete.

Bolagets värderingar definierar deras kultur, hur de kommunicerar, hur de arbetar, hur de växer som individer och som ett kollektiv: Alltid Nyfiken, Alltid Vinnare, Alltid Ödmjuk och Ärlig, Alltid Positiv och Passionerad, Alltid Tillsammans.

Du erbjuds
- Ett långsiktigt uppdrag där du får möjligheten att få in en fot på ett innovativt och spännande bolag
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Du får en engagerad konsultchef som kommer stötta och coacha dig i din fortsatta karriär. Läs mer om vårt konsulterbjudande längre ner i annonsen

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Löpande bokföring
* Fakturering
* Andra ekonomirelaterade arbetsuppgifter förekommer


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av löpande bokföring
- Behärskar svenska och engelska

Det är meriterande om du har


* Erfarenhet av Microsoft Dynamics 365
För att lyckas och trivas i rollen är du självgående, noggrann och initiativtagande.


Övrig information


* Start: Maj eller juni
* Omfattning: 50%
* Uppdragets längd: Långsiktigt
* Placering: Malmö, med viss möjlighet att arbeta hemifrån
* Arbetstider: Kontorstider


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Docupartner i Stockholm AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Docupartner i Stockholm AB .

Junior Löneadministratör

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Apr 11
Limhamnshusgruppen söker en Löneadministratör
Limhamnshusgruppen är en privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen som idag har verksamheter inom bland annat fastigheter, industri, IT, måleri, reklam, finans och e-handel.
Limhamnshus grundades i början av sjuttiotalet och sitter idag i moderna lokaler på Saltimporten i Malmö. Företagsgruppen består idag av verksamheter inom bland annat fastighetsbranschen och färgtillverkning. Tillväxt är ett ledord och det märks tydligt genom hur snabbt vi växer, både organiskt och genom nya förvärv. Hos oss finns möjligheterna - häng med på vår resa!

Om tjänsten
Vi behöver förstärka vårt team med en noggrann och driven löneadministratör. I denna roll fyller du en viktig funktion i vår koncern och för våra bolag. I tjänsten som löneadministratör är du en del av koncernens ekonomifunktion där du tillsammans med två andra personer administrerar löneprocessen för hela koncernen. Du arbetar även nära med vår HR-avdelning samt organisationens chefer.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera:

-Administration innefattande hela löneprocessen, från att hantera tidrapportering och löneunderlag till inrapportering till externa myndigheter och institut-Månadsavstämningar-Hålla samtliga lönesystem uppdaterade med aktuella uppgifter-Ta fram uppföljning av personalstatistik
-Utveckla och effektivisera löneadministrativa rutiner




Vi efterfrågar:

En eftergymnasialutbildning som löneadministratör och runt 2-3 års erfarenhet från en liknande tjänst
Kan tolka kollektivavtal, regelverk, lönerelaterade lagar och förordningar
Har erfarenhet av personal- och lönesystemet Hogia, erfarenheter av AGDA och Visma är meriterande.

Då löneprocessen varierar i arbetstoppar under månaden lägger vi stor vikt vid egenskapen flexibilitet. Du är serviceinriktad och social då du dagligen har kontakt med både interna och externa kontaktytor. Som person är du strukturerad och vill jobba i en organisation där det händer mycket och tempot är högt.

Limhamnshusgruppen erbjuder:En roll där du får utvecklas och ges möjlighet till karriär inom vår växande organisationEn arbetsplats med fantastiska kollegor där vi har höga förväntningar på varandra och en riktigt god stämning!
Limhamnshusgruppen erbjuder nedan upplägg för sina anställda:
En attraktiv lönesättning
30 dagars semester
Flextid och hybrid upplägg
Friskvårdsbidrag
Pensionsavsättning
Sjukförsäkringar och föräldralön

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%som inleds med 6 månaders provanställning. Önskat tillträdesdatum är innan sommaren . Tester och referenstagning kan komma att bli aktuellt på slutkandidater.

Vi kommer att intervjua löpande och välkomnar din ansökan så fort som möjligt.

I denna rekrytering av Limhamnshusgruppen valt att samarbeta med DocuPartner. Samtliga frågor om tjänsten riktas till Rekryterare Linda Ström som nås på linda.strom@docupartner.se alternativt 070-825 08 10

Ansök nu

Junior Löneadministratör

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Apr 10
Limhamnshusgruppen söker en Löneadministratör
Limhamnshusgruppen är en privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen som idag har verksamheter inom bland annat fastigheter, industri, IT, måleri, reklam, finans och e-handel.
Limhamnshus grundades i början av sjuttiotalet och sitter idag i moderna lokaler på Saltimporten i Malmö. Företagsgruppen består idag av verksamheter inom bland annat fastighetsbranschen och färgtillverkning. Tillväxt är ett ledord och det märks tydligt genom hur snabbt vi växer, både organiskt och genom nya förvärv. Hos oss finns möjligheterna - häng med på vår resa!

Om tjänsten
Vi behöver förstärka vårt team med en noggrann och driven löneadministratör. I denna roll fyller du en viktig funktion i vår koncern och för våra bolag. I tjänsten som löneadministratör är du en del av koncernens ekonomifunktion där du tillsammans med två andra personer administrerar löneprocessen för hela koncernen. Du arbetar även nära med vår HR-avdelning samt organisationens chefer.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera:

Administration innefattande hela löneprocessen, från att hantera tidrapportering och löneunderlag till inrapportering till externa myndigheter och institut• Månadsavstämningar• Hålla samtliga lönesystem uppdaterade med aktuella uppgifter• Ta fram uppföljning av personalstatistik• Utveckla och effektivisera löneadministrativa rutiner


Vi efterfrågar:
En eftergymnasialutbildning som löneadministratör och runt 2-3 års erfarenhet från en liknande tjänst
Kan tolka kollektivavtal, regelverk, lönerelaterade lagar och förordningar
Har erfarenhet av personal- och lönesystemet Hogia, erfarenheter av AGDA och Visma är meriterande.

Då löneprocessen varierar i arbetstoppar under månaden lägger vi stor vikt vid egenskapen flexibilitet. Du är serviceinriktad och social då du dagligen har kontakt med både interna och externa kontaktytor. Som person är du strukturerad och vill jobba i en organisation där det händer mycket och tempot är högt.

Limhamnsgruppen erbjuder:En roll där du får utvecklas och ges möjlighet till karriär inom vår växande organisationEn arbetsplats med fantastiska kollegor där vi har höga förväntningar på varandra och en riktigt god stämning!
Limhamnsgruppen erbjuder nedan upplägg för sina anställda:
En attraktiv lönesättning
30 dagars semester
Flextid och hybrid upplägg
Friskvårdsbidrag
Pensionsavsättning
Sjukförsäkringar och föräldralön

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%som inleds med 6 månaders provanställning. Önskat tillträdesdatum är innan sommaren . Tester och referenstagning kan komma att bli aktuellt på slutkandidater.

Vi kommer att intervjua löpande och välkomnar din ansökan så fort som möjligt.

I denna rekrytering av Limhamnsgruppen valt att samarbeta med DocuPartner. Samtliga frågor om tjänsten riktas till Rekryterare Linda Ström som nås på linda.strom@docupartner.se alternativt 070-825 08 10

Ansök nu

Ekonomiansvarig till Limhamnshus Industri

Ekonomichef
Läs mer Mar 22
Limhamnshus Industri söker en Ekonomiansvarig

Limhamnshusgruppen är en privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen som idag har bolag inom fastighetsbranschen, industri, IT, reklam, finans och e-handel. Limhamnshus grundades i början av sjuttiotalet och sitter idag i moderna lokaler på Saltimporten i Malmö. Koncernen växer och utvecklas löpande och har över 600 anställda.

Om tjänsten

Till vårt huvudkontor i Malmö söker vi dig som vill bli Ekonomiansvarig för Limhamnhus Industri. Du kommer att ha en nyckelroll i organisationen och ansvara för det operativa, samt strategiska arbetet för samtlig personal i gruppen och bolagen inom Industribenet.

Vår koncern expanderar och så även vår ekonomiavdelning. Vi ger dig chansen att växa tillsammans med oss.

Rollen som Ekonomiansvarig

I rollen som Ekonomiansvarig spelar du en central och ledande roll i samarbetet med teamet när det gäller att hantera de dagliga ekonomiska uppgifterna. Du kommer att ha övergripande ansvar för samtliga bolag inom Limhamshus Industri. Ditt ansvar omfattar ledning av ditt team, som för närvarande består av fem personer. Rollen innefattar även ansvar för månadsbokslut, årsredovisning, arbetsgivaravgifter, bankrapportering samt skatt/moms. I din roll så ingår det även att effektivisera bolagsbenen, optimera system och ta hand om integrering av nya bolag.

Vidare kommer du att ha en central roll i organisationen och vara ansvarig för både den dagliga driften och den långsiktiga strategin för specifika företag inom koncernen

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat inkludera:

- Chefsansvar för gruppen som idag består av fem medarbetare

- Övergripande ansvar för samtliga bolag

- Kvalitetssäkra den löpande redovisningen

- Månadsbokslut och årsredovisning

- Du är ytterst ansvarig för bankrapportering, skatt/moms, arbetsgivaravgifter

- Integrering av nya bolag vid förvärv

- Utveckla interna processer och internkontroll

- Rapportering till Ekonomichef och VD



Vi söker dig som:

Vi letar efter dig som är organiserad och uppmärksam på detaljer. I ditt dagliga arbete är noggrannhet avgörande och du skapar strukturer som främjar precision. Du har förmågan att självständigt planera, prioritera och fatta beslut för dig själv och ditt team. Du identifierar vad som behöver göras, både för ditt eget arbete, för gruppens och organisationens framsteg.

För dig är det viktigt att leverera hög kvalitet, förstå helheten, arbeta metodiskt och hantera förändringar på ett strukturerat sätt. Det är av stor betydelse att se till helheten och samarbeta med alla medarbetare inom företaget.

Det är viktigt att du tycker om att arbeta i ett högt temp och har en positiv attityd kombinerat med ett glatt humör.

Vi söker dig som har en kandidatexamen i ekonomi från universitetet och som har 3-4 års erfarenhet från någon av de större revisionsbyråerna.


Vi erbjuder

En position som möjliggör din personliga och professionella utveckling samt ger dig chansen till karriärmöjligheter inom vår expanderande organisation. En arbetsmiljö med engagerade kollegor där vi har höga förväntningar på varandra och en positiv atmosfär råder.

Limhamnshus Industri erbjuder nedan upplägg för sina anställda:

- En attraktiv lönesättning

- 30 dagars semester

- Flextid och hybrid upplägg

- Friskvårdsbidrag

- Pensionsavsättning

- Sjukförsäkringar och föräldralön

Tjänsten är på 100% och tillträdesdatum är önskvärt i augusti. Tester och referenstagning kan komma att bli aktuellt på slutkandidater.



Vi kommer att intervjua löpande och välkomnar din ansökan så fort som möjligt.

I denna rekrytering av Limhamnshus Industri valt att samarbeta med DocuPartner. Samtliga frågor om tjänsten riktas till Rekryterare Linda Ström som nås på linda.strom@docupartner.se alternativt 070-825 08 10

Ansök nu

Löneadministratör till Limhamnsgruppen

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Mar 22
Limhamnshusgruppen söker en Löneadministratör

Limhamnshusgruppen är en privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen som idag har verksamheter inom bland annat fastigheter, industri, IT, måleri, reklam, finans och e-handel.

Limhamnshus grundades i början av sjuttiotalet och sitter idag i moderna lokaler på Saltimporten i Malmö. Företagsgruppen består idag av verksamheter inom bland annat fastighetsbranschen och färgtillverkning. Tillväxt är ett ledord och det märks tydligt genom hur snabbt vi växer, både organiskt och genom nya förvärv. Hos oss finns möjligheterna - häng med på vår resa!



Om tjänsten

Vi behöver förstärka vårt team med en noggrann och driven löneadministratör. I denna roll fyller du en viktig funktion i vår koncern och för våra bolag. I tjänsten som löneadministratör är du en del av koncernens ekonomifunktion där du tillsammans med två andra personer administrerar löneprocessen för hela koncernen. Du arbetar även nära med vår HR-avdelning samt organisationens chefer.



Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera:



- Administration innefattande hela löneprocessen, från att hantera tidrapportering och löneunderlag till inrapportering till externa myndigheter och institut
Månadsavstämningar
Hålla samtliga lönesystem uppdaterade med aktuella uppgifter
Ta fram uppföljning av personalstatistik
Utveckla och effektivisera löneadministrativa rutiner



Vi efterfrågar:

- En eftergymnasial utbildning som löneadministratör och runt 2-3 års erfarenhet från en liknande tjänst

- Kan tolka kollektivavtal, regelverk, lönerelaterade lagar och förordningar

- Har erfarenhet av personal- och lönesystemet Hogia, erfarenheter av AGDA och Visma är meriterande.

Då löneprocessen varierar i arbetstoppar under månaden lägger vi stor vikt vid egenskapen flexibilitet. Du är serviceinriktad och social då du dagligen har kontakt med både interna och externa kontaktytor. Som person är du strukturerad och vill jobba i en organisation där det händer mycket och tempot är högt.



Limhamnsgruppen erbjuder:

En roll där du får utvecklas och ges möjlighet till karriär inom vår växande organisation
En arbetsplats med fantastiska kollegor där vi har höga förväntningar på varandra och en riktigt god stämning!

Limhamnsgruppen erbjuder nedan upplägg för sina anställda:

- En attraktiv lönesättning

- 30 dagars semester

- Flextid och hybrid upplägg

- Friskvårdsbidrag

- Pensionsavsättning

- Sjukförsäkringar och föräldralön

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% som inleds med 6 månaders provanställning. Önskat tillträdesdatum är innan sommaren . Tester och referenstagning kan komma att bli aktuellt på slutkandidater.



Vi kommer att intervjua löpande och välkomnar din ansökan så fort som möjligt.

I denna rekrytering av Limhamnsgruppen valt att samarbeta med DocuPartner. Samtliga frågor om tjänsten riktas till Rekryterare Linda Ström som nås på linda.strom@docupartner.se alternativt 070-825 08 10

Ansök nu

Ekonomiansvarig till Limhamnshus Industri

Ekonomichef
Läs mer Mar 22
Limhamnshus Industri söker en Ekonomiansvarig

Limhamnshusgruppen är en privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen som idag har bolag inom fastighetsbranschen, industri, IT, reklam, finans och e-handel. Limhamnshus grundades i början av sjuttiotalet och sitter idag i moderna lokaler på Saltimporten i Malmö. Koncernen växer och utvecklas löpande och har över 600 anställda.

Om tjänsten

Till vårt huvudkontor i Malmö söker vi dig som vill bli Ekonomiansvarig för Limhamnhus Industri. Du kommer att ha en nyckelroll i organisationen och ansvara för det operativa, samt strategiska arbetet för samtlig personal i gruppen och bolagen inom Industribenet.

Vår koncern expanderar och så även vår ekonomiavdelning. Vi ger dig chansen att växa tillsammans med oss.

Rollen som Ekonomiansvarig

I rollen som Ekonomiansvarig spelar du en central och ledande roll i samarbetet med teamet när det gäller att hantera de dagliga ekonomiska uppgifterna. Du kommer att ha övergripande ansvar för samtliga bolag inom Limhamshus Industri. Ditt ansvar omfattar ledning av ditt team, som för närvarande består av fem personer. Rollen innefattar även ansvar för månadsbokslut, årsredovisning, arbetsgivaravgifter, bankrapportering samt skatt/moms. I din roll så ingår det även att effektivisera bolagsbenen, optimera system och ta hand om integrering av nya bolag.

Vidare kommer du att ha en central roll i organisationen och vara ansvarig för både den dagliga driften och den långsiktiga strategin för specifika företag inom koncernen

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat inkludera:

- Chefsansvar för gruppen som idag består av fem medarbetare

- Övergripande ansvar för samtliga bolag

- Kvalitetssäkra den löpande redovisningen

- Månadsbokslut och årsredovisning

- Du är ytterst ansvarig för bankrapportering, skatt/moms, arbetsgivaravgifter

- Integrering av nya bolag vid förvärv

- Utveckla interna processer och internkontroll

- Rapportering till Ekonomichef och VD



Vi söker dig som:

Vi letar efter dig som är organiserad och uppmärksam på detaljer. I ditt dagliga arbete är noggrannhet avgörande och du skapar strukturer som främjar precision. Du har förmågan att självständigt planera, prioritera och fatta beslut för dig själv och ditt team. Du identifierar vad som behöver göras, både för ditt eget arbete, för gruppens och organisationens framsteg.

För dig är det viktigt att leverera hög kvalitet, förstå helheten, arbeta metodiskt och hantera förändringar på ett strukturerat sätt. Det är av stor betydelse att se till helheten och samarbeta med alla medarbetare inom företaget.

Det är viktigt att du tycker om att arbeta i ett högt temp och har en positiv attityd kombinerat med ett glatt humör.

Vi söker dig som har en kandidatexamen i ekonomi från universitetet och som har 3-4 års erfarenhet från någon av de större revisionsbyråerna.


Vi erbjuder

En position som möjliggör din personliga och professionella utveckling samt ger dig chansen till karriärmöjligheter inom vår expanderande organisation. En arbetsmiljö med engagerade kollegor där vi har höga förväntningar på varandra och en positiv atmosfär råder.

Limhamnshus Industri erbjuder nedan upplägg för sina anställda:

- En attraktiv lönesättning

- 30 dagars semester

- Flextid och hybrid upplägg

- Friskvårdsbidrag

- Pensionsavsättning

- Sjukförsäkringar och föräldralön

Tjänsten är på 100% och tillträdesdatum är önskvärt i augusti. Tester och referenstagning kan komma att bli aktuellt på slutkandidater.



Vi kommer att intervjua löpande och välkomnar din ansökan så fort som möjligt.

I denna rekrytering av Limhamnshus Industri valt att samarbeta med DocuPartner. Samtliga frågor om tjänsten riktas till Rekryterare Linda Ström som nås på linda.strom@docupartner.se alternativt 070-825 08 10

Ansök nu

Ekonomiansvarig till Limhamnshus Industri

Ekonomichef
Läs mer Mar 22
Limhamnshus Industri söker en Ekonomiansvarig

Limhamnshusgruppen är en privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen som idag har bolag inom fastighetsbranschen, industri, IT, reklam, finans och e-handel. Limhamnshus grundades i början av sjuttiotalet och sitter idag i moderna lokaler på Saltimporten i Malmö. Koncernen växer och utvecklas löpande och har över 600 anställda.

Om tjänsten

Till vårt huvudkontor i Malmö söker vi dig som vill bli Ekonomiansvarig för Limhamnhus Industri. Du kommer att ha en nyckelroll i organisationen och ansvara för det operativa, samt strategiska arbetet för samtlig personal i gruppen och bolagen inom Industribenet.

Vår koncern expanderar och så även vår ekonomiavdelning. Vi ger dig chansen att växa tillsammans med oss.

Rollen som Ekonomiansvarig

I rollen som Ekonomiansvarig spelar du en central och ledande roll i samarbetet med teamet när det gäller att hantera de dagliga ekonomiska uppgifterna. Du kommer att ha övergripande ansvar för samtliga bolag inom Limhamshus Industri. Ditt ansvar omfattar ledning av ditt team, som för närvarande består av fem personer. Rollen innefattar även ansvar för månadsbokslut, årsredovisning, arbetsgivaravgifter, bankrapportering samt skatt/moms. I din roll så ingår det även att effektivisera bolagsbenen, optimera system och ta hand om integrering av nya bolag.

Vidare kommer du att ha en central roll i organisationen och vara ansvarig för både den dagliga driften och den långsiktiga strategin för specifika företag inom koncernen

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat inkludera:

- Chefsansvar för gruppen som idag består av fem medarbetare

- Övergripande ansvar för samtliga bolag

- Kvalitetssäkra den löpande redovisningen

- Månadsbokslut och årsredovisning

- Du är ytterst ansvarig för bankrapportering, skatt/moms, arbetsgivaravgifter

- Integrering av nya bolag vid förvärv

- Utveckla interna processer och internkontroll

- Rapportering till Ekonomichef och VD



Vi söker dig som:

Vi letar efter dig som är organiserad och uppmärksam på detaljer. I ditt dagliga arbete är noggrannhet avgörande och du skapar strukturer som främjar precision. Du har förmågan att självständigt planera, prioritera och fatta beslut för dig själv och ditt team. Du identifierar vad som behöver göras, både för ditt eget arbete, för gruppens och organisationens framsteg.

För dig är det viktigt att leverera hög kvalitet, förstå helheten, arbeta metodiskt och hantera förändringar på ett strukturerat sätt. Det är av stor betydelse att se till helheten och samarbeta med alla medarbetare inom företaget.

Det är viktigt att du tycker om att arbeta i ett högt temp och har en positiv attityd kombinerat med ett glatt humör.

Vi söker dig som har en kandidatexamen i ekonomi från universitetet och som har 3-4 års erfarenhet från någon av de större revisionsbyråerna.


Vi erbjuder

En position som möjliggör din personliga och professionella utveckling samt ger dig chansen till karriärmöjligheter inom vår expanderande organisation. En arbetsmiljö med engagerade kollegor där vi har höga förväntningar på varandra och en positiv atmosfär råder.

Limhamnshus Industri erbjuder nedan upplägg för sina anställda:

- En attraktiv lönesättning

- 30 dagars semester

- Flextid och hybrid upplägg

- Friskvårdsbidrag

- Pensionsavsättning

- Sjukförsäkringar och föräldralön

Tjänsten är på 100% och tillträdesdatum är önskvärt i augusti. Tester och referenstagning kan komma att bli aktuellt på slutkandidater.



Vi kommer att intervjua löpande och välkomnar din ansökan så fort som möjligt.

I denna rekrytering av Limhamnshus Industri valt att samarbeta med DocuPartner. Samtliga frågor om tjänsten riktas till Rekryterare Linda Ström som nås på linda.strom@docupartner.se alternativt 070-825 08 10

Ansök nu