Malmö: Mercedes-Benz Malmö söker Teamledare/Customer Excellence Manager

Hitta ansökningsinfo om jobbet Mercedes-Benz Malmö söker Teamledare/Customer Excellence Manager i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-16 // Varaktighet: Heltid

Är du en stjärna på kundbemötande, brinner för att ge service i toppklass och älskar när allt går rätt till? Är du en ledare som får saker gjorda och dina kollegor att växa? På Mercedes-Benz Malmö arbetar vi med  fordon i absolut världsklass! Ta chansen att kliva in i drömfabriken. Vi är redo, är du?


Om jobbet

Vår kollega ska gå på föräldraledighet och nu söker vi dig som vill ha en varierande roll med stort ansvar. Du erbjuds en roll som Teamleader för våra kundbemötande team och du har det operativa ansvaret för hela kundresan. Tjänsten är ett vikariat på 100% under föräldraledigheten. Tillträde önskar vi så snart som möjligt, men givetvis är vi flexibla för rätt kandidat. 


Du och ditt team möter kunder varje dag som har olika frågor och olika vägar att kontakta oss. Några exempel av de kundmöten vi har är; leverans av ny bil till kund, provkörningar, uppkopplingar och hjälp med digitala tjänster,  telefon, mail och chatt och bokningar till vår verkstad. Teamet ansvarar också för leadsgenerering till försäljningen och hantering av inkommande leads.


I teamet arbetar 14 kundproffs med olika ansvarsområden. Teamet stöttar du med prioritering, support, coaching. Du följer upp mot våra mål och säkerställer processföljsamhet och driver förbättringar.


Ledarskapserfarenhet, processefterlevnad och hög servicevilja är avgörande delar i jobbet. Målet är att oavsett vad kundens ärende är hos oss ska kunden få ett enastående första möte och lämna med en önskan att komma tillbaka.


I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår:

- Leda ditt team bestående av  produktspecialister, servicerådgivare och logistikteam

- Personalansvar och tillhörande arbete med tex utveckling, utbildning och coachning.

- Planera, leda och utveckla den operativa verksamheten

- Processförståelse och vilja att följa och följa upp processer.

- Uppföljning av aktiviteter och styrning mot mål


Om dig

För att trivas som Teamleader hos oss är du kundfokuserad, ordningsam och ansvarstagande. Du har ett sinne för detaljer men kan även ta ett steg tillbaka för att se helheten i en process eller ett flöde.


Du har ett intresse för ledarskap och du är van vid personalansvar. Som ledare av det dagliga arbetet är du kommunikativ, samarbetsvillig och lösningsorienterad. Du kommer att ha kontaktpunkter på flera olika avdelningar och en förutsättning är att du trivs i en koordinerande och supporterande roll.


Det är inte ett krav, men vi hoppas att du har ett bil- och teknikintresse. Vi tror du tidigare har arbetat som säljare av bilar, senior servicerådgivare eller teamledare inom ex kundtjänst eller telefoni support, men vi är villiga att låta oss överraskas! I denna rekrytering kommer vi sätta stort värde i dina drivkrafter och personliga lämplighet. Vidare bör du ha god datorvana och lätt för att sätta dig in i nya datorsystem. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.


Vad du erbjuds 

Du välkomnas till ett företag med cirka 140 kollegor som tillsammans jobbar mot målet att bli No.1 Även om vi har fantastiska produkter är vår personal vår största tillgång. Högst upp på vår agenda står medarbetarnöjdhet, kundnöjdhet och lönsamhet. Vi hoppas därför att du som söker ser fram emot att jobba på en arbetsplats med enormt stort medarbetarfokus.  På MB Malmö är vi övertygade om att framgång är något vi skapar tillsammans. Därför utgår vi alltid från våra värdeord Omtänksamhet, Hjälpsamhet, Leende och Tolerans.


Vi välkomnar kandidater med olika bakgrund.


Mer info

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Wow Experience Manager Annelie Attered på tel. 070-104858. Har du frågor om rekryteringsprocessen så hör av dig till Evelina Hofstedt, HR, på tel. 0722027268.


Ansök nu!

Ansöker gör du via länken nedan. Vi använder en löpande urvalsprocess så ansök så snart som möjligt, dock senast söndag 3/3. Vi ser framemot din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Gruppledare för kontorspersonal

Nedan visas andra jobb i Malmö som Gruppledare för kontorspersonal.

Tillståndshandläggare till E.ON Energidistribution!

Läs mer Nov 29
Är du en kvalitetsmedveten, strukturerad och samarbetsinriktad person som intresserar sig av energibranschen? Trivs du dessutom med administration och har ett tekniskt intresse? I så fall kan detta vara den perfekta rollen för dig! Här får du chansen att få in foten hos en stor och attraktiv arbetsgivare. Hos E.ON erbjuder vi dig möjligheten att driva projekt och tackla utmanande arbetsuppgifter. Vänta inte med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
"Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi på E.ON superkrafter. Krafter som kan möta några av samhällets största utmaningar. Omställningen till förnybar energi och utvecklingen av det elektrifierade samhället är två exempel. Det här är saker som sker här och nu, där du kan vara med och bidra."

Academic Work söker nu en Tillståndshandläggare till E.ONs avdelning Tillstånd & Rättigheter i Malmö. I dagsläget består teamet i Skåne av 20 medarbetare, varav ytterligare 10 finns utspridda i landet. Avdelningens främsta huvuduppgift är att bistå E.ON-koncernen i olika tillstånds- och marktillträdesprocesser kopplade till byggnation och förvaltning av bolagets anläggningar. Teamet har ett nära samarbete som präglas av en positiv och engagerad kultur med stark laganda.

Du erbjuds
- Ett konsultuppdrag på 6 månader med goda möjligheter till förlängning
- En administrativ roll med utmanande uppgifter som får dig att växa i ett stort bolag med många utvecklingsmöjligheter
- Ett team med härlig känsla och stort engagemang som hjälper varandra
- Möjligheten att bli en aktiv del i E.ON-koncernens framväxt och i förlängning bidra till ett hållbart samhälle

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Handlägga tillståndsansökningar och ärenden gällande markupplåtelse och utbetalning av intrångsersättning samt göra avskrivningar i fastighetsregistret
* Ta fram avtal, värderings- och kartunderlag
* Bevaka och svara för E.ONs rättigheter i samband med Lantmäteriets förfrågningar till E.ON som rättighetshavare
* Svara för E.ONs räkning i samband med remisser gällande bygglov
* Vara behjälplig i samband med fastighetstaxering av E.ONs fastigheter


VI SÖKER DIG SOM
- Har intresse för och arbetslivserfarenhet inom administrativt arbete
- Har tidigare erfarenhet eller intresse för arbete inom fastighetsrättsliga frågor
- Kan kommunicera obehindrat på svenska för att kunna läsa och tolka avtal samt skriva tillståndsansökningar och yttranden
- Har god systemvana inom Office-paketet

Det är även meriterande ifall du...
- Tidigare erfarenhet av tolkning av kartor samt arbete i kartsystem
- Tidigare erfarenhet av att samarbeta med offentlig verksamhet

Som person är du...


* Noggrann
* Strukturerad
* Kvalitetsmedveten
* Orädd och initiativtagande


Övrig information


* Start: Årskiftet/enligt överenskommelse
* Omfattning: Initialt 6 månader med goda chanser till förlängning
* Placering: Malmö


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om E.ON HÄR!

Ansök nu

Accounting Manager

Läs mer Maj 29
WHAT’S IN IT FOR YOU?
Would you like to work for a global company with innovative and tasty products that are good for your health and for the planet!? Are you keen to put your accounting, financial controlling and audit skills?to work driving a shift to a more sustainable food system? Have some fun and develop your own skills along the way? If so, we are happy to tell you that we are looking for an experienced and passionate Accounting Manager to our Finance team in Malmö!

WHAT YOU WILL DO
Considering the growth journey and the increased reporting requirements that entails, we are now strengthen our Finance team with an Accounting Manager role.

Your typical day to day will involve:

- Responsible for correct monthly, quarterly, and year-end closings meeting high standards (SOX).

- Drive the monthly closings with the team.

- Contact with auditors, authorities, external accounting firms etc.

- Improve processes and daily routines within the Accounting shared service center and in the wider organization.

- Be a supportive coaching leader for a group of 5-10 people.

- Build the team’s abilities and competences for further growth.

- Internal control review.

- Improve, standardize, and digitalize processes.

The position is placed at our head office in Malmö.

WHO YOU?ARE
Besides being improvement driven, able to work in a structured way and have strong analytical skills, we believe that you are a person with great communication skills who enjoys building strong relationships and leading a team of people.

We also hope to see that you check the following boxes:

- Master’s or bachelor’s degree in finance/accounting or similar

- a minimum of 5 years of work experience within Finance

- Knowledge of tax and VAT

- SOX internal control

- Fluent in English, both written and verbal

YOUR APPLICATION
We value diversity and inclusion and welcome people from all backgrounds who see sustainability and health as important values. Even if your experience doesn’t align perfectly with every qualification in the job description, we encourage you to apply anyway. If you have the curiosity, passion, and collaborative spirit, let’s do this together! It will be fun!



We treat all candidates equally: If you are interested, please apply through our application system - any correspondence should come from there. This will ensure that the candidate experience is smooth and fair to everyone!

Please apply no later than 2023-06-18

The Oatly Way
Oatly?is a company built on the idea of change. Our mission is to help people upgrade their everyday lives and the health of the planet by making tasteful oat-based food products accessible to a wider audience in a world-class manner. It's why we come to work every day. With head office in Malmö and production in Sweden, Netherlands, China, Singapore and the US, our products are available in almost 30 countries across Europe, North America and Asia.

#LI-TA1

Ansök nu

Program Administrator till E.ON!

Läs mer Okt 11
Hade du velat befinna dig i centrum av något "as-häftigt"? Enligt ansvarig chef är det något du kan få uppleva i rollen som Program Administrator för ett av E.ONs största transformationssatsningar! Programmet är just nu i startgroparna mot en spännande och utvecklande resa där vi letar efter dig som vill tycka, tänka och bidra - med hjälp av just din unika erfarenhet och kompetens! Denna chans vill du inte missa. Sök nu!

OM TJÄNSTEN
E.ON har under en längre tid gjort en spännande utvecklingsresa, med ambitionen att kunna erbjuda sina kunder 100% förnybar och hållbar energi. Att ligga i framkant i sitt interna arbete, med fokus på digitalisering, mångfald och en inkluderande arbetsmiljö är något E.ON målsätter högt. Din arbetsplats blir inget mindre än E.ONs nya huvudkontor i Malmö, ett hållbart och miljöcertifierad kontor som fokuserar på människans hälsa och välmående i byggnader.
EAM Programmet

E.ONs EAM program säker nu en Program Administrator (PA) som kan avlasta och supporta med administrativa uppgifter i minst 2 år framöver under programmets gång. Rollens ansvarsområden kräver administrativ talang, noggrannhet och en struktur där du med förmåga att ha många bollar i luften, hålla ordning och reda samt parera varierade uppgifter och prioriteringar, är extra intressant och värdefull för oss att träffa. Trots att tjänsten främst handlar om att supporta och assistera, har denna roll ett stort ansvar där du ofta är delaktig vid möten och blir tillfrågad vad just du tycker!

Du erbjuds
- Ett konsultuppdrag på initialt 6 månader med goda chanser till förlängning om alla parter är nöjda
- En fot in på ett företag som vill satsa på dig och din utveckling
- En dedikerad konsultchef som kan stötta och coacha dig i din framtida karriär

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Delta, lyssna in, hantera och arrangera möten (lokal, inbjudningar, samverka med nationella så väl som internationella kollegor).
* Föra mötesanteckningar, dokumentera underlag
* Sharepont - Hantera och organisera inkommande dokument till verktyget, du blir ytterst ansvarig för att hålla ordning och reda
* Supporta chef med diverse administrativa uppgifter


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial examen, gärna inom administration
- Besitter mycket goda kunskaper i Microsoft Office
- Är van vid att föra anteckningar - ex. du behöver lyssna in och hitta kontexten ur ett möte samt strukturera upp informationen på ett proffsigt sätt
- Är mycket bekväm med verktygen Teams och Sharepoint - kan använda dessa för att skapa en kvalitativ dokumenthanteringsstruktur
- Kan obehindrat kommunicera på Svenska och Engelska i tal och skrift
- Har administrativ erfarenhet/kunskap

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

Det är meriterande om du har
- B körkort - vid eventuella resor i tjänst
- Tyska - mycket dokumentation finns på Tyska

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Serviceinrikad
- Kvalitetsmedveten
- Kommunikativ
- Lagspelare

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Mercedes - Benz Försäljnings AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Mercedes - Benz Försäljnings AB .

Mercedes-Benz Malmö söker Servicerådgivare till Team IN

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Mar 20
Mercedes-Benz Malmö söker nu en ny stjärna till vårt enastående kundteam! Är du redo för en ny utmaning och är nyfiken på hur det är att jobba som Servicerådgivare på ett företag som representerar ett av världens mest värdefulla varumärken? Då tycker vi att du ska fortsätta läsa! Nu söker vi söker dig som är serviceminded, älskar fordon och alltid vill leverera högsta kvalité till kunden.


Om Mercedes-Benz Malmö

På MB Malmö sätter vi medarbetarna vid ratten. Vi vet att det är du och dina kollegor som är nyckeln till att våra kunder får samma elegans i sin service som vi har i våra fordon! Vi vet att när våra medarbetare trivs, trivs också våra kunder. På MB Malmö arbetar vi efter tanken att alla anställda är en VD, en VD som tillsammans med sina VD-kollegor jobbar för att nå vårt gemensamma mål om att bli No.1 i Sverige på kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet och lönsamhet. Vi är på god väg, men hoppas att du vill hjälpa oss nå hela vägen.   


Om Tjänsten

Som Servicerådgivare i Team In ingår du i ett fantastiskt team bestående av cirka åtta kollegor. I denna tjänst kommer du vara kundens första kontakt med Mercedes-Benz. Vi erbjuder en varierande tjänst och du kommer både välkomna våra kunder i bilhallen samt säkerställa förstklassig service över telefon, mejl och chatt. Din roll kommer även bestå av administrativa uppgifter som exempelvis bokningar via vårt system Xentry, beräkna pris och tid för reparationer, merförsäljning samt erbjuda kunden helhetslösningar och rådgivning. Det är tack vare dig som kunden får en upplevelse av Luxury, bemöts med högkompetens och förstklassig service.  


Övriga exempel på arbetsuppgifter för tjänsten:

- Nära samarbete med våra interna avdelningar så som våra tre verkstäder (personbils-, transbortbils- och skadeverkstad) men även med externa parter som tex försäkringsbolag, kund eller general agent

- Administration i verkstadssystem

- Dialog med kund; uppföljning, information/rådgivning och återkoppling

- Ta betalt och förklara utfört arbete

- Leadsgenerering och leadsbearbetning till verkstäder och försäljning

- Kvalitétsuppföljningar och merförsäljning


Om dig

Vi tror att du som söker har arbetat i en likande roll och har ett stort intresse för fordon, bilverkstäder och system. Utöver detta ser vi att du har god administrativ vana. Erfarenhet från motorskador, försäkringsbranschen eller kundservice ser vi som extra meriterande för tjänsterna. Likaså ser vi det som ett plus i kanten om du har arbetat i EVA, Asra, Xentry, Cabas och Kobra.


Som person är du kommunikativ och trivs med att koordinera mellan verkstäderna och kunderna. För dig är det självklart att kundupplevelsen börjar med din egen noggrannhet, hjälpsamhet och kompetens. Du är prestigelös och förklarar gärna för kollegor och kunder vilka beräkningar och bedömningar du gjort. En förutsättning är att du kan kommunicera flytande på svenska och engelska  i såväl tal som skrift.


Vi tror på individen, rätt inställning och viljan att lära sig. Givetvis finns det utbildningsplaner och internupplärning som ger dig bästa möjlighet att utvecklas i din roll.


Mer info

Ansöker gör du via länken nedan, dock senast onsdag 10/4. Vi ser fram emot din ansökan!


Vill du veta mer om tjänsterna är du välkommen att kontakta:

Teamleader In, Alicia Wetterholm på telefon 0406717015


Har du frågor om rekryteringsprocessen vänligen kontakta:

HR, Evelina Hofstedt på telefon 0722027268.


Från och med Q2 2024 kommer Mercedes-Benz Försäljnings AB övergå till Hedin Mobility Group

Ansök nu

Mercedes-Benz Malmö söker personbilssäljare

Innesäljare
Läs mer Mar 18
På MB Malmö har vi en sak gemensamt – vår stora passion för fordon och kunder. Tillsammans representerar vi ett fantastiskt varumärke och säljer bilvärldens absolut bästa produkter. Vi är ett företag med höga ambitioner och mål. För att fortsätta vår tillväxt behöver vi stärka upp med en ny personbilssäljare till MB Malmös avdelning för begagnade personbilar. Vi är prestigelösa, nytänkande och som ett lag samarbetar vi för att testa nya vägar för att arbeta mot vår vision att bli Nr 1. Är du redo för nästa steg?


Om tjänsten

Ditt team på kommer bestå av fyra säljare, en sales support och er teamleader Emma. I denna roll säljer du enbart begagnade personbilar varpå alla finns färdiga i hallen. Bilarna vi säljer är Used Cars Certified och oftast inte äldre än två år. Det bäst med att bilarna redan står i hallen är att det ger oss möjlighet till en snabb säljprocess. Vår stora styrka är att det ger oss mer tid att skapa en fantastisk kundupplevelse och göra det lilla extra för att varje kund ska få ett engagerat bemötande av en kompetent säljare. Vår ambition är att varje möte med MB Malmö ska vara lika enastående som produkten. Genom affärsmannaskap, teamkänsla och passion skapar vi tillsammans framgång.


Mer specifikt kommer dina arbetsuppgifter bestå av:

- Kundbemötande och försäljning i vår bilhall

- Proaktiv kundbearbetning och säljfrämjande insatser

- Beräkna kalkyler, prisförslag, månadskostnader samt finansieringslösningar för kund

- Interna och externa kontakter för en lyckad säljprocess

- Utbildning och utveckling i våra produkter, interna processer samt kundbemötande


Om dig

Som personbilssäljare är det viktigt att du har en hög känsla för kundvård och viljan att överträffa våra kunders förväntningar. Du är kommunikativ och drivs av att skapa förtroendefulla relationer. Vi tror att du är initiativrik, nyfiken och vill vara en del av vår fortsatta framgång och tillsammans sträva efter nya mål. Du engagerar dig i din egen utveckling och vill bidra till MB Malmös fortsatta framgång. Vi tror på viljan att lära sig och lägger stor vikt vid dina personliga drivkrafter.


För att söka rollen ser vi att du:

- Tidigare har arbetat med försäljning

- Erfarenhet från kundbearbetning och proaktiv kundvård

- Innehar B-körkort

- Har fullständiga gymnasiebetyg

- Kommunicerar flytande i svenska och engelska


Vi ser det som extra meriterande om du har tidigare erfarenhet som personbilssäljare. Har du arbetat med finansieringslösningar eller försäkringar är detta ett plus.


Om Mercedes-Benz Malmö

På MB Malmö är vi cirka 140 engagerade kollegor som tillsammans varje dag jobbar mot målet att bli No.1. Vi är en av Sveriges största fullserviceanläggningar och i vår drömfabrik finns allt från servicerådgivare, verkstad, plåt och lack till försäljning. Högst upp på vår agenda står medarbetarnöjdhet, kundnöjdhet och lönsamhet. Vi är övertygade om att framgång är en lagsport och något vi skapar tillsammans. Därför utgår vi alltid från våra värdeord Omtänksamhet, Hjälpsamhet, Leende och Tolerans.


Ansökan

Ansöker gör du via länken nedan, dock senast söndag 7/4. Vi ser fram emot att komma i kontakt med dig!


Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:


Försäljningschef Used Cars, Emma Borglin på telefon 040204396


Har du frågor om rekryteringsprocessen vänligen kontakta:


HR, Evelina Hofstedt på telefon 0722027268.


Från och med Q2 2024 kommer Mercedes-Benz Försäljnings AB övergå till Hedin Mobility Group.

Ansök nu

Mercedes-Benz Malmö söker Transportbilssäljare

Innesäljare
Läs mer Mar 11
Är du som bäst när du får skapa förtroendefulla relationer, delta i nätverkande med kunder och samtidigt sälja bilvärldens absolut bästa produkter? Sätter du alltid kunden i fokus och lockas av vår vision att bli Nr 1 i Sverige? Då har vi en perfekt möjlighet för dig!


Om jobbet

Mercedes-Benz Malmö söker nu en Transportbilssäljare. Ditt närmsta team består av fyra säljare samt en försäljningschef. Efter sex år inom bolaget har en av våra fantastiska säljare valt att gå vidare i karriären och nu söker vi en erfaren bilförsäljare för att fortsätta vår framgångsresa. Du kommer ingå i ett sammansvetsat team med höga ambitioner som har nära till skratt.



I din roll som Transportbilssäljare äger du hela försäljningsprocessen och till ditt förfogande har du Mercedes-Benz modellutbud för Transportbilar. Din arbetsplats kommer vara vår bilhall men vi utgår alltid från kundens behov och möter kunden där det passar dem bäst. Våra kunder är främst B2B och du får möjlighet att jobba med allt från mindre lokala firmor till stora internationella företag. Som Transportbilssäljare hos oss kommer du ha stor frihet att ta egna initiativ och dina idéer och förslag värdesätts högt.


Dina primära arbetsuppgifter kommer bestå av:

- Proaktiv kundbearbetning, nykundsbearbetning, kundvård och säljfrämjande insatser

- Beräkna kalkyler, prisförslag, månadskostnader samt finansieringslösningar för kund

- Utbildning och utveckling i våra produkter, interna processer samt kundbemötande

- Delta i nätverksträffar med befintliga och nya partners

- Ansvara för att uppnå uppsatta KPI:er

- Underhålla data korrekt genom CRM-system


Om dig

Vi söker efter dig som har ett par års erfarenheten som bilförsäljare. Kanske säljer du idag personbilar och är sugen på en förändring eller så är du en erfaren Transportbilssäljare som söker nästa utmaning. Som Transportbilssäljare är det viktigt att du har ett starkt affärsmannarskap, är initiativrik och kommunikativ. Givetvis brinner du för kunder och försäljning.  För att söka rollen behöver du inneha B-körkort och fullständiga gymnasiebetyg. Du kommunicerar flytande på svenska och engelska i såväl tal som skrift. Ett krav är branscherfarenhet och tidigare arbete i säljstödprogram/CRM. 



Om Mercedes-Benz Malmö

På MB Malmö är vi cirka 140 engagerade kollegor som tillsammans varje dag jobbar mot målet att bli No.1. Vi är en av Sveriges största fullserviceanläggningar och i vår drömfabrik finns allt från servicerådgivare, verkstad, plåt och lack till försäljning. Även om vi har fantastiska produkter är vår personal vår största tillgång. Vi hoppas därför att du som söker ser fram emot att jobba på en arbetsplats med enormt stort medarbetarfokus. På MB Malmö är vi övertygade om att framgång är något vi skapar tillsammans. Därför utgår vi alltid från våra värdeord Omtänksamhet, Hjälpsamhet, Leende och Tolerans.


Ansök nu!

Ansöker gör du via länken nedan, dock senast söndag 31/3. Urval sker löpande. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Försäljningschef Transportbilar, Fredrik Dahlqvist, på telefon 040-14 39 55. Om du har frågor om rekryteringsprocessen vänligen kontakta Evelina Hofstedt, HR på telefon 0722027268.


I Q2 2024 kommer Mercedes-Benz Försäljnings AB övergå till Hedin Mobility Group.

Ansök nu

Mercedes-Benz Malmö söker Rent Specialist

Biluthyrare
Läs mer Feb 19
Om tjänsten

Som Mercedes-Benz Rent Specialist kommer du att ansvara för vår hyrbils-fordonsflotta. I denna roll kommer du att ingå i vårt fantastiska Säljteam för nya personbilar. Teamet består av fem personbilsäljare och en försäljningschef som du kommer att samarbeta nära med. Du kommer att ansvara för vår hyrbilsmodell och har en avgörande roll i att identifiera våra kunders behov samt säkerställa att varje kund får ett enastående bemötande.


Mercedes-Benz Rent är ett perfekt alternativ för våra kunder som har ett temporärt behov av ett fordon. Kunderna du möter är både privatpersoner och företagskunder. I din roll kommer du ges möjlighet att arbeta med många delar av försäljningsprocessen inriktat mot hyrbilar. Detta gör du genom att bidra med din expertis till våra kunder kring våra modeller, provkörningar, göra behovsanalys och skapa affärsförslag. Givetvis kommer du även ha ett högt fokus på kundvård och kundservice. För att säkerställa hög kundnöjdhet erbjuder du kunder flexibla lösningar, genomför löpande uppföljningar och rådgör om våra modeller och utbud.


Exempel på arbetsuppgifter:

- Försäljning av våra Rent Experience tjänster

- Administration kring försäljning

- Proaktiv kundbearbetning

- Upprätthålla interna och externa kontakter för en lyckad säljprocess

- Utbildning och utveckling i våra produkter, interna processer samt kundbemötande

- Deltaga i interna samt externa möten och nätverk


Om dig

Vi tror att du söker denna tjänst eftersom du är en stjärna på kundbemötande, tycker om att skapa långsiktiga förtroendefulla relationer och trivs med att arbeta strategiskt nära verksamheten. Du kommer med stöd av din teamleader få ansvara fullt över vår hyrbilsflotta. Därför tror vi att ta ansvar faller naturligt för dig, du är proaktiv, kommunikativ och väljer att se lösningar, både för Mercedes-Benz och våra fantastiska kunder. En bilaffär är ett stort beslut som innebär många olika steg, varför det är viktigt att du har ett ordningssinne och gillar att ha kontroll över detaljer.  Du som person trivs i mötet med människan och har lätt för att samarbeta både internt och med externa parter.


För att söka rollen ser vi att du:

- Har ett par års arbetslivserfarenhet, föredragvis inom försäljning

- Tidigare har jobbat med kunder och service

- Innehar B-körkort

- Har en avslutad och godkänd gymnasialutbildning

- Kan kommunicera flytande på svenska och engelska

- Har administrativ erfarenhet och datorvana


Givetvis älskar du fordon lika mycket som vi gör. Produktkännedom kan underlätta, men vi kommer givetvis ge dig rätt förutsättningar att på plats lära dig precis allt du behöver veta. Vi tror på viljan att lära sig och lägger stor vikt vid dina personliga drivkrafter. Vi välkomnar sökande i olika åldrar och med olika bakgrund.


Om oss

Vi på MB Malmö tror på människan. Vi vet att det är våra 140st anställda som gör skillnad mellan oss och andra. Vi vet att det är våra kunder som gör oss bättre. Vi vet också att engagemang och hjärta är det som gör oss till Nr 1. På Mercedes-Benz Malmö vågar vi ha kul tillsammans. Vem vill gå till en arbetsplats där man inte skrattar? Vi älskar det vi gör och hoppas att du vill vara med på vår resa mot Nr 1.


Ansök nu!

Ansöker gör du via länken nedan, dock senast söndag 10/3. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Michael Blomqvist, Försäljningschef PC Nytt, på telefon 040-671 70 66. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du höra av dig till Evelina Hofstedt, HR på telefon 0722027268.


I Q2 2024 kommer Mercedes-Benz Försäljnings AB övergå till Hedin Mobility Group.

Ansök nu