Malmö: Redovisningsansvarig till tillväxtkoncern

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningsansvarig till tillväxtkoncern i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2021-12-02 // Varaktighet: Heltid

Limhamnshusgruppen är en privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen som idag har verksamheter inom fastigheter, industri, IT, reklam, finans och e-handel. Limhamnshus grundades i början av sjuttiotalet och sitter idag i moderna lokaler på Saltimporten i Malmö. Företagsgruppen består idag av verksamheter inom bland annat fastighetsbranschen och färgtillverkning. Tillväxt är ett ledord och det märks tydligt genom hur snabbt vi växer både organiskt och genom nya förvärv! Hos oss finns möjligheterna - häng med på vår resa!



Om tjänsten
Som redovisningsansvarig får du en betydelsefull roll på vår ekonomiavdelning där du bidrar till Limhamshusgruppens framtida expansion. Du kommer främst arbeta med följande uppgifter:

- Månads- kvartals- och årsbokslut
- Upprätta årsredovisning samt inkomstdeklaration
- Rapportering av skatter & avgifter
- Löpande bokföring
- Kontakt med leverantörer, kunder, myndigheter samt revisorer


Utöver ovan så kommer du även vara delaktig i implementering av nya förvärvade bolag i ekonomiavdelningens löpande verksamhet. Det handlar om att se över nya bolags befintliga processer och strukturer för att se synergieffekter och lösningar utifrån vårt befintliga arbetssätt.

Rapportering sker till ekonomiansvarig, som i sin tur rapporterar till vår ekonomichef. I teamet finns även ekonomiassistenter som ansvarar för delar av den löpande redovisningen.

Vi söker dig som
- Har eftergymnasial examen inom ekonomi
- Har minst 2 års erfarenhet av löpande redovisning och bokslutsarbete, från ekonomiavdelning eller redovisningsbyrå
- Du är flytande i svenska i både tal och skrift


Som person ser vi att du är

- Noggrann
- Självgående: Du har förmågan att självständigt planera, prioritera och strukturera ditt arbete
- Strategisk: Du ser på långsiktiga betydelsen och konsekvenser av situationer/ arbetssätt och kan anpassa dina handlingar utifrån det. Du har förmågan att identifiera aktiviteter för att nå uppsatt mål
- Samarbetsförmåga: Du kommer utföra en stor del av uppgifterna i team och kommer ha nära samarbete med flera olika funktioner inom koncernen





Övrig information
Placering: Malmö
Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 mån provanställning
Start: Enligt överenskommelse, önskvärt så snart som möjligt

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Malmö som Redovisningsekonom.

Redovisningsekonom till Limhamnshus Industri

Läs mer Feb 28
Limhamnshus Industri söker en Redovisningsekonom

Limhamnshusgruppen är en privatägd företagsgrupp med rötterna i fastighetsbranschen som idag har bolag inom fastighetsbranschen, industri, IT, reklam, finans och e-handel. Limhamnshus grundades i början av sjuttiotalet och sitter idag i moderna lokaler på Saltimporten i Malmö. Koncernen växer och utvecklas löpande och har över 600 anställda.

Om tjänsten

Limhamnshus Industri söker en Redovisningsekonom till deras kontor i Malmö.
Rollen är en nyckelposition inom ekonomiavdelningen där du kommer att spela en avgörande roll i Limhamnshus fortsatta tillväxt och utveckling. Där kommer du att arbeta nära och tillsammans med ett engagerat ekonomiteam.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera:

- Moms och skatter

- Redovisningsfrågor

- Utveckling av rutiner och processer

- Löpande bokföring

- Månad, kvartal och årsbokslut

- Fördel om du arbetat i systemet Business Central

Meriterande om du tidigare arbetat med utländsk moms och skatt

I det dagliga arbetet kommer du ingå i ett team med fem härliga kollegor med olika arbetsuppgifter och erfarenheter. Du kommer att rapportera till Ekonomiansvarig.

Vi söker dig som

Har eftergymnasial examen inom ekonomi
Har minst 2 år erfarenhet av löpande redovisning, månads-, kvartals och årsbokslut.

I denna roll är det viktigt att du är social och framåt. Att arbeta i grupp är något som du föredrar och det är viktigt att du är en riktig teamplayer. Vi söker en person som gillar att ta eget ansvar, kan prioritera i sitt arbete och har en flexibel inställning till sina arbetsuppgifter. Att vara en god medarbetare och bidra till bra stämning på kontoret är en självklarhet för dig. Det är också viktigt att du är strukturerad, ordningsam och talar och skriver svenska flytande.



Vi erbjuder

En roll där du får utvecklas och ges möjlighet till karriär inom vår växande organisation
En arbetsplats med fantastiska kollegor där vi har höga förväntningar på varandra och en riktigt god stämning!

Limhamnshus Industri erbjuder nedan upplägg för sina anställda:

- En attraktiv lönesättning

- 30 dagars semester

- Flextid och hybrid upplägg

- Friskvårdsbidrag

- Pensionsavsättning

- Sjukförsäkringar och föräldralön

Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträdesdatum är flexibelt. Tester och referenstagning kan komma att bli aktuellt på slutkandidater.



Vi kommer att intervjua löpande och välkomnar din ansökan så fort som möjligt.

I denna rekrytering av Limhamnshus Industri valt att samarbeta med DocuPartner. Samtliga frågor om tjänsten riktas till Rekryterare Linda Ström som nås på linda.strom@docupartner.se alternativt 070-825 08 10

Ansök nu

Ekonom, Malmö

Läs mer Feb 28
Som ekonom hos vår kund får du en central roll i att utveckla och förbättra våra ekonomiska processer och rutiner. I din roll som ekonom kommer du att vara en nyckelspelare i att identifiera och lösa ekonomiska utmaningar, samtidigt som du aktivt bidrar till att bygga och stärka vår ekonomifunktion. Om du vill vara med och forma vår ekonomifunktion och ta del av spännande utvecklingsmöjligheter är det här din chans att göra det!

OM TJÄNSTEN

Du kommer att vara placerad på vårt kontor i Norra Hamnen i Malmö och arbeta tätt tillsammans med andra erfarna kollegor. Resor i tjänsten kan förekomma.

Tjänsten är en tillsvidareanställning (heltid) med 6 månaders provanställning. Vi har kollektivavtal med individuell lönesättning. Tillträde enligt överenskommelse men målsättningen är att tillträde ska ske i mars 2024.

Arbetsuppgifter:

Ansvara för ekonomisk rapportering samt analyser

Löpande fakturering, leverantörsfakturor, redovisning, månadsbokslut och årsbokslut

Stöd och ledning för implementering och utveckling av affärssystem kopplade till verksamheten

Lönehantering samt administration av de anställdas försäkringar Fora, Collectum mm.

Rapportering till VD

Budget- och prognosprocesser kommer att vara en viktig del av rollen men där fokus i första hand ligger i att driva och utveckla löpande processer så att verksamheten kan utvecklas.



OM DIG

Vi söker dig som är noggrann, analytisk och har förmågan att arbeta självständigt såväl som i team. Du ska vara driven och ha en stark vilja att driva förändring och effektivisering. Tidigare erfarenhet inom en liknande roll och inom controlling är meriterande, men framför allt letar vi efter dig som brinner för att skapa resultat och göra skillnad.

Vi tror att du som söker har en högskoleutbildning inom ekonomi samt att du är van att arbeta i lite olika affärssystem. Som person är du stresstålig, affärsorienterad, noggrann och ser möjligheter.

Ingen dag är den andra lik och du kommer att få breda arbetsuppgifter där du själv arbetar fram lösningar och rutiner. Då funktionen är ny kommer det att finnas stora möjligheter att vara med och påverka i processer samt bygga företagets ekonomifunktion.

Krav:
Högskoleutbildning eller motsvarande nivå

Flerårig erfarenhet inom redovisning, gärna med system Fortnox

Flytande i tal och skrift i svenska och engelska

Vi ser det som meriterande om du har jobbat i lite olika affärssystem och i olika roller inom ekonomi, gärna inom controlling.



OM JOB&TALENT;
Job&Talent; erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Job&Talent; startade 2009 i Spanien och är numera ett globalt bolag som återfinns på de största europeiska marknaderna, i USA och Sydamerika. I Norden ingår även Storesupport och Jobzone i koncernen.

ANSÖKAN

Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan, bifoga CV och personligt brev.
Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail eller telefon.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Redovisningsekonom till Malmö!

Läs mer Apr 10
Vi söker nu dig som vill ta dig an ett nytt gig. Vi är på jakt efter redovisningsekonomer som vill påbörja en ny resa.
Arbetsuppgifter
Du kommer att ha stor bredd i dina arbetsuppgifter. Tillsammans med dina kollegor kommer du hantera löpande bokföring, fakturering, avstämningar, momsdeklarationer och inkomstdeklarationer, månadsbokslut, eventuellt löner samt övriga arbetsuppgifter kopplade till redovisning. Det kan också förekomma likviditetsprognoser och ekonomisk rådgivning i rollen. Om digVi söker dig som är social och utåtriktad och som har ett genuint intresse för kvalificerad administration, redovisning och inte minst att stödja och ge service. Du är analytisk och lösningsorienterad med en god förmåga att arbeta självständigt och driva ditt arbete framåt. En av dina starkaste drivkrafter är att lösa problem och ha kul på jobbet. Du trivs med att samarbeta och är duktig på att skapa förtroendefulla och stabila relationer. Vidare är du utvecklingsorienterad och motiveras av att få väl fungerande processer på plats.Vi söker både juniora men även seniora mederfarenhet från brett arbete på ekonomiavdelning eller Redovisningsbyrå. Du är van att jobba i olika system och du hanterar Excel väl. Du kommunicerar utan problem på både svenska och engelska.I den här rollen är din personlighet och drivkraft det allra viktigaste!

Ansök nu

Redovisningsekonom Danir AB

Läs mer Feb 12
Redovisningsekonom Danir AB

Om tjänsten
På Danir AB blir du en del av en entreprenörsdriven koncern som äger och utvecklar företag. Du kommer att jobba med moderbolagets redovisning i en bred ekonomiroll som ställer krav på förmåga till både detalj- och helikopterseende. Tjänsten rapporterar till Group Finance Director och placering är på Danir AB:s huvudkontor på Dockplatsen 1 i Malmö.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I din roll som redovisningsekonom kommer du att arbeta med redovisningen för moderbolaget Danir AB. Det är en bred roll och du hanterar allt från det löpande till deklarationer och årsredovisning.
• löpande redovisning för moderbolaget
• kund- och leverantörreskontra
• månads, kvartals- och årsbokslut
• likviditet och kassaflöde
• momsredovisning
• inkomstdeklarationer
• koncernrapportering i Cognos
• behjälplig med årsredovisning




Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en eftergymnasial ekonomiutbildning och minst 3-5 års erfarenhet av redovisning på bolagsnivå där du hanterat allt från löpande redovisning till bokslut och rapportering för ett eller flera bolag. Du har med fördel även erfarenhet av inkomstdeklarationer och årsredovisningsarbete.
För att lyckas och trivas i rollen är du en positiv och nyfiken person som kommer med förslag till förbättringar och förändringar. Vi önskar att du är driven, noggrann och strukturerad. Du ser vad som behöver göras samtidigt som du är dina kollegor behjälplig vid behov. Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska och du är duktig på Excel.


Personliga egenskaper
Som person är du nyfiken och vill förstå helheten i verksamheten och vill vara med på förtagets utvecklingsresa. Du arbetar med ett stort driv samtidigt som du är ansvarstagande och har en hög problemlösningsförmåga. Du utmanar och ifrågasätter och har lätt för att kommunicera med övriga i teamet
Du är trygg, prestigelös och tycker om att jobba nära dina kollegor.

Vad erbjuder vi
Här får du möjlighet att vara en del av ett växande och entreprenöriellt bolag där det alltid händer något. Vi värdesätter din potential och din vilja att utvecklas och belönar ditt engagemang. På Danir AB har vi en utpräglat decentraliserad kultur med hög delaktighet i förändring och utveckling.


Om företaget
Danir AB är ett entreprenörsdrivet företag ägt av familjen Dan Olofsson. Danir bildades 1986, och vår roll är att äga och utveckla våra bolag samtidigt som vi bidrar till ett bättre samhälle. Vi gör det genom entreprenörskap, långsiktighet och samhällsengagemang. Vi har 12.000 anställda och verksamhet i 27 länder.
Inom Danir finns det åtskilliga exempel på socialt engagemang där vi och våra koncernkollegor visar omsorg och tar ansvar för mer än bara de i den närmaste omgivningen. Vi uppmuntrar allt arbete som gör livet lättare och bättre för andra. Vi välkomnar alla som vill vara med och bidra i någon form till de samhällsprojekt som vi startat eller engagerat oss i under åren. Vårt engagemang i denna form växer i samma tempo som våra övriga verksamheter. Och det tycker vi är högst rimligt då vi anser att ju större vi blir desto större socialt ansvar vill och ska vi ta.


Ansökan
I denna rekrytering har Danir AB valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Annie Höjman på annie.hojman@sjr.se.
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.
Notera att vi inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan och vi ser fram emot att välkomna dig som en viktig del av vårt framgångsrika team!

Ansök nu

Senior Redovisningsekonom till WeSports

Läs mer Apr 3
Är du redo att ta ansvar för det kvalificerade redovisningsarbetet i en e-handelskoncern på stark frammarsch? På WeSports blir du en del i ett härligt och stöttande ekonomiteam där du får möjlighet att utvecklas och vara med på en spännande resa.
Om tjänsten
Vi söker nu en senior redovisningsekonom som vill axla ansvaret för redovisningen i ett eller flera av koncernens dotterbolag. Du får arbeta med de kvalificerade delarna av redovisningsarbetet, med tyngd mot bokslut och rapportering, och samtidigt agera stöd och support i den löpande bokföringen.
Du har ett tiotal kollegor i koncernens redovisningsteam som stöttar varandra samtidigt som du får arbeta självständigt. På WeSports är rapporteringsvägarna korta, vi håller ett högt tempo i en föränderlig miljö där det aldrig hinner bli tråkigt.
Du får arbeta i centrala Malmö i moderna kontorslokaler med utsikt över stan och i direkt närhet till centralstationen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Ansvara för bokslut i ett eller flera av koncernens bolag
Ansvara för rapportering, uppföljning och viss analys av resultat
Agera stöd och support i den löpande bokföringen
Deklaration av skatt-, moms och arbetsgivaravgifter
Bidra till gruppens och koncernens utveckling genom att utveckla och förfina processer och arbetssätt

Vem är du?
Du har några års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete med vana av att arbeta självständigt med bokslut och söker nu en ansvarsfull och omväxlande roll där du där du får nyttja dina redovisningskunskaper till fullo.
Du har goda kunskaper och förståelse för system och är mån om att nyttja teknik för att säkra kvalitet och effektivitet.
Erfarenhet från lagerredovisning är meriterande. Lika viktigt som dina förkunskaper är att du vill bli en del av vår spännande resa framåt, ta eget ansvar, utveckla dig själv och bidra i teamet.
WeSports erbjuder
WeSports erbjuder en utvecklande och lärorik roll i en snabbväxande koncern med höga ambitioner, där den ena dagen sällan är den andra lik.
Möjligheterna att utvecklas i sin roll är stora liksom karriärmöjligheterna. På WeSports blir du en del i en snabbrörlig organisation där utveckling, tillväxt och att ha kul tillsammans står i centrum!
Om WeSports
WeSports är Sveriges ledande specialistfokuserade e-handelsaktör inom sportutrustning i Sverige. Vi har ett särskilt fokus i dagsläget på cykel, mobility, fitness, friluftsliv, padel och hockey.
WeSports-koncernen växer ständigt, både organiskt och via förvärv. I dagsläget består WeSports av ett 30-tal bolag. Inom WeSports tror vi att entreprenörsandan är nyckeln till framgång och därför drivs försäljningen av oberoende lokala team men med en tydlig support från koncernen avseende system, online och produktmaximering.
Bolaget är representerat inom en större mängd sporter och har en lång rad kända e-handelssiter i sin portfölj, exempelvis Cykelkraft, Outdoorexperten, Rawbike och Tretorn.
Mer information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i centrala Malmö.
I denna rekryteringsprocess samarbetar WeSports med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult på Meritmind, Anna Granberg 070-166 08 38 eller Pontus Lasson 070-166 08 38. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan (i enlighet med GDPR-lagstiftningen)
Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, ålder, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning. Det är endast möjligt att bifoga ett dokument så lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil.
Vi välkomnar din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Bredablick Förvaltning i Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Bredablick Förvaltning i Sverige AB .

Fastighetstekniker till Bredablick!

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Apr 9
Om oss
Vi ser om ditt hus! Bredablickgruppens ambition är att vara en heltäckande partner inom fastighetsbranschen. Vi består av bland annat bolagen: Bredablick Förvaltning och Bredablick Facility Services. Denna roll är för Bredablick Förvaltning och mer specifikt avdelningen Teknisk förvaltning.
Med en stark tillväxtorienterad kultur är vi ett bolag som växer kraftigt år för år med en arbetsmiljö som präglas av entreprenörsanda och driv. Vi erbjuder en resa fylld med spännande möten, lärorika uppgifter och där stor möjlighet ges att bidra till företagets utveckling. Läs gärna mer om oss och vår historia här!

Om tjänsten
Vi söker nu dig som vill göra oss sällskap i en roll som fastighetstekniker. Hos oss får du arbeta i en föränderlig miljö, tillsammans med kollegor som med sina olika kompetenser är med och formar Bredablick till ett bolag i toppklass!
I rollen som fastighetstekniker hos oss kommer din arbetsplats att vara ute hos våra kunder, du kommer därmed att ha ett rörligt arbete och arbeta mot flera olika objekt och fastigheter. Du ansvarar för tillsyn och skötsel av våra kunders fastigheter, felsökning, service, reparationer, både hemma hos privatpersoner och i gemensamma utrymmen. Tillsammans med dina kollegor kommer du även utföra andra fastighetstekniska arbetsuppgifter. Exempel på arbetsuppgifter
Felsökning och reparationer
Underhållsservice
Merförsäljning
Kontakter med boende och fastighetsägare
Kontakter med underentreprenörer

Vi erbjuder en varierad roll i ett företag med stark framåtanda. Här har du möjlighet att på sikt växa i rollen och vi uppmuntrar alltid utveckling. Rollen som fastighetstekniker innebär ett högt egenansvar; du blir den som löser de problem som uppstår -stora som små!
Vi söker dig som Har minst 1-2 års erfarenhet av roll som fastighetstekniker eller likvärdigt. Har du utbildning som fastighetstekniker ses det som meriterande
Har du dessutom erfarenhet av underhåll/reparationer av ventilation och värmesystem ses det som meriterande
Har du utbildning som fastighetstekniker eller installatör är detmeriterande
Har goda kunskaper i svenska, i tal såväl som skrift
Har B-körkort (Manuell)
Har grundläggande IT kunskaper och förståelse för olika IT-system

För att trivas i rollen tror vi att du som person
Är ansvarstagande och följer upp dina åtaganden mot både kund och arbetsgivare
Är van vid att snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter, prioritera och lösa problem under högt tempo.
Är nyfiken och har en initiativförmåga som skapar positiva kontakter både internt som externt.
Har en god kommunikativ förmåga. I rollen kommunicerar du dagligen med kollegor, kunder och intressenter.
Har en god inställning till att arbeta i digitala system. Det är till din fördel om du tidigare har arbetat i exempelvis olika arbetsorder/tidrapporterings-system.
Övrig information
Placering:Malmö
Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med 6 mån provanställning
Start: Enligt överenskommelse. Vi tillämpar ett löpande urval och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför gärna så snart som möjligt.
Låter det intressant? Vi ser fram emot din ansökan! Du skickar in genom att klicka på "Ansök tjänst" här nedan. Du skickar in CV och besvarar ett antal urvalsfrågor. Vi tar för denna process inte emot personligt brev. Vidare i processen följer ett test, telefonavstämning och intervju.

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare/Hyresadministratör till Bredablick!

Backofficepersonal
Läs mer Mar 11
Om
oss
Vi
ser om ditt hus! Bredablickgruppens
ambition är att vara en heltäckande partner inom fastighetsbranschen. Vi består av bland annat: Bredablick Förvaltning
och Bredablick Facility Services. Denna roll är för Bredablick Förvaltning och
mer specifikt avdelningen Backoffice.

Med en stark
tillväxtorienterad kultur är vi ett bolag som växer kraftigt år för år med en
arbetsmiljö som präglas av entreprenörsanda och driv. Vi erbjuder en resa fylld
med spännande möten, lärorika uppgifter och där stor möjlighet ges att bidra
till företagets utveckling. Läs gärna mer om oss
och vår historia här!

Om
tjänsten
Just nu söker vi
en hyresadministratör som även arbetar med kundtjänst och som
långsiktigt vill vara med och bidra till att utveckla vår
avdelning.

Som
hyresadministratör kommer du främst att arbeta med panthantering, överlåtelser,
andrahandsuthyrningar, betalsätt, samt andra spännande projekt. Som
kundtjänstmedarbetare kommer du vara den första kontaktpunkten för våra kunder
och ansvara för inkommande samtal och mejl som omfattar allt från frågor
kring ekonomisk förvaltning till uthyrning och övriga frågor. Det
kan till exempel gälla: fakturafrågor, frågor vid försäljning av bostad och uthyrning av förråd
osv.

Ditt arbete
kommer att vara varierat och ibland krävande, men vi tror att du är redo
att ta dig an utmaningarna med en positiv inställning och med en vilja att
göra skillnad. Bredablick utvecklas ständigt och du bör därför trivas med
förändringar och ha en vilja till att utvecklas långsiktigt
tillsammans med oss.

Arbetet
innefattar såväl självständigt arbete som arbete i nära
samarbete med dina kollegor på avdelningen, där din förmåga att samarbeta och
bidra till en positiv arbetsmiljö kommer att värderas högt. Teamet
består idag av en chef, 16 heltidsanställda och sex timanställda.



Vi
söker dig som

- Har 1-2 års erfarenhet av administration eller kundtjänst

- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i
skrift

- Trivs med att arbeta i grupp

- God datavana samt tidigare erfarenhet av Excel ses som meriterande

- Meriterande med eftergymnasial utbildning, gärna inom ekonomi eller
fastighetsföretagande

Som
person är du

- Flexibel - Du har förmågan att snabbt kunna ställa om och
prioritera effektivt

- Noggrann- Du är uppmärksam på detaljer i arbetet och strävar efter
hög kvalité i ditt arbete

- Har god samarbetsförmåga - Då du både kommer arbeta nära ditt
team samt gentemot flera olika funktioner i koncernen är det viktigt att
du är kommunikativ, lyhörd och trivs med att arbeta tillsammans
med andra

- Har god problemlösningsförmåga- Du är duktig på att identifiera
problem och hitta effektiva lösningar

- Har hög arbetsmoral - Du drivs av att utveckla dig själv och nå dina mål



Övrig
information

- Placering: Malmö

- Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 mån provanställning

- Start: Enligt överenskommelse, önskvärt så snart som möjligt



Några rader från ansvarig chef på avdelningen för
administration/kundtjänst


denna avdelning kommer du att mötas av en härlig uppsättning av kollegor. Vi
arbetar nära varandra för att tillsammans lösa det löpande arbetet samtidigt som vi
driver bolaget framåt med nya idéer och rutinförslag. Visionen är att alla ska kunna lite av allt för att ha koll på helheten, men utöver det även utveckla expertis inom specifika områden. Synergin
mellan administrationen & kundtjänsten är stark vilket bidrar till att
arbete och samverkan mellan de olika områdena, vilket gynnar likväl den personliga
utvecklingen såsom företagets.
Som anställd på vår avdelning arbetar du mycket med frihet under ansvar där vi samtidigt förväntar oss engagemang, hög arbetsmoral och att du vill vara en bidragande faktor för att driva avdelningen framåt.
Hoppas denna roll lockar dig att vilja bli en
del av vårt team, Hanna"

Låter
det intressant? Ansök redan idag då
vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är
tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

LIA/Praktik hösten 2024 till Ekonomiavdelningen på Bredablick Förvaltning!

Ekonomiassistent
Läs mer Feb 14
Ska du göra din praktik eller LIA under hösten 2024? I nuläget tar vi emot ansökningar för hösten 2024. Vår ekonomiavdelning har en betydelsefull roll i organisationen. Ekonomiteamet arbetar koncernövergripande och stöttar upp där behov finns.

Hos oss praktiserar du som ekonomiassistent. Vi är måna om att göra din praktikperiod så lärorik och bra som möjligt, därför har vi endast ett begränsat antal platser.

Du skickar in genom att klicka på "Ansök tjänst" här nedan. Vi tar för denna processen inte emot personligt brev. Vidare i processen följer ett test, telefonavstämning och en intervju.

Vi erbjuder

En stimulerande praktikplats där du lär känna företaget från grunden samt får en god inblick i ekonomiarbetets alla delar. För rätt match kan det finnas möjlighet till arbete när du är klar med din utbildning.

Som person är du

- Flexibel- Du tycker det är utvecklande att ta dig an nya situationer och motiveras av att överträffa förväntningar.

- Driven- Du är inte rädd för att ta intiativ och har en fallenhet för att anamma ny kunskap.

- Noggrann- Du släpper inte ifrån dig saker som har brister.



Om oss

Vi ser om ditt hus! Bredablickgruppens ambition är att vara en heltäckande partner inom fastighetsbranschen. Vi består av bland annat två bolag: Bredablick Förvaltning och Bredablick Facility Services.

Med en stark tillväxtorienterad kultur är vi ett bolag som växer kraftigt år för år med en arbetsmiljö som präglas av entreprenörsanda och driv. Vi erbjuder en resa fylld med spännande möten, lärorika uppgifter och där stor möjlighet ges att bidra till företagets utveckling. Läs gärna mer om oss och vår historia här! (https://bredablickgruppen.se/om-oss/)

Låter det intressant? Ansök redan idag!

Ansök nu

Säsongsarbete till Malmö och Lund!

Trädgårdsanläggare/Trädgårdsanläggningsarbetare
Läs mer Jan 9
Om oss
Vi ser om ditt hus! Bredablickgruppens ambition är att vara en heltäckande partner inom fastighetsbranschen. Vi består av bland annat av två bolag: Bredablick Förvaltning och Bredablick Facility Services. Denna roll är för Bredablick Förvaltning och mer specifikt avdelningen Teknisk Förvaltning.

Med en stark tillväxtorienterad kultur är vi ett bolag som växer kraftigt år för år med en arbetsmiljö som präglas av entreprenörsanda och driv. Vi erbjuder en resa fylld med spännande möten, lärorika uppgifter och där stor möjlighet ges att bidra till företagets utveckling. Läs gärna mer om oss och vår historia här (https://bredablickgruppen.se/om-oss/)

Om tjänsten
Just nu söker vi efter flera trädgårdsarbetare med erfarenhet och kunskap av utemiljö. Vi erbjuder visstidsanställning mellan april-oktober med chans till förlängning och en spännande resa framöver! Som trädgårdsarbetare är du Bredablicks representant ute hos våra kunder. Du ansvarar för den löpande trädgårdsskötseln hos våra bostadsrättsinnehavare.

Vi söker därmed säsongsarbetare till Malmö och Lund!

Vi söker dig som

- Har erfarenhet av trädgårdsskötsel

- Det är meriterande om du har utbildning inom trädgårdsskötsel och även giltiga certifikat och kunskap av att hantera trädgårdsmaskiner, i allt från häcksax, trimmer, motorsågar till åkgräsklippare.

- Innehar B-körkort (manuell)

- Är flytande i svenska i både tal och skrift

Dina arbetsuppgifter inkluderar:

- Gräsklippning och annan uteskötsel

- Klippning/beskärning av häckar, buskar och andra växter

- Ogräsrensning av rabatter och buskage

- Ogräsbekämpning av alla hårdgjorda ytor

- Nyplantering och renoveringar av befintliga rabatter och buskage

- Kontinuerlig kontakt med vår kund

Som person är du

- Noggrann

- Initiativtagande

- Engagerad

- Lösningsbenägen

Övrig information

- Placering: Malmö eller Lund

- Omfattning: Säsong fram till slutet på oktober

- Start: Början av april

Låter det intressant? Ansök redan idag då vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Säsongsarbete till Malmö och Lund!

Trädgårdsanläggare/Trädgårdsanläggningsarbetare
Läs mer Mar 15
Om oss
Vi ser om ditt hus! Bredablickgruppens ambition är att vara en heltäckande partner inom fastighetsbranschen. Vi består av bland annat av två bolag: Bredablick Förvaltning och Bredablick Facility Services. Denna roll är för Bredablick Förvaltning och mer specifikt avdelningen Teknisk Förvaltning.

Med en stark tillväxtorienterad kultur är vi ett bolag som växer kraftigt år för år med en arbetsmiljö som präglas av entreprenörsanda och driv. Vi erbjuder en resa fylld med spännande möten, lärorika uppgifter och där stor möjlighet ges att bidra till företagets utveckling. Läs gärna mer om oss och vår historia här (https://bredablickgruppen.se/om-oss/)

Om tjänsten
Just nu söker vi efter flera trädgårdsarbetare med erfarenhet och kunskap av utemiljö. Vi erbjuder visstidsanställning mellan april-oktober med chans till förlängning och en spännande resa framöver! Som trädgårdsarbetare är du Bredablicks representant ute hos våra kunder. Du ansvarar för den löpande trädgårdsskötseln hos våra bostadsrättsinnehavare.

Vi söker därmed säsongsarbetare till Malmö och Lund!

Vi söker dig som

- Har erfarenhet av trädgårdsskötsel

- Det är meriterande om du har utbildning inom trädgårdsskötsel och även giltiga certifikat och kunskap av att hantera trädgårdsmaskiner, i allt från häcksax, trimmer, motorsågar till åkgräsklippare.

- Innehar B-körkort (manuell)

- Är flytande i svenska i både tal och skrift

Dina arbetsuppgifter inkluderar:

- Gräsklippning och annan uteskötsel

- Klippning/beskärning av häckar, buskar och andra växter

- Ogräsrensning av rabatter och buskage

- Ogräsbekämpning av alla hårdgjorda ytor

- Nyplantering och renoveringar av befintliga rabatter och buskage

- Kontinuerlig kontakt med vår kund

Som person är du

- Noggrann

- Initiativtagande

- Engagerad

- Lösningsbenägen

Övrig information

- Placering: Malmö eller Lund

- Omfattning: Säsong fram till slutet på oktober

- Start: Början av april

Låter det intressant? Ansök redan idag då vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Sommarjobbare inom lokalvård i Skåne!

Städare/Lokalvårdare
Läs mer Apr 12
Om tjänsten

Sommarjobbare sökes till sommaren 2024 - se hit!

Vi på Bredablick Facility Services söker sommarjobbare mellan 15 april till 30 september runt om i Skåne. Vi ser helst att man har möjlighet att arbeta under hela perioden men vi kan även anpassa det efter behov. Vi har ett behov av sommarjobbare i Malmö, Ystad, Åhus, Kristianstad och Svedala.

Som servicemedarbetare hos oss ingår daglig städning av kontor, hygienutrymmen, industrier samt gym. Det kan också förekomma annat än städning tex värdinnetjänst.

Våra tjänster utförs enligt fastställda schema där du växlar mellan arbete enskilt och i team.

Vi söker dig som

• Vill ha ett omväxlande arbete under sommaren
• Har goda kunskaper i svenska, i tal såväl som skrift
• Tidigare erfarenhet av lokalvård ses som meriterande

Körkort:

• B-körkort är ett plus
• Har du tillgång till egen bil är det ett plus

Övrig information

• Placering: Enligt ovan.
• Period: 15 april till 30 september
• Sysselsättning kan anpassas till deltid och heltid samt variera
• Helgarbete förekommer

Har du önskemål om ort så får du gärna skriva detta i din ansökan.

Om oss

Bredablickgruppen levererar kvalitetslösningar inom förvaltning, projektledning samt facility services. Vi är ca 600 anställda som representerar Bredablick runt om i landet. Vi är en organisation utan glastak, där befordringar inte bestäms av ålder eller år i företaget utan av vad just du bidrar med. Vi kan ge dig en språngbräda till en häftig karriär och möjlighet att påverka på ett tidigt stadium om du ger oss ditt engagemang. Med en starkt tillväxtorienterad kultur är vi ett bolag som växer kraftigt år för år med en arbetsmiljö präglad av entreprenörsanda och driv. Samtliga medarbetare på alla nivåer i företaget har engagemang i att bidra till nöjda kunder, hög lönsamhet och stark tillväxt. Ta nu chansen och följ med på vår spännande resa!

Låter det intressant? Ansök redan idag då vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu