Malmö: Transport Claims Agent

Hitta ansökningsinfo om jobbet Transport Claims Agent i Malmö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Malmö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-04 // Varaktighet: Heltid

Bygghemma är Sveriges största onlinebaserade aktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har kontor i Malmö, Kalmar och Oskarshamn.

Vi på Bygghemma söker nu en Transport Claims Agent. Var med på en spännande och lärorik resa hos en av Nordens ledande e-handelsaktörer.

Om tjänsten
Som Transport Claims Agent kommer du att arbeta i en spännande och utvecklande roll på Bygghemmas logistikavdelning. Du kommer att arbeta med att proaktivt minimera förekomsten av skador genom att implementera effektiva processer och se till att transportörer och leverantörer uppfyller sina skyldigheter. Detta innebär att du kommer att ta ansvar för hanteringen av reklamationer inom transport och driva in krediter som är kopplade till reklamationsärenden för bolagets transporter.

I rollen kommer du att samarbeta nära med interna avdelningar för att säkerställa att reklamationsprocessen integreras i verksamheten. Du kommer även att samarbeta med relevanta intressenter för att proaktivt minska förekomsten av skador. Som Transport Claims Agent kommer du ständigt att analysera och rapportera data och statistik gällande reklamationshantering och kreditinkrävning för att identifiera möjligheter till förbättring och effektivisering.

Vid behov förväntas du också resa till terminaler och leverantörer i norden.

Om dig
Vi tror att en relevant utbildning inom ekonomi, logistik eller liknande område kommer att ge dig en stark grund för att förstå och hantera de utmaningar som följer med rollen, men det är inget krav.

För att vara framgångsrik i rollen är det viktigt att du har erfarenhet av att arbeta med reklamationshantering, meriterande om det är inom transportbranschen. Särskilt värdefullt är om du har erfarenhet inom e-handel, transport eller liknande verksamhet, vilket ger dig insikt i de specifika krav och utmaningar som är vanliga inom vår bransch. För att kunna hantera reklamationer effektivt är det viktigt att du har kunskaper om logistik- och transportprocesser samt är väl förtrogen med gällande regelverk och standarder. Det är meriterande om du har erfarenhet av att driva in krediter och förhandla med externa parter. Erfarenhet från NSAB-2015 är också meriterande.

För att trivas i rollen behöver du ha en stark analytisk förmåga, kommunikations- och förhandlingsegenskaper samt en god samarbetsförmåga. Självständighet och proaktivitet är viktiga egenskaper för att kunna minimera skador och maximera kreditinkrävningen.

Det är meriterande att ha körkort, vilket kan vara till fördel för att kunna utföra arbetsuppgifterna på ett effektivt sätt.

Vi erbjuder
Vi erbjuder ett spännande arbete hos en av Nordens ledande e-handelsaktörer med kontor som är centralt beläget i Malmö, bara några minuter från Malmö C. Här får du ett varierande och utmanande arbete och det finns utrymme för utveckling. Logistikavdelningen är i ständig förändring och du kommer få vara delaktig i moderna logistiklösningar. Här får du arbeta tillsammans med ett tight team som har en stark teamkänsla. Bygghemma värdesätter lagkänsla, ett trevligt arbetsklimat och ger möjlighet för dig att delta i bland annat olika teambuildingaktiviteter och after work.

Om du är en person som delar våra värderingar om ansvar, enkelhet, utmaningar och samarbete, och om du är redo att ta dig an en spännande och utvecklande roll, så ser vi fram emot din ansökan!

Tjänstgöringsgrad: Tjänsten är en tillsvidareanställning om 100%

Låter detta som din typ av utmaning?
Vi väntar på att höra ifrån dig, så skicka gärna din ansökan redan idag! Urval sker löpande.

Om företaget
Bygghemma är en del av BHG, en av de största onlineaktörerna inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på drygt 13 Mdkr 2022. Inom BHG ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: www.bygghemma.se (https://eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=http://www.bygghemma.se/&data=05|01|Johanna.Svensson@bygghemma.se|dab49256eeb74f31c2d708db4f954623|2be00f4b09474e8e910ed0f0a1db0603|0|0|638191274756217467|Unknown|TWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0=|3000|||&sdata=Bz6xxcrSJwI2B245R5SbKrIHNmO9zEnQsmQ4noq4k7I=&reserved=0), www.polarpumpen.se (https://eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=http://www.polarpumpen.se/&data=05|01|Johanna.Svensson@bygghemma.se|dab49256eeb74f31c2d708db4f954623|2be00f4b09474e8e910ed0f0a1db0603|0|0|638191274756217467|Unknown|TWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0=|3000|||&sdata=lygZqZFse5uxCK+drodsWnPDjFSOXigukPw1Igx3r7Y=&reserved=0), www.trademax.se (https://eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=http://www.trademax.se/&data=05|01|Johanna.Svensson@bygghemma.se|dab49256eeb74f31c2d708db4f954623|2be00f4b09474e8e910ed0f0a1db0603|0|0|638191274756217467|Unknown|TWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0=|3000|||&sdata=SbWP0rtNj6acMPgkgkRdhUMkNJx3onNcKhV04dajsgk=&reserved=0), www.nordicnest.se (https://eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=http://www.nordicnest.se/&data=05|01|Johanna.Svensson@bygghemma.se|dab49256eeb74f31c2d708db4f954623|2be00f4b09474e8e910ed0f0a1db0603|0|0|638191274756217467|Unknown|TWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0=|3000|||&sdata=OYlL0/FtxFzJy3qBadgnXortIx++PXaCcGJy8HSW9vI=&reserved=0) och www.svenssons.se (https://eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=http://www.svenssons.se/&data=05|01|Johanna.Svensson@bygghemma.se|dab49256eeb74f31c2d708db4f954623|2be00f4b09474e8e910ed0f0a1db0603|0|0|638191274756217467|Unknown|TWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0=|3000|||&sdata=nv3vl0wjfuK+rv2GxTRhCMFxuwQGT65xd8iJ+D2AWkM=&reserved=0) - och över 70 showrooms.

Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG. BHG:s e-handelsverksamheter - www.wearebhg.com (https://eur04.safelinks.protection.outlook.com/?url=http://www.wearebhg.com/&data=05|01|Johanna.Svensson@bygghemma.se%...

Alla platsannonser →

Andra jobb i Malmö som Backofficepersonal

Nedan visas andra jobb i Malmö som Backofficepersonal.

Administrativ stjärna till företag i Malmö!

Läs mer Apr 19
Nu söker vi dig som älskar struktur i kombination med administration inom HR till ett företag i Malmö.
För det här uppdraget kommer du ingå iett projekt där ditt fokus kommer ligga på det administrativa. Teamet du kommer att tillhöra harolika erfarenhet, men en sak har ni gemensamt - ni är alla galet professionella, noggranna och serviceminded!
Vi söker efter dig som har tidigare erfarenheter av att jobba administrativt och i en koordinerande roll. Du har en god systemvana och har tidigare jobbat med Excel, Word, Powerpoint, ja hela office-paketet helt enkelt. Som person är du ordningsam och strukturerad. Du är självgående och initiativtagande. Du förstår helt enkeltatt kommunikation är A & O för ett gott samarbete.
Detta är ett konsultuppdrag, eller gig som vi kallar det på Gigstep. Du blir anställd av Gigstep som konsult och arbetar ute hos vår kund. Gigget pågår i 6 månadermen det finns mycket stora möjligheter till förlängning om du gjort ett grymt jobb!
Urval och intervjuer sker löpande, vänta inte med att skicka in din ansökan!

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare/Hyresadministratör till Bredablick!

Läs mer Mar 11
Om
oss
Vi
ser om ditt hus! Bredablickgruppens
ambition är att vara en heltäckande partner inom fastighetsbranschen. Vi består av bland annat: Bredablick Förvaltning
och Bredablick Facility Services. Denna roll är för Bredablick Förvaltning och
mer specifikt avdelningen Backoffice.

Med en stark
tillväxtorienterad kultur är vi ett bolag som växer kraftigt år för år med en
arbetsmiljö som präglas av entreprenörsanda och driv. Vi erbjuder en resa fylld
med spännande möten, lärorika uppgifter och där stor möjlighet ges att bidra
till företagets utveckling. Läs gärna mer om oss
och vår historia här!

Om
tjänsten
Just nu söker vi
en hyresadministratör som även arbetar med kundtjänst och som
långsiktigt vill vara med och bidra till att utveckla vår
avdelning.

Som
hyresadministratör kommer du främst att arbeta med panthantering, överlåtelser,
andrahandsuthyrningar, betalsätt, samt andra spännande projekt. Som
kundtjänstmedarbetare kommer du vara den första kontaktpunkten för våra kunder
och ansvara för inkommande samtal och mejl som omfattar allt från frågor
kring ekonomisk förvaltning till uthyrning och övriga frågor. Det
kan till exempel gälla: fakturafrågor, frågor vid försäljning av bostad och uthyrning av förråd
osv.

Ditt arbete
kommer att vara varierat och ibland krävande, men vi tror att du är redo
att ta dig an utmaningarna med en positiv inställning och med en vilja att
göra skillnad. Bredablick utvecklas ständigt och du bör därför trivas med
förändringar och ha en vilja till att utvecklas långsiktigt
tillsammans med oss.

Arbetet
innefattar såväl självständigt arbete som arbete i nära
samarbete med dina kollegor på avdelningen, där din förmåga att samarbeta och
bidra till en positiv arbetsmiljö kommer att värderas högt. Teamet
består idag av en chef, 16 heltidsanställda och sex timanställda.



Vi
söker dig som

- Har 1-2 års erfarenhet av administration eller kundtjänst

- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i
skrift

- Trivs med att arbeta i grupp

- God datavana samt tidigare erfarenhet av Excel ses som meriterande

- Meriterande med eftergymnasial utbildning, gärna inom ekonomi eller
fastighetsföretagande

Som
person är du

- Flexibel - Du har förmågan att snabbt kunna ställa om och
prioritera effektivt

- Noggrann- Du är uppmärksam på detaljer i arbetet och strävar efter
hög kvalité i ditt arbete

- Har god samarbetsförmåga - Då du både kommer arbeta nära ditt
team samt gentemot flera olika funktioner i koncernen är det viktigt att
du är kommunikativ, lyhörd och trivs med att arbeta tillsammans
med andra

- Har god problemlösningsförmåga- Du är duktig på att identifiera
problem och hitta effektiva lösningar

- Har hög arbetsmoral - Du drivs av att utveckla dig själv och nå dina mål



Övrig
information

- Placering: Malmö

- Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 mån provanställning

- Start: Enligt överenskommelse, önskvärt så snart som möjligt



Några rader från ansvarig chef på avdelningen för
administration/kundtjänst


denna avdelning kommer du att mötas av en härlig uppsättning av kollegor. Vi
arbetar nära varandra för att tillsammans lösa det löpande arbetet samtidigt som vi
driver bolaget framåt med nya idéer och rutinförslag. Visionen är att alla ska kunna lite av allt för att ha koll på helheten, men utöver det även utveckla expertis inom specifika områden. Synergin
mellan administrationen & kundtjänsten är stark vilket bidrar till att
arbete och samverkan mellan de olika områdena, vilket gynnar likväl den personliga
utvecklingen såsom företagets.
Som anställd på vår avdelning arbetar du mycket med frihet under ansvar där vi samtidigt förväntar oss engagemang, hög arbetsmoral och att du vill vara en bidragande faktor för att driva avdelningen framåt.
Hoppas denna roll lockar dig att vilja bli en
del av vårt team, Hanna"

Låter
det intressant? Ansök redan idag då
vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är
tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Sommarjobb som Vågadministratör till Swerock!

Läs mer Mar 11
Om företaget:

Peab AB är ett svenskt bygg- och anläggningsföretag med en omsättning på omkring 59 miljarder kronor och en personalstyrka på cirka 14 000 anställda. Företaget har sin huvudsakliga verksamhet i Norden där deras affärsområden består av bygg, anläggning, industri och projektutveckling. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Inom Peab koncernen finns det många affärsområden där vi söker Vågpersonal / Administratör till Swerocks avdelning Råvaruförsäljning.

I Peab blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling.

Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Välkommen med din ansökan redan idag!

Din roll:

Just nu söker vi en Vågadministratör till Swerock för sommarjobb och eventuellt extrajobb vid sidan av studierna. På avdelningen du kommer att på jobba är dom specialiserade på berg och grusmaterial.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Besvara inkommande samtal från chaufförer

- Ansvara för in- och utvägningar av lastbilar

- Registrera information, eventuell prisjustering samt säkerhetsställa att rätt information ligger inne i systemet

- Lättare serviceåtgärder för att se till att vågen är i gott skick

Omfattning: 4 veckor mellan v27-v30

Arbetstid: v27 är passen 06-16 och resterande 06-15

Placering: Blentarp, Skåne

Anställningsform: Tjänsten är ett konsultuppdrag där du kommer att vara anställd via oss på Clevry och arbeta hos vår kund Swerock.

Din profil:

Vi söker dig som studerar på universitet eller högskola alternativt innehar en annan sysselsättning på minst 50 %. Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom servicebranschen. Vi ser gärna att du som person är självgående, initiativtagande, kommunikativ och noggrann i ditt arbete. Du besitter grundläggande kunskaper inom Office och Excel och framöver dig flytande i det svenska språket i tal och skrift.

Ett krav för rollen är att du innehar B körkort och tillgång till bil för att ta dig till arbetsplatsen.

Om Clevry:

I över 30 år har Clevry varit en game changer för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen:

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

Ansök nu

Sommarjobb som logistiksupport

Läs mer Apr 15
Vi letar nu efter en administrativ och serviceminded sommarvikarie till vår trevliga kund, ett av Sveriges ledande återvinningsföretag.

Placering: Malmö
Omfattning: Heltid 100% Deltid kan ev. fungera (dock minst 75%)
Arbetstid: M-F kl. 8-16 från vår kunds kontor
Period: Önskvärt att du ar tillgänglig för arbete mellan vecka 23-34 (23 juni - 25 augusti) men viss flexibilitet finns.

Om jobbet

Som logistiksupport kommer du att arbeta backoffice i vår kunds kundsupport med administration kring deras ordrar och transportlogistik.

I rollen som logistiksupport kommer du bl. a. att arbeta med:

* Att säkerställa fungerande leveranser vilket innebär kontroll av utförda ordrar i systemet, där du kontrollerar och godkänner kostnader och ersättningar.
* Mottagning och kontroll av material och hantering av ekonomiska underlag
* Avvikelsehantering och information till kund om ev. avvikelser.
* Förbättringsarbete för att hitta långsiktiga lösningar för en bättre transport/hantering

Vem söker vi

Vi söker dig som är tillgänglig för sommarjobb i Malmö under juni - augusti månad. Du har en eftergymnasial utbildning inom administration, supply chain eller inköp alternativt arbetslivserfarenhet från något motsvarande arbete. Har du arbetat inom någon typ av administrativ kundsupport tidigare är det ett plus. Ett krav är att du har erfarenhet av/ har arbetat i, något större affärssystem.

Som person är du serviceminded och lösningsorienterad. Du trivs när du får arbeta proaktivt i en föränderlig miljö.

Så är du student med erfarenhet av en roll inom service och kundtjänst och har god systemvana så kan detta vara ett passande sommarjobb för dig!

Uppdraget är ett konsultuppdrag och du kommer att ha din anställning hos oss på Manpower men tillbringa dina arbetsdagar på plats ute i vår kunds verksamhet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Malmö från Bygghemma Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Malmö från Bygghemma Sverige AB .

IT-projektledare

Projektledare, IT
Läs mer Apr 25
Bygghemma är Sveriges största onlinebaserade aktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har kontor i Malmö och Oskarshamn.
Har du enastående IT-kunskaper och trivs med att arbeta i snabbrörliga miljöer? Är du redo att ta steget in i en projektledarroll på ett e-handelsföretag som utmärker sig genom sin tekniska kompetens? Denna möjlighet kan vara nästa stora steg i din karriär!
Som IT-projektledare kommer du att arbeta som projekt- och uppdragsledare i ett team med duktiga utvecklare för att utveckla Nordens bästa e-handelsplattform. Som en av Nordens största e-handlare använder vi moderna lösningar och har en egenutvecklad plattform för att optimera våra sajter efter våra kunders behov. Avdelningens uppgift är att kontinuerligt förbättra köpupplevelsen och effektivisera våra flöden genom att utveckla plattformen. Plattformen är byggd på React med TypeScript och vår backend är baserad på C# .NET. Vi använder Googles molnlösningar tillsammans med egenutvecklade system. Vi jobbar agilt med Jira som plattform för alla typer av ärenden och hanterar ett stort antal uppdrag och projekt parallellt.
Om tjänstenDitt ansvar inkluderar att koordinera med olika beställare inom verksamheten för både mindre och större beställningar och projekt. Många projekt involverar flera olika avdelningar och en viktig egenskap är att kunna agera som länken mellan de olika beställarna och utvecklingsavdelningen. Våra beställare brinner för sina områden, men behöver din hjälp med att omsätta sina idéer till IT-krav. Eftersom vi arbetar i många olika miljöer är en viktig del av rollen att koordinera olika tester innan produktionssättning. Du kommer även att vara med och utveckla våra interna processer och flöden.Vi använder Jira Service Desk för hantering av alla Change Requests. Projekten på IT-avdelningen hanteras sedan i Scrum eller Kanban-projekt beroende på storlek. Vi arbetar med CI/CD där vi kontinuerligt släpper nya versioner. Vi har interna QA-resurser som du kommer att samarbeta med för att ha testkriterierna klara redan innan utvecklingen börjar.
Tjänsten är placerad på vårt kontor i centrala Malmö, bara några minuters promenad från centralstationen.
Om digVi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta som IT-projektledare, meriterande om det är inom e-handel. Vi är ett företag i stark tillväxt och för att du ska trivas i rollen bör du trivas med att arbeta i ett högt tempo. Du är social och duktig på att tydligt kommunicera med olika beställare och interna produktägare. Du har IT-kunskaper som gör att du kan detaljera flöden, user stories och högnivåkrav på ett sätt som gör att våra duktiga utvecklare och arkitekter kan bryta ner dessa till tekniska krav.Det viktigaste är att du trivs med att arbeta nära utvecklarna och tillsammans sätta upp sprintar och mål som ni når gemensamt! Kunskaper om Jira eller liknande plattformar samt agil utvecklingsmetodik är därför önskvärt.
Vi erbjuderVi erbjuder ett varierande och spännande arbete hos en av Nordens ledande e-handelsaktörer. En inspirerande miljö, hög teknisk kompetens inom företaget och en mängd utmaningar. Du är med och utvecklar en sajt som redan håller mycket hög klass och som vi i teamet är stolta över. Det finns stort utrymme för idéer och goda möjligheter att vara med och påverka arbetet kring förbättringar av lösningar och vår affär.
Vi värdesätter en trevlig arbetsmiljö där du som medarbetare trivs och mår bra. På Bygghemma ger vi dig även möjligheten att ta del av olika företagsaktiviteter och sociala evenemang såsom exempelvis teambuilding-aktiviteter och afterwork. Välkommen till vår gemenskap, där våra värderingar är: Ansvar, Enkelhet, Utmanar och Tillsammans.
Låter detta som din typ av utmaning? Vi ser fram emot att höra från dig, så skicka gärna in din ansökan redan idag! Vi hanterar ansökningar löpande.
Om företagetBygghemma är en del av BHG, en av de största onlineaktörerna inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på drygt 13 Mdkr 2022. Inom BHG ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: www.bygghemma.se, www.polarpumpen.se, www.trademax.se, www.nordicnest.se och www.svenssons.se - och över 70 showrooms.
Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG. BHG:s e-handelsverksamheter - www.wearebhg.com - har över 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service och tjänster.

Ansök nu

Senior utvecklare (React) - Var med och bygg framtidens e-handel.

Frontend-utvecklare
Läs mer Apr 24
Bygghemma är Sveriges största onlinebaserade aktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har kontor i Malmö och Oskarshamn.
Vi söker dig som vill arbeta med ett team som gillar att jobba med moderna molnbaserade lösningar på hög nivå för att ständigt utveckla och förbättra köpupplevelsen för våra kunder.
Dina framtida arbetsuppgifterDu kommer jobba i vårt team med duktiga utvecklare för att utveckla Nordens bästa e-handel. Som en av Nordens största e-handlare har vi moderna lösningar och egenutvecklad plattform för att kunna optimera våra sajter för våra kunders behov. Dina och avdelningens uppgifter är att utveckla plattformen för att ständigt förbättra köpupplevelse och effektivisera våra flöden. Plattformen är byggd på React med TypeScript och vår backend bygger på C# .NET. Vi använder oss av Googles molnlösningar tillsammans med egenutvecklade system.
Om digVi söker främst en mer senior profil, så du ska ha några års erfarenhet av utveckling och har jobbat med ett antal olika lösningar. Vi vill hålla en hög nivå på avdelningen så vi söker dig som är en vass utvecklare och har aptit på att bygga riktigt bra lösningar. Vi förväntar oss att du brinner för programmering och du har sannolikt något intressant hobbyprojekt du gärna berättar mer om. Vi jobbar i React + TypeScript och .NET + C#. Du känner dig komfortabel med dessa och är expert på någon eller några av dem. Vi håller på att migrera till molnet, så om K8S och GCP är bekant blir livet lättare. Det är inte första gången du stöter på Jira, och du trivs i en agil miljö.Har du dessutom en känsla för pixlar och form kanske du är vår nästa stjärna. Det är inte första gången du stöter på Jira, och du trivs i en agil miljö. Har du jobbat med med e-handel är detta såklart meriterande.
Vi värdesätter bra stämning och har ett bra team, därför söker vi dig som är social och trivs både i teamet och i kontakt med beställare från vår organisation.
Vi erbjuderVi erbjuder ett varierande och spännande arbete hos en av Nordens ledande e-handelsaktörer. Du är med och utvecklar en site som redan håller mycket hög klass och som vi i teamet är riktigt stolta över. Om du gillar att vara med och ta ansvar och utveckla både lösningen och affären så erbjuder vi en stimulerande miljö. Vi säljer komplexa produkter som vi hjälper våra kunder att sätta ihop till komplexa ordrar. Att samordna dessa ordrar mellan flera hundra leverantörer och dynamiskt hantera avvikelser ställer stora krav på vår plattform, utmaningar som du får vara med att lösa. Det finns ett väldigt stort utrymme för idéer och goda möjligheter att vara med och påverka arbetet kring förbättringar av lösningar och vår affär.
På Bygghemma ger vi dig även möjligheten att ta del av olika företagsaktiviteter och sociala evenemang såsom exempelvis teambuilding-aktiviteter och afterwork. Välkommen till vår gemenskap, där våra värderingar är: Ansvar, Enkelhet, Utmanar och Tillsammans.
Vi har utvecklare på våra kontor i både Malmö och i Oskarshamn och ser gärna sökande till båda orterna.
PlaceringPå vårt kontor i Malmö. (se separat annons för Oskarshamn)
Låter detta som din typ av utmaning?Vi väntar på att höra ifrån dig, så skicka gärna din ansökan redan idag!
Om bolagetBygghemma är en del av BHG, en av de största onlineaktörerna inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på drygt 13 Mdkr 2022. Inom BHG ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: www.bygghemma.se, www.polarpumpen.se, www.trademax.se, www.nordicnest.se och www.svenssons.se - och över 70 showrooms. Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG. BHG:s e-handelsverksamheter - www.wearebhg.com - har över 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service och tjänster.

Ansök nu

Senior utvecklare (.NET) - Var med och bygg framtidens e-handel.

Backend-utvecklare
Läs mer Apr 16
Bygghemma är Sveriges största onlinebaserade aktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har kontor i Malmö och Oskarshamn.
Vi söker dig som vill arbeta med ett team som gillar att jobba med lösningar på hög nivå för att ständigt utveckla och förbättra köpupplevelsen för våra kunder.
Dina framtida arbetsuppgifterDu kommer jobba i vårt team med duktiga utvecklare som bygger tjänsterna och integrationerna bakom Skandinaviens bästa e-handelssajt. Som en av Nordens största e-handlare har vi en modern och egenutvecklad lösning för att kunna optimera för våra kunders behov. Dina och avdelningens uppgifter är att utveckla plattformen för att möjliggöra funktion och automation som förbättrar köpupplevelse och effektiviserar våra flöden. En plattform som kan hantera många sajter med en prestanda som är i framkant. Våra lösningar bygger på .NET.
Om digVi söker främst en mer senior profil, därför ska du ska ha några års erfarenhet av utveckling och har jobbat med ett antal olika lösningar. Vi vill hålla en hög nivå på avdelningen så vi söker dig som är en vass utvecklare och har aptit på att bygga riktigt bra lösningar. Vi förväntar oss att du brinner för programmering och du har sannolikt något intressant hobbyprojekt du gärna berättar mer om. Vi jobbar i .NET och databasmässigt så är det främst MongoDB och . Du ska känna dig komfortabel med dessa och är expert på någon eller några av dem. Vi håller på att migrera till molnet, så K8S är något du är bekväm med. Har du jobbat mot GCP tidigare så är det meriterande. Det är inte första gången du stöter på Jira, och du trivs i en agil miljö. Har du jobbat med handel eller till och med e-handel är detta såklart meriterande.
Vi värdesätter bra stämning och har ett bra team, därför söker vi dig som är social och trivs både i teamet och i kontakt med beställare från vår organisation.
Vi erbjuderVi erbjuder ett varierande och spännande arbete hos en av Nordens ledande e-handelsaktörer. Du är med och utvecklar en site som redan håller mycket hög klass och som vi i teamet är riktigt stolta över. Om du gillar att vara med och ta ansvar och utveckla både lösningen och affären så erbjuder vi en stimulerande miljö. Vi säljer komplexa produkter som vi hjälper våra kunder att sätta ihop till komplexa ordrar. Att samordna dessa ordrar mellan flera hundra leverantörer och dynamiskt hantera avvikelser ställer stora krav på vår plattform, utmaningar som du får vara med att lösa. Det finns ett väldigt stort utrymme för idéer och goda möjligheter att vara med och påverka arbetet kring förbättringar av lösningar och vår affär.
På Bygghemma ger vi dig även möjligheten att ta del av olika företagsaktiviteter och sociala evenemang såsom exempelvis teambuilding-aktiviteter och afterwork. Välkommen till vår gemenskap, där våra värderingar är: Ansvar, Enkelhet, Utmanar och Tillsammans.
Vi har utvecklare på våra kontor i både Malmö och i Oskarshamn och ser gärna sökande till båda orterna.
PlaceringPå vårt kontor i Malmö. (se separat annons för Oskarshamn)
Låter detta som din typ av utmaning?Vi väntar på att höra ifrån dig, så skicka gärna din ansökan redan idag!
Om bolagetBygghemma är en del av BHG, en av de största onlineaktörerna inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på drygt 13 Mdkr 2022. Inom BHG ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: www.bygghemma.se, www.polarpumpen.se, www.trademax.se, www.nordicnest.se och www.svenssons.se - och över 70 showrooms. Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG. BHG:s e-handelsverksamheter - www.wearebhg.com - har över 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service och tjänster.

Ansök nu

Customer Relations Representative - Deltid

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 3
Bygghemma är Sveriges största onlinebaserade aktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har kontor i Malmö och Oskarshamn.
Är du en person som brinner för kundservice? Är du kanske student eller letar du efter ett flexibelt och givande extrajobb? Då kan detta vara den perfekta möjligheten för dig!
Bygghemma är e-handeln som värdesätter att kunna erbjuda våra kunder en utmärkt köpupplevelse, från rätt bemötande till rätt produkt. Vi letar efter kundorienterade och serviceinriktade personer som vill bli en del av Customer Relations och hjälpa våra kunder genom eventuella ärenden som uppstår med deras beställningar.
Om tjänstenDin roll som Customer Relations Representative innebär direktkontakt med både kunder och leverantörer via telefon och mejl. Du kommer att hantera olika ärenden såsom frågor kring order, leverans, returer och reklamationer, och guida våra kunder genom eventuella situationer där det inte riktigt blev som tänkt.
Här är tempot högt och supportkulturen stark, och till din hjälp har du erfarna kollegor ochen tät dialog med din team manager. Genom att bli en del av vårt team kommer du att få en gedigen internutbildning i våra rutiner, bemötande och system för att kunna ge våra kunder den bästa möjliga servicen.
Om digVi söker dig som trivs i en snabb och dynamisk miljö och som brinner för att lösa problem och hjälpa andra. Tidigare erfarenhet av kundservice är meriterande, men inte ett krav - vi värdesätter framför allt din positiva inställning och vilja att lära dig. Att du uttrycker dig tydligt i tal och skrift, både på svenska och engelska, är en förutsättning för att du ska lyckas.
Om du är en person som delar våra värderingar om ansvar, enkelhet, utmaningar och samarbete, och om du är redo att ta dig an en spännande och utvecklande roll, så ser vi fram emot din ansökan!
Vi erbjuderSom en del av Customer Relations kommer du att vara en del av ett engagerat och stöttande arbetsklimat där vi värdesätter samarbete och utveckling. Du kommer att ha möjlighet att påverka kundresan och bidra till att skapa en ännu bättre kundupplevelse
Förutom ett stimulerande arbete erbjuder vi även möjligheten att vara en del av ett av Nordens ledande e-handelsföretag med kontor centralt beläget i Malmö. Hos oss finns det utrymme för utveckling, och vi värdesätter en trevlig arbetsmiljö där du som medarbetare trivs och mår bra. På Bygghemma ger vi dig även möjligheten att ta del av olika företagsaktiviteter som exempelvis teambuilding-aktiviteter och after works.
TjänstgöringsgradVi erbjuderen tjänst med flexibla arbetstider, med en tjänstgöringsgrad på 20-50%.
Under sommarmånaderna och vissa storhelger ökar behovet upp till 75-100%.
Låter detta som din typ av utmaning?Vi väntar på att höra ifrån dig, så skicka gärna din ansökan redan idag! Urval sker löpande.
Om företagetBygghemma är en del av BHG, en av de största onlineaktörerna inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på drygt 13 Mdkr 2022. Inom BHG ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: www.bygghemma.se, www.polarpumpen.se, www.trademax.se, www.nordicnest.se och www.svenssons.se - och över 70 showrooms.
Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG. BHG:s e-handelsverksamheter - www.wearebhg.com - har över 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service och tjänster.

Ansök nu

Customer Relations Representative - Deltid

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 12
Bygghemma är Sveriges största onlinebaserade aktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har kontor i Malmö och Oskarshamn.
Är du en person som brinner för kundservice? Är du kanske student eller letar du efter ett flexibelt och givande extrajobb? Då kan detta vara den perfekta möjligheten för dig!
Bygghemma är e-handeln som värdesätter att kunna erbjuda våra kunder en utmärkt köpupplevelse, från rätt bemötande till rätt produkt. Vi letar efter kundorienterade och serviceinriktade personer som vill bli en del av Customer Relations och hjälpa våra kunder genom eventuella ärenden som uppstår med deras beställningar.
Om tjänstenDin roll som Customer Relations Representative innebär direktkontakt med både kunder och leverantörer via telefon och mejl. Du kommer att hantera olika ärenden såsom frågor kring order, leverans, returer och reklamationer, och guida våra kunder genom eventuella situationer där det inte riktigt blev som tänkt.
Här är tempot högt och supportkulturen stark, och till din hjälp har du erfarna kollegor ochen tät dialog med din team manager. Genom att bli en del av vårt team kommer du att få en gedigen internutbildning i våra rutiner, bemötande och system för att kunna ge våra kunder den bästa möjliga servicen.
Om digVi söker dig som trivs i en snabb och dynamisk miljö och som brinner för att lösa problem och hjälpa andra. Tidigare erfarenhet av kundservice är meriterande, men inte ett krav - vi värdesätter framför allt din positiva inställning och vilja att lära dig. Att du uttrycker dig tydligt i tal och skrift, både på svenska och engelska, är en förutsättning för att du ska lyckas.
Om du är en person som delar våra värderingar om ansvar, enkelhet, utmaningar och samarbete, och om du är redo att ta dig an en spännande och utvecklande roll, så ser vi fram emot din ansökan!
Vi erbjuderSom en del av Customer Relations kommer du att vara en del av ett engagerat och stöttande arbetsklimat där vi värdesätter samarbete och utveckling. Du kommer att ha möjlighet att påverka kundresan och bidra till att skapa en ännu bättre kundupplevelse
Förutom ett stimulerande arbete erbjuder vi även möjligheten att vara en del av ett av Nordens ledande e-handelsföretag med kontor centralt beläget i Malmö. Hos oss finns det utrymme för utveckling, och vi värdesätter en trevlig arbetsmiljö där du som medarbetare trivs och mår bra. På Bygghemma ger vi dig även möjligheten att ta del av olika företagsaktiviteter som exempelvis teambuilding-aktiviteter och after works.
TjänstgöringsgradVi erbjuderen tjänst med flexibla arbetstider, med en tjänstgöringsgrad på 20-50%.
Under sommarmånaderna och vissa storhelger ökar behovet upp till 75-100%.
Låter detta som din typ av utmaning?Vi väntar på att höra ifrån dig, så skicka gärna din ansökan redan idag! Urval sker löpande.
Om företagetBygghemma är en del av BHG, en av de största onlineaktörerna inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på drygt 13 Mdkr 2022. Inom BHG ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: www.bygghemma.se, www.polarpumpen.se, www.trademax.se, www.nordicnest.se och www.svenssons.se - och över 70 showrooms.
Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG. BHG:s e-handelsverksamheter - www.wearebhg.com - har över 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service och tjänster.

Ansök nu

Säljare

Telefonförsäljare
Läs mer Mar 28
Bygghemma.se är Sveriges största onlineaktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har kontor i Malmö och Oskarshamn.
Vill du bli en mästare på våra produkter och dela med dig av det du kan till våra kunder? Då kan du vara personen vi söker!
Vi söker nu flera kund- och serviceinriktade Säljare som vill guida våra kunder rätt i köpprocessen genom ett av Nordens starkaste och bredaste sortiment inom produkter för hemmet.
Om rollenMånga av våra kunder vill ha lite extra rådgivning i köpprocessen och därför har vi ett team av säljare som dagligen hjälper våra många inringande kunder framåt.
Det är minst lika viktigt för oss att kunden får rätt bemötande som rätt produkt. Servicen vi ger bygger grund för långvariga relationer. Som säljare tar du våra inringande kunder ”i handen” och hjälper dem att genomföra köpet på bästa möjliga sätt utifrån kundens unika önskemål och behov.
Till din hjälp har du dina kollegor med hög erfarenhet, en god supportstruktur och inte minst våra leverantörer som du kontinuerligt kommer vara i kontakt med.
Lönen är fast, med en rörlig del utifrån både kundnöjdhet och resultat. Tjänsten är placerad vid Bygghemmas kontor i Malmö.
Om digVi kräver inga större förkunskaper inom byggvaruhandeln då vi erbjuder en egen grundläggande internutbildning i produkter, sortiment och orderhandläggning. Ett mycket starkt intresse för våra produkter ser vi som en självklarhet för att du ska lyckas och utvecklas i rollen. Som person är du ambitiös och tar personligt ägarskap över din egen kunskapsutveckling. Du gillar tanken av att kombinera orden ”service”, ”kundfokus” och ”försäljning” på ett framgångsrikt sätt. Du är kommunikativ i telefon och gillar både tempo och puls (speciellt när köerna peakar vid kampanjavsluten). Du håller alltid ett mycket högt fokus på affären och söker hela tiden möjligheter att utveckla denna.
Vi erbjuderVi erbjuder ett spännande arbete hos en av Nordens ledande e-handelsaktörer med kontor som är centralt beläget i Malmö, bara några minuter från Malmö C. Du kommer arbeta i en roll där du kan ta eget ansvar för din framgång och utveckling. Du kommer arbeta tillsammans med ett kompetent och stöttande team som värdesätter en god och trevlig stämning på arbetsplatsen.
På Bygghemma ger vi dig även möjligheten att ta del av olika företagsaktiviteter och sociala evenemang såsom exempelvis teambuilding-aktiviteter och afterwork. Välkommen till vår gemenskap, där våra värderingar är: Ansvar, Enkelhet, Utmanar och Tillsammans.
Tjänstgöringsgrad: 100%.
Låter detta som din typ av utmaning?Vi väntar på att höra ifrån dig, så skicka gärna din ansökan redan idag!
Om företagetBygghemma.se är en del av BHG, den största onlineaktören inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på över 12,5 Mdkr 2021.
Inom BHG ingår över 100 onlinedestinationer, innefattande till exempel: www.bygghemma.se, www.trademax.se, www.chilli.se, www.furniturebox.se och www.nordicnest.se - och över 70 showrooms. Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG.
BHG:s e-handelsverksamheter - www.wearebhg.com - har över 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom kombinationen av ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service- och tjänster.

Ansök nu